***Toukokuun Toivotut2011***Syyskuussa***

Yritinpä varata itselleni neuvolaa vaikkei tässä nyt mikään kiire sen asian kanssa ole, mä olen vain kolmivuorotyössä joten sen puoleen parempi olla hyvissä ajoin liikkeellä. Ja voi elämä millainen tomppeli siellä puhelimessa oli! Se ei osaanut laskea mulle viikkoja, joten se ei osannut katsoa mulle aikaa yms. joten laitto mulle neuvola ajan maanantaille jolloin oma terkkari katsoo asiat kuntoon :whistle: :O
Ihme homma jos tuolla tyylillä hommat hoidetaan ettei niitä aikoja meinaa millään saada! Oli mulla kyllä esikoiselle Twinrix-rokotuskin vielä antamatta joten... Samallahan se menee.

Mä olen nyt plussan jälkeen ollut polttamatta ja aika tiukkaa tuntuu jälleen tekevän, mutta onpahan aikakin hvyä syy! Esikoisen odotusaikaan olin polttamatta 2v ja 4kk kunnes ratkesin uudelleen. Lapsellisia ajatuksia se tämäkin alkoholista ja tupakasta luopuminen vaan aiheuttaa, muka harmittaa kun jää "hyvät" bileet loppukuusta väliin toisella paikkakunnalla tai siis selvinpäin osallistun :ashamed: ja kauheeta kun ei voi savustaa itseään hengiltä kun se on niin mukavaa! Onkos täällä jo muita samassa veneessä olevia?

Ultrassa Viimeksi käytiin alkuraskauden ultrassa (kaupunki tarjosi ) ja rakenne ultrassa 3d (oma kustanne ) Nyt on vissiin lain kautta asiat muuttuneet että kaupunki tarjoaa np-ultran ja rakenne ultran. Niihin nyt ainakin, mietitään jos saataisiin kohtuu hintaan tuo alkuraskauden uä.

(.) Mitään kovin isoa oiretta ei vielä onneksi ole, jalkoja ja eteenkin reisiä repii iltaisin sekä yöllä täytyy käydä vessassa. Väsyttää ja kiukuttaa (osottain varmasti nikotiinin puutoksenkin takia ) muuten olo on aika hyvä. Viime kerran uupumus ja huonovointisuus on vielä turhan hyvässä muistissa :|

Nyt antamaan aapupalaa jätkälle!
Koiruus ja Osmo rv 4+2?
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta
Minä oon käynyt heti raskauden selvittyä yksityisellä ultrassa ja varmaan varaan ajan nytkin. Eipähän tarvi jännittää onko kaikki oikein ja oikeessa paikassa. Olo on ällö eikä edes maistunut omenapiirakka eilen. Luulen, että epäilyt alkaa herätä töissäkin kun tämä kahviaddikti vaihtaa teehen. Ällötysolo teki viimeksikin sen, että ei tosiaankaan kahvi maistunut.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia vaan, täällä ainaki satanu kun esterin p...... Muutaman tunnin päästä pitäis vielä ajella pappalaan kylään, parin tunnin matka kyl onneks vaan =)

Varmaan mennään vaan noihin np- ja rakenneultriin, mistä käytiin esikoisestakin. Tai no loppuvaiheessa lääkärillä ultrattiin aika tiheään, kun mun verenpaineet oli aika korkealla ja lääkäri pelkäs raskausmyrkytystä, mun äidilläkin on ollu ja se kait jotenkin voi periytyä. Mutta ei sitä onneks kuitenkaan tullu sitten.

Tää kahvinjuoja on jo alkanut pikkuhiljaa vaihtaa teehen :wave: Tai no ekassa raskaudessa tuli selvä stoppi, tässä ei ainakaa vielä.

Oireet ei oo vieläkää lisääntyny.. samoja vaan, väsyttää, vessahätä.. Kaikenlainen hiilarimättö maistuis, mutta oon ollu vähähiilarisella linjalla, niin ei tuu kauheen hyvä olo. Raikasta tekis kans mieli.

Jakselkaahan kaikki :flower:

-Nöösi ja murmeli 6+0 (pokspoks!)
 
Ilmoittautuisin mukaan, eli tänään aamulla tehty plussa-testi :) Olo vielä vähän hämmentynyt, että näin luomusti tärppäsi. Esikoisesta raskauduin siis Clomifenin avulla.

Raskausoireita olen tuntenut jo varmaan viikon. Eli rinnat aristavat ja alavatsalla jännä puristava tunne lähes kokoajan. Ja samoin kuin Nöösillä, myös minulle hiilaripitoiset maistuisi, vaikka minäkin olen ollut pitkään vähähiilarisella.

Varmaan käyn yksityisellä jo heti tässä lähiviikkoina jotta saan varmuuden että kaikki on niin kuin pitääkin. Samoin kävin esikoisen kanssakin.
Kyseessä on siis toinen lapsi ja Tyks. La oman arvioni mukaan 12.5
 
heipparallaa:)

väsymys iskenyt ja aika pahasti, en jaksais tehdä yhtään mitään ja kuitenkin pakko.. kämppä on kauheessa kunnossa ja ei jaksa akiinnostaa vaikka aina yhtä ihanat yllätysvieraat ilmoittivat juuri tulostaan:eek: ehkä pitäis aloittaa saman tien tuo rautalisä niin ehkä pärjäis vähän paremmin:)
tsemppiä mulllekin oireiden kanssa, eiköhän ne vielä tästä pahene...
 
Mulle vielä aamukahvi maistuu. Mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, niin ei muutaman viikon jälkeen enää voi paljoo juoda. Iltapäivällä jo kahvin tuoksu ällöttää :x
Muutenkin on tainnu jo hajuaisti herkistyä, kun eilen meinasin yökätä röökin hajusta. Itse olen vuosikausia polttanut, mutta lopetin vuosi ennen kuin alettiin esikoista yrittämään. Olin aiemmin yrittäny lopettaa jonkun kaverin kanssa, mutta parhaiten onnistui kun sit yksin lopetin eikä tarvinnu kenenkään kanssa pohdiskella kuinka paljon röökii tekee mieli :rolleyes:

Mukavaa lauantaita mammat ja tulevat mammat :wave:
 
Ultrasta: Kävin esikoisesta nt-ulrassa, rakenneultrassa ja yksityisellä 4d-ultrassa..Toi 4d oli tosi kiva ja siitä sai ihanan videon katseltavaksi, vaikka ei meidän vaavista saanut hirveän selkeitä kuvia kun istukka oli edessä:) Ja kun anoppi maksoi ni ei hintakaan haitannu:)
Ajattelin neuvolaan uskaltaa soittaa vast parin viikon päästä ku se aika tulee kuitenkin vast r-viikolle 9...
Jos kaikki menee hyvin ni pitääköhän mun hankkia jotkut sisarus/kaksosvaunut ku lasten ikäeroks tulee 1v8kk? Onk kokemuksia? koiraa pitää kuitenkin lenkittää, ni jonnee ne mukulat pitää saada: /
Yölläkin pitää heräillä syömään..iik mitähän tästäkin tulee ku esikoisesta lihoin 30kg:ashamed:

Rv vasta 4+1
 
Yksi uusi pomppaa mukaan, kolmatta odotan kaksi poikaa ennestään. LA 11.5 =) mutta mieli tosi tosi varovainen. Takana keskenmeno edellisestä kierrosta joten en uskalla iloita ennen np ultraa. Lisäksi 2.10 menen alkuraskauden ultraan siksi näin myöhään että varmasti jotain näkyy jos on näkyäkseen
 
Meillä hetki rauhallista, kun miehet oli päivän potkimassa palloa ja nyt raatona makaa sohvalla!
Tytöt taas viihtyy leikeissään, kun haettiin IKEAsta ne uudet aamupala tarvikkeet. Ne on sit söpöt ja sopii perheen pienimäisillekin. Nyt on ahkeraan vaan syöty paahtoleipää täytteillä:p
Huomasin etten ollut maininnut asiaa mut listalle voi laitta tuon LA joka olis 28.4 ja paikka on koti TAYS, kummassa kerkiän. On niin nopsaa tullut noi edelliset. Kuvotus on nyt ollut tänään jo hieman helpompaa, mut suussa maistuu pahalle koko ajan ja joka ruuan jälkeen. Täytyy vaan muistaa syödä n. puolen tunnin välein jotain pientä niin sit jaksaa. Tänä aamuna söin ekan aamiaisen viiden aikaan! Me kerrottiin eilen isommille lapsille ja nyt 5vee kyselee koko ajan koska se syntyikään ja mistä se on sun masuun ilmestynyt!!

Meidän mami arvas eilen illalla kun olivat tossa iltaa istumassa ja mulle tuli taas se huono olo päälle. Yhdessä ne lapset eilen mummun kanssa päättivät, että se on poika ja siitä tulee Santeri.
Saa nähdä kuinka hyvin nyt tiedetään, kun viime kerralla toi meidän 5vee sanoi, että se on tyttö ja "iidavauva" syntyy joulukuussa. Meillä oli LA 2.1 ja neiti syntyi 29.12;)
Nyt täytyy mennä tyttäret huomasi, et kannettava on käsissä... Näkyillään:wave:
 
Moikka!
Täälläkin olisi yksi Toukokuun Toivottua odottava.

La olisi 6.5.2011 ja synnäri OAS. Perheessääme on valmiina ihana 1v 10kk pikku vilpertti poika, jolle nyt kovasti siskoa tai veljeä toivomme.

22.8 päiväpisusta plussan testasin ja en ollut silmiäni uskoa. Mutta totta se on, ihan ultrassa olen asian käynyt tarkistuttamassa ( KU kesäkuun alussa ja toinen munatorvi ehti revetä, joten jouduttiin poistamaan). Tällä kertaa aivan oikeassa paikassa oli ensimmäiset merkit pikkuisesta. :heart:
Huolestutti niin kovasti, että onko kaikki ok, joten sain Tk:n kautta lähetteen äippäpolille tuohon ekaan ultraan ja nyt sitten uusi ultra on jo 10.pvä (miten silti tuntuu, että hirveän kaukana onkin tuo ens pe???) ja silloin alkionkin pitäisi jo näkyä. Sydän sykkyrällä odotan tulevaa perjantaita.

Virallinen äitiysneuvolan kautta saatava ultra on mulla 19.9 ja äitiysneuvolakäynti 27.9.

Oireita: Rinnat ovat olleet "oudon" tuntoiset, välillä nippaillut. Etovaa oloa aika ajoin ja palelee jatkvasti. Paksu fleece päällä vuorokauden ympäri...heh heh, no ei sentään öisin! Vessassa saa käydä aikas usein ja sitä olenkin miettinyt, että miten ihmeessä nyt jo vessarumba on alkanut. Onko muilla samaa??

Sunnuntai terkuin, Rominas 5+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikki:flower:
Tervetuloa uusille, lista nyt ajantasalla=)

Voi kauhia tätä oloa, eilen olin töissä ja illalla sitä oli ihan puhki, nyt taas aamusta meinannu pukata pikkasen huonoa oloa. Väkisin täytyy syödä ettei tule oksua:x sitten se pikku hiljaa helpottaa. Väsymystä edelleen myös|O mitähän sitä taas jaksaa/kehtaa tänäänki tehdä. Taidan katella tv:tä ja tehdä vaan ruuan:) Viikkoja jo pitäny laskeskella että koska tää huono olo ja väsymys mahdollisesti menee ohi ja vielä ois monta viikkoa edessä:)
Täytyy jatkaa aamupalan syöntiä. Hyvää sunnuntaita kaikille.
 
hei taas:)

vatsa todella kiipeenä eilisestä työpäivästä, että pitää nyt jotain ainakin ilmoitella töihin että en voi kantaa noin paljon enään kun vielä aiheutan itse kohta keskenmenon jos tolla tavalla jatkan...

hirveästi väsymystä eikä jaksa tehdä mitään..
rominas: se tihentynyt virtsaamisen tarve liittyy hormooneihin niin siksi jo nyt pitää siellä ravata:) näin ainakin käsitin sen, ja myöhemmin sitten vasta johtuu vauvasta:) että sitä näköjään pitää koko raskauden ajan kestää.. mullakin kylmä koko ajan! tosi ärsyttävää kun on varustautunut hirveällä vaatekerroksella kun mies on vieressä t-paidassa:D hieman huvittava olo siinäkin tulee..

hyvää sunnuntaita kaikille!
 
Oonkoha mie ees raskaana ku on näi hyvä olo?! :D En kyl muista yhtää missä vaiheessa alko paha olo ekassa raskaudessa.. Oireettomuus nostaa mieleen ajatuksia tuulimunasta.. :( ei hyvä :( ....on miulla buubsit kuitenki vähä kipeet :D

ihana ulkoilla ku on syksy! Nauttikaa! :)
 
Moikka! Täällä ensikertalainen joka teki positiivisen testin 2.9. :D Kaikki on uutta ja ihmeellistä, lasketun ajan pitäisi olla joskus 3.5. tienoilla. Olen sekaisin onnesta! Tilasin jo ajan neuvolaan, se on kahden viikon päästä. Väsyttää ja hieman kuvottaa, muuten olo onneksi vielä oikein hyvä :) Koska olen tosiaan ensi kertaa raskaana, niin voisiko joku selittää mulle mitä noi tarkoittaa kun raskausviikot merkitään esim. 5+2? Onko se 5 viikkoa ja 2 päivää? Tahtoisin myös kovasti ultraan, näkyykö siellä vielä mitään, ja varmaankin yksityiselle pitää mennä?
 
Hei
UlriikkaEleonoora:Onnea vaan. Ne viikot tosiaan merkitään niin kuin arvelitkin. Ja laskeminen yleensä aloitetaan viimeisten kuukautisten alkamisesta. Esikoisen kohdalla minua valistettiin asiasta täällä palstalla. Sai siis pari viikkoa kaupan päälle! ;)
Ultrissa ainakaan mun kohdallani ei ole ollut mitään eroa sillä onko yksityinen vai ei. Varsinkaan vielä kun ei näy kuin se pieni rakas pähkinännäköinen ihmisen alku ruudulla. Lähinnä kai se ero on siinä, että yksityiselle saat mennä niin usein kun haluat.
 
Mulla kanssa täysin oireeton raskaus siksi pelottaa ihan kauheasti et siellä ei ole ketään :( edellisessä raskaudessa voin tosi pahoin.

UlriikkaEleonnoora: Mulle suositeltiin ultraa vko 7 jälkeen kun soitin samoin edellisissä olen käynyt viikoilla 7-8
 
Se siitä oireettomuudesta nyt on tullut oireita ihan ryminällä!!

24/7 ällötys, väsymys, nenän limakalvot tosi kipeet ja niihin kerääntyy semmosta kuivaa karstaa :snotty: Palelee, välillä on semmonen patteriolo, että oikein hehkun kuumuutta... Ja vatsassa alkanut tuntumaan vihlomisia, tissit kipeät ja turran tuntuiset. Voi äiti, miten pahaks tää meneekään kun on vasta niin vähän viikkojakin?!

Mä olen miettinyt, että jos kävisin yksityisellä ultrassa tarkistuttamassa mikä on tilanne. Niin kysymys teille jotka olette käyneet yksityisellä ultrassa , paljonko tuo lysti maksaa?? Täällä päin on tuo Terveystalo niminen ykstityisklinikka, joten siellä ajattelin käydä...

Sirppis ja papu 7+3(?)/5+1 (juu viimeksi laitoin nuo viikot päin pyllyä, en ole kyllä vieläkään ihan varma onko nuokaan nyt oikein)
 
sirpaleina: Mie oon menossa Felicitas klinikalle, maksaa 40e kätilön tekemänä (ei siis ota mittoja) Lääkärin tekemänä maksaakin sit yli satasen. Mut miulle riittää iha vaa se sykkeen näkeminen ja että oikeessa paikassa on :)
 
On se jännä tämä ihmismieli, kuka nyt toivoo pahaa oloa ihan tarkoituksella :) olisin huippu onnellinen kun alkaisi kuvottamaan tai jotain merkkiä saisi että ehkä siellä joku on.

Neuvolaa en ole varannut en jotenkin ole uskaltanut :( mutta pitää kai se tilata jossain vaiheessa.

meillä muuten oli edellisenkin lapsen laskettu aika toukokuussa :) hän kyllä syntyi huhtikuussa.

ainiin ja sairaalaksi voi merkitä Pohjois-Karjalan keskussairaalan. ja synnytystapa sektio
 
Huomenta :wave:
Meille on iskenyt jonkin sortin lenssu, sais mennä nopsaa ohi. Hajoo pää täällä neljän seinän sisällä..
Mullahan ei oo kummempia raskausoireita ollut, mut nyt tuntuu et ne vähätkin on hävinny. Tekis todellakin mieli sinne varhaisraskauden ultraan. Raaskiskohan sitä maksaa.. On muutenkin rahat tiukilla, kun oon kodinhoidontuella : /
Mulla oli muuten ekasta yks raskausoire nenäverenvuoto. Kyllä sitä mitä ihmeellisempiä oireita voi olla.
Must tuntuu että mua ei turvota, mut silti vaaka näyttää jo 3 kiloa enemmän kuin ennen raskautta. Mulla on aina tullu tosi nopeesti painoa. Yhteensä koko raskauden aikana jotain 16 kiloa, mut siitä suurin osa heti alkukuukausina. En jaksa ottaa painosta stressiä, kun en muutenkaan oo mikään laiheliini =) Tällä viikolla alkais jumpat joihin oon ilmoittautunu, mutta nyt kun on tää flunssa päällä niin ei oo varmaan järkee mennä.. Harmittaa hieman!
 
Se siitä oireettomuudesta nyt on tullut oireita ihan ryminällä!!

24/7 ällötys, väsymys, nenän limakalvot tosi kipeet ja niihin kerääntyy semmosta kuivaa karstaa :snotty: Palelee, välillä on semmonen patteriolo, että oikein hehkun kuumuutta... Ja vatsassa alkanut tuntumaan vihlomisia, tissit kipeät ja turran tuntuiset. Voi äiti, miten pahaks tää meneekään kun on vasta niin vähän viikkojakin?!

Mä olen miettinyt, että jos kävisin yksityisellä ultrassa tarkistuttamassa mikä on tilanne. Niin kysymys teille jotka olette käyneet yksityisellä ultrassa , paljonko tuo lysti maksaa?? Täällä päin on tuo Terveystalo niminen ykstityisklinikka, joten siellä ajattelin käydä...

Sirppis ja papu 7+3(?)/5+1 (juu viimeksi laitoin nuo viikot päin pyllyä, en ole kyllä vieläkään ihan varma onko nuokaan nyt oikein)
Yksiotyisellähän saa kelan korvaukset vielä päälle. Jos en ihan palturia puhu, niin meillä 95 ennen kelakorvauksia.

Mistähän muuten nuo nenä-oireet johtuu?? Mulla nenä tukossa kokoajan! ;)
 
Hei, Täällä liittyisi mukaan 30 vee äippä ja meillä on ennestään toukokuussa 09 syntynyt tyttö. Nytten laskettu aika olis 10.5. Voi kyllä muuttuakin ku keskenmeno oli muutama kk sitten ja nyt jännittääkin ihan hirmusesti miten nytten käy. Vaikkakin mä vaistosin viimeeksi ettei kaikki ole ok. Ihmeellisiä vatsakipuja oli ja nyt onneksi ei mitään sen tuntoista. Nytten olis niin ku 5+1.

Onnea kaikille toukokuun odottajille! :)
 

Yhteistyössä