*** TOUKOKUUN TOIVOTUT HUHTIKUUSSA***

Päivää :)

Täällä olis yks, kellä olis LA 25.5 eli rv. 32+2. Aika mennyt kaamiata vauhtia ja tuntuu, että loppua kohden nopeentuu :)

Viime perjantaina tehtiin painoarvio ja poika oli 1600g painava :D Huomenna olisi aika jälleen äippäpolilla, niin jos vaikka sais tietää tuon oman painon, kun eipä ole sitä kk punnittu :/

Stiigu & Otus rv. 32+2
 
Kiitosta Jossulle uudesta pinosta :flower:

Elle tervetuloa joukkoon...häpeäkseni täytyy sanoa että en just nyt muista sun nikkiä :ashamed: Mutta en ainakaan ole ollut aikasemmassa toukokuisten pinossa jos sitä meinasit,lokakuisissa oli,kunnes sai keskenmenon ja sitten hengailin tuolla km.n jälkeen kuumeilevissa...ethän siellä ole ollut mahdollisesti? Pahoittelut menetyksestäsi ja onneksiolkoon tästä uudesta onnesta :heart:

Pinniksensuojasta,on semmoinen tehtynä,omin pikkukätösin väänsin :D

Mahatautisille parempia vointeja :hug:

Weiss,hyviä uutisiahan nuo sitten ja nyt vaan liikettä niveliin,niin eiköhän kerkee tapahtua :D

Poika,hyvä ettei mitään tulehduksia löytynyt ja kaikki hyvin =)

Mulla kanssa huonosti nukuttu yö takana,asennon löytäminen,siis hyvän sellaisen,ihan työntakana.... :/ mutta kai se tästä...

Ja iiik,mitä,ai ens kuussa tuloo vauva meille :eek: :eek: :eek: :LOL: Paniikki iski,kun taas tajusin... Ompeluhommat on nyt toistaseksi paketissa ja alan tänää pesemään noita vauvanvaatteita,kunhan sais ittensä ensin ulos aurinkoon kävelylle...

Ja toi kanerva juttu,aika uskomatonta kyllä.... :whistle:

muutakin kommentoitavaa varmaan ois ollu,mutta en muista... :ashamed:

Niin ja hei,paastopissanäyte negatiivinen,eli ei tarvi mennä sokrurasitukseen,jee!!!

Repa ja kutvonen rv 34 ( :eek: )
 
Tuli taas sellainen olo että olenpas tietämätön, mutta laitetaan tää kysymys sen piikkiin et esikoista odotan :saint: :LOL: että onko vauva öljy pakollinen, ja mihin tarkoitukseen sitä tulisi käyttää? :saint:
 
keskosen raja on se 36 viikkoa. meillä toinen synty 36+4 ja se luokiteltiin sitten ennenaikaiseksi..ja 37 viikosta lähtien on sit täysiaikainen. joka viikolle omat tittelit :D
meillä yksi keskonen. yksi ennenaikainen. ja tulisko tästä sit täysiaikainen =)
 
mulla ei ole ikinä vauvaöljylle ollu käyttöä..mut joku tietty voipi tykätä sitäkin käyttää. ite en ole kummallakaan tarpeelliseksi sitä kokenut...vedellä ihan aina pessyt vauva ajan ja rasvaa käyttänyt jos tarvetta on ollut =)
 
Majj: meillä esikoisella kuiva iho joten vauva öljyä käytettiin kylpyvedessä.

Repa:kyllähän täs viel aikaa on ja kerkeehän sitä sitkin laitella kun käärö jo on :D Mut tosiaan 5viikkoa ja 2 päivää Laskettuunaikaan plus ne kaksi ylimääräistä päällle
 
Kiitokset Jossulle tosiaan =)
Täällä nukutaan kans yöllä sairaan huonosti mutta onneks aamusta uni maistuu-
tänään napaanpotkija herätti vartin yli 12 ;)
Repa siellä olin km:n jälkeen kuumeilevissa itekkin aika pitkään(tosin sillonkin tehokkampi lukija kun kirjottaja,ei ihme jos et muista),niiltä ajoilta jäit mieleen :) Mukava oli huomata että oot siirtyny niiltä listoilta pois.

Hyi hyi, heti ne on ensimmäisenä laittamassa ellen lasareettiin :LOL:
Voihan se kyllä olla että tästä ensimmäisten joukossa potkastaan kunhan loppuviikosta saa luvan lähteä punkasta liikkeelle-alkaa tämä makaaminen maistua jo aika vahvasti puulle. Maanantaina ois aika polilla ni saa tietää taas missä mennään =)
Hei nauttikaa mammat kun voitte käydä kaupoilla ihan omin jaloin =) =) =)
Jospa sitä ehtis ja pystyis itekkin jotain hommata ennenku vauva on valmis..
elle ja pikkuinen 33+4
 
Jaa taas täällä mulla ei tunnu olevan enää muuta elämää :D Poika nukahti päikkäreille niin pyörin väkkärää et mistä alottas niin kappas täällähän minä =)

Elle: voimia makaamiseen varmasti rasittavaa meillä täällä toukokuisissa on aika paljon ollut näitä supistelu, aukeamis ongelmia.Mikä ihme meitä oikein koettelee näin. Itselläkin oli pelko perseessä aiemmilla viikoilla et lähteekö liian aikaseen kin supisteli yms mutta nyt kun kohta vois tulla tähän mailmaan niin olo parhaimillaan mitä koko raskauden aikana fyysisesti. No nyt mua ei jännittä et päästäänkö loppuun saakka vaan saadaanko elävä pienokainen mailmaan. voi tätä raskauden riemua :LOL:

 
Kyllä toi KELA on sit nopea :)

Olen jättänyt hakemukset sisään 3.3 ja heti jo tänään ovat saaneet jotain päätöksiä tehtyä. Tosin postia ei vielä ole tullut, mutta soittelivat ja tarkistivat mitä me ollaan vanhempain vapaa käytöstä miehen kanssa sovittu. Tai eihän tässä viel mikään kiire ole kun lomankin aloitan vasta 21.4 :) Ja rahaa maksavat vast sit toukokuussa....

elle: Jos ei "jaloin" pääse kaupoille onhan aina noita vauvatarvikkeita aikas paljon netissäkin tarjolla. Joo, joo tidän ei ole yhtä kivaa kuin kaupoissa hyplääminen.

Tänään kävin sit taas antamassa pissa näyttee, sen viime kertaisen sekaflooran vuoksi. Huomenna neuvola ja torstaina poli jonne mies tulee onneksi mukaan.

Jossu & Hemuli 32+0
 
ilmottaudutaampa taasen mukaan. Kiirusta pitää. =) Eli ekana omaa (.) vähäsen eli viime viikolla kävin neuvolassa ja painoa oli alusta tullut 16kg ja sf 33 ja muissa arvoissa ei mainittavaa.Vauva jakselee hyvin ja lymyilee perätilassa. Kuulema kauniisti istuu tuolla mahassa ja kun kyselin et millonkas harkitaan kääntämistä niin täti sano et lähettää rv 36 sairaalaan lähetteen ni rv37 olis sitten käännösaika. Eikös tämä ole hiukan liian myöhään??
Olenkin jo henkisesti valmistautunut perätilasynnytykseen. :| 5.5 mulla onkin tuo vauvan painokontrolli ja katsotaan käynnistyspäivä (rs on sillon 38). Tuntuu että kaikki jää viime tipalle.

Eilen katsoin jo netistä että 2 viikon sisällä saisin äippäpakkauksen. =) kyllä sitä ollaankin jo odotettu. Näköjään se kerkii ennen vauvaa kotiin. Supistuksia ei täällä ole ollut yhtään joten jos jollain liikaa niin pistäkäähän tännepäin tulemaan :wave: ja muutenkin olo on kun ei olis raskaana ollenkaan. Vaikka painan koko päivän kaupoilla yms niin illal ei ole muuta kuin väsynyt olo. ei mitään muuta... No ei sais valittaa ku hyvä olo mutta pikkuhiljaa kaipaisi merkkejä tulevasta.

stiigu meillä onkin näköjään sama la

Vauvaöljystä meillä ei kanssa ole öljyä käytetty. Pesin vauvan aina natusanin vauvan pesuaineella.

Mitäs olette varanneet napatyngän hoitoon? Olen ennen ihan vedellä ja pumpulipuikolla putsannut tynkää, mutta nyt olen kuullut että pitäisikin käyttää desinfiointi ainetta. Mitäs ohjeita te ootte saaneet?


mintsi + lepakkovauva 32+2
 
Kiitti Poika tsempistä! Ei mulla oikeesti oo ollu asenneongelmia,pääasia että sais tämän pikkuisen onnellisesti kotiin =) Vaikka myönnetään ettei tää monen viikon makaaminen herkkuakaan oo. Katotaan ni tää menee sit yliajalle ku on kuuliaisesti makoillu niin kauan.

Jossu osuit naulan kantaan tossa hypläämisessä ;) ;)
Kyllä niitä tarvikkeita netistä ostaakin mutta vaatteet kävis mielummin hakemassa suoraan hyllystä--en jaksa sitä palauttelua :| :kieh:

Iski pikkuiselle niin kova hikka että säälittää raukka
 
Mintsi: Kyllä toi kuullostaa aika myöhäseltä asken katoin et mulla yritettiin 35+2 kääntää esikoista joka oli perätilassa ja musta sillon sanovat et ei myöhemmin enää oiken voi kun kasvaavat liian isoiksi..kysyppä viellä et eikö ne vois aiemmin koittaa
 
Onko vauva keskonen jos paino on kuitenkin yli tuon 2500 g, vaikka olisikin syntynyt viikolla 35? Mä muistelen jostakin lukeneeni, että jos jompi kumpi täyttyy, niin silloin puhutaan keskosesta ( eli siis viikot alle 37 tai paino alle 2500 ) En ihan varma ole, mut näin muistelen
 
Täällähän se minäkin lymyän... :D Sain ukkelin tos töihin ja alotin kaapin siivouksen, mut kummasti istun taas tääl et josko joku olis jotain kirjottanu... =) Jäi sit toi kaapin siivouski vähä kesken tonne, mut onhan täs aikaa koko ilta. Ajattelin noi hoitotarvikkeetki tonne laatikkoon järjestellä. Sain ukkeliltani tollasen kauan haluamani lipaston joululahjaksi (en raskinu itte sitä ostaa).

Kyselin uteliaana yks ilta ukkelilta et mitäs se on aikonu ostaa mulle lahjaksi kun nyytin kanssa kotiudun. :LOL: Ei sanonut mitn, naureskeli vain. Tokasin kyllä sit siihen et en tarvi muuta ku sen nyytin ja hänet kotiin niin oon onnellinen. Sillon kun tehtiin positiivinen raskaustesti niin miekkonen käveli samana iltapäivänä mun työpaikalle kun olin töissä ja toi mulle uuden kännykän, ja hellyttävän ihaa tikkarin. :D olin aivan myyty ja itkua tuhersin.

Jotenkin niin omituinen olo. Hyvässä mielessä kuitenkin. Alkuraskaudesta sitä odotti et aika kulus ja alkas masu näkyä ja kaikkee ja nyt sitten taas puolestaan tuntuu että aika menee siivillä. Viikot sen kun vaan hupenee ja synnytys lähestyy.

Mutta nyt taas toviksi kaappien pariin. Tuun taas kohta kattoon mitä tänne kuuluu. Vai oonkohan mä täällä aivan yksin.
 
Terve kaikille!

Oon ehkä unohtanu toivotella kaikki uudet tulokkaat tervetulleiksi, joten TERVETULOA UUDET :)

Mulla pukkaa taas kysymystä...eli teille joille tehty sectio, niin onko teidän kohdut kipeet, sattuuko vauvan potkut? Mulla on kohtu ihan sairaan kipee, kun pikku-ukko potkii. Meinaa välillä ihan itku tulla kun niin koskoo :'( Ja kun intoutuu antamaan monoo, niin sitä saattaa kestää semmoset parikin tuntia putkeen. Huhhuijaa.... Ei pitäis valittaa, mutta.... Ja toinen sit, että välillä on vaikeeta istumisen kanssa, kun kaveri on ottanu nyrkkeilysäkikseen minun häntäluun ja kaikki mitä tuolla peräosastolla on...Auts potenssiin kymmenen!

Noh, se siitä valituksesta. Pakko vaan oli tilittää kun täällä siihen lupa on :)

Vauvaöljystä Oon käyttäny kylpyvedessä. Meillä neitillä pienestä pitäen kuiva iho ja nyt jo diagnosoitu atooppiseksi ihoksi, niin ainakin siitä oli vähän apuja pehmentämään ihoa.

Yöpuvuista Niitäkin käytin ja tulen käyttämään tulokkaallakin. Opetan tavoille jo pienenä ( hienosti sanottu ), mutta siis tietyt rutiinit ( iltapesu, yöpuku....) kun pitää yllä pienestä alkaen, niin lapsi oppii tietylle rytmille.

Mä oottelen vieläkin sitä äippärahapäätöstä! V...tun Keskon sairauskassa! Viime tiistaina soitin ja sanoivat, että tulee sen viikon aikana, niin eipä tuota vieläkään päätöstä näy! PRKL! Tahtoo tietää pääseekö rikastumaan ;)

Ja KYSiinkään ei oo tullu vielä kutsua sinne synnytystapaultraan :(

Mulla vissiin vähän negatiivinen päivä...sori.
Mutta oottakaapas iltaan, pikkuneiti ei nukkunu päikkäreitä...Ou jee!

Kaikille parempaa tätä päivää, mitä mulla tähän asti ollu =)
 
Kyllä mäki täällä roikun :D koko ajan pitää käydä kattomassa oisko joku jotain kirjotellu..
Pääsis nyt se mies et pääsen "jatkamaan" mun shoppailua kaupungille vaikka tuskin siellä kauaa pystyypi tallustelemaan :p
 
annaliina:meillä oli 33 viikolla syntynyt ylitse tuon painon. mutta keskoseksi luokiteltiin. sanoivat että keuhkot..hermostot yms. ei ole kehittynyt niin kuin täysiaikaisella. niin sillä ovat painosta huolimatta keskosia. ja vaikka pojalla olikin painoa hyvin niin ulkonäölleen huomasi kyllä eron täysiaikaiseen.
meillä ei onneks ollu ongelmia muuta ku keltaisuus. tehon kautta mentiin tietenkin vastasyntyneiden osastolle ja sieltä vasta vierihoitoon. mut isoilta ongelmilta onneksi vältyttiin.
poika tosin leikattiin 1kk ikäisenä milloin rassun ei olisi pitänyt vielä edes syntyä. ja siitä tuli sit ongelmia vasta ku leikkaussalista sai happiletkujen kautta jonkun pöpösen matkaan.

 
Majj, hyvä etten mä oo ainut joka tänne käy vähän väliä kurkkimassa. ollankohan me kaikki tääl loppua kohti päivystämäs toistemme komentteja ja mielipiteitä. :D Meillä toi ukkeliki on jo niin tottunu et jos jotain tapahtuu ni käyn tänne heti infoamassa, kuten viimeksikki ku lähin sinne päivystykseen. Ja sillon ku jennistä odotettiin tietoo ni kärkyin vähä väliä. Ja jos ei tosi paniikki lähtö tule synnyttään niin käyn kyl tänne ilmottamas ennen ku lähen kotoo.

Joo mut joskohan sitä laittas noi tavarat tonne kaappiin jo... :D :LOL:
 
täällä kanssa istutaan koneella :wave: pitäia kai tehdä jotain muutakin mutta ei huvita. Tuo 2½v nukkuu päikkäreitä niin nyt on hyvä surffailla. Ja kun tuo kohta 4v neiti leikkii isonsiskon kanssa niin mikäs tässä ollessa :)

Majj voi olen pahoillani ettet päässyt shoppailemaan. Tiedän miten tuo ottaa kupoliin!!! Ne on nuo miehet...

poika04 mulla kanssa käsitys että viimeistään rv 36 pitäs koittaa käännöstä tai sitä ei enää tehä. Täytynee kysyä käytäntöä vaikkapa äippäpolilta suoraan. Vaikka en ole varma uskaltavatko kääntää kun mulla niitä istukan vuoteluita aiemmin ja nyt fragmin käytössä joka voi aiheuttaa vuoteluita. Ja eilen mua peloteltiin niin paljon että empä taida ees uskaltaa mennä käännökseen. :| et Jospa en synnyttäisi ollenkaan. Työnnän tulpan eteen :kieh:
 
Elle,no niipä tietysti,km:n jälkeen kuumeilevista "kotoisin" =) Ihanaa että sinäkin oot päässyt tähän asti :heart:

Mun pitäi nyt siirtyä lajittelemaan noita vaatteita pesulämpötilojen mukaan,koska noita on oikeasti miljoona tsiljoonaa... koko pinnis on pullollaan tota kamaa,vaippoja,lakanoita,pissasuojia,harsoja ,täkkejä,pusseja jne... +äippälaatikko ja muut vaatteet. Että ei ihan parikoneellista riitä kun meillä on pieni pesukonekkin vielä kaiken lisäksi.

Mutta ulkona kerkesin hilpasta...kyllä on lämmin B)
 
Annaliina:Keskosuuden raja on 36. viikkoa TAI paino alle 2500g....

Majj:Kylpyvedessä käytin vauvaöljyä, sekä ihan rasvailin tuota kakkosta, joka kärsii siis atopiasta ja allergiasta... :)

Käännösyritys voidaan suorittaa vielä 37-38 viikollakin, taka-ajatuksena siinä se, että mikäli vauva saadaan käännettyä, niin hän ei enää ehdi/mahdu keikauttamaan itseään väärin päin... Jos käännös tehdään jo 35. viikolla, on vielä mahdollisuus että vauva kääntyy nurinkurin...

Pinniksensuoja löytyy täältäkin! (sekä äitiyspakkauslaatikon ihana lilasta satiinista esikolle aikanaan ommeltu reunus)
 
heippa piiitkästä aikaa!
tuonne kerhon puolelle jämähtänyt niin ettei muista milloin viimeks oon kirjottanu tänne yleiselle puolelle.. monta monituista kertaa aikonu kirjoitella mutta ku on niin laiska et lukee aina vaan muiden kirjoitukset läpi... :whistle: mut pitääpä koittaa ryhdistäytyä! =) tosiaan ei enää oo pitkä aika vauvan tuloon ja tänään sain hommattua melkein kaikki vielä puuttuvista tavaroista.. hoitolaukku, supot, d vitamiini ja vaipat mahtaa enää puuttua.. :) nyt alkaa sit kämpän loppuun puunaaminen.

Yöpuvuista oon ostanut vauvalle 2 yöpukua, toisen ohkasen ja toisen hieman lämpimämmän, ja tietty bosyä ja potkareita tarvittaessa käytän.

synnytys pyörii jo unissaki ja mietin tuossa aamulla et mitä jos nään unta et synnytys on käynnistynyt enkä sit herääkään jos oikeasti käynnistyykin.. kaikkea sitä ihminen miettii ku on aikaa.. :LOL:
piti vielä kommentoida jostain mut ku on niin harva tää mun pää et eihän sitä kaikkea muista! :whistle:
hyvää loppuraskautta kaikille, pian on pienokaiset kaikilla sylissä! :heart:

anuliina 33+0
 
Nyt saa opetella sanomaan, että ensi kuussa vauva syntyy! =)

Silmät ristissä käväsen täällä pikaseen. On tullut "riehuttua" koko päivä ympäri kaupunkia asioilla ja väsyttää mielettömästi. Tänään oli neuvola ja kaikki arvot kohdillaan. Raudan syönnin saan lopettaa, kun hemppari oli niin hyvä. Paino oli jopa laskenut 100 g viime käynnistä, en kyllä ymmärrä miten. Kiloja kertynyt koko raskausaikana 10 kg. Kuten epäilinkin, ei vaavi enää ole poikittain vaan majailee pää alaspäin, tosin hieman vinottain vielä.

Jossu Laskettu aikani on 23.5 ja sairaala P-KKS, ne voipi lisätä listalle.

Meiju rv 32+4
 

Yhteistyössä