*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Voi että alkoi heti jännittää ja itkettää ihan kamalasti kun luin Nemikan uutiset!!! Nyt se siis alkaa meidänkin pinossa, ihan mahtavaa! Tuntuu, et oli tavallaan "tyyntä myrskyn edellä" ja nyt sit alkaa toiminta. :heart: :D

Pipsa Possulle onnea synttisten johdosta!:flower:

Katrinainen voi kun käynnistäisivät sut huomenna, oot jo kärvistelly mun mielestä ihan riittävästi. Tule kertomaa sitten kuulumisia kun kykenet. :hug:

Täällä kans kummia tuntemuksia, mutta oon jutell Papsulle et kestää sinne sektioon asti. Neuvolassa arvot kohdillaan, tosin turvotusta PALJON ja paino hypännyt viikossa yli kilon. Neuvolatäti sanoi vain ettei kuitenkaan hätää. Sf 35 ja verenpainekin ok. Papsu möyrii paljon. Pelottaa et synnytys käynnistyy kun noita kipeitä supistuksia on alkanu ilmaantua enempi. Haluasin niin kovin, et päästäis Haikaranpesään ja saatais perhehuone: sektiolaisilla onnistuu vaan jos synnytys tapahtuu suunnitellusti ja tiistaina.

Weiss: ihanaa kuulla että isäsi toipuu! Olen kokenut tismalleen saman sekä äidin että isän kanssa. Nyt onneksi molemmat voivat hyvin ja jäivät juuri varhaiseläkkeelle. Tuollainen on karu muistutus siitä mitä tämä elämä on - ja samalla myös siitä miten mahtavaa kun asiat kääntyivät kuitenkin hyväksi ja saa pitää vielä rakkaita ihmisiä lähellään, toivottavasti vuosia. :hug:

Nyt syömään! Ja ne jotka jo haluavat jakautua: laitan kaikki supistukseni tulemaan!!!!

eeti+papsukka 37+3 :heart:
 
Neminka paljon onnea pikkuisesta nyytistä koko perheelle! :hug:

välilihaekasta en rasvaillut enkä taida nytkään - toisaalta toivon ettei tarvis leikata, mut parempi sekin kuin repeämä pitää nekin ommella.

baarielämä se on kans meillä jo takanapäin. esikoisen jälkeen ei olla juurikaan käyty, mutta kyllä sitä kymmenessä vuodessa kummasti saa tyydytettyä sen tarpeen. Joskus olis kivakin mennä-mut miestä ei saa sinne millään, sillä kiintiö ihan täynnä -pitää lahjoo ja kiristää yms. jos haluis joskus lähtee ulos. minkä ikäisiä muuten olette se vaikuttaa varmasti jonkin verran menohaluihin. Itse olen 31v. ja mies 35v.

Kirpputori joku kertoikin tehneensä löytöjä, sama täällä. Sieltä löytyy uskomattomia juttuja kunhan osuu paikalle oikeaan aikaan. kävin täs just MLL: n kirpputorilla ja löysin Ergo -repun hintaan 20e ja sain toisen liinan kaupanpäälle. odottelen oikein kun pääsee taas liinailee. :)

Mulla kaksi työpäivää jäljellä :D voi tätä onnellista olotilaa.
 
todella paljon onnea nemikalle!! :flower:

nemika tiesitkös sukupuolta lainkaan? vai oliko sulle sitä ennustettu?

katrinainen voimia, kyllä suakin ollaan kärvistelty varmaan jo tarpeex.

ikäg mä olen 23 ja mies on 30=ikuinen teini :kieh:

Täällä omaan oloon ei kummempaa samaa kärvistelyä...odottelua ensi maanantaille kun äippäpoli kutsuu..jännittää kyllä jo tuleva synnytyskin...ja toivon ettei kauheen yli La:n menisi,ihan sinne kesäkuulle asti jaksaisi enään tän pötsin kanssa.
Tyllerö 35+5
 
weiss
Katrinainen: Voima :hug: huomiselle!!! :heart:

Eeti: kiitos! Kyllä sitä alkaa tosiaan ajatella kuinka hauras elämä on ja kuinka yllättäen kaikki voi kääntyä ja kadota, mitä on itsestäänselvänä pitänny. Meillä vanhemmat jo molemmat kanssa varhaiseläkkeellä, mutta ei sitä silti tahdo aatella, että ovat vanhoja. Miulla on niin ihanat vanhemmat ja ovat aina olleet valmiita auttamaan, en edes tahdo aatella sitä päivää, että heidät menettäisin.. Onneksi teilläkin hyvin kävi kohtausten kanssa ja toivottavasti ei uusiudu enää koskaan!

Tulee jotenkin haikia olo, kun aattelee, jotta me pian me täällä jakaudutaan ja aika menee vauvan hoitoon. Monet lopettelee kirjoittamista ja elämää jatkuu jokaisella omissa ympyröissään. Täällä on kuitenkin koko odotus aika purettu tuntoja ja jaettu iloja ja suruja, tuettu toisiamme ja tsempattu, joidenkin kanssa tultu yhtäaikaa jo tuolta haaveilijoista. Nyyh.. Ollaanpa sitä herkällä mielellä näköjään.. :ashamed:
 
Sylintäydeltä onnea nemikalle! :flower: Toivottavasti pikkuisenne pääsee pian teholta ja kotiin hellittäväksi :hug:

Tulin vain pikaisesti kurkkailemaan, josko joku olisi "korkannut huhtikuun" eikä tarvinnut pettyä :D

äippä84:lle sen verran - kuten LC jo mainitsikin - että joskus sectio joudutaan tekemään nukutuksessa. Esim. tässä minun tapauksessani kallistuttaisiin varmasti nukutukseen puudutuksen sijaan, jos sellainen tilanne eteen tulisi(verenohennuslääkitykseni luo halvaantumisriskin epiduraali- ja spinaalipuudutuksen yhteydessä ).

(.) Täällä on ensimmäistä päivää vihlonut todella mojovasti tuonne alakertaan ja aikas kipeitä menkkajomotuksiakin ollut monta (supistuksia??). Lisäksi Nirppu tuntuu hierovan päätään oikein kunnolla tuonne alas eli olisikohan täälläkin alkanut tapahtua jotakin.... ;)

Carmen ja Nirppu 38+1
 
IHANAA NEMIKA, VALTAISAT ONNITTELUT PIENEN POJAN SYNTYMÄN JOHDOSTA :flower: :heart: nopea oli synnytys, huh! Onneksi poikasikin voi jo paremmin, toivottavasti saatte hänet pian kotiin :hug:

gha: Ohhoh, paikat auki ja kanavaa ei ole, oletkos sinä seuraava halukas =) ? Taas jännittää :p

pipsa possu: Onnea synttäreinäsi :flower: !!!

Annaliina73: Juup, mä oon tämmönen "risukeppi" :kieh: hoikka ja hentoinen, kiloja tullut 6kg, joten taidan olla täynnä vaan vauvaa ja oheisia :/ mukava olisi kyllä saada niitä lisäkiloja imetykseen.

majj: Ihmeellistä kyllä, niin tatzka pysynyt molemmat raskaudet venymättä ja paukkumatta =) Vaatteita oon ostanu 50cm muutamia, enemmän sitten 56cm ja 62cm...

ikägallub: minä 25, mies 30
 
eeti minä voin ottaa niitä supistuksia lisää! :D

Olin tänään pitkästä aikaa oikein kävelemässä, viimeeks oon ollut kävelyllä varmaanki helmikuun paikkeilla! Ja oli niin ihana kevät ilma ja mp3:sella kuuntelin musiikkia niin kyllä kelpasi kävellä/löntystellä :p Koko matkan ( joka oli huikeat 2km ja risat ) supisteli säännöllisesti, mutta ei kipeästi ja vauva painoi ihanasti alapäätä, kotona ei mitään ja äskettäin kaupassa sama koko ajan suppareita ja nyt ei mitää! :D Muutakun menkkakivut ja alaselän poltot.. :) oon miettinyt samaa kuin Carmen että voisiki nekin olla jonkun laisia supistuksia?! Kun joskus ne vähä aaltoileekin.
 
=) Onnea Nemikalle ja perheelle pienestä pojasta! :flower:

Nytkö niitä toukovauvoja alkaa tulla ropisemalla?

Loppuraskaus tekee vissiin hormoneineen aika herkäksi. Olen kuin mikäkin kärttyinen akka miehelle ja sitten kun tarpeeksi suututtaa joku pikku asia, itkeä pillitän kuin viimeistä päivää.
Ihan niinkuin miehellä ei jo muutenkin olisi minussa tarpeeksi kestämistä, kun valittelen vaivojani ja kolotuksiani. :/

Olo on jotenki viime päivinä ollut tosi höntti. Olen hirmu väsynyt, enkä meinaa saada mitään aikaiseksi ja olen ihan varma, että aivotoiminta on jotenkin hidastunut... :whistle: Onneksi saa olla äitiyslomalla, työnteosta ei näillä aivoilla tulisi enää yhtään mitään!

ikäg: minä 29 v. ja mies 30 v.

Meiju rv 35+3
 
Aikainen mato täällä jo kurkkimassa kuulumisia :D
Tein eilen illalla päätöksen, että kun nyt kerran herään joka aamu klo 04-05 niin miksi ihmeessä kärvistelen sängyssä seitsemään saakka, kunnes miehen kello soi??? Mitä väliä sillä periaatteessa on, koska mammalomalainen nukkuu ja valvoo - eli tästä aamusta eteenpäin nousen aina, kun siltä tuntuu! Jatkan sitten aamu-unia vaikka miehen lähdettyä B)

majj Yöllisten pohdiskelujen tulos: kyllä niiden on pakko olla supistuksia! Yöllä nimittäin "menkkajomotusaallot" olivat jo paljon päiväisiä kivuliaampia ja tulivat tosiaan aaltoina (ketivät n.30-60s. kerrallaan) - jopa heräsin niihin!

Syöksysynnytyksestä Eikös nemikalla supistellut jo todella pitkään ennen synnytystä ja hän yritti kaikin keinoin lisätä suppareita hääräilemällä kauheasti kotihommia? Sellaista mietin, että kuinka yleisiä noin nopeat synnytykset ovat? Voiko esikoisen synnytys olla ohi parissa tunnissa?
Minä kun en ainakaan haluaisi ihan noin nopeaa toimintaa - joskaan nyt en mitään vuorokauden kestävää maratoniakaan :p - mutta näin ensisynnyttäjänä jännittää jo se, että tietääkö milloin sinne laitokselle pitää lähteä??
Kyllä on minullakin murheet näemmä joka asiasta :ashamed:

Ikägallup Minä 29 v. ja mies 34 v. eli kaiketi "normaalin ikäisiä" ensisynnytäjiä tänä päivänä B) Välillä kyllä tuntuu, että jos lapset olisi tehnyt alta parikymppisenä niin asioihin osaisi suhtautua vähän rennommin kuin tällaisena ikäloppuna ensisynnyttäjänä :LOL:

Moikkelis taas kaikille - kuullaan myöhemmin!

Carmen ja Nirppu 38+2
 
Sellaista muuten piti kysyä, että kuinka monella on tullut jopa pakonomainen tarve saada "kaikki kuntoon" ennen synnytystä? Itse olen siivonnut ihan hullunlailla jo monta viikkoa ja joka päivälle on joku kuurausprojekti tiedossa. Lisäksi tavarat pitää olla koko ajan järjestyksessä ja siistinä.
Nyt toimet ovat laajentuneet jo itseenkin eli huomenna menen kampaajalle väriin sekä kosmetologille laittamaan kulmat ja ripset kuntoon, että olen sitten "nättinä" laitoksella. Tänään pitäisi tilata uudet silmä- ja aurinkolasit.

Melkein luulisi, että vauvan syntymän jälkeen ei enää ehdi tekemään yhtään mitään, kun tätä touhoamisen määrää miettii :p
 
Huomenta ja sylintäydeltä onnea nemikalle!!!! :flower: =)

Voi että kohta se on menoa meillä muillakin :D :D :D

liinu83, täällä väsymys vaivaa myös. Olen tässä suunnitellut joka päivä parin viikon aikana lattioitten ja ikkunoiden pesua, mutta se ei vaan lähde käyntiin :ashamed: Ja mitään en sitten kuitenkaan ole tehnyt päivän aikana, mutta jos sitä tänään pesisi, kun ihan sitä varten heräsin näin aikaseen :D

Carmen, olen huomannut saman, että pitää olla paikat siistinä koko ajan. Imuri ja pölyrätti on koko ajan kädessä, kun ei haluaisi vauvaa tuoda pölyiseen/likaiseen kotiin. Vielä kun saisi lattiat pestyä olisin ylypee itsestäni :D

IkäG: itse olen 19v ja mies täyttää ensikuussa 24v. Mutta kuiteskaan itse en ole koskaan ollut mikään bilettäjä vaikka nuori olenkin. Enemmänkin semmonen kotikissa, perjantai ilta menee mukavammin leffaa katsoessa ja iso namipussi sylissä ;) :D

santrra 38+2
 
Siivous: Juu kyllä imuri, puhdistusliinat yms sellaiset ovat heiluneet...tänäänkin on vähän juttuja suunniteltuna :D ja piha hommat pitäisi tehdä..

Carmen:
Määkin olen varannut loppuviikolle vähän kaunistautumista itselleni =) Kaikkien näitten turvotusten keskellä kiva saada jotain hohtoa :D

IkäG: mä 28 ja ukkeli 33

Mulla kanssa mahaa juili viimeyönä..mut sikeesti köllin vaan sängyssä..kylkeä kyllä sai vaihtaa kokoajan..sit edellisenä yönä näin jopa unta et supisteli kauheesti oli järjettömän pettynyt kun heräsin ja ei supistellut sit yhtään :LOL: Tapahtuisi nyt jotain.

 
Pesänrakennusvietiksi kutsuttua ( eli kaikki pitää saada kuntoon ) ei ole täällä ainakaan vielä näkynyt. Muistelen sellasen olleen esikolta, mutta sen jälkeen ei ole enää ehtinyt :) Jos nyt tuosta pyykkivuoresta edes eeroon pääsis, niin ylpeä oisin ittestäni B)

Voi esikon synntys olla syöksysynnytys, mutta aikas harvoin. Kyllä siinä useimmiten sen puoli vuorokautta ainakin ähertää. Toinen ja kolmas sitten jo nopeempia. Ja ei todellakaan tarkoita, että jos synnytys on nopea, niin se olisi helpompi. Joskus syöksysynnytykset ovat hurjan kivuliaita. Ainakin näin olen kuullut ja lukenut. Jos jollakin ensikäden tietoa asioista, niin kertokaa :)

muoks: minä 34 ja mies 29
 

Yhteistyössä