***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

heippa

Ihana lukee teidän tarinoita ja kokemuksia...sitten kun päsee tänne kirjoitusvaiheeseen asti, ei enään muistakkaan kenelle piti kommentoida ja mitä :) Mutta kaikille kuitenkin paljon jaksamisia :) Eiköhän se ole tärkein...

Täällä mennään nyt 5+0 ja olo on hyvä..ei oikeastaan häiritseviä oireita suuntaan tai toiseen. Ruokahalu on vähän heikompi tai jotkut asiat ällöttävät/ei tee mieli. Oksentanut en ole eikä oikeastaan etovaa oloakaan juuri esiinnyt. Vatsan kipuilu on vähän rauhottunut, enään turvotusta..vatsallaan ei pysty makaamaan ja aivastaessa vihlaisee. Tissit ovat pinkeät, mutta eivät kipeät. Olen kyllä tyytyväinen, kun ei suurempia oireita ole..ehkä niitä silti saattaa vielä esiintyä... nyt siis tulee nauttia tästä olotilasta. itku on kyllä välillä kovin herkässä :) hih...

Oletteko muuten uskaltaneet harrastaa seksiä ihan normaalisti nyt alkuraskaudessa?

Supuliini + murunen 5+0
 
Mulla on hiukan rusehtavaa, vaaleaa vuotoa... Samanlaista oli muutama päivä ennen kuin menkkojen piti alkaa, olinkin silloin jo ihan varma että ne alkaa. Eilen tuli siis ihan tosi vähän, nyt näyttää tulevan hiukan enemmän mutta silti vielä tosi niukassa ollaan. Kohdunulkoisen raskauden merkkejä saattaa vissiin olla :( Mulla mieli nyt hiukan maassa, vaikkei tää nyt vielä toki ole merkki mistään vakavasta mutta silti.
Onko teillä kokemuksia kuinka helposti pääsee neuvolan kautta varhaisultraan jos on jotain vuoto-juttuja tai kipuja? Ajattelin että jos jatkuu koko viikonlopun tai pahenee niin maanantaina soittelisin neuvolaan ja koittaisin päästä ultraan.
 
Vähän sama juttu tääläki, että kun on lukee noita tekstejä, niin mielessä on vaikka mitä kommentoitavaa, mutta kun pääsee kirjottamaan, niin kaikki on unohtunu :D

nepulalle jaksuja km pelkojen kanssa :hug: Tiedän tunteen! Itsekin oon muutaman yönä nähny unta, että tämäkin meni kesken...ei oo kauheen kiva herätä sen jälkeen :| Toivotaan, että saat ultrasta hyviä uutisia!

seksistä Supuliini kyseli. Täytyy myöntää, että aika hiljasta on ollu...tuntuu, että ainakin omat halut on kadonnu hetkellisesti johonkin, eikä tuo mieskään kauhean aktiivinen oo ollu. Luulen, että tää uus tilanne hämmentää molempia ja edellinen km kummittelee taustalla niin, että se tekee jotenkin tahtomattaan molemmat ylivarovaisiksi. No, toivottavasti tää tästä "vilkastuu", koska kyllähän seksin harrastaminen raskauden aikana ihan turvallista pitäis olla.

Työstä/opiskelusta on ollu puhetta: oon perus päivätöissä, mies samoin. Valmistumisesta on 3 vuotta jo aikaa ja opiskelun ohessakin olin muutaman vuoron/viikko + kesät ja lomat töissä. Joten äippäloma ois ihan tervetullut tauko työelämään =) Oon ajatellu, että äippäloman jälkeen ettisin uutta työpaikkaa, kun ei tää nykyinen tarjoa enää haasteita tai etenemismahollisuuksia. Opiskelukin kiinnostais vielä.

Diipeli ootko kauan jo ehtiny opiskella kätilöksi?

Tänään ois varhaisultra ja jännittää niin, etten meinaa mihinkään pystyä keskittymään!! Aika aikasin oon menossa (6+1), mutta aattelin, että meen sitten vaikka muutaman viikon päästä uudestaan, jos nyt ei näy "tarpeeksi". Menen sen takia jo nyt, kun sille gynelle, jolle halusin, ei löytyny aikoja, kun nyt tai vasta parin viikon päähän. Oon niin malttamaton, etten halunnu oottaa sinne asti :ashamed:

Sanmar +pötkö 6+1 (eilen en kerennyt tänne poksumaan, joten tänään sitten: POKS!)
 
Viimeksi muokattu:
Linttu :hug: Toivotaan, että on ihan harmitonta vuotoa! Ilman muuta kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä asiasta, jo oman mielenrauhankin vuoksi. Noi vuodot on niin ärsyttäviä. Onko sulla kipuja? Itse soitin viiem raskaudessa kättärin päivystykseen kipukohtauksen jälkeen ja kysyin pääsenkö näytille, kun on ollut kipuja ja vuotoja. Sielä oli tosi mukava hoitsu langan päässä ja sanoi, että jos haluan tulla saan tulla. Eli jso haluat, niin voithan soittaa suoraan oman sairaalasi päivystykseen ja pyytää tarkistamaan tilanne. Ainakin kohdun ulkoisen mahis voidaan sulkea sillon pois. Mutta tosiaan noi vuodot voi olla ihan täysin harmittomia (niinkun varmaan tiedätkin). Toivottavasti tyhmä vuoto loppuu yhtä nopeasti, kun alkoikin! Jaksuja :hug:
 
Tervetuloa taas uusille!!

Seksistä: meillä on ihan yhtä vilkas seksielämä kuin ennen raskauttakin.

Varhaisultrasta: mä en kyllä tiedä miten pääsee kätilön käsittelyyn. Ainoa tapa jonka tiedän, on tilata aika gynelle. Niillä kai on aina ultrat niissä huoneissa.

Duunista: Mä olen siistissä sisätyössä, tällä hetkellä siis vielä kotona lapsia hoitamassa. Oon nyt ollu tossa samassa firmassa jo 9 vuotta, niin se aika vaan kuluu. Hyvin oon kyllä viihtyny, enkä vaihtais duunia jos samalla alalla haluun olla. Ja ajan kuluminen paljastaa sen, et oon aika ikäloppu ;) Opiskelu haaveita on ajoittain, se vaan lohkaisis ison osan toimeentulosta jos opiskelijaksi pudottautuisi. Kätilön työ kiinnostaa, ja siis sitä lähtisin opiskelemaan, jos lähtisin. Niinpä mua kiinnostaakin Diipelin kommentit kätilöksi opiskelusta!! Ootko vielä sh-opinnoissa vai jo päässy kiinni siihen itteensä? =)

Kaikille km:n kokeneille ja sitä pelkääville :hug:

Mä pakkaan lapset tupliin ja me lähdetään kaupalle kävelemään. Mulla on tota alaselkää juilinu nyt aamulla, jos vaikka liikunta auttais siihen vaivaan.

Äsken kolahti posti ja menin heti tarkistamaan josko ois jo ultrakutsu luukusta kolahtanut. Ei ollu, plääh! En malttais millään odottaa sitä! :vampire:

Ainiin.. Jadey ja matkalainen 8+6
 
Viimeksi muokattu:
Supuliini, samassa mennään melkein, mulla tosin on vaan nyt 5+1 :), varmaan ennenkin sanonut olen :D. Ja meillä on muuten ihan samat oireetkin, tai no lähinnä ei oikein mitään, mikä ainakin mua pelotti tuossa vähäsen, eli ne oireiden lopahtaminen, mutta tätä kutsutaan sellaseks ns. välivaiheeksi missä ei oikeen tapahdu mitään ja sit sen jälkeen alkaa se pahoinvointi yleensä.

Mulla oli tänäaamuna vähän ällöttävä olo, mutta ei onneksi semmonen että olis ihan oksettanu. Oma äitini ehotti että kannattaisi yöpöydällä pitää aina pari suolakeksiä jotka aamulla ottais sitten tuoremehun kanssa, niin ei välttämättä pääse paha olo niin kauheasti yllättämään.

Paranemaan päin olen flunssasta ja poskiontelontulehduksesta, vielä vähäsen nuhaa ja rohinaa keuhkoissa, mutta paljon parempi olo kuin esimerkiksi pari päivää sitten.
Mua alko eilen ja tänäaamuna pelottamaan, kun alamahaa särki niin kamalasti, pelottaa välillä että tuleeko keskenmeno tai jotain :/... Toivotaan että ei.

Minä hassu katsoin eilen muutamia synnytysvideoita YouTubesta, onhan se jännittävää ja erikoista nähdä miten se etenee, katsoin siis ihan kunnon videoita. Jotkut kylläkin ajattelevat, että hyi kuinka voi katsoa toisen alapäätä ja vielä jostain videolta, mutta itsestäni tietty ihan normaali asia ja ehkä elämän hienoin asia: synnytys ja niinhän se onkin ja myös kiinnostus siihen on normaalia ja itse kun odotan nyt esikoistani niin kyllä nämä asiat kiinnostaa paljon.
Miehenikin luki tuossa pari päivää sitten yhtä "vau-kirjaa", siinä on raskaudesta asiaa isille, sekä äideille :).

Tänään olisi miehen kanssa tarkoitus mennä käymään tuossa Baby Style -liikkeessä ja myös Lastentarvike -liikkeessä, toki tiedän että raskaus on alussa ja ei kauheasti pitäis ns. "hössöttää" vielä tässä vaiheessa kun on menossa vasta rv 5+1, mutta kun on se innostus päällä ja minun henkilökohtainen mielipide on ainakin se, että on parempi hankkia kaikkea jo varalle, kuin ostaa kaikkea kertarysäyksellä. Saatiin jo tuossa parilta kaverilta iso läjä vauvanvaatteita, nyt vaan enää oikeastaan tarvetta vaatteiden osalta talvivaatteille.
Yhdistelmävaunut tilataan varmaankin nettikaupasta, ollaan jo suunniteltu että millaiset, eli Vauvamaailma tuollaiset varmaan tulee meille sitten.

Ja niin, sitten kun mahdollista selvittää onko se tyttö vai poika niin haluan kyllä tietää jo ihan senkin takia, että tietää minkälaista tavaraa ostaa :).

Hassua, tuli muuten tässä vain mieleen, että miestäni luultiin taas eilen 25-vuotiaaksi, ei ole ensimmäinen kerta :D. Minuakin on luultu monta kertaa 25-vuotiaaksi.
Mentiin kesällä käymään Finnmatkoilla kyselemässä lomamatkojen hintoja, siinä kyseltiin ja juteltiin paljon alkuunsa matkavirkailijan kanssa, aika loppusuoralla sitä käyntiä se kysäsi sitten että minkäs ikäsiä te olette. Vastattiin että molemmat 18 vuotta. Virkailijalla venähti suu auki aika pahasti :D, hehe. Se sano että se oli luullu meitä 27-vuotiaiks.
Kehuskeli meitä kauheasti ihaniks nuoriks, kun me ollaan kihloissa, eikä polteta, eikä juoda, eikä muuta semmosta ja halutaan matkustamiseen ja muuhun pysyvämpään laittaa rahamme yms :).
Nyt vain Thaimaan matkan unelma meni kun tulee vauva meille, mutta ei haittaa yhtään, kyllä sinne Thaimaahan ehtii sitten myöhemminkin ja vielä naperon kanssa, saa oma lapsikin nähdä maailmaa joskus :) !

Meillä onkin kyllä mieheni kanssa enemmän vähän vanhempia ihmisiä kavereina :), saatetaan itsekin varmaan vaikuttaa juuri joltain yli 20-vuotiailta, mutta ei siinä mitään pahaa ole :D.
 
Tänneppä ei erikoisia...edelleenkään oireita ei ole ja se edelleen kovasti huolettaa. Ensiviikolla olisi ultra silloin viikkoja kait 7 plus jotain. Eli kova menetyksen pelko myös täällä.

Linttu::hug: toivottavasti kaikki kunnossa.

Olikohan se niin että seuraavien kuukautisten aika on suurinriski aika keskenmenolle? Mie just laskin et mulla ois tänään alkanut kuukautiset tai huomenna jos en olisi raskaana.

Töitä teen lastenparissa.

alibaba ja rakas kultapieni 6 plus jottain oisko 4 tai 5
 
Mulla se aika seuraavien kuukautisten aika ois ollu viimeviikolla, mut onneks sitten ei sitä keskenmenoa sillon sitten tullu :). Toivottavasti ei tule myöhemminkään, oma tätini joutunut synnyttämään kuolleen lapsen viidennellä kuukaudella muistaakseni ;(..
 
Hei!

Ultrasta kotiuduttu ja kaikki masussa hyvin. Viime kerran ultran jälkeen pituutta oli tullut "roimasti" lisää ja nyt ihan 19 mm kasassa. =) Sydän sykki hurrrrjaa vauhtia ja tohtoris-setä pisti voluumit päälle, jotta kuulin sykkeenkin. :heart:
Pituuden mukaan vkoja 8+3 mutta ajattelin pysyä vielä ihan omissa laskuissani eli 8+0 tänään.

Ihanaa Perjantaita kaikille!! :heart:
 
Moikka vaan kaikille!

Linttu: mulla kun alkoi aikoinaan vuotamaan rv 5+2, niin käskettiin vaan seurailemaan vuotoa torstaihin asti ja maanantai oli se päivä kun vuoto alkoi. Ohjeeksi annettiin lähteä päivystykseen jos tulee kovia kipuja tai toispuoleista kovaa kipua. Torstaina siis otettiin vasta ultra jossa todettiin kohdun tyhjentyneen kokonaan. Seuraile nyt viikonloppu ja maanantaina soita neuvolaan, jos vuoto on ollut runsasta tai jatkuu. Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin:hug:

Varhaisultrasta: Me taidetaan odottaa ensimmäiseen neuvola käyntiin, jolloin meillä otetaan aina ultra.

Synnytyksestä: Nyt ei jännitä yhtään, mutta varmasti viimeisellä kolmanneksella alkaa jännittämään. Viime kerralla kätilöt olettivat mun olevan jo vanha tekijä, kun olin viides synnyttäjä, mutta taaspa kerran huusin kuolemaa ja roikuin lähellä olevissa käsissä:ashamed: Tosin koko synnytys oli hyvin nopea ja kipeä, en saanut kunnon kivunlievitystä.
Tämän kohdalla pelkäänkin sitä että miten ehditään ajoissa paikalle, kun kuopuksesta kerkesin olla sisällä 1h 15min ja kun neiti oli syntynyt niin sitten minut kerettiin kirjaamaan vasta sisään:LOL:

Kiva muuten nähdä täällä "tuttuja" Diipeli ja Milliz=)
Millizin kanssa oltiin yhtäaikaa marraskuisissa -09 Ja diipelin kanssa lokakuisissa -07. Olin vaan siellä lokakuisissa Milli78. Vaihdoin nikin kun halusin rauhassa kuumeilla tuota kuopusta:whistle:
Nyt jos joku tuttu mut täältä hoksaa niin ei tarvi ainakaan huudella fb:ssa raskaudesta:D
Kerron kyllä kaikille sitten kun on sen aika;)

ON: Oma olo on tänään loistava. Välillä heikottaa vähän, on kuuma tai kylmä, mutta muuten ok. :)

Chira ja rv 4+3
 
tällä kans varhaisultra, ei voi hehkuttaa :( Löytyi kyllä alkio, mut ei sykettä. Onteloita oli yllättäen kaksi, toisessa tuo alkio, toinen tyhjä. Viikot vastas 5+6 ja papereihin tuli keskiarvona 6+0, piti olla 7+1. Eli yli viikon heitto! Mitä tämä nyt merkkaa?? Kovin paljon ei voi heittää oletettu ovishetki, koska 21.8 harrastettu seksiä viimeisen kerran ja viimestään siitä lähteny käyntiin, sairastuin meinaan flunssaan silloin ja sen jälkeen 2 vkoa oli "selibaattia". Että olisko mahollista simppojen elää n. viikon, muutoin toi alkio on kehityksessä jäljessä ja käy varmaan niinku viimeksikin, eli km tulee :(
 
Minäkin varasin tänään ultran, viikon päähän. Sitten on 7+5. Itsellä on ollut hieman sellaista vaaleanrusehtavaa/punertavaa vuotoa toisinaan, tosi vähän kyllä, ei valumalla, paperiin vaan välillä jää, ei joka päivä. Mitään kipuja ei ole, tosin vasemmalla puolella välillä tuntuu sellaista nippailua. Yhä siellä vasemmalla puolella vaan, mikä vähän huolestuttaa. Raskausoireet aika ennallaan, etova olo yhä, mutta siihen on sen verran tottunut, että välistä tuntuu, ettei edes huomaa. Sitten alkaa miettiä, että onko mulla ees huono olo, onko oireet loppuneet, kunnes hetken kuluttua tajuaa, että no eipä tässä nyt mikään hyväkään olo ole. Tänään aamusella piti mennä sängylle makoilemaan, että paha olo asettui (saattoi kyllä olo tulla siitäkin, että luin ihan liikaa kohdunulkoisjuttuja netistä..). Rinnat ovat alusta saakka aristaneet samalla tavoin, ja mies oli sitä mieltä, että isommatkin jo ovat ;)

Tuosta tuli mieleen, että eipä ole seksiä tässä pirtissä harrastettu sitten siittämisen... Kumpaakaan ei ole huvittanut. Ei meillä muutenkaan superaktiivista ole ollut, lähinnä miehestä johtuen, joten odotellaan rauhassa. Itsellä on kyllä kaikki himot kadonneet sen siliän tien, kaikenlaisten pelkojen vuoksi. Ehkä sitten, jos joskus saa edes jonkinlaisen varmuuden tähän lystiin, niin voi ajatella muitakin munia kuin tuulimunia, heh heh, oli pakko! ;D

MaiMei 6+5

Voimia Nepulalle! Toivoa on vielä!!
 
nepula toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa.
Mua väsyttää ihan hirmusesti. Ensin saattaa olla melko pirteä olo ja sit yhtäkkiä tulee ihan armoton väsymys. Ei oikein aina saa päikkäreitäkään nukuttua kun nuo pienet touhuaa, onneks nukkuvat yhtäaikaa kuitenkin. Mut silloinkin aina muita hommia ni ei sit kerkee sänkyyn asti.

Muita oireita on iltaisin ihan hirmuinen turvotus mahassa ja semmoset just niinku joku sanoi, vähän niinku venymistä mahan alueella. Toisaalta mulla on neljäs tulossa nii saattaa kyllä tuo mahakin kasvaa ehkä nopeemmin.
Lisänä todella paljon eteenpäin kallistunut kohtu...eli muutenkin alkaa näkymään ajoissa.
Myös valkkaria tulee ihan hirveästi, normaalisti hyvinkin vähän :ashamed:

Mistähän sit olikaan ollut puhetta...?
Ainii seksiä ollaan harrastettu ihan normaalisti.

Töistäkin varmaa oli jotain? Mä olen tällä hetkellä kotiäitinä, ollut reilun 3 vuotta sitä ennen olin vuoden töissä ja sitä ennen 2 vuotta kotona. Lapset meillä on 6½, reilu 3v ja 1v7kk.
Ammattina on metsätalousteknikko sekä toinen ammatti on sit lähihoitaja.
Töihin ei ole kiirettä kun ei vakkaripaikkaa ole. Eli aion olla kotona kunnes vauveli täyttää sen 3 vuotta, saavat samalla nuo toisetkin olla kotona.

karvatonkoira ja " Eikka" rv 4+6 :heart: ( Eikka tulee siitä kun meillä on jo kolme poikaa ja ollaan varmoja että meille ei tyttöjä taida tullakkaan, eli neljäs poika kun tulee niin hälle on jo nimi valmiina )
 
Heippa! Saiskos uusi siirtyä vauvakuumeilijoiden puolelta tänne?
Plussasin keskiviikko-aamulla ja testin mukaan ois viikot 3-4, mutta neuvolan täti laskeskeli, et ois jopa 5-6vkoa. Viimeiset menkat oli 17.8 (tai siis alko sillon)...Emmä osaa laskea :D

Mutta nopeesti on kaikki käyny. Toukokuussa löydettiin kysta, juhannusviikolla jätettiin ehkäsy, elokuussa todettiin pcod ja lääkäri käski käsitellä mahdollisen lapsettomuuden ja aloittaa laihduttamaan, ja nyt olen sitten raskaana <3
Mutta on toivottu vauva, ollaa oltu yli viisi vuotta yhessä. Itteä vaa stressaa kun ei oo vielä vakipaikkaa, mutta huhtikuussa avautuis ja se ois mulle mutta enpä taida mahani kanssa sitä saada...
Asuntoa/taloa etitään koko ajan, mutta eipä oo mitää vielä löytynyt...

Ylipainoa multa löytyy, painan nyt joku 90 :( Verenpaine ollu aina koholla, ja kilpparin vajaatoimintakin on..ja tosiaan toi pcod lisää raskausajanmyrkytyksen ja diabeteksen riskiä sekä keskenmenojen..Että pelkoja kyllä riittää...

No, semmosia alkuhöpinöitä...eka neuvola on 7.10..

Ihanaa ihanaa ihanaa <3
 
Kävin tänään varhaisultra-kontrollissa ja helpotukseni oli suuri kun siellä näkyi pieni syke! Kävin siis jo 6 päivää sitten gynellä kovien vas.puoleisten kipujen takia (+niukkaa vuotoa). Silloin ei näkynyt vielä sikiötä, mutta nyt onneksi jo näkyi. Eli jos sinulla MaiMei olisi samasta kyse. Gyne veikkasi että tämä niukka vuoto on ns. kiinnittymisvuotoa.

Väsymystä ja pientä kuvotusta on täälläkin, mutta nyt tämän päivän iloinen uutinen antoi sen verran virtaa että nyt menen leipomaan perheelle pellillisen pizzaa.

Leppoisaa viikonvaihdetta kaikille!

Esteri+pikkukakkonen 6+6
 
nepula :hug: Mulla ei oo yhtään sen kummempia kuulumisia ultrasta :( Tänään pitäis siis olla 6+1, mutta ultran mukaan vastasi 5+5, eikä näkynyt kun raskauspussi...Gyne meinas, että jos hedelmöittyminen ois tapahtunu myöhemmin, mutta en jaksa uskoa siihen kovin paljon, koska sain ovisplussan 26.8. (kp15). Mutta kuulemma vaikka oiskin oikeasti toi 6+1, niin tilanne voi olla silti normaali, kun alussa muutamakin päivä ratkaisee ja alkio voi kasvaa hitaammin. Tyhmä olin kun menin näin ajoissa....tiesin kyllä riskin, mutta hätähousu kun oon :ashamed: Nyt saa sitten viikon piinailla ja murehtia ennen uutta ultraa. Saipahan miehenkin kanssa kivan riidan aikaiseksi, kun menin niin aikaisin ultraan ja aiheutin kuulemma "turhaa murhetta viikonlopuksi".... Mutta mä pidän niin peukkuja sulle Nepula ja samalla ittelleni, että kaikki päätty vielä hyvin!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :heart:
 
Kiitti, Esteri! Kokemasi antoi rohkaisua :) Onnea hyvistä uutisista! Ehkä tässä viikon vielä malttaa odotella (en saanut toivomalleni gynelle aikaa tuota ennen, mutta onpahan sitten vielä pidemmällä).
MaiMei & murumurmeli 6+5
 
Nepula ja Sanmar: Minähän kävin viimeviikolla ultrassa ja kuvittelin että viikkoja olis 6 plus mutta sieltä löytyi vain pussi ja viikkoja vastasi 5+1 ...Nyt ensiviikolla on uusi ultra silloin ultran mukaan pitäisi olla 7+ viikkoja. pelottaa vähän jos siellä ei ole kuin se samainen pussi edelleen. Mullehan neuvolasta antoivat ajan kun mulla takana KM halusivat tarkastaa että on oikeasss paikassa. Toivottavasti meiltä kaikilta löytyisi seuraavan kerran myös elämää sieltä massusta:heart:

Onnea hyvistä ultrakuulumisita niitä saanneille, ihanaa kun voitte jo hieman huokasita ja keskittyä olennaiseen, olemaan onnellisia raskaudesta ja kasvattamaan massua:heart:

ali ja rakas 6+ jottain
 
Hei sellaista vielä kyselisin, ku ollu ihmeellisiä oireita jo tiistaista lähtien;

Noin kerran päivässä yhtäkkiä kramppaa alamaha, siis koko alapää ja sattuu ihan sikana, niin lujaa, että olen kaksinkerroin hengittämättä ja toivon, että menis äkkiä vaan ohi. Kestää puolest minuutista minuuttiin ja siis tekee ihan jumalattoman kipeetä. Mitä ihmettä tää voi hei olla???:attn:
Sen krampin jälkee iskee kamala pissahätä..
 
Onneksi meitä on muitakin ultran jälkeen jännittäviä, ihanaa vertaistukea! Halit teille myös!

Mulla alkoi eilen pahoinvointi, kuvottaa melkeen koko ajan, etenkin jos vatsa tyhjä. Soitin neuvolaan pikku paniikissa ton ultran jälkeen ja siellä ihana täti tuumas, että ihan normia on että voi viikolla heittää rv. No, toivotaan sitten niin! Lisäksi piti hyvin positiivisena merkkinä sitä, että on kuvotusta. Muutkin r-oireet on edelleen sen lisäksi.

Seksin harrastamisesta... raskaus ei vielä oo hidastanu tahtia, joskaan tässä ei niin hirveen usein muutenkaan ehdi/jaksa/ole mahdollisuutta viikkotasolla. Mutta halut on toistaseksi tallella... toista oli ekassa raskaudessa, kun viimeset 3 kk ei kiinnostanu pätkääkään eikä synnytyksen jälkeenkään heti :( Tokassa yrjösin alkuraskauden niin paljon ettei sillonkaan kyennyt mihinkään. Km-raskaudessa taasen harrastelu jopa lisääntyi :) Että mene ja tiedä miten nyt käy :)

Tsemppiä kaikille!
 
Ensimmäinen alkuraskauden ultra käyty ja tässä vaiheessa voi hiukan huokaista helpotuksesta.. Ultrassa rv 6+4 näkyi syke ja kaikki näytti muutenkin hyvältä tällä hetkellä. Vajaan 3 viikon kuluttua ultrataan sitten seuraavan kerran.

Väsymystä, pientä etomista, rintojen pingotusta, palelua ja nenän tukkoisuutta täällä oireina.

Tässä pinossa näkyi olevan pari muutakin "piikittäjää". LaMariposan ja Rikupin tavoin minullakin on verenohennuslääkitys (Klexane + lasten asperiini) sekä keltarauhashormoonilisä tukemassa raskautta. Gyneni kanssa päädyttiin näihin varotoimenpiteisiin kahden keskenmenon jälkeen. Sen kummemmin ei ole vielä tutkittu keskenmenojen syitä mutta tässä raskaudessa kokeillaan nyt noita "tukitoimia" kaiken varalta. Aikamoista pillereillä pelaamista ja piikittelyä siis tämä raskaus sekä myös petipuuhat ovat toistaiseksi pannassa, mutta toiveet ovat tällä kertaa korkealla - tavoitteena se toukokuu! :)

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille epätietoisessa tilanteessa oleville!!

Bebel ja Papu 7+0
 
Kiitos teille vastanneille! En oo tarkotuksella väärässä pinossa ketään kiusaamassa. Eikä kukaan muukaan meistä. Mutta toivottavasti se siitä, mun mielestä nää pienet on tärkeimmät asiat.

Ja kovasti tsemppiä niille joilla alkuraskauden ultra näytti vähemmän viikkoja, toivotaan että pienet vaan kasvaa omaa tahtiaan ja jospa vaikka olis sattunutkin se ovis olemaan myöhemmin. Mistä näitä koskaan tietää :hug:

haaveilija87 mul ainakin ekassa raskaudessa oli mahatuntemuksia hurjasti ja välillä joutu ihan kaksinkerroin olemaan. Sellasia menkkamaisia tuntemuksiakin välillä, mul oli kovat kivut kuukautistenkin aikaan.

Mul on ollu taas muutama päivä aika karsea olo, ei tää etova olokaan oo mukavaa. Välillä tuntuis, et lentäispä se laatta jo, että hetkeks helpottais. Kiva kakoa samalla kun pojalle laittaa ruokaa ja juosta ees taas vessassa. Toinen oli ihan ihmeissään ja kävi itkemään :| Toivon, et ois kuitenkin hyvä merkki. Jospa pian helpottais.

No tänään sentään löyty sydänäänet kotidopplerilla! Uskomatonta :heart: Kun ei siinä alkuraskauden ultrassakaan käyty, niin kosketti kyllä kovasti. Makoilin sohvalla kuuntelemassa ja poika tökki samalla kanssa mahaa, hänen kans tehtiin testiki yhessä =)

Eipä muuta.. söin vielä yhen tortillan *röyh* ja meen unille.. Jaksamisia :flower:

-Nöösi ja murmeli 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja teille!
Nepula: Mulla ei kuulunut eikä näkynyt mitään tasan 2 viikkoa sitten. Tänään kuitenkin jo näkyi ja kuului. Eli ei viikolla 6 vielä saata näkyä mitään. Ja voi heitellä. Toivotaan parasta.

Mulla siis näkyi 8+0 ikäinen pikku vauvanalku kohdussa. :) Eli äitix4, la vaihtui ja on nyt 6.5.

Koominen keskustelu neuvolan th:n kanssa päihteisiin liittyen:

Th: Minkälaista on alkoholin käytön laita ollut?
Minä: Kohtuudella ja aika harvoin.
Th: Entäs huumet, oletko käyttänyt?
Minä: En.
Th: Mitens nyt raskausaikana?
Minä: En ole meinannut aloittaa huumeiden käyttöä nytkään!

Tietenkin th tarkoitti saunakaljoja ja muuta alkon käyttöä, mutta tilannekomiikkaan mun oli pakko tarttua! :D

valdemaria ja Vauva 8+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä