*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Huomenia!

Lirolle tsemppiä huomiselle! Pian saat oman pikkutuhisijan kainaloon, ihanaa :) :heart: !

Poika04:lle peukutus huomiseen kokoarvioon! Toivotaan, ettei pikkuinen olisi kasvanut niin paljoa, ettei mahdu tulemaan normiteitse. Hienoa, että seuraavat vauvan kasvua tarkasti. Multa katsottiin myös lantiota viime polikäynnillä. Tosin lantiokuvat ottavat vasta ensi kerralla (ellei vauveli ole sitä ennen jo putkahtanut), jos epäilevät ettei vauva mahdu. En tiedä mistä neuvolalääkäri edes keksi, ettei vauva mahtuisi alakautta, hän mut sinne polille lähetti. Ilmeisesti siitä, koska se sisätutkimus sattui niin älyttömästi?! Kokoa pikkuisella oli viikko sitten 2,8-3,1kg. Lääkäri tuumasi, että mitään rakenteellista estettä ei pitäisi mulla olla n. 3 kiloisen synnyttämiseen, koska pituuttakin löytyy riittävästi. Mutta tiedä nyt sitten...:/ Vähäsen jäi kyllä epävarma olo.

Liikkeet tuntuu täälläkin selvästi. Pikkuisella on kyllä välillä hiljaisempia päiviä, mutta joka päivä liikkuu jonkin verran. Tietysti itselläkin on joinakin päivinä niin paljon touhua, etten jatkuvasti ehdi seuratakaa mitä masussa tapahtuu. Mutta soffalle istuttuani möyriminen yleensä alkaa :) .

Masukuvat on ihania =) !

Katrinaisen kuuluumisia odottelen minäkin. Toivottavasti pääsee piakoin kertomaan mitä kuuluu.

Alakerran turvotusta en ole huomannut. Turvotusta ei ole ollut kyllä muuallakaan koko odotuksen aikana, toivottavasti ei enää tulisikaan.

( . ) Eilen en ehtinyt kirjoitella ollenkaan. Heiluin ulkona pari tuntia haravan kanssa. Tasan kerran supisti koko projektin aikana :D . Selkä alkoi lopuksi väsyä, mutta muuten tuo uurastus ei tuntunut missään. Pikkuisia supistuksia tulee päivittäin, jotkut kiristää enemmän ja toiset vähemmän...mutta kovaa ei ole sattunut kertaakaan. Alakertaa kyllä silloin tällöin vihlaisee kävellessä, ne vihlaisut on kyllä inhottavia. Kaippa se pikkuinen poraa päätänsä lähtökuoppaan.

Marimint ja pikkuinen rv 37+5 (apua, kun aika menee nopeeta, alkaa jänskättää!)
 
Terveisiä neuvolasta,

paino +300g
rr 134/82
kohdun pohjan kork 35cm
rt
syke 150

Äippäloma alkaa huomenna, tämä viikko oltu sairaslomalla verenpaineen takia ja samasta syystä lepomääräys. Aika tuskaa totutella tässä vaiheessa lepäilyyn. No, onneksi tuo 3v ei semmoista sallikaan.

kriisi ja typsy 34+5
 
Kaunista päivää!
Täällähän on ehditty jutella sitte eilisen jo monta sivua!
Muakin on mietityttänyt tuo lapsivesi homma. on maha menny jotenki semmoseksi kovemmaksi!ja sitäki miettii että mistä kummasta voi tietää että millon sitä lorahtaa, jos se kerran voi tulla pikku hiljaaki. alakerrassa muutenki sen verran trooppiset olosuhteet ku valkkaria tulee niin paljon. tuleeko muille hikoamis "kohtauksia"? mulle saattaa yhtäkkiä vaan tulla hirveän kuuma.vaikka ei tekiskään mitään erikoista. kurjaa. Turvotustaki on niin paljo ettei vihkisormukset mahu edes pikkurilliin. Ens viikolla olis painoarvio ja lääkäriaika, ei malttais odottaa sinne asti. oon ihan hukassa ku nyt puskee juhlia ja mitkään vaatteet ei tunnu sopivan päälle! on häitä ja kihlajaisia joka viikonlopulle. :/ ei oikein viittis ostaakaan enää mitään isompaa ku ei voi kuitenkaan kauaa pitää, tuntuu että rahat menee hukkaa. Täälläkin vois välillä vaikka napata kantapäästä kiinni, tuntuu tosi selvästi jalat ja selkä mahan läpi.
viikkoja nyt 36+5, sais kohta mun puolesta jo syntyä!
 
Huomenet!

Ihania masukuvia kaikilla :)

Onnea Lirolle huomiseen päivään. Tulethan sitten kertomaan miten meni? Vauvauutisia odotellaan jo kovasti tänne palstalle :)

Jokohan se katrinainen... Ei varmaan malta tulla kertomaan kuulumisia, kun menee aika nyyttiä ihaillessa :heart: :heart: :heart:

Paikkojen turvotuksesta: Mä en ole sen kummemmin huomannut mitään. Eikä ole mieskään, kun ei ole vieraillut tuolla alakerrassa moneen viikkoon.

Meillä on taas vesikatko 14 asti. Meinasin alkaa pullottaan aamula simaa ja leipomaan sarvia, mutta eipä sit tarvinnutkaan, kun ei tu vettä :/ Ärsyttävää!!!

Mä kävin eilen kaupungilla ja sorruin ostamaan pikku-ukkelille törkeen kalliin ulkoilupuvun. Semmoinen luonnonvalkoinen Reiman puku. Jotenkin vaan sain päähäni, ettei ilman tuota voi tulla toimeen :whistle: Nooh, pihistetään sit jostain muusta... Pakkauksen puku on vielä liian suuri ja alkaa olla kuumakin näillä lämpenevillä keleillä, joten olihan sitä jotain investoitava. Yleensäkin olen pitänyt periaatteena, että ulkoiluvaateista ja kengistä ei lasten kohdalla kitsastella. Säästän sit jostain muualta. Onneksi paljon saa hyvää tavaraa myös kirppikseltä ja sukulaisten kierrätyksestä.

Olihan se kriisikin vielä yhdes koos :)

Voi jösses, kun alkaa olla tukalaa olla. Sukkia ei saa ilman hikikarpaloita jalkaan ja muutenkin tuntuu, että kuuma on koko ajan. Supisteluja tulee vaan auton kyydissä ja kävelessä. Kait se on lähdettävä johonkin niitä metsästään...

Palaillaan :)
 
synnytyssuunnitelmasta En ole ajatellut tehdä, katsoo sitten synnärillä miten hommat etenee :)
riinak Tuttua tua hikoileminen, se on ärsyttävää!
kutinasta Täällä myös kutiaa jalat ihan hirveästi ja masu! koko ajan olisin raapimassa! :S

Viimeyö oli hirvee! Hyvä kun en itkemään alkanut! Niin levoton olo käsissä ja jaloissa, panaadolista ei mitään apua, hiki virtasi vaikka nukuin pikkuhousuilla ja rintsikoilla, kylkeäkään ei voinut kääntää kun otti niin nivusiin :(
Mua ei edes huvita enään iltasin mennä nukkumaan kun siitä ei kertakaikkiaan tuu yhtään mitään!! Nyt oon sit ihan väsyny |O

Olipa mullakin taas oikein ilosta tekstiä, anteeksi...

majj ja pikkuinen 35+0 :heart: niin se uus viikko taas alkaa! :p
 
moi :wave:
ei viäläkään katrinaisen vauvauutisia.
dora tosi kurja juttu ettet päässyt käynistykseen :( mä olisin kanssa ollut tosi raivona kun odotanut päivää että saisi nyytin kainaloon.

hikoilu joo täällä kanssa hikoillaan öisin ihan hulluna :(
kutinamulla kanssa kutiaa maha ihan älyttömästi näköjään ihan normaalia.

jep,nyt tarvii lähtee neuvolaan viimisesiä kertoja mennään.

nuppu 37+4
 
majj: ihan samat fiilikset :/ Mä otin kans eilen liuskasta viimeisen Panadolin, kun alavatsaan sattuu niin hemmetisti. Ne on kait sit niitä liitoskipuja. Nukkumisesta ei tuu mitään, kun hikeä pukkaa päälle. Onneksi täällä on lupa valittaa :) Miehellekään ei viitsi koko ajan urputtaa..
 
Moiks!

Tänään oli neuvola ja painoa oli tullu kahteen viikkoon vaan 400g eli vauvan kasvun verran!! :D Kaikki oli muutenkin ok..Valitin vaan kun en sa yöllä nukuttua kun koskee niin vietävästi joka paikkaan..Pitää kokeilla jos päikkärit vetis tuossa kohta..

Tuosta kutinasta mie oon kans kuullu et maksa-arvot on mahdollisesti koholla jos käy kutisee, kandee käydä tarkistuttamassa...

D ja mahan asukki 37+6
 
weiss
Äippä: Enhän mie muistannu, jotta sullakin oli nuo syöksyt.. siitä kun ei ihtellä todellakaan ole kokemusta!! :ashamed: Joku on maininnukin tuosta muistista ja sen menettämisestä.. :whistle:
 
Neuvolasta kotiuduttu. Kaikki onneksi ihan hyvin. :)

Painoa oli tullut vain 500g /3vko vaik on tullut syötyä suklaalevy jos toinenkin ;) Yht. 9.4kg ekata neuvolasta.

Pissa puhdas
Turvotus -
RR 106/70
Sf 31.5
Tarjonta RT (pää ihan alhaalla, ei saanut päätä liikkumaan eli ehkä olis jo kiinnittynyt)
Liikkeet ++

Purin hänelle vähän tuntoja liittyen koska lähteä synnärille. Sain ohjeeksi (mun tapauksessa, esikoisen synnytyksen kesto 1h25min)

-Jos vedet menee niin -> soitto synnärille ja kerron että olen tulossa.
-Jos verta/ vihreälapsivesi -> samantein matkaan ja soitto autosta että olen nyt tulossa
-Supparit -> Kun alkavat olla säännöllisinä 10min välein ja tuntuvat tosi ikäviltä/kipeiltä -> soitto synnärille ja ilmoitus että olen tulossa tarkistamaan tilanteen.

Neuvolatäti kannusti menenään liian herkästi kuin odottamaan ja ihmettelemään ;) Vieläkin on vähän mietteliäs olo mitenkähän tässä käy...

Vilma rv 35+
 
Päivää vaan!
Katrinainen pitää jännityksessä :whistle: :eek: :$
Turvotusta on todella havaittu täälläkin,ei meinaa omikseen tunnistaa!Kaikki turvotukset keskittyny siihen suuntaan,muualla ei mitään-
Painoa tullu niin reilusti että parempi ku ei mainitse ..

Eilinen PÄI käynti kerto seuraavaa rv.36+5..:
-pissassa 1 + sokeria :snotty:
-verenpaineet 139/87
-vauva RT, liikkuu ++, painoarvio 3,2kg
- noin sentin cervix,auki väljästi kahdelle sormelle ja TODELLA pehmeä

Vaikuttais suhteellisen kypsälle toi tilanne näin esikoista odottavalle =)
Toivottavasti osaa lähtee ajoissa lasareettiin- -

Mukavaa kevätpäivää kaikille "Vauvauutisia odotellen.."
 
Hei!
synnytyssuunnitelma sellasest en ole ennen kuullutkaan. en varmaan sellasta tee tai tavallaan onhan se päässä. Synnytys kaikilla mausteilla kiitos, jos tarpeen.
kivunlievityksestä mä viimeks kätilölle heti kerroin etten haluu epiduraalia - jotenkin kammosin selkään laitettavaa piikkiä, mut sit kun se otin se ei edes tuntunut.
vehnäpussit osottautui tosi hyviksi, keinutuoli ja tietty amme vaikka olis vesi saannut olla lämpimämpää. Ilokasua ja kipupiikkejä tonne alas kokeilin -eli kaikkee mahdollista.

ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA aqvarakkuloista(miten lie kirjoitetaan) -laittaminen kuulemma sattuu hirveesti(pienen hetken) ja se sit auttaa kehoa jotenkin tuottamaan omaa kipulääkettä???

Nyt pitää lähtee ripustaa pyykkii. :wave:
 
aurinkoista torstaita!

kauheesti oli taas tekstiä pukannu.. :) ja nättejä masukuvia!
katrinaista täällä kaipaillaan kertomaan kuulumisia!

synnytyssuunnitelmaa ei oo aikomus tehdä.. meille valmennuksessaki sanottiin et ei kovin tarkkoja suunnitelmia kannata alkaa tekee ku ei sitä koskaan tiiä et millanen synnytys on tulossa.. ihan avoimin mielin oon siis menossa.. :) tosin tiedän oman kipukynnykseni olevan aikas alhainen mut yllättävän hyvin noihin kipuihin on oppinut suhtautumaan tän raskauden aikana.. jotenki sitä aattelee et ne kuuluu nyt tähän raskauteen.. toivotaan et synnytyski menee noin ajatellessa.. ;) varmaan vaan vähän erilaiset kivut on sitte.. :whistle:

kutinaa on ilmennyt mulla jo kauan aikaa masussa.. oon aatellu et se johtuu ihan tuosta ku iho venyy.. ei jaksa joka asiasta ressata. rasvaus mulla auttaa joskus, joskus ei..

hikoilua täällä on öisin.. :attn: samoin levottomat jalat vaivaa toisinaan.. viime yönä viimeksi..

lakupiippu: mun tietääkseni vauva tulee maailmaan sit ku on tullakseen.. :) tai sit mä oon vaan asennoitunu niin.. mä en mitään rajoittele tekemisiä mut en liioin yritä saada vauhtia toimintaan.. :D jotkut sanoo noista ässistä olevan apua.. erityisesti niistä 3:sta ässästä.. ;)

(.) täällä ollan yksin päivä kotona.. mies tekee ylitöitä et saa ens viikolla työmaan valmiiksi.. no, kohtahan se jääki sit "kesälomalle", ens viikon jälkeen.. vissiin vähän turhan aikasin.. mut minkäs teet ku pomo sanoo et sä jäät lomalle. :headwall: :headwall: niin että saishan tuo meijän vauva jo sit ens viikolla syntyä et ei sit tarvii heti kesäkuun alusta miehellä tuhlata isyyslomiaki.. :D nyt kohta kaffelle!
anuliina36+2 (alkuperäisen mukaan ois jo tasan 39.. :'( )
 
Katselin tuossa mun neuvola korttia, ja läskin että paljonko sitä painoa onkaan tullut nyt sitten yhteensä, ja eihän sitä ollutkaan tullut kuin 13,5 KG :p Olin joskus laskenut väärin ja muistelin että nyt olis jo lähempänä 17KG mutta ei! Tämä piristi mun päivää kummasti! :p
 
Hikikohtauksia täälläkin ja ihan todella kuutmolla olen koko ajan,lyö tyhjää tosissaan ja tuijottelen vaan kaukaisuuteen... vievät kohta hullujen huoneelle :p

Meikä lähtee sairaalaan heti kun tuntuu siltä etten enää uskalla kotona olla,tosin se nyt oli ihan lääkärin määräyskin kun nuo paikat niin kypsät.
Tuli mieleen kun tuttava sai tytön kymmenen vuotta sitten melko nuorena ja oli kotona kiltisti kellonkanssa laskenut supistusvälejä niinkuin oli neuvottu,kun ei missään vaiheessa tihentynyt neuvojen mukaisesti,sitten kun vihdoin lähtivät,oli pää jo melkein ulkona. No,se synnytys oli sitten erittäin nopea :D
Eli mun neuvo olis kans että jos alkaa tuntumaan siltä,niin käy ees näytillä,ettei liikaa ojeita tuijota =)
 
Polilta kotiuduttu!!

Tulipas sitten käytyä siellä synnytystapa tutkimuksessa ja painoarviossa. Ekaks noi alakerran kuulumiset, eli rv 36+4,väljästi sormelle auki, paikait todella pehmeet ja kaulaa jälellä 1.5 cm. Lääkäri meinaili edelleen etten loppun asti mene, joten jännitys tiivistyy. Vauvalla kaikki hyvin, virtaukset yms kunnossa ja painoa tytyllä oli 2885 g. Normaali alatiesynnytys on kuulema mahdollista näillä painolukemilla, tilanne oisi eri jos painoa tytyllä olisi 4 kiloa.

Käytiin siinä sitten samalla tutustumassa synnytyssaliin ja osastoon ja paikka vaikutti ihan kivalta ja viihtyisältä. Vauvalassa oli niin ihana peeni mees tänä aamuna vasta syntynyt, kyllä pukkasi tippaa linssiin kun sitä siinä ihasteltiin. :heart: Mutta erittäin onnistunut reissu ja hyvä mieli jäi!!!

Katrinaisen kuulumisia minäkin kaipaan kovasti. :D

Mutta nyt siivoilemaan ja pakkaamaan vihon ja viimen se laitoskassi loppuun!!Palailen illalla paremmin. Aurinkoista päivää kaikille!!

liinu83 ja möykky 36+4
 
Aurinkoista päivää arvon mahakkaat! B)

Onpas turpea päivä täälläkin: nilkat on kuin norsulla ja sormet ihan nakit - ei oo enää pitkään, heh, vanha virsi, mutta onneks jo alkaa vaikuttaa ihan uskottavalta.

tmvk/ mymmelis/ oliko birdie ym. masukuvalaiset Ihania ja suloisen hellyttäviä kuvia!:heart: tmvk: ihan kuin mun maha!!! Just eilen sain viimeks kuulla et miten voi olla noin iso maha ja et onpa "etutörö"´- ihanaa saada etutörö kohtalotoveri!!!:D

Me tehtiin synnytyssuunnitelma sairaalassa: sitä varten oli ihan henk. koht. aika. Oli muuten hyvä juttu: kirjattiin kaikki mahdollinen ylös, toiveet yms. sektiotakin varten.

Joo katrinaisen kuulumisia odotellessa: nyt saadaan jo ihan sata varmasti vauva-uutisia, ihanaa! :heart:

Onpa mahtavaa aikaa tää kevät. Ajatelkaa et me saadaan kaikki ihanat kevät-vauvat!!! :D :heart: - voiko enää olla olemassa sen parempaa?! :heart:

t. tänään turvonnut, mutta yltiöposiitiivinen eeti ja potkuri-papsukka 37+5 :heart:
 
onpas naiset olleet taas aktiivisia. hetken kun on poissa, niin tekstiä tulee vaikka kuinka...

hikoilua esiintyy täälläkin. Ja varsinkin yöt on ihan tuskaa. Lakanoita saa olla vaihtamassa ihan koko ajan. Ja haarovälissä on kanssa hikoilua... outoa. Ja vaatekaupoissa vasta hiki nouseekin pintaan. ARGH

synnytyssuunnitelmasta ei oo hajuakaan... eipä sitä eka kertalainen kauheesti voi suunnitella tota synnytystä...

mä ajattelin lähteä sairaalaan heti kun olo alkaa käymään tukalaks... vaikka miten suosittavatkin pysymään kotona mahd pitkään. meiltä on lasarettiin onneks niin lyhyt matka, että ei haittaa vaikka käännyttäisivätkin kotio...

missäs se katrinainen luuraa?????
 
Mää kuullutkaan mistään synnytys suunnitelmasta :eek: Joku joskus puhui, että kirjaa kyllä ylös toiveitaan juuri siihen esitieto lomakkeeseen, mutta milläs ensisuynnyttäjä lähteemitään toivomaan, muta ku tervettä vauvaa ja onnistunutta synnytystä :p Eiköhän se luonto kerro, meneekö suunnitelmien mukaan :D

Alapää-hikoilusta heh, jooh, siis ihan totta, mulla on välillä stringit ohan hikiset, vaikak oisin just herännyt tms...miten lie tuuletus loppunut tuonne kinttujen väliin, vaiko mikä siellä niin kovin hikoiluttaa...Välillä jo ihan miettinyt, että oonkohan pissinyt unissani, kun on ihan märät pikkikset, mutta eih, hikeä hikeä pukkaa vaan :LOL:
Eilen sain itseni kiemurreltua semmoiseen asentoon, että sian koko alapään ajeltua sileäksi, joko se auttais :LOL: tarvii korkata vauvan peppu-jauhe purkit omaan käyttöön...
 
paljon onnea nemika :flower: olipa nopeaa touhua...

omaan (.) ei ihmeitä..vointi muuten ihan ok, paitsi nivuset ja selkä kipeinä,,,hyvä kun liikkeelle pääsee.
toivottavasti pian tapahtuisi jotain.. edes jokin merkki...

t.m ja masu 39+1
 
Auringonpaistetta kaikille!

Taitaa katrinaisella olla ihan muuta puuhaa, ei varmasti nyt ehdi pahemmin meitä miettiä. Toivotaan että siellä on nyytti onnellisesti kainalossa.

toukonuppu kiitos kovasti myötätunnosta. Mies lohdutti sanoen että onhan vaan tärkeintä että pikkuisella on kaikki hyvin... Tottakai se on tärkeintä. Mutta kyllä oli turhauttavaa kun oli jo etukäteen niin kovin jännittänyt tulevaa ja ainut mitä sieltä sain oli käsky kotiin.

Ei huono idea miettiä vähän sitä synnytyssuunnitelmaa. Kyllä ne kätilöt sanoo jos ihan liikoja toivot, mutta toivomuksia kyllä voi esittää. Mutta kyllä se vauva ulos saadaan vaikka sulla ei olisi mitään ideoita miten päin sitä tai missä sitä haluaisi ponnistaa. Minä olin ekan kanssa ihan ulalla kun synnytyssaliin mennessä kätilö istui viereeni ja halusi jutella millaisia toiveita mulla oli synnytyksen suhteen. En ollut ollenkaan ajatellut asiaa! Halsuin vaan että homma menee tosi nopeasti ja ilman kipuja. (Siinäpä teillle malliesimerkki synnytystoivomuksesta joka mahdoton toteuttaa...)

Ja episiotomiasta, en usko että sitäkään kätilöt turhaan ehdottaa tai tekee. En minäkään sitä ensimmäisestä olisi halunnut. Olinpa kuitenkin tyytyväinen kun se tehtiin koska paranin paljon nopeammin kun samaan aikaan synnyttänyt joka ei leikkaukseen suostunut ja repesi ikävästi. Hänellä kesti alapää kuntoutua istumakuntoon todella kauan.
Ainahan jokainen synnytys on erilainen ja jokainen tekee kuten haluaa, mutta ei varmasti kannata sitä episiotomiasta kieltäytymistäkään niin tarkkaan päättää etukäteen.

Terveisin Dora ja mahassa pyörivä ainakin 4kg:n pikkuinen
 
Täällä tuli 37 viikkoa täyteen!

Kaikille kutisijoille, erityisesti niille joilla kutinaa käsissä/jalkapohjissa, yhteyttä neuvolaan! Hepatoosissa on riskinsä ikäville asioille, joten hyvä tarkistuttaa ja päästä kunnon seurantaan jos tarvis. Kyllähän tuo massunahka joskus vähän kutiaa, mutta koska käsissä/jaloissa ei mitään niin ei ole huolestuttanut.

Mua närästää ihan älyttömästi ja vähän väliä. Rennie on bestikseni.. Nyt tänä aamuna oli eka kerran turvotustakin sen verran, että sai ottamalla ottaa sormuksia pois. Oikeastaan ei muuta ihmeellisiä oireita täällä.

Meillä on maanantaina se äippäpoli käynti ja lasken kyllä päiviä siihen. Jos sitten tietäisi suunnilleen mitä kokoa tuo kaveri tuolla masussa on. Ja sais tarvittaessa käynnistykselle suunnitelmaa, jos ei omin avuin sieltä ala tulemaan..

Synnytyssuunnitelma Synnärille menevään kaavakkeeseen sai laitettua jotain toiveita ylös. En halua epparia, koska ekakin tuli isosta koostaan huolimatta ilman sitä. Ja mä pelkään sitä, että alakertaan tullaan saksimaan.. Tietysti jos muu ei auta.. En halua spinaalia, koska ekassa se kyllä auttoi, mutta 5h liian vähän aikaa. Epiduraali, jos selkään kajotaan ja mahdollisimman pitkälle luonnon mukaisesti mitään silti poissulkematta.. Ei mitään ihmeellistä. Sitten toivoin jotenkin sitä, että kätilöä näkisi muutenkin kuin vain ohi mennen nappia painamalla. Ekasta synnytyksestä jäi vähän ikävä olo, kun oltiin miehen kanssa niin paljon kahden erityisesti silloin ennen spinaalia kun olin tosi kipeä.

Eiköhän me parin päivän sisään saada taas palstalle vauvauutisia!
=)
 
pirkale teksit katos taas!

ihania masu kuvia.

onkos kellaan muulla aamupahoinvointia? Tanaan oon kaynyt katelemassa vessanponton pohjaa. Eilen sain pidateltya. Kurjaa ja mieli maassa varsinkin kun pissasta loytyi leukosyytteja ja tulehduksen poikanen paalla. vali vali...Onneksi verenpaine hieman laskenut.

Synnytyssuunnitelmasta, epiduraalia toivon kun muut laakkeet saa mut pahoinvoivaksi. Eipa oo kiva ponnistella kun paa on upoksissa oksennus saaviin :LOL: . Onneksi mies on nyt tottunut mun huonoon oloon kun oon laakkeiden vaikutuksen alaisena. Polivleikkauksen jalkeen parka luuli, kun en ollut soitellut etta vois tulla hakeen, etta ovat loytaneet syovan mun polvesta. Helpotus oli kuulemma valtava kun paasi sairaalaan ja loysi minut paa oksennus vadissa :D .

alapaasta luulen etta on hieman turvoksissa. mies ei oo maininnut, mutta kodun kaula nuntuu lyhentyneen ja laskeutuneen, oma arvio kun sisatutkimuksia ei oo taalla tehty.

nyt yritan ottaa itsesta niskasta kiinni ja pesta taas koneellisen pyykkia. Ulos en saa vietya kun ukkostaa ja vetta tulee taivaan taydelta

LC ja tanaan mennaan tutustuun synnariin!
 
Terveisiä neuvolasta
rv: 38+6
paino: +1.300kg per viikko ja alusta 17,6kg
turvotus: ++
RR: 114/78
pissa: puhdas ( sain liuskoja kotiin että voin seurata tuleeko valkuaista turvotuksen takia )
Hb: 122
Sf: 38 ei ihmekään et maha olevinas iso...
rt ja erittäin alhaalla. sanoi että sitten kun tulee, niin saattaa tulla vauhdilla.
uusi aika taas ensi viikon tiistaille mikäli olen vielä yhdessä koossa.

Täällä on kanssa hikoilua yöllä nukkumisesta ei tule mitään kun herää kokoajan siihen että "ui sängyssä" . En voisi kuvitellakaan laittavani mitään päälle nukkumaan mennessä joten ihan nakuna täällä nukutaan.

Alapään turvotuksesta sitä löytyy ja runsaasti. Ei tunnista omaksi alapääksi...

Tänne päin saa laittaa supistuksia tulemaan jos löytyy ylimääräisiä :kieh: Tänään on se maaginen 38+6 milloin molemmat aikasemmat on syntyneet :kieh: :kieh: Tänään on kyllä supistellut mutta ei niin että ulos vielä tulisi :headwall:

Nyt ruuan laittoon...

tmvk ja toukka 38+6
 

Yhteistyössä