TOUKOKUUN TOIVOTUT

Vaula
hei!

Minäkin ilmoittautuisin joukkoon.
LA laskurin mukaan 9.5. Vielä ei tunnu jotenkin todelliselta tämä.
Pitäisi nähdä, että mahassa oikeasti joku asustaa.
Palelee ja öklö olo vaivaa välistä. Kai tää nyt on todellista...
 
liityn joukkoon suureen =)
en osannu ees arvata että meitä on jo näin paljon, no miksipä ei...
tämä on toinen vauva ja huomenna eka neuvola, kyllä jännittää. just kerroin anopille että meille on tulossa vauva toukokuussa...luulisin että aika alkupäivinä, ei vielä tarkkaa tietoa ku noi mun menkat on aina niin sekavat..että niistä ei kannata laskea.

Carmen:
Oireet olivat ihan kuin normaalissakin raskaudessa eli oksentelin ja kärsin pääkivusta. Tosin oireet loppuivat kuin seinään rv9-10 - ja se kuulemma saattaa nimenomaan merkitä tuulimunaa lääkärin mukaan, kun elimistö huomaakin, ettei siellä kohdussa mikään oikeasti kasvakaan.
alkoi ihan hirvittää ku luin tään sun jutun, olen miettinyt tässä että onkohan tuolla pienellä kaikki hyvin, ekat viikot oli pahoinvointia, päänsärkyä, väsymystä ja jatkuva hirveä nälkä...ne loppu ku seinään tuossa reilu vk. sitten...en oo "kehannu" tai miten tään nyt sanois mennä mihkään ultraan tms. ku varmaan luulisivat mua ihan sekoks, ku ei oo ollu mitään vuotoja...no jospa siellä olis kaikki hyvin, huomenna onneks neuvola.

Ekavekara, rv (?) ja neiti 9kk

 
santrra mulla todettiin tuulimuna vkolla 11 ekassa ultrassa. Ihan normaalit oireet. Ei vuotoja tms. Meen siks alkuraskauden ultraan yksityiselle, että tiedän sit siellä jotain olevan. Oli sillon tosi huijattu olo..monta kk luullu vauvan olevan masussa. carmen, voi sua...toivotaan että loppuis pian pahoinvointi. Auttaiskohan toi B- vitamiini?
 
Uskaltautuu ilmoittautua joukkoon.
Esikoista odotellaan pelon sekaisin tuntein.
Keskenmenon sain viime joulukuussa.
Nyt rv.7+4 menossa. LA.laskurin mukaan 1.5.
Koko homma ei tunnu edes todelliselta, eka neuvolakäynti vasta torstaina edessä. jänskättää...
Pahoivointia on ollut ja tuntuu lisääntyvän. ruoka ei maistu. Paleltaa...
 
Toukokuun Toivotut syyskuussa


25.4
TyyneTäti...............viides


27.4
Mollakka.................kolmas..........PHKS
Elz83N...................kolmas..........Mikkelin keskussairaala


1.5
bluebird................esikoinen


3.5
HelmiPihlaja............esikoinen
Mimosa81..............esikoinen..........TYKS
monitoimityökalu.....kuudes............SeKs
kanaemo ...............neljäs


4.5

paivansade73.......kolmas.....Kätilöopisto tai Naistenklinikka


5.5
hes
PMMP76
Kuuhullu ..............kolmas.........KOKS
e rika...................esikoinen
PieniTytönTylleröinen...toinen
vappuvauvan äiti.........toinen



6.5
ToukoMuru...........esikoinen
onnellinen81
Pötkis...................neljäs
EkaVakara .............toinen


7.5
Liro..................toinen...........SatKs



8.5
carmen.............esikoinen.........Jorvi
santrra ..........esikoinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala
Jenni30v.............esikoinen



9.5

summer 81...........toinen.............Jyväskylä
Laurenzia..............kuudes...........PHKS
Vaula


10.5

Annaliina73............kolmas..........OYS
autumn84..............toinen
samary..................esikoinen.......OYS
maviks...................toinen............KOKS
Marimint81.............esikoinen


11.5
poika04...............toinen.......Kuopion Yliopistollinen sairaala



12.5

Annastiina69...........neljäs..........Jorvi
katrinainen...esikoinen..Trondheimin yliopistollinen sairaala
weiss.....................toinen
kuunlilja.................esikoinen
Lumikko71


13.5
Lahja...................toinen
dedefilus .............kolmas


14.5
singa.....................kolmas..........Kätilöopisto
beccy.....................toinen
tapsu85.................toinen...........Mikkelin keskussairaala
wilhelmiina81...........toinen


15.5
äippä 84 ................kolmas..........SatKs


16.5

pippa.....................esikoinen
Elriina ..................kolmas..........KOKS
mouku80.................esikoinen


17.5

sisarHENTOvalkoinen......toinen........Jorvi
saaara ........................toinen........OAS


19.5
Jonsku83...............esikoinen


21.5
sädetikku .............kolmas
iritna ..................toinen



lisäksi ei la

Maarikki
suzette
Pikkunen.................viides
toukomamitsu..........esikoinen
berry76 .................neljäs
iitu84......................esikoinen
monitoimityökalu......kuudes
khalawah
ninaTT
Repa .....................esikoinen
haaveilia
Muska
 
Onnittelut uusille plussaajille ja tervetuloa!

Ei ilmeisesti ollut korvatulehdus, tosin korva täynnä vaikkua, joten pitää tippoja laittaa ja jos vielä oireilee, käydä uudemman kerran. Otettiin päivällä melkein 3 tunnin unet kuopuksen kanssa, hieman siis univelkaa molemmilla. Edelleen väsyttää, taitaa olla nyt jonkin aikaa pysyvä olotila. Heräämisen jälkeen semmonen kutvottava olo iski päälle, ei nyt mikään kamalan paha, mutta vähän kuitenkin. Mieheltä pitäis muistaa kysyä nuo työvuorojutut, sais huomenna soitella neuvolaan sitten.

Mutta sateista maanantain jatkoa kaikille!
 
Enpä ole paljon jaksanut kirjoittaa sitten liittymisen tänne. Mulle voisi lisätä synnytys sairaalaksi jos asiat hyvin käy tuon:pHKS.

Etoo jonkin verran vaikka syön noita raskaus inkiväärejä ja b-vitamiinia. Ensimmäinen neuvola on viikon päästä raskausviikolla 9+1. Tuo paha pahoinvointi on varmaan kamalaa kun tuntuu että mikään ei meinaa sujua kun vaan etoo. Yrittäkää jaksaa, on se pahoinvoinnin arvoista kun sitten toukokuussa saa sen pikku ihmisen syliinsä.

Yritän jaksaa jatkossa olla hieman aktiivisempi palstailija. =)

MOLLAKKA ja toukka 8+1
 
Moi taas! Vielä pahoinvoinnista: milloin se alkoi (millä raskausviikolla) teillä joilla oireita on ollut? Mulla on ollu tänään taas ihan normaali päivä.

Sädetikku: eikös se kiinnittyminen ole jo vk:n kuluttua hedelmöittymisestä eli ennen kuin raskautta on vielä todettukaan?
 
weiss
Hyvää maanantaita kaikille! Kovasti tuota porukkaa tullu lisää, joten tervetuloa miunkin puolesta! Ultrassa on käyty ja kyllä siellä pikkuinen on ja sydänäänetkin siellä jo väpättää.. Olo on ihana, mutta silti kovin epätodellinen, kai sitä voi huokaista ja alkaa nauttia, kun nuo riskiviikot päästäs onnellisesti ohi.. Liian monta viikkoa vielä sinne.. No, täytyypi ottaa rauhallisesti ja toivoa, että kaikki menis hyvin. Suurta ei ole oireilut täälläkään, etova olo tulee ja menee, mutta ehtiihän tuokin tulla. Nyt viikkoja sitten vasta 6+1.. :heart: :p
 
heippa kaikille!
käyty on nyt sit ultrassa, ja viikot ei täsmännyt olleskaan..eli menkkojen mukaan olisin nyt 7 viikolla, mut ultrassa ei näkynytkään mitään muuta kuin lapsivesipussi(ko) se oli??? joku pussi kuitenkin oli...eli raskaus viikot olis nyt ultran mukaan 4+ jotain...kohdunulkopuolisen tarkasti ja siihen ei ollut huolta.
sain uuden ajan 2 viikon päähän, ja sillon pitäisi näkyä jo selkeästi..murheita ei siis kannata ottaa, ellei ala vuotoja :'( et oon toisaalta huojentunut ja toisaalta stressaan yhä :( ultra maksoi 75?, mut seuraava kerta on ilmainen. toivottavasti sinne asti nyt päästään...KAIKILLE TIEDOKSI: lääkäri sanoi että riski viikot on 7 ja 8 viikot, ja jos sinne 12 viikolle päästään niin sen jälkeen on suurin riski ylitetty :)
 
PieniTytönTylleröinen: Eikös sulla tullut se plussa aika myöhään eli siinä nähden nuo viikot on ihan ok. Mullakin edellisessä raskaudessa oli yli viikon menkat myöhässä ennen ensimmäistä hailakkaa plussaa, np-ultrassa rv vähemmän ja siirtyi sitten laskettu aika 9 päivällä. Varmasti kyllä edelleenkin stressaa :hug:

 
joo tein sen testin viime viikon keskiviikkona ja pari viikkoo sitten tein kotona negatiivisen. sitähän ne neuvolan täditkin sano et voi olla ettet ookaan viä niin pitkällä..mulla muutenkin tosi epäsäännölliset menkat...nyt vaan toivon ja rukoilen ettei minkäänlaista vuotoa tulis.. mutta toivotaan että se pysyy ja jaksaa kasvaa päivä päivältä enemmän.
 
Tulimme juuri ultrasta, jossa näimme pikkuisemme ensimmäistä kertaa! Piskuinen Nirppumme oli hurjat 7.2mm pitkä ja sydän sykki terhakkaasti =) Olemme seitsemännessä taivaassa, kun näimme omin silmin, että kaikki on kunnossa ja meille oikeasti tulee VAUVA!!!! Lääkäri oli sama, joka hoiti minua tuulimunaraskaudessani ja oli ihana huomata miten vilpittömän onnellinen oli meidän puolestamme kaiken kärsimämme jälkeen. Olimme vastaanotolla 40 minuuttia ja juttelimme kaikennäköistä :heart: Nirppu vastasi kooltaan rv6+5, mutta tässä vaiheessa virhemarginaali on +/-4 päivää. Kuulemma sitten np-ultrassa saadaan selville paremmin tarkka laskettu aika, mutta eipä tuolla väliä ole - päivä sinne tai tänne!

Ekavekara Kukaan ei pidä sinua liioittelevana neurootikkona, jos käyt alkuraskuden ultrassa! Minulle se tietysti oli itsestään selvää tässä toisessa raskaudessa, sillä kun ensimmäisessä raskaudessa tuulimuna todettiin vasta rv12, oli olo sanoinkuvaamaton. Enkä minä silloin osannut edes ajatella, että oireiden häviäminen olisi merkki jostain vakavasta :ashamed: Omasta puolestani voin ainakin suositella tuota alkuraskauden ultraa, sillä minulta vierähti kivi sydämeltä, kun näin pienen sykkeen! Ja mielestäni 80e on pikku summa maksaa siitä, että saa tiedon asioiden oikeasta laidasta eikä tarvitse sitten jossitella jälkeen päin! Tsemppiä sinulle :heart:

summer81 Syön Multitabsin Raskaus- vitamiineja, mutta pitäisikö sen lisäksi ottaa lisä-B-vitamiineja? En oikein jaksa uskoa, että tähän järkkyyn kuvotukseen mikään auttaisi vaan mikäpä estää kokeilemasta :/ Lääkäri muuten äsken ultrassa sanoi, että tutkimusten mukaan on todettu, että mitä pahempi pahoinvointi alkuraskaudessa, sitä todennäköisemmin kaikki menee hyvin raskaudessa. En tiedä mitä se sitten tarkemmin voisi olla, mutta kiva oli kuulla moinen "lohdutus" :p Lääkäri muuten hassutteli kaksos-ajatuksella, kun kuuli miten voimakasta pahoinvointini on ollut - kuulemma monisikiöisissä raskauksisssa pahoinvointi on voimakkaampaa kuin yhden lapsen ollessa kyseessä. Mutta eipä ainakaan tässä ultrassa näkynyt kuin yksi pikkuinen :heart:

Onnesta sekaisin oleva Carmen rv6+5 + Nirppu
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
heippa kaikille!
käyty on nyt sit ultrassa, ja viikot ei täsmännyt olleskaan..eli menkkojen mukaan olisin nyt 7 viikolla, mut ultrassa ei näkynytkään mitään muuta kuin lapsivesipussi(ko) se oli??? joku pussi kuitenkin oli...eli raskaus viikot olis nyt ultran mukaan 4+ jotain...

En missään nimessä haluaisi säikytellä, mutta tuulimunaraskaus näkyy ultrassa juuri siten, että kohdussa näkyy pelkkä ruskuaispussi, mutta ei lainkaan sikiötä siinä vierellä :/ Tosin sinulla on ehdottomasti paljon toivoa olemassa, jos olet testannut vasta viikko sitten plussan - eipä siellä kohdussa mitään muuta rv4 noilla 1- ulotteisella ultralla näkyisikään!! Itsellä siis samanlainen löydös tuulimunaraskaudessa rv 11+6 :'(
 
carmen, hienoo et kaikki ultrassa hyvin :heart: En mä tosta B- vitamiinista tiedä ite sen kummemmin...täällä vaan moni on kehunu. Voi kyllä olla että ku on tosi paha olla, niin ei auta oikein mikään. Oon kans ite miettiny, et eiks noista moni vitamiini tableteista saa kaikki tarvittavat sopivissa määrissä...kun moni syö vielä foolihappoa tms lisäks. Voiks ne mennä jo yli tarvittavien määrien?! en mä tiiä.. ite syön multivitaa. Luki et käy raskaana oleville...mietin vaan et oisko vielä parempi joku joka on suunniteltu raskaana oleville?pieni tytön tylleröinen, toivottavasti kaikki hyvin...uskon että on! jospa se on niin alussa vasta toi sun raskaus..
 
Naamantaita kaikille :D

Kävin apoteekista hakemassa tänään foolihappotabuja ja D-vitamiineja, onko muut nautiskellu vastaavia lisäaineita näin alkuviikoilla?
Neuvola-ajankin sain JO tän vkon torstaille (rv 5+3) mutta toki mennään kun kutsu käy :LOL:

Muutoin olotila on kutakuinkin samaa: rintojen TOSITOSI arkuutta, nippailua ja väsyä..krooh, pyyh... :eek:

Ei muutako mukavata alkavaa viikkoa ja voikaa paksusti ;)

Ps. olis kiva, jos jokainen laittais "ärveet" aina viestin loppuun, niin pysyis kärryillä ketkä olikaan missäkin vaiheessa raskautta.. B)

Jonsku83 rv 5+0
 
maanantai-iltaa

Carmen, ihanaa että kaikki oli kunnossa ja pieni tytön tylleröinen, raskaus taitaa vaan olla niin alussa että mahdotonta siellä olevaa elämää vielä on nähdä..
Minä tosiaan jätän tuon ihan alun ultran väliin ja odottelen sinne viikoille 12, ensi viikolla neuvola ja sovin jo että menen sitä seuraavalla viikolla käymään pikaisesti, joskos vaikka sitten jo kuuluisi sydänäänet. Ensi viikolla en taida tohtia vielä pyytämään kuuntelemaan.

Olo on ollut suht hyvä, etovaa oloa aamusta iltaan, mutta tunnin päiväunet tänään pelasti aika paljon. Kello jo melki 21.30 ja vielä hereillä :D

Voikaa hyvin ja kuulumisiin :wave:


 
hohhoijaa...mitenköhän taas jaksais tämänki päivän...nii huomenta vaan kaikille uusille ja "vanhoille"!
juuri noiden kaikkien palstallakin mainittujen syiden takia minä en mene alkuraskauden ultraan. Stressaisin turhaan monta viikkoa ellei kuvassa näkyisikään esim. sykettä tai koko alkiota... toki, jos nämä kaikki näkyisivät niin olishan se varmasti hieno tunne =)
Vielä n. puoltoista viikkoa ekaan neuvolakäyntiin...tuntuupas pitkältä...noh, kai sitä pitäs nyt orientoitua odottamiseen :D

- äippä & nytty rv 5+6 -
 
Alkuperäinen kirjoittaja mouku80:
Moi taas! Vielä pahoinvoinnista: milloin se alkoi (millä raskausviikolla) teillä joilla oireita on ollut? Mulla on ollu tänään taas ihan normaali päivä.

Sädetikku: eikös se kiinnittyminen ole jo vk:n kuluttua hedelmöittymisestä eli ennen kuin raskautta on vielä todettukaan?
Alkio kiinnittyy kohtuun noin viikon kuluttua munasolun irtoamisesta (noin kolme viikkoa edellisten kuukautisten alkamisesta, oli sitten kyseessä luonnollinen tai koeputkihedelmöitys). Tässä vaiheessa nainen ei vielä havaitse olevansa raskaana. lähde: metku.net =)
 
Huomenta!

Soitin neuvolaan ja eka käynti on 9.lokakuuta eli kolmen viikon kuluttua. Neuvolan mukaan laskettu aika 13.5 ja nyt ois viikot 6+0, itse uskon että pari päivää tullaan perässä, mutta ennen ultraa mennään noilla =) Ihan mukava päästä käymään neuvolassa, juteltiin puhelimessa jo tästä mun tilanteen taustoista, kun oli eri täti kuin kuopuksella. Se täti taitaa itse olla äitiyslomalla tai ainakin kohta jäämässä.

Viime yönä sain onneksi nukuttua vähän paremmin, tosin vessassa sain hypätä yhtenään. Illalla jalat ( vasemman pohje, oikean nilkka ) oli vähän turvoksissa ja koitin yöllä pitää jalkoja koholla. Hieman normaalimmalta näytti nyt aamulla.

Carmen: Hienoa, että kaikki oli hyvin ultrassa!

Mutta tänään pitäis yrittää vähän siivoilla ja pestä pyykkiä. Illalla on koululaisten vanhempainilta, anoppi tulee poikia siksi aikaa 'hoitamaan'.

Mukavaa tiistaita!
 
Huomenta kaikille! Olipa moni käynyt nyt samoihin aikoihin siellä ultrassa. Saatoin jo mainitakin, että itse en ole näillä näkymin menossa kuin vasta vk 13-14, jolloin Helsingissä saa kunnallisen ultran. Olen päätynyt tähän, koska on ollut aika tyyni olo (ts. ei tarvetta varmistella asioiden tilaa) ja lisäksi kun sen alku-ultrankin jälkeen voi vielä kuitenkin tapahtua mitä vaan. Mutta nämä olivat siis vain omat perusteluni ja ymmärrän hyvin että moni haluaa sinne mennä! :)

Kukaan hieman pidemmälle ehtineistä ei kommentoinut vielä edelliseen kysymykseeni eli milloin teillä alkoi pahoinvointi? Mulla taas tänäänkin melko normaali olo.

Oikein kivaa syyspäivää kaikille!

mouku rv 5+4 omien laskujen mukaan
 
Huomenia!

Mouku80: Minulla pahoinvointi alkoi ennen testiä, eli viikolla 4+. Siitäpä sitten arvelinkin, että taitaa olla tärpännyt. Pahoinvointia on riittänyt näille viikoilla asti. Ei mitään aamuyökkäilyä, vaan tasaisesti koko päivän etoo. Mieli teke vaikka mitä, mutta sitten kun eväät on nenän edessä, niin ei voi kuvitellakaan laittavansa palaakaan suuhunsa. Olen aina ollut kova syömään suklaata, nyt suklaa on jäänyt melkein kokonaan pois :) Eipä haittaa, kun jenkkakahvat muutenkin irvistää housujen vyötäröltä :) Paino on hieman jopa tippunut tässä alkumetreillä.

Ihanaa lukea noita ultrauutisia. Itsellä eka ulta on vasta vklla 12, siihen asti pitäisi vielä malttaa.

Tehokasta tiistaita kaikille :)

paivansade 7+1
 

Yhteistyössä