***Toukokuun Toivotut***

Tänne on tullu taas hirveenä uusia, tervetuloa :)

Tänään oli taas huonompi päivä, joutui pitkästä aikaa turvautumaan vissy veteen et sain oksentamisen loppumaan. Onneks se sentään tuntuu auttavan, en tiedä miks se auttaa :D

Meillä päi eka ultra on sillo rv 11-13. Ja viel olis kuukausi odottelua et pääsis ultraan, ei millää malttais. Toivottavasti 2viikon päästä lääkärineuvolas kuulis ees sydänäänet nii ei tarvi jännätä.

Onks muilla ollut sappikohtauksia raskauksissa? Mua hiuka pelottaa et tuleekohan tässäki raskaudes kun se kuulemma tulee helposti seuraaviskin raskauksis :/ viimeks se sai aikaan et kohdunkaula jotenki lyheni mut ei onneks alkanu aueta..

Princessa ja pikkuinen 7+5? (oonko mä jo näi pitkällä?)
 
JonMa, osalla on siksi ultra aikaisin kun menee yksityiselle varhaisultraan, toki jotkut saa varhaisultran ihan kunnalliseltakin :) mutta suurin osa siis taitaa mennä yksityiselle varhaisultraan, tarkistamaan ihan onko kaikki okei :) se tehdään siinä rv 6-9.. np-ultra onki sitten se jonka kaikki saa kunnalliselta :)
 
Viimeksi muokattu:
Möppis, mä kyl toivon tosi paljon että sais kuvan mukaan jotta mieskin näkis että siellä oikeesti on joku :D se on kumminki sille vielä niin outo asia.. ensimmäinen vielä kun on =)

Princessa, aika jännä että vichy auttaa :D meilläki on sitä kaapissa.. mulla on appelsiinituoremehu auttanu ihan vaan siihen pahaan oloon pelkästeen, ei oo vielä mitään ylös tullut!

Kiket voi mä niin toivon että siellä on kaikki paremmin kuin hyvin :kiss: pienelle haluan laittaa paljon onnenpipanoita matkaan :heart:


tiuhti ja Pikku T 6+1
 
Anteeksi olen laiska kun just heräsin ja alan omanapailun heti :D
Mutta siis, onnea kaikille uusille ja tsemppiä pelkojen kanssa kamppaileville :hug:

Itellä nyt olis sit menossa digitestin laskujen mukaan rv 4-5 ja oireina on enimmäkseen vatsan juiliminen ja nipistely, hieman etovaa oloa välillä ja kivat ilmavaivat :x :D Neuvolaa odotellessa. Kaksi viikkoa tuntuu ikuisuudelta...

Tänään alko täällä tupakkalakko :)

Ja minkäställevoi Ihanaa, että pikkanen onkin vielä kyydissä :heart:
 
Sanyo, yksi hyvä idea on kun luet netistä mitä kauheuksia se tupakki aiheuttaa pienelle! varsinkin myöhemmässä vaiheessa jos tupakoi niin pieni oikein haukkoo henkeä mahassa ja "tukehtuu".. sellanen videokin on jossain olemassa jossa näytetään mitä se tekee masuasukille!

mut voithan hyvällä mielellä esim. nikotiinipurkkaa syödä :) muista että pahin himo kestää sen 5-15 min ja kaksi ekaa päivää on pahimmat.. sitten alkaa pieni rutiini jo muodostumaan uudelleen.. jos juot kahvia, vaihda se teehen, jotta siinä menee yksi pahimmista rutiineista uusiksi! ja teessä on kofeiinia jottei tuu sitten sen takia päänsärkyä kun ei saa sitä..

itse poltin sen 8 vuotta tupakkaa, lopetin ennen raskautta jo oman sairauteni takia :) mut helppoo se ei ollu, ja repsahdin sillee pari kertaa että poltin saunan jälkeen olusen kanssa yhen tai kaksi tupakan.. ja joskus ihan muuten vaan ku teki niin kamalasti mieli.. mut nyt ei tee onneksi enää edes mieli tupakkaa =)
 
pistetääs GALLUPPIA pystyyn:

kuinka moni tupakoi/on tupakoinut? koska lopetit? lopetatko jos tupakoit vielä?

ja tästä saa aikaseksi tappeluketjun jos tahtoo.. eihän kumminkaan ryhdytä siihen?

oma vastaukseni onkin jo yllä :)
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Hengissä ollaan, vaikkakin täysin sama tilanne pahoinvoinnin kanssa kuin lily-rosellakin..... Aamulla ensimäiset 7 min oli ok, mutta sieltähän se kuvotus taas hiipii koko päivän iloksi....Viikonloppuna aloitin kunnolla oksentamaan, ja juurikin kävin myös työpaikan pönttöä moikkaamassa...:x Että se siittä lounaasta.

Minä menen huomenna ultraan jo nyt sen takia, että taustalla lapsettomuushoitoa ja siellä tarkistavat, että kohdussa on elävä sikiö. Myös ensi viikolle on aika äitiyspolille, joten kyllä meikäläistä tutkitaan ja hutkitaan seuraavat 8 kuukautta :)

minkäställevoi Todella hienoa, että kaikki ok! :heart:

Kiena & Tirri 7+4
 
Maanantaita kaikille!
Alkaa taulukossa oleen kohta toukokuu täys odottajia..hieno homma. :) Meillä viime raskaudessa oli la 26.5 ja nyt 25.5..tosin minulla on aina käynnistetty synnytyksen jos ei oo ite tullu ennen laskettua aikaa..syynä tähän on meidän esikon kohtukuolema rv 41. Viimeksikin siis käynnistettiin rv 38..eli onnekseni ei tarvitse odotella kun tuonne 38 viikon tienoille. :) Ainoastaan yksi on syntynyt itsellään ja sekin syntymäpäiväni :D.

Pahaa oloa eioo viä ilmaantunut..tosin viikkojakin on viä vähän. Olenkin koittanut nyt tehdä piha hommat suht hyvälle mallille niin voin sitten hyvällä omalla tunnolla makoilla jahka väsymys ja ällötykset alkaa.

Faith..sinulla kun on kanssa jo useampi lapsi niin onko millaista palautetta tullut esim. neljännen ja viidennen raskauden aikana?

Minulle yksi tuttu sanoi kolmannen ja neljännen odotuksista,että Jumala sanoi kyllä,että täyttäkää maailma lapsilla/ ihmisillä,mutta ei se kyllä ihan tota tarkoittanut..meinasi, että meidän ei tarvi niitä yksinään montaa tehdä. Ja tuli sitä lokaa niskaan muualtakin..en tiedä oliko kateutta vai mikä ärsytys sitten niillä oli joilta sitä kuuli. :)

neljän pojan mamma & " hiutale" 4+3
 
Galluppiin: Olen polttanut satunnaisesti..mutta kuitenkin niin,että ostin askeja ja poltin kotioloissakin. Lopetin edellisen raskauden alussa samantien kun plussasin ja sen jälkeen en ole liioin polttanut..ainoastaan juodessani alkomahoolia olen nauttinut tupakkaa ohella. Sanottakoon,että edellinen raskaus tuli hyvään saumaan ja sillä sain tuon pahan tavan lopetettua. :)
 
Sanyo, paljon parempi on nikotiinipurkka kuin tupakka vierotusoireisiin!!!

Kiena, täällä toinen jota tutkitaan ja hutkitaan tarkkaan seuraavat 8kk =) parempi vaan toisaalta.. itsellä ainakin parempi mieli sitten kun tietää et kaikki on okei! tsemppiä ultraan =)

neljän pojan mamma, otan osaa esikoisesi kuolemasta :hug: on ne vaan aina kamalia asioita, oikeastaan kaikista kauheampia mitä voi tapahtuakkaan! todella surullista! iso halaus sinulle :hug: ja minua yllätti tuo tuttusi kommentti vaikkakin siis minulla vasta ensimmäinen tulossa, mutta kuinka joku voi noin edes sanoa? minusta tosi tökeröä :kieh: minä laittaisin ihan vaan kateuden piikkiin.. mitä toisten lapsiluvut muille kuuluu? olisivat onnellisia muiden puolesta :)
 
Tänäänkin pari tippaa rusehtavaa vuotoa tullut, mutta mahaan ei satu.

Sain ajan ultraan huomiseksi klo 10, katotaan mikä on tilanne, kohdunulkoisista olen lukenut kauhujuttuja pitkin nettiä...

Ja täällä myös ex-tupakoija, huhtikuusta olen ollut polttamatta, paitsi että elokuussa repsahdin viikoksi polttamaan. Heti plussattuani lopetin taas, onneksi en ehtinyt kuin tuon viikon sauhutella, niin oli aika helppoa lopettaa. Tsemppiä kaikille lopettajille, purkkaa huuleen, se auttaa! :)
 
Galluppiin: Tupakka maistui säännöllisesti esikoisen raskaustestiin saakka. Vuosina 2009-2011 satunnaisesti, yleensä seurassa ja alkomahoolin kanssa. Hyvin vähäistä siis, kun nykyinen puoliskokaan ei polta. Luonnollisesti tämän raskauden myötä loppui satunnainen sauhuttelukin täysin! Tästä pikkuisesta pidetään huolta, nyt kun se vihdoinkin meille suodaan :saint:
 
LepikonHeta
Huomenia kaikille, tervetuloa uudet ja odotuksen iloa entisille.

Gallupiin: polttelin 15 vuotta miinus raskaus ja imetysajat. Nyt helmikuusta polttamatta, joten ei tarvinnut lopetella tässä raskauden alussa.

Omaa napaa pakko vähän tuoda esille. Lauantaina tuli vähän verta, ja la-su päivät oli kivuliaampia. Eivät ottaneet viikonloppuna tutkittavaksi, sairasloman sain muutamaksi päiväksi. Tänään aamulla soittelin neuvolaan josta sain huomiselle lääkärinla ajan ultraa varten...

Heta ja IitaEemeli 6+2
 
pistetääs GALLUPPIA pystyyn:

kuinka moni tupakoi/on tupakoinut? koska lopetit? lopetatko jos tupakoit vielä?

ja tästä saa aikaseksi tappeluketjun jos tahtoo.. eihän kumminkaan ryhdytä siihen?

oma vastaukseni onkin jo yllä :)
Lopetin kun sain tietää esikoisen odotuksesta. Sen koomin ei ole tarvetta tullut :) Loppupeleistä lopettaminen oli aika helppoakin, kun pelkkä haju oksettaa raskaana ollessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljän pojan mamma;24660364:
Minulle yksi tuttu sanoi kolmannen ja neljännen odotuksista,että Jumala sanoi kyllä,että täyttäkää maailma lapsilla/ ihmisillä,mutta ei se kyllä ihan tota tarkoittanut..meinasi, että meidän ei tarvi niitä yksinään montaa tehdä. Ja tuli sitä lokaa niskaan muualtakin..en tiedä oliko kateutta vai mikä ärsytys sitten niillä oli joilta sitä kuuli. :)
Miksi ihmeessä jokainen ei saisi saada niin monta lasta, kuin kokee haluavansa? Osa ehkä haluaa vain sen yhden, mutta voisi ymmärtää, että jotkut haluavat hieman isomman puurokattilan aamuisin kiehumaan...:D
 
Li
heipä hei vaan taas kaikille!

Tänään on taas vaihteeks ollut ihan kamala päivä muutaman ihan ok-päivän jälkeen. (Lähinnä tilannetta kotona miehen kanssa) ehkä mulla tosiaan hormonitkin vielä sekoittaa mutta oon onnitunu saamaan aamulla uskomattomat kilarit ja ymmärtänykin vissiin joa lauseen väärin josta johtuen työpäivä oli ihan paska ja nyt ei huvita mikään. Ärsyttää kun tätä tilannetta ei voi parantaa muuten kuin ajan kanssa ja on yksin ihan voimaton kun en nyt vaan kykene jokaista asiaa selvittämään toisten puolesta. puuuh...

tupakoinnin lopettaminen ei myöskään mitenkään helpotu näiden asioiden kanssa joten oon varmasti ollu huonoin tuleva äiti kun oon (hirveä huonolla omalla tunnolla tosin) vetäny röökiä kuitenkin ihan reippaasti noin 5 päivässä. jospa tuleva thaimaan-matka toisi muutakin ajateltavaa niin helpottuis sekin. enhän mä lentokoneessakaan saa polttaa :D

sinällään jännä näiden oireiden kanssa muuten et tissit on vaan kipeet ja oon ihan turvoksissa (lue: näytän lihoneelta) mut ei mulla kyllä paha oo ollenkaan. alkuun luulin et kuvotus johtui raskaudesta mut nyt alan olla varma et se johtuikin vain siitä kamalasta jännityksestä kun piti kertoa miehelle ja sitten pelätä nyt viikko sotalla että mitähän tapahtuu seuraavaks. mut päivä kerrallaan... toivottavasti paha olo ei tuukaan ja ehkä jonain päivänä vielä saan iloitakin raskaudesta.

T. Li ja Riäpäle 6+1
 
Täälläkin on tänään pyyhitty vanhaa verta, sellainen karmiva tunne persauksissa ettei tätä pientä saada syliin saakka. Mahaan on sattunut jonkun verran koko päivän. Toivottavasti on vain oma itsesuojeluvaisto joka psyykkaa pettymykseen eikä totuuspohjaa kuitenkaan.. Oireettomuus joka on jo monta päivää jatkunut on ollut myös jotenkin huolestuttavaa, ehkä siksikin olen valmistautunut pettymykseen.

Sopivasti tietenkin tänään varattu myös neuvola, 3vk päähän. Terkka pisti oikein mahdollisimman pitkälle vaikka sanoin etten ole varma miten lyhyellä kierrolla tämä oikein on tärpännyt, olisi 9+2 näillä laskuilla tuo eka neuvola. Vähän on alkanut itseäkin mietityttää varhaisultra väliin, varsinkin jos vuotoa tulee. En halua "turhaan" olla raskaana jos en sitä ole, paljon helpompi käsitellä menetys (ja varsinkin jos joutuisi kaavintaan tai muuta kamalaa) ennemmin kuin myöhemmin :(

Tänään on ihan möksis päivä kaikin puolin. Ei irtoa nyt muuta kuin pessimismiä. Onnea kuitenkin kaikille joilla näyttää hyvältä, pitäkää kiinni niistä pikkuisista!

Galluppiin: Poltin monta vuotta ja lopetin noin puoli vuotta ennenkuin plussasin esikoisesta. En ole retkahtanut :p
 
Voi kun olikin paljon tekstiä tullut, ei edes voi kommentoida kaikkiin ku ei muista kaikkea :ashamed:

Onnea ja tervetuloa kuitenkin uusille ja haleja niille keillä epävarmuutta. Toivon todella että kaikkien ultrat on iloisia, niinkuin minkäställevoi:lla oli :) :flower:

Silmiin pisti noi kommentit lapsiluvusta kyllä on huonosti asiat jos pitää toisen lapsilukua kommentoida :/ Jos ei itse ole kykenevä useaan lapseen, niin pitää nyt sentään antaa niiden iloita jotka on!!

Tupakasta olitte myös jutelleet, mä poltin jonkun aikaa ennen ekaa raskautta, mutta lopetin jo ennenkuin tulin raskaaksi.

Tästä tulikin mieleeni minkä ikäisiä teidän muut lapset on?? Meillä on 5.5v ja 4v pojat.

Mä kävin ostaan tänään vielä raskaustestin :ashamed: Ja se näytti raskaana 3+ :) Eli 5+ viikkoja tarkoittaa. Varasin myös neuvolaan ajan, se on 10.10. Jännää! Mulla tekis mieli syödä koko ajan, onko muilla tämmöistä? Ihan järkkyä! Koitan kovasti hillitä ja syyä terveellisesti (minä siis karppaan ja koitan nytkin syyä niinku ennenki).
 
mymosa
No niin, josko nyt palaisi joukkoon, kun saatiin hyviä uutisia kontrolliultrasta.

Tupakoinnista oli jotain, itse poltin ennen esikoista 7v ja lopetin heti, kun saatiin plussa. Sen jälkeen en ole polttanut, kuin aikoinaan bilettämässä, mutta sekin on jäänyt pois. Enkä kyllä suoraan sanottuna siedä naisia, jotka raskaana ollessa tietoisesti polttaa.. eri asia ennen plussaa, mutta kyllä plussan jälkeen pitäisi lopettaa ja ajatella sitä tulevaa lasta.
Sama pätee alkoholiin/känneihin jne.. saa kyllä sellaset ihmiset mun vihat niskaansa. YÄK.

Lapsiluvuista, en tiiä vielä tiiä kommentteja kun ei ole kellekään yrityksestä kerrottu. Mun vanhemmille tänään ja äidiltä tuli, että ups :) :D:D

rv 8+0 (murunen oli tänään 8+1)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Mulla tekis mieli syödä koko ajan, onko muilla tämmöistä? Ihan järkkyä! Koitan kovasti hillitä ja syyä terveellisesti (minä siis karppaan ja koitan nytkin syyä niinku ennenki).
:LOL: Täällä toinen karppaaja ,jolla on vaan hirveet himot suolakurkkuihin... niitä voisin mutustella, mutta muuten ei sitte välttis tee mieli syödäkään mitään, varsinkaan makeeta.

Minkäställevoi, IHANAA!!! ja ONNEA!!! :heart:

mymosa, samat sinne, ihanaa et on kaikki hyvin :heart:

Tupakoinnista: poltin reilu 10 vuotta ja sitte vaan yks päivä päätin lopettaa, sillontällön (5 krt vuodessa) olen sauhutellu kun on ollu joku lasi kädessä, mutta se pakko saada loppu sillon kerralla.

Mitäs muuta... huomenna eka neuvola, muuten kaikki ennallaan :)

Tarrasukat ja liimat yms. kaikille ja tervetulotoivotukset taas lisääntyneelle mammaköörille! :wave:

Callisto & Onni :heart: 7+5 tjot...
 

Yhteistyössä