Heipat tältäkin suunnalta pitkästä aikaa. Sairastupaa pitelen pystyssä. Molemmat lapset järkyttävässä köhässä - tapella toki jaksavat *huoh*.
Vakuutuksesta, meillä on molemmilla lapsilla ollut vakuutus voimassa jo syntymättömälle lapselle ja otetaan varmasti tälle kolmosellekin. Esikoiselle vakuutus on ollut todella tarpeen. Jokaista pikku nuhasta tuli (jälkikäteen ajateltuna turhaan) panikoitua ja juostua lääkäriin samantien. Parivuotiaana saatiin sitten korvatulehduskierre riesaksi ja korvat putkitettiin tutussa paikassa tutun lääkärin toimesta todella vaivattomasti vakuutuksen piikkiin. Toisella lapsella vakuutus ja lääkärikäynnit ylipäätään on ollut paljon vähemmällä ja ilman vakuutustakin oltaisiin pärjätty, mutta enpä uskalla sitä vielä lopettaakaan. Ja varmasti oltaisiin saatu (ja ollaankin ne kerrat kun meidät on mm. lastenklinikalle lähetetty) hyvää hoitoa myös julkiselta puolelta, mutta tämä on toiminut meillä.
Te joilla vakuutus on olemassa, kyselisin kokemuksia eri vakuutusyhtiöistä? Meillä on lasten vakuutukset Trygissä, toimii muuten hyvin, mutta jokaisesta korvaushakemuksesta vähennetään omavastuu. Ollaan siis jätetty korvaushakemukset vain kerran vuodessa ja saatu sitten kunnon potti kerralla.
Liikunnasta; Olen yrittänyt pitää liikunnasta kiinni ja alkuraskauden totaaliväsymyksen jälkeen tuntuukin taas hyvältä. Toivoisin voivani käydä salilla aina äitiyslomaan asti. Spinning, pumppi ja lenkkeily taipuvat edelleen, mutta tanssipainotteiset zumbat sun muut olen jo jättänyt, koska saivat aikaan kamalan kivun nivusiin ja häpyluuhun (!?).
Hankintoja ei olla vielä tehty. Kaikki vauvakamppeet on meiltä jo hävitetty, joten pääsen uusimaan kaikki, harmi
. Nyt ajattelin kyllä pärjätä mahdollisimman vähällä varustuksella. Hyväksi koettuja ja uudelleen hankittavia meillä on mm. vaipanvaihtoalusta (ei hoitopöytää!), muovifroteet, manduca, kietaisubodyt käännettävillä hihoilla, joista saa tumput, sukkahousut tai muut terälliset ns. puolipotkarit (sukat ei pysy jalassa), sitteri.
Vaunuiksi ollaan mietitty tällä kertaa Brion Sing - yhdistelmiä, kokemuksia? Sisarusrattaista suosittelen lämpimästi Phil & Ted'sin malleja.
Liikkeet olen tuntenut selvästi parin viikon ajan. Jokainen pikku potku saa hymyilemään ja ylipäätään muistamaan koko raskauden. Muuten tosiaan elellään tasaista keskiraskautta.
Iloista tiistaita tasapuolisesti kaikille! :flower:
Huanita 17+3