Toukokuun toukat 2013 *Maaliskuussa*

Uusille lämpimästi tervetuloa joukkoon!:)) Teitähän tuli yhtäkkiä useampi kerralla!

Hyvää naistenpäivää kaikille ja sitten vähän neuvolakuulumisia täältäpäin:

RV 33+2
Painoa 29g/vk (Kokonaisuudessaan tähän mennessä 5,1 kg)
RR 109/76
Pissa puhdas
SF 31 cm
Lapsivesi normaali
Tarjonta RT (ollut jo monta viikkoa, eikä haittais yhtään jos pysyis näin)
Syke 152
Liikkeet ++
Turvotusta ei ole
Ja hemppa noussu 116:n (alimmillaan mitattu 108)

Kaikki siis oikein hyvin oloa myöten :) Vähän varotteli terkka, että närästystä saattaa ilmetä, kun alkaa pienellä olla jo kokoa ja on niin ylhäällä ja selkä suorana. Sormet ristissä siis sen suhteen, että siltä vältyn :)


Terkuin, Simppu ja pötkis 33+2
 
Moi!

Chrissy, mulla on just tuollaisia kipukohtauksia välillä. Oikein kovaa ja repivää kipua, joka tosiaan voi kestää pitkään eikä sen aikana pysty edes liikkumaan. Neuvolalääkärikään ei osannut antaa mitään selitystä tolle : /

Nyt olen sairaslomalla flunssan takia, sairastanut tiistaista asti eikä loppua näy, blaah.

Hyvää naistenpäivää teille kaikille :flower:

KeepGoing ja vave 29+0 POKS :heart:
 
Hyvää naistenpäivää naiset! Täällä alkoi justiinsa aivan järjetön lumipyry, vaikka olin jo niin haaveillut auringosta ja keväästä :whistle: No, ehkä se sieltä ajallaan tulee.

Kaanalla ollut hurjasti vastoinkäymisiä, toivotaan että jatkossa helpompaa.. Tsemppiä!

Tervetuloa kaikille uusille! Teitä tulikin useampi samalla oven avauksella :D

Omaa oloa: Supparit hieman hellittäneet, lienee tällä kotona oleilulla ollut vaikutusta, kun saa mennä oman olon ja jaksamisen mukaan. Vähän veikkaan, ettei ole enää töihin loppuajaksi menemistä ja ehkä onkin parempi niin. En antais kyllä itselleni koskaan anteeksi, jos työnteolla aiheuttaisin ennenaikaisen synnytyksen tai että pikkuiselle tapahtuisi siitä johtuen jotain kamalaa ... :| Vauvahan on ollut raivotarjonnassa jo rakenneultrasta lähtien.. Tai no, voi olla hyvinkin, että on välillä kiepsahtannut toisin päin, mutta aina tuon rakenneultran jälkeen neuvolassa ja ultrassa ollut RT.

Yöt alkaa olla yhtä tuskaa, menee pyöriessä ja välillä pätkäunta torkkuen. Alaselkä jumahtaa ja kipeytyy hyvinkin nopeasti yhdessä asennossa, eli asentoa saa olla vaihtamassa tiuhaan..

Täälläkin hirmuinen kodin järjestely - vimma päällä. Suunniteltiin uusien sohvien ostoa ja eteistä olen myös kovasti mielessäni sisustanut uudestaan, kun se on ollut aina sellainen "sisustamaton" paikka. Muutama kaappi pitäisi tässä käydä läpi.. Toiseen vauvan vaatteet ja toiseen purkit, purnukat ja vaipat. Hankinnat alkaakin olla jo loppusuoralla, viikonloppuna kävin ikeasta hakemassa ihanan mobiilin :heart:

Vauvan voiteista ja öljyistä:
Tarviiko vielä muuta kuin talkkia, hoitoöljyä, puhdistusliinoja ja bepanthenia?


Varailin pitkästä aikaa ensi viikolle kampaajaa, alkaa tyvikasvu olla jo melkoisen pitkällä ja etuhiukset lookkia Sanna-Raipe :D Ihanaa päästä hieman hemmoteltavaksi

Amon & piskuinen 32+0 (POKSS!)
 
Tulin sanomaan, että POKS 30+0 Ihanaa olla näin pitkällä jo =D

Heräsin jo aamuviideltä kun mies lähti töihin, enkä saanut enää ku hetkeks unen päästä kiinni vaikka koitin kaikkia mahdollisia asentoja (eli molempia kylkiä) kun lonkkia särkee ja se säteilee tonne alaselkään =( tukisukat jalkaan ja koneelle sis.

Mähän olen ollut saikulla lähes koko raskauden poikkeuksena muutamia yrityksiä tehdä töitä, tän vuoden puolella lääkäri kirjoitti suosiolla saikkua ja nyt olen äippälomaan asti "kesä"lomalla =) Syynä oli lyhyesti kerrottuna jatkuva verinen vuoto ja supistelut yms., jotka alko siinä ennen niskapoimu ultraa ja loppu vihdoin joulun jälkeen jonka jälkeen sitten supistelut voimistu niin ettei mun työstäni tullu niitten takia enää mitään, jatkuvaa juoksua, jaloillaan oloa, kumartelua ja mahottoman fyysistä. Kotonakaan kotihommien tekeminen ei ole niin helppoa, aikaisemmin pelkkä tiskikoneen tyhjennys ja täyttö aloitti vuodon.
Onneks mies tekee myös niin ei tarvi asua läävässä, kyllä mä odotan että jossain vaiheessä pääsee tanssittaan taas imuria =)

Reilu pari viikkoa sitten todettiin emätintulehdus kun menin (taas kerran) lääkärille päivittäisten runsaitten supistelujen takia, se saatiin onneksi kuriin flagyl compilla jonka jälkeen sitten iski hiiva =D noh sen hoitaminen onkin sitten eri homma, oireet helpottanu jo, mutta saa nähä tuliko loppuraskauden ajaksi kierre sen kanssa.

Tulipa tästä valituskirje... =D noh kuitenkin vähän tollasta hyvin lyhyttä kertausta mun raskaudestani... Vaikka onkin ollut kaikenmaailman ongelmaa, niin on tämä slti mun elämäni paras kokemus :heart: Ei turhaan yritetty yli viittä vuotta, kun vaan lppuraskauskin menisi vielä hyvin ja saataisiin pian nyytti syliin :heart: ei liian aikaisin kuitenkaan
 
Hyvää naistenpäivää!

Täälläkin pyrytti aamulla lunta, nyt paistaa aurinko ihanasti :cool: Kohta ulos kävelylle nauttimaan keväisestä pakkasilmasta.

Vauvan syntymisen odottamisesta, mä en oikein osaa ajatella koko asiaa. Tietty odotan, että pääsee nuuhkuttelemaan pikkuista :heart: Mutta lähinnä kauhistuttaa, kun viikot vähenee ja "kaikki" on enempi vähempi kysymysmerkkiä. Odotan vain seuraavaa istukkakontrollia. Ja nyt olen alkanut pähkäillä, pääseekö tämä masukki kääntymään itse raivotarjontaan, jos istukka siirtyy tarpeeksi alatiesynnytystä varten, mutta jää alas muutaman sentin päähän kohdunsuusta. Tällä hetkellä on ilmeisesti jalkojensa päällä, kun potkut tulee suoraan alas. Eilen illalla oli vielä viistottain, puski päätään vasemman puolen kylkiluihin.

Kumartelu ja kyykkiminen tekee jostain syystä häijyä, alkaa vihloa kohdunsuulle tai jonnekin. Aiemmin jo vaatehuoneen siivouksen kanssa huomasin saman. Tällä viikolla olen käynyt läpi lastenhuoneen kaappeja ja laatikoita, ja eilen illasta alkoi sattumaan. Tänä aamuna sama homma. Tekeekö muilla kipeää? Aiemmissa raskauksissa ei ole ollut tällaista...

Hyvä, että sulla Amon on supistukset hellittämään päin :)

Hui, sullahan on ollut pelottavia raskauden ensimmäiset kuukaudet, Sol1. Toivottavasti viimeiset viikot menee levollisemmin :)

Pikaista paranemista sairastajille!

Nyt en ehdi tämän enempää, oli kyllä muutakin, mitä meinasin kommentoida. Paremmalla ajalla sitten. Poksumaan vaan piti tulla tässä välissä:

Cherrie_ 28+0 *pokspoks*

 
Oih, tuolla FB:n puolella oli tieto, että toinenkin pieni toukotyttö on tänään syntynyt!
Ihanaa, että vaikka tuli näinkin etuajassa, kaikki on hyvin ja painoakin oli jo reilu 2 kg.
Joka päivä jokaisen toukan selviämismahdollisuudet ja ennuste aina vain paranevat, kevät tulee!!!

Hyvää naistenpäivää kaikille :heart:
 
Oho! Toinen toukovauva jo :) Toivottavasti tällä puolellakin kuullaan enemmän asiasta.

Omaan napaan. Olin juuri viikon lomalla Suomessa ja oli kyllä aivan mahtavaa. Kävin pari kertaa hiihtämässä, mutta jostain syystä kroppa ei tuntunut olevan samaa mieltä sen ihanuudesta. Menin ihan rauhallisesti perinteistä, mutta jotenkin tuo maha vaan kipeytyi siitä. Ekasta kerrasta en uskonut ja menin seuraavana päivänä uudestaan. Mutta sitten se ei ihan täysin parantunutkaan yöunilla vaan tuntui vielä vähän seuraavanakin päivänä. Mun pää ei meinaa millään tajuta, että tämä kroppa ei vaan toimi samalla tavalla kuin normaalisti. Vaikka ekalla kolmanneksella en pystynytkään edes kävelemään ilman kipuja, niin jotenkin sitä ajattelee, että se vaihehan meni ohi jo...

Matkustus meni ihan mukavasti, vaikka täytyy myöntää, että tän päivän viimeinen sarka oli aika raskas ja vähän tuntui ikävältä masussa vetää raskasta matkalaukkua perässä. Ei sinänsä varmaan ihme, sillä matkantekoon meni 14 h ja matkustin henkilöautolla, 4 bussilla, lentokoneella, junalla ja metrolla, että olihan tuossa ihan tarpeeksi.

6 viikkoa olisi töitä vielä jäljellä. Yhden työjutun takia oikeastaan jätin tuon aloituksen noinkin myöhään, vaikka olisin hyvin voinut aloittaa muuten aiemminkin. Nyt ehkä vähän harmittaa, mutta ehkäpä tuon jaksaisi olla. Yksi reissuviikko olisi vielä edessä, mutta onneks on lyhyet lennot.

Suomesta nappasin mukaan vähän vauvanvaatteita, joten nyt on sitten taas hyvä syy hipelöidä, siis inventoida, niitä tänä viikonloppuna. Lisäksi ostin hoitolaukuksi Marimekon Merimies-laukun. Halusin tuollaisen laukun, jolle on paljon muutakin käyttöä ja joka on pidempi-ikäinen. Muita hankintoja voisi jatkaa tässä viikonloppuna.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Heissulivei pitkästä aikaa tännekin, vauvakuulumiset tulin tännekin kertomaan :).

Tuon FB-ryhmän jälkeen jumituinkin sinne täysin kuulumisien osalta, mutta alkuodotuksessa kerroinkin teille täällä, että meillä oli riskiraskaus edellisessä synnytyksessä tulleen mittavan kohturepeämän takia.
Tämän viikon keskiviikkona aloin yllättäen vuotaa verta ja lähdin kotoa kiiruusti ambulanssilla Naistenklinikalle, eilen sitten naistenpäivän kunniaksia meidän pieni tyttö syntyi aamupäivällä kymmenen jälkeen kiireellisellä sektiolla rv 31+5. Painoa hällä oli 2160g, muita mittoja otetaan huomenna kun heillä on mittailupäivä Lastenklinikan teholla :). Tyttö voi hyvin, toki kaikkea näille viikoille kuuluvaa "perusongelmaa" (hengityksen tukemista, lääkitystä jne), mutta toivottavasti mitään pahempaa ei tule ja hän saa kasvettua rauhassa. Tänään syliteltiin tässä illasta ensi kertaa, tyttö oli oikein tyytyväinen vaikka muuten onkin siellä kuulemma pitänyt kunnon jöötä kiukkuamalla ;)!

Hyviä vointeja kaikille, täällä käyn välillä aina lukemassa muidenkin juttuja mutten jaksa koskaan kirjautua omiani selittämään tuon FB:n lisäksi :). Ja Blommorille myös suuret onnittelut ja kaikki toivo tulevaan!

Sonjasusanna ja kärtty 1vrk :heart:
 
Oikein paljon onnea Sonjasusanna! Kiva, kun jaksoit käydä täälläkin jakamassa uutiset. Kaikkea hyvää koko perheelle!

Täällä on edetty vauvaan liittyvissä hankinnoissa, tänään takana Ikean reissu. Kaikenlaista tarpeellista tarttui mukaan ja pinnasänky ja patja laitetaan vielä tilaukseen kotiinkuljetuksella.

Eilen päätin myös aloittaa herkkulakon, sillä kilot tuntuvat karkaavan käsistä. Yleensä en ole mitään herkkulakkoja harrastanut, mutta toisaalta enpä yleensä ole mitään herkkuja syönytkään. Se jotenkin alkoi tässä raskausaikana ja ei selvästikään sovi mulle.
 
Onnea pienestä tytöstä sonjasusanna ja perhe :heart:
Kiva kuulla, että kaikki on viikkoihin nähden hyvin vauvalla :)

On sulla tosiaan ollut reissaaminen tuossa matkassa, Inkeri84!
Me käytiin eilen kavereiden luona, ajomatka oli reilu tunti suuntaansa, ja siinä oli mulle ihan tarpeeksi istumista. Kotimatkalla varsinkin supisteli ja tuntui muuten häijyltä. Taitaa olla viimeisiä autoreissuja mulle, jos vielä miehen vanhemmilla kävisi pääsiäisen aikaan.

Mulle tosiaan oli liikaa lastenhuoneen siivous, vaikka tein rauhalliseen tahtiin ja pidin paljon taukoja jne. Toissa iltana oli kauheat supistukset, kestivät 1-2 minuuttia ja välillä tuli 2-3 minuutin välein. Pe-la yönä heräsin tosi kovaan suppariin, vihloi kohdunsuullekin reilusti, mitä ei ole tapahtunut aiemmin supistuksissa. Täytyy yrittää ottaa muutama päivä tosi iisisti. Se vaan, että miehellä on 8pv:n reissu ensi viikolla... :|

Nyt nauttimaan ihanasta sunnuntaipäivästä :)

Cherrie_ 28+2
 
Oikein paljon onnea sonjasusannalle pienestä prinsessasta =)

Onpas Cherriellä kurjan paljon supistuksia. Sun täytyy vaan koittaa ottaa vielä rauhallisemmin ettei vaan pieni lähtis vielä syntymään : /

Oltiin eilen lasten kanssa mun serkulla kyäilemässä, ja voi että oli taas mukavaa parantaa maailmaa oikein urakalla, siellä kun sattu samalla oleen käymässä myös tän serkun sisko ja veli, joten sain oikein aimoannoksen serkkuja :)

Omaan oloon ei ihmeempiä, supistukset rauhoittui taas loppuviikkoa kohden, en ymmärrä miks niitä tulee vaan alkuviikosta?
Ja sitten mietin että kylläpä näillä vauvoilla on paljon kokoeroja jo tässä vaiheessa, sonjasusannan tytöllä oli painoa yli 2kg rv 31+5 ja kun tästä meidän vauvasta sain painoarvion rv 29+3 oli hän "vain" 1300g.

Nyt taidan ruveta paketoimaan lahjoja kun ollaan lähdössä siskon lasten syntymäpäiville :). Hyvää sunnuntaina kaikille.

Armin 30+2
 
Heippa. Onnea sonjasusanna ja perhe pienestä tytöstä:heart:

Huomenna neuvolalääkäriin illalla,aamulla keskimmäinen päiväkotiin ja esikoinen kouluun.
Tänään on taas oikein särky päivä,jalkoja särkee yms...
Öisin tulee suonenvetoja ja yöt tulee nukuttua pätkissä,heräilen useamman kerran: /Eilen sain vinkin,että nukkua löysät villasukat jalassa,että voi ehkäistä suonenvetoa,ainakaan viime yönä ei jalka krampannut,kun näin tein:)

Iltapäivällä voisi lähteä lasten kanssa ulos,aamulla oli -27 pakkasta,joten ulkoilu jäi.
Aamulla leivoin muffineja,joita lapset sai koristella erilaisilla karkeilla:D

petronella ja toukotoukka 28+4:heart:
 
Onnittelut sonjasusanna prinsessasta!

Tänään käytiin taas ultrassa äitipolilla ja ens viikolla sitten taas uudestaan. Kaikki oli muuten hyvin, mutta alakäyrillä mennään kasvun suhteen ja varmaankin ultraamaan tullaan tässä viikottain. Verenpaine lääkitys on tällä hetkellä kunnossa elikkä ei tarvinnu nostaa annostusta. :)
Saikulle nyt kuitenkin sitten jäin äitiyslomaan asti, vähän ihmetteli lääkäri kun ei aikasemmin oo laitettu jo lepäileen. Ens viikolla voi sitten taas kertoo lisää. :)

Aurinkoista viikkoa kaikille!

Meejj & D 31+2
 
Heippa!

Onnea ihanista pikkuprinsessoista, voimia ja enkelin siipien havinaa kasvuun! :heart:

Tervetuloa uudet!! :wave:

Onpas pitkä aika kun olen viimeksi käynyt kertomassa kuulumisia....en edes muista mitä oon kirjoitellut viimeksi....

Olin sokerirasituksessa viikoilla 26+6 ja narahdin eli olen nyt tehnyt yhden viikon seurannan ja kaikki oli tosi hienosti, jopa jossakin kohdin arvot olivat liian alhaalla eli neuvolan täti kehotti syömään kaksi kertaa päivässä välipalan. Nyt on viikon tauko seurannasta ja loppuviikosta teen uudestaan samanlaisen seurannan eli 4 aamua ja viidentenä päivänä koko päivän seuranta. Ensin olin ihan maani myynyt että narahdin ja että kuinka huono äiti olenkaan kun nyt jo 'lihotan' lastani (vaikka pienihän se on ultrissa ollut) mutta kun tein tuon viikon seurannan ja kaikki oli hyvin ilman mitään sen kummempaa ruokavaliomuutosta niin mielialanikin on jo parantunut.

Jos jotain hyvää tuosta seurasi niin se on ainakin se, että sain kutsun synnytyssairaalaan perjantaille 3.5. ja silloin käsitykseni mukaan on synnytystapaultra. Hassua on se, että kutsussa ei kerrota mitään mitä käynti sisältää mutta näin olen käsittänyt että se voisi olla. Käsketään siis vain menemään paikalle silloin. Osaako joku kertoa paremmin??

Liitoskivut ovat pahempia ja helpompia, riippuen ihan päivästä ja siitä mitä tekee. Viime viikolla siivosin kaksi iltaa peräkkäin kaappeja ja heitin rojua pois sekä siirtelin vähän huonekaluja niin loppuviikko menikin sitten kipuillessa. Nyt pitäisi vielä viedä kaatopaikalle muutama vanha roju ja sitten pääsee laittamaan vauvan nurkkausta kuntoon eli shoppaileen myös :) Meillä ei ole tilaa omalle vauvanhuoneelle, joten työhuoneeseen on nyt raivattu tilaa hoitopöydälle sekä isolle vaatelipastolle. Siihen ylle tilasin viikonloppuna netistä myös seinätarrat. Muuta ihmeempää en ajatellut sisustaa vauvaa varten....tietysti sänky huoneeseemme mutta sitä ei vielä kasata.

Vielä olisi vajaat 6 viikkoa töitä ja alkaa kyllä polttelemaan jo se äitiyslomalle pääsy....halu olis jo kova. Tänään kun on kivuttomampi päivä niin töissä on mennyt sujuvasti mutta kiireisinä ja kipeilypäivinä mietin vain sitä huhtikuun loppua kun saa jäädä lepoon kotiin kun mies lähtee töihin.

Joku kirjoittikin siitä tunteiden sekamelskasta että toisaalta odottaa kovasti että oma vauva tulisi jo kotiin ja saisi nuuhkutella sitä mutta sitten toisaalta se tuntuu vielä todella kaukaiselta ajatukselta...ja jopa pelottavalta nyt mitä lähemmäksi synnytys tulee. Tosi hassua tämä tunteiden ja ajatusten vuoristorata!

Ensi viikolla olisi seuraava neuvola....outoa kun nykyään ne on jo näin tiuhaan :)

Farkkutyttö ja Ihanuli 28+5
 
Farkkutyttö, mulla oli ihan sama tilanne esikoisen kanssa, RD-diagnoosi n rv 27 ja ruokavaliohoitoisena meni. Nyt kävin ekassa sokerirasituksessa jo rv 12 ja oli puhdas, toka oli rv 24 ja yksi ylitys - seurataan.

Ekassa kun oli molemmat rasitusarvot yli rajan, niin sain sekä kotiseurannan, että diabetes-hoitajan konsultaation, että tuon synnytystapa-arvioultran (tai mikä sen virallinen nimi nyt onkaan). Siinä ultrattiin vauva ja tehtiin sen perusteella kokoarvio. Oli meillä normaali, eikä sen perusteella aiheuttanut mitään jatkotoimenpiteitä. Tyttö syntyi ihan itsestään ja kaikin puolin normaalisti 39+3. Sokereita seurattiin laitoksella (vauvan, ei äidin), ja kotiin päästiin kun ne pysyivät hyvinä. Siihen on määritelty raja-arvot, ja muistaakseni kolme hyvää arvoa pitää saada putkeen, että pääsee kotiin. Meillä kävi yksi reilu alitus, jolloin tyttö sai lisämaitoa, ja sen johdosta oltiin yksi extra yö sairaalassa.

Mutta takas alkuperäiseen kysymykseen... :) Jos ultrassa havaitaan jotain (liikakasvuisuutta, olettaisin), niin varmaan siinä sitten pohditaan jatkotoimenpiteitä... En tiedä. Mutta itse arvio, ainakin mulla, piti sisällään vaan lääkärin ultrauksen jossa arvioitiin sikiön koko. Oli muistaakseni rv 36. Eli vastaus tuli vähän puutteellisilla tiedoilla, mutta toivottavasti siitä oli jotain iloa. :)
 
Sonjasusannalle ja perheelle vielä täälläkin onnittelut suloisesta pikkuprinsessasta <3

Nyt kun näitä vauvoja on alkanut putkahtelemaan, niin työmotivaatio on reippaasti miinuksen puolella (oli se jo ennestään, mutta jokaista vauvaa myöten aina enemmän). Facebookin puolella päivitetty tänään kuulumisia päivän syöksysynnytyksestä eli 3 toukotoukkaa jo mualimassa, joista tyttöjä kaikki :) Ai hurja!

Itellä vielä viimonen viikko töitä menossa ja sit alkaa viimenen loma ikinä, missä kaikki maan aika on omistettu vaan mulle, synnytyksen jälkeen sitä on sitten oltava aina valmiina, kun joku huutaa äitiä.

Me ollaan tasan kahden viikon päästä lähdössä hotellimatkalle Tallinnaan pariksi yöksi. Mä luotan siihen, että tää pysyy yksiössään. Eipä Virosta onneks pitkä matka Suomeen ole :)

Terkuin, Simppu ja pötkis 33+5
 
Voi kun toukkia tulee jo nyt näin monta. Saisivat pysytellä masussa vielä tovin!

Taitaa tulla aika omanapainen valituspäivitys... Lähdin kahden isomman lapsen kanssa lauantaina luistelemaan. Kävelymatka luistinradalle on n. 500 metriä ja perillä vain seisoin ja istuin ja katselin lasten luistelevan, en siis itse uskaltanut enään luistella. Mies tuli nuorimman lapsen kanssa n. tunti meidän jälkeen (onneksi autolla) ja siinä vielä pari tuntia oltiin. Kotiin lähtiessä käytiin kahvilassa juomassa kuumat kaakaot ja kaupasta hakemassa jälkkäriksi jäätelöt niin alkoi ihan kamalat liitoskivut. En kunnolla voinut edes kävellä. Mies laittoi ruokaa ja loppu ilta meni sängyssä maate. Vielä sunnuntainakaan ei voinut liikkua kovien kipujen takia. Tänään tuntui jo hieman paremmalta, mutta piti lähteä asioille ja taas on kivut ihan järkyttävät. Huomenna pitäisi koittaa selvitä neuvolaan. Minulla ei ole ajokorttia joten on liikuttava bussilla. Miehen kyydissä onneksi pääsen neuvolaan ja tarvitsee vain yrittää päästä bussilla kotiin. Huoh... Toukokuu ei voi tulla yhtään liian aikaisin!

Tiivi-Taavi & Hemuli 31+4
 
Voi että, onnea sonjasusanna ja perhe! Kivaa kuulla kuulumisia! Ja mitä, vielä kolmaskin tyttönen täällä, onpas kreisiä.

Täällä on perjantaista asti laitettu vielä tehokkaampi organisointivaihde päälle, lainattiin miehen vanhempien autoa ja ollaan viipotettu edestakas Sortti-asemaa, kirppiksiä, Clasua, Ikeaa, kotia jne... Eilen päästiin järkkäämään tyhjää varastokoppia (viimeiset 5 vuotta siellä on ollut vuokraemännän romppeita), nyt siellä on kaksi hyllyä ja niin komea järjestys, että tekis mieli koko ajan vaan mennä halailemaan niitä kamoja. Kohta alkaa uudistunut kotikin hahmottua, työhuoneeseen saatiin jopa YKSI tyhjä hylly vauvan leluille ja kirjoille... No joo, eipä tuo onneksi vielä pitkiin aikoihin enempää tilaa tarviikaan.

Saimme miehen veljen perheeltä hulluna vauvanvaatteita, leikkimaton, rintapumpun ym. Nyt taitaa olla noita 50-56 koon vaatteita jo niin paljon, ettei ehkä edes ehditä kaikkia käyttää. Kaikki vaatteet olivat joko sinisiä tai valkoisia (perheessä kolme poikaa), kävin tänään hakemassa värjäyspaketin ja värjäsin suurimman osan valkoisista tomaatinpunaisiksi. Tykkään, että on vähän räiskyvämpi värimaailma, ja tuo onnistui superhyvin! Harsoistakin tuli jotenkin paljon kivampia. Oon kyllä niin fiiliksissä tästä kaikesta järkkäilystä ja puuhastelusta, tää on niin mua!

Huomenna sitten tapaan ensi kertaa uuden neuvolatädin, toivottavasti olisi mukava ja samalla aaltopituudella. Raportoin sit!

Hyvää uutta viikkoa!

32+1
 
  • Tykkää
Reactions: Kristiin
Heippa.Neuvolakuulumiset lääkärineuvolasta.
Rv 28+5
- painonmuutos 517/vko yhteensä painoa tullut nyt 11kg : /
-pissa puhdas
- verenpaine ok
-vauvan tarjonta RT
-Kohdunkaula täysmittainen ja kohdunsuu kiinni
-Vauvan painoarvio nyt 1,9kg :O(keskiarvo olisi 1,3)

Kaikki siis hyvin,vaikka tuo iso koko aiheuttaa sen,että vielä ultrataan myöhemmin,lääkäri sanoi,että TAYS ei helposti ala käynnistämään ison koon vuoksi,sanoi myös,ettei kannata alkaa stressaamaan vauvan kokoa,kolme aiempaa olleet 4kg ja ylikin syntyessä ja hyvin mahtuneet tulemaan alateitse,sanoi että yli 4,5 kilon ei saisi vauva päästä kasvamaan:whistle:

Onko täällä muita joka synnyttänyt yli 4 kiloisia vauvoja?

Katselin aiempien lasten neuvolakortteja,esikoinen ollut näillä viikoilla 1,7kg(syntyessä 4,3kg),toisesta ei ollut merkattu,mutta kolmas oli ollut 1,6kg(syntyessä oli vähän vajaa 4,2kg):D

Seuraava neuvola onkin sitten jo 2-viikon päästä=)

petronella ja toukotoukka 28+5:heart:
 
Viimeksi muokattu:
ONNEA Sonjasusanna! :flower:

Kuten affenilla, täälläkin hirveä järjestely-ja pesänrakennusvimma! Verhoja vaihdeltu ja tilailtu ja vauvalle laitettu kehto paikoilleen viikonloppuna, isompien lasten huonetta järkkäilty. Viikon ohjelmassa vielä vauvan vaatteiden pesu ja lipastoon laitto ja sairaalakassin pakkaus.

Ja nythän siihen on aikaa, sillä -pakko tuulettaa- meikä on virallisesti äitiyslomalla!! :heart: Viimeinen työpäivä takana onnistuneesti :heart:

Kristiin
ja masumuru 34+4
 
  • Tykkää
Reactions: valjakka ja ReVe
Huomenta!

Onpa jännää, että 3 toukotoukkaa on jo syntynyt. Toivottavasti kuulemme viimeisimmästäkin myös tällä puolella :)

Mä olen täällä vaan löysäillyt pari päivää, en ole käynyt edes kävelemässä, ja säännölliset supparit on pysyneet poissa. Eilen tuli yksittäinen pitkä (yli 2min) supistus, mikä poltti alaselässä ihan samanlaisena, kuin synnytyspoltot. Tänään meinasin tehdä sen verran, että laitan ekat vauvan vaatteet paikalleen lipastoon :heart: Pihalle ei päästä, kun kuopus on toista päivää kuumeessa.

Aika hassua, että villasukat auttaa suonenvetoihin! Vai onko edelleen auttanut, petronella09? Mulla ei ole tässä raskaudessa vetänyt suonta, johtuisiko raskaustabujen magnesiumista. En ole käyttänyt niitä aiemmissa raskauksissa. Ja pidän myös jalkoja ylhäällä joka ilta ennen nukkumaan menoa, se on auttanut edellisissä. Mutta jos ilmestyy vaivaksi loppuraskaudessa, niin täytyy kyllä kokeilla sukkia.

Kiva, että Meejj:n verenpainelääkitys on auttanut! Toivottavasti paineet pysyy aisoissa jatkossakin :)

Petronella09, mun molemmat pojat on olleet yli 4kg. Esikko oli 4520g ja 53cm, kuopus 4086g ja 54cm. Painoarvio tehtiin vain ekassa raskaudessa (paitsi rakenneultran arviot), rv 36 on merkitty rA n. 3,1kg tai jotain sinne päin. Onkohan toi syntymäpainoarvio, vai sen hetkinen paino... Sit oman kaupungin äitipolilla oli yliaikaiskäynti 41+3, silloin arvio oli n. 4kg ja tuli lähete Mikkeliin yliaikaiskontrolliin, se oli 41+6 ja pa oli 4,1kg. Toista odottaessa kyselin painoarviota, kun vähän pelotti esikon jäljiltä. Nauroivat vaan, että jos sulla on eka ollut yli 4500g ja se on ulos tullut, ei ole mitään hätää... :O
Tehdäänkö teillä päin kaikille odottajille painoarviot?

Tsempit kaikille, joilla kipuja riittää :hug:

Onnea Kristiin äitiyslomalle pääsystä :)

Cherrie_ 28+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kristiin
Terveisiä neuvolasta! Uusi "täti" (mua varmaan 10 vuotta nuorempi...) oli sympaattisen oloinen ja kyseli paljon, tuntui olevan paljon kiinnostuneempi tilastani kuin edellinen. Ehkä edellisellä oli jo väsymystä ilmassa, kun tiesi jäävänsä pian eläkkeelle, en tiiä. Tykkäsin uudesta tyypistä!

Muuten ei mitään yllätyksiä, vähän vaan ehdin huolestua, kun täti kuunteli dopplerilla ihan sairaan kauan ja vasta pitkän ajan kuluttua tuli selitys, että vauva liikkuu niin paljon ettei laite saa tuloksia. Ehdin jo siinä makoillessani keksiä vaikka mitä kauhuvisioita.

Strategiset mitat:
Rv 32+2
Paino 74,3kg
Painonmuutos +373
RR 108/73
Hb 126 (noussut viime kerrasta itsekseen, jes)
Kohdunpohjan korkeus 29,5
Lapsivesi N
Tarjonta RT (pää sivussa kylläkin)
Sykkeet 140

Onnea Kristiinille äitiyslomalle pääsystä! Ja hyviä järkkäilymeininkejä!
 
  • Tykkää
Reactions: Kristiin
Cherrie ja Petronella, mullakin villasukat on auttanut suonenvetoihin! Kai se johtuu siitä, että pitää jalat lämpimämpinä ja siten rennompina..? Ja magnesiumia syön joka ilta 280 mg ja lisäksi aamuisin sen mitä on Multivitassa. Edellisestä kunnon krampista nyt melkein 2 viikkoa näillä keinoin *koputtaa puuta*
 

Yhteistyössä