Morot kaikille pitkästä aikaa! Tyttö nukkumassa, ukko pelaa pleikkaa joten äippä saa aikaa "juoruta" ja sosialisoida täällä teidän kans
Mimmu86 teretulemast joukkohon miunkin puolesta! :wave: Ja hurja toi sokeus-juttu tosiaan heti syntymän jälkeen, varmasti mennyt pasmat sekaisin, mutta hienoa että leikkaus onnistui ja Joan näkö on heti alkanut kehittymään :hug:
Ehkäisystä (josta on jo aikaa sitten keskusteltu mut itse hieman nyt jälkijunassa kommentoin..) meidän Sanni on ollut täysimetyksellä alusta asti, ja jälkitarkastuksen yhteydessä aloittelin kans noi
Cerazettet. Ensin tein varmuuden vuoksi r-testin ja koska imetyksen myötä menkkoja ei ole kuulunut tai näkynyt, sain myös aloittaa pillerit "sillonku siltä tuntuu". Mitään tiputteluja ei ole ollut, joten siihen nähden olen tyytyväinen (eka lista takana). Tosin hieman on useammin tullu
päänsärkyä, vähän niinkuin yhdistelmäpillereiden kans oli usein migreeniä. Mut minuu ei haittaa ottaa sitä särkylääkettä, ja nää nykyiset säryt ei ole tavallista kummempaa, ei siis mitään kokemiini migreenikohtauksiin verrattuna. Nyt vaan jännityksellä jään odottelemaan, että miten kauan "saan" olla ilman mitään vuotoja kun imetystä kuitenkin jatkan...
Imetys vs. pullottelu, itsekin ensisynnyttäjänä ja ensikertaa imettävänä olen täysin neutraali enkä halua tuomita pulloruokintaan siirtyneitä. Tiedän itsekin erään, jolla imetys ei kertakaikkiaan olisi edes mahdollista, vaikka miten haluaisi, kun toinen rinta on jouduttu leikkaamaan. Sen verran olen itsekin maidon riittävyydestä tietoa etsinyt, että se maidon muodostuminen ei lopu "kuin seinään", vaan loppuminen on prosessi, jonka nopeuteen vaikuttaa moni asia yhtäaikaa. Jokatapauksessa, toisten imetys- tai syöttöpolitiikka ei kertakaikkiaan kuulu minulle, joten ketään ei minulla ole syytä arvostella. Pääasiahan on, että kaikki osapuolet voivat hyvin :heart: Omalla kohdalla imetys otti onneksi niin hyvän startin, ettei ole huolia sen suhteen ollut, joten itse olen onnellinen ja tyytyväinen nykytilaan. Okei, äidinmaito mitä luultavimmin on se parempi lapsen vastustuskyvyn kannalta, mutta sillekään tosiasialle ei kukaan voi mitään, ellei korvikkeita ryhdytä tuotekehittämään kohti äidinmaitoa..
Nukuttamisesta meillä Sanni nukahtaa yöunille yleensä joko heti tai jonkin verran syönnin jälkeen, ja siitä sit kannetaan vaan pinnikseen. Yleensä hän hieman siinä sänkyynlaitossa havahtuu, mutta nukahtaa heti kun peittelee. Päiväunille hän nukahtaa myös joko syönnin jälkeen tai sit jos väsy ehtii tulla ennen seuraavaa nälkää, pienen väsytystaistelun/-hökeltämisen jälkeen uinahtaa joko itsekseen, äipän masun päälle tai vierekkäin esim. sohvalla maatessa. Useimmiten uni tulee tutin kanssa, mutta monesti taas syötön jälkeen saattaa olla jo niin väsynyt, että uni tulee ilmankin tuttia. Tutti kiinteästi mukana siis menoissa
Vauvan taitojen kehittymisestä, meilläkin välillä ne jo opitut pikkujutut jääneet taka-alalle kun uusia juttuja tulee vastaan. Esim. kyljelleen kääntyily oli vielä hetki sitten vilkasta, mutta nyt sitä kääntyilyn harjoittelua on vähentänyt tavaroihin tarttuminen ja niiden tutkiminen, sekä jokeltelu. Tyttö on välillä niin mahdoton papupata ettei äiti saa ollenkaan puheenvuoroa!
JIPII! Pakko hieman tuulettaa, tää mamma kävi eilen ekaa kertaa isukin kans vähän viihteellä kun tytsi oli mummolassa hoidossa yön yli. :wave:
Ja hitsin hyvältä tuntui ollakin vähän ihmisten ilmoilla pois 4 seinän sisältä! Muutamia siidereitä ja olo oli kyllä todella rentoutunut, mutta tietoisesti vältin kovaa humalaa, ettei tule krapulaa kun tytön halusi kuitenkin mahd.pian hakea takas kotiin tänään
MUTTA, imettäjän ongelma: tisseihin pakkautui maitoa tietty normaaliarjen mukaisesti, ja tisut oli niin
jumalattoman kipiät kun ei ollu tyttö niitä tyhjentämässä. Varauduin toki kapakkiin pumpun kans, mut eihän siel baarin vessassa saanu herutettuu kun hetken helpotuksen tytön kuvaa kännykästä samalla tiiraillen
...sit kotiin ku pääs, niin vähän rennommin sai tyhjennettyä tissejä yötä varten. Ja silti aamulla taas jumalaton pakotus (6,5h unien jälkeen) et hallelujaa kun piti pumpata ranne vääränä!
Ja tuntui muuten todella pahalta kaataa ne pumpatut maidot viemäriin (varmaan reilu 200ml)
Ja kylläpä osasi olla kova ikävä tyttöä! Yhteensä oltiin erossa n.16h. Ihan uskomatonta miten sitä on kiinni siinä pikku tyllerössä.. *aaw*
Jännää miten monella täällä on jo
soseet ja vellit pelissä mukana, ja hyviä kokemuksia ja vaikutuksia onkin tainnut jo tulla! Hienoa! Ise odottelen edelleen jännityksellä 23.8. sitä 3kk neuvolaa jotta nähdään joko ois tarvetta alotella meilläkin
Muoks: Herramunjee tulipas romaani! Pahoittelut :ashamed: