***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Heippa kaikille:wave:
Täällä pahoinvointi jatkuu aina vaan ja oireita muutenkin vaikka muille jakaa:x Luotan siihen että ennakoi hyvää :)
Minullakin on alavatsanippailuja esim. aivastaessa tms joten uskon sen kuuluvan asiaan :)

Onko muita keitä synnytys jo jännittää? Itsellä aika traumaattinen synnytys suuren vauvan kanssa takana enkä ole varma saanko edes synnyttää alakautta enää, ainakin jälkitarkastuksessa oli lääkäri sitä mieltä mutta eihän sitä tiedä. Synnytystä ei käyty mitenkään läpi jälkeenpäin ja aion pyytää ns pelkopolille pääsyä mikäli stressi synnytyksestä kasvaa ajan myötä.

Terkuin
Lilya ja mini 5+5

Heipä hei!

Eiköhän nuo repäisevät kivut ja nippailut ole asiaan kuuluvia :) Välillä tuntuu että melkein mikä tahansa hiukankin normaaliolosta poikkeava asia on mahdollinen raskausoire. Ja myös se oireettomuus on normaalia :D

Mua ei nyt kauheasti jännitä synnytys, esikoisen aikana jännitti kyllä kovasti. Tai ei varsinaisesti se itse synnytys, mutta mä pelkäsin pahoja repeämiä ja niiden mahdollisia jälkiseuraamuksia. Mutta nyt kun on takana yksi hyvin sujunut luomusynnytys, on olo suht levollinen sen suhteen. Vaikka eihän koskaan voi olla varma miten se menee. Suomessa kuitenkin on niin hyvä ammattitaito näissä asioissa että sen puoleen ei kyllä tarvitse olla huolissaan.

Varasin ajan varhaisultraan, 4.10. olisi aika. Sen jälkeen, jos kaikki on hyvin, kerrotaan kyllä varmaan muutamille muillekin, nythän ainoastaan mun äiti tietää. Mä haluaisin kertoa tän jo kaikille, mutta samalla kun on niin skeptinen vielä raskauden sujumisen suhteen niin ei kyllä uskalla asiasta huudella.

Pitäisköhän sitä neuvolaan soitella ja varata aikaa, vai odottaiskohan tonne ultraan asti ? Nyt en muista nimimerkkiä :ashamed: mutta jollakin oli ihan hullun pitkä väli neuvoloissa! Eihän se nyt ihan noinkaan voi mennä? Eikös niitä sydänääniä kuitenkin pitäisi kuunnella välillä ja katsoa että äidillä kaikki ok, pissa puhdas ja paineet kohdillaan?

Kauhea nälkä vaikka söin tuhdin aamupalan ja jo yhden ompunkin.

T: Linttu ja möykky 5+3

Ketähän täällä nyt sitten haittaa, että roikun väärässä pinossa vaikka LA huhtikuussa. Ei oo sen takia, että muka kilpailisin viikoissa, vaan sen takia että eka syntyi 41+5. Jos se nyt jotain niin kovasti häirittee, niin voin kyllä pinoa vaihtaa. Ei tää mulle niin vakava asia oo. Eilen vaan joku viitti Mitäs nytillä avautua eikä ees vastata takasin.

Lilya synnytys jännittää joo.. ensimmäinen oli ihan kauhea kokemus. Vauva oli kolmikilonen, mut tuli otsa edellä ja napanuora oli 3 kertaa kaulan ympäri. Vissiin polille joutuisin lopussa, tutkisivat et mahtuuko isompi tulemaan ees. Jos vaikka taas tulis ihan väärässä tarjonnassa.

Sepäs siitä, mietin et viittikö tässä enää minnekään pinoon kirjottaa :|

Heissan!

Kotona ollaan potemassa flunssaa. Nenä tukossa ja yskittää.

Synnytys ei pelota ainakaan vielä. Esikoisen kanssa en osannnut pelätä myöskään, yritin olla pahemmin edes ajatella koko asiaa. Se on kuitenkin synnytettävä ja sairaalassa tehdään kuitenkin parhaansa. Ensimmäinen synnytys oli suht helppo, vaikka ponnistus vaihe olikin tunnin verran. Tiedän kyllä tuttuja joilla ei ole niin siististi ja helposti mennyt.

Nöösi itse olen ainakin sitä mieltä että kyllä tänne joukkoon mahdu vaikka LA onkin huhtikuun lopussa. Luin samaa aloitusta Mitäs Nytillä, hupaisa aloitus. Kyllä ihmisillä on ongelmansa.

ON itselläni ei ole juuri mitään oireita raskauden aikana. Ei ollut esikoisenkaan kanssa. Se tietenkin tuo omaa jännitystä että onko kaikki kunnossa. Soittelin niistä selkäkivuista neuvolaan. Olivat sitä mieltä ettei kannata huolestua kun ei ole kivut jatkuneet eikä vuotoa tullut. Ei välttämättä edes raskauteen liittyvää kipua

Ciba 4+6

Viimeksi muokattu:
Minnäi jo soittelin neukkaa tänään, täti sanoi sieltä lasketuksia ajaksi 22.5 ja rv:t ois nyt sitten 5+3. Joten mennää sitten noillaa, ainakin ultraa saakka. Ite uskon että päiviä on hiukan vähemmän mut viikko sinne tänne :)
Muutkin ovat aina syntyneet yliajalla joten sitä son odotettavissa nytkin. Kuopus syntyi vain 5pvä yli mutta keskimmäinen menikin sitten yli 19pvä *huh huh*

Käyntiajan neukkaan sain 4vko päähän jolloin ois jo rv9+. Harkinnassa on varhaisultra, mutta varmaa ei olla vielä päätetty. Mies kyllä sano et turhaako sitä sinne menee, ei sitä kuitenkaa tiä miten sitä vielä käy vaikka kaikki on alussa hyvin. Viime raskaudessa käytiin noin 7+5 ultrassa ja kaikki oli hyvin ja sitten rv9 kasvu loppunut :(

Nöösi, eipä toi haittaa vaikka täällä oletkin, itekin mietin että pitäskö alkaa kirjoitteleen kesäkuisiin ku ite laskin et laskettu aika ois joskus 25.pvä-> huitteilla ja yli menee kuitennin :D

Nyt alkaa aamusin olemaan enemmän etovaa oloa, vellottaa ja kahvi tökkii. Kai se tästä lähtee kuhan vielä jokunen viikko odotellaa. Aikasemminkin joskus rv7 maissa/jälkee pahin oksetus iskenyt päälle. Hiukan kyllä jännittää jo ens viikko että miten menee töissä ku aamuvuoroa pitää painaa :/

Minnäi ja ToukoPouko 5+3

Nii ja tosiaa jos viittii päivittää etusivulle LA 22.5 ja OYS kiitos:flower:

Tervetuloa uusille!!! :flower:

Oksettaa!!! :x
Mulla näyttää käyvän niin, että paha olo voimistuu raskaus raskaudelta.. Jos on noin, niin jää kyllä tää kolmas vikaks!

Lilya: Ihan mielenkiinnosta kyselen, minkä kokoisen vauvan oot synnyttäny?
Toi vauvojen kokokin on kyllä niin ihme juttu, jotkut repee jopa 3 kiloisesta ja jotkut pykää 5 kiloisen tosta noin vaan. Kun tietäiskin etukäteen millaiset kudokset on ja missä tarjonnassa se vauva sieltä loppupeleissä tulee! : /

Linttu: Kyllä se neuvolaväli vaan voi olla noin pitkä ku mee86 kirjoitti. Mulla on itsellä kans seuraava terkkaneuvola rv 23. Pitää siis varailla sitä myöhemmin. Joka tapauksessa aika pitää ottaa niin myöhälle, et terkka voi antaa Kelaan sen todistuksen samalla, eli 154 päivää raskaana. Asun siis Helsingissä ja täällä toi pitkä väli on tosiasia. Ensisynnyttäjillä ymmärtääkseni on siinä välissä 1 terkka ja 1 lääkäri. Mulla itsellä on lääkäri välissä johtuen mun perussairaudesta, mutta muuten ei ois sinne asiaa :D

Nöösi: Mullakin on la huhtikuussa, mutta oon täällä ensiksikin siks, että nykyään jos kerran la muuttuu jopa päivän heitosta nt-ultrassa, niin uskon sen muuttuvan toukokuulle. Mulla on nimittäin pitkä kierto ja tiedän et ovis tapahtui myöhemmin. Toki voin sitten siirtyä huhtikuisiin, jos sitä ei siirretäkään ja täällä on yleinen mielipide se, että potku persiille. Siihen toivon nyt sitten selkeää mielipidettä ihmisiltä. Ciba oli sitä mieltä, että saadaan olla, kiitos :flower:
Ja toinen itsekäs syy on se, et jos on ihan lopussa la (ja menee vielä yli niinkuin sulla ja mulla on aiemmat raskaudet menny) niin onpa kiva täällä yksin huhuilla ketään kun kaikilla muilla on jo vauvat kainaloissa |O Mä en ikinä jaksa käydä siellä mitäs nyt-palstalla, kun musta tuntuu et siellä ei oikeen asiallisia juttuja olekaan.. Tee sä samoin niin maailma näyttää paljon kivemmalta :whistle:

Jokohan tässä ois asiaa tarpeeks :D

Siis ihanko oikeasti joku on vetäny herneen nenuun siitä että täällä toukokuisten ketjussa kirjoittelee joku jolla on la huhtikuun puolella? Mitä ihmettä se nyt haittaa?
Kukaanhan ei voi tietää koska kenenkin vauva syntyy, osa syntyy reippaasti etuajassa ja osa taas sen yli kaksi viikkoa la:n jälkeen.
Eli mun mielestä täällä saapi kirjoitella kaikki ketkä tuntevat tähän ketjuun kuuluvansa :)

Synnytysjännitys: Esikoisen synnytys oli niin pitkä ja kivulias päättyen kiireelliseen sektioon, että tosiaan pelotti viime vuonna. Olin jo menossa pelkopolille. No se raskaus päättyi ennen aikojaan. Tällä kertaa en osaa edes pelätä ainakaan vielä, tuo kakkosraskaus kai aiheutti sen. Enemmän pelkään nyt pääsenkö edes sinne asti. No tilannehan voi vielä muuttua.
Voi kunn nyt tulisi jo perjantai ja kuulisin pikkunuppusen sydämen lyövän!! :heart:

Itse kärvistelen täällä kamalassa flunssassa. Lääkärissä kävin eilen ja diagnoosi: poskiontelontulehdus ja oikein kauhea semmoinen, jo varmaan 9 kerta minulla se tauti :/. Eivät suostu ikinä punkteeraamaan. Onneksi sain antibiootteja joita voi käyttää raskaana ollessa, Amorionia ja sitten naamariin myös parasetamolia + c-vitamiinia. Eiköhän tämä tästä.... Huoli vain tuosta masuasukista....

Omista raskausoireistani voin sanoa vaan sen verran että ei kauheammin enää ole mitään tapahtunut, mahaa nippailee silloin tällöin.
Onkohan se muuten normaalia ettei vielä ole semmosta kunnon yökötystä ja oksentelua, kun raskausviikkoja on 4+6 eli huomenna niitä on tasan 5 ?

hei kaikki!

Jadey: sinäkin helsingistä siis, eli näköjään on helsingin säästöistä noi neuvolaajat kiinni kun ei muilla näytä olevan! elämä on epäreilua.. jäin itsekin miettimään tuota kelan tukea että millon se pitää viimeistään jättää, et pitäähän se kuitenkin ehtiä ajoissa tehdä vaikka olis kuinka säästöjä!

Mun puolesta voi se ihminen joka on sitä vastaan että olette täällä niin poistua listalta, varsinkin kun tämän listan pointti on tukea toisia eikä yrittää syrjäyttää! eli jäätte ihan rauhassa vaan tälle palstalle nöösi ja Jadey ja saa sitten se joka on sitä vastaan niin pitää omat ongelmat omina, ja vaikka sitten jättää lukematta teidän komentit jos se niin kauheasti häiritsee! Naurettavaa puuhaa tommonen!! olen samaa mieltä Jadeyn kanssa että ei kannata sinne mitäs nyt palstalle enään mennä!

onko kukaan jolla on jo ennestään lapsi/lapsia miettinyt että otatteko äitiyspakkauksen? me ajateltiin ottaa vaikka saatiin se jo 08, kun mietin että se raha minkä saa niin kuitenkin menee niin nopeasti johonkin turhaan eikä riittäis yhtä pitkälle kun mitä pakkauksesta saa.. ja sit on tietenkin kun joulu kun se paketti tulee ja saa kattoo läpi kaikki tavarat:xmas: saa muuten nähdä että kumman pakkauksen saa kun toukokuussa se aina vaihtuu, mutta mulla taitaa olla niin ajoissa se LA että varmasti jo huhtikuussa tulee pakkaus, mutta te joilla on loppupuolella niin ehkä ehditte saada uuden:)

ja eikun töihin!

minä ja masuasukki 7+3 (8+2)

Tervehdys kaikille:wave:
Täällä alkanut tasainen kokopäiväinen etominen..:x oksentaa ei vielä ole onneks tarvinnut. Syöminen kyllä on aika haastavaa, kun joka suupalan joutuu hitaasti ja harkiten nielemään, ettei tuu takas ylös..

Nöösi: ei ton kyl luulis ketään haittaavan että täällä toukokuun pinossa olet!!! Eli pysy vaan täällä meidän seurana=)

Lilya: Mua kans meinaa synnytys pelottaa:| Ykkösen synnytys venyi lähes kahden vuorokauden pituiseksi..ja vei voimat moneksi päiväksi.. Kakkosen synnytys taas oli nopea, mutta todella raju. Poitsu juuttui hartioista kiinni ja repesin todella pahasti, peräsuoleen asti.. Pelkopolilla varmaan täytyy käydä jutskaamassa ja mittailla et minkäkokoinen vauva mahtuu syntymään... Mut ei vielä passaa antaa pelolle liikaa valtaa:)
leena ja murmeliini 6+0

Heipä hei!
Täälläki iski kunnolla pahoinvointi. Yöks. Edes suklaa ei maistu. Väsyttää ja päätäsärkee. No, toisaalta hyvä ku tuntuu edes vähän jotain.

Muaki jo synnytys pelottaa. Tai yleensä koko loppuraskaus. Esikoisesta piti käynnistellä 38+2 ja loppujen lopuksi kiirellinen sektio tehtiin sydänäänten laskun takia.

Munki puolesta täällä saa kirjotella ne, jotka kokee tästä porukasta eniten saavan vertaistukea.

Joku kyseli lentämisestä raskausaikana. Esikoista oottaessa lensin viikoilla 28 ja 29. Sillon piti jo olla lääkärin todistus, että raskaus sujunu normaalisti. Viikon kaupunki reissulla olin. Hyvin lennot suju. Paluu matkalla vaan turpos jalat ihan järkyttäviksi. Varmaan teki seki ku olin viikon kävelly ja kierrelly lähes 12 tuntia päivässä. Hyvät tukisukat/sukkahousut kannattaa ostaa.

Muillaki on jo varattuina (käytynä jo) varhaisultraan aikoja. Tuntuu ettei jaksais oottaa. Mulla vasta 5 päivä. Sitten 7+4 viikkoja ja istukan toiminta näkyy kunnolla. Tekis mieli käydä jo ensviikolla ihan vaan tsekkaaamassa syke...

Mariposa ja toukka 5+5

Ai piti äitiyspakkauksesta sanoa. Mä otan tälläkin kertaa pakkauksen. Haluan säästää jokaiselle lapselle oman pakkauksensa jonka sitte saavat isona itelleen.

Tervehdys kaikille:flower:

Nyt se laatta sitten lens ekaa kerta hyi. Olo on tämän viikon ollut muutenki etovampi ku aikaisemmin. Nyt muistuu mieleen aikaisempien raskauksien pahoinvoinnit:x

Minun puolesta tässä pinossa saa olla ihan hyvällä omallatunnolla myös ne joilla on La huhtikuussa:) Ketä lienee häiritsee jos on tähän pinoon tullut vaikka LA oiski huhtikuussa, ihme porukkaa.:kieh: Pitäiskö minun sitten siirtyä huhtikuisiin ku hyvin suurella todennäköisyydella synnytän huhtikuun puolellla:D

Synnytyspelosta: kolmatta odottaessa oli sellaista pientä pelkoa, kysyin terkaltakin että onko minun ihan pakko itse synnyttää tämä lapsi:D lopulta synnytys oli helppo vaikka lapsi painoki yli 4 kiloa. Muiden kohdalla ei pelkoja ole ollut. Nyt miettii väliin että mihin on taas ryhtynyt ku synnytystä ajattelee, mutta eipä sitä siinä tilanteessa ehdi paljon ajattelee. Eiköhän se synnytys suju ihan ok sitten ku sen aika on.

Äitiyspakkauksesta: meinaan ottaa myös nyt pakkauksen. 4 muunki kohdalla olen sen ottanut, että sen puolesta vaatteita pitäis jo olla mutta se raha on niin pieni mitä siitä saa jos ei ota. Tosin aika vähän on enää vaatteita tallella ku on tullu lainailtua ja aina on sanonu ettei tarvi välttämättä palautta ku en tarvii enää=)

Ja nyt taas syömään ennenku alkaa taas kurkussa tuntuu että pönttö kutsuu:x

Terve! Täällä ilmottautuis yksi toukokuinen. Kuudes olisi tulossa jossain vaiheessa toukokuuta, huomenna ultra. toivottavasti löytyy elämää. Viikkoja omien laskujen mukaan olis tänään 6+2. Olen Joensuusta. Lapset on 11, 9, 8, 5, 2 ikäiset.=)

Heippa taas kerran uusille :)

Mulla on nyt vähän ongelmia tänne kirjoittamisen ja tän osion lukemisen kanssa, ja siis uudistuksesta lähtien mulla on tämä koko saitti tökkinyt kamalasti. Huomasin etten tällä puolella pysty lainaamaan ketään ja muutenkin tökkii tosi pahasti ja lataaminen kestää ja kestää. Johtuuko tästä, vai mun reistailevasta koneesta, en tiedä. Yritän pysyä perässä kyllä :)

Luin myös sen ihme aloituksen lasketuista ajoista ja vääristä pinoista. Mua ei haittaa yhtään kuka täällä kirjoittelee, siis lasketun ajan puolesta. Jokainen valitkoon pinon mihin haluaa kuulua :)

Synnytys Esikoista odottaessa pelkäsin todella paljon, nyt en ole juurikaan vielä ajatellut asiaa. Olen jännittäjä tyyppi, mutta mitä nyt omaa oloa kuulostelee, olen levollisemmin mielin menossa synnyttämään kuin viimeksi. Kaikki meni tosi hyvin, ja melkein luulen että nyt ei ehkä menekään mutta en voi sille sitten mitään, etukäteen en halua alkaa paljoa murehtia sitäkään.

Äitiyspakkaus Otin viimeksi ja haluan ottaa nytkin, jotenkin haluan että myös toisella lapsella on se oma makuupussinsa ym

Ensi viikon maanantaina on eka neuvola, ja keskiviikkona alkuraskauden ultra. En malttaisi odottaa. Olo on ihan samanlainen, väsyttää, rintoja aristaa, mahaa nippailee ja hormonit heittelee niin että ensin tekee mieli raivota, sitten itkeä ja sitten nauraa. Oikeastaan mua naurattaa koko olo, jos osaisin piirtäisin sarjakuvia tästä odotuksesta mutta kun käsi ei vaan tottele sitä, minkä mielessä kuvittelen. Haaveeksi jää siis :D

Phoebsi ja Dude (jolle keksin jo tytön nimenkin!) 6+4

Heippa vaan kaikille uusille ja muillekin!

En ole vähään aikaan mitään kirjoittanut kun olo ollut niin väsynyt, vätämätön ja huono. Oksettaa, etoo ja kuvottaa, yök. Mitään ei ylös tule, mutta heti jos ei syö 2-3h ni tulee todella huono olo... Mulla menee hyvin ruoka alas, mutta esim. tein miehelle suklaapiirakkaa niin pelkkä sen näkeminenkin saa mut yökkäilee limaa! Enpä ois uskonu, että mokkapalat saa voimaan mut pahoin! :D Mikään makea ei maistu yhtään, suolaiset, raikkaat ja vähän happamat ruuat kylläkin. Kauhea nälkä koko ajan.. Ja väsyttää aivan hirveesti, nukkunut joka päivä 1-3h päiväunet, vaikka yöllä nukun sen 7-8h ja koulussa meinaan nukahtaa tunneille... Rinnat on kasvanut, aika isoilta jo vaikuttaa! :D ennestäänkin ollut jo suht suuret (75DD) ni saa nähä millaset utareet ne on ku täyttyy maidosta!! :LOL: No niistä pitää nyt nauttia, kun sitten imetyksen jälkeen varmaan ovat sellaiset lapaset.. :D Alavatsa turvonnut, pieni kumpu havaittavissa. Janottaa ja pissattaa. Mieli ailahtelee, aloin itkeä kun katoin tanssii tähtien kanssa.. :D ja salkkareissakin taisin itkeä.. :LOL: Paino noussu 1-2kg, saa nähdä kuinka paljon nousee raskauden loppuun mennessä.. tällä hetkellä oon aika normipainoinen 175/69kg. Ajattelin seurailla painoa, ja yritän ettei se nousis mitään 20kg kuitenkaan, tosin jos sama meno jatkuu ja herkut ei maistu ja ulkoilen & liikun päivittäin ni tuskin se hirmusti nousee, siis ylimääräistä..

Mä varasin neuvola-ajan ja sen sai täällä pohjoisessa vasta rv 11!!! Ihan pyllystä! Ajattelin, että oisin päässy jo parin vkon päästä.. niinpä varasin yksityiselle varhaisultraan ajan 5.10. kun haluan nähdä että kaikki on kunnossa ja sen viikon lopulla mennään molempien sukulaisille ni voi siellä sitten kertoa että on raskaana.. :) siis sukulaiset ei vielä tiedä, ainoastaan kaverit, joiden kanssa jännäsin, että oonkohan raskaana.. Miten meinasitte kertoa raskaudestanne muille, perheelle, isovanhemmille? Me ajateltiin lähettää kortti, jossa lukee "Isovanhemmille" ja sisällä ois ultrakuva ja kirje "maha-asukilta" eli heidän lapsenlapseltaan, jossa se kirjoittelee äitin masusta ja kertoo miten äiti ja se on voinut ja koska vuokrasopimus päättyy jne.. :D Samaan pakettiin varmaan laitetaan sellainen isovanhempien kirja, jota voivat täyttää ja antaa sitten pienokaiselle, jahka se siitä jotain ymmärtää.. Molempien porukat asuu siis niin kaukan, että siksi lähetetää kirje. Ja puhelimes en halua kertoa, että ehtivät vähän sulatella asiaa ennen kuin jutellaan... :D

Niin ja Tiudeliini on se varmasti ihan normaalia, sillä kaikille (onnekkaat) ei sitä edes tule ja mullakin alkoi raskausviikolla 5+ eli varmaan kohta sullakin alkaa, varo vaan.. :D tai sitten oot onnekas ja ei ala.. ne voi alkaa esim. vasta viikolla 7 tms.

Mä jo mielessäni kauhistelen asialla, kun lähden täältä eteläsuomeen junalla (9h) viikoksi porukoille kolmen viikon päästä ja kuulemma rv 9-11 oksentelu ja yökötys voi olla pahinta, ennen kuin helpottaa! Varmsti tulee sitten mukavat junamatkat ja risteily, jonne äiti haluaa mut viedä, tosin ei tiedäkään vielä että mä juhlin sitten vesilinjalla!! :D

Äitiyspakkauksen aion ottaa, toisen kanssa sitten varmaan rahan.. tai mistä sen tietää.. Ootteko te muuten kaikki töissä vai onko muita opiskelijaäitejä? :) Mulla siis amk-opintoja takana 1,5v ja 2v jäljellä, välivuoden pidän ensi lukuvuonna.. mies on kokopäivätyössä että hänen palkalla sitten käytännössä eletään.. :) opiskelijoilla se äitiyspäiväraha taitaa olla sen 22e ja rapiat vrk kuudelta päivältä miinus verot...? Saa nähdä aionko suorittaa opintoja sitten lapsen ekana vuotena, aikana pari rästikurssia..., joten täytyy pikkuinen laittaa perhepäivähoitoon tai sitten mies pitää silloin isyyslomaa..

Okei, mutta jos mä tästä yrittäisin jaksaa tehdä jotain muutakin kuin syödä ja nukkua! :D Löysin eilen vauva.fi sivuilta odottajan joogaohjeet, joita aattelin kokeilla.. :) tekis varmasti ihan hyvää, etenkin kun oon aika stressaava ja kärsimätön ihminen.. :D Ihanaa odotusta teille ja viikon jatkoa!

fyssari & toukkis 5+4

Heippa!
Mun mielestä kaikki ovat tervetulleita ihan mihin pinoon vaan kukakin katsoo kuuluvaksi =) Toi pinojuttu onli kyllä aikamoista pilkun viilaamista! :confused:

Ei maistu mikään imelä täälläkään...kolme poikaa talosta löytyy ja kaikkien ootosaikana on suklaa maistunut enempi ku olis pitänytkään |O Myöskään huonoa oloa ei juuri kenenkään aikana ollut. Nyt oon jo yökkinyt :O Ja palaakaan suklaata eikä karkkia mene alas. Mikä sisänsä varmaan ihan hyväkin asia.

karvatonkoira ja " Eikka"

Itse olen vielä kahden vaiheilla äitiyspakkauksen suhteen. Meillä on 2008 toukokuisella 2007 pakkaus ja siitä kuitenkin on suurin osa tallella. Toisaalta ei sillä rahalla osteta paljoakaan ja mies on pakkauksen kannalla... Ehkä sittenkin.

soittelin neuvolaan ja siellä tätsykkä laskis, että mulla olis nyt viikot siis 5+4... se sano, että mennään nyt sillä 28 päivän kierrolla ja ekassa ultrassa tarvittaessa muutellaan viikkoja ja laskettua aikaa... Koska fyssari sun edelliset menkat oli? siis alkupäivä?

Tääl on isken ihan järkyttävä pahoinvointi ja se kestää aamusta iltaan:x Ainut mitä voi syödä on tomaatit ja piimä, on siinä ja ruokavalio:D Kaikki hajutkin tekee pahaa kiva oli esikkoa koittaa syöttää ku sen ruoka haisee ihan kamalalle: /

Ja mielestäni kaikki halukkaat saavat liittyä toukokuisiin, mitä väliä la on ku se kuitenkin aika varmasti heittää...Tosin mulla esikoinen syntyi laskettunapäivänä, ja siitä hypätäänkin synnytyspelkoon; ei ollu synnytys mikään helppo,ponnistusvaihe kesti tunnin ja lopulta lääkäri veti lapsen imukupilla ulos, repeemiä ei tullu kun tekivät välilihan leikkauksen mut kyl sekin oli kipee ja vieläkin saattaa arpi ilmoitella itsestään seksi hommissa:| sairaalasta kun läksin ni vannoin et sauraava lapsi on adoptiolapsi enkä ikinä enää synnytä, mut näin se mieli muuttuu:D Eli olen nyt yrittän olla ajattelematta koko touhua ja ehkä se toinen synnytys sujuu paremmin ku paikat on jo valmiiks venynny:p

Aika järkkyä jos siellä helsingissä säästetään neuvola käynneissä, kyl tääl meil ne käynnit on aluks kuukauden välein ja sit lopus viikon välein...Ainakin ekal kerral oli...

Heissu ja masukki 6+5

No hoh hoijaa, että on ihmisillä pienet ongelmat!! En voi ymmärtää, kuinka joku jaksaa tollasesta aiheesta vaahdota, että onko joku nyt LA:n perusteella just oikeassa pinossa vai ei. Piti oikein mennä Mitäs nyt- puolelle ettimään sitä ketjua, mutta en löytänyt sitä meiän pinoa koskevaa enää. Jonkun tänään tehdyn uuden aloituksen samasta aiheesta löysin, joka koski yleisesti kaikkia odotusketjuja. Ja siinäkin valitettiin samaa. Ihme pilkun nussutusta :stick:Mun puolesta ootte todellakin tervetulleita tänne, vaikka LA oiskin huhtikuun lopussa. Kivempi vaan, kun on enemmän porukkaa -> sitä enemmän juttua ja kokemuksia =)

vitamiineista mä syön perus Multivitaa, eli sitä missä ei oo A-vitamiinia. Neuvolan tätikin kehotti syömään jotain monivitamiinivalmistetta, kun soitin ja varasin nvla-aikaa. Oon popsinu tota samaa jo talvesta lähtien.

äitiyspakkauksesta Aion ottaa. Samoin kun Tiudeliinilläkin, niin esikoista odotan, niin jo senkin takia.

synnytys jännittää ihan pirusti, kun ei oikein tiedä mitä odottaa. Tai olen kyllä ahminu kavereiden synnytyskertomuksia ja lukenu netistä niitä, mutta ei sitä silti osaa käsittää millaista se voi olla. Eniten pelottaa, että joku menee pieleen: lapsi jää jumiin, napanuora kaulanympärillä tms. Kipu ei niinkään pelota. Just kuuntelin ennen plussaa kaverin kauhukertomuksia kahdesta imukuppisynnytyksestä :O Toisaalta sama kaveri totesi, että jos saisi vielä yhden lapsen, niin synnyttäisi silti mielummin alakautta, kuin sektiolla!

Fyssari86 kiva idea toi masuasukin kirje ja kuva isovanhemmille :) Me ei olla vielä päättäny, että miten kerrotaan. Että keksitäänkö jotain eikoista vai täräytetäänkö vaan suoraan :D Miehen vanhemmille tää ois eka lapsenlapsi, joten niille kertominen jänskättää enemmän. Mun vanhemmilla on jo 2 (veljen pojat).

Onko täälä ketään muuta, jota kahvi ei vielä ällötä? Mä en oo huomannu sen suhteen mitään muutosta. Yhtä hyvin maistuu kun ennenkin.... sen edellisen keskenmenneen raskauden alussa mun ei tehny yhtään mieli mitään hyvää. Nyt taas voisin koko ajan vetää suklaata tai irtokarkkeja :p

Sanmar + pötkö 5+6

Mä pystyn juomaan kahvia aamulla ja joskus saan menemään vielä kupillisen, kun ukko tulee duunista. Välistä tulee kyllä kunnon ällötyksiäkin :x

Vitamiineista, syön sitä Multi-tabs raskaus monivitamiinia ja d-vitskuu vielä lisäks.

Äitiyspakkauksesta, oon vielä kahden vaiheilla ottaako vai eikö. Esikoisesta tietty otin. Sain 06/08 syntyneelle 2007 pakkauksen. Nehän jakaa edellisen vuoden pakkaukset loppuun, oli uus julkistettu tai ei. Eli luulen et me kaikki saadaan 2010 pakkaus. Nii, ja sit kakkosesta otin rahan, kun meidän piti hommata tuplat ja käytettiin se raha niihin. Noi vaunut on niin älyttömän kalliita :vampire:
Nyt tekis kyllä mieli ottaa pakkaus, mut me ei koeta tarviivamme peittoo, makuupussii yms. juttuja joten ois se kyllä tavallaan turha. No onhan tässä aikaa miettiä :D

Mulla himona on se tuorekurkkusalaatti. Ootteko maistanu? En sitä pelkästään syö, mut keitetyn riisin kanssa. Jam!!

Yhteistyössä