***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Hei!
Jokohan sitä uskaltais kurkkia tänne odotuspuolen.
En vain oikein ole vielä asiaa ymmärtänyt että raskaana ollaan. Testejä on tehty muutamia ja kyllä ne kaikki plussaa näyttävät.
Raskausoireitakin löytyy mm. tissit on kipeet, paleltaa ja lämpö on koholla, myös välillä hieman yököttää, pissalla juoksen kaiken aikaa ja mahassa tuntuu jotain vihlaisuja.

Elikkäs olen 32v kolmen pojan äiti. Lapset ovat syntyneet 02/04, 07/07 sekä 02/09. Ajateltiin miehen kans että kyllä vielä yksi lapsi meille haluttais tähän samaan satsiin muidenkin kanssa. Pillerit jätit pois elokuussa eli tärppi kävi heti, ei edes ehditty kuumeilemaan.
Että todellä hämmästynyt olen asiasta. Eka meille tuli toisesta kierrosta, toista kuumeiltiin 1½ vuotta, kolmas tuli myös toisesta kierrosta ja nyt tämä nelonen sit heti. Olin kyllä varautunut pitkäänkin kuumeiluaikaan.

Varmaan joskus ens viikolla jos alkais varaileen neuvolaan aikaa...laskureiden mukaan la olisi 28.5.
:wave:
 
Taas tullut uusia, tervetuloa ja babylimaa paljon! :flower:

Unista ite oon nähny mitä kummallisimpia unia, mutta ei oikeastaan raskausunia vielä. Viime raskaudessa näin mm. kaikkea että mies ampui minua kohti ja suojelin kovasti mahaa sun muuta järkyttävää.

Vitamiineista kävin pari viikkoa sitten apteekissa kattomassa noita eikä siellä ollu kun sellasia missä oli rautaa lisättynä. Pöh. Nyt neuvolassa täti sitten antoi jonkun vinkin mitä lekuri suositteli (on kuulemma tutkinu noita vitamiineja paljon, mitä sitten todellisuudessa onkaan). Se oli joku Berex Pro.. pitää mennä kattomaan onko siinäki rautaa ja mitä siitä puuttuu. D-vitamiinia syön kun esikoinenki ottaa, nelinkertanen annos otetaan.

Mul oli siis tänään eka neuvola, ei yrittäny sydänääniä kuunnella. Ekasta yrittivät toisella paikkakunnalla ja vähän ehkä kuulukin jo. Paino noussu jo 1,5 kiloa ja verenpaineet huiteli taas jossain.. 134/76. Mul on oikein lääkäripaineet aina. Käyntejä kuulemma tässä toisessa raskaudessa suunnilleen saman verran ku ekassa eli seuraava kuukauden päästä - ja toivottavasti sinne päästään. Np-ultra pitäis varata nimittäin 2-3 viikon päähän. Loppuraskaudesta joudun kenties polille tutkittavaksi, kun eka synnytys oli imukuppisynnytys ja ihan järkyttävä. Poitsu tuli otsatarjonnassa napanuora 3 kertaa kaulan ympäri ja hiukan jännittää, et mitäs nyt kun toikin tajuttiin vasta kun vauva oli ulos tulossa. Se on kait taas herran haltuun sitten..

Raskausoireina uutena on tullu huimaus ja kuumat aallot ja samanaikasena vielä kylmä hiki. Neuvolassa tuli muuten hyvinvointineuvolaan kuuluvat perhetyöntekijät vastaan ja totesin, et taas oon täällä.. No onnittelivat, mut lehahdin ihan punaseksi. Muille ei ollakaa kerrottu. Mies kertoi kanssa jolleki lääkärille.

Siinäpä sitä sepostusta oliki..

-Nöösi ja murmeli 8+3 (neuvolan mukaan 8+4, mennään oman fiiliksen mukaan)
 
Esikoisen odottaja täällä kyselee, että ilmeisesti on normaalia, että paino laskee alussa? Olen alkanut käydä vaa'alla joka aamu, ja paino humpsahtelee koko ajan alemmas vaan... Eilen jopa kilon verrattuna edelliseen päivään ja sitä edeltäviin, joina oli pysynyt suunnilleen samana. Oon kyllä yrittänyt syödä kunnolla, vaikkei mitään mieli teekään. Täytynee yrittää enemmän.

Entä kuinka moni sellaisista, joilla ei ole ollut keskenmenoa ennen, eikä ole mitään oireita, aikoo silti mennä yksityiselle varhaisultraan?
 
Viikonloput menee aina liiian nopeasti. Monta uutta tullut! Mukavaa.

Keskenmenoista ollu puhetta... Mä oon niitä käyny läpi miehen ja muutamien ystävien kanssa. Ja henkisen toipumisen lisäksi mun kroppa on vaatinu pitkän ajan toipumiseen. Kierto ollu keskenmenojen jälkeen 50-97. Neuvolasta tai sairaalasta ei oo tukea tullu. Mutta puhumalla niistäki on selvinny. Ja eihän ne koskaan kokonaan mun mielestä lähde, enkä haluakkaan.

Rikupi: Mulla kans verenohennuslääkitys menossa. Klexane piikki mahanahkaan joka päivä. Mun piti alottaa pistot heti ku testi näytti plussaa. Mulla on geenimutaatio verenhyytymistekijöissä. Se oli syynä mun keskenmenoihin. Eihän tuo pistäminen mitenkään mukavaa oo, mutta kyllä sen kestää ku tietää miksi sitä tekee.

Joo täälläki nähdään vauva ja raskaus unia! Ja joka unessa ollu kaksoset... hmm. ultrassa selviää onko enne.

Mukavaa viikkoa kaikille!
Mariposa & toukka 5+3
 
Uusi ilmoittautuu mukaan:wave:

Plussattu jo perjantaina. Toisesta kierrosta tärppäsi, vaikka kuviteltiin että tärppipäivä meni mukamas harakoille.:D
Kuudetta kullanmurua meidän perheeseen odotellaan ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin. Muut lapset 13v, 11v, pian 9v, ens kuussa 3v ja 10kk. Yksi km takana 2/09 rv 5+2.
Minulla ikää 32v. Ja synnäriksi joko JS tai LS, en ole vielä asiaa miettinyt kumman valitsen.
Arvasin kyllä raskauden kun on hiki ja kylmä vuoron perään, pientä närästyksen tunnetta ja pitkä pinna meinaa venähtää poikki hyvinkin nopeasti:eek: Tekis mieli vähän niinkuin nalkuttaa jatkuvasti asioista joista ei normaalisti edes tulisi mieleen sanoa:ashamed:
Ihmetyttää kun vahvaa plussaa näytti jo noin nopeasti kuin rv 3+3, kun aiemmin on näyttänyt samaa viivan vahvuutta vasta reippaasti yli 4+ ja tuo testi oli vielä päivälirusta parin tunnin pidätyksellä. Ja tiedän ovispäivänkin.

Chira ja rv huikeat 3+6

Ainiin ..meinasi ihan unohtua:D Se LA 31.5.11 eli nippanappa vielä tähän ketjuun..
 
Viimeksi muokattu:
TOUKKA-- mulla myös aivan kamala tuo rintojen arkuus. En muista kokeneeni tällaista ikinä! :D Ja juuri kun kehuskelin oireettomuudella. Tämä rintojen kiristys tekee tosiaan suihkussa käymisestäkin hieman inhottavaa.
Ja minä kun niin rakastan vielä nukkua mahalteen!! Niin haaveilin, että jos vielä jokusen viikon kykenisi mahalteen nukkumaan, mutta eipä tästä mitään tule, kun rintoja kiristää ja aristaa niin kamalasti... :ashamed:

Sanmar82 , kyllä, unet ovat tuttuja. :) Olen pannut merkille, että näin raskaanaollessa unet ovat muutenkin todella levottomia ja villejä. Ja niitä näkee usein! Ekassa odotuksessa tuo maha oli paljon unissa mukana, mutta nyt tunnun uneksivan milloin benjihypyistä ja milloin huvipuistoista... mitkä eivät siis todellakaan ole suosikkiasioitani. :D

Me olemme kertoneet raskaudesta lähimmille perheenjäsenille. Eiköhän juorut ala sitten jossain vaiheessa leviämään kaukasimmille sukulaisille ja tutuille. :D Töistä olisin ollut pois joka tapauksessa vielä vajaa pari vuotta, joten paineita työkavereilta mahan salaamisesta ei onneksi ole. :p
 
Maanantaita kaikille!
Tervetuloa kovasti uusille toukokuisille:heart:
Joku kyseli raskausajan vitamiineista: Mulle mies kiikutti heti apteekista raskausajan multivitaa, kun olin plussannu:) ihanaa kun toinen noin huolehtii..
Pahaa oloa ei vielä pahemmin ole kuulunut, aiemmistakin raskauksista toki yökötys iski n. rv 7. Sellaista heikotusta toki on kovastikin jos ruokailuväli venyy... Ja rinnat on todella arat ja turvoksissa:eek: kohta joutuu kai siirtymään isompaan kuppikokoon..
Niin ja flunsaa yrittelee ihan tosissaan..kurkku kamalan kipeä:(
leena ja murmeliini 5+5
 
hei taas ja onnea kaikille uusille plusanneille!

mulla hirveä pelko päällä kun eilen hävis kaikki oireet, eli sekä väsymys että pahoinvointi! nyt pelottaa että eikö siellä enään ole ketään kun eihän ne näin aikaisin kuuluisi loppua! mulla pitäisi olla vielä vajaa 5 vikkoa oireita:( huomenna neuvolaan sitten, ja alan nyt toden teolla miettimään sitä varhaisultraa.. onko muilla mennyt koskaan niin että oireet kadonnut yhtäkkiä??

unia: tullut kyllä joka yö, mutta lähinnä semmoisia että millä tavalla meidän ens vuotiset häät tulevat epäonnistumaan:eek: eli joka uni on eri scenaario siitä mikä voi mennä pieleen, eikäö todellakaan mitään järkeä missään:LOL: no, ainakin on hauskaa aamisin kun herää..

painoa mullakin tullut varmaan jo 3 kiloa, mutta mulla meni samalla kaavalla viimeksikin, eli aluksi tuli 3-4 kiloa ennen ekaa ultraa ja sitten hidastui paljon ja lopussa paino putosi eikä noussut.. eli päinvastoin kun piti mennä:LOL: niin loppujen lopuksi tuli 13kg ja sitten kun oli lapsi 3kk niin olin tiputtanut 20kg. ja 2vuotta meni sitten kun yritin pysäyttää painonlaskun ja saada ne 7 kiloa takas etten olis alipainoinen! tais vähän kroppa sekoilla sen imetyksen jälkeen kun söin kun hevonen ja silti vaan tippui paino, eli ei ole hauskaa olla myöskään alipainoinen vaikka ihmisillä joku kumma käsitys siitä että kaikki haluaa näyttää tikkuukoilta! eli toivon että ei käy samoin tällä kertaa..

hormoonit ne aina vaan jaksaa, nykyään ei voi katsoa nalle puhia esikoisen kanssa ilman että alan itkeä herkässä kohdassa!! tosi ärsyttävää kun aina vaan itkee kun kattoo telkkaria! ja se ei edes lopu vaikka menee pidemmälle tuo raskaus:)

no, tulipahan vuodatettua taas kaikki:D

minä ja masuasukki 7+1 (huomenna tosiaan neuvola niin saa nähdä miten muuttuu)
 
Vitamiineista oli myös puhetta... Minä ostin jo paketin raskaus&imetys Multivitaa. Sitä söin myös ekassa odotuksessa ja myös imetysaikana. Lisärauta tulee todennäköisesti tarpeeseen jossain vaiheessa, jos vanhat merkit pitää paikkansa.

MaiMei, käsittääkseni ihan normaalia. :) Kyllä niitä kiloja vielä kerkeää myöhemminkin tulla, ainakin meillä neuvolassa oltiin esikoista odottaessa ihan mielissään siitä, että paino on hitusen ennemminkin laskenut, kuin noussut alkuvaiheessa.

Ja laitetaan nyt viikotkin, kun meni unohtumaan edellisestä viestistä eli Galway & pikku2 6+1
 
Hei vaan, uusi viikko taas lähtenyt käyntiin!
:wave: uusille mukaan tulijoille!

Vitamiineista: mä olen nyt syöny möllerin kalaöljykapseleita joissa on myös kalsiumia ja lisäksi foolihappoa. Jossain vaiheessa siirryn varmaan raskaus multivitaan. Lisärautaa joudun mitä todennäköisimmin napsimaan taas heti alustaasti, odottelen nyt kuitenkin että se verikoe otetaan. Mulla on hemppa aina melko alhainen ja raskaus tipauttaa sen helposti 110 tienoille ja sitten musta tulee väsyny ja itkuinen. Synnytyksen jälkeen mulla ei olla hemppa kun 90 vaikken edes vuotanu paljoa.

Unista: Just viime yönä näin unta että tapasin yhden kaverin jota en ole kesän jälkeen nähny ja hänellä oli iso maha ja LA joulukuussa :) Itsekin olin raskaana, samoilla viikoilla kuin nyt.

Painoasioistakin on ollut juttua, mulla kävi ekassa raskaudessa niin että paino ei vain nousut, vaikka varsinkin puolenvälin jälkeen en yhtään rajoittanut syömisiäni. Koko raskaudessa tuli siis 5 kg ja ne jäi luonnollisestikin laitokselle. Ja olen ihan normaalipainoinen, eli painoa olisi saanut tulla se kymmenenkin kiloa.

Varhaisultrasta, mulla on takana ainoastaan yksi onnistunut raskaus, ei keskenmenoja eikä mitään erityisiä riskitekijöitäkään kail. Silti haluan ehdottomasti mennä varhaisultraan heti kun se on mahdollista. Näin tein esikoisenkin kanssa, ei mulla riitä hermot odotella np-ultraan asti tieota onko siellä mahassa joku oikeasti kasvamassa ja oikeassa paikassa.

Eilen oli hiukan kehno olo kokonaisuudessaan ja tänään on satunnaisesti tullut huono olo. Muuten mä olen edelleen lähes oireeton.

Nyt takaisin töitten pariin :)

Linttu ja möykky 5+1
 
Hyvää alkanutta viikkoa taas kaikille!

Vitamiineista itse olen syönnyt heti plussan jälkeen raskaus multivitaa. Rautaa varmaankin joudun taas jossain vaiheessa alkaa syömään, mutta eka kyllä odotan, että otetaan ne verikokeet. Perjantaina sitä ainakin pääsee ekaan neuvolaan.

Unista. Olen nähnyt taas mitä kummallisempia unia. En kuitenkaan hirveesti raskausunia vaan kaikkia muita hulluja unia.

Painon nousua eniten pelkään, vaikka ihan normaali painoinen olenkin. Viime raskaudessa tuli melkein 20kg lisää ja nyt en haluais kyllä niin paljon. Vielä onneks paino ei ole kauheesti noussut ainoastaan pari kiloa laskenut.

Paha olo mulla on onneks aika paljon helpottanut, kun olen nyt muistanut syödä tarpeeks usein. Iltasin tulee enemmän yökkö olo, mikä on oikeestaan ihan hyvä, että jaksaa päivällä touhuta paremmin ton esikoisen kanssa. Vessassa joutuu kyllä koko ajan ramppaa ja rinnat on tosi arat. Mahalleen nukkuminenkin on hieman hankalaa.

riikka ja masuasukki 7+6
 
Tervetuloa uusille, meitähän alkaa olla jo paljon!

Äiti x4 Kiitos, kun jaksat päivittää listaa!

Vitamiinit Mulla on kanssa käytössä ne samaiset Multivita raskaus ja imetys -vitamiinit. Nam nam.

Varhaisultrasta kyseli MaiMei. Esikoista odottelen eikä ole taustalla keskenmenoa. Varhaisultra on varattu torstaiksi ja nyt jo jännittää! :) Ei millään malttaisi odottaa, että pääsee kurkkaamaan, onko kaikki hyvin.

Unet Joskus lueskelin joltain palstalta, että raskaana olevilla kanssasisarilla oli alkanut olla K18-unia. Silloin vähän nauratti, ja hihittelinpä viime yönäkin kun heräsin kesken moisen. Eli mulla on vaan vauvantekounia, en oo vielä päässyt itse vauvauniin.


Tiipula ja musi 6+0 *poks*
 
Unet: Itsellä viime yöltä muistissa kolme selkeää unta, ihmisiä unissa ja tapahtumia joilla suuri merkitys elämääni, ja masuasukki kaikissa itsellä mukana, jokaisessa unessa..Itsekkään en kovin hyvin yleensä unia muista, mutta nyt niitä tulee oikein urakalla ja selkeästi aamuisin mieleen.
Mietin tota varhaisultran varaamista, edellisellä kerralla sain tietooni, että kaksoset tulossa raskausviikolla 18 +, joten nyt ihan muutenkin vain oman mielirauhan vuoksi ajattelin käydä parin viikon kuluttua.
Oltiin sovittu sitten miehen kanssa, ettei kerrota asiasta vielä muille, kahta ihmistä lukuunottamatta, nooh, tänään mun ollessa töissä oli sitten kertonut lapsille (8 v) että äitin masussa olisi pikkusisko tai veli tuloillaan, ääh....:D:headwall:...Ja ei sitten millään tajunnut, että se tietää sitä että pian se on kaikkien tiedossa, joten se siitä "kerrotaan ultran jälkeen":rolleyes:....Vaikkakin mies sanoi, että lapset lupasivat pitää salaisuuden, juu uu;)

JA & Jurmu 4+6
 
Voi ei! Tänne on tullut taas niin kauheesti tekstiä, etten jaksa lukea kaikkea :(

Osanotot menetyksen kohdanneille :hug:

Joku täällä puhui alapään kutinasta? Mulla oli tuota kutinaa esikoista odottaessa, se ei kuitenkaan ollut hiivaa. Tosi inhottavaa vaan kun teki mieli kokoajan raapia! :D Mulla taisi kestää se kutina 2-3viikkoa ja n.rv10 loppui. Älkää kysykö miten voin muistaa nuo viikot, mutta mulla jää kaikki numerot päähän vähän liiankin hyvin :D

Ruokarajoitteista: Mä söin esikoisen odotusaikoihin oikeastaan ihan kaikkea kiellettyäkin, mutta kohtuudella. En tietenkään mitään sellaista mikä voi olla hengenvaarallista, mutta esim. homejuustoa ja pikku-kaloja söin hyvällä ruokahalulla. Mulle muistaakseni terveydenhoitaja sanoi, että suomalaisia maitotuotteita voi syödä pastoroimattomiakin?? Suomessa kuitenkin tarkkaillaan niin tarkasti kaikkia elintarvikkeita ja entisenä maatilan tyttönä voin sanoa, että maidosta mitataan mikrobimäärät ym. aina ennen kuin se sekoitetaan "puhtaan" maidon joukkoon :D

ON: Itse asiaan, tänään kävin ultrassa ja siellä vahvistui epäilyni oviksen ajankohdasta. Syke ja ruskuaispussikin näkyi selkeästi, vaikka vatsan päältä ultrattiin! Laskettuaikani pysyy siis samana 7.5. :)
Täälläkin on ihan mahdoton turvotus päällä! Vatsa on tissien alapuolelta asti tosi turvonnu! Aivan älyttömän ahdistavaa, ärsyttää kun näyttää ihan sille kuin olis viimesillään :D
Painoa tullut huimat 3kg tuon turvotuksen takia, mutta toivottavasti tuo turvotus laskee kun viikkoja alkaa tulee enemmän... Oireissa ei mitään ihmeempää, edelleenkin ällöttää, illalla viluttaa, hiki haisee oudolle, väsyttää jne. :D

Sirppis ja papu 7+2
 
huomenta!

ihan tälleen varovasti ilmottaudun tähän ryhmään.. oon 28v heinäkuussa KM tuli ja nyt ihana plussa oli taas.. yrityksiä ollu 33 ilman hoitoja ollaan menty kokoajan.. viikonloppuna plussasin ja ihan fiilareissa.. yks 6v poika entuudestaan..

Minsku82..........28v............la 28.5.2011.............toinen.............PS
 
Heippa kaikille

Täällä ilmoittaudun varovaisesti mukaan ja juuri ehdin kuin ehdinkin tänne teidän toukokuun pinoon :)
Plussasin monta testiä eilen ja tänään aamulla :) Eiköhän se jotenkin vaan ole uskottava..

Tässä tiedot listaan:
Supuliini...............25v.................................la 31.5.2011.....................ensimmäinen........TAYS
 
Heippa!

Ilokseni saan liittyä tänne ryhmään! :) Perjantaina tein raskaustestin ja yllätykseksi sieltä tulikin 2 punaista viivaa tulokseksi! Olin ihan varma, etten voi olla raskaana, kun niin monena päivänä oli jo ollut tunne menkkojen alkamisesta.. No, ei niitä nyt ainakaan vielä ole näkynyt. Ja tunne menkkojen alkamisestakin alkaa hiipumaan. Ensimmäisessä raskaudessani vuonna 2003 ei muistaakseni ollut tuollaista "menkkojenalkamisfiilistä" joten sen takia usko raskaudesta ei tuntunut todelliselta!

Laskettu aika olisi 26.5.2011. Huisia! Tällä hetkellä olo on hyvä, vaikka rinnat ovat arat. Mutta juuri muuta oiretta ei ole. Hieman pelottaa, alkaako pahoinvointi lähiaikoina. Ensimmäisessä raskaudessa se oli melkoista, mutta eihän raskaudet samanlaisia ole..?

*Onpa onnekas olo!* =)
Ja laitetaan vielä tiedot listaan: Ansukka - 2 lapsi - la 26.5.2011 - MKS

Ansukka ja salamatkustaja 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Uusille taas tervetuloa ja paljon tarrasukkia! :flower:

mee86 mun mielestä raskauden oireet voi jäädä hetkeksi tauollekin ja palata sitten takasin. Ekasta mul oli viikon verran paha olo ja se huono olo oli sitten siinä. Toivotaan, että kaikki ois ok. Toki siihen ultraan sitte, jos enemmän mietityttää.

Tiipula mul on kans vauvantekounia muiden joukossa :D

Oma olo on aina tää sama, huono olo jatkuu. Vaikka oksentaa ei tarvi, mut mahassa velloo. Eilen tein ison satsin ruokaa ja tänään se ei enää mene kunnolla alas. Pitää aina keksimällä keksiä, että mitähän sitä pystyis syömään. Painoa kyl varmaan tulee, kun suklaa menee alas. Ja väsymys ei väisty. Toivon kuitenki, että nää enteilis pienen voivan hyvin.

Np-ultrakin on nyt varattu kolmen viikon päähän eli 12.10. Jännittää. Lapsia ei saa ottaa mukaan, niin mieskään ei pääse kattomaan :( Meidän 1-vuotiaalle ei oo hoitopaikkaa. Ajattelin kysyä josko voisivat ees nopeasti kurkata.

Jaahas anoppi tuli..

-Nöösi ja murmeli 8+4
 
..Ja vielä oireista piti kirjoittaa... eli tissit on niinkun HUGE, ja aika arat, varsinkin nännit. Sitte äkkiä noustessa vihlaisee alavatsaa, ja iltaisin jomottaa menkkamaisesti. Palelee, väsyttää... varsinaista etovaa oloa ei ole mutta muutamana päivänä tullut monta oksennusrefleksiä peräkkäin ihan jotenki tyhjästä, niinkuin yskäisyjen jälkeen, ja jos vaikka kaulaliina on vähääkään liian kireellä :)
 
onnea uusille plussanneille:flower:

eli tänään kävin neuvolassa ja näköjään on kaupunki tehnyt säästöjä kun ens kerran mennään kuulemma vasta joskus viikolla 23 (!) sai kyllä tulla viikolla 16 jos välttämättä halus mutta ei automaattisesti.. eli joulun jälkeenkö?! vähän ihme kyllä..
ja neuvolan mukaan olis siis LA 2.5.2011 ja nyt ois viikkoja 8+1.. mutta tosiaan tämä muuttu satavarmasti ultrassa kun eivät ottaneet tuota mun pitkää kiertoa ollenkaan huomioon. eli omasta mielestäni olen siis viikolla 7+2 ja la 7-8.5.2011. no, ultraaikaa odotellessa ja tivottavasti tulee heti viikolle 10:D en jaksais odottaa 4 viikkoa et tietäis onks kaikki ok..

muuten on oireet viel kadoksissa, ja kiitos nöösi ehkä jaksaisin nyt kuitenkin ultralle odottaa:) ainakin yks positiivinen puoli siinä et ne ei ota neuvolas huomioon mun kiertoa, pääsee nopeammin ultraan:LOL:

minä ja masuasukki 7+2 (8+1)
 
Mee86: On kyllä aika pitkä väli neuvolalla :O Joillakinhan oireet helpottaavat tosi nopeastikkin....

Tervetuloa uudet ja paljon onnea odotukseen.

Mullahan ei ole mitään oireita ollutkaan koko aikana. Nyt on ainoana tullut etten oikein kahvia pysty juomaan etoo...muuten ihan normaali olo melkein. Maha on pullistunut ja parhaalle ystävälle jouduin jo kertomaan kun katso koko ajan mun mahaa...=) En olisi kyllä halunnut kun pelottaa niin kovasti että menee viellä kesken tai muuta ikävää ilmestyy matkaan.

Onko muita kenen synnytystapa tulee olemaan sektio? Mulla kaksi sektiota takana ahtaan lantion takia, tämä kolmas leikkaus pelottaa jo kovasti. Mulla ei mahdu kun keskonen syntymään alakautta.
 
Täällä edelleen matkassa pysytään nyt siis viikot 4+1, jos ei aivan väärin tuo netin raskauslaskuri laskenut... oireina ovat olleet väsymys ja huimaus, lisäksi hieman etovaa oloa (ei kuitenkaan häiritseävsti) sekä alavatsan jomotusta, etenkin iltaisin. Vatsa on kuin ilmapallo eikä farkkuja tarvitse kyllä jalkaansa pistää... tämä kuulemma suht nopeesti pitäisi rauhoittua ja vatsan palata normaalikokoonsa, kunnes jälleen saa kasvaa :) Hupaisaa... Välillä kun aivastaa tai nousee nopsaan niin alavatsasta tosiaan vihlaisee... onkohan sekin oire? jännäillään jännäillään että murunen pysyy matkassa mukana :heart:
 

Yhteistyössä