~ Toukokuun Toivotut 2012 *LOKAKUUSSA* ~

Tanyaz, voi ei :( suuren suuret pahoittelut :hug: tällanen vaan aina vetää niin sanattomaksi! iso voimahali :hug:

DsariaL, suuren suuret voimahalit sinulle :hug: rankkoja kokemuksia tuollaiset! mie pidän peukkuja kovasti, että uusi tärppi nappaa pian kunhan on sen aika :)

Sadettaja*, JonMa ja lily-rose, onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

JonMa mie en oikeesti tienny että se voi näkyä jo :O näkyisköhän meilläkin ;)

amalia88, kyllä mulla ainaki väsymys on tällä hetkellä ihan kamalaa! siis samantein jos istahdan niin tuntuu et jos vaan laittais silmät kii niin nukahtaa ja aamusin ei millään meinaa päästä ylös sängystä! ja illalla menen viimistää puoli 9 unten mailla! joskohan seki ajan kanssa sitte helpottaa :)

tiuhti84 mie lisään Mini J listaan :) eipä minua häirii tuollaset asiat!

hohhoijjaa :) se olis tiistai, VASTA! olis jo viikonloppu.. väsyttää :D tekis mieli mennä lepohuoneesee vielä pikku torkuille ;) onneks tänään tulee lyhyt työpäivä kun menen poskionteloiden punkteeraukseen :O ja sepäs vasta jännittää!

onko kukaan koskaan ollu poskionteloiden punkteerauksessa? miltä tuntuu?

tiuhti ja Pikku T :heart: 10+2
 
Tanyaz Pahoitteluni :hug: Roppakaupalla onnea uuteen yritykseen :kiss:

Aivan liian monesti tässä ketjussa on joutunut esittämään pahoittelunsa. Nöyränä sitä huomaa jälleen kerran, että raskaus ei todellakaan ole itsestäänselvyys positiivisen testin jälkeen.

Onnittelut ultrakuulumisista sadettaja*, lily-rose ja JonMa

).( säärten kutina on helpottanut hieman, kun olen ahkerasti kolme kertaa päivässä rasvaillut perusvoiteella ja suihkusaippua meni myös vaihtoon. Mustelmia vaan tulee todella helposti, muistaakseni niin oli esikonkin kanssa. Pikkuisia mustelmia varsinkin reisien ulkosivuilla, tosi kaunista. Pissanäyte odottaa viemistä labraan, vielä onnistuu tuo yli neljän tunnin väli, mutta kylläpä se oli hankala pidätellä yölläkin niin kauaa loppuraskaudesta :D Verikokeisiin suuntaan myös tänään.

amalia88 Täällä väsyttää myös! :wave: Iltaisin nukkumaan viimeistään ysiltä, aamulla esikko herättää sitten puol seiskan aikaan. Päikkäreitä en voi nukkua, sillä ne kostautuvat yövalvomisena vaikka kuinka väsyttäisi.


Möppis ja Arhippa 9+6
 
Mymosa: Minulla on vähän sama ongelma, tosin ei bikinirajojen ajelun kanssa vaan noiden tulehtuneiden rauhasten hoidossa. Minulla siis tulehtuu hikirauhaset todella herkästi ja tälläkin hetkellä tuolla nivusissa muutama, niin niitä on kyllä todella vaikea hoitaa kun ei pysty oikein enää kunnolla kumartumaan :D Mutta ihanaa tuossa on se että kohtu tuntuu jo aina kun kumartuu.

Minulla on ollut myös todella paljon repäisykipuja ja jomotuksia tuolla alamahassa, mutta lääkäri sanoi että voivat olla ihan vaan venymiskipuja kun kohtu alkaa siirtymään eteenpäin ja kasvaa. Eli yritän olla niistä huolestumatta.

Väsymys alkaa ehkä pikkuhiljaa väistymään, mutta saamattomuus ei ole kyllä kadonnut mihinkään. Tuntuu ettei töissä saa mitään fiksua aikaan ja sitten pitäisi myös tehdä kouluun näyttötehtävät että saisi suoritettua sen tämän vuoden puolella loppuun. Pari viikkoa olisi aikaa, muttei vaan saa itseään niskasta kiinni että edes aloittaisi.

Minulla on muuten rakenneultra 16.12., unohtui tuossa edellisessä viestissä mainita. Ihanaa kun saisi sitten jouluksi taas uudet kuvat pienestä. Äitini lupasi maksaa minulle yhden ylimääräisen ultran mihin hän pääsee mukaan, ehdotin että menisimme siihen 3D ultraan ja hän lupasi harkita. Mutta sen teemme sitten vähän pitemmällä kun vauva alkaa olla valmis.

Meidän työnimeksi tuli eilen Kääpiö *sukunimi* :) Tämä tuli siitä kun esittelin tuota ultraa sillä nimellä ja se jotenkin vain sitten jäi.

Isot voimahalit Tanyaz:lle, todella rankka paikka varmasti :hug: Mutta sitten vaan uutta yritystä heti kun siltä tuntuu.

Sadettaja* ja Kääpiö 11+4 :heart:
 
Ensimmäinen neuvola takana ja samalla päästiin neuvvolalääkärillekkin. Sydänääniä yritettiin kuunnella ja jossain vaiheessa ne kuulema kuuluikin. Itse en tosin saanut selvää siitä kohinasta :) Ensi viikolla labraan kokeisiin ja sitten pitäisi tullakkin kutsu jo sinne nt-ultraan.
Kasa luettavaa tuli matkaan, alkaa jotenkin konkretisoitumaan tämä asia. Mies lähtee mukaan seuraavan kerran, hänellekkin se auttaisi varmaan käsittelemään asiaa, että perheeseen tulee yksi lisää :) Mutta ainahan jotain voi sattua, voimia kaikille menetyksen kohdanneille.

Laskettu aika muuten vaihtui 10.5 ja olen aivan varma, että siellä on poika :)

Masu12 ja Möykky 10+5 :heart:
 
mymosa
Sokerirasituksesta selvitty ja olipa ihanaa päästä kotiin oksentamaan. Ihan hirvee olo oli koko 2h ajan ja tuntu ettei istumaan pysty.
Nyt ootellaan sitten terkkarin soittoa ja jospa sais seuraavan ajankin piakkoin, pääsis kuuntelee josko ne sydänäänet kuuluis.

kun tuo muljahtelu on alkanut jo tuntumaan silloin tällöin, ihanuutta :)
 
Ai niin sitten vielä piti kysellä ihmisiltä että miten ajoissa alatte rasvaamaan paikkoja, eli siis ehkäisemään raskausarpia? Ja millä sen teette?

Itse meinasin ostaa nyt alkuun jotain vähän jytympää kosteusvoidetta ja sitten jossain vaiheessa siirtyä niihin öljyihin (ceridan, vai mikä se nyt on). Mutta kokemuksia ja mietteitä.
 
katso liitettä 14105katso liitettä 14106

Onnistuiskohan nyt toi mun varvaskenkäkuva..

bodyshopin koookosvartalovoi on mun ihonhoitosuosikki kropalle. Kaupasta varmaan ostan sit kookosöljyä kun alkaa iho enempi venymään. Kiinalasen ja Ayurveda-lääketieteen mukaan Kookosöljy "viilentää" eli hillitsee tulehduksia ym joten sopii herkällekin iholle paremmin kuin esim oliiviöljy joka "kuumentaa". oliiviöljyä ei siis tulehtuneelle tai ärtyneelle iholle. Todeksi ja hyväksi vinkiksi havaittu :)

hi hi aika halvaks siis tulee tää mun raskausarpien hoito :D

Tiuhti_ puhuit poskionteloista ja niiden tyhjäämisestä, elimistön huonoja limoja vähentää maitotuotteiden, valkoisten viljojen, punaisen lihan ja sokerin poisjättö. Viikostakin on jo apua ja erityisesti punkteerauksen jälkeen ja antibioottikuurien tukena tehokas apu. Mä oon saanu ison avun siitepölyallergioihin tolla kuurilla :) Allergiakaudella oireisto ei välttämättä häviä mutta räkää ei juurikaan tuu :O mikä on uskomatonta, ja en kyllä nuorempana tota uskonutkaan kun asiasta luin, mutta sitten oli uskottava kun itse kokeilin. Periaatteessa kaikki sairaustilat joissa elimistön limoista on haittaa, lievittyy noilla keinoin.

Omaa napaa kävin tänään pyörittämässä labrassa, monta putkea verta ja pari virtsaa jätin jälkeeni ja sit ei voi muuta kun ootella ultraa, ja neuvolaa et saa tietää miten on menny. Raskausaika on kyllä yhtä odottelua!!

Syli84 ja Hemmo 10+2
 
Syli84 No jo on veikeät kengät! :D

Poskionteloiden punkteeraus Mulle on tehty parikertaa. Kamalinta mun mielestä on se ääni ja rusaus kun neula menee rustonläpi. Niin eikä ne aluks mukaville tunnu ne puudutuspuikotkaan.
Mutta kyllä se niin paljon helpottaa jos on kärsiny pitkään poskiontelotulehduksista, että ilomielin tuon "kärsii".

Oih, ihania ultrakuulumisia!:heart: Jännä että JonMan vauvan sukupuoli jo selvis. :)

Iso halaus menetyksen kohdanneille!

Neuvola oli meillä eilen. Hyvin meni. Eipä siellä erikoista ollu kun niin hyvin muistissa vielä kaikki jutut.

).( Tänään oksensin sitten ekakerran, yök! Toivottavasti ei tarvis hetkeen oksennella.
Tää pahoinvointi vaan tuntuu pahenevan päiväpäivältä. Kovasti odotan jo sitä että helpottais.
Närästys on myös jo nyt riesana! Kärsiikö siitä kukaan muu??
Eilen kävin jo apteekista ostamassa gavisconea ja rennietä. Ei kyllä tunnu kumpikaan auttavan yhtään. :/

Raskausarpien ehkäsyyn en ole käyttäny mitään. Mulla arpia löytyykin rinnoista. Mahassa ja muualla ei ole yhtään.

Ainii, laskettuaika muuttu eilen neuvolassa. Ois nyt 27.5, mutta sitä ei tarvi vaihtaa ennen np-ultraa. :)
 
Viimeksi muokattu:
painajainen painajainen painajainen.. kävin toisen kerran neuvolassa tänään ja arvakkaas mitä... Mulla ei ole vain yksi salamatkustaja vaan siellä potkii ja sätkii kaksi pikku riiviöö :O
Mä olen tätä vähä aavistellu kun tuo mun vatsa on jo niin valtava.. ja selällä maatessa saa juosta vessassa yhtä mittaa.. virallinen alkuraskauden ultra on ens viikon tiistaina, että sitten mun pikku riiviöistä saa kuvia kotiinki..
Hienoa, että mä juurikin aloin tottua ajatuseen vauvasta, ( siis mun raskaushan on saanu alkunsa pillereiden aikana, eli siis ihan oikea vahinkolapsi) ja itkeminenki asian takia loppunu, niin nyt sitte sain tietää tämän, että saan sitte tuplana :O Ehkä tämä iloksi muuttuu kun asiaan tottuu, ehkä?

neiti80 ja nykeröT
 
Ihan ekaksi toivottelen voimia kaikille menetyksen kohdanneille.

Pahoinvoinnista : Kuinka moni täällä vielä voi huonosti? Itse olen yökkinyt
tasaiseen tahtiin lähes joka päivä. Tänään on ollut poikkeuksellisen hyvä olo =) Olen
nyt vuosilomalla ja ensi maanantaina yritän jälleen paluuta työelämään. Sitten olenkin
ollut pois jo 4 vkoa :p

Huomenna on eka neuvola. Toivottavasti olo olisi huomennakin kohtuuullinen ja voisin
olla yökkimättä neuvola-ajan :saint:

Mukavaa päivän jatkoa kaikille toivottelee Eemas 8+3
 
Tuplaonnittelut Neiti80:D:heart: Oi mahoton paikka. :D Olen miettinyt tuota samaa omalle kohdalle, että mitenhän sitä sopeutuis... Meillähän siis oli viime kerralla kaksoset tulossa mutta toinen meni kesken. Joten mahdoton ajatus ei olis etteikö niin pian kävis nyttenkin.
Pysy vaan meidän pinossa, mielellään kuullaan tuplaodottajan kuulumisiakin. :D
Millos sulla olikaan laskettuaika?
Onko sulla ollu muut raskausoireet tuplana?
 
Mymosa: Ajatuskin tuosta sokerirasituksesta saa karvat pystyyn, yök! Esikoisen odotuksessa kävin, mutta tokan kanssa ilmoitin jo ekalla neuvola kerralla terkalle, etten suostu menemään! Oli niin kamala kokemus. Enkä kyllä mene tällä kolmannellakaan kertaa. Muistan kuinka hoitaja oikein hoputti juomaan sitä kaameeta litkua tyhjään mahaan, katseli kellosta aikaa ja hoputti! Päätin olla menemättä enään ikinä. HYIHYI ja HYI!!:x

Raskausarvista: Oma vatsan seutuni on jo niin menetetty tapaus kahden jäljiltä, ettei tarvitse mitään ehkäistä. Esikoista odottaessa rasvailin, mutta ei se mulla mitään auttanut. Meidän perheen naisilla nyt vaan on sellaiset geenit, että arpia tulee helposti ja PALJON. Sama noiden raskauskilojen kanssa, niitä vaan tulee vaikka söisi terveellisesti. Sama se, en mikään napapaita ja bikini intoilija ole koskaan ollutkaan...:D

JonMa ja Pottu 11+5
 
Tiitulipiituli: 1.5. Ei oo ollu ja muutenki kaikki oireet katos ennen viikkoa 8, nyt on vaan ollu tosi tukala olo, maha on koko ajan niinku täyteen umpattu :) Vähä ajattelinki, kun puntarille neuvolas menin ja paino oli noussu vain 400g, kun oon syöny ainaki 5 ihmisen edestä :LOL: Että johonki ne on täytyny kadota.. Sieltähän ne sitte löyty syylliset, oikein iloisen virkeet ja samankokoiset kaverukset siellä mellasti. AA.. no on mulla sellainen "oire" ollu jo reilin pari viikkoa, että selällä makaaminen, meinaa olla vähän hankalaa, alkaa pissattaa ihan vietävästi :) (mites sitten oikein nukkuis, kun vatsalla ei voi ( rinnat on tiellä :p) ja kyljellä nukkues tulee rinnat kipeiksi..

On kyllä ajatukset sekaisin, itken ja välillä nauran :D

neiti80 ja nykeröT vko 12
 
neiti80 oi hurjimus! Onnea tuplista :flower: Eiköhän se vaadi jokaiselta pienen totuttelun ja vielä tuollaisessa tilanteessa. Uskon, että noin onnekas sattumus kyllä alkaa hymyilyttämään kohta puoliin ja onnea on sitten tuplasti enemmän! Pysy vaan täällä meidän kans, on ihana kuulla odotusajan tarinoita kaksostenodottajalta :)

Sain np-ultra ajan jo nyt postissa. Äkkiä tuli aika, jo ensi viikon lopussa. En halua laittaa sitä vielä tarkemmin listalle :saint: Samoin kuin syli84 kävin minäkin luovuttamassa verta ja pissaa tänään labran tädille. Ei oo kivaa se pistäminen!

Mymosa ja JonMa mulle neukkatäti sano suoraan, ettei sokerirasitusta tarvitse tällä kertaa. Vuosi sitten tehtiin ja kaikki oli ok, nyt ei sitten kuulemma tehä. Sopii mulle, karmeaa litkua ja heikko olo siitä tuli!


Möppis ja Arhippa 9+6
 
pitkästä aikaa täällä kirjoittamassa, lukemaan yleensä kerkee joka toinen päivä, mut kirjottaa ei :/ Tänne kuuluu varsin hyvää ja vointikin on ollu väsymystä lukuunottamatta hyvä, ei tietoakaan pahoinvoinnista, jota ei tässä raskaudessa olekkaan ollut yhtään :) Meillä nuorimmainenkin oppi kävelemään (11kk) ja nyt mennä viilettää joka kohtaan, tuntuu ettei tätä raskautta kerkee ees huomaamaan kun pojan naperon perässä saa touhuilla päivät :) Meillä ukko on reissu työssä ja minä käytännössä pyöritän koko huushollin, lapset, kissat ja koirat viikolla yksin.

Monelle tutulle ollaan jo vauvauutiset kerrottu, ja mikäs siinä, neljäs meille on tulossa ja toivon tyttöä, ja varovainen tyttöolo mulla onkin, ja hei, se on jo näillä viikoilla hyvinkin mahdollista nähdä se sukupuoli, nimittäin viimeksi kun odotin kuopustani, niin kävinpä itse sen ultraamassa (oon rtg-hoitaja) ja selvä pelihän siellä jalkojen välissä näkyi, se on vaan osattava oikeesta kulmasta katsoa.. ;)

Raskausarvet... ja niiden ehkäisy... niitä tulee jos on tullakseen, ei auttanu mua mitkään rasvat.. :/ mut mielestäni välilihan öljyäminen ja hierominen kannatti :) niin mulla kaks ekaa sektiolla, ja sit tää kuopus normaalisti alakautta. Nyt mulle on aivan sama miten synnytys tapahtuu, koska meidän lapsiluku on nyt täynnä tämän lapsen jälkeen ja ajattelin ihan sterilisaatiota.. 4 muksua on mielestäni ihan hyvä lapsiluku :)

Me emme ole ostelleet tulevalle vauvalle vielä mitään, mutta onhan tässä aikaa vaikka kuinka paljon :) Tällekkään tulokkaalle ei oteta ä-pakkausta, koska perus vaatteita meillä on kummalle tahansa vaikka kuinka paljon.

Tänä aamuna kävin labrassa verikokeissa ja pissanäytteenkin sinne kiikutin. 27.10. on se nt-uä ja toivotaan nyt että kaikki on pienellä hyvin :)

Onko kukaan aikaisemmin kuullu semmosesta uskomuksesta että jos pystyy nukkumaan pitkään mahallaan ja vaatteetkaan ei pitkälle raskautta purista mahaa että tulokas olisi tyttö, koska poika lapsi ei anna muniaan puristaa :D Minä edelleen porskutan normivaatteissa ja nukun mahallani, aikaisimmissa raskauksissa rv6-7 loppui mahallaan nukkuminen kun oli hankala olla ja mammavaatteet jouduin ottamaan käyttöön rv6-7. ja kaikki kolme lastani ovat olleet poikia.. :D
 
mymosa
Tuomio tuli...

Paastoarvo oli kohollaan ja siitä nyt sitten ruokavalion sekä sokereiden tarkkailu edessä. 1h ja 2h arvot olivat taas hyvin alle rajojen, joten jos nyt saisin tuon paaston kuriin niin välttyis siltä insuliinilta.

Ensi tiistaina neuvola ja mittaukseen ohjaus.Mahtaa olla piikkikammoiselle suuri itsensä ylitys pistää itteensä johonkin, saati sormen päähän
 
Halit ekaks niille joilla menny kesken. Valitettavasti se kuuluu elämään ja raskauteen et kaikki ei saa lasta just sillä kerralla. Mut lohdutuksena voi sanoo et onneks on paljon kohtalotovereita, ei oo yksin.

Neiti80 mä jo odottelinkin et koska rupee tulee tuplauutisia kun monet jo käyny ultrassa. Onnee hirmusesti ja tsemppiä ajatusten selvittelyyn!

Mymosa ja muut sokerirasitukseen joutuneet/joutuvat. Mä oon monesti ajatellu tota sokerilitkua vaikken ite siihen joudu mut kuullostaa helpolta... Mut sit jos miettii et on muutenkin pahoinvointia niin ei se varmasti herkkua oo :( Kaveri ollu eikä sekään nauttinu siitä. Ja ilmeisesti siel joutuu olee pari tuntia? Sekin kyllä tökkis mulla. En haluu olla missään sairaalan tutkimuksissa, yhtään enempää kuin on pakko.
Niin ja sit se et jos joutuu ruokavalioo seuraamaan.

).( Neuvola oli tänään. Ja LA ON NYT 23.5. Samoja juttuja sielä mitä aina. Kortin täyttö, kyselylomakkeita, tenttaamista... Ja lääkärinla ens viikolla :/ pakollinen paha mulle. Painoin vaatteet päällä kilon vähemmän ku ilman vaatteita kotona :D jes. Hb loistava 133 ja verenpaine tavallisen alhainen.
Toivottavasti ultra olis viimeistään marraskuun ekal viikol.

Ootteko saanu sellasta neliön mallista hienoo kirjaa/vihkoo neuvolasta? Mä heitin keväällä tm:n jälkeen sen menee ja nyt en saanu uutta (ku ei oo kaupungil rahaa) ja harmittaa. Et mikä sen nimi on? Siin oli jotain sulvettuja mainossivuja... Jos huudosta löytäisin.
 
Neiti80 eiköhän se iloksi muutu, kunhan ajatukseen ensin vaan tottuuu. :hug: täälläpäin on tosi paljon kaksosia ja mitä niitä seurailee, on kaksosten kans helpompaa ku kahden eri-ikäsen suht lähekkäin syntyneen kans. kaksoset kuitenki vaatii suunnilleen samoja juttuja samaan aikaan ja heti ekasta päivästä lähtien ne tottuu pieneen oottelemiseen, kun taas esim reilu vuosikas on tottunu olemaan päähuomionkohteena eikä ymmärrä kun yhtäkkiä rutiinit muuttuu ja äiti hoivaaki jotain toista. ja siis ketä tunnen kaksosten vanhempia, sanoo ne yleensä et kunhan siihen vaan tottuu menee kaikki ekojen viikkojen jälkeen omalla painollaan ja sit taas kaikki ketä tunnen pienellä ikäerolla sanoo et eka vuos-1,5v on tosi vaikee.

viimeeks en rasvannu niinkää raskausarpien ehkäsemiseks kun ei niitä missään vaiheessa edes tullu, vaan ihon venymisestä johtuvan epämukavuuden tunteen poistamiseks. käytin just nimenomaan oliiviöljypohjasta tököttiä, kun kaikki muut öljyt ja rasvat mitä kokeilin tuntu inhottavilta, eikä sekää mitä käytin mitenkä maailman parhaalta tuntunu. taidanpa kokeilla tällä kertaa sitä kookosöljyä, kun kuulosti niin omalta se kookoksen "viileys".

mie kans pelailen aika pitkälti ruokien kanssa, niinku Syli84. esim hiivat ja pissatulehdukset hoidan pois ruokavaliolla ja luonnonkonsteilla. normipäänsärky, migreeni, närästys, ummetus yms kaikki hoidan kattomalla mitä suuhuni pistän. aina ei tietty auta tai apu tulee myöhään, mut kokemus opettaa kaukaa viisaaks ja aika harvoin enää ees tulee mitään. niin, ja korkeen verenpaineen laskin normirajoihin ruokavaliolla, vaikka tosin viimeeks loppuraskauden aikana jouduinki lääkitykselle. ei ole varmastikaan samat lähteet ku Syli84llä, mut nyt kun mietin ni samoja tuotteita välttelen eli ilmeisesti ne on aika universaalit ohjeistukset kerran ne on täällä Espanjassaki tullu vastaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti80
Neiti80: Onnittelut ja toivottavasti kaikki menee hyvin. :)

Mun tuskin tarvitsee ennaltaehkäistä mitään raskausarpia, sillä niitä on jo ylipainon johdosta... Mulle tulee todella helposti (näköjään) raskausarpia. Yhden kuukauden aikana lihoin muutama vuosi sitten 4kg ja heti tuli raskausarvet. Siellä ne on ja pysyy. :whistle:
 

Yhteistyössä