TOUKOKUUN TOIVOTUT helmikuussa

Oliko se eilisillan 45min ohjelmassa ollu skidi Wäinö tyttö? :eek: Mä koko ajan luulin, et se on vaan pitkätukkainen poika :LOL:

Meillä on nimet James Pondi ja Angeliina Juulia mietinnässä ;)

No ei, on meillä kyllä ihan oikeatkin nimet ja ristiäisetkin ollaan päätetty pitää ennen juhannusta, jotta ei tarvii vieraita patistella sitten lomilta tänne ristiäisiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poika04:
koskeeko teitä rintoihin?Mulla on jonkinaikaa jäytänyt rintavarustusta...välillä tuntuu samalta kun maitonousee..ja puhumattakaan että miten alapää on hellä :(
Täältä nousee molemmat kädet pystyy, rintoihin sattuu välillä ihan vietävästi, semmoinen just jäytävä kipu, mikä helpottaa vähän, kun hieroo tisuleita... Mie skatsoikin vähän alta kulmien kun mä möyhin itseäni autuas hymy huulillani ja katon kaunareita :LOL:
Kovasti meinasi alkaa lemmekkäälle tuulelle, mutta kurjasti vaan jouduin perumaan herralta tämä ilon, koska alapääkin oli samassa tilassa, eli jumalattoman arka, ihan luista ja ytimistä viilteli :kieh:

Kurjaa!

Myös seksin jälkeen on kyllä tullut huomattua, että voisi alkaa ottaan hiukan rauhallisemmin, eikä villintyä siellä peittojen alla niin, että on hiukan hankala kävellä muutaman äivän verran :headwall: Muutenkin "kumman mehevä" tuo alapää, kuulemma,miehen sanoja lainatakseni B)

halut tulleet takaisin, sillä välillä, kun ei sitä inhaa valkovuotoa ollut juurikaan . . . Kävin ostamassa sitä luomu-jugurttia ja ajattelin kokeilla sitä ensiksi, toimiiko se tasoittamaan tuon alapään PH:n, vaiko menenkö vaan ostamaan niitä maitohappokapseleita ;)
 
Posti tuli ja sieltä ilmoitus, että pakkaus on kahden viikon sisällä noudettavissa :) Jippii, ihanaa päästää hiplaamaan tavaroita. Samoin tuli päätös äitiyslomasta, joka alkaa virallisesti 29.3. eli Kelan sivuilla oleva laskuri pitää kutinsa. Voi vitsi, ihanaa!!! :) Kohta ei puutu enää kun pikku nyytti, jota pääsee hoitamaan :heart: :heart:
 
Mulla on tissit ihan kunnossa ja paikat muutenkin ok, lukuunottamatta kannikkaa ja sitä vaivaavaa issiasta. Intiimiä kanssakäymistä voisi harrastaa paljonkin useammin, mutta kun tuo ukkokulta pihtaa :( Sit alkaa mietityttämään, että onkohan sitä muuttunut niin pönäkäksi ja epäseksikkääksi, ettei miehellä enää ota eteen kun tämä mamma pyllistää :/ Itsetunto kai alkaa karisemaan kilojen lisääntymisen myötä...
 
Edla-mamma: Voi olla että se olikin poika...jotenkin vaan vaikutti/kuulosti tytöltä. No toisaalta en ota enää vastuuta mistään kun tuo lepäily on saanut pääkopan niin "pöhnäiseksi" että tuntuu kuin olis useamman promille humalassa :LOL: Eli arviointi kykykin on sitä luokkaa!

NYYH :'( tulin just piipahtamasta uudelta taloltamme. Voi kun sais tehdä siellä jotain. Kävin katsomassa seinin värejä kun appi vanhemmat maalaili eilen, piti hyväksyä värit. Ihanaa kun on uusi koti tulossa mutta kun tahtoisi itsekin tehdä jotain...Tosi paha mieli kun ei saa/voi auttaa.
 
jenni30v. kerroit tuosta kivusta,et jos johtuu leikkuuukiinnikkeistä...niin voin kertoa,että se on hyvin mahdollista. minulla on 2 sektiota tehty ja nyt sit pirun kiinnikkeet temppuilee ja oikeesti, välillä koskee ihan simona :( . muutamat kerrat juoksin lääkärissä kivun vuoksi,kunnes täysin varmistui, että ovat kiinnikkeistä johtuvia. ja vaivaavat minua raskauden loppuun asti. mutta aika hullua,tähänkin tottuu :| aika koomista kylläkin,että oppii vain kauhean kramppailun kans elämään :) mutta, kait se on kun on tuolla tuo mylläävä ihanainen masussa :heart: sitä sit kestää nainen mitä vain. mut yritäjenni kestää, joko mennee ohi (toivottavasti) tai sit vain sen kanssa oppii elämään.
kommentti vielä tähän onnellisena olemiseen, että osaa sitä arvostaa,tätä uutta elämäänsä kun on mudassa rypenyt, ja joka päivä yrittää muistaa kiittää, uudesta elämästä, liitosta ja rakkausvauvasta. elämää tämä on :flower:
ollaan kaikki onnellisia, kun meillä on ihanaiset myllääjät masuissamme =)
 
Mymmelis: Onpas meillä vaivat :LOL: Tosiaan seksin jälkeen saa paripäivää kävellä jalat harallaan niinkun housussa ois jotain :D Varmaan kaikki arvaa et mitä on tyttö touhunnut.

Jenni:Onhan se surku kun ei itse mitään voi tehdä mutta lepäilehän rauhassa toukokuuhun on viellä pitkääääääääää aika.

 
Tervehdys! :flower:

Täällä notkutaan netissä ja kulutetaan aikaa.. Tosin tänään on ollut varsin aktiivinen saikkupäivä, sillä olen siivonnut koko asunnon! Mies tosin imuroi tiistai-iltana - se touhu kun on itseltä kielletty (harmi :LOL: ) - josta oli iso apu. Nyt sitten ihmettelen, että viitsisikö sitä lähteä lähikauppaan: siellä kun sataa (ja minä olen sokerista).

Nimet Pojan nimi meillä on ollut valmiina jo vuosia, mutta nyt pitäisi keksiä neidille joku yhtä ihana ja hyvin sukunimeen sopiva nimi. Pari hyvää vaihtoehtoa meillä jo on, mutta päätöstä emme ole vielä tehneet.

Päivänsäde Minulle taas tipahti tänään postissa kauan odotettu postin saapumisilmoitus äitiypakkauksesta! Mielestäni Kelan kirjeestä on jo kauemmin kuin kaksi viikkoa, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Harmi vaan, kun mies on reissussa enkä saa pakkausta kuin vasta maanantaina :/ Se jättiläinen kun painaa 8,4kg niin eipä taida kainalossa kulkea :p

(.) Olin eilen sisätautilääkärin kontrollissa, joka passitti vielä polille gynekologin tutkimuksiin. Otettiin bakteeriviljely näiden supistusten takia ja lääkäri tarkisti kohdunsuun, joka oli kuulemma "hyvässä kunnossa". Ainoa vaan, että ne hyytymistekijät+tulehdusarvot ovat edelleen koholla ja saattavat viitata kohonneeseen laskimotukosriskiin - ja siksi jouduinkin kolmeksi viikoksi sairaslomalle :/ Ja siis kun sairasloma loppuu 16.3. niin talviloma alkaa 17.3. - ja sitten mammaloma 29.3.! Työt on siis tältä mammalta tehty tämän kevään osalta. Ei niin kiva olla näin pitkää aikaa kotona, mutta Nirpun takiahan kestän mitä vain.

Ja Nirpusta puheenollen: eilen oli oikea "karkkipäivä", kun lääkäri ultrasi kohdunsuun lisäksi myös vauvaa! :heart: Nirppu oli jo 1,5kg painoinen (vastasi n.viikkoa vanhempaa sikiötä, mutta neiti onkin koko ajan kehittynyt hieman "etuajassa") ja pimu sätki ja potki taas koko tutkimuksen ajan. Lääkäri totesi vauvan olevan liikkuvaista sorttia mihin en viitsinyt kommentoida sen enempää: meidän marakattimme on juu _hieman_ eläväinen tapaus :LOL: Lääkäri tosin totesi, että saatan tuntea liikkeet normaalia paremmin, kun istukka on takaseinässä ja olen niin hoikka (en kyllä tajua miten minusta saa hoikan, mutta uskotaan, jos lääkäri niin sanoo ;) ). Lapsivettä oli normaali määrä ja kaikki muutenkin hyvin. Ja niin; ihana oli myös kuulla, että neiti oli kääntynyt pää alaspäin!!! Hänhän on istunut kuin tatti perätilassa tähän asti, mutta nyt siis muljauttanut itsensä ympäri. Lääkäri tosin varotteli, että saattaapa hän kääntyä vielä useaan otteeseen ja mihin asentoon vain, mutta kiva nähdä, että pimu on edes kerran älynnyt miten päin siellä kuuluu olla!

Nyt voisin koittaa varata Päivä Tukholmassa- risteilyn, jolle ajateltiin miehen kanssa lähteä 17.3. talviloman kunniaksi. Stockkan Exclusive- kanta-asiakaskortilla saa risteilypaketin yhteydessä sommelierin pitämän viininmaistelupaketin maksutta ja tiedän mieheni tykkäävän, jos pääsee ammattilaisen opastuksella maistelemaan viinejä. Itse voin sillä välin ottaa vaikka jonkun ihanan kasvohoidon B)
Eihän muuten risteilyillä ole rajoituksia raskaana oleville, esim. kuten lentokoneissa? Kai sitä uskaltaa lähteä reissuun, vaikka laskin silloin olevan menossa jo 34.viikko? Kyse on kuitenkin vain yhdestä vuorokaudesta.. Mitä te olette mieltä?

Carmen ja Nirppu 29+4
 
Carmen uskaltaa lähtä ihan hyvin. =) Täällä rv27+3 kävin tiistaina neuvolassa vauvelin paino arvio oli vähän päälle kilon. =) Hyvin kuulemma kasvaa ihan ajassaan. =) AIka kankia olo välillä muuten ihan ok. Jeps ei kai tässä sen kumempaa pitää mennä imuroimaan joten palaamisiin taas Nissu 76 ja ipsku :wave:
 
Nimistä: Meillä on ollut jo vuosia nimet valmiina :D Tytön nimi on pistänyt joskus aikoinaan mun silmään iltalehden sivuilta,silloin oli melkoisen harvinainen,nyttemmin yleistynyt... Pojan nimi tulee miehen suvusta. Onneks en osaa ajatella että nimi näyttää joltakin,oon harvinainen tapaus =) Niin kauan oon noita nimiä mielessä pitänyt,ettei niistä enää osais luopua =)

Yritin tuossa lenkillä käydä...melkoista töpöttelyä :ashamed: Vähän kun yrittää tahtia koventaa,niin pukkaa maha kireeks ja se tuntuu niiiin ikävältä :( Tulipahan raitista ilmaa haukattua :saint:

Repa ja kutvonen rv 28+2
 
Carmen, tosta risteilystä, Siljan sivuilla sanotaan että viimeisillään raskaana olevaa ei mielellään päästetä laivaan. Olin siis itse viime viikolla risteilyllä ja tätä asiaa tarkistelin ennen sitä, et mikä sitten toi mystinen raja... varmaa ei kukaan mulle osannu sanoa, mutta viimesiä viikkoja veikkasi joku. Ja tämä vain siksi, et jos synnytys käynnistyy siellä, niin siellä on sit "vain" hoitaja ja tosipaikan tullessa toimenpiteisiin ryhdytään sitten tapauskohtaisesti, mitä se ikinä sitten tarkottaakaan.

Näin siis mulle vastattiin, kun utelin asiaa.
 
Risteilystä Kiitos vastauksistanne! Olen tässä vähän miettinyt, että mahtaako sitä sitten kuitenkaan viitsiä lähteä reissuun enää 34.viikolla :/ Koska kyllä harmittaisi, jos synnytys siellä käynnistyisi! Ehkä menemme jonnekin kylpylään sen sijaan; saa mies lillua kylpyläosastolla ja minä saan edelleen kasvohoitoni ;)

En ole käynyt tänään ulkona ja Nirppu on selvästi tylsistynyt; möyrii oikein kunnolla koko ajan! Raukka varmaan haluaisi, että äiti lähtisi liikkeelle vaihteeksi eikä vaan makaisi sohvan nurkassa. Ehkä menenkin kiertämään korttelin tms. että saa edes pikkuisen raitista ilmaa. Yhdeksäksi tosin pitää ehtia takaisin, kun Top Chef alkaa :p

Hyvät yöt!
 
Kysynpä teiltä erästä mieltä painavaa asiaa...eli jos joutuu alakautta synnyttämään ja tiedetään ettei lantio ole mitenkään tilava niin ovatko suostuvaisia käynnistämään viimeistään viikolla 40. Miten tätä pitäisi perustella heille että läpi menisi? Mulla on kuvattu lantio ja tiedetään ettei se ole mikään super synnyttäjän lantio.. Pelottaa nimittäin aikalailla että jos vauvalle sattuu jotain sen taikia että äippä on tämmönen huonoa tekoa oleva :ashamed: ei kauheen kiva jos kaksikin viikkoa menee yli niin tiiä mikä jättilainen sielläs sit on kun noi koko arviot vähän heittää aina..Pojan kohalla vaan 700grammaa toisella lääkärillä toinen sit sai aika lailla oikeet mitat. Kun tämä nyt ainakin näyttäs olevan pääalaspäin.
 
MINTSI: täällä yks jolla käytössä klexane. piikitykset aloitettiin rv12.
mulla on apc-resistenssi.
ekan raskauden aikana sain keuhkoveritulpan( tuolloin ei ollut tietoa geenivirheestä eikä siis lääkitystä). toisessa raskaudessa oli fragmin käytössä muistaakseni rv16 alkaen.

kurpitsa rv25+5
 
Carmen: minä täällä kanssa muistaakseni kyselin tuota risteilyasiaa, mutta en saanut mitään kommentteja. Laskin että mulla juuri 34 vk:a täynnä kun ajateltiin lähteä. Ja kyllä siis meinasin uskaltaa mennä. Se vaan mietityttää, kuinka hyvin Tukholmassa jaksaa sitten lyllertää eteenpäin. :LOL: Mihis lopputulokseen sinä tulit asian suhteen?
 
Huomenia kaikille! ainakin neljän tunnin piristävät yöunet on takana, jee! Heräsin valtavaan paineeseen alamahassa ja kappas, nukuinkin selälläni. Ilmankos tuntui epämiellyttävältä. Muutoin pystyn kyllä olemaan kohtuullisen pitkiäkin aikoja vielä selälläni, mutta nukkuminen ( ainakaan täyden rakon kanssa ) ei enää onnistu.

Tissit kipuilevat
täälläkin. Ja todellakin välillä tulee samanlainen tunne kuin herumisrefleksi on. Mitään ei vielä ole isommin herunut paitsi että liiveissä on jotakin töhnää ( kuivunutta maitoa ) joka päivä. Mua pikkasen pelottaa koko imetys, koska olen kummaltakin pojalta sairastanut niin äkäset rintatulehdukset että huh huh. Toisesta rinnasta on jouduttu leikkaamaan paisekin :eek: Ei paljoa naurata. Yritin neuvolalekurilta asiasta kysellä, niin vastaus oli, että kysy synnytyssairaalasta. :(

 
Huomenta!

Olin eilen iltapäivällä hakemassa sitä sokeri mittaria ja saamassa ohjeita (joltain kakskymppiseltä harjoittelijalta), joten en tullut hullua hurskammaksi. Tosin mittarin sain ohjeet sen käyttöön sekä raja-arvot joissa raskaana ollessa tulisi pysyä.

Ruokaili rytmini ja tottumukseni olivat jo ennestään ok. Ainoa oli liikunta jota pitäis lisätä, mutta hakalaa on kun liitokset kokoajan natisee. Osittain tietty selitystä ja laiskuutta =)

Vesijuoksua suositteli kokeilemaan, mutta en ole ennen sitä kokeillut joten vähän arveluttaa nyt raskaana aloitella.

Sokeri seurantaa teen min. kahtena päivänä viikossa ja kolme kertaa päivässä. Joten ei ihan niin kamalaa kuin etukäteen pelkäsin.

Nyt pitää palata töiden pariin...'

Jossu & Hemuli 26+3
 
Jossu-71, kahtena päivänä ja kolme kertaa päivässä? Paasto, lounas ja päivällinenkö on ne sun kolme? eli et ota sitä puolen yön arvoa? Mä joudun noiden lisäksi ottamaan vielä paastoarvot joka aamu. Toisaalta se on kiva seurata ja saada palautetta siitä, et onko syöny oikein =) koska se on paras mittari siitä, mitä eilen tuli suuhun pistettyä. Se on kaksi ja puoli viikkoa nyt takana sokerittomana, miinus kolme kiloa ja olo on todella hyvä :)

ja nyt takaisin töitten pariin...
 
tisseista mullakin ovat taas alkaneet kipeytymaan, mutta mitaan maitoa ei kylla ainakaan viela ole herunut. Vahan nannit nayttavat niin kuin olevan tohnaiset ( hiukka semmoista valkoista ) mutta en ole oikein uskaltanut ajatella etta se viela maitoa olisi.

risteilysta mina kylla lahtisin, jos vaan muuten voisin hyvin. olisihan se aika ihanaa. Ainoastaan laivalla nukkuminen ja sen epamielyttavyys saattaisi ajatuttaa. Tuntuu tama nukkuminen jo kotona aika ikavalta.

Onko muilla mahanahka kipeytynyt? mulla semmoista kiristavaa kipua valilla. Luulen kylla etta terkka sen aiheutti kun tutki painelemalla tiistaina vauvan asentoa. Aika epamielyttavaa vaan. Ei se elamista haittaa, mutta kun mies esim. silittaa vatsaa niin saattaa tuntua hiukan epamukavalta juuri niissa kohdissa mista paineltiin. Menee varmaankin pian ohi.

Viela tama paiva toita ja viikonloppu alkaa. Ansi viikolla pitaa taalla lahettaa aitiyslomarahahakemukset ja olen ihna varma, etta saan aluksi vaarin laskettuna takaisin. Eivat kuulema osaa kunnassa laskea niita. Inhottavaa stressata tallaisella.

meilla mies ja kirppu ovat ihan kavereita kirppu innostuu usein oikein potkimaan kun isa tulee juttelemaan tai silittelee masua. Toisaalta kaveri on muutenkin aika energinen liikkuja, joten valilla toissa nauravatkin, etta minulla valilla maha oikein heiluu kun toinen melskaa.

katrinainen ja kirppunen 28+3
 
Huomenta "kollegat"! :flower: Nyt kun ei ole työkavereita moikattavana aamuisin niin leikin, että koneelle tulo on "töihin lähtöä" ja te minun kollegoitani :LOL: Hullulla on halvat huvit :whistle:

kurpitsa Mitä mitä mitä? Miten minulta on mennyt ihan ohi, että täällä on muitakin "piikittäjiä"? :eek: Olen nyt käyttänyt Klexanea n. kuukauden ajan ja olen edelleen psykoosissa joka aamu, kun pitää se inhottava rutiini suorittaa.. Olen aikamoinen drama queen, koska eihän se nyt todellakaan satu tms. Haluan vain huomiota mieheltä, uskoisin ;)
Itselläni löytyi aikanaan laskimovarjoainekuvassa syvän laskimotrombin jälkitila, kaikella todennäköisyydellä faskiotomia- leikkausten jälkimainingeissa syntynyt. Altistavia tekijöitä tai sukurasitusta ei ole, mutta sisätautilääkäri oli sitä mieltä, että aloitamme piikityksen anyway. Joku uusi tutkimustulos kun tietää kertoa, että jos CRP ja joku tietty hyytimisentsyymi on kohollaan ja ne yhdistyvät supistuksiin niin riski saada laskimotukos (jopa istukkaan tai kohdunkaulaan :$ ) on lisääntynyt. Täällä kai siis lähinnä lääkitys käytössä varmistuksen takia.
Aika suolaisen hintaista huvia muuten ;)

mouko80 Halu lähteä reissuun on kyllä kauhea... Raskaudessa vaan on niin hiton vaikea ennustaa olotilojaan kolme viikkoa ennen ja tässä nyt on ollut kaikenlaista kremppaa :( Lisäksi rouva omatunto kolkuttelee olkapäällä, jos erehdyn ajattelemaankin lähtöä sarasloman aikaan: jotenkin se tuntuu "väärälle".. Siispä ainoa vaihtoehto olisi odottaa tuonne 16.3. jolloin talvilomani alkaa. Pitää vielä jutella asiasta miehen kanssa, mutta olisihan se ihanaa lähteä... Ja jos sitten tosiaan ei jaksa lyllertää Tukholmassa niin ottaa vaikka hotellihuoneen :D

Tisseistä Täällä ei ole kipeät eivätkä muutenkaan erilaiset kuin normaalisti.. Hienoista kasvua on havaittavissa, kun tisut tursuavat liiveistä ulos, mutta ei niin paljon kuin olin toivonut: A-/pieni B- kupin tyttönä kasvua soisi olevan vähintään pari kuppikokoa niin saisi kokea senkin tunteen kerran elämässään :LOL:

(.) Yö oli taas aikamoinen :/ Nirpulla oli omat touhunsa menossa ja valvoin varmaan kaksi-kolme tuntia, kun neiti painoi menemään niin, että reppu rytisi :D Sitten kun hetkeksi rauhottui niin eikös pienelle tullut sitten hikka! Siinä hytkyttiin eikä missään asennossa saanut olla - meillä siis neiti määrää kummalla kyljellä äiti saa olla: potkii kyllä heti ylös, jos ei asento häntä miellytä! Meidän pikku-Hitlerimme :LOL:

Nyt pitää laittautua kuntoon ja pakata kamat: lähden kahdentoista junalla Turkuun, jossa miekkonen odottaa ystäviemme kanssa. Tiedossa on mökkiviikonloppu Kustavissa - ihanaa vaihtelua arkeen! Siispä en ehdi täällä käymään viikonloppuna, mutta palailen taas.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille toivottavat,

Carmen ja Nirppu-neiti 29+5
 
Edla-Mamma: noi mun mittaukset on aamun paastoarvo, tunti aamupalan jälkeen ja sit tunti joko lounaan tai päivällisen jälkeen.

En tiedä, mutta voisko tohon mittaus tahtiin vaikuttaa se, kun mulla oli siinä sokerirasituksessa vain se paasto arvo yli rajojen. Tosin mietin, että tais silloin sunnuntaina aika rasvaisesti syötyä, kun sit maanantai aamuna niitä mittauksia tehtiin...

Onhan sitä ihan hyvä seurata. Eilenkin illalla kokeilin ja tänään aamulla vaikka ei ihan sitä 12 tuntia paastoa ollutkaan yön aikana ollut, mutta hiukan itse näkee edes suuntaa missä mennään. Mies on ollut kannustava ja ilmoitti eilen et sit ei nannaa osteta, että hedelmä ja vihanneslinjalle siirrytään. Täytettyjä paprikoita lupaili viikonloppuna laittaa. Hän on meidän taloudessa parempi ja kokeilun haluisempi kokki. Minä laitan sitä perus kotiruokaa ja leivon.

Tosissaan pitää tämä sokerijuttu ottaa, kun on 2-tyypin sukurasite olemassa ja toi paino on päässyt karkaamaan. Nyt raskaus aika olen tavallaan laihtunut, kun paino on pysynyt samassa kuin ekalla neuvola käynnillä on ollut eli tavallaan olen laihtunut, kun lapsi, kohtu, istukka ym on kuitenkin lisäpainona.

Jossu & Hemuli 26+3
 

Yhteistyössä