TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

Poika04: Älä huoli homejuustopatongista =) Ensinnäkin juusto varmaan oli sulatettuna/kypsennettynä siinä (kypsennys yli 70 asteessa tappaa listerian) ja toisaalta vaikka olisi raakaa juustoakin niin käsitykseni mukaan Aura on ihan turvallista, tehty pastöroidusta maidosta. Kannattaa lukea uusi Odotus lehti, siinä oli loistava juttu noista "kielletyistä" ruoka-aineista. Helpotti ainakin allekirjoittaneen mielenrauhaa kovin.
 
Jenni30v: Joo kyllähän se sulanut oli siihen eiköhän ne noissa kaupoissa tee just niitä raakapakastejuttuja mitä sit myyvät siinä omapaisto hyllyssä..Eihän sitä tosin tiedä et mitä juustoa ne siihen laittaa...mut eikös suurin osa suomessa myynnissä olevista homejuustoista ole pastoroidusta maidosta tehtyä.

Mietin pää kuumana et soitanko tänään neuvolaan ja kysyn et kuuntelisko sydänääniä..tietää et onko huomenna tarvetta ultraan lähteä. :( voihan jukranpujut sentäs. Neuvola aukiaa 8 soittaako vaikko eikö?? ka siinä pulma.

poika04&papu12+1 (hope)
 
Mikäli maitoa ei ole pastöroitu, se on ilmoitettava tuotepakkauksessa. Esim. Pirkka parmesanjuuston ainesosaluettelossa on maininta: pastöroimaton lehmänmaito.
tuommonen löyty pirkan sivuilta eli ihan erikseen pitää mainita jos juustot ei ole tehty pastöroidusta maidosta, aika paljon on noita homejuusto juttuja netissä..eli aika usein ne on syötäviä.
 
Meillä alkoi eilen kahdestoista raskausviikko *tuuletuksia* :p Jotenkin tuntuu jo paljon varmemmalta tämä raskaus, on itseasiassa tuntunut jo kauan. Ehkä meillä kolmas kerta toden sanoo B) Keskiviikkona olisi ultra, kädet ja jalat ristissä toivon, että siellä näkyisi Nauku :heart:

Ukko on pavannut poikaa meille näissä kaikissa raskauksissa, tästä on kuulemma varma :LOL: Minulle on ihan sama, kumpi tulle, kumpikin käy vallan mainiosti =)

Keskiviikon jälkeen sitten katsotaan, josko alettaisiin kertomaan "kaikille" tästä raskaudesta. Kyllähän muutamat jo tietävät, mutta lähisuvut ovat täysin piemennossa :saint:

Hyvää alkanutta viikkoa ihan joka ikiselle :heart:
 
en sitten pääse tänään neuvolaan enkä lääkäriin kaikki ajat mennyt ei kärsimys jatkuu edelleen..Huomenna sit äippäpolille np ultraan peottaa ihan kamalasti :ashamed: ja se aika on vasta iltapäivällä..mahtaa olla kärsmystä. menen kaikenlisäksi yksin :ashamed: :ashamed:

 
Huomenta! Ja muksaa alkavaa viikkoa kaikille...
Tänne ei juurikaan mitään ihmeempiä..Huomenna 12 viikkoa täynnä ja keskiviikkona ultraan.. niitä odotellessa =) Mulla on tuo "pötsi" kyllä jo hyvin näkyvissä ja kävi selväksi viikonloppuna... saatiin meinaan tietää, että miehen sisko saa toisen lapsen helmikuun lopussa ja samassa rytäkässä anoppi huuteli, et "ei kai teille vaan ole kolmas tulossa? piti viimeksi jo kysyä, kun tuota vatsaa katselin...) ei kyllä myönnetty mitään :whistle: tosi rohkaisevasti sanottu anopilta, "ei kai..." Se on silti aina ollut semmonen, miehellä on kaksi veljeä ja sit tää sisko... ja se sisko ja sen perhe on sille paljo tärkeemmät ku ykskään näistä veljistä...Muistan ku tää sisko sai sen ekan muksunsa, ku anoppi oli haljeta onnesta ja selosti pitkin kyliä "kuinka ihanaa ku oma tytär saa lapsen..." Niinpä..eipä hällä ollukkaan sitä ennen ku 4 lastenlasta, mutta ne nyt vaan oli meiän miniöitten aikaansaamia.. :headwall: Siinäpä se.. maanantaiaamun purkaus! Mutta niin, tosi yksilöllistä on tuo vatsan näkyminen, kun en kerran ollut tästä siskosta mtn huomannu ja on siis jo 6:lla kuulla...ja toista oottelee...

Palataan taas!

Äippä ja nytty rv 11+6
 
Huomenta!

Np-ultrassa käytiin yhdessä miehen kanssa perjantaina. Pikku-veijarilla oli kaikki hyvin =) . Jännitti ihan kamalasti, koska viime neuvolalääkärissä ei saatu sydänääniä kuulumaan. Niskaturvotusta ei ollut, pikkuinen hyöri ja pyöri valtavasti masussa. Koko vastasi viikkoja ja saatiin mukaan pari valokuvaakin. Kyllä oli poislähtiessä huojentunut olo :) .

Mukavaa viikkoa!

- Marimint81 ja Pikku-Veijari rv 12+2 -
 
Ihania uutisia marimint! Onnea! Ja nyt onnellista odotusta :heart:

Äippä84: Sellasia ne anopit välillä on..aarg olkaa tekin ilkeitä ja älkää kertoko hälle vasta kun on pakko :D

mitähän sitä keksisi että ei hulluksi tulisi tämän ooottamisen kanssa...pelottaa et jos vaikka papu onkin elossa niin et se niin vaikeesti vammanen tai jotain et siksi supistelee näin kauheesti...toivottavasti muistas edes hengittää huomenna siellä ultrassa. varmaan kun se mittaa sitä turvotusta niin mää pyörryn jos nyt edes tarttee mitata :(

Oon tänään kotona ja yksin...kerkee miettii vaikka sun mitä.
 
Voi poika: Miten saisit jotain muuta ajateltavaa..? On pitkä aika murehtia huomiseen tollasta :/

juu, niin me ajateltiinki.. saa siis anoppi uskotella itselleen mitä tykkää, mutta asian tunnustan oikeeksi vasta joskus aikojen päästä... olkoon nyt onnessaan vaan sen TYTTÄRENSÄ odotuksesta :kieh:
 
Äippä84: oikein hyvä suunnitelma :D Inhottavaa jos kaikki lapsenlapset eivät ole samalla viivalla isovanhempien silmissä..

neuvolan täti sano et onhan se hyvä merkki ettei ole vuotanut mitään ja olokin nyt ihan hyvä..mitä nyt kauhea stressi. Ai niin ja sitä viellä sano et onhan tää jo ensimmäisen kolmanneksen mennyt et sekin on hyvä merkki se halusi rauhoitellla mun pahaa mieltä kun ei saanut mulle aikaa..MÄÄ oon edelleenkin vihanen kun mies ei pääse mukaan perhanan kokoukset sanos vaan siellä et nyt mä meen heippa :kieh: antas muitten kattella niitä hienoja kaavioita ja tuloslaskelmia :headwall: Mookoomakin
teksipä mieli jotain hyvää :p jos kaffeet keittäs ja ottas jotain namia ja vaikka äitille soittas ja purpattas :D

poika04&papu12+1

mää muuten oon vähän remppa hommia tehnyt et saa muuta ajateltavaa maalaaminen rentouttaa aika hyvin kun on pakko keskittyä
 
Pihkura, ja taas katosi viesti...

Poika 04 Olipa törkeetä käytöstä lääkäriltä! Mullakaan ei paljoa kiinnostanut kuunnella kun tuulimunan jälkeen hoitsu "lohdutteli" että "tää on kuule niiiin yleistä". Toivotaan parasta sormet ja varpaat ristissä. :hug:

Meillä tietää vasta mun sisko ja kai miehen vanhemmat kun en ottanut ruoan kanssa punaviiniä...

Mulla oli tuosta ekasta ihan varma tunne että on poika, mutta tästä ei ole vielä mitään..

Mukavaa maanantaita kaikille! Ainiin ja ihana kuulla ultrakuulumisia, onnea!
:flower:

Lumikko71 rv12+2 Pienellä vaan ei ole vieläkään nimeä...
 
poika04 Varmasti kaikki on sun masussa hyvin! Koita ajatella positiivisesti. Hormoonit sekoittaa odottavan äidin pään ja sitä kuvittelee heti kaikista pahinta.

Mä olen saanut vaivoikseni tosi inhottavat päänsäryt. :/ Mulla on kyllä niskat ja hartiatkin ollut aika jumissa että voi toki johtua siitäkin. Mutta eikö päänsärky ole ainakin alkuraskaudessa yksi oire?

Tiettekö, mä oon nyt alkanut näkemään kauheesti unia...saatan nähdä neljäkin eri unta yön aikana. :eek: Ja usein unet on tosi inhottivia painajaisia...inhottava herätä tuskastuneena ja aina menee hetki ennen kuin tajuaa että untahan se vaan oli.

Mitään vauva unia en ole ainakaan vielä nähnyt...viime raskaudessa näin niitä paljon...varsinkin ihan loppu suoralla. Mutta sukupuoli ei niissä unissa koskaan paljastunut. Mun yksi kaveri oli kyllä nähnyt nyt juuri unen että sain pojan ja tämä kaveri ei edes tiennyt vielä silloin että odotan. Kun se sitten kertoi unestaan niin tokaisin vaan että voihan se joo poikakin olla, että toukokuussa se sitten nähdään. :whistle:

Täällä on todella harmaa ilma ja vettäkin tulee aika tavalla...tänään ei siis täällä ulkoilla. Tylsä päivä tiedossa. Tarvisi jostain kummasta saada energiaa että vois vaikka siivota....mutta harvoin sitä löytyy. :LOL:

-Liro ja papu-

 
Tervehdys taas pitkästä aikaa! Tsemppiä Poika04 epätietoisuuteen, toivottavasti saat huomenna hyviä uutisia! Ja kiva, että tosi monella ekat ultrauutiset ovat olleet hyviä!

Kahden viikon sairastelut takana ja nyt taas jaksaa netissäkin vähän luuhailla. Viruksen, nielu- ja poskiontelotulehduksen parissa meni tosiaan vähän pidempäänkin ja tietysti huoli sikiön jaksamisesta siinä kuumeillessa kasvoi. Tänään kuitenkin käytyäni nt-ultrassa mieli sai rauhan, kun pienellä ihmisen alulla näytti olevan kaikki kunnossa. Tällä hetkellä lasketuksi ajaksi varmistui 12.5, heitellyt se on nyt viikon tuosta molempiin suuntiin. Aluksi tyyppi nukkui sikiöasennossa, sitten sitä heräteltiin ja se kellahti katsomaan suoraan meitä päin. Kädet ja jalat liikkui, sydän sykki, selkäranka ym. näkyi. On uskomaton fiilis! Neuvolalääkärin aika vielä myöhemmin tällä viikolla, sitä odotellessa.

Vielä sen verran omaa napaa, että tänään oksensin ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana! Aamupalat tuli samantien ulos. Ihan outoa, eikö sen tässä vaiheessa jo pitäisi mennä ohi eikä nyt pölähtää paikalle? Aikaisemmin mulla ei siis pahoinvointia, ainoastaan vähän outoja oloja.

Kivaa syysviikkoa kaikille!

Lilia ja katkis 12+0
 
kiitos lumiukko kannustuksesta ja kaikille muille kanssa olette ollut aivan korvaamatomia :flower: kukkia teille

Mä olen koittanut ajatella positiivisesti nyt et olihan pavulla kaikki hyvin 10+5 kun ultrass kävin ja verta ei kuiteskaan ole tullut..mutta silti pelottaa..Äiti rauhoitteli mua äsken puhelimessa (voi äitiä) Lääkärikin sanoi et kaikki on varmasti hyvin kun sydän löi vahvasti sillon ultrassa ja kokoajan on ollut ihan oikean kokoinen =) ja Mitä kaikki on mulle sanoneet onneksi verta ei ole tullut! Ja siellä saikulla se tohtori soitti naistentautien lääkärille (kokeneelle semmoiselle KUULEMA) vahva kohtu supistelee raskauden kaikissa vaiheissa..näillä mä oon rauhoitellut itseäni..Mutta silti se mies kyllä ansaitsisi pamautuksen :D (eikös niin?)
Olenpas minä omanapainen tänään mutta toivottavasti huomenna kerron teille hyviä uutisia kun mun piti jo sunnuntaina tuuletttaa :wave: :wave: :wave: kun 12 viikkoa tuli täyteen mut nyt siirsin tuuletukset tulevaisuuteen jos kaikki menee hyvin =)

Appivanhemmille askartelin äsken kortin jonka laitan huomenna postiin jos papu on kunnossa kirjotin siihen runon vauvasta ja liitin yhden ultrakuvan 10+5 viikolta kun sain useamman.
 
Terkut NP- ultrasta.Niinhän siinä kävi että oireeton oloni johtui elämän päättymisestä :'( Pieni sikiö,eloton.Sikiö vastasi RV7+4-6,mulla tänään RV11+4.Olo on sekava.Surullinen.Itku ei lopu.Kait myös pettymystä jonkun verran.. :ashamed: Mutta onneksi sitten näinkin alussa.Palaan tuonne kuumeilijoihin ja toivotan kaikille odottajille sydämestäni :heart: onnea,myös tulevaan :hug: KIITOS :flower:
 
Elriina: olen todella pahoillani! :hug: Eipä tässä osaa mitään oikein sanoa, hiljaiseksi vetää... :/

poika04: sulle vielä tsemppiä kestää epätietoisuutta!

Huomenna eka lääkäri. Jänskättää.
 

Yhteistyössä