*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Iltoja leidit!!

Anteeks ku en oo koko päivänä kirjottanu, mut koko päivä meni ostosreissulla. Kävin hakemassa mun morsiusmekonki liikkeestä kotio!!!Kylläpäs se näyttikin hyvälle pitkästä aikaa... :D

En nyt kaikkee muista mistä on ollu puhetta mut ainaki noista liikkeistä. Täällä tyty riehuu aamulla ja iltapäivällä ja sit illalla. Ja ne liikkeet tosiaankin SATTUU IHAN P.ERKELEESTI!!!Saa välillä aivan ääneen, (hunotapaisen mä noidun) kirota ja tupista. :| :ashamed: Mut oon onnellinen et se liikkuu, se on pääasia.

LIROLLE isot onnittelut käynnistys päivästä. On varmasti ihana tunne kun tietää millon nyytti syntyy. :hug: :heart:

Miulla on huomenna se poliaika ja mua JÄNNITTÄÄ JA PELOTTAA AIVAN KAMALASTI!!!!!!!!!!!!!! Saas nähä saanko mie etes nukuttua!!Pitäkää peukut ja varpaat pystyssä että kaikki olis hyvin ja että jotain näitten kipujen kans ois tapahtunukki tuol alapääs.

Niin ja noista kivuista. Mä oon kans ku vanha mummo aina varsinkin iltaisin. Kävely on vaikeeta ja sattuu ja ahistaa ja plaah...

Mut nyt jättis trio tuutin kimppuun!!!!!!!!!!!!!

liinu83 ja möykky 36+3
 
Lirolle onnea käynnistyajasta, mulla on huomenna se kokokontrolli kun vauva oli 36+ viikolla ton 3,2 kg ja mulla on ahdas lantio haluavat nyt sit seurata et miten kasvaa ja mahtuuko vai leikataanko sit jossain vaiheessa.3,2 kg ois viel mahtunut mut saas nähdä..jännittää kauheesti

Weiss: kiitos kannustuksesta, on vaan nuo liikkeet niin metätettävissä aina et vähän pelottaa..

Liinulle onnea polikäynnille =)

Äippä onnea RT: johdosta, nyt ei sitä tarttee jännätä nyt vaan odotellaan millon vaavi syntyy =)
Kiva massu mymmelillä...ja niin hoikassa kunnossa muuten =) voih kun olisin minäkin
 
Huomenta!

katrinaista ja kuulumisia piti het aamutuimaan tulla kurkistelemaan. Taitaa olla jo vauveli kainalossa ja äiti ja isi kovasti ihastelemassa, kun mittään ei kuulu :)

Onpas teillä kaikilla ihania masuja =)

Lirolle onnittelut käynnistysajasta :)

Ja sitten intiimialueen kysymykseen...ootteko huomanneet, että teidän pimppi olis turvoksissa? Ite oon huomannu, kun pissillä käy ja pyyhkii, niin vähän niinkun nuo häppärit roikkuis alhaalla, silleen että siellä takana olis pää, joka työntää niitä alaspäin.... En osaa paremmin selittää, toivottavasti joku ymmärtää haen takaa :ashamed:

Jaahas, pyykin levitykseen. Viimeiset vauvan vaatteet koneessa :)

Ja joku oli tänään menossa arvioon, tsemppiä!
 
Pipsa Possu - Hyvä kun otit puheeksi... Turvotusta on täälläkin, huomasin sen eilen, kun yritettiin sekstailla, eikä onnistunu kun paikat oli niin piukat. Tuntu itestä ihan turvonneelta, ja nytkin tuntuu tuolia vasten. Nyt alkaa synnytys pelottaa: miten sieltä voi mahtua vauva ulos, jos seksikään ei onnistu???
 
poika04 Tsemppiä sulle huomiseen polikäyntiin ja mene vaan hyvillä mielin sinne =)
Muista että nuo kokoarviot on tosiaan niitä arvioita ja hyvinkin voi olla että vauva on perjantain arviossa tuon saman 3,2 kiloa. Luultavasti tämä meidänkin vauveli on nyt jo isompi mitä tuon arvion verran, mutta pianhan se sitten nähdään. :heart:

Tätä varmaan jänskättää huominen kovin kun meni yö vähän miten sattuu. Heräsin vasta 4 maissa ekan kerran eikä ollut oikeen edes vessahätä...mutta uni ei tullut uudelleen sitten millään....no torkuin joten kuten tuohon 7 saakka ja taas heräsin, mutta nyt niin pirteenä että aattelin sitten pompata jo ylös.

Taidanpa mennä katsomaan aamun uutisia. :D

Liro ja pau 38+1 tai 38+2
 
Huomenta!
On tää vaan kauheeta, kun odottaa uutisia katrinaisesta... kohta meitä alkaa enemmänkin jakaantua ja sitähän joutuu koko ajan jännittämään. Saatika sitten kun ite on sairaalassa ja uutispimennossa että mitä täällä tapahtuu...
Summer ja 38+1
 
Huomenta!!

Tunnin verran taas täällä kikkaloitu ja kutvonen alkaa heräilemään tosissaaan,mahdoton vuoleminen käynnissä :D Eilen näkyi raajaa enempikin,siis jalkaa tossa mahan pinnalla...tosi alien fiilis kyllä :eek:

Weiss: Minä kyllä epäilen ihan oikesti että meikä tästä vielä toviin mihinkään lähtee :/ Kun ei kertakaikkiaan oo mitään siihen viittaavaa,(paitsi että paikat on auki kuin ladon ovet :LOL: )...normaali kolotuksia vaan,niinkuin kaikilla muillakin :ashamed:

Olin eilen illalla alakerrasta niiin kipee aijaijai,liikkuminen teki tuskaa |O Mut nyt tuntus suht ok kunnossa olevan paikat,tosin en oo pahemmin liikkunut vielä :saint: Alakerran turvotusta en oo vielä pongannut,saas nähdä ilmaantuuko....

Repa ja kutvonen rv 37+2
 
huomenta!

mulla oli illalla ja yöllä ihme kutinaa kropassa. nukkumaan mennessä mun kantapäitä syyhytti ja yöllä raavein sormenpäitä ja nyt aamulla koko kämmentä. se on sellasta sisäistä kutinaa, vähän niin ku sellanen tunne kun jäisissä sormissa alkais veri kiertää, jos ymmärrätte nitä tarkoitan.. tosta pitää varmaan sanoa huomenna tyksissä jos tää vielä jatkuu, tuo on siis erilaista kuin kuivan ihon kutina ja tuollaista ei ole ollut aikaisemmin.

LIIKEET: vauva liikkuu tosi vilkkaasti pitkin päivää, tietty välillä on hiljaisempiakin päiviä

kurpitsa rv34+5
 
Kurpitsa Mulle sanottiin neukussa muutama viikko sitten, että käsien ja jalkojen kutinasta pitää soittaa heti, liittyi johonkin arvojen nousuun muistaakseni, eikä ole kuulemma hyväksi...Soittele neuvolaan tai polille :)

Pimpsa-turvotuksista ompi ollut riesana puolesta välistä saakka, mies kyllä kehuu ja ylistää tuota alapään tilaa, kuulemma kivan mehevä :LOL: Eipä paljo aitteään naurata, kun olo on sieltäkin vähän pinkeähkö :whistle: Huomannut myös, että häpyhuulet on selkeästi tummemmat ku normaalisti, kaipa se liittyy jotenkin tuohpn veren pakkautumiseen... Kunhan ei nyt kuolioon mee koko värkki :LOL:

 
weiss
Huomenia mammat!! Kovasti kaipaillaan kyllä katrinaisen kuulumisia täälläkin!!
Poika: :hug: ja huomennahan on taas onneksi tuo odotettu perjantai..
Repa: Mie näin yöllä unta, että sie lähit synnyttämään.. ;) olisko enneuni? Näin kyllä myös, että mie pongasin limatulpan ja hö, olipa aamulla pettymyt, kun ei liman limaa.. :p
Pipsa possu: Turvoksissa ollaan täälläkin ja tosiaan tuntuu, että nuo huulet roikkuu.. onneksi ei paljoa ukolle esitellä, niin on kipiät paikat olleet..
Kurpitsa: Mainitse ihmeessä tuosta kutinasta. Miulla oli kanssa, mutta ilmeisesti johtui yhtäkkisestä turvotuksesta. Siulta otetaan maksa- ja sappiarvot varmuuden vuoksi, kun tuo kutina on myös hepatoosin oire. Ja tiiän, jotta tuo kutina voi olla sitten pahana hermoja raastavaa, mikä miulla paheni aina yö aikaan.. (siis esikoisesta)

Nyt hommeleihin, kun näin aamuisin vielä kykenee..

weiss ja pikkuinen 37+2 :heart:
 
huomenia ladyt.

Ihania masukuvia teillä!!! Mulla on kanssa ollu ongelmia ton profiilikuvan päivityksen kanssa... Vaikka miten yrittää pävittää niin ei onnistu. Noh. ihan sama. Mun masu on valtavan kaljamahan näkönen :) ja mies pitää mun masua niiin sulosena.

täällä levottomasti nukuttu yö takana. No. ehkä se päivä tästä vielä lähtee käyntiin. Taitaa tän päivänen mammatreffi-tapaaminen vaan jännittää...

Katrinaisen kuulumisia täälläkin odotellaan...

weiss:lle onnea käynnistysajasta.. jos nyt en ihan väärin muista niin sullahan käynnistellään pe????

nyt kaffelle

birdie
 
Tervetuloa uudet mukaan!

Lirolle tsemppiä perjantaille, ellei sitten itekseen ennen sitä pykäse maailmaan :D

Nättejä masuja kaikilla, ja ihmeellistä miten nekin on niin erilaisia...

Turvotusta täälläkin alakerrassa ollut jo useamman kuukauden, ja tosiaan kun paikat on jo auki, niin ei ei hme, että mies on jo jokusen viikon sanonut aina saunassa että "juu-u, kyllä se haukottelee..." :LOL: nytpä tiedetään varmaksi sekin...

Vihlontaa ja suppareita ilmenee täällä melko tiivistikin, mutta kun eivät ole kipeitä... mistä helvatasta mä tiiän koskaan lähteä sinne sairaalaan... värkki on sitte varmaa 9 cm auki ja mä istun vaan täällä ihmettelemässä :whistle:


äippä ja nytty rv 37+2 :heart:
 
weiss
birdie: Olisin kyllä mielelläni voinut mennäkin käynnistykseen.. :p
Äippä: En voi kun kokemuksesta lohduttaa, jotta kyllä sen tietää, koska on aika lähtiä.. Supistukset kyllä muuttuu, kun on tositilanne. Ne tulee ppaallljjjooonnn kipeämmiksi ja säännöllisiksi, eikä lopu.. ;)
 
weiss: juu, tuo on se yleispätevä lohdutus, mutta kun meiän lapsilla tuppaa olemaan pikkusen kiiruumpi tähän maailmaan... monesti täälläkin jo maininnut nuo aiemmat syöksysynnytykset, ja sen että kakkosesta olin 8cm auki, kun päästiin sairaalaan, enkä ollut mitenkään kipeä...että, siksi pikkasen ressaan :ashamed:
 
Huomenta.

Viime yö tuli nukuttua hiukan edellistä paremmin.

Eilen illalla mullakin oli paikat niin kipeenä ettei meinannut milään päästä kävelemään, mutta päätin kaikenlaisten tekosyiden varjolla hipsiä silloin tällöin pitkin huusshollia.

Nyt pitäis kammeta itsensä ylös ja käydä lähikaupasta maitoaym pientä hakemassa. Sinnekin tosin kolme km matkaa, joten auton otan alle ja päivän liikunta osion suoritan sit tossa omassa pihassa haravan kanssa, kun lapsetkin palailevat iltapäivällä mummola reissulta.

Illalla tulevat apiukko ja sen vaimo käymään, jotain kahvin kanssa pitäis varmaan olla tarjolla :) Vai linnoittaudunko sohvalle ja ilmoitan, että itsepalvelu :) Ei vaiskaan ei parane tota tehdä kun muutenkin hössöttävät ja varoittelevat liiasta rehkimisestä vaikka itse olen sitä mieltä, että varsin hyvin tiedän mihin pystyn ja mitä jaksan, kun onhan mulla kaksi raskauttakin takana.

Katrinaisen kuulumisia odotellaan innokkaana. Tahtoo päästä päivittämään etusivua :)

Jossu & Hemuli 35+2
 
Teettekö kirjallisen synnytyssuunnitelman sairaalaa varten??? Mua kehotettiin neuvolassa kirjaamaan tärkeimmät jutut ylös ja antamaan listan sitten kätilölle. Tärkeimmät on kai episiotomian pelko ja se, että haluaisin epiduraalin, jos siltä tuntuu. Ekaks haluaisin lievittää kipua luonnollisin konstein, lähinnä altaassa lilluen. Mitäs te muut?

Täällä ei supistele ollenkaan. Ei mitään merkkejä, että vauva olis tulossa ulos. Välillä maha vetää pinkeeksi ja silloin tällöin tuntuu, että vauva tunkee alaspäin, muttei mitään kivuliaita suppareita ole ollenkaan. Miten tilannetta vois nopeuttaa? Onko kenelläkään hyviä konsteja? Onko kukaan huomannut kävelystä olevan apua?

 
mulla on ollut ekassa monikkoraskaudessa hepatoosi mut en enää jaksa muistaa niit oireita mut arvot oli kyllä tuolloin pilvissä. enköhän mä kuitenkin odottelen tota huomista polikäyntiä ja otan siellä sit puheeks. toivottavasti ei olis hepatoosia..
 
Vilma77: On tosiaan kamalaa pelätä koko ajan, että joko päälaki näkyy... Nyt kun ollaan muutettu, niin tuo matka kodin ja sairaalan välilläkin on n.50km... Eikä yhtään lohduta kätilön sanat, että "suthan on luotu synnyttämään. Yleensä niillä, jotka ovat nopeita synnyttäjiä, synnytykset menevät ihan omalla painollaan. Eli jos vauva nyt sattuu matkalla syntymään, niin lämpimän peiton/paidan sisään vauva vaan ja sitten äkkiä sairaalaan..." just...
 
Tsemppiä Lirolle huomiseen päivään!! Johan sitä alkaa tapahtua :D

majj ja Mymmelis, täällä on kanssa ollu pari ihme näppylää nännipihalla, jotka on irronnu rapsuttamalla ja kyllä se vaan säikäytti kun verta tuli ihan pursuamalla.

Viime yö oli sitten kyllä yhtä helv..tiä, mikään asento ei ollu hyvä, niskaan ja selkään koski ja oli kuuma, eikä uni tullu!!! |O Toivottavasti ei tule joka yö olemaan tämmönen!

Neuvolassakin tuli aamulla käytyä:

Viikot 38+4
Painoa tullu alusta vajaa 14kg (viikossa 1600g, tuntu kyllä ihan hullulle!!!)
Turvotus + sormet ja varpaat on koko ajan ihan nakkina :(
RR 118/67
Pissa puhdas
Sf 35 ja rt:ssä edelleen

Neuvolan täti sanoi ettei taida vauva olla vielä pariin viikkoon tulossa ulos, että ihan rauhassa voi ottaa! Voiko tässä rauhassa olla jos muksu meinaa vielä niin pitkään minua kiduttaa :D

Jahas taisi tälle mammalle nälkä iskee, joten myöhemmin lissää...
Mitähän se katrinainen puuhailee parhaillaan, jokohan sillä se pikkuinen kainalossa? :heart: =)
 
Huomenta!

Eka äitiyslomapäivä alkoi tänään B) mitäs tekis? Meillä on neidin kanssa kalenteri täynnä jo toukokuun loppuun :LOL: On tää kyllä niin mahtavaa, ihan ilma ja kaikki.

alapää asiaa kyllä täällä näyttää kans aikas hurjalle, on sitä turvotusta jonkin verran. En tiedä, ei sinne oikein hyvin edes näe kun toi maha jotenkin tiellä. Tuskaa raakata karvoja kun yritää saada uikkarinrajat siisteiksi. :|

[/b]kutinasta moni kommentoikin jo siitä -kannattaa kysyä neuvolasta. Vatsan kutina viittaa maksa-arvoihin tai jotain et kannattaa tarkistaa neuvolantädiltä.

mistä tietää että synnytys alkaajoku sitä mietti, mutta kokemuksesta voin kertoa et kyllä sen tietää. Itselläni ei mennyt lapsivedet, mikä sinäänsä olis helpottanut asiaa, sillä silloin pitää lähteä sairaalaan.
Mielestäni hyvä sääntö: ensisynnyttäjä/ supistukset toistuvat säännöllisesti 5-10 min välein, ne kestävät 45 sek kerrallaan ja niitä tulee kahden tunnin ajan.
Tätä ohjetta itse noudatin, ohje on siinä kirjasessa Meille tulee vauva. Kyllä sen huomaa siitäkin et se sattuu niin paljon et tulee itselle sellanen levoton/pelottavakin olo, ei pysty nukkumaa, olemaan paikoillaan yms. Sit on hyvä lähtee hakee sitä turvaa synnäriltä tai soitaa sinne ja varmistella mitä pitäs tehdä. Itsellä oli aikoinaan paikat auki 3cm et ei passitettu enää takas kotiin. Sit sairaalassa ei tarvii itse enää pähkäillä mitään kun henkilökunta on paikalla auttamassa äitiä ja pikkusta maailmaan. :)

Kyllä tää aika jännää alkaa oleen vaikka on jo kerran siellä käynnyt, toinen kerta kun voi olla ihan erilainen -ehkä toivottavasti ainakin nopeempi. Mut ei sitä synnytystä kannata jännitää tai pelätäkkään hirveesti -sitä nyyttiä kun ei muuten syliinsä saa. Loppujenlopuksi esikoisen syntymä on ihaninta mitä ainakin mun elämässäni on tähänasti tapahtunut. :heart:

Aurinkoista kevätpäivää kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä