*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Annaliina73, minä ihmettelin yks päivä ihan samaa kun tuntu vauvan jalka mahan läpi, ihan pystyi ottamaan siitä kiinni :eek:

Vauvan liikkeistä lisää, te jotka olette viikoilla 37 ja siitä eteen päin, pitääkö masuasukit hirveää mekkalaa vai ovatko rauhallisia. Täällä aina välillä on sellaisia päiviä kun ei liikkuis ollenkaan? :eek: :/ Hiukan huolestuttaa, vaikka kyllä poitsu sitten ottaa sellaisia spurtteja, varsinkin yöllä =)
 
Valitanpa vielä lisää: eilisestä asti ollut suolisto jotenni yliherkillä. Kokoajan vääntää ja kääntää, oksettaakin välillä. hyi yök :x kuuluukohan lienee näihin viimesen viikon vaivoihin vai onko tässä mahatautia pukkaamassa??
 
Santrra: Mulla noita hiljasia päiviä on ihan LIIKAA |O Oon välillä ihan hepulin partailla.

Annaliina: Mulla kanssa on välillä mahatautinen olo mut uskon sen kuuluvan tähän loppuaikaan ihan tosissaa välillä koskee massuun kun vääntää ja eilenkin makasin sängyllä kun oli niin paha olo.

Pesuaineista olitte keskustellut mä oon ihan samoilla aienella pessyt kun muunkin pyykit.
 
santrra täällä vauva möyrii entiseen malliin ellei enemmänkin. Äitipolilla viime käynnissä laskettiin noin 200 liikettä tunnissa, mikä on kuulemma aika paljon, eikä vauva ollut edes aktiivisimmillaan. Kätilö nauroi ääneen, ja sitäkin, että vauva reagoi mun jutteluun heti liikkeillä, vaikka mä en sille suoranaisesti jutellut vaan vastailin vain kätilön kysymyksiin. Sanoi että vuorovaikutus ainakin näyttää olevan jo hallinnassa :LOL:
 
weiss
Huomenta!

Mahtaako katrinaisella olla jo pieni nyytti rinnalla.. (kateellinen weiss..)
Poika: Eipä taia tuo pikku weiss tahtoa ulos ollenkaan. Niin olen touhunnu, mutta supistukset on vaan kadonneet.. Näin kävi esikoisestakin.

Vauva möyrii täälläkin ihan entiseen tapaan, ehkä liikkeet on jotenkin "kömpelömpiä" ja valtaa koko massun. Miekin oon miettinny taas tuota lapsivesi juttua, että jos se vähenee.. Iltaisin tuntuu nuo liikkeet niin kamalan kovilta, en tarkoita, että vauva ei ole sitä tilaa, vaan jotenkin kauhian kovilta, ilman sitä veen pehmeyttä. (Vitsi, että saan taas itteni kuulostaan tyhmältä.. :p )
Muutoinkin haluaisin tietää, että meneekö muilla päivät ihan ok, mutta iltasella alkaa jumalattomat alakertakivut, että ei oikiasti pääse kävelemään, kun mummo askelia ja vauvan liikkeet sattuu!!! Sängyssä ei pysty kylkeä kääntämään ilman julmettua kipua ja varsinkin silloin tuntuu, jotta sitä vettä ei olisi.. :ashamed: Mie alan olla jo niiiiin vainoharhanen! :D

Mie pesen vauvan vaatteet Mini Riskillä. Jotenkin se saa vauvan vaatteet tuoksumaan vauvalta, kun ne tuoksuu vaan puhtaalta.

Olikohan muuta valitettavaa tai kommentoitavaa.. Tulis tuo Katrinainen jo uutisia kertomaan! :heart:

weiss ja pikkuinen 37+1 :heart:
 
Huomenta kaikille! :flower: Ihanan keväinen päivä taas tulossa ja sen kunniaksi mies lupasi hakea puutarhakalusteet esille varastosta! Vaikka kai täällä Suomessa on takatalven mahdollisuus vielä vappunakin, mutta otetaanpa nyt riski: voisi olla mukava istuskella auringossa takapihalla, kun en oikein enää jaksaa liikkuakaan kauheasti... :ashamed:

katrinaiselle Tsemppiä käynnistykseen ja tulethan hetimmiten kertomaan kuulumisia - kuvan kera, jos mahdollista B)

Jennille Suuri kiitos ihanasta kuvasta! Mukava myös kuulla, että teillä elo sujuu hienosti ja neiti vahvistuu vauhdilla.

summer81 Taisi kysellä luomista ja santtrako se oli, jolla ne olivat sellaisia kohollaan olevia? No täällä luomia on entuudestaankin aivan älyttömästi, mutta nyt niitä on tullut oikein urakalla lisää. Ja kuten jo aiemmin kerroin niin sellaisia kohollaan olevia, pieniä, tosi tummia luomia on tullut myös tuonne alakertaan (joita se lääkärin kuvastus siis luuli joksikin "rakkuloiksi") :eek: Kaiken kaikkiaan olen bongannut kolme "rypästä", jossa 3-6 luomea - todella ärsyttävää :kieh: Ehkä ne lähtevät pois raskauden jälkeen - toivon ainakin....

Linea negra Minulla on toooodella haalea viiva navasta tissien alle, mutta navan alusesta en tiedä, kun en näe sinne ja mies ei myönnä edes tunnistavansa tuota viivaa navan päällä. Tosin olen erittäin vaaleaihoinen, joten olisin todella yllättynyt, jos viiva tuon selvemmin näkyisi.

(.) Täällä ei muutoksia olotilassa... Eilenaamuisen pikkuruisen "liman" bongauksesta innostuneena otin sitten oikein tehospurtin tässä siivouksessa ja vaihdoin&pesin lakanat, imuroin, pesin lattiat, kuurasin wc:n ja kylppärin, pullotin simat... Ja kyllä olin naatti, kun illalla palasimme silmälasiostoksilta: menin pitkästä nukkumaan klo 9 ja nousin vasta kuudelta! :D Toki väliin mahtuu tuhat vessakäyntiä ja levotonta pyörimistä/hyörimistä, mutta silti hieno saavutus =)

Nirppu möyrii isona eli kyllä on raukalla pienet oltavat tuolla... :ashamed: Tulisi ulos vaan: täällä on paljon enemmän tilaa möyriä ja potkia :LOL: Liikkeistä ei ole pulaa edelleenkään vaan neiti antaa kyllä mennä ihan täysillä! Aktiivinen pieni tyttö tulossa meille...

Nyt pitää koittaa saada itsensä ihmisen näköiseksi, kun lähden kaupunkiin kampaajalle ja kosmetologille B) Mukavaa päivää kaikille!

Carmen ja Nirppu 38+3
 
Weiss: Täällä melkeestään sama juttu illalla on olo aika mummomainen =)

Ääk mua pelottaa kun tää vauva ei oikeen taas liiku ja mulla perjantaina vasta se ä-poli...mieli vähän maassa kun saa kokoajan pelätä..

No mä lähden kanssa kaunistautumaan tonne kaupunkiin...eli illalla sit kauniinpana :LOL: kaikkinen ihaninen turvotuksineni
 
Huomenta!
Ihanan rauhallinen yö nukuin kuin tukki, mutta tää on tilapäistä loppuakohti muuttuu takuulla. Vaikka se on vain vauvalle eduksi mitä enemmän äiti kääntelehtii ja liikkuu yöllä kun pikkusella ei itsellä tilaa liikkua niin äiti keinuttaa. :)

pesuaineista ja pesemisestä mä olen käyttänyt omo sensitiveä -hajusteetonta kuten muutenkin. Pikkusen pyykit esikoisen aikana pesin erikseen- mutta enpä tiedä nyt. Toisaalta ne on niin vaaleita ja varmasti niistä saa omia koneellisia.

liikkeistä maha-asukkaalla on tilaa liikkua viellä ja mies aina yöllä toteaa et se potkii häntä pois sänkystä kun maha kiinni hänen alaselässä ja potkuja satelee. Tää kakkonen on jotenkin voimakkaampi tai sit pitkät raajat. Kyllä sitä joskus tarkkailee jos on ollut liian hiljaista, mut viikkoja vast 35 perjantaina.

Jännittää, jännittää jotenkin millainen pikku persoona täältä tulla tupsahtaa ja miten esikoinen 4v. suhtautuu vauvaan. :) Jotenkin niin erilaista kuin esikoista odotellessa - tavarat ovat lainassa ympäri maailmaa, ja pitäs alkaa niitä hakee kotiinpäin. vaatteita kaivoin ja ne ajattelin pestä kun näin ihanat päivät niin saa ulkona hetkes kuivaks. jotenkin en osaa ajatella et se vauva on meillä noin 5viikon päästä. :)

Aurinkoista päivää kaikille, mun pitänee lähtee herättelemään neitiä et pääsen itsekin viellä töihin -vika päivä tuntuu tosi oudolta

:hug: Tsemppiä kaikille, joilla synnytys lähenee.

M ja maha-asukas 34+ 5 :heart:
 
heips!
tulipa mullakin tälle aamua jo nla:ssa käytyä. kaikki oli ok.
pissa puhdas
paino 750g/vk (turvotukset plussalla,oikeen isolla sellaisella..)
rr122/73
hb noussu ilman rautaa 127->134 :)
sf 31 (viimeksi 33)
rt (todennäköisesti kuulemma :eek: )
vauvan :heart: 135
vauva on laskeutumaan päin.. sanoi ettei ehkä vielä kiinnittynyt. kuulemma jos oikein heiluttaa niin pää ehkä liikkuu.. :whistle: vähän ehkä epäilyttävän oloinen tuo mun terkka, niinku ei osais asiaansa tai ei luottais ite että osaa asiansa.. lääkäri kuulemma ens viikolla tarkistaa onko hän oikeassa.. :kieh: :eek:


mahatautinen olo täälläkin ollut useamman päivän.. tai siis ihan et maha on sekaisin ja tekee noita täystyhjennyksiä mut ei nyt kuitenkaa ihan mahatautia oo..

liikkeistä: ei täälläkään pulaa oo.. tosin ehkä päivällä rauhoittunut vähän mutta sit illalla jatkuu sama puolen tunnin sessio 11 maissa ja sit yöllä herää muutaman tunnin välein tuonne ahtaaseen masuun jumppaileen.. :LOL: nyt alko heti vetää jotai spurttia tuolla ku kirjotin et päivällä rauhoittunut.. :heart: (tosin nythän on vielä täys aamu.. ;) )

katrinainen: sua kaipaillaan! =)
merika: täällä jännitetään myös että millanen ipana sieltä mahtaa tulla.. :heart:
weiss: täällä myös kärsitään noista "ihanista" alapään kivuista.. kääntyminen sängyssä on yhtä tuskaa.. vaikka kuin panadolia vetäis.. :/

anuliina36+1
 
Huomenta.

Jos nyt koitan jotain juttujanne kommentoida.

Maksaläiskät: tällä kertaa en ainakaan vielä ole niitä pongannut.

luomet: niitäkään en ole huomannut tulleen lisää.

ikäg: minä vm -71 ja mies vm-73

linea negra: ei ole näkynyt tai sit on ainakin niin lyhyt etten sitä näe :)

Meillä lapset lähtee tänään mummolaan yökylää. Ovat sitä monet kerrat kyselleet ja nyt on kaikin puolin sopiva hetki. Tosin sit synnytyksen aikaankin menevät mummolaan, mutta kun se voi vielä viedä aikaa vaikka kesäkuulle asti :)

Joku mainitsi Jyskin hoitolaukuista, kiitos siitä pitää käydä kurkistamassa.

Viime yö meni kyl ihan ketuille. Pelkkää hyörimistä ja pyörimistä. Tosi pätkittäistä unta. Olin tosin tuolla naapuri käupungissa entisten kurssikavereiden kanssa syömässä, mutta sieltäkin kotiuduin jo ennen ilta 9, joten ei luulis vaikuttavan.

Nyt pitää opetella noi aamun telkkariohjelmat, kun alkuviikon aikana on ollut sen verran vilkasta menoa ettei ole vielä ehtinyt tutustua. :)

Jossu & Hemuli 35+1
 
heips!
Taisi nuo eiliset neuvolakuulumiset viedä mun yöunet loppuraskauden ajaksi |O Kuullostelen jokaista supistusta ja jomotusta sillä korvalla, että oisko nää nyt niitä oikeita suppareita...kun kaksi aiempaakin on kerran tähän maailmaan syöksyllä tullut, niin tuskinpa on liikaa aikaa tämänkään kohdalla :ashamed: ja tosiaan kun on tuo 2cm avautunut täysin huomaamatta... aiemmissa raskauksissa paikat on olleet kiinni vielä tässä vaiheessa... Vieläköhän toukka tosiaan meinaa 3 viikkoa masussa viihtyä...

liikkeet todella voimakkaita ja useesti päivässä möyrii...

Vauvan vaatteet olen pessyt erisanilla...

jeps, mutta nyt pihalle tyttöjen kanssa nauttimaan auringosta... (ja istumaan paikallaan kuin tatti p....ssa, ettei tuo kohdunsuu lähde enempää avautumaan, näin yksin kotona ollessa...)

äippä ja nytty rv 37+1 :heart:
 
hyvää ja aurinkoista päivää kaikille kanssasisarille

linea negra
löytyy alkaen ihan alhaalta ja päättyy rintoihin

pesuaineet
hajusteetonta käytetään koko perhe. kaikilla herkkä iho, joten vauva saa automaattisesti hajusteetonta myös.

hoitolaukku
olen etsinyt myös ja löysin ihan passelin stokkalta (49?). sehän on niin makuasia, mistä tykkää. olisi tietenkin kiva, jos olisi löytynyt joku ihan spesiaali (näin yhdellä naisella kerran nahkaisen, iloisen värisen kiinnitettynä mustiin vaunuihin, missä oli bambi ja jotain muuta sälää, oli todella hieno). mutta varmaan joku merkkituote jostain englannista..kuka tietää, en kehdannut kysyä..

santrra ja vauvan liikkeet viikon 37 jälkeen
täällä todellakin liikkuu ja paljon, mutta sehän on aika yksilöllistä.

käynti eilen synnytysosastolla
eilen tosiaan aamupäivällä koko suoli tyhjeni ja alkoi karseet kivut alaselässä, vihlontaa ja vauva punkasi päätään alas. helpotti josssain vaiheessa ja lähdin ulos kävelemään ja taas tuli kivut ja kotia. vihlonta jatkui alavatsalla sivulla ja takana ja ihan selkeitä supistuksia, maha koveni ja olo oli suoranaisesti pers....eestä. paheni vaan iltaa kohti. soitin päivystykseen ja kyselin, mitä pitäisi tehdä, sanoivat että kun viikkoja on noin paljon, kuulostaa ihan synnytyksen alkamiselta, yhdisti synnytyssaliin ja sieltä taas jarruttelu alkoi: ota pari panadolia ja soita kahen tunnin päästä, jos ei jeesaa, soitin taas ja sanoin tulevani tarkistukseen, että kivut jatkuu, haluan tietää että kaikki on kunnossa. ne oli siellä samaa mieltä ja menin. niin yht äkkiä kivut olikin tiessään, kun pääsin sinne :D . kiva kiva.. no laittoivat mut kiinni piuhoihin ja mittasi kaikkea, niin ei niitä supistuksia enää sitten tullut. kohdunsuuta kätilö ei edes löytänyt, oli kuulemma niiiiiiiiiiin epäkypsä tilanne. ja ei kun kotia. mistä sen oikeesti tietää, milloin se synnytys alkaa. siellä ne sanoivat, että kyllä sen tietää, että kun sattuu niin paljon ja jatkuvasti etc etc, mutta mua sattu. ja sitten se loppu. sanoivat että tollainen olo saattaa ihan hyvin olla koko loppu ajan, että kuuluu asiaan..kiva.
 
Kävin taas etusivua päivittelemässä, kun tuli vinkki, että Venla-05 on kesäkuisissa, mutta heidän sivuillaan ei ollut ainakaan nyt huhtikuussa samantapaista listaa kuin esim meillä ja huhtikuisilla, mutta laitoin nyt Venlalle kesäkuun.

Pulttibois (ja muutama muukin huhtikuinen) on meilläkin vieraillut ja lisäsin sit hänetkin syntyneisiin tosin oman otsikon alle, kun LA on kuitenkin ollut kokoajan huhtikuussa.

Tulipa sekava selostus, mutta toivottavasti edes joku ymmärsi =)

Jossu & Hemuli 35+1
 
Heippa...

eipä onnistunut käynnistys mun kohdalla tänään. Eipä siinä voinut mitään, itku tuli, olin niin asennoitunut että jotain tapahtuisi. Osastolle ei mahdu.
Uusi yritys perjantaina, mutta en oikein jaksa uskoa että sinne silloinkaan pääsee kun henkilökunnalla on koulutus ja miehitys minimissään.

Mutta on siis niiiiiiiiiiin raivostuttavaa ravata lääkärissä/tutkimuksissa koko ajan ja joka kerta siellä on eri lääkäri. Jokaisella lääkärillä on omat mielipiteensä ja jos edellinen on jotain sanonut mitä erehtyy uskomaan, niin jo seuraavalla kerralla toinen lääkäri on asiasta eri mieltä.

Olen nyt kyllä nyt maailman eniten harmissani. Olin jo niin illalla innoissani että pääsen kohta vihdoin ulos täältä neljän seinän sisältä kevättä katsomaan...
Olen ollu kotona jumissa jo 2kk kun en pysty jalkakivulta kävelemään. Vauva painaa jotain hermoa niin pahasti ettei reidessä veri kierrä kunnolla.

Noniin, nyt alan sitte soittelemaan lapsenvahdeille että ei tarvikaan tulla. Harmittaa kovasti sekin että he ovat jo tietenkin käyttäneet/varanneet tämän takia kuka vapaapäiviä ja kuka lomapäiviä ja nyt ne menee vähän hukkaan.

anteeksi kun valitan vaan omaa oloa.

Jaksamista kaikille!
 
Huomenta!

äippä84 Mulla tuo kohdunsuu ihan samassa tilassa kun sulla ja huomaamatta on täälläkin kaikki tapahtunut! Nyt juilii alakertaa jo monettakohan päivää, mutta ei nää mun mielestä vielä mitään supistuksia, saatikka synnytys supistuksia ole, enemmmän pään työntöä. On se kumma vaan tää naisen elimistö ( kohtu ), kun sille jää " mieleen" mitä pitää tehdä kun synnytys lähenee. Toisaalta ok, mutta eihän se kivaa ole, kun kaikki tapahtuu siten, ettei itse tiedä mitään ja kun sit loppupeleissä lähtee, niin voipi olla jo hurjan kiire!

weiss Täälläkin menee illat ihan samalla tavalla kipuillessa ja kolotuksissa. Ei oikein voi liikkua muuten kuin hampaat irvessä.

pesuaineista Vauvanvaatteet oon pessy ihan samalla aineella kun muun perheen eli Arielilla. Ja huuhteluainetta olen käyttänyt kanssa. Nyt oon pessy vaatteet erikseen, kun on tullut täysiä koneellisia, mutta jatkossa pesen ihan samassa muun perheen vaatetuksen kanssa.

luomet Pieniä luomia on mullekin tullut ja paljon. Samoin tuli esikon raskaudessa. Maksaläiskiltä olen nyt säästynyt. Edellisen kerran niitäkin tuli ja lähtivät kesän jälkeen pois.

linea negraa ei ole. Tai ei ainakaan näy, kun on tuo sectioarpi tuossa mahassa pystyssä.

Eilen oli se neuvola ja olipa ihana käynti kun oli sijainen ( th-kätilö ). Mä kun en yhtään tykkää siitä meidän virolaisesta neuvolatätistä, kun on niin kovakourainen ja enemmän sille on tärkeetä juoruta ja udella muitten asioita, kun perehtyä asiakkaan raskauteen ja vointiin. Ja kivaa oli, että tämä oli ihan kätilö. Olis tehnyt sisätutkimuksenkin, mutta kieltäydyin, kun ne paikat on jo auki ja tulevana maanantaina on polikäynti. Kokeili vauvaa mahanpäältä ja päätä kanssa. Pää on ihan alhaalla, sanoi, että huulilla tulossa :) Pakko myöntää, että alkoi tätä äitiä jännittää ja saman myönsi myös tuleva isä :) Voipi olla lähtö lähempänä kun ite ymmärtääkkään. Ja sit ne normi mitat...

rv 35+5 ( 37+1 )

paino 250g/ vko ( yht. 13 kg ) Mä oon oikeesti niin happy tuosta painosta :) ! Esikon aikaan tässä vaiheessa sitä oli 9 kg enemmän ja viikkovauhti oli 1-1,2 kg. Tosin silloin oli niin paljon turvotusta, ettei ole tosi!


turvotus +
RR 110/67
hb 118
sf 35
rt
sydämensyke 135 ( veikkas poikaa ja kyllähän se pieni napero siellä jalkojen välissä rakenneultrassa oli :) )
liikkeet ++

Kaikki siis ok :)
Nyt vain odotellaan!

Lämmintä ja aurinkoista päivää kaikille!
Myö lähetään mummilaan.
 
Onko teillä kellään muulla pohkeet kipeänä?

Mulla on nyt muutaman viikon ollut ensin kipu iski toiseen aina yöllä, mutta nyt tuntuu molemmissa ja myös päiväs aikaan. Mietin vaan, että pitäiskö siitä huolestus vai annanko olla.

Olen syyttänyt vaivan aiheuttajaksi istuma työtä, mutta nythän olen jo kolmatta päivää äippälomalla =) ja kiristystä tuntuu molemmissa pohkeissa.

Jossu & Hemuli 35+1
 
Huomenet!

Kylläpäs tänne on ehtinyt taas tulla juttua :) Jokohan katrinaisella on pikkuinen sylissä :heart: Voi kun saisi jo omansakin pois tuolta ahtaudesta. Liikkeistä joku kyseli. Meillä alkaa illalla aina rumba, eikä ole mitään hentoja töyssyjä, vaan tekee jo kipeää, vaikka olevinaan pikkuinen onkin.

Tuosta kokoarviosta. Mulle neuvolassa on täti antanut jotain arvioita päältä kokeiltuna ja sf-mitan mukaan. Mutta sit kun kävin siellä synnytystapa-arviossa, niin siellä ultralla katsottuna oli paljon pienempi. Ja toki luotan tuohon ultraan perustuvaan arvioon enempi. Mut sittenpähän tuon koon näkee kun ukkeli suostuu tulemaan pihalle tuolta ahtaudesta.

Luomia on tullut tännekin. Lähinnä rintoihin semmoisia pieniä. Noista maksaläiskistä olen kuullut samaa; jos haluaa ettei ne jää pysyviksi, niin nyt aurinkoisilla ilmoilla kannattaa suojata iho hyvin, muuten tummenevat.

Doralle :hug: Harmi että jäi vain luu käteen polikäynnistä. Toivottavasti perjantaina olisi parempi tuuri matkassa mukana.

Kukahan oli se ilkiö, joka mainitsi suklaapilvi tuutin??? Mä jäin koukkuun :ashamed: Ne on NIIN hyviä!!! Eilen piti lähteä Alepaan hakemaan satsi tuutteja...:whistle:

Mä taidan laittaa siman porisemaan, niin ehtii hyvin vielä vapuksi :)
 
Dora :hug: varmaan harmittaa...en yhtään ihmettele.

Ite poikkesin kanssa aamulla neuvolassa. Eipä mitään ihmeitä. Huono ja pyörryttävä olo tuli siinä sängyllä selällään maatessa. Ilmeisesti painoi maha sit niitä jotain verisuonia. Vielä maanantaina pitää mennä neuvolaan ja käydä labrassa. Viikon päästä sit olis toivottavasti jo vauva vieressä...

Joku laitto et sattuu liikkuminen alas. Mulla kans päivä päivältä sängystä nouseminen ja kyljen kääntäminen tuskasempaa. Ihan niinku olis luut tuolla alhaalla ihan murskana.

Jokohan Katrinaisella on vauva syntynyt? Toivottavasti.

Summer ja 38 tasan :heart:
 
Vieläkö mahtuu yks matti myöhänen mukaan tänne? oon pitkin talvea välillä seurannu tätä mukavaa jutustelua täällä mutta en oo saanu aikaseksi rekisteröityä. Täällä esikoista odotellaan ja laskettu aika olis 17.5.. :)
 
Dora harmi kun käynnistys meni pieleen!!! Varmasti harmittaa!! Ja anna tulla vaan, jos marmatuttaa!! Tää on just oikee kanava purkautua. Ihan niinkun mäkin eilen tein..

liikkeistä vauvan liikkeet tuntuu kyllä tosi voimakkaina. Ja nyt meilläkin heiluu ja hyllyy koko vatsa kun juniori harrastaa iltajumppaa... Paikoitellen liikkeet tekee jopa kipeää, kun oikein kylkeen pukkaa.. Ja oon ruvennyt yölläkin heräämään vauvan potkuihin. Mutta en valita, koska niiin paljon olen tosta liikkeiden vähyydestä valittanut. Nyt on ihana kun tuntee tosi hyvin vaavin liikkeet..

majj meinasin myös kysellä nemikalta tosta palautumisesta,mutta ehdit ensin.. täällä haaveillaan myös omista housuista ja kengistä... Josko toi lantio tosta palautuis omiin mittoihin..

(.) Tänään on huomattavasti pirteempi päivä. Eilinen oli kyllä täys katastrofi. Meinasin suuttua oikein kunnolla, kun auton huollossa mua tytöteltiin. Harva 26-vuotias on enää tyttö. Ne miehet.. Mutta onneks ei tullut mätkyjä. Ilostuttaa tuo kovasti, koska rahat on varmaan tiukassa joulun alla.. Sain nukuttua yön tosi hyvin, ja vauva jumppaa joten kaikki on mainiosti. Ja nyt kun mieskin on pari viikkoa taas normaalisti kotosalla niin mieli on virkeä. niin ja kävin tänään punnaamassa itteni omalla vaalla, niin painoa on tullu plussahetkestä 15 kiloa. Ja toihan on ihan normi määrä.. Eli siis eilinen painonnousu tais olla turvotusta..

vaatteiden pesusta mä oon kyllä käyttänyt ihan tavallisia pyykinpesuaineita.. Sovittiin tosin että hajuisteita pyritään välttämään kun vauva on samassa huoneessa ettei toiselle tuu tukalat oltavat... Mutta täytyy sitten käyttää noita tuoksuttomia pyykinpesuaineita jos vauva jotenkin reagoi niihin tavallisiin... Pitäskin varmaan pestä niitä äippäpakkauksen 62 cm vaatteita, koska niillehän voi olla käyttöä aika äkkiä.

Katrinainen taitaa olla synnytyspuuhissa. Tsemppiä sinne!!!!!

mukavaa keskiviikkoa

birdie + ahmatti 36+0 (37.viikko korkattu!!!!)
 
vaatteiden pesusta: Minä olen myös käyttänyt normaalia pyykinpesuainetta. Nyt kaapissa taitaa olla Bio Luvilin hajusteetonta. Aion jatkossakin pestä pikkuisen vaatteet muun pyykin joukossa. On niin suuri kone (7 kg), että ei aina tulisi täyteen pienen vaatteista.
 

Yhteistyössä