TOUKOKUUN TOIVOTUT joulukuussa

Birdie, et ole ainut,meitä loppu puolen toukokuun sakkia on vielä käymättä kasapäin =) Meillä 3.1 r.u :saint: Sinne asti pitäisi jaksaa odotella :|

Älkää ottako noista apuskoista niin kamalaa hysteriaa, kohtuus kaikessa, viinilasin voi ottaa, vähän graavilohta jne. Sekä neuvolasta, että lääkäriltä olen tämän kuullut. Toki, moni meistä ajattelee, että nollataan kaikki riskin aiheet.Hyvähän se on maalaisjärjellä ajatella :whistle:

Öhööö... Mull aon ollut joku tosi sitkeä vatsa pöpö! Oksensin tiistaina, keskiviikkona toipuilin ja torstaina olin taas vessan oma. Tänää olo on ihan hyvä, katsotaan nyt. Varmasti mies tulee jouluaatoksi kipeäksi, no saadaampahan olla rauhassa kotosalla, eikä tarvitse lähteä anoppilaan :LOL:

Harmittaa, kun ei voi vierttää joulua kotona :ashamed: Mie tahtoisin kyllä valmistella joulua ja laittaa ruokia, leipoa pipareita j amuuta, mutta turhaahan se on, jos joudutaan kaikki joulun pyhät juoksemaan anoppilassa sekä miun sijaisvanhempien luona. Ensi vuonna viimeistään ollaan kyllä aatto kotona kolmistaan, se on vissi!!!
menisi nyt vaan nämä kiire-ajat ohi niin pääsisi taas kaupassakin käymäänilman alituista ryysimistä ja tungeksintaa :LOL: Ihmisistä tulee ihan mielipuolia noiden lahjojen ostjen suhteen, enemmän enemmän, kalliimpaa hienompaa!! Mikään ei riitä ja otetaan vikavippiä ja käyttölainaa joululahjoja varten |O hohhoijakkaa... Kyllä mie ymmärrän, että lahjoja ostetaan jne, mutta raja nyt silläkin. :LOL:
Mun mielestä joulu kuuluisi olla lasten kohdalla lahjojen juhla, aikuisille voisi keksiä sitten vaikka hiukan syvällisempää merkityst, kuten kiva yhydessä oleminen, ja -tekeminen, hyvä ruoka jne.... :/

Pikku-RUinen 17+5
 
Täälläkin rakenneultra vasta 3.1. Naikkarilla heti aamusta, tuntuu että sinne on ikuisuus kun täällä on saanut lukea niin ihania ultrauskokemuksia! Ylimääräisneuvolassa saatiin sykkeeksi 147 ja oikein napakat äänet. Ei osannut tuttu sanoa kumpaa veikkais kun tytön nopeus mutta pojan napakkuus sykkeessä. Pieni potki ihan mielettömästi. Olen nyt ruvennut silloin tällöin tuntemaan liikkeitä masussa. Eka rv 17 joten ei täällä ainakaan kolmaskaan kerta liikkeitä kovin aikaiseksi tehnyt. Toki nää kaksi ilopilleriä pitää huolen ettei potkuja kerkee välttämättä ees kuulostella päivällä.

Piparit on leivottu tyttöjen kesken ja viimoiset puristukset on viikonloppuna. La haetaan kalkkuna ja la-su yöksi menee kinkku uuniin. Maustekakku leivotaan tyttöjen kanssa lauantaina maustumaan aatoksi. Siivoillut olen niin että enää puuttuu "normaali viikkosiivous" eli imurointi, luuttuuminen ja vessojen pesu sekä pölyjen pyyhintä. Olen pyhyhkinyt kaikki vitriinit sisältä ja ulkoa, pessyt keittiön kaapit, uunin ja pyyhkinyt pölyt keittiön ja olkkarin kaappien päältä. 19 sukulaista tulee jouluksi, joten melkoiset on meiningit! Tuntuu että kaappi on suht tyhjä vaikka ruokaa on sinne kannettu vaikka kuinka. No eipä siellä oikein perusruokaa sitten olekaan vaan saa soveltaa ruokaa nyt sitten aattoon asti ; )

Mutta nyt siistimään vielä varajääkaappi ennenkuin tytöille pitää rupee lämmittää ruokaa.

Oikein ihanaa Joulua ja Onnellista ja odotuksellista Uutta Vuotta! En varmaan ehdi enää koneelle mutta tulen sitten aaton jälkeen lukemaan mitä tänne kuuluu!

t. Satu ja tytöt sekä massu 17+6
 
Mä alan kyllä kohta oikeesti huolestua tosta myöhäsestä rakenneultra-ajasta.. :ashamed: Esim. mymmelis ja satuA ovat nyt viikolla 17 ja risat ja menevät samoihin aikoihin ultraan ku minä ja mulla viikkoja 19+2 nyt... Esikosta olin rakenneultrassa 19+1 ja kakkosestakin 19+5... ja tästä nyt siis vasta rv 22 :eek:
 
ensiksi kiitos päivittäjälle kun pääsin listalle :flower:

ja toiseksi kiitos että pääsin tänne. :flower:
töissä olen ja kiirettä pitää.
olen v-lopun myös töissä ja palaan tänne sitten paremmalla ajalla v-lopun aikana :xmas:

voikaa hyvin :hug:
 
Tervehdys Pulttis, taidettiin aikanaan samoilla viikoilla olla kuumeilemassa.

Ei ole täälläkään vielä ultrassa oltu vast 15.1 ja silloin muistaakseni rv 21+.

Viikonlopun ja joulun aikana olen netin tavoittamattomassa, mutta torstai aamuna heti ryntään katsomaan mitä teille tänne kuuluu.

Rauhallista Joulua kaikille ja voikaa paksusti :)

Terv. Jossu & masuasukki 17 + 3

P.s Vielä viimeisten tuntien työ puristus ja sit siivouksen pariin...
 
Totta kai PulttiBois olet tervetullut tänne
Poika04 puhuin kätilön kanssa noista ruoka-aine peloista ja hän sanoi, että lähes 80 % kaikista listeria ja toksoplasmoosi tapauksista tarttuu ulkomailta ja jos sellaisen aikoo pohjoismaista saada niin täytyy kyllä oikeasti tehdä työtä sen eteen. helpotti ainakin minua. lisäksi tuo syömäsi juusto on varmasti pastöroitu sillä lähes kaikki juustot, jotka valmistetaan euroopassa pastöroidaan. Ainoastaan pehmeät juustot voivat olla poikkeus. Ja jos juusto muistutti oltermannia niin ei hätää. varmasti pastöroitu. Sanoi sama kätilö myös, että tuskin löytyy yhtään raskaana olevaa, joka on onnistunut koko raskausaikanaan olemaan vahingossa syömättä jotain mitä ei pitäisi.

Mulla itselläni oli eilen tiukat paikat ja säikähdin tosiaan. Töissä iski semmoinen selkä, vatsa, nivuskipu, että jalat meni alta. ei mennyt ohi ja kahden tunnin jälkeen olin ensiavussa, josta lähettivät synnytysosastolle. Ultrassa onneksi selvisi, että pikkuisella kaikki hyvin, mutta olin reväyttänyt selkäni ja lisäksi hermoja oli mennyt tukkoon tai jumiin, joten nyt saikulla ja levossa. Että hyvät ihmiset, älkää uhmatko nostokieltoja. Voivat kostautua.
 
PulttiBois hieman myöhästyneet tervetulotoivotukset minunkin puolestani. Minäkin olen tällainen huhtikuun ja toukokuun välillä heiluva, kun minulla LA on 28.4 ja alkoi pelottaa tuolla huhtikuun listalla, että jään sinne loppujen lopuksi yksin jorisemaan, kun kaikki muut synnyttävät ennen minua. Täällä ei pitäisi olla sitä pelkoa. :LOL: Ja luultavasti synnytys kuitenkin venyy tuonne toukokuun puolelle, kun ekaa odottelen ja eikös ensimmäinen raskaus yleensä kestä hieman pidempään.

Mutta minäkin jatkan "asioiden kiinniottoa". En ole muutamaan päivään täällä ehtinyt piipahtaa, joten on muutama sivullinen viestejä luettavana. Huh mikä urakka!! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Mä alan kyllä kohta oikeesti huolestua tosta myöhäsestä rakenneultra-ajasta.. :ashamed: Esim. mymmelis ja satuA ovat nyt viikolla 17 ja risat ja menevät samoihin aikoihin ultraan ku minä ja mulla viikkoja 19+2 nyt... Esikosta olin rakenneultrassa 19+1 ja kakkosestakin 19+5... ja tästä nyt siis vasta rv 22 :eek:
Äläpäs ole huolissas tosta myöhäisestä ajasta.. Me mennään sinne 4D:hen vasta 17.1 ja sillon mulla viikkoja 22+1.. Eli kyllä mekin myöhään sinne mennään. Mies oli vaan sitä mieltä että ei me ultrassa kahen viikon välein juosta.. Siks siirsin kahdella viikolla eteenpäin.. Kovasti respan täti olis halunnut että ennen viikkoa 22 olis se ultra tehty. Mutta pidin pääni ;)

kiva kuulla että muillakin on jotain ihme tahnaa tisseissä ;) eka raskaus kun on menossa niin ei tiedöä mikä kuuluu asiaan, ja mikä ei...

Juurikin taisin bongata kaksi potkua... tuntu hiukka vahvemmilta ku aiemmin.. IHANA joululahja!!!

nyt kattomaan tartu mikkiiin ohjelmaa...

ihanaa joulua

birdie 81 + ahmatti rv 18+2
 
weiss
Poika04: Missä siun ultra kuulumiset viipyy? Toivottavasti kaikki oli hyvin! Nyt on lahjat paketoitu ja huomenissa oottaa siivoaminen.. Aika valmistautua joulun viettoon, esikoinen ei meinaa housuissaan pysyä..

Mie toivotan kaikille rauhallisen ihanaa Joulun aikaa!!! :heart: :xmas: :heart:
 
:xmas: Kaikille ihanaa ja rauhallista joulun aikaa :xmas: :xmas:

Täällä kaikki myös ihan joulu tohinoissa, hassua. Itse olen unhohtanut melkein koko joulun tyystin, eilen hain vasta lahjatkin :LOL:

Ottakaahan siskoset hyvät rauhallisin mielin joulun tohinat, nautitaan siitä, saadaan olla hetki aloillaan :) Olkaahan kilttejä, palataam joulun pyhien jälkeen astialla :hug:

Nauku-Ru 17+6 ja eilen ensimmäiset kuplinnat ja sipatukset massusta :heart:
 
Huomenia!

Eilen oli tosiaan meilläkin ultra.:) Vauva on periaatteessa ihan terve. Hänellä on toinen munuainen vioittunut (ahdas) mutta kätilö vakuutti, ettei se tule vaikuttamaan vauvan elämään. Tilannetta seurataan vielä yhdellä kontrolliultralla noin seitsemän viikon päästä. Ja meille tulee pieni poika, kuten olen koko ajan tiennyt.:):):)

En edes jaksa lähteä nyt selittämään terveyskeskusparodian viimeisintä käännettä mutta sanotaanko nyt vaikka niin, että taas arvauskeskus on nimensä veroinen.:( Saapi riittää. Aion valittaa koko toiminnasta..

Täytyy sanoa, että onnesta soikeana odottelen pienokaistamme ja meille molemmilla miehen kanssa vauvan näkeminen eilen teki todemmaksi ja todemmaksi sen, että pian meitä on kolme.:) Eikun joulun jälkeen vauvaostoksille!!

Hieman mietin pojan munuaista, miten sen tilanne kehittyy jne.. Mutta kätilö mielestäni selitti asian hyvin ja rauhallisesti, että uskon kaiken olevan hyvin.

Nyt taitaa tämä tyttö vetäytyä pikkuhiljaa joulun viettoon.:) Oikein ihanaa joulua kaikille.
:xmas:
 

Tulen edes hyvät joulut teille nopeasti toivottamaan ja onnea tyttö ja poika uutisista kaikille jotka sen ovat saaneet tietää. Meillä ei kunta siis tarjoa toista ultraa tuon 12 viikon np-ultran lisäksi joten tässä rahatilanteessa kun tuota lottovoittoa rahan kohdalla ei ole osunut kohdalle niin synnytyksessä toivottavasti nähdään keväällä terve tyttö tai poika, itse veikkaan poikaa. :heart:

Meillä oli lapset ensin mahataudissa, sitten tuli molemmille korvatulehdukset ja nyt pojalla kolmannesta korvien antibiootti kuurista maha kuralle, jo viidettäpäivää vaippoja ja vaatteita vaihdetaan tiuhaan. :headwall:

Mutta kuitenkin siis oikein hauskaa ja rauhallista joulunaikaa.


MOLLAKKA ja pikkuinen 22+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuri:
PulttiBois hieman myöhästyneet tervetulotoivotukset minunkin puolestani. Minäkin olen tällainen huhtikuun ja toukokuun välillä heiluva, kun minulla LA on 28.4 ja alkoi pelottaa tuolla huhtikuun listalla, että jään sinne loppujen lopuksi yksin jorisemaan, kun kaikki muut synnyttävät ennen minua. Täällä ei pitäisi olla sitä pelkoa. :LOL: Ja luultavasti synnytys kuitenkin venyy tuonne toukokuun puolelle, kun ekaa odottelen ja eikös ensimmäinen raskaus yleensä kestä hieman pidempään.

kiitos, kiitos :flower:
mulla esikko tuli 3,5 viikkoa etuajassa maailmaan, toinen tasan laskettuna joten josko tämä kolmas menisi sitten yli reilusti :D :whistle:
saas nähdä.
samalla tavalla poikien synnytys mennyt, joten odotan milloin vedet lähtee ja homma tyssääntyy siihen sitten. käynnistetty on siis molemmat loppujen lopuksi ja hyvin mennyt.. :heart: :heart:

töissä taas ollaan, eilen tein 14h ja tänään 10h päivä. väsyttää mutta yllättävän "pirteä" olen kuitenkin kun miettii että tällä viikolla tulen tekemään n.30h ylitöitä :eek:
yritän näin saada äitiysrahaa isommaksi, raatamalla itseni henki hieveriin :ashamed: ja samalla mies ja pojat ovat kolmisin vaan kotona kun äiti painaa yötä päivää töitä melkein :ashamed:
onneksi aatto edes saadaan yhdessä olla :xmas:

mun pitää joulun jälkeen lukea tätä pinoa paremmin, muutama tuttu nimi löytyy- osa ihan uusia. näin pääsisin vähän perille teistä :D

mutta siihen asti kaikille oikein rauhallista joulua, syökäähän kovasti ja nauttikaa yhdessäolosta.
:hug: :wave: :heart: :heart:

t. pulttis ja joulukinkku rv 22 :heart:
 
Erika: onnea pojasta :heart: ja älä huoli siitä munuaisesta...siitä ei tule vaivaa pienelle miehelle olemaan.

Eli ultrassa käyty ja pieni tyttö luultavasti saadaan...kiva juttu kun meillähän esikko on poika ois sitten molempia. katseltiin 4 d:llä pienokaista aina välillä voi miten kaunis pikkuinen siellä asustaa...koko vastasi 20+4 (20+1 oli viikkoja eilen) eli hyvin on kasvanut. kaikki sisuskalut oli ok vaikka navan meinasi unohtaa katsoa mutta onneksi kätilö muistutti et katsoppas napakin ja kunnossa oli kuulema sekin puoli.

onnesta soikea poika04 ja tyttö 20+2
 
Kiitos summer! nyt pyritään heittää huolet takaalalle ja yritetään nauttia tästä raskaudesta. laittelin äsken vauvanvaatteita ja ihailin niitä itsekseni..pitäisi varmaan hankkia jotain vaalenapunaista joukkoon =) mulla on aika lailla vaaleansinistä, valkoista, vihreää...mut kyl mä vaaleensinisiä potkareita voin tytöllekkin laittaa...mitäs mieltä muut? mun kaveri sano ettei ikinä laittas vaaleensinistä tytölle...mut musta se on kaunisväri ja käytänhän mä sitä itsekkin.
 

Yhteistyössä