TOUKOKUUN TOIVOTUT lokakuussa

huomenia! mulla nyt kokonaan loppuneet noi nippailut tuolla mahassa, tai on mut tooosi harvakseltaan päivässä, onko syytä huoleen?? Muuten ei nyt ainakaan aamusta ollut etova olo, päivän mittaan se yleensä tulee..ja väsymys, mulla kans nännit tosi arat ja kipeet. Mulla ei oo sen sairaaala reissun jälkeen tullut vuotoo, toivotaan et ei tulis enää ollenkaan...enpä oo enää kyllä ollu niin paljon huolissanikaan kun näin monitorissa matosen. :heart: :)
 
:wave: Huomenta! Kyselin taannoin 4D-ultrasta.Lappeenrannassa se jää maksamaan noin120e ja tehdään mielellään RV26.Olo ok.Verenpaineet alhaalla,99/68.Ei kuitenkaan huippaa?Pieni saamattomuus :| Ylävatsakipu laantunut.Kiitos B-vitamiini tiedosta,täytyypi hakaista.Esikon kohdalla kun kysyin muistaakseni neuvolasta,sanottiin ei saa syödä...Koska siinä on foolihappoa!Apteekissa sanottiin toisin.Ja nimenomaan foolihappoa suositellaan syötävän alkuraskaudessa,"ehkäisee selkärankahalkiota" ns. :whistle: Hauskaa loppupäivää :hug:
 
Sara80 Mulla oli myös vuotoa, tosin se oli ihan punaista ja sitä tuli ihan reilusti tiputelemalla. Ei todellakaan mitän menkkamääriä, mutta kuitenkin selkeesti enemmn kuin että pyyhkiessä vähäsen. Soitin sunnuntaina naistentautien polille, ja kerroin vuodosta, ja että olin lähdössä viikoksi työreissuun toiselle paikkakunnalle. Ne otti mut heti sisään. Meidän pienellä kaikki oli vuodosta huolimatta oikein hyvin, onneksi. Eli kannattaa soitella heti ja käydä tarkistuttamassa tilanne. luultavasti kyllä kirjitavat sulle sairaslomaa. Mulle sanottin, että nyt on otettava hyvin rauhallisesti. Mutta käy ihmeessä tarkistuttamassa tilanne, niin saat mielenrauhan.

Lääkäri sanoi, että jos vuoto on ihan helakan punaista, kuukautisten määrää vastaavaa ja mukana tulee hyytymiä, on todennäköisesti keskenmeno tapahtunut, mutta jos vuoto on ruskeaa tai vaaleanpunaista, voi se olla peräisin limakalvoilta tai istukasta ja usein ihan harmitonta.

Kannattaa mun mielestä käydä kurkkaamassa, mikä tilanne on.
 
Huomenta!

Väsymys painaa taas.. Eilen olin ihmeenkin reipas, pesin pyykkiä urakalla ja viikkasin puhtaat kaappeihin. Imuriakin heiluttelin. Mutta tänään taitaa tulla taas tämmönen välipäivä.. Illalla on ensiapukurssin ensimmäiset tunnit, toivottavasti en siellä koko ajan haukottele.

Yöllä jossain vaiheessa olin mahallani ja tuntui kamalaa paineen tunnetta. Äkkiä kyllä vaihdoin asentoa sitten. Ilmeisesti kohtu jo sen verran on kasvanut ettei tavallisesti mahallaan pysty nukkumaan, nukun sillälailla puolittain kylkimaha-asennossa. Vessassa piti taas käydä yöllä, nousin seitsemältä sitten koululaisia laittamaan matkaan ja tulin takaisin miehen ja nuorimman kanssa nukkumaan. Ne nousi sitten jossain vaiheessa ylös, minä nukkua tuhotin yli kymmeneen asti :whistle: Miehellä on tällä viikolla iltavuoro eli aika lailla mun 'harteillani' on lapset siis arkisin, kun ehtii töihin lähteä ennenkuin isommat tulee koulusta.

Mutta eipäs nyt tän ihmeempiä, kauppaan täytyis selvitä, jos ei mies sitten lähde.

Mukavaa tiistain jatkoa kaikille!
 
heissuli kaikille!

Täällä on kyselty ammatteja minä olen rakennusarkkitehti.

Eipä tänne sen kummempia pahaa oloa ja väsymystä ja huomenna olisi tarkistus ultra. Meillä neuvolassa aivan upouusi ultra. Jännittää kauheesti taas mitä siellä näkyy.. ja sitten viellä kysyn siitä erehdyksestäni kun söin sitä graavilohta joka oli suojakaasuun pakattu

Raskaana olevien listeriainfektio ilmenee tavallisimmin viimeisen raskauskolmanneksen aikana yleensä kuumetautina, joka muistuttaa tavanomaista influenssaa ja voi johtaa keskenmenoon tai ennenaikaiseen synnytykseenSiis jos ois käynyt niin että listerian olisi saanut niin ei kai se sitten vasta monien kuukausien päästä ilmoita itestään jos ajatellaan et näin alku raskaudesta sen saa :eek:
 
Ole Poika04 ihan rauhallinen sen kalan suhteen. Tyhjiöpakatuissa ruuissa listeriariski on olemassa, koska bakteeri PYSTYY kasvamaan hapettomissa olosuhteissa, JOS pakkauksen kylmäketjusta ei ole huolehdittu kunnolla. Eli se, että söit sitä kalaa, ei todellakaan tarkoita, että juuri siinä pakkauksessa listeriaa olisi ollut . Ja vielä sekään, että kalassa sitä olisi ollut, ei tarkoita suoraviivaisesti sitä, että sinä tartunnan saisit. Mutta tähän on kyllä olemassa testit, joilla saat selvyyden, tuliko tartunta vai ei.
Oheisessa linkissä on faktatietoa listeriasta
http://www.evira.fi/portal/fi/elintarvikkeet/hygieniaosaaminen/tietopaketti/ruokamyrkytykset/ruokamyrkytyksia_aiheuttavia_bakteereja/listeriabakteeri/

Aika pieni todennäköisyys kuitenkin, että olisit sen tarutnnan siitä yhdestä lohesta saanut.

 
Tervehdys Leidit!

Tässä on vierähtänyt muutama tovi kiireiden keskellä. Kävin koulutusmatkoilla melkein viikon. Pitää sanoa, että oli muuten mukava palata takaisin kotiin oman kullan kainaloon :)

Kävin tänään neuvolassa. Ottivat tietoja ylös äidistä ja isästä + suvun sairauksista. Päätin siinä samalla istyumalla, että synnäri on Kätilöopisto, josta tulee myös kutsu ensimmäiseen ultraan vklla 12-14. Neuvolan väki tuntui tosi kivalta ja mukava heidän kanssa oli aloittaa yhteistyö :) Noista vitamiineista kysyin myös. Sanoi, etä D-vitamiini ja Kalsium ovat ne tärkeimmät varsinkin näin talviaikaan. Suositteli Multi Vitaa raskaana oleville.

Onneksi tuo edellisen tenavan istukan irtoaminen ei kuitenkaan aiheuta mitään triskejä tähän raskauteen, joten ihan hyvillä mielin painoin neuvolan oven perässäni kiinni.

Tuosta ammatista: Minä toimin esimiestyössä luotonvalvonnan ja perinnän parissa.
 
Moi!

Koskakohan opin, et meillä on uus ketju aina joka kuulle... :kieh: Olen tottunut vaan yhteen ja samaan aina kirjoittamaan B)

Varasin tänään neuvola-ajan. Eli ens maanantaina 8.10. Ne tarjos jo tän viikon torstaita , mut olemme kerhossa just silloin, joten passasin sen.

Eipä ihmeitä,

Sädis
 
väsyttääkö ketään muuta näin kauheesti mä voisin nukkua kellon ympäri eikä silti uni menisi ohi...päikkärit on tällä hetkellä parasta mitä tiedän.

Mä syön ladyvita nappeja niissä on kaikke mahdollista raskaaanaoleville ja imettäville. Söin niitä myös ykkösen aikaan.

poika04&papu8+2
 
Tänään kävin varhaisultrassa yksityisellä ja kaikki oli erittäin hyvin :D
Siellä se meidän matosen pienen pieni sydän pomppoili tuhatta ja sataa.Mua vaan hymyilytti koko ajan ja bussimatkalla kotiin melkein itkin joka käänteessä,kun kuvaa ajattelin,onnesta soikeena.Lääkäri sanoi kaiken olevan niin hyvin,että keskenmenon riskin todennäkösyys on mun kohdalla minimaalinen.Että voi jo alkaa kertomaan isovanhemmille hyviä uutisia!!!Olin aivan sanaton...mykistynyt...tämä on mahtava tunne.
Ultran mukaan olen rv 6+4 eli päivää pidemmällä kuin laskin,mutta laskettuaika pysyi samana eli 24.5.2008.

Hemuli ja "matonen" 6+4
 
onx kellään muulla selkä kipee? mä muutenkin oon kärsinyt selkäkivuista mutta nyt se on taas niijn pahana, hyvä kun tuolilta pääsee ylös ja suoristaan itsensä...kyllä se kankeus tulee nuorena :D
Mulla kans ens maanantaina eka neuvola, ja sit ens viikon perjantaina pääsee taas ultraan kattoon kehitystä, toiv.kaikki hyvin. nyt oon tasan 7+0 :heart:
 
Eipä ole paljon ehtinyt raskautta ajattelemaan, koska tuli tuossa muutettua viime viikonloppuna. Saimme uuteen asuntoon avaimet yhden aikaan lauantaina ja vanhan asunnon piti olla tyhjä klo 14.oo sunnuntaina. Noh, ajateltiin, että ei kait tässä mitään, heitellään kamat sisään ja siivotaan vanha asunto. Joopa joo. Arvatkaapa missä siivossa uusi asunto oli?? Ei varmaan vuoteen siivottu kylppäriä (saumat täynnä mustaa töhnää), kaapit tuhannen pölyssä, lattia niin likanen että jalat tarttu kiinni jne.Meinas itku päästä kun näin työmaan :( Ja sit vanha asukas kehtas vielä alkaa päivittelemään meidän kiire aikataulua...onneksi älysi häipyä jaloista aika nopeasti...Mutta selvittiin kuitenki, tosin kämppä on tällä hetkellä siinä kunnossa että olispa kiva kun jostakin ilmestyisi pari ylimääräistä apuria laittamaan kamoja paikoilleen :p

Ammattina mulla myyntineuvottelija ja sivutoiminen liikunnanohjaaja. Tradenomi ja varmaan ikuinen ekonomiopiskelija...Näillä näkymin hommia vuodenvaihteeseen, jatkosta ei tietoa...

Annaliina + "Nökkönen" 8+4
 
Heissuli vei,

Mua on väsyttänyt niin kamalasti että en ole töissä hereillä tahtonut pysyä ja eilen sitten oli koko iltapäivän semmoinen kuvotus ja öklötys että oli pakko lähteä tunkkaisesta toimistoilmasta ulos ja kotia ennen aikojaan.
Kävin sitten tänään lääkärissä ja tämän viikon kirjoitti sairaslomaa, että saapi levätä. Lääkäri (ei tutkinut mitään sen kummemmin) sanoi vaan että tässä vaiheessa saa saikkua viikon kerrallaan, tilanteen mukaan.

Mulla on kans ollut muutamana päivänä ristiselkä vällillä kovastikkin kipeä, olen sitä pähkäillyt, että olenko sen jähyttänyt vai johtuuko jostain muusta.

 
Heissan taasen! Kauheasti tänne ehtii tulla tekstiä, kun hetken on poissa. Eilen mietin mihin mun pahoinvointi hävisi ja ei sitä kyllä ole tänäänkään. Jokohan se olisi sitten loppunut tältä osalta :whistle: Saa nähdä. Tänään oli eka neuvola.
Lasketun ajan laittoi 1.5.2008 ja viikoiksi 9+5.
Käpy ultrattiin, pienen pieni siellä näkyi uiskentelemassa ja ruskuaispussi myös. Ihan oikeassa paikassa käpy oli ja sydämenkin pumputus näkyi :heart: Pienemmäksi sanoi kuin tuo 9+5, mutta seurataan nyt.
Hb oli korkea normaaliin 120:en nähden, 138. Verenpaineet 104/64.
Painoa ihan (liian) reippaasti pituuteen(170cm) nähden 87,3kg. Montaa kiloa ei kyllä tarvitsisi nousta :ashamed: Kolmen viikon päästä sitten ekaan lääkäriin. Kasan lippuja ja lappuja sain mukaan. Verikokeisiin parin viikon sisään lähete :x Inhoan pistämistä :( Monesti joudunkin labrassa rampata.
Sokerirasitukseen sitten n. 26viikolla ja kolme eri kertaa käydä miinusveren takia tarkistuttaa veren vasta-aineet(tms).
Syön muuten tuota Ladyvita Plussaa, tällä hetkellä 2kpl:tta/pv. Th suositteli
Multitabsin raskausvitamiinia, jos haluaa kokeilla jotain toista.

Annastiina69: Poistatko nimeni tuolta lisäksi ei la ja vaihdatko lasketun ajan 1.5.2008?

Aurinkoista tiistain jatkoa kaikille!
Minä poistun ihmettelemään tätä mahtavaa oloani :LOL:

Käpy 9+5 :heart:
 
Tuli vielä mieleen, että miehen kanssa aiemmin keskusteltiin ja
tultiin siihen tulokseen, että menen vain siihen rakenneultraan.
Kun vauvan pidämme joka tapauksessa, vaikka jokin virhe pienokaisessa
olisikin.
Neuvolassa kertoili tänään mahdollisuuksista alkuraskauden tutkimuksista, seuloista, ultrissa jne. Kerroin päätöksemme jättää kaiken väliin ja sain sairaalaan puhelinnumeron, josta sitten rv16 jälkeen varaan ajan rakenneultraan, joka on täällä noin rv21.
Täällä neuvolassa kuitenkin ultrataan aika usein. Viime raskauden aikana
melkein joka kerta ultralla katsottiin vauvaa ja sukupuoltakin yritettiin selvittää :whistle: Tosin kuopus onnistui hyvin piilotella joka kerta jalkoväliään :LOL:

No niiin, nyt poistun lieden ääreen :wave:
 
Ehti muutama viikko tässä välissä vierähtää etten kirjoittanut. Oli vähän muutto kiireitä ja iltaisin en ole yksinkertaisesti jaksanut näpytellä tietokonetta.

Onko kenelläkään mulla riesana päänsäryt? Mulla tää tuntuu olevan joka päiväistä eikä oikein mikään auta, on vaan kärsittävä. Olen tämän viikon saikullakin sen vuoksi. Muutenkin on niin järjettömän väsynyt ja saamaton olo. Meinaa oikein olla huono omatunto kun ei saa mitään aikaiseksi. Normaalisti kun olen vähän sellainen "energiapommi"...No ehkä tämä on luonnon tapa rajoittaa turhaa rehkimistä, pikkuinen kun kuitenkin on niin haavoittuvainen.

Onko kenelläkään ollut ongelmia kun on kertonut raskaudesta työnantajalle? Mä olen automaatiosuunnittelija ammatiltani ja työssä hyvin miehisellä alalla. Tarkoitus oli (taas kerran) lähteä ulkomaan työkomennukselle Kiinaan, mutta enhän sinne viitsi raskaana lähteä, varsinkin kun on vielä tämä verenpainetauti taakkana. Oli siis käytävä kertomassa jo tässä vaiheessa raskaudesta päällikölleni. Se pisti naamansa suoraan sanottuna norsun **tulle, ja töksäisi että mikäs sairaus tuo nyt sitten on ja mistä hän nyt minulle sijaisen löytää. Arvatkaapa pistikö vihaksi??? ARGH!!!

 
Heh, hyvä että muillakin...
nimittäin väsyttää ja selkä kipee. Nyt, kun oon sairaslomalla, nukun käytännössä 14 tuntia vuorokaudessa, ja silti illalla nukahtaa ihan niinku ei mitään :saint: En tiä, onko se vaan niin, että kun tietää, että voi nukkua, niin sitten kans nukuttaa, vaikka ei olisi niin välttämätöntäkään??? Tosin kyllä noissa papereissa sanotaan, että nyt olis väsymyksen suhteen pahin viikko käynnissä

ja toi selkä oli viikonloppuna ja eilen niin kipee, ettei meinannut pystyä istumaan. Tänään on kyllä selkeesti helpottanut. (vois tosin kuvitella, että toi nukkuminen vaan pahentais kipua)

Ihania uutisia Monitoimityökalu ja Hemuli! Raivostuttava asenne sun pomolla Jenni30v!!!!!!!!!!!!
 
Kiitos mouku80 ja Mimosa81!!
Soitin LKS:aan ja tiedustelin tätä tilannetta, vuotoa ja lähtöä sinne työreissuun. Minulle sanottiin vain, että voi voi, jos se tulee sieltä ulos, niin ei sille mitään voi! Kyselin myös mahdollisesta ultrasta ja sairaslomasta, mutta en kuulemma tarvise. Menen ultraan vasta silloin ensi viikon maanantaina, niinkuin on sovittu. Arvatkaa pistääkö VIHAKSI???? :kieh: :kieh: :kieh: :kieh:
Tälläista kohtelua siellä!! Täytyy lähteä nukkumaan hetkeksi, jospa se sitten auttaisi tähän olotilaan... :'(
 
Nyt mä en enää jaksa tätä. Kävin ekassa ultrassa olettaen viikkojen oleva 8+1 ja onnekseni kohdunsuu oli kiinni ja kaikki ok. Ultrassa näkyi ruskuaispussi, mutta alkio ei todellakaan vastannut viikkoja. Nyt v...ttu odotellaan ensi keskiviikkoon ja tarkistetaan tilanne. Paljon ei lekuri toivoa antanut. Näin ei voi TAAS käydä meillle. Mä en enää tiedä mihin mennä ja mitä tehdä, itkettää vain. Eniten ihmetyttää kaikki oireet jotka on jatkunu voimakkaina 2viikkoa. En tajua enää mistään mitään. :ashamed:
 
Monitoimityökalu, ihanaa kun teidän neuvolassa on ultra! Varsinkin alkumetreillä kun ei vielä liikkeitä tunne, on mukava nähdä että kaikki kunnossa. Saas muuten nähdä , milloin tästä nelosesta alkaa liikkeet tuntua, kolmosesta pientä havinaa oli jo viikon 13 vaiheilla.

Ai niin, eilen selvisi sellainen ikävä asia, että meidän esikoisella on jonkinsortin kiillevaurio hampaissa. Hammaslääkäri kyseli taustoja ja syynä siihen on sitten ilmeisesti se, että jouduin muutaman kuurin syömään antibiootteja raskausaikana niihin aikoihin kun hampaan alut saavat alkunsa ja se sitten olisi vaurioittanut hampaita.
:eek: . Ilmeisesti huomattiin siksi nyt vasta kun rautahampaita on alkanut ilmestymään.

Mulla alkaa huono-olo olla "enää" sellaista etovaa oloa, eilen en oksentanut kertaakaan. Mutta niin jotenkin muistan noista edellisistäkin raskauksista, että mulla on pahoinvointi alkanut tosi aikaisessa vaiheessa, mutta vastaavasti loppunut siinä 10 viikon tietämissä.

Onnea kaikille uuteen kotiin muuttaneille, Sara80 olipa tosi ikävää kommentointia!

Ruokahuollon pariin
:wave:

 
Voi Singa ja Sara80!
Älä nyt Singa kuitenkaan vielä heitä kirvestä kaivoon! Onhan tässäkin ketjussa esimerkkejä, että vaikka aluksi näyttää pahalta, on kaikki loppujen lopuksi kuitenkin hyvin! Niin toivotaan nytkin!

ja Sara80: noin mullekin lauantaina vastattiin, mutta sunnuntaina oli toinen todella herttainen hoitaja, joka käski lähteä heti käymään. Ja tiedän todella, mitä on elää siinä jatkuvassa kauhussa, kun vuotoa tulee, ja päässä pyörii vaan, että mitäs jos... :'( Mutta nyt sun täytyy vaan uskoa, että kaikki on parhain päin! Ja tosiaan mulle sanottiin, että jos vuoto muuttuu ihan kirkkaan punaiseksi ja sitä tulee menkkamääriä vastaavia määriä ja mukana hyytymiä, niin silloin vasta on kyseessä keskenmeno.

Mua ärsyttää noi lääkärit ja niiden töksäyttelyt. Pitäis himputti vieköön olla sielläkin joku soveltuvuuskoe niinku sairaanhoitajilla ym. ammatteihin hakeutuvilla on! Ei oo mitään iloa siitä, että on vaikka kuinka etevä lääkäri, kun ei osaa asetella sanojansa oikein. Ja kun aina kuitenkin puhutaan TODELLA henkilökohtaisista asioista, kun omaa tai lasten terveyttä tutkitaan. :kieh:
 
Hemuli!
Ihana kuulla että ultrassa meni hyvin! Me ollaan menossa ylihuomenna torstaina aamulla ultraan ja jännittää nyt jo. Emmin tossa pitkään, että onko se liian aikaisin, mutta silloin pitäis olla laskujen mukaan 7+3. No, siellähän se selviää sitten. Voikun se olisi ohi jo ;)

Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti

Siilura ja pikkuherne 7+1
 

Yhteistyössä