Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

Heippa,
olen jo useamman kuukauden selaillut ketjua ja lueskellut muiden juttuja, mutten itse ole kuitenkaan saanut aikaiseksi rekisteröidyttyä palstalle..
Monien juttuihin olen kuitenkin samaistunut ja innolla taustalta seurannut teidän muiden raskauksien etenemistä, ihana lukea kun muut on suunnilleen samoihin aikoihin
synnyttämässä :)

Nyt kuitenkin sunnuntain ratoksi päätin liittyä ja rohjeta kirjoittamaan, josko mahtuisi vielä viimeisiksi kuukausiksi porukkaan jännittämään? :)

elikkäs tietoina hiita, 21vuotta, ensimmäinen lapsi tuloillaan rv31+4, laskettu aika siis 1.5 ja synnytyssairaalana KAKS :)
 
Heipparallaa!

Täällä eletty nyt hieman "hiljaiseloa", kun viime viikolla supistukset ja selkäkivut äityivät niin pahoiksi, että lääkäri määräsi sairaslomalle : / Ja nyt siihen lisäksi pukkasi vielä pissatulehduksenkin kamaline vihlovine kipuineen.. Noh, kenties tämä tästä, kun saapi nyt ottaa hissukseen kotona ja mennä oman voinnin ja jaksamisen mukaan. Toivotaan, että pikkuinen pysyy menossa mukana tuon kriittisen ajan yli, ettei tupsahtaisi maailmaan ihan vielä..

Blommorin kuulumisia odotan kovasti, onhan kaikki varmasti hyvin?

Eilen oli niin ihana auringonpaiste, mutta tänään pyryttelee jälleen lunta ihan urakalla.. Kevättä ja etenkin aurinkoa odottelen jo kovasti! =)

Mukavaa viikon alkua kaikille mammoille! :D

Amon & piskuinen 31+3
 
Huomenta!

Ja tervetuloa mukaan hiita :) Mullakin oli tokan lapsen LA 1.5.

Voihan kurjuus, kun niin monille on ilmestynyt kaikenlaista isompaa tai pienempää vaivaa :/ Miten valjakan lääkärineuvola meni? Vai mikä aika sulla olikaan maanantaille.

Ehdin viimein eilen illalla aloittamaan vauvanvaatepyykkiä :heart: Enkä olisi malttanut lopettaa, 11 aikaan illalla laittelin viimeisiä. Hankittiin joku aika sitten pyykkikone hajonneen tilalle, jee! En millään halunnut pestä vauvan pyykkejä tuolla taloyhtiön koneella... Mun mielestä sieltä jää pyykkeihin joku epämääräinen haju.

Hauskaa viikkoa kaikille!

Cherrie_ 27+4
 
Heippa hiita ja muutkin kollegat!

Meillä on totaalinen kodin uudelleenorganisointiurakka meneillään, saadaan vihdoin vuokraemäntä tyhjentämään vinttikomeronsa niin että saadaan omat kamat sinne ja tilaa kaappeihin vauvakamoille. Nyt on aika horroria, kun omat vinttikamat on tuotu sisälle kotiin helpottamaan tyhjennystä ja sen lisäksi on vaunut ja muut vauvakamat pitkin poikin. Törmäilen mahani kanssa koko ajan kaikkeen ja kiroilen ääneen kuin pahainen merimies, argh. Yritän ajatella lopputulosta ja pysytellä zeniläisenä. Mutta siis, pesänrakennusvimmameiningeissä!

Eilen oli viimeinen perhevalmennuskerta ennen vauvan syntymän jälkeisiä puistotapaamisia. Aika köykäiseksi jäi synnytysvalmennusanti, kivunlievityksetkin käytiin tosi kursorisesti. Neuvolatädit eivät myöskään selkeästi osanneet vastata oikein mihinkään kysymyksiin, koska "eivät ole kätilöitä". Ärsyynnyin myös, kun toinen tädeistä tosi ankeaan sävyyn kehotti ottamaan peräruiskeen, koska "muuten siinä ponnistusvaiheessa on kaikki tavarat sitten siinä". Oisko ehkä ollut miellyttävämpää kuitata asia sanomalla, että kätilöt ovat kyllä tottuneet kaikkeen, eikä asiaa pidä mitenkään jännittää. Koska mä ainakin oon niin häveliäs, että olen tätä jo kauan pohdiskellut, mut kaikki kaverit on just tsempannu tolleen "Whatever, kaikki siinä kakkaa, ei paljon kiinnosta" -tyylisesti. En kaipaisi mitään lisäangstia aiheesta.

Parempia vointeja niille, joilla vaivat ovat iskeneet, ja hyviä vointeja jatkossakin niille, joilla pyyhkii hyvin!
 
hiitalle tervetulotoivotukset!

Eilen oli tosiaan viimeinen lääkärineuvola. Jouduin perumaan sen edellisen ajan, niin nyt oli sitte ihan outo terkka ja lääkäri :/. Vähän huono sinänsä ku ne omat tutut muistais, että miten vaikka mun kohdunsuuntilanne yms edellisessä raskaudessa on kehittyny tai että millanen se esim kuukausi sitten on ollu. No saikulle jouduin, mutta ei se mun elämään vaikuta yhtään ku opiskelija oon ja ei niin hirveesti pakollista käyntiä koululla tenttejä lukuunottamatta olekaan. Ja lasta pitää hoitaa saikusta huolimatta.

Kuukausi sitten paikat oli vielä täysin kiinteät ja kiinni, nyt oli kohdunkaula lyhentynyt (on kuitenki vielä jäljellä), kohdunsuu pehmennyt ja sormelle auki. Urhelukielto voimaan ja muutenki liikkumista pitää nyt rajottaa pari viikkoa ja seurailla miten lepo vaikuttaa suppareihin. Ja nestettä, nestettä, nestettä.

Oli aika jännä ku eivät tarkistaneet ultralla et mistä tuo kipu tuossa mahassa (siitä neitin hypystä) johtuu. Itteä kuitenki vähän mietityttää se kun tosiaan ei hipasta ees kärsi ku käy tosi kipeää. Taidan jokupäivä pakottaa mieheni ultraamaan, on kerta semmonen mahollisuus. Luultavasti kohtulihas on saanut kolauksen ja siellä olis nyt pieni vuoto. Mut saa nähä.

hb 123
RR 120/68
paino +715g/vk (kääk)
pissa puhdas
sf 26

Painon suhteen mennään samoilla nousulukemilla/vk ku ekaraskaudessa tähän aikaan, mutta ollaan onneks kaks kiloa jäljessä. Painoa on nyt tullu yhteensä 8kg (BMI 18). En kovin mielellään kattele niitä tytön loppuraskauden kuvia itsestäni kun kiloja oli kertynyt lähes 20, mutta mulla onneks lähti ainaki sillon kaikki 4kk imettämisellä ja aineenvaihdunnan palautumisella, ilman "laihduttamista".

Amon toivottavasti sullaki rauhottuisivat, etteivät eloa kovin vaikeaksi tee.

Valjakka rv 29+1
(jolla liitoskivut oikeastaan vaivaa enemmän kuin päivittäiset kipeät supistukset ja väleissä olevat jatkuvat harkkasupparit)
 
Hiitalle tervetuloa ja tervetuloa myös FB:n puolelle, jos siellä pyörit :) Muksaa kun vieläkin tulee uusia joukkoon!

Hannika, me oltiin Budabestissa kun plussasin :) Ei apteekkarit puhunu englantia (saati sitten raskaustestin ohjeet). Hauska muisto jäi siitä reissusta :D

Mulla ei oo vielä ollu supistuksen supistusta ja muutenkin pystyy vielä tekemään vaikka ja mitä. Vielä tää ja ens viikko töitä ja sit otan vaan rennosti <3

Tänään bongasin torista meille Tripp Trapinkin :) On taas yksi hankinta pois päiväjärjestyksestä!

Terkuin, Simppu ja pötkis 32+6
 
Viime viikolla lääkärineuvola, kohdunsuu napakka ja paikat hyvin kiinni eli ei muutamat harkkasupparit päivässä oo aiheuttanu mitään onneks.
Protskut yhdellä plussalla ja valkovuotoa tullu viime aikoina runsaasti joten näyteet vein sit et suljetaan pois hiiva ja virtsatieinfektio. Ja ne oli onneks puhtaat.
Sf-mitta mitattiin vihdoin ekaa kertaa ja se oli 24cm(28+4) eli alakäyrillä mennään...
RR ok, piti ite mittailla ennen ku meni sinne ja kiva ku pulssi oli näköjään 110 luokkaa, en tokikaan kävelyn jälkeen sinne montaa minuuttia ehtiny rauhoittua ennen ku mittasin..
Mitäs muuta, no joo siel oli sit myös mun tuurilla nuori mieskandi mukana tuijottamas mun toosaa ku sitä tutkittiin, tosi kiva joo mut onneks en sentää mikää harjottelukappale ollu et oli vaan siis seuraamassa..

No joo mutta muuten entiset olot ja painoa kertyny (tänään aamulla ku punnitsin) yli 9kg eli kohta paukkuu täys kymppi.. :/

Ootteko jo muuten miettiny mitä vaatetta laitatte pienelle ristiäisiin päälle siis en nyt tarkota sitä kastemekkoa vaan muuksi aikaa? Näin yhes liikkees ihanan setin pojalle mut ku oli vaan yhtä kokoa ja melko kallis niin ei uskaltanu ostaa ainakaan vielä jos ei sovikaan.. Siinä oli siis ihan suorat housut kravatti ja kauluspaita ja liivi.. En haluis ihan mitää normi vaatteita laittaa kuitekaa vaan jotai vähä hienompaa vai miten on tapana? toki on söpöjä myös bodyt joissa se krava ihan niin ku pelkkä kuvio mut saas nähdä, riippu myös toki onko kuuma päivä ku varmaan heinäkuulle just osuu..

Niin ja mies pari päivää sitten säikäytti kun alkoi sanomaan että mulla on alavatsalle tullut toooosi pitkä raskausarpi, juoksin heti paniikissa peilin eteen mutta onneks sinne olikin ilmestynyt vaan linea negra.. huh.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heips..

Lääkärissä jälleen käyty..
Tässä kuulumiset:
RR 140/95
hb 121
u-prot -
u-gluk -
paino +600g (2 viikkoa)
Verenpaine lääkitystä ei vielä ainakaan aloitettu, vaikka nousu johteessa nuo ovat.. ensiviikolla uusi mittaus.. pitäisi kuulemma hankkia mittari kotiinkin..
kohdunsuu pehmeä & kiinni, pituus 2cm (lyhentynyt 2 viikossa n. 0,5 cm.)

Sairaslomaa jatkettiin äitiysloman alkuun saakka.. Supisteluiden ja kohonneen verenpaineen vuoksi. =/

Viime viikolla kävin vihdoin ja viimein tekemässä kelaan hakemukset ja tänään oli päätös tullut. Onneksi nostin YEL:lin heti kun sain tietää olevani raskaana, yllätyin kyllä lukemasta, oli hieman enemmän kuin pari partiolaista =) ( eli enemmän kuin pari tonnia) onneksi joskus näinkin päin, että saa jotain takasin päin eikä aina vaan joudu maksajaksi =) POSITIIVINEN YLLÄTYS =)

Blommorin kuulumisia täälläkin odotellaan, itse ennenaikaisen lapsen saaneena, tiedän miten ajatukset on kyllä ihan jossain muualla kuin netti chattailussa =) Toivottavasti siellä on kaikki hyvin .

Tein ensimmäisen vauva ostoksenkin =) kevyt vanuinen pieni ruskea nallehaalari 56cm , uskoisin pienokaisen tuossa tarkenevan, kuitenkin tulee vaunuissa käytettyä noita pussukoita =) oli cittarissa poistossa 12e (ovh. 29,80)

Hmmm.. Mitähän vielä.... nyt ei muista, täytyy jatkaa kun muistaa =)


ReVe & AinoOiva 29+4
 
Kiitos hurjasti kaikille tsempeistä ja haleista ja ihana kun olette miettineet meitä isot kiitokset
Pienen pieni tyttömme syntyi 28.2 klo 10.14 rv 29+6 painoa 1398g ja 37cm
Sektio sujui ihan hyvin puudutuksen kanssa oli ongelmia, salissa oli ihmisiä kuin "meren muta"
Pientä en nähnyt hän meni suoraan lääkärien ja hoitajien käsiin. Haava on tietenkin kipeä.
No sitte meidän tyttö menimme miehen kanssa häntä sitte illalla katsomaan seuraavana päivänä oli sydän leikkaus :/ Tämä sai minut shokkiin kuinka noin pienen ja hauraan voi leikata?! Pelkäsin ja edelleen, leikkaus aamu tuli käytiin miehen kanssa antamassa suukon hänelle.
Odotus oli tuskallista.. 5h kuluttua kirurgi tulee sanomaan että he eivät osaa niin pahaa vikaa kunnolla korjata he ovat saaneet estettyä jtn siirtymistä. Helsingistä tuli sitte kiireellä toinen oli lauantai, uudet 5h saatiin kauhulla odottaa, tämä mukava kirurgi tuli kertomaan että onnistui korjaamaan osan viasta mutta kun hän on niin pieni ettei voida kokonaan vielä laittaa kuntoon.
Uskalsin vihdoin hengästä, menimme katsomaan illalla pientämme. Ei ollut kyllä kovin kaunista hyvä kun edes pientäni näin niiden letkujen ja muiden koneiden alta.
Nyt tiistaina pienemme elelee keskoskaapissa ja yrittää.kerätä massaa ja voimia. Itse pääsen torstaina pois mutta joka päivä tulen pienen vieressä olemaan.
Uusi leikkaus tarvitaan sydämeen myös ehkä maksaan joka on viottunut. Tytön sydän lyö lähes normaalisti valitettavasti sivuäänet voivat jäädä. Haluaisin sanoa että nyt ollaan vakaalla vesillä mutta ei olla :( Koko ajan on vaara olemassa. Tytöllä on tällä hetkellä 60% mahdollisuus saada sydämen pysähdys ja selviytyminen 50%/50%.

Blommor ja Tähti 6vrk
 
Viimeksi muokattu:
Onnea pikkuisesta tyttösestä Blommor ja perhe! :heart:
Toipumisia molemmille ja voimia ja jaksamisia tulevaan. :hug:
Toivottavasti vika saadaan korjattua seuraavassa leikkauksessa ja pikkuinen jaksaa jatkaa taistelua. Onko leikkauksen ajankohtaa jo suunniteltu?
 
Blommor: Onnea ja voimia pienen tytön matkaan :heart:
Toivottavasti paikalla ovat myös vahvuuden, voiman ja kauneuden kummit pientä korjaamassa.
Käsittämätöntä että meillä on jo ryhmässämme vauva.

Kiitos että jaksoit jakaa kuulumisesi.
 
Onne kovasti Blommorille ja koko perheelle pienestä prinsessasta :heart: Olette kovasti ajatuksissa mukana! Ihanaa, että jaksoit tulla kertomaan kuulumisia. Toivottavasti kaikki menee vielä hyvin ja saatte terveen prinsessan kotiin! Voimia kovasti teille kaikille. Jos jaksat tule vielä myöhemmin kertomaan tyttösen kasvusta!
 
Onnea täältäkin Blommorille ja perheelle pienestä pikkutytöstä! :heart:
Kovasti voimia ja jaksamista myös raskaaseen tilanteeseen, toivottavasti tulevaisuus tulee näyttämään teille päivä päivältä valoisammalta ja uuden perheenjäsenen hoidot ja leikkaukset sujuvat niin kuin pitääkin! :flower:
 

Yhteistyössä