*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Ja riinak: Tervetuloa jännäämään loppumetreille :flower:

Sima on nyt ämpärissä. Pitäisiköhän sitä suoriutua ulos? Eilen lähdin bussilla Petikkoon liukuovikauppaan ja meinasin jo hypätä kesken pois ja tilata ambulanssin tai miehen paikalle, kun supisteli aikas voimakkaasti ja kipeästi. Tilanne kuitenkin rauhoittui, sit kun pääsin perille. Mut olin jo kuiteskin aika varma, että nämä on nyt NIITÄ supistuksia. Katin kikkareet siitä mitään sen valmiimpaa seurannut :/ Jos bussikyyti on kerran semmoinen, mikä aiheuttaa hyvät värinät, niin mä taidan lähteä Elielille päivystämään kaikista parhaimmat ja kuoppaisimmat reitit kulkevat bussit :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Hei, mitä pesuainetta olette käyttäneet vauvanvaatteiden pesussa? Onko kaikilla jotain ultrasensitiveä hajusteettomina vaiko ihan normipesuainetta ja huuhteluainetta? Tää on taas jotain kautta kuultua noista herkkyysjutuista....
Mä pesin kaikki vauvan vaatteet ja roinat ihan tavallisilla, omilla pesuaineilla ja huuhteluaineilla. Kyllä sen sitten huomaa, jos tulee jotain oiretta, pääseepä pesemään kaikki uudestaan :LOL: Moon muutenkin vähän roisi näiden juttujen kanssa, ei mun mielestä tarvi kaiken olla niin hypoallergista ja viimisen päälle streiiliä... Mun vaatteet pestiin pentuna todennäköisesti pirtulla, jos niitä edes pestiin, ei ollut mitään ihmeempiä niuhotuksia suuntaan tai toiseen, eikä ole kyllä allergioitakaan... (ei sillä, että moisesta johtuisivatkaan!!)

Jokohan Katrinainen on puuhissa??


Meillä oli eilen synnytsosastolle tutustuminen! melkin kaksi tuntia vierähti siinä, kätilö kävi perusteellisesti kaiken läpi ja tuli todella hyvä mieli, ei alkanut jännittäämään yhtään, vaikka vähän uumoilin, että mä jään sinne ottamaan lukua :LOL: Jotenkin yli levollinen olo, ihan kuin se synnyts eka kertalaiselle olisi mitenkään päin itsestään selvää. Kaipa se paniikki iskee salissa :headwall:


Olo alkaa olemaan jo toooosi tukala! Pienikin kävely aiheuttaa liitos kipuja ja varsinkin ylösnouseminen tuottaa suuria irvistyksiä :)

Liikkeistä Meillä pon alettu harrastamaan jonkin sortyin sumopainia ilmeisesti... Sekö Kickboxinkia :LOL: Välillä näkyy selvästi vatsa nahan läpi jalka, välillä peppu heittelehtii tuossa ylhäällä. Liikkeet on todella kovia, tekevöt oikeasti kipeää, jos sattuu olemana huonossa asennossa!! Kunhan myllää, niin hyvä on!

Läiskistä ja luomista Mulla on tullut oikkuisia luomia aika paljon, samoin semmoisia pikkuisia veren purkaumia yläselkään ja olkapäihin, ihan pieniä siis, kirkkaan punaisia, ihan ku neulan jälkiä, joista lähtee jotain viiruja :p (hyvä selitys, mutta on tosi pikkusia)

 
Terveiset neuvolasta B)

Ekaks kuitenkin tervetuloa riinak loppusuoralle jännäämään :flower:

Pahaa oloa täälläkin ajoittain,sekä muutenkin kipeää oloa...kai se kuuluu asiaan :/

Vauvan liikkeet täälläkin tuntuu voimakkaampana viikko viikolta ja jalasta sais kiinni monestikkin :D Tuntuu että agressiivisemmaks vaan muuttuu loppuakohden. Lapsivettä mulla kuulemma vähempi ja että on tässäkohtaa normaalia,et voihan se vaikuttaa =)

Niin ja sit ne nla kuulumiset:

Paineet 117/82,heti huomaa alapaineessa kun kätilöharjoittelija otti lukeman :D
painoa +300g viikko,yht n.14kg
pissa puhdas
hemppa otettiin labrassa samalla kun vasta-aine näyte,joten en tiiä vielä...
turvotus +/-
sf 33
syke reilu 150
liikeet ++

Vauvan päätä sai vielä pikkasen liikutettua,mutta periaatteessa alkais oleen sitä vaille hyvissä asemissa... veikkas tätsäkin että en laskettuun päivään kestäis kasassa mut tiedä häntä... jotenkin en usko noihin lääkäreihin ja täteihin :D
Sitä perkuleen limaa on taas tullut eilen illalla ja tänään...paljonko sitä piisaa...tietty jos se tulppa voi uusiutua,niin varmaan hamaaseen loppuun asti. Tavallista valkovuotoa se ei nimittäin ole.

Vihloo niin pirusti taas alapäähän,mutta pakko ruveta leipomaan tiikerikääretorttua ja täytettyjä croissantteja :p Veljellä synttärit ja lupasin hänet lahjoo leivonnaisilla...tulevat iltapäivällä käymään =)

Repa ja kutvonen rv 37+1
 
tervetuloa riinak ja pinpelipom joukkoon mahtavaan! :D

piti tuossa parin tunnin päikkärit nukkua ku niin väsytti.. yöt alkaa taas oleen mitä on.. |O viime yönäki muutaman tunnin nukuin ja sit piti nousta jo puol 7 joten aika sekava olo oli.. nyt alan sit laittaan vauvalle sängyn loppuun ja peseen kauheesti pyykkiä.. :snotty:
 
tervetuloo uusille tulokkaille!!

(.) soittelin tost vesirokosta neuvolaan ja nyt pitäs seurata sit esikoista tuleeko näppyjä vai ei ja jos tulee niin mulle aloitetaan välittömästi estolääkitys. nyt sitten toivotaan parasta ja pelätään pahinta...

perjantaina tyksiin taas niin tietää uutta kokoarviota ja vauvan vointia.

kurpitsa rv34+4
 
Hieno ilma sen kun jatkuu :flower:

Mulla kans päivä päivältä sängystä nouseminen ja kyljen kääntäminen varsinkin iltasin on yhtä tuskaa, aamusin sit vähä hellittää ja päivää myöten kipu kasvaa!
Jotkut sanoivat että voivat helposti nähdä esim. jalan kun liikkuu, täällä ainut minkä erottaa selvästi on pylly kun se tuossa heiluu kun vauveli oikeen päättää alkaa jummpaileen :D
Mun maha on myös tuolta alta "pehmentynyt" kun ennen oli kova kun kivi, voisko johtua siitä että vauva on laskeutunut..!? :)

Läiskistä/luomista Ei ole oikeastaan ilmestynyt, ainut että nänni alueihin on tullut muutamia sellaisia pienen pieniä läiskiä/luomia, en oikeen tiedä mitä ois :D

Olihan sitä muutakin sanottavaa en vaan muista just mitä! :D
 
On tainntu katrinainen päästä tosi toimiin :eek: :heart:

Ihana tuo Jennin vauvan kuva, moon ihan rakastuntu!!!


Eilen siellä synnytys osaston tutustumis käynnillä kätilö toi näytille yhden kaksi päivää vanhan tytön, mä meinasin kuolla :heart: Luoja, miten suloinen pikkuinen nyytti se olikaan!!

Aikaisemmin oon täällä vaahdonnut, että ei mua kiinnosta kurkkia vieraiden kantokoppeihin tai vaunuihin, mutta nyt on kyllä myönnettävä, että kyllä mä vähän yritän vakoilla, silleen hienovaraisesti vilkuilla :LOL:

Majj Nyt kun sanoit, ni mulla on myös ollut muutama semmoinen pieni luomen tapainen tuossa nännipihassa, ihan minimalinen tumma pilkku, kerran kun raaputin, ni se lähti irti :eek: Verta siitä kyllä tuli vähän...Höm, mitä lienee...

Joop, meiän Ru on Janet Jackson fani :kieh: Taas alkoi mellastus, kun Voicelta tulee se FeedBack.... :ashamed: Voi eih, jotain tarttis nyt tehdä, ettei jouduta lähteen viel johonkin jacksonien Wonderlandiin (vai mikä se olikaan..) synttäri pileisiin sit vuosien päästä :$ Hyih olkoot...

Joku muukin täällä valitteli huonoa muistiaan, mä voin jo sanoa, että oon huono muistisempi, avon famu, jolla ikää on vissiin se puolitoista vuosisataa :LOL:

Nih, ja tervetuloa uusille B)
 
Tervetuloa uudet joukkoon ja onnea loppu odotukseen :heart:

Taidetaan kohta saada vauva uutisia katrinaiselta =)

Mua väsyttää joten taidan lähteä vähän nukkumaan =) Tää kaunistautuminen ottaa koville :D

miksi ei ole jo perjantai :( Olkaa onnellisia te joilla vauvat myllää kokoajan kauheella voimalla. =) se on sen merkki et pienellä on kaikki hyvin :heart:

 
Minä myös odotan katrinaiselta kuulumisia :wave:

Löysin kivan ohjeen ja tässä ajan kuluksi päätinpä leipoakki sellaisen : http://juhlatar.vuodatus.net/blog/826479 suklaan tilalla käytin vain vadelmia :p Oli kyllä hyvvää :p

 
Heipsan mammat!

Tervetuloa uusille!!! :flower:

Kävin tänään äitipolilla kokoarvio ultrassa (raskausdiabeteksen vuoksi)
Kehuja tuli että sokeri arvot on pysyneet kurissa.

Kohdunsuu auki 2cm ja kaulaa jäljellä 2cm ja kiinnittynyt on lähtökuoppiinsa.

Painoarvio oli nyt 3,2 kiloa eli vähemmän mitä esikosta aikanaan oli lähes samoilla viikoilla. :eek:
Mutta kuten lääkärikin sanoi niin tuohan on pelkkä arvio. Mutta tuskinpa sentään ihan 5 kiloista vauvaa on meille tulossa. :LOL:

Lapsivettä oli niukasti ja lääkäri kysyikin että oonko huomannut että sitä ois lorahdellut pois. Samalla sitten sovittiin että jos vauva ei itsekseen lähde nyt parin päivän aikana syntymään niin sitten annetaan sille vähän vauhtia, joten sain ajan osastolle käynnistykseen perjantai aamuksi. Elikkä tällä viikolla saan luultavasti vauvan kainaloon sitten. :heart:

Kovasti alkoi tuon käynnistys ajan myötä jännittämään vaikka tätä ennen ei ole jänskättänyt yhtään. :whistle:

Liro ja papu rv 38
 
Image shack kautta saa helposti lisättyä, mä löysin sen kanssa äsken!! Eli sinne Imega Shackin sivuille, sieltä lataa kuva, klik klik, muistaa vaan klikata sen "resize-kohdan", että mahtuu meiliin ja foorumeille, sitten kun kuva on latautunut,maalaa mustaksi sieltä kentistä "direckt link" ja laittaa tähän mihin normaalistikin kirjoitetaan. Se direckt link maalataan mustaksi ja sit klikataan tuota hymiööiden päällä olevaa kuvaa, missä on tuo maisema(kuva) ja siinä se... Oliko liian hankalat ohjeet?? Oikeasti on kyllä jelppo lisätä, kun vaan keksii, ettei tarvii keplotella kummoisempia ;)
 
weiss
Tervetuloa myös pinpelipom! :flower:

Liro: Ootko huomannu, että vauvan liikkeet olisi muuttunnu tai olisi jotenkin "kovempia" kuin ennen. Mie pelkään kanssa tuota, jos vesi alkaa taas huomaamatta vähentyä, näin kävi esikoisesta..

Poika: :hug: Vauvalla varmasti kaikki hyvin!

Missäs tuo Katrinainen luuhaa? Pakko tulla vilasee vähän väliä, että joko nyt.. :D

 
Liro / weiss : täällä vauvan liikkeet saattaa joskus ottaa ihan kipeetäkin !! voiko se tosiaan johtua lapsiveden vähentymisestä??

mymmelis Ei ollu hankalat ohjeet ainut etten löydä tuota "direckt link" kohtaa :D ehkä mä tästä pian :D Vaikka empä tie haluanko kaikkien näkevän mun kauheet arvet! :kieh:
 

Yhteistyössä