~Toukokuun toivotut 2012 *MARRASKUU*~

Mieliteoista: tomaattiherkkumaksamakkaraa on tehnyt mieli jonkin verran, mut en kyllä pakettikaupalla (200g) oo syönyt, mut jos saa valita mitä leivän päälle laitan, niin tuota tai meetvurstia :LOL: Tosi terveellistä :whistle: Jos roskaruokaa tekee mieli, niin samburgeri juustolla on ykkönen, tosin viimeksi sai kyllä päästellä ilmoja koko illan, eli pitää jatkos kieltäytyä siitä : / Peruskotiruoka on tietysti parasta. Mä oon normaalisti ollut sellainen suklaasyöppö, et mua vähän kummastuttaa kun karkkeja tekee enemmän mieli kuin suklaata, tai sitten sipsejä? Melkoinen makuelämys oli tuossa yks ilta popcornit ja Lidlin vaniljajäätelö :popcorn:

Mielialavaihtelut.. Välillä on tasaisempaa, mutta sitten saattaa yhtäkkiä napsahtaa mitä pienemmästä syystä.. Äijäkulta kovilla, vaikka oon kyllä yrittänyt selittää.. Yhen kerran totes, että en olisi muka hermompi kuin aikaisemmin :O, josta sitten hermostuin enemmän.. Minäkö aina tällainen?! Huh huh..

Liivikoko on muuttunut B:stä C:hen. Ei oo tarvinnut uusia, kun onnekseni en ole heittänyt vanhoja liiviä kaapista pois. Arathan noi on, mutta vatsalla pystyn vieläkin nukkumaan, paitsi yhtenä yönä heräsin siihen, et rinnat puutui?

Pitäis muistaa ostaa vaakaan patteri, et pystyis vähän seuraamaan painoa.. Oikeasti pitäis ostaa uus vaaka, kun toi nykyinen on patterisyöppö.

 
Kiitos hienosta pinosta! Kiva lukea, meitä on siellä monta! En osaa muuttaa tekstin väriä punaiseksi, koska olen vanha kalkkis, mutta minulle voisi laittaa, että nt-ultra 7.11. ja toistaiseksi tyttöolo.

Joulusta Olen jouluihminen. Pidän rauhasta ja kauniista kukista, klassisesta joulumusiikista ja lomasta! Tänä vuonna en aio siivota enkä laittaa juuri joulua, mies on luvannut ahkeroida ja loput ostetaan.

Mieliteoista Syön joka päivä jotain uutta ja omituista. Nyt on alkanut myös hiukan makea maistua, vaikka se huonontaa vain oloa. Lakritsia menee se sallittu määrä päivässä, se on paheeni...

Nimistä Tänään piti tehdä töitä, mutta olen vain etsinyt netistä ihania vauvannimiä! Tekisi mieli raapustaa niitä paperille, mutta sitten muut lapset löytävät sen ja alkavat kysellä. He eivät siis vielä tiedä vauvasta. Ovat niin kovia lörpöttelemään, että sen tietäisi kohta koko kylä.

Kirjavakana & Tipu 10+3
 
Heippa pitkästä aikaa!

Kiitos uudesta pinosta tiuhti_!

Mä olen ihan tavattoman huono kirjoittelemaan... Lueskelemassa oon kyllä käynyt. Veto on ollut ihan pois, kun on työjuttuja ollut liian kanssa. Lokakuussa joka viikko reissussa jossain päin Suomea vähintään päivänä tai parina. Nyt onneksi helpottaa työn suhteen vähän.

Menetyksiä on tässä ketjussa ollut turhan paljon. Osanotot niitä kohdanneille! Voimia!

Elämä ja sen kautta tämä ketjukin sisältää tunteita suuresta surusta suureen iloon. Sitä tulee täällä käydessä itkettyä niin ilosta kuin surusta. Okei, tiedän, mä olen yliherkkä nykyisin ja itken jokaisesta asiasta tai nauran hysteerisesti.

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille! Ja jotkut tuntevat jo liikkeitä!

Joulua minäkin odotan kovasti. Ja on niin ihana seurata tuota kolmivuotiasta, joka innolla odottaa joulua jo. Luulee raukka näkevänsä tonttuja ikkunasta :)

Omaa napaa... Lääkärineuvolassa tuli käytyä parisen viikkoa sitten jo. Kaikki oli hyvin lääkärin mukaan. Verenpaine oli edelleen tosi matala. Sydänääniä ei yritetty edes kuunnella. Siksi niin kovasti odotan ultraa joka on 16.11. eli pari viikkoa vielä pitäisi malttaa odotella. Miehen kanssa ollaan yhdessä menossa.

Äklöolo on vähän helpannut. Ja ehkä ei niin paljon väsytäkkään koko ajan. Tosin välillä tulee ihan kamalia väsy, jolloin ei jaksa mitään. Maha tuntuu isonneen, tiedä sitten onko vain turvotusta.

mimilii 10+3
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Ihanaa lukea kaikkien kuulumisia, on aikaa vierähtänyt jo viime kerrasta niin paljon. Jännittävää, kun joillakin on jo rakenneultratkin tiedossa <3

Minä ja minun napani ollaan oltu aika huonossa kunnossa viime ajat, siksi ei ole koneellakaan jaksanut istua, pahoinvointia, oksentelua, väsymystä. 1½ viikkoa olin sairaslomalla, nyt töissä jotenkuten jaksanut olla. Työpäivien jälkeen kyllä on aika vetämätön olo ja oksettaa. Painoa lähtenyt 4 kg. Mutta kaipa tuota kerkeää vielä kerryttää takaisinkin.
NT ultra 14.11 ja laskettu aikakin muuttunut 19.5 (se päivä näyttääkin olevan tuolla vielä tyhjillään =)

Pahoinvointi on hieman helpottamaan päin, mutta ettei liian helpoksi kävisi tämä odottaminen, niin nyt on jo alkanut SI alueella kivut, varsinkin öisin jomottaa. Tukivyötä jo neuvolasta suosittelivat.

Joulua odotan suuremmalla innolla kuin koskaan aiemmin. En tiedä mistä johtuu. Kotona miehen kanssa aion olla, ehkäpä äiti ja isäpuoli tulee kyläilemään. Toivottavasti siihen mennessä on ruokahalu palannut, että voi oikeasti nauttia joulusta..

Ainiin, ja nimiehdotukset ovat jo valmiina... Tosin vielä nekin ehtii muuttua.

Ihanaa odotusta kaikille!

Suppis + nyttyrä 11+2
 
Eiku nythän mie sen tajusinkin...Hih. Voishan tän ajan viisaamminkin käyttää, kun mies & lapset pihalla.:saint: Tuosta kuvasta kun katsoo, tajuaa että raskaushan on jo aika pitkällä! Melkein puolessa välissä. :)

 
Viimeksi muokattu:
Alkanut marraskuu ja tänään käyty nt-ultra ajoivat minutkin kirjoittelemaan tänne taas. Mulle vois päivitellä: Laskettu aika siirtyi 11.5. -> 16.5. ja sairaala on NKL ja ikäkin on vaihtunut 31:een ja vielä se nt-ultrakin käydyksi. Rakenneultra on 2.1.12

Terkuin Mannamaaria ja Toukotaimi 11+6
 
Hellou!

Hirmusti jaksamisia ja voimahaleja kaikille niitä tarvitseville :hug: Ja tsemppiä ultraan meneville =)

Sen verran tulin omaa napaani tänne kuuluttamaan kun siitä turvotuksesta viimeksi kirjotin, (joka siis oli 2.6). Vaikka ei olis kannattanu, kurkin tiedon ite koneelta jo sunnuntaina, ja tulos oli 1:400. Normaali ja ei siis suurentunutta riskiä, mietityttää kuitenkin kun luku on noinkin "pieni".. Edellisestä oli 1:4500.. Mutta tänään postissa tuli kirje jossa mainittiin vain että normaali tulos ja hyvää loppuajan odotusta, lukuja niissä ei siis näykkään enää ollenkaan, ilmeisesti juurikin sen takia että panikoi liikaa nähtyään juuri sen luvun...

Iina_ Minulla oli juuri sama niskaturvotus pikkuisella, ja nyt kaikki seulassa kuitenkin hyvin :) :heart:

Koskaanhan mikään ei ole ihan varmaa, mutta päätin että en anna pelon ja ahdistuksen pilata kokonaan viimeistä raskauttani, vaan aion alkaa elää raskautta kunnolla ja niin että myös kerron siitä. Tähän asti saanut pidettyä tiedon perheeni sisällä, juuri sen pelon takia että kaikki ei olekaan kunnossa. Ja huomasin itsestäni myös että olen sulkenut raskautta mielestäni ja ajatuksistani pois alitajuntaisesti, varmaan sen takia, että jos olisi tulos ollut toinen, pettymys ei olisi ollut liian suuri. En ihan niin varmalla mielellä ole vielä, että jatkaisin asiaa miettimättä, ja haluankin asiasta puhua jonkun kanssa kunnolla ja kysellä ja kysellä, mutta pääasiassa olen nyt paljon helpottuneempi ja iloinen pikkuisestani! Toivon vain, että turvotus ei kerro mistään elimellisestä kurjasta, esim. sydämestä, joka kuitenkin oli viimeksi kunnossa, sen mitä siitä pystyi katsomaan... Mutta ainahan ei turvotukselle löydy edes mitään syytä, lieneekö meilläkin pikkuisella sitten arvoitus ainiaaksi... Tulosten kunniaksi kävin ostamassa Tiitulle ensimmäiset minimaaliset potkarit, ja vielä työpaikallakin niitä esittelin :heart: :D

NanaMama + Tiitu 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Moi,
Kiitokset uudesta pinosta. Vähän laiskasti jaksan täällä kirjoitella mutta luen kyllä teidän juttujanne lähes päivittäin. Mulle voisi päivittää tuonne pinoon:

La 27.4./esikoinen/SeKS NT-ultra käyty, rakenneultra viikolla 51

Ruuasta. Aika huolettomasti olen syönyt kaikkea. Ainoastaan maksapihvejä/kokolihamaksaruokia ja graavikalaa sekä alkoholia olen välttänyt. Mulla on vielä tavallista suurempi himo hampurilaisiin, mutta viimeisin neuvolan mukaan paino ei ole vielä lähtenyt nousemaan. (Vähänkö hienoa, saa syödä 1,5 edestä eikä edes liho! :D)

Tuanni ja Mörri 14+4
 
Ihanaa, uus kuukausi taas :) Tää on jo kolmas meidän pino!

Mulla on ollu tänään ja eilen sellasta menkkamaista jomotusta mahassa :( Pelottaa et jos se nyt sitten menee vaikka kesken. Onneksi ei vielä ainakaan ole vuotanut mitään. Ja maanantaina pääsee ultraan.

Luinkohan mä tuolta edellisestä pinosta, et Mymosa mietti työjuttuja? Oletko mihinkään suuntaan päätynyt? Itselläni on jo kahdesti käynyt niin, että olen ollut raskaana työn ottaessani. Kummallakaan kerralla en vaan tiennyt sitä, eka kerralla raskautta kyllä yritettiin, mut otin työn vastaan kertomatta mitään, koska eihän sitä voi tietää kauanko tärppäämiseen menee. Ja sittenpä tärppäs heti. Nyt tällä kertaa en tosiaan tiennyt enkä edes aavistellut, koska raskautta ei suunniteltu. Sillon eka kerralla määräaikaista sopimustani ei irtisanottu koeajalla, vaikka kerroin työnantajalle. Jäin sitten kesken saikulle ja äitiyslomalle. Nyt en ole vielä kertonut, mutta kerron ennenkuin koeaika umpeutuu. Kauhean vaikea koittaa neuvoa sua, mutta niinhän se on ettet mitään väärää tee jos et kerro. Ja minä ymmärrän sua kyllä, jos päädyt menemään kertomatta.
 
mymosa
Joo mä pähkäilin.. Kyseessä ois vielä vakkaripaikka.. huoh. Vaikeuttaa tilannetta, koska ajattelin olla 3v kotona.
Toki enhän mä sitä paikkaa ole edes saanut vielä. En kyllä voi vaan mennä tän mahan kanssa sinne ja olla kuin en oliskaan raskaana. Mutta en mainitse äitiyslomasta ennen kuin kysyvät.
 
Mut sittenhän sulla olis työpaikka odottamassa kotiäitiyden jälkeen. Jos et kerran saa mahaa pidettyä piilossa, niin eihän sulla sitten oikeastaan ole edes ongelmaa :) Jos ne pelästyy sun mahaa niin ne ei ota sua, niin yksinkertaista ja julmaa... Onnea haastatteluun! Eikä sun tartte kertoo jos ne ei kysy, ja oikeastaanhan ne ei saa kysyä.
 
Salailija Hui kun kuulostaa pelottavalta että joku muukin sanoo sen "ääneen", että siis tuo luku on pieni :| Mutta toivottavasti meidän pieni olis sit kuitenkin se yks niistä 399:stä terveestä vaavista...:)
 
Princessa: Olen itse ollut pahoinvoinnin vuoksi s-lomalla syyskuun lopusta lähtien. Ainoat paikat, jossa en ole saanut asian suhteen myötätuntoa ovat olleet neuvola ja oma gynekologini (nainen). Olen käynyt yksityislääkäreillä (yleislääkärit) ja he ovat olleet tilanteestani huolissaan, vaikken edes oksenna ruokia ulos, vaan olen yökkinyt aamusta iltaan. Olen aina saanut viikon s-lomaa/käynti. Minulle mikään muu ei ole auttanut kuin lähes täydellinen lepo. Silti mietin jossakin vaiheessa, että minun pitäisi mennä tippaan, koska pohkeet ovat kramppailleet ilmeisesti kuivumisesta johtuen. Olisiko mahdollista, että menisit muulle kuin neuvolalääkärille? Eihän kenenkään vointi ole normaali ja siten "työkelpoinen", jos oksettaa jatukuvasti. Jos olisit pitkittyneessä oksennustaudissa ilman raskautta, niin sinuun suhtauduttaisiin aivan toisella tavalla. En ymmärrä, miksi tätä raskauspahoinvointia ei joka paikassa oteta vakavasti. Vaikka pahoinvointi on raskauden kannalta ihan ok, niin kyllä äidin olo on kaikkea muuta kuin ok, kun pahoinvointia on runsaasti. Lähetän sinulle täältä myötätuntoa oikein REILUSTI :hug:

T. Eemas 10+3
 
mymosa
Niin ei oo pakko kertoo, enkä halua salata, koska se taistelis mun omatuntoa vastaan. Toki kuten taisin kirjoittaa, siellä paikassa osa tietää jo.

Mutta jotenkin ajatus siitä, että ne ettii sinne vakkaria ja sitten jäisin heti pois ja joutusvat ettii sijaisen :D Toki jos niin käy, että mut ottavat niin ei varmaan ole sitten ollut sellaista sopivaa vaihtoehtoa..
 
NanaMama apua sä ymmärsit väärin! Tai siis minä kirjoitin väärin, tarkoitin et todennäköisyys saada vammainen lapsi on mun mielestä aika pieni, jos tuon kääntäis prosenteiksi niin eihän se paljoakaan olis. Ei todellakaan ollut tarkoitus säikäyttää :hug:
 
Nanamama!! mistä ihmeestä oot netistä löytänyt laskurin joka kertoo noi nt-ultran riskiluvut? pelkkä niskaturvotushan antaa virheellisen tuloksen.

Tarvittavat tiedot joista JOKAISESTA lasketaan oma lukunsa ja sitten niiden "keskiarvo" (en muista painotetaanko osaa enemmän)
-äidin ikä
-äidin paino + verikokeen tulos (pitoisuus vaihtelee painon mukaan)+ verikokeen ottopäivä
-sikiön niskaturvotus
pää-perämittakin tais kuulua vielä laksentaohjelmaan(?)

toivottavasti siis et pelkän turvotuksen perusteella ole lähtenyt itseäsi kauhistamaan, ja tuokin 1:400 on ihan hyvä luku! eli hold on your horses ja nauti vaan raskaudesta!! tsemppii!!! :wave:

oma napa alkaa kyllä jo vähän paisua vaikka joitain päiviä takaperin olin viel ihan varma että menee kauan. oon kyllä mussutellut kaikkea turvottavaakin :ashamed: perjantaina neuvola ja saa nähdä valehteleeko meidän kotivaaka mua hoikemmaks.. vähän nauran jos neuvola vaaka näyttää jotain +5kg ja kotona vaaka sanoo että koko raskausaikana olis vaan se 2kg vast tullu :D voin sit selitellä terkalle et "emmä oo tajunnu ku mul on huono vaaka himas, ihan pelkkää salaattia on vetäny" hi hi :LOL:

T Syli84 ja Hemmo 12+2
 
Syli84 Siis kun olen töissä paikassa jossa kykenen näkeen omat potilastietoni ja labratulokseni, niin sieltä näin tulokseni numeroina :ashamed: Sitä juuri tarkoitin kun sanoin ettei olis kannattanu mennä kattelemaan, mutta siis olen jo voiton puolella ajatusmaailmani kanssa =) Ja kiitos tsempeistä!! :heart:

Salailija Huh, mä siis käsitin tosi väärin :D Hyvä näin päin! Mutta joo, yritän tosissaan unohtaa höpinät ja lukemat ja höperöintini ja muiden ahdistamisen jatkuvilla huolenaiheillani, nyt vaan raskautta eteenpäin :D Ja hirmusti muuten tsemppiä sulle maanantaille, juurikin huomasin että sulla on silloin ultra! Mullakin on ollu menkkamaista kipua tälläkin viikolla, eilenkin viimeks... Varmaan ihan normaalia sullakin :)

Huojentunut NanaMama ;)
 
Viimeksi muokattu:
nanamama oho, no sitten sori asian turha kertaus :D Hyvä että olo alkaa nyt jo huojentumaan.. Otetaan joo ihan rauhallisesti, kyl täs viel kerkii moneen kertaan hätäileen vaikka minkä kanssa, mä varmaan rupeen viimestään loppuraskaudessa hätäileen sitä et oon jättäny kaikki hankinnat ja asioiden hoidon viime tippaan tms. toistaseks raskaushormoonit on tehny musta vaan herkemmin itkevän mutta muuten seesteisen (koputan siksi puuta) :LOL: seesteisyyttä toivon muillekin :heart:
 
Tekay.fi:n sivuilla voi laskea itselleen tuon riskiluvun.Sinne syötetään ikä ja uä päivämäärä ja turvotus sekä sikiön pääperämitta ja laskee niistä sitten.Mulle antoi riskiluvuksi 1:179(aikast pieni luku)mutta sanoi että tulos normaali.Ja niin ne viralliset sairaalasta tulleetkin paperit sanoi=)Mut kuka sanoo mulle,miten se riskiluku voi muuttua alku ja loppuraskauden suhteen?Kun se antoi riskiluvut molempiin...
 
Hei taas pitkästä aikaa

Kiitos taas uudesta pinosta. =)
Vaihteeksi netin kanssa ollut ongelmia. Vihdoin ja viimein pääsin taas about viikkoon.

Surullisia uutisia parillakin tuolla lokakuun pinossa. Isot halit kaikille menetyksen kohdanneille :hug:

Hetalle jaksamista ja voimia ystävän rinnalle.

Kummeista ei ihan tarkkaa vielä tiedetä. Esikoisen kummina on mun yksi sisko, lapsen isän veli sekä hyvä ystäväni, joka tosin asuu USAssa nykyään.
Keskimmäisellä kummeina yksi ystäväni sekä yksi veljeni, ns epävirallisina kummeina miehen paras ystävä sekä hänen vaimonsa (asuvat siis Englannissa eikä näin ollen kuulu "meidän" kirkkoon)
Nuorimmaisella ystäväni ja hänen miehensä sekä ns epävirallisina kummeina miehen veli ja tämän puoliso.

Itse tykkään ajatuksesta, että sisarukset eivät ole kummeina. Meillä kuitenkin yhsen siskoni kanssa ollut jo lapsesta sopimus, että ollaan esikoisen kummeina. Muuten ollaan kummit valittu niistä ihmisistä, ketä meille tärkeitä ja keiden kanssa halutaan olla tekemisissä jatkossakin.

Ruuasta Itse en ole uskaltanut syödä ns rakaa kalaa, kuten graavilohta edes itse graavattuna. Pastöroituja juustoja olen uskaltanut syödä, kunhan ne on suomessa tehty. Jos suomessa tehdyssä juustossa lukee maito, niin se on pastöroitua. Tuotteessa täytyy lukea pastöroimaton, jos asia näin on. Englannissa en oikein uskaltanut syödä mitään juustoja.

Pomolle kertomisesta, että kerroin tänään, kun eilen oli nt-ultra ja oli asiaa työpaikalle. Lupasi olla kertomatta muille, mutta välillä se vaan lipsauttaa jotain. Mikä on tosi kurja välillä. Tosin meillä ihana työyhteisö, mutta kun haluan itse kertoa. Ehkä tuossa parin viikon päästä meen käymään uudestaan paremmalla ajalla ja kerron muillekin.

Äitiysloma alkaa siis kuukautta ennen laskettua aikaa. Tosin en usko, että sinne asti töissä olen. Vatsa tulee tielle jo ennen eikä muutenkaan työ onnistu samalla tavalla. Meillä raskaita nostoja ja ajoittain voi olla väkivaltaisuuttakin.

Neiti80 ymmärrän hyvin, että olisit halunnut itse kertoa ihanasta tuplaraskaudesta. :hug: Toivottavasti saatte äitisi kanssa kuitenkin asian sovittua ja äitisi tajuaa tehneensä virheen, vaikka hänkin varmaan vaan innoissaan raskaudestasi ja siksikin halusi muille jakaa innostuksen.

Marenda, tiedän tunteen kun liukastuu portaissa. Onneksi sulle tai pienelle matkalaiselle ei sattunut mitään. Mulla itsellä käsipaketissa joulukuun alkuun portaissa liukastumisen vuoksi. Onneksi sentään pienelle mönkijälle ei mitään sattunut.

Joulusta tykkään todella paljon. Oon ihan hullu jouluihminen. Joululahjojen ostonkin aloitan jo siinä syyskuussa. Tosin se jakaantuu rahallisesti tasasemmin, kun pikkuhiljaa ostelee. :D :xmas:

Ja sitten (.)
Tosiaan eilen oli nt-ultra. Pikkuisella oli kaikki hyvin. Istukka on hyvässä paikassa, melko takana. Niskaturvotus 1,3mm, pituuttaa pikkuisella huimat 5,9cm. La olisi muuttunut noin 14.5, mutta eivät nyt kuitenkaan alkaneet aikaa sen enempää virallisiin papereihin muuttamaan, eli mennään sillä 10.5 edelleen.

Muuten kuuluu ihan hyvää vihdoin ja viimein. Miehen velikin on päässyt teho-osastolta pois, tavalliselle neurologiselle. Aivoruhje, mutta paranee kuulemma samaan kuntoon kuin ennenkin ollut. Nyt vaan pitää antaa solisluun ja käsivarren luun parantaua (olivat murtuneet myös). Kai elämä taas voittaa tässä perheessä.

Sain myös tietää, että ystäväni, joka yrittänyt raskautua jo yli vuoden, niin saa myös toukokuun lopussa pienen käärön kotiin. Ihanaa. Olisivat hoidot aloittaneet tämän kuun lopussa. :D

Ei kai mulla muuta kuin mukavaa viikonjatkoa kaikille

Tuhkimo + Ladybug 12+5
 
Huomenia :)

kuinkas Sanyo, Yeb ja Rusina85, onko kaikki hyvin?!?!

kertomisesta, julkista on jo :) en kyllä hehkuta sitä ympäriinsä, mutta jos joku kysyy niin kerron kyllä =)

Onnea jokaiselle hyvistä ultrakuulumisista :flower: tulee ainan niin hyvä mieli itselleni kun kuulee, että asiat on hyvin :) piristää aamua ja päivää!

itse sain tänää myöskin lapun että kaikki on hyvin, ei kohonnutta riskiä trisomiaan, riskilukua en kyllä tiiä paljonko on, sitä ei siinä lapussa lukenut, mutta tulos on normaali :) tää riittänee mulle! ihanaa :heart: voin huokaista!

mielialavaihtelut, täällä ollaan 3 päivää vihaisena miehelle :kieh: että näin.. kyllä tää raskaus vaan vaikuttaa.. ja joo, mä olin alkuraskauden tosi tasapainonen, nyt kiukustun pienestäkin asiasta! mies saa kuulla kunniaansa, ja usein :D ja toki ihan syystäkin :whistle: :ashamed:

mymosa, et oo velvotettu kertomaan mitään :) mutta tiiän fiilikses, mä en pystyis olla kertomatta! mutta ei se saa olla syy ettei saa duunipaikkaa! ja eihän sun sellasta tarvii todellakaan kertoo että meinasit 3 vuotta olla lapsen kanssa kotona! sen jättäisin itse kertomatta! kokeile onneasi vaan :) kuitenki vakipaikka!!!!!! tsemppiä :flower:

väsymys, on täällä ehkäpä se päällimmäinen oire mahakipujen kanssa. eli aika usein vihloo tonne alas molemmille puolille, ja joskus sattuu niin että joutuu ihan kyyryyn menemään! mut oikeesti, tuo väsymys, mie nukahdan välillä istualtaan soffalle ku katon tv :O ja ikinä ennen ei oo ollu tällasta :D ja illalla oon viimistää puoli 9 sängyssä nukkumassa jo sikeää! ja aamulla ei millään jaksais nousta ylös :snotty:

mieliteoista, eipä oikein ole, musta tuntuu et ne vaihtelee päivän mukaan :D esim nyt oon ollu 3 päivää ihan hulluna purkkimaustekurkkuihih ja ananakseen.. viime viikolla söin hulluna omenoita! maksamakkaraa tekee kovasti mieli mutta eipä sitä oikein uskalla syyä edes :) parille paahtoleivälle oon sitä laittanu kummiski.

kutisevia näppyjä?!?!?! nokkosrokon näköisiä.. ilmestyi eilen jalkoihin ja perskannikoihin.. kamala kutina, eikä ollu sellasta allergialääkettä jota vois raskaan ottaa! kamalaa! ja mitään poikkeavaa en oo syöny eilen.. muistelisin että omalla äitillä oli ihan raskaudesta johtuvaa nokkosrokkoa, onko muilla teillä ollu tällasta? siis ihan kamala syyhy ja ja nyt on jalat ja perse sit íhan ruvelle raavittuja :D

tiuhti ja Pikku T 12+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä