~Toukokuun toivotut 2012 *MARRASKUU*~

Yritin selata sekä tän kuun että edellisen pinkkaa selvittääkseni että mistä helvetistä tossa oli kyse mutta en kyllä löytänyt?? voitko Heta kopioida tänne sen viestin jota olet luullut sinulle tarkoitetuksi? En meinaan ymmärrä yhtään.....
 
Kylläpäs täällä on tohinaa. Meillä lapset taas kipeenä ja nuorempi (7kk) huutaa aivan jatkuvaa syöttöä. Edes syli ei ole hyvä paikka, kun on kurkku niin kipee. Itse taidan kerrankin säästyä taudilta. En ois uskonu, kun tyttö aloitti syksyllä kerhon, 1krt/vk, että kantaa sieltä näin tehokkaasti tautia toisen perään! Voin vaan kuvitella jos päiväkotiin menisi...: /

Jokos teillä alkaa kumpu "virallisesti" nousemaan? Itse tänään huomasin, että kohtu on oikeasti jo aika iso. Parhaiten oikean koon huomaan, kun makaan selällään. Itselläni mahtuu jo "molempiin kämmeniin" ja vähän kuin jalkapallon kokoinen olisi, tai jopa isompi. En muista, että viime raskaudessa olisi näillä viikoilla jo näin iso ollut, joten nyt en luota tuohon laskettuunaikaan senkään vertaa!

Pahaolo jatkuu vaan, viimeksi eilen aamulla tyhjää mahaa tyhjensin...:D Jännä kun mulla ei alussa ollut oksentelua, vasta viikoilta 10 eteenpäin.


 
mymosa
Mäki vähän ihmettelen edelleen mistä täällä väännetään?? Voisko siihen saada jotain selvyyttä??

Toki keskustelua ja mielipiteitä kun vaihtaa, ei aina voi miellyttää sanomisillaan kaikkia ja väkisin välillä tulee konflikteja. En silti halua, että kukaan alkaa poistelemaan viestejään vain sen takia, että toinen ottaa itseensä.
Ne on omia mielipiteitä ja asioita.

Kohta tää pino menee sellaseks, että ei puhuta siitä asiasta eikä siitä asiasta eikä siitä, kun joku voi toisen mielipiteestä ottaa palkokasvia.. Varmasti sellaista asiaa ei olekaan jossa ei olisi mielipide eroja.
 
Kirjoitan nyt vielä tämän viestin, ettei tule turhaa riitaa. Luin viestejä eilen läpi monta kertaa, enkä keksinyt muuta viestiä minkä olisi voinut ottaa henkilökohtaisesti. Heta oli sivulla 4 miettinyt sukupuolta liikkeisiin perustuen. Mietin sen viestin jälkeen mitähän itselläni kertoo sukupuolesta kun yhtenä viikkona liikkui kun väkkärä ja toisena makasi kuin lahna ultrassa vain hieman venytellen. Olit syli vastannut minulle siihen viestiin. Että se siitä. En näe itsekään siinä mitään ihmeellistä, harmi että Heta otti sen niin.
 
Viimeksi muokattu:
Masulle tsemppiä! On kyllä pitkä aika odottaa ultraa. Toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:

Taas ollut hyviä ultrakuulumisia niitä on aina ilo lukea! :) Omaan ultraan onkin enää 6 yötä, jee! :)

Hormoonit taitaa tälläkin palstalla hyrräillä! :D Olen käynyt teidän juttuja lukemassa vaikka en ole kerennyt kijoittaakkaan. En kyllä kans tajua mistä tuossa "kinastelussa" on kyse, ehkäpä se on ihan täysin väärinymmärrystä johtuen hormooneista. Raskauden piikkiin siis... :D
Mun mielestä on vain hyvä jos jokainen uskoltaa oman mielipiteensä sanoa. En halua että täällä joutuu olemaan skarppina mitä kirjoittaa ja sanoo siinä pelossa, että joku saattaa ymmärtää väärin ja suuttua.
Annetaan siis kaikkien kukkien kukkia. Tai näin ainakin toivon... :)
Riidoitahan ei varmaan kokonaan pysty välttymään, kun ajattelee että meitä on aikas monta hormoonihirmua tällä hiekkalaatikolla. ;) :D

).( Näytän vieläkin suunnilleen tuolta. Ihme! Edellisessä raskaudessa en tässä vaiheessa enää pystyny raskautta peittään ja eihän siitä ole edes vuotta aikaa...
Pahoinvointia on edelleen, mutta oksentanut olen vain 3 kertaa, mikä sekin on suuri ihme muihin raskauksiini verrattuna!
Nälkä on jatkuva ja kokoajan pitää syödä ettei pahaolo yllätä. Mitään tiettyjä juttuja ei tee mieli.
Samallalailla uppoaa makeat kuin suolaiset.

Sukupuolesta ei ole aavistustakaan. Kolmen pojan äitinä ajattelen tämänkin olevan poika... :)
Mutta siis minkäänlaista tunnetta ei ole vielä tullu.

Uskomuksista minä olen kuullut taas niin päin että jos tekee makeaa mieli on tyttö ja jos suolasta on poika?
Pahoinvoinnista olen kuullut että jos se on rajua niin tulossa olisi tyttö. Itsellänihän on ollut tosi rajua pahoinvointia ja oksentelua melkein jokaisesta pojasta, että se siitä uskomuksesta mun kohdalla... :D

Pyhäinpäivä on siis tänään. Tarkoitus ois viedä kynttilöitä haudoille, ulkoille, tehdä hyvää ruokaa ja poltella kynttilöitä.

Meillä ei muuten edelleenkään tiedä raskaudesta kukaan muu kuin paras ystäväni ja sen mies. Ultran jälkeen sitten aletaan asiaa paljastamaan. Hieman jännittää reaktiot kun eihän tuo meidän vauvakaan ole vasta kuin 7kk.
Tosin "kaikki" tietää että halutaan lisää lapsia joten silleen asia ei varmaan yllätyksenä tule...

Tiitulipiituli poks 11+0 (jos nyt olen laskuissa pysyny:) )
 
Aamulla kirjoittelin, kuinka meidän lapset kipeenä. Nyt sitten mies lähti pienen miehen kanssa keskussairaalaan päivystykseen. Ei syö, ei juo, makaa vaan velttona silmät puoli tangossa. :'( Miehen piti lähteä iltavuoroon, mutta sai onneksi vapaata. Itkin jo täällä kotona veltto vauva sylissä, kun mies keräsi kamat kasaan. Ajatus, että olisin lähtenyt yksin päivystykseen vauvan ja 2v:n kanssa itkemään, ei todellakaan tuntunut viisaalta. Onneksi sai vapaata. Toivottavasti nyt nesteyttävät tai jotain ja pääsevät pian kotiin. Todella avuton olo...
 
JonMa ihan hirveää kun pieni ihminen sairastaa kun jotenkin tuntuu että niiltä tosiaan lähtee sitten kaikki voimat kerralla. Mutta eiköhän siellä päivystyksessä hoidella pientä huolella ja saat reippaamman pikkuisen takaisin kotiin. :hug:

Tänään on taas niin saamaton olo kun vaan voi olla. Suihkuunkaan en jaksaisi mennä vaikka hiukset niin likaiset että voisi varmaan niistä kohta jo rasvaa puristaa :x Ja sitten muutenkin pitäisi tehdä ihan sata asiaa. Eilen ei myöskään miehen kanssa tajuttu että tänään ei ole kaupat auki joten joutuu varmaan ihan pakosti hakea pizzaa ;)

Onko kukaan muu huomannut erakoitumista raskauden myötä? Olen nimittäin huomannut itsestäni tämmöisen piirteen hyvin vahvasti. En jotenkaan tahdo olla ihmisten seurassa ja nautin vaan kun saan olla yksin kotona. Onhan se kyllä ihan kivaa sitten lähteä kavereiden kanssa, mutta se että saa itseään niskasta kiinni ja lähtee on jotenkin todella suuren ponnistelun takana. Ja muutenkin huomaan jotenkin kääntyneeni sisäänpäin tämän raskauden kanssa. Tai siis en tahdo siitä puhua muille, vaan itsekseni tuumailen kaikkea. Tämä palsta on kyllä siitä ihana että tänne tulee sitten purettua niitä tuntoja. Toivon että oltaisi pian siinä vaiheessa että liikkeet tuntuisi ulospäin niin saisin miestäkin vähän paremmin mukaan tähän. Kun en jotekaan hänenkään kanssa osaa puhua tällä hetkellä asiasta.

Mutta nyt lähden tuumailemaan suihkuun ja toivon että se vähän virkistäisi oloa :)

Sadettaja* ja Kääpiö 14+1 :heart:
 
Sadettaja: Täällä kans yks erakko. Mulla se kyl voi johtua siitä että tää olotila ei oo ollu kauheen mukava. En oo nähny sukulaisiakaan moneen kuukauteen tai edes kavereita. Pelkästään nuo joita näkee koulus enkä niittenkään kans oo jaksanut seurustella kuin sen mitä pakko

On: en jaksa lukea kaikkea mitä ootta kerinny kirjottaa. tää alku viikko meni kotona maates. torstaina oli jo hyvä olo ja perjantai päättyi ilta oksentamiseen. Tänään oon taas oksentanut :x Mut en usko että vielä oon yhtä huonos kunnos ku alkuviikosta, sain vihdoin ohjeet et mennä suoraan synnärille jos tuntuu et tarttee nesteytystä. En tienny et ne ottais tälläsiä tapauksia?

Oon miettinyt et tännehä saa suljettuja ryhmiä/keskusteluja et osaisko joku tehdä sellasen? Ja haluaako muut sellaseen? En kauheesti tykkää julkisesti kirjotella :p

Princessa ja pikkunen 14+3
 
Viimeksi muokattu:
Hellou =)

Ihan ekaksi kiitokset salailijalle, syli84:lle ja minkäställevoi:lle, tuki ja voimistavat sanat auttaa :) Minkäställevoi, hirmusti tsemppiä myös teidän pikkuiselle että kaikki olisi hyvin!

JonMa Pikaista paranemista pikkuiselle sinne! Toivottavasti olo kohenee pian!! :hug:

Itselläni ei ainakaan ole väliä, muuttuisiko tää meidän keskustelu suljetuksi, toisaalta juuri sillon ei tarttis pelätä että joku tuttu joka ei vielä tiedä/jonka ei halua tietävän kaikkea omista asioistaan, tulis tänne lukemaan kirjotuksia... Mulle sopii ainakin siis kumpi vaan.

Täältä löytyy kanssa yksi erakko, jotenkin kavereihin ei oo jaksanu nyt ottaa yhteyttä juuri ollenkaan, sen verran että nuorempi on saanu ees välillä leikkikaverín, kun lähimmällä ystävälläni samanikäinen on. Edes raskaana olevaan ystävään en ole jaksanu kauheesti pitää yhteyttä, vaikka kaksi viikkoa eroa on meillä lasketuissa : / Onneksi kaverit on ihan hyvin ymmärtäny kuitenkin, josko tää lähtis taas käyntiin ja piristyis kun keskiraskaus tulee lähemmälle...

Pahoinvointi alkoi uudestaan n. puoltoista viikoa sitten, ja paino on pudonnu nyt yhteensä 4 kg, ensimmäisestä neukkikäynnistä =) On ihan kiva tunne, se kun muutenkin tulee mulle tarpeeseen :D

Olen ravannu lääkärissä viimesen viikon ajan monta kertaa, on tullu hirveesti rytmihäiriöitä yhtäkkiä enemmän, ja nyt on sattunu vasempaan rintaan ja kainaloon ihan mielettömästi jo viikon verran. Lääkäri epäili keuhkotulppaa, mut ihan omin jaloin kävelen vieläki, että tuskinpa... Harmittaa vaan kun mitään syytä ei löydy rintakivulle, ensin epäilin imusolmukkeen tai maitorauhasen tulehdusta, tissit kun on turvonnu jo monta viikkoa, mut tulehdusarvo oli normaali... Pahin pelkokin on välillä mielessä, mut tuo tosin on mielettömän kipee, ja patteja ei oikeestaan tunnu, lukuunottamatta vanhoja muhkuroita edellisistä raskauksista ja imetyksistä :D Kunhan nyt joskus helpottais, työtekokin on vaikeaa, kun osuu johki, nukkumisesta ei tietoakaan vasemmalla kyljellä ja asennonvaihto on tuskaa. Eilen rupes pyörryttään niin kovin, et jalat lähti alta, illalla toisen kerran mut nyt kerkesin istumaan sohvalle etten lysähtäny lattialle. Koko ilta meni istuessa kun ei uskaltanu mihkää lähtee. Mistä lie sekin tuli :| Panadolia käski lääkäri syödä, sitäkään viiteis ikuisuuksia syödä, ihan pikkuisenki kannalta... Josko se tästä.

Ehkä elämä helpottuu ensi viikon jälkeen kun on häät saatu pois alta ja kaikki asettuu taas uomiinsa, ressi vähenee puolella ja sit voiki alkaa nauttia vaavin odotuksesta täysin rinnoin, silloin olen antanut itselleni luvan kertoa ihan kaikille, myös niille jotka siitä tiedosta tulevat olemaa vihasia ja saarnaamaan :D

NanaMama ja Tiitu 14+0 *POKS*
 
Tunteiden kuumeneminen No mutta jopas täällä on kovaa menoa! ;)
Itse olen huomannut, että omat hermot ainakin pimahtavat todella pienestä. Töissäkin pitää olla kieli keskellä suuta, ettei ajaudu riitoihin.

Kielletyistä herkuista Pahoinvoinnin vuoksi tekee mieli kaikkea ihan omituista. Eilen söin "päivälliseksi" puolikkaan valkohomejuuston ja ison pussin salmiakkia. Tiedän, kumpaakaan ei suositella. Mutta jotenkaan en usko siihen listeriaan... Juustossa on kuitenkin kalsiumia, joten varmaan terveellisempää syödä se juusto kuin jättää syömättä. Salmiakkia puolustan matalalla verenpaineella. Napanuorassa ei veri virtaa kunnolla, jos on liian matala verenpaine. Jotenkin tuntuu, että vauva on ihme energiasyöppö. Vaikka mitä puputtaisi, painoa ei kerry. Itse erotan kyllä iltaisin jo selvän pömpön mahassa. Töissä pidän väljiä vaatteita, jotka eivät vielä mitenkään paljasta. Tilasin myös ihanat äitiysjeggingsit, jotka eivät YHTÄÄN näytä äitiyshousuilta.

Vauvan sukupuolesta ja oireista Täytyy sanoa, että itse en lainkaan usko mihinkään näihin, että oireista voi tietää vauvan sukupuolen. Ehkä olen liian akateemisen kriittinen kaikkia uskomuksia kohtaan. :) Esimerkiksi mahan muodot, makean- tai suolaisenhimot tms. Se, mikä tuttavapiirissä on oikeasti hiukan pitänyt paikkana, on vauvan syke. Yli 160 sykkeillä on tullut tyttöjä. Itsellä vuorotellen tekee mieli suolaista ja makeaa - tai sitten molemmat inhottavat. Pahoinvointi ei myöskään aiemmissa raskauksissa ole ollut samanlaista, vaikka lasten sukupuoli olisi ollut sama. Mutta arvailu on hauskaa! Ulkopuolisten taholta tietyn sukupuolen toivottelu on todella ärsyttävää. Jokainen lapsi on yhtä toivottu ja rakas.

Kirjavakana & Tipu 11
 
mena77 okei eli tää oli siis klassinen väärinymmärrys. ok. se siitä sitten :)

Sukupuolesta ei oo lähetty hirveesti arvailemaan tai tekeen vanhankansan testejä tms mutta kummallakin ultrauskerralla mulla on tullut tosi vahva olo pojasta kun on ollut semmonen tosi aktiivinen.. Sanoin miehelle ja äidillenikin että tuli tunne et kohdussa asustaa joko tosi aktiivinen tyttö tai sitten poika. Hirveetä sukupuolistereotypiaa :LOL: sykkeet ollu about 154 ja enempi mulla tekee mieli suolasta eli uskomuksetkin puhuis puolestaan. No mutta tulee ihan kumpi vaan, kunhan tulee :heart:

Kirjavakana täällä kans yks joa huitelee millon mitäkin "kiellettyä" suuhunsa :wave: No joo en nyt kilotolkulla ja aktiivisesti mutta en oo kanssa ruvennut liian tarkaks. Mieluummin syön pikkasen liikaa maksamakkaraa ja oon stressamatta kun se etten syö ja stressaan kaikesta, väittäsin että korkeet stressihormonipitoisuudet on kasvavalle sikiölle pahempi kun siinä rajoilla oleva määrä "kiellettyjä" herkkuja. Raaka kala on jääny kokonaan, se on varmaan ainoo.
Puhuit alhaseta verenpaineesta, Onko sulla ollu aina alhaset paineet vai reagoitko esim stressiin tms paineilla? mulla oli ennen raskautta paineet about 50/90 ja olo sen mukanen.. Syytä ei ehitty tutkia, oloista huomasin sen viime keväänä, sit ostettiin kotimittari ja paineethan ne siel vaivas. Nyt näyttäis et raskaus nostanu paineet normiin, neuvolassakin sain 84/119 ja oon nyt huomannukkin ettei huimaa koko ajan enkä oo meinannu pyörtyä pitkään aikaan :D koko kesän vedin luvan kanssa salmiakkia, lakua, suolasia sipsejä ym. lisäks opettelin vähän suolasempaan ruokaan johon tottuu pelottavan nopeesti... Nyt sit oon taas vähentäny suolat aika minimiin ja alkuun kyllä tuntu et kaikkiin ruokiin, jopa salaatteihin tekis mieli ripotella yrttisuolaa :p Mut oon aatellu et kun raskauden myötä paineet normalisoitunu niin tuskin mistään vakavasta vaivasta on ollu kyse, ehkä oon vaan ressaillu liiaks.

Hui ulkona tulee jo niin aikasin pimee ettei tosikaan!! nyt sais sentin verran valkosta tulla maahan ja -1 pakkasta ja aurinkoo niin saatas valoa.. Tarvii varmaan koota laiska ruhonsa ja lähtee lenkille ennenkun menee ihan säkkipimeeks

Terkuin Syli84 ja Hemmo 12+6 (jee huomen poksuu!!)
 
NanaMama, mieleen tuli että voisko noita rytmihäiriöitä ja kipuiluja aiheuttaa jokin nikamalukko. Mulla on ollut ajoittain rytmihäiriöitä ja usein ne on helpottaneet, kun olen käynyt kiropraktikolla tai joskus mies on painellut rankaa niin, että nikamalukot ovat auenneet. Nikamalukot voivat aiheuttaa myös säteilevää kipuilua.
En sano tätä diagnoosina, vaan että tämäkin vaihtoehto on mahdollinen.

Btw. olen joskus ilmottautunut ryhmään, mut kun en laittanut punaisella tekstiä, niin olen jäänyt listasta pois. Nyt tiedot uusiks. Onnistuukohan nyt väri.
ruttunen/seitsemäs/la 16.5./
 
Voeeeee, täällä on taas ollut säpinää. Ei se ihme oo tosiaan, jos tämmönen hormonilauma keskustelee keskenään! Ei kenenkään silti pitäisi joutua sensuroimaan mielipiteitään. Asiallinen pitää tietenkin olla toisia kohtaan :)

JonMa hirmuisesti voimia siulle ja paranemista pienelle potilaalle :hug:

Erakoitumisesta: meitsi on ainakin ihan täysi erakko :D elämä on lähinnä kotia-töitä, enkä kotonakaan jaksa oikein miestä tällä hetkellä. Olen jotenkin sykkyrällä, tykkään vaan märehtiä omissa oloissani. Onneksi mies sai juuri uuden pleikkapelin, niin meitsillä on runsaasti omaa aikaa ;)

Kielletyt herkut: en ole ikänäni ollut mikään salmiakkifani, mutta voi luoja, miten nyt tekee mieli salaminakkia koko ajan! Jotenkin tuntuu, että se voisi johtua matalasta verenpaineesta? Ehkä keho vaatii sitä? :D Muuten ei ole kyllä tullut syötyä mitään kiellettyä, kun ei juurikaan tee mieli tuorejuustoja tai homejuustoja. Jouluna sitten on tiukat paikat tulossa, mutta onneksi sukulaisemme valmistaa itse graavi- ja kylmäsavulohta :p

Huimaus: onko teillä ollut huimausta? Mua huimaa koko ajan, jopa sängyssä maatessa tuntuu, että huone keinuu silmissä. Meinaan välillä mennä nurin. Silmissä ei kuitenkaan mustene, kuten pyörryttäessä. Inhottava olo kertakaikkiaan! Voisiko se johtua matalasta verenpaineesta?

Sukupuoliarvailuista: ystäväni kertoi juuri, että hänellä on ollut jokaisessa neljässä raskaudessa hyvin vahva poikaolo. Noh, hänellähän tosiaan on nyt neljä tytöntylleröä ;) Hauskahan se on arvailla ja kuulla noista uskomuksista.

Ommoo nappoo: kiusana on lähinnä huimaus ja karsea iltaväsymys. Iltaisin menen tosiaan viimeistään puoli kymmenen nukkumaan, mielellään jo ennen yheksää :) Töissä tuntuu virtaa riittävän, mutta sitten kotona liimaudun sohvaan kiinni. Pitäisi jaksaa harrastaa liikuntaa enemmän (työmatkakävelyä tulee vajaa 4km arkipäivisin). Ajattelinkin tilata bodypump -setin NetAnttilasta, ettei pääsisi tuo lihaskunto ihan rapistumaan. Niskojen jumituksen takia ajattelin myös jatkaa sauvakävelyä... Katsotaan, jääkö vain hyviksi aikomuksiksi :D

Maha on pompsahtanut ihan yhtäkkiä esille! Eräs äiti kysyikin viime viikolla, että olenko raskaana... aika rohkeaa! Työkaverit ovat myös paljon kommentoineet mahan kasvua :)

Ja tänään jo 14+0 POKS :heart:
 
mymosa
Tänää on kyl ollu yks tavan päivä!! Mieski yks hemmetin..sanonko mikä.. Ajattelematon *piip*!

Aina pitäs olla aurinko! Jos on kiukkupäivä ni se on.
Tulin petiin ku ei antanu kahtoa ees biisikärpästä loppuun. Nyt telkkari huutaa ku ois huonompiki kuulo. En sano, ku ei tunnu tuo oma ajatus taas toimivan.
 
LepikonHeta
Ensinnäkin, mena77 taisit ihan itse lähteä omia kommenttejasi poistelemaan ilman kenenkään kehoitusta. Toiseksi Sylille taitaa keltava vain tietyt kommentit ja aiemminkin taisi olla jotain sellaista tuolla aiemmissa ketjuissa. Mutta, positan nyt itseni tästä ketjusta, jotta voitte olla rauhassa. :) Jatkan odotteluani ihan IRL ja ei näin ollen tarvitse nostatella kenenkään verenpaineita. Tulee vaan olemaan hankala elämä jos kuvittelee ettei tarvitse ottaa vastaan palautetta omista kirjoituksistaan.

Listan päivittäjä voi siis minut poistaa listoilta, ei menetyksen, vaan rauhallisemman odotuksen vuoksi. Kummasti aina välillä täältä näitä ihmisiä häviää, mutta niinhän siinä vaan tahtoo käydä, että piirit on liian pienet liian monelle :)
 
LepikonHeta, voi miten kurjaa että sinusta tuntuu tuolta. Onnelista odotusta sinulle kuitenkin ja mukava olisi jos meidän kanssa olisit täällä kirjoitellut edes välillä.

JonMan pikkuiselle hurjasti paranemisia, toivottavasti sairauden syy selviää ja hän saa pian avun. Jaksamista myös äidille epätietoisuuden parissa.

Erakoitumisesta, täällä yksi. Mie tahtoisin vaan olla kotona oman perheen kesken enkä nähdä ketään muuta. Sain jo paniikkikohtauksen kun tajusin että meillä oli viikonlopuiksi kauhiasti menoja ja itkin miehelle etten mie haluu tai jaksa. Onneksi saatiin niistä osa peruttua ja nyt kalenteri näyttää paljon tyhjemmältä ja vapaammalta.


omaa napaa, tänään poksuu viikot, jee tasan 12. wuhuu.:heart:
Seuraava ultra on rv 13+3 ja sitä malttamattomana odotellaan. Jos siellä edelleen kaikki hyvin kerrotaan lapsille ja sen jälkeen olen ihan julkisesti raskaana. Tai pikkuhiljaa sitten aletaan kertomaan sukulaisille kun heitä joulukuunaikana nähdään.

Välillä iskee kauhia paniikki että onko tuolla muka kaikki hyvin. Sitten on taas on tyynen rauhallinen olo että tottakai on. Koska ei ole mitään syytä epäillä muutakaan.
Ja onhan me jo kaksi kertaa nähty pikkuinen ultrassa.


t: marenda ja ihme rv 12+0
 
mymosa
No jokainen tekee ite omat päätöksensä poistua, eihän siinä mitään. Ei täällä kannata kenenkään niin kovasti itteensä ottaa, erimielisyyksiltä ei voi välttyä ja ne kannattaa enemmin ohittaa kuin alkaa olemaan ku lapset hiekkalaatikolla, mä en leiki sun kaa -tyyliin :D

nimim. toista päivää kiukutteleva 14+6
 
Heta: Nyt varmasti voisi hieman vilkaista peiliin ja miettiä omaa asennetta. Kannattaa varmaan myös kysyä mitä kirjoittaja tarkoittaa epäselvissä tapauksissa, eikä yrittää lukea rivien välistä jotain mitä siellä ei ole. Sitä saattaa eksyä harhaan tulkinnoissa, kun ei tunne kirjoittajaa. Siinähän se viesti on uudestaan tiivistettynä kyselijöille esitettynä! Jos haluat vielä tulkita. En tiedä ymmärsinkö väärin tuossa mitä oikeasti ajoit takaa, koska kilahtelet vieläkin?

Saan ihan vapaasti miettiä omalla kohdallani ihan mitä haluan, ja jos et ole samaa mieltä, voit hyvin ilmaista sen. Tuossa kun ei mistään faktasta ole kyse (jos ymmärrän syyn oikein?), niin siitä voi tosiaan olla montaa mieltä! Ja minua ei pätkän vertaa kiinnosta mitä kukin uskoo ja mistä. Ihan vapaasti.
 
Täällä yks erakoitunut. Tosin käyn vielä vanhempiani kattomassa noin 1-2 krt viikossa. Mut sitä yhtä ainutta kaveriani en oo nähny pariin kuukauteen. Alussa ei aikataulut käyny yksiin ja sit hänkin on raskaana ja kärsii tuhat kertaa pahemmasta pahoinvoinnista ku minä. Mut eikähän sit nähdä kun hänen vointi paranee :).

Nyt ei voi kirjottaa enempää ku poju 1v8kk yrittää kiivetä tietokonepöydälle...

incase ja rv 11+4
 

Yhteistyössä