Heippa vaan kaikille uusille ja muillekin!
En ole vähään aikaan mitään kirjoittanut kun olo ollut niin väsynyt, vätämätön ja huono. Oksettaa, etoo ja kuvottaa, yök. Mitään ei ylös tule, mutta heti jos ei syö 2-3h ni tulee todella huono olo... Mulla menee hyvin ruoka alas, mutta esim. tein miehelle suklaapiirakkaa niin pelkkä sen näkeminenkin saa mut yökkäilee limaa! Enpä ois uskonu, että mokkapalat saa voimaan mut pahoin!
Mikään makea ei maistu yhtään, suolaiset, raikkaat ja vähän happamat ruuat kylläkin. Kauhea nälkä koko ajan.. Ja väsyttää aivan hirveesti, nukkunut joka päivä 1-3h päiväunet, vaikka yöllä nukun sen 7-8h ja koulussa meinaan nukahtaa tunneille... Rinnat on kasvanut, aika isoilta jo vaikuttaa!
ennestäänkin ollut jo suht suuret (75DD) ni saa nähä millaset utareet ne on ku täyttyy maidosta!!
No niistä pitää nyt nauttia, kun sitten imetyksen jälkeen varmaan ovat sellaiset lapaset..
Alavatsa turvonnut, pieni kumpu havaittavissa. Janottaa ja pissattaa. Mieli ailahtelee, aloin itkeä kun katoin tanssii tähtien kanssa..
ja salkkareissakin taisin itkeä..
Paino noussu 1-2kg, saa nähdä kuinka paljon nousee raskauden loppuun mennessä.. tällä hetkellä oon aika normipainoinen 175/69kg. Ajattelin seurailla painoa, ja yritän ettei se nousis mitään 20kg kuitenkaan, tosin jos sama meno jatkuu ja herkut ei maistu ja ulkoilen & liikun päivittäin ni tuskin se hirmusti nousee, siis ylimääräistä..
Mä varasin neuvola-ajan ja sen sai täällä pohjoisessa vasta rv 11!!! Ihan pyllystä! Ajattelin, että oisin päässy jo parin vkon päästä.. niinpä varasin yksityiselle varhaisultraan ajan 5.10. kun haluan nähdä että kaikki on kunnossa ja sen viikon lopulla mennään molempien sukulaisille ni voi siellä sitten kertoa että on raskaana..
siis sukulaiset ei vielä tiedä, ainoastaan kaverit, joiden kanssa jännäsin, että oonkohan raskaana.. Miten meinasitte kertoa raskaudestanne muille, perheelle, isovanhemmille? Me ajateltiin lähettää kortti, jossa lukee "Isovanhemmille" ja sisällä ois ultrakuva ja kirje "maha-asukilta" eli heidän lapsenlapseltaan, jossa se kirjoittelee äitin masusta ja kertoo miten äiti ja se on voinut ja koska vuokrasopimus päättyy jne..
Samaan pakettiin varmaan laitetaan sellainen isovanhempien kirja, jota voivat täyttää ja antaa sitten pienokaiselle, jahka se siitä jotain ymmärtää.. Molempien porukat asuu siis niin kaukan, että siksi lähetetää kirje. Ja puhelimes en halua kertoa, että ehtivät vähän sulatella asiaa ennen kuin jutellaan...
Niin ja
Tiudeliini on se varmasti ihan normaalia, sillä kaikille (onnekkaat) ei sitä edes tule ja mullakin alkoi raskausviikolla 5+ eli varmaan kohta sullakin alkaa, varo vaan..
tai sitten oot onnekas ja ei ala.. ne voi alkaa esim. vasta viikolla 7 tms.
Mä jo mielessäni kauhistelen asialla, kun lähden täältä eteläsuomeen junalla (9h) viikoksi porukoille kolmen viikon päästä ja kuulemma rv 9-11 oksentelu ja yökötys voi olla pahinta, ennen kuin helpottaa! Varmsti tulee sitten mukavat junamatkat ja risteily, jonne äiti haluaa mut viedä, tosin ei tiedäkään vielä että mä juhlin sitten vesilinjalla!!
Äitiyspakkauksen aion ottaa, toisen kanssa sitten varmaan rahan.. tai mistä sen tietää.. Ootteko te muuten kaikki töissä vai onko muita opiskelijaäitejä?
Mulla siis amk-opintoja takana 1,5v ja 2v jäljellä, välivuoden pidän ensi lukuvuonna.. mies on kokopäivätyössä että hänen palkalla sitten käytännössä eletään..
opiskelijoilla se äitiyspäiväraha taitaa olla sen 22e ja rapiat vrk kuudelta päivältä miinus verot...? Saa nähdä aionko suorittaa opintoja sitten lapsen ekana vuotena, aikana pari rästikurssia..., joten täytyy pikkuinen laittaa perhepäivähoitoon tai sitten mies pitää silloin isyyslomaa..
Okei, mutta jos mä tästä yrittäisin jaksaa tehdä jotain muutakin kuin syödä ja nukkua!
Löysin eilen vauva.fi sivuilta odottajan joogaohjeet, joita aattelin kokeilla..
tekis varmasti ihan hyvää, etenkin kun oon aika stressaava ja kärsimätön ihminen..
Ihanaa odotusta teille ja viikon jatkoa!
fyssari & toukkis 5+4