TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

Elriina; melkein itku pääsi, kun luin viestisi :'( Sain itse maaliskuussa tietää vkoilla 11+jotain, että massussa ei ole pikkuista koskaan ollutkaan ja kyse oli ns.tuulimunasta. Muistan kuin eilisen päivän sen tuskan, jonka uutinen toi mukanaan. Toivon sinulle voimia vaikeina aikoina sekä uskoa ja toivoa huomiseen!

).( Np-ultrassa käyty tänään! Siellä kaikki oli hienosti =) Pikkuinen nukkui suloisessa sikiöasennossa, kun tutkimus alkoi, mutta kätilön herättelyn jälkeen alkoi aikamoiset kevätjuhlaliikkeet =) Pää-perämitta 7,0cm vastasi viikkoja eli tänään menossa rv 13+1. Niskaturvotusta oli 1.0mm (raja-arvo tässä vaiheessa raskautta 2.5mm) ja se tieto helpotti.. Näimme Nirpun suloiset sormetkin! Kunnon kuvia ei kätilö onnistunut meille nappaamaan, kun vauveli itsepäisesti kääntyili "piiloon", mutta eipä se haittaa, kun pari viikkoa sitten otetuissa kuvissa hänen sivuprofiliinsa näkyy hienosti :) Muutaman "kasvokuvan" kätilö meille nappasi, mutta enpä oikein tiedä.. Nirppu näyttää toistaiseksi enemmän avaruusoliolta niissä kuvissa kuin ihmislapselta :LOL:

Olo on ollut euforinen koko päivän ja tässä onnensekaisessa huumassa kerroin sitten tiimillekin vauvauutiset! Olivat kaikki hyvin onnellisia puolestamme ja ilo tuntui kyllä ihanan vilpittömältä.. Vaikka onhan raskaus ja lapsen syntymä aina niin ihana ja mieletön asia, että kukas siitä ei onnellinen voisi olla!

Nyt annan teille ja koko maailmalle ison halin :hug: - niin hyvällä tuulella olen!

Carmen ja Nirppu 13+1
 
Elriinalle ISO :hug:

Poika04: Tsemppiä huomiselle! Lääkärisi kommentit kuulosti aika kylmiltä :/. Älä kuitenkaan murehdi liikaa, murehtiminenkaan ei tee pienelle hyvää. Positiivista tosiaan on, että mitään vuotoja ei ole ollut. Itse kuulun kans stressaajiin, ja ehdinkin olla huolesta soikeena yli viikon sydänäänien kuunteluyrityksen jälkeen. Mua lääkäri tsemppas kans silloin, että "yritä keksiä muuta ajateltavaa. Itse pikkuisen vointiin ei voi kuitenkaan vaikuttaa, on se sitten mikä hyvänsä, luonto päättää. Ja murehtiminen vaan pahentaa oloa. jne..."

Mä oon kuitenkin sitä mieltä, että odottaja on niin tunteella hommassa mukana, että järkipuhe ei yleensä auta. Itku pääsi heti kun lääkäristä ulos pääsin. Pelotti kamalasti, ja sitä pelkoa ja jännitystä jatkui ultra-aamuun asti. Sydän meinas tulla rinnasta ulos lääkärin kutsuessä sisään.

Toivotaan kovasti, että kaikki on pikkuisella hyvin! :hug:
 
Elriina,voi ei.... itse olen myös keskenmenon kokenut ja tiedän sen suunnattoman surun... :'( Voimia sulle oikein kovasti ja koitahan jaksaa :hug:

poika04: Tsemppiä huomiseen ultraan,oon varma että kaikki hyvin :heart:

Mulla kanssa huomenna ultra,nyt jo kakat housussa :LOL: Enpä oikein osaa mitään sanoo ennen sitä,joten tulen huomenna infoamaan kuinka kävi :wave:

Niin ja onnea kaikille ultran onnellisesti "läpäiseille" :heart:
 
Voi Elriina :'(

Poika04 Tsemppiä huomiseen! Oletko pyytänyt siskoasi mukaan, niinkuin suunnittelit? Kyllä siellä on kaikki hyvin!

Sädetikku: Mä näin kanssa imetysunta, mutta se ei ollu ihan yhtä mukava ku sun uni! Mä olin vauvan kanssa kotona, ja tuli aika imettää sitä, mutta en vain yksinkertaisesti osannu. Hommasta ei tullu yhtään mitään, ja lopuksi me itkettiin molemmat vauvan kanssa ihan hysteerisenä :D Ja unessa ja herätessä olin ihan kauhuissani, että voi kamala, miäs jos näin käykin oikeesti, mutta sitte vasta jonkun ajan kuluttua tajusin, että ehkäpä siellä synnärillä kuitenkin vähän tätäkin asiaa käsitellään... :LOL:

Tänään lähdin aamulla klo 5 ajelemaan kokoukseen, jonka piti alkaa klo 9, 400 km päässä. Pääsin perille ajoissa vain todetakseni, että kokous oli sitten peruttu, ja tiedotus tästä oli ttapahtunut sähköpostitse perjantaina klo 21... Jostain syystä työposteja ei sitte tullu viikonlopun aikana luettua!!! Voitte kuvitella, kuinka ketutti! Mut siis toki mun olis joka tapauksessa pitänyt ajaa 300 km, mut ihan mukava 150 km tuli bonuskilsoja... heh.

Muuten ei mitöään erityistä
t. Mimosa ja Omppu 13+1
 
Np-ultrassa käyty myös :heart: Kaikki oli vauvelilla hienosti, niskaturvotus 1,0 mm. Lekuri esitteli meillekin jokaisen elimen minkä näkemään pystyi ja kaikki vaikutti normaalilta. Kokoa oli 6,99 cm mikä on kyllä yläkanttiin tuon ikäiseksi. Saa nähdä, että kuinka valtavaksi jättivauvaksi ehtii vielä kasvaa...hui! Vanhemmassakin pojassa oli tekemistä ja nippanappa ulos tuli, vaikka painoa ei ollut kuin 3700 g. Piruuttani kysyin sukupuolta vaikka tiesin, että ei sanoisi vaikka näkisi ;) Meistä näytti ihan pojalta; oli sen verran potran näköinen :)

Semmosta meille. Hankala paikka tulla kertomaan hyviä omia uutisia kun toisilla ei mene ollenkaan hyvin :(
 
ELriina: Mitä sanoisin :'( Koittakaa jaksaa :hug:

Voi ei, taisi iskeä massutauti :x Ihan kun en olisi viimeisen kuukauden aikana jo muutenkin oksennellut tarpeeksi. En mielestäni ole syönnyt mitään sopimatonta tai pilaantunuttakaan...Mahatauti mikä mahatauti
 
Voimia pikkuisensa menettäineille ja iso :hug: !!!
Olen pysytellyt nyt vähän aikaa täällä takavasemmalle. Joka päivä kylläkin olen käynyt lukemassa kuulumisianne.
Minulla jatkunut ruskea tuhruvuoto jo kolme viikkoa. Torstaina kävin pikaultrassa ja pikkuinen voi (ainakin silloin) hyvin. Oikea lääkärineuvola on keskiviikkona ja toivon todellakin, että vuodon syy selviää silloin ja että pikkuisella olisi kaikki hyvin.
Sara ja pikkuinen 10+1 (toivottavasti)
 
elriinalle ensalkuun hali suruun ja myös tärppionnea uuteen yritykseen :hug:

Olen ihmetellyt, että miksi kaikki tuntuu panikoivan kakkelit housussa suurinpiirtein ultrasta. Mutta tääl ehkä lietsoutuu paniikki, kun kaikilla ei olekaan hyviä uutisia kerrottavana :(
Minua ei kyllä ultra jännitä etukäteen, odotan sitä oikeesti innokkaana, että näen vauvelin. Mutta eriasia on sitten, että jos kaikki ei olekaan hyvin, niin millä mielellä sieltä tullaan pois. En osaa murehtia etukäteen ja ehkä muutenkin nyt vähemmän ajatukset tässä vauva-asukkaassa kun aiemmissa odotuksissa, koska kotona on vilske tyttöjen 4v ja 5kk kanssa. Ei tule jokapäivä enää kurkkailtua raskauskalenteria, niinkuin aiemmin...
Aamupahoinvointia riittää ja kun sen pitäis ehkä alkaa hiljalleen hellittämään, niin tänään olen oksennellut ennätyksellisesti, vaikka alkuun meni paremmin.
Ja väsykin tuntuu ottavan enemmän valtaansa.
Mun arvion mukaan rv 12 nyt, mutta ensviikon tiistainahan se selviää ultrasta.
Nyt lepäilemään, aina vaan kun on siihen mahdollisuus.
 
Tänne ei mitään kummoista, odottelen ensi viikon ultraa. Siitäpä tuli mieleen: Carmen, sähän kävit Jorvissa ultrassa. Saitko ajan samantein rakenneultraan? Tuli vaan mieleen kun silloin np:hen soitin aikaa, oli puhetta siitä että eivät osaa sanoa rakenneultraan pääsystä., koskien siis Tehyn mahdollisia irtisanoutumisia.

Jenni30v
, mahataudit on ihan kamalia, jaksuja ja pikaista paranemista!

annastiina, rv 12+0 :D :heart:
 
Huomenta kaikille!

Tänään se sitten on. Näin yöllä ihan kauheata painajaista..menin vessaan ja sieltä tuli kauheesti verta ja sit sellanen kauhean iso limamöykky ja joku sit sano mulle et se sun vauva on sen möykyn sisällä.Onneksi heräsin oli ihan kauheeta :(

Vähän yli yksi olisi aika ai pirskatti viellä monta tuntia, mut sitä ennen käyn hierojalla ois 9 aikaan.. tunti silkkaa nautintoa

Tänään oli muillakin ultra aikoja kauheasti onnea matkaan ja enkeleitä mukaan että kaikki olisi hyvi =)

Nyt aamupalalle ja pitää koittaa sinne hierojalle keretä ja viedä kullannuppu hoitoon..Jos tänään on kaikki hyvin laitan jo saikulla kirjeen postilaatikkoon menemään appivanhemmille.. =) ne on varmasti innoissaan, anoppi tyttöä haaveilee

poika04 & papu 12+2
 
Suuren suuri voima hali Elriinalle :hug:
Ja peukkuja tulevaan!

Täällä tänään täynnä maagiset 12 rv:a !
Ihanata!¨
Tosin ei vielä juhlita ennen ens viikon perjantaita, kun on sit vasta se ultra ja nähdään mitä viikkoja se Onni-Unelma elelee.

Yöt alkaa mennä täällä aika rikkonaisesti, jotenkin on tosi levotonta ja rinnat niin kipeet, ettei tosi. Tässä oon miettiny sitä nänninkehittäjän ostamista, ettei tarviis rintakumeilla imettää, mutta miten sitä nyt näin kipeisiin rintoihin virittää?! Se on varmaan vaan kokeiltava ja hyvän asian puolesta sitä kyllä kestää vaikka mitä :)

Ihania ultra kurkkimisia ultriin menijöille ja kaikille mukavaa päivää!

Nyt opintojen kimppuun...

Pipsa-Possu ja Onni-Unelma 12+0 :heart:
 
Suuren suuret pahoittelut:hug: pienokaisen menettäneille!!!
En ole jaksanut tänne nyt kirjoitella,kun jotenkin masentaa ja pelottaa toi ajatus keskenmenosta...se on täällä näköjään läsnä koko ajan :'(
Töissä ollut kamala härdelli ja siitähän masuasukki ei ole tykännyt.Eilen kun pääsin illalla kotia,oksensin useaan kertaan.Luulin jo päässeeni tuosta eroon,mutta kai toi yleinen rauhattomuus töissä pistää kehon sekaisin!!!
Meillä ois np-ultra 13.11.Odotan jo innolla :D
Toivottavasti nyt sitten kaikki hyvin...täytyy ajatella positiivisesti ja kerätä voimia kertoa asiasta sitten isovanhemmille ja kavereille.Kai sitten kerron jo töissäkin!?!

Hemuli ja "matonen" 10+4
 
Hirmuisesti voimia ja tsemppiä kaikille vauvansa menettäneille. Tuntuu kovin pahalta ajatella, mikä se tunne on, kun kaikki romahtaa. Tulee omat muistot viime kesältä mieleen hiukan liian eläväisesti. :headwall:


Täällä meillä kanssa todella ahdistava olo. Näin unta että huomisessa ultrassa vauva heilutteli yli pitkää kättään ja se todettiin vammaiseksi, jotenkin niin pahasti, että lääkäri tuumasi vaan että abortoidaan :eek:

Ei saisi unista säikähtää, erikä ottaa stressiä, mutta... :'( Mitä jos huomenna ei vauva olekaan hengissä? Paha olo on loppu, tissit ei nyt sitten tänään olekaan kipeät, ei mitään oireita... :ashamed:

No huomennahan sen näkee sitten, mitä elämä on tuodakseen, olihan kuitenkin viime to:na sydän kovasti terhakka... :/ *huokaus*
 
Suuren suuret pahoittelut niille, joiden pienokainen ei jaksanut pysyä matkassa :hug:

Eilen lääkärineuvolassa kaikki oli hyvin. Sydänäänet kuuluivat ja iso kivi putosi sydämeltä :heart: Nyt voidaan paljastaa raskaus vaikka koko suvulle :D Torstaina on np-ultra yksityisellä ja sitä odotan jo kovasti. Ihanaa päästä näkemään meidän pienokaista.

Mulla on alusta saakka ollut vahva poikaolo ja on tämä alkuraskaus ollut oireiltaan ihan erilainen kuin ensimmäinen (tyttö), joten sekin puhuisi pojan puolesta :D Vaikka kaikki raskaudet on aina erilaisia, eikä se välttämättä mitään tarkoita, mutta onhan se kiva arvailla. Pääasia, että lapsi on terve!

Oireet on tosiaan jo loppuneet lähes kokonaan, joten "helppo" raskaus on ollut tähän saakka! Toivottavasti menee näin loppuun saakka. Ensimmäisestä alkoivat järkyttävät liitoskivut puolenvälin tienoilla ja niitä en enää toivo |O Oli aika kamalaa...

Hyviä vointeja kaikille :hug:

Wilhelmiina rv 12+0 :heart:
 
Moi, luin kaikkien jutut mut nyt ei kummempaa kommentoitavaa kun oma asia valitettavasti päällimmäisenä mielessä. :ashamed: Kävin neuvolalääkärissä ja kaikki raskauden merkit oli mut sydänääniä ei saatu kuulumaan vielä. Oliko täällä jollain muullakin et ei kuulunut? Nyt joudutaan jännään ultraan asti...
 
hei kaikille.
Tänään neuvolassa ei kuulunut sydän ääniä :eek:
Onneksi oli ultraan aika tunnin sisään siitä,
painajaiseni muuttui onneksi. sieltä löytyi pieni
"pippuri" ja kaikki kunnossa :heart:
Laskettuaika tulee muuttumaan ja joudun tämän
ketjun jättämään :'(
Uusi laskettuaika menee kesäkuun puolelle
ja pitkälle :saint:
Onnea kaikille ja voikaa hyvin :flower: :hug: :wave:

Mamitzu +pippuri Rv ?
 
ultrassa käyty papunen voi mainiosti..np oli 0,7 siellä se törötti olla kädet ja jalat vaan viuhto. laskettuaika muuttui 8.5 eli muutaman päivän..Elämä hymyilee ja leveästi. Kiitos kaikille tuesta ja oikein iso hali teille.
poika04&papu 12+5(kai)

nyt poitsun hakuun
 

Yhteistyössä