***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

Hei, en ole hirveästi kirjoittanut mutta tykkään lueskella kaikkien tekstejä koska tämä on ensimmäinen raskauteni. Siksi ehkä tunnustelen vieläkin vaan oman pään sisällä tätä asiaa :)
Halaukset kaikille surua kohdanneille, tuli tosi kurja fiilis teidän puolesta.
ON: Täällä ei ole juurikaan oireita, väsyneempi olen illalla ja jonkin verran on enemmän nälkä mutta mitään vahvoja oireita ei ole. Ensi viikon perjantaina on ultra että siellä toivottavasti hyviä näkymiä.
Tyhmä kysymys, miten nuo raskausviikot menevät eli kun mulla on nyt 6+3 niin olenko kuudennella vai seitsemännellä viikolla raskaana? Olen ollut katsovinani erilaisia tapoja käyttää tuota viikkojuttua.
Koittakaa jaksella te kenellä on voimakasta pahoinvointia! :)
 
Haidih tsemppiä ultraan! Tiedän miltä susta tuntuu,meillä oli nyt ma varhaisultra ja jännitin niin kauheesti ettei mitään tolkkua! Nyt saa sitten jännittää nt-ultraan asti että montako pientä siellä onkaan.

Onko kellään tietoa kuinka suurelta raskauspussilta tuulimuna näyttää varhaisultrassa? Siis kuinka isoksi se kasvaa? Ku meillähän tosiaan toinen pussukka oli tyhjä mutta se osa mitä siitä näkyi oli kuiten lähes yhtä iso ku se toinenkin pussi missä kultapieni köllötteli <3 No epätodennäköistähän se on että sieltä enää toisia sykkeitä löytyisi mutta varauduttu on ku netistä löytyi pari samanlaista tapausta joilla sitten kuitenkin nt-ultrassa porskuttanu kaks vauvaa.

Oireista oli ollut puhetta,täällä oksu ol edelleen ja olen huomannut että hengästyessä en pysty pidättämään yökkäämistä,tänäänkin ajoin pyörällä aika kovaa ja yökin samalla,mahto olla näky:LOL: Ja mahassa tuntuu ihme venymistä enkä enää pysty käyttämään mun farkkuja. Ostin pari semmosta tosi löysää roikkuvaa paitaa ni jospa sais vielä vähän aikaa pidettyä salassa tän. Eilen kuitenkin yks kaveri kysyi tuleeko meille vauva ja mä olin ihan että mistä sä arvasit ni se sano että mahasta huomaa jo ihan selvästi :rolleyes: Ja mies tuossa äskön totes että tisut on kyllä kasvanu kovasti minkä tiesin jo itekkin ku urheiluliivitkin tuntuu puristavan ja nää on tosi arat..

Ainiin ja tervetuloa uusille! :wave:

Diipeli ja kultapieni 6+5 (7+0) :heart::heart:
 
hei taas!

onnea kaikille uusille!!

nelli79: olet viikolla 6. eli 6 viikkoa ja 3 päivää raskaana:)

vaihtoehtoislääkkeistä: en muista kuka kysyi :ashamed: mutta olen tuota arnicaa käyttänyt mutta salvana ja toimii tosi kaikkiin pieniin haavoihin eli aika saman tyyppinen kun bepanthen mutta tehokkaampi:) yleensä käyn luontaistuotekaupoissa sitten kun olen kokeillut sen "normi" lääkkeen eka ja kun se ei toimi.. mutta aika harvoin on tarvinnut joten yleensä ostan ihan niitä joista tiedän etukäteen et on hyviä kuten esim se arnica:) mutta pahoinvointiin on kuulemma tosi hyviä lääkkeitä olemassa luontaistuotteissa ja vaihtoehtoislääkkeissä niin jos on sen kanssa ongelmia niin kannattaa kokeilla:) ne lääkkeet on kuitenkin ollut olemassa yleensä kauemmin kun "normi" lääkkeet ja henkilökunta on ammattitaitoisia niin ainakin itse luotan niihin.. ja neuvolassahan ne ihan varmuude vuoks välillä käskee olla ottamatta koska niitä ei ole ehditty kaikkia tutkia mutta jos lääke on tarkoitettu raskaana oleville niin sit on kyllä varmasti turvallinen kun on tosiaan aika kauan ollu olemassa:) netistä myös löytyy ne jotka on tutkittu jos haluaa olla tarkkana nii voi kattoo eka..

kiitos kotidoppleriinfosta kaikki! ei olla ostamassa semmoista kun aika turhalta kuulostaa:)

aika monilla neuvolassa ultralaite, käy vähän kateeksi:) toivottavasti yleistyy niin et kaikkiin tulee jossain vaiheessa:) mutta helsingin säästöillä niin varmaan vikana tänne päin:p

minä ja masuasukki 9+3
 
diipeli, mullahan oli kans ultrassa 6+0 viikolla 2 onteloa, joista toisen sisällä alkio, toinen samanlainen mutta tyhjä. Nyt tällä viikolla 7+4 ultrassa se toinen ontelo oli kadonnut ja kuulemma niin käy jos siellä ei elämää ole. Näitä on kuulemma usein näkyvissä varhaisessa vaiheessa. Mutta kyllä mäkin varauduin siitä huolimatta kahteen alkioon, ennenkuin maanantaina se todettiin mahdottomaksi.

Nelli ja mee: nyt korjailen tuota meen tietoa, koska neuvolasta saatavan Vauvan odotus-kirjasen mukaan rv:t lasketaan niin, että 6+0 - 6+6 välinen aika ilmoitetaan olevan 7:llä viikolla. Edellisissä raskauksissani neuvolasta on noin myös ilmoitettu viikot.

nepula 7+6
 
Väsymys on rantautunut tänne... iltaisin kun saan neidin nukkumaan kahdeksan jälkeen en saa enää mitään tehtyä. Aamuisin täytyy herätä töihin kuuden jälkeen ja tyttö heättelee lähes joka yö vielä, tarvitsee tuttia suuhun kun on sen onnistunut kadottamaan :) Meillä on iso remontti meneillään, ei ole suihkua eikä pyykkihuoltoa kotona, vaan lämmitellään pihasaunaa joka ilta, väkisin venyy nukkumaan menemiset sinne kymmeneen ja ylikin.
Ja nyt alkaa etoakin eneneväss ämäärin, oksentaa ei tarvitse eikä yökkiä mutta huono olo on. Ja maha kipeä, turpoaa iltaisin ja nyt polttelee muutenkin. ja töissä pitää kökkiä koko kahdeksan tuntia koneen ääressä istuen.

Se siitä oman olon valituksesta, ei nyt muuta kommentoitavaa. Ja noi viikot menee just noin kun nepula sanoo, eli jos on 6+jotakin on seitsemännellä viikolla, kun se kuusi viikkoa on jo täynnä ja käydään seitsemättä viikkoa :)

Linttu ja möykky 7+4
 
huomenta!=)
täällä aloitettiin aamu oksentamalla,vihdoin.nyt on parempi mieli että eiköhän siellä ole joku:heart:
heh,pojasta kun oksensin niin itkin vaan kun oli niin paha olo ja tästä on tyytyväinen kun oksentaa:LOL::LOL: sen lisäksi nännit arat,palelee kauheesti ja kaamea väsymys,koko ajan...+ vihlonnat masussa:p on hiukan erilaista odotusta kun on jo tollai pieni kotona,minkä perässä saa juosta..
huomenna olis eka neuvola ja viikon päästä ultra,ui ui ihanaa jos siellä on kaikki hyvin:heart:

rusina+mama 6+5
 
Huomenta!

Ihanaa, että täältä löytyy muitakin kohtalotovereita, joilla oksennus lentää ja ällö olo vaivaa... ;)

Eilinen neuvola meni ok, en ottanut mitään papereita sieltä kotiin koska kaikki on kuitenkin niin tuoreessa muistissa vielä. Ja tosiaan neuvola menee nyt vielä noilla mun menkkojen mukaisilla viikoilla, ultra on tod.näk. lokakuun vikalla tai marraskuun ekalla viikolla. Seuraavaa neuvola-aikaa saa soitella sitten vasta joulukuuksi... eipä siellä taaskaan turhan usein tarvitse käydä näyttäytymässä : /

mustajuuri: Kyselit jälkisuppareista. Mulla niitä on jonkun verran ollut, tokan ja kolmannen jälkeen niin että oon osastolla joutunut ottamaan särkylääkettä. Aina imettäessä on tuntunut eniten, inhottavaa juilimista muttei mulla mitään ihan semmosta supistuksiin verrattavaa. Ja tän neljännen jälkeen en tuntenut mitään koska olin muutenkin niin kovissa mömmöissä sektion jälkeen. Mutta niin sit yleisesti sanotaan, että mitä useampi raskaus, sitä kovemmat jälkisupistukset.

Ansukka: Kyllä mun mielestä lentäminen on sallittua aika pitkälle raskauden aikana, jos äidillä on kaikki ok. Nuo rajat vaihtelee eri lentoyhtiöillä. Lentosukkia suosittelisin kyllä.

Haidih: Tsemppiä opiskeluun!!! Itse opiskelin oppisopimuksella itseni lähihoitajaks edellisen raskauden aikana, valmistuin viime keväänä vähän etuajassa. Ihan hirveetä stressiähän se oli, kun piti hoitaa koti, oli 3vuorotyö, opiskelut, etä- ja ryhmätehtävät... mutta hengissä selvisin ja jopa sain sen paperinkin koulusta! Enkä olis ilman miestä kyllä selvinnyt, hänelle iso kiitos! :heart: Heti vikan harjoittelun ja näytön jälkeen pidin pois kesälomani ja jäin siitä sitten suoraan äitiyslomalle.

mee86: Meillä on ainakin täällä Länsi-Helsingissä ( Haaga) neuvolassa ultra. Kone on lääkärin huoneessa, mutta kyllä mä oon terkkarin kanssa sitä käyttänyt kun odotin edellistä. Missä päin Helsinkiä asustelet?

Ihanaa, huomenna on jo perjantai ja isot pojat lähtee viikonlopun viettoon isälleen! =) Tän päivän päätin pyhittää ihan vaan sohvalla makailemiseen ja tv:n katsomiseen. Siskoni pyysi meitä kyllä puistoilemaan, mutta oli pakko skipata, sen verran on tällä viikolla tullut juostua joka paikassa että nyt kaipaan jo kotisohvaa ja omaa rauhaa vauvan kanssa. Ja kun tää olokin on aika huono, niin ei oo kiva ulkona yökkiä.

Jep, nyt kutsuu sohva... :D

Maybaby 6+3 (8+3)
 
Ja heti ON: (sori mun itsekkyys, pitää just lähteä duuniin, tulin vain pikaisesti kertomaan ultran kuulumisia),
Tänään aamu alko oksulla, ja jatkui ja jatkui sillä, ultraan mentäessä en ollut varma pystynkö makaamaan kun oli niin kauhea olo, mutta se jännitys taisi viedä sen oksentamisen tarpeen pois...hyvä kun jalat kantoi, oma gyne ei ollut paikalla ja jouduin menemään toiselle, joka ei kyllä tehnyt elettäkään että olisin rentoutunut edes vähää, mutta siellä SE köllötteli ja pieni sydän takoi hurjaan tahtiin:heart::heart:...Päiviä näytti yhden vähemmän kuin mun laskuissa, eli pysytään toistaiseksi alkuperäisessä la:ssa...Pituuttu oli peräti 8,6mm, siitä se lähtee, nyt vain kaikki toivo siinä, että kaikki menisi hyvin, huoh...
 
Nyt menossa 7+0. Kauhea pahoinvointi alkanu viimeviikolla, siksipä ei pahemmin minua ole näkynyt täällä. Kävin toissapäivänä ostamassa pahoinvointirannekkeet, onneks ne auttaa.
Ensimmäinen neuvola ensiviikolla, jee :) ! Jännittää.
 
Aurinkoista päivää naisille!!!:cool:

Tänää oli eka neuvola, sai taas hirveen nivaskan papereita :D Nt-ultra ois 22pvä. Syke kaverilla oli 150. Tytöllä oli alusta asti 130-140, saas nähä mikä villikko se tuolta tulee! :D
Ainii, ja kuun vaihteessa meillä ois muutto omakotitaloon (tällä hetkellä rivari) Stressi on suunnaton jo nyt!!! :D

Anteeksi omanapaisuus, kaikki kirjoitukset luin kyllä!!! :)
Koitan tuota tyttöä jo toista tuntia saaha unille|O hermo,herrrrrmo!!!!! :kieh:

ziki ja pömppä 9+4
 
Heippa!!

Tänään oli eka neuvola :heart: Kauhea kasa lippuja ja lappuja luettavaksi...

Marraskuun lopulla alkaa jo perhevalmennus, yht. 7 krt ja sit viikolla 15 meen ekaa kertaa sokerirasitustestii.

Verenpaineet oli nyt ihan ok, 126/84. Mutta PAINO :eek::ashamed::mad: 93,8KG. iiik!!
 
Heippa kaikille :)
Täällä kärsitään nettipimennosta, ensiviikon alussa taasen omalla koneella, mutta yritän nyt nopsaan kommentoida...
Kaikille uusille tervetuloa mukaan, mukavaa että olette tänne tienne löytäneet.
Tiudeliini: meillä perhevalmennus oli neuvolassa jossa käytiin läpi synnytyksen kulkua, lapsivuodeaikaa, vauvan tuloa, yms. En enää kaikkea muista, kun esikoisen odotuksessa vain tuolla kävimme.
Haaveilija87: täällä kans hermostuttaa, kuin paljon tuo vaaka mahtaa ekassa neuvolassa näyttää :kieh:

ON: Pahoinvointia, pyörrytystä ja päänsärkyä pienessä mittakaavassa, niillä mennään, ensiviikon perjantaina on ultra... Saas nähä mitä tuolta löytyy. Omituisinta tässä raskaudessa on väsymyksen puuttuminen :confused:. Ei sinällään, en valita, noiden kahden kanssa touhutessa menee varsin hyvin, kun ei ole rättipoikkipuhki |O.

Luhtis + nytty 8+1 (tod.näk. paljon vähemmän)
 
Heippa!
Se perhevalmennus on ensimmäistä odottaville, jotkut puhuu synnytysvalmennuksesta.
Minä oon edelleen "oireeton" jatkuvaa nälkää lukuunottamatta. No mieheltä jos kysytään, oireena on kroonistumaan päin oleva heikkohermoisuus...
Esimiehelle kerroin eilen uutiset kun alkaa noita ä-poli ja neuvolakäyntejä tulemaan.
Jotenkin harmittaa äitini laimea "eihän vielä uskalla edes onnitella"- kommentti. Ne muut vähäiset, joille on kerrottu, ovat suhtautuneet iloisemmin ja onnitelleet. No olkoot uskaltamatta! : / Nyt lähen haalimaan syötävää!
Valdemaria ja vauva 9+6
 
Äitix4, kiitokset päivityksistä, mulle vois laittaa tuonne kuitenkin että 4. tulossa, kaksi kun on kotona ja yksi pilvenreunalla, joten 4. tämä meille on, kolmas eläväinen toivottavasti :|. Niin ja huomasin tuossa että on täällä muitakin pohojoosen äitejä, täällä kans yks, eli synnytyssairaala LKS. Ja laskettuaika tällä hetkellä menkoista 18.5. muutetaan sitten kun tarkentuu...
Kiitos :flower:

Luhtis + nytty
 
Viimeksi muokattu:
Maybaby: Juu mulla tulee oleen niin kiirus että laskettu aika, jos kaikki hyvin menee olis toukokuun lopulla siis, ja valmistun samassa kuussa, tarkkaa päivää ei tiedossa kun aikataulu tuntuu muuttuvan koko ajan... että täytyypi ottaa selvää miten voisin vähän hoputtaa noita opiskelujani, esim jos olis mahd. niin kotona opiskella. Tänään meni onneks tuo lääkehoidon ja lääkelaskujen kertaustentti läpi, joten ei jää kevääseen...

Huomenna ultraan... voi että mua jännittää.
 
Iksukin koittaa taas palailla mukaan keskusteluun... Mä oon kyllä välillä lukenu teidän juttuja, mut siihenpä se on jäänyt. Tajuton väsymys ja huono olo. Nyt onneksi näyttäis vähän helpottavan.

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: . Onnea iloisen uutisen saaneille. :flower:

Mä oon nyt käyny kerran neuvolassa ja tänään oli lääkärineuvola. Yksi elävä sikiö kohdussa olla möllötti. Mä kyllä kovasti jännitin liekö siellä ketään, olo on ollut jotenki niin hassu. Mutta tosiaan hyviä uutisia sain. Sykettä minä en kyllä itse erottanut, mutta kyllä kait se siellä jossain oli kun lääkäri näin sanoi. Viikot meni vähän takapakkia, nyt ois 8+6 ( aiemmin 10+0 kait ) mut katotaan nyt vielä sinne nt ultraan ja muutetaan sit listaan.

Minusta tää alku on menny jotenki sairaan hitaasti nyt. Viimeksi kait se meni ihan hujauksessa. Mistä lie sekin johtuu. Oliko sitä ekalla kerralla niin ihmeissään ja kaikki uutta niin tuntu et menis äkkiä, en tiiä.

Tulipa nyt aika omanapainen teksti, mutta jospa mää tästä pääsisin taas pikku hiljaa juttuun mukaan. :D

Iksu 8+6
 
Moi taas kaikille..

Eipä tässä kummempaa, toi doppler-keskustelukin tais mennä jo ohi suun. Meillä oli ekan jäljiltä sellanen ja nyt sain sydänäänet kuulumaan 9+0. Olihan se huojentavaa kuulla, kun ei varhaisultrassa käyty.

Kerrottiin eilen isovanhemmille, ihan hyvin ottivat asian vastaan. Mies halusi kertoa jo.. Paitsi appiukko kysyi melkein heti, että en sitten vissiin ehdi töihinkään mennä tässä. Jotenki jäi outo fiilis tosta. Sit se mumis jotain joo onneks olkoon, no kait se ihan kiva on. Sit jos kuulemma enemmän tulis, niin pitäis olla isompi tilipussi. Joo kuhan saatais tää pieni ees turvallisesti maailmaan.. Muutenki ton oman miehen kans vähä sukset ristissä.

Vähän piti avautua :ashamed: Pitää kait yrittää mennä pojan kans vielä ulos..

-N ja murmeli 10+6
 
Moikka pitkästä aikaa ja syysraikasta lokakuuta kaikille!! :wave:

Meillä vaihtui nettiliittymä ja oli vähän nettikatkoa ja muuta hässäkkää ja pieni lomareissu --> siksi en ole täällä ehtinyt piipahtaa. Mulla alkaa olla syyskuun pino loppusuoralla ja kahlaan tämän vielä lähipäivinä. Mutta kirjoitan nyt jotain kuitenkin..

Paha olo alkaa helpottamaan. Enää tulee ajoittain aaltoina oksetus, mutta aika hyvä olo jo pääosin. Jumpat on jääny huonon olon takia täysin. Pitäis nyt taas ottaa itseään niskasta kiinni! Kiloja on tullut jatkuvan syömisen takia jo 5!!! Kääk, ihan järkkyy. Tästä ei voi muuta ku parantaa :kieh:

Ultrakutsu tuli mullekin ja ne on lähes samat kuin mee86:llä. Eka on 14.10. ja toka 15.12. Onko sulla muuten mee86 mihin aikaan toi joulukuun aika? Jos vaikka törmättäis =) Olihan sulla kättärillä se? Toivottavasti sukupuoli selviää.. Oloja ei oo suuntaan eikä toiseen. Ei oo ollu yhdessäkään raskaudessa.

Ens ma on sit neuvolalääkäri tän mun perussairauden takia. Tarkistetaan lääkitys ja kai ne tekee sisätutkimuksen. Saa varmaan samalla tietää mitä virtsanäytteestä "löytyi", sen oon käyny labrassa ottamassa jo heti ekan neuvolan jälkeen. Ja nykyään verijutskat eli hiv, kuppa yms. otetaan kuulemma siellä ekassa ultrassa kättärillä.

Mut nyt kiireesti ruokaa lapsille.

Jadey + matkalainen 10+5
 
Moikka! Tänään oli sitten se ultra, taas. Hcg oli noussu niinku pitääkin ja kun viikko sitten näkyi vaan pieni piste, niin nyt näkyi jo n. sentin pussukka ja jotain siellä sisälläkin! <3
Seuraava ultra kahden viikon päästä ja silloin jo pitäis seurannan loppua tämän alun hössötyksen osalta.
Pelotti kyllä niin paljon ultraan mennessä ja vielä yksin piti mennä, kädet tärisi ja eiköhän tällä kertaa sitten ollut opiskelija sohimassa ensimmäisenä... Ei mikään miellyttävä kokemus sinänsä.
Mua kyllä ärsytti niin paljon sieltä lääkäristä lähtiessä, tuo oli jo neljäs lääkäri(plus vielä se opiskelija) jotka ronkkii tämän alun tiimoilta ja tämäkin ekana sanoi, että sulla oli sitten jotain kipuja kun oot ultraan mennyt. Ihan sairaana pitävät ja tuntuu, että ovat oikeen ettimällä ettineet, että olis se kohdunulkoinen ja viikko sitte jo puhuttiin lääkkeistä ja leikkauksista ja kahden lääkärin voimin tutkailtiin, että onko tuo munatorvi nyt kuitenkin pikkuisen paisunut!!! Siis aivan turhan stressin sai tästä itelleen ja ainoastaan olisin alunperin halunnu varmistaa vaan raskauden ultrassa, mutta viikkoja olikin sitten vähemmän kuin luulin.
Tosin tässä on muutenkin nyt ollu tunteet pinnassa ja hermot kireällä...Mutta tänään meinas taas totaalisesti räjähtää!
Onneksi kuitenkin vain hyviä uutisia tällä kertaa sain =)

Mutta summa summarum, en voi suositella ikinä kenellekään ultraan menemistä ainakaan ennen 7. viikkoa ja ehkä silloinkin odottaisin vielä viikon varmuuden vuoksi...

Miuku + pussukka
 
Kiitokset Äitix4 uudesta pinosta! Osanotto kaikille suru-uutisia saaneille. Kyllä vetää mielen vakavaksi; laittaa vähän perspektiiviä sille kun täällä sitä itse valittelee omaa huonoa oloa. Jaksamista teille kaikille, toivottavasti kukaan ei menetä toivonkipinäänsä.

Kiva myös kuulla, että monet on saaneet positiivisiakin uutisia. Näin myös meillä; käytiin ultrassa viime viikolla ja siellä oli pikkuinen Röllimme, jonka sydän väpätti hurjaa tahtia. Laskettu aika muuttui jälleen ja ultran mukaan mentäisiin nyt viikoilla 8 + 1, LA 18.5. Iloisista uutisista huolimatta mieli on kuitenkin ollut usein maassa huonon olon ja sen aiheuttaman toimintakyvyttömyyden vuoksi; mitään ei jaksa tai pysty tehdä, ja oloa pääsee pakoon vain nukkumalla. Erityisesti näin ravintolareissun (ähkyn) jälkeen, josta toipuminen vei yli vuorokauden. Nyt sitä olotilaa yrittää vältellä kuin ruttoa. Hetkittäin olo on iltaa kohden jo parempi (kuten nyt) ja ne hetket tuntuu juhlalta. Vähän arki helpottuu kun lähipiirille ollaan raskautumisesta jo kerrottukin, eipä enää ihmetellä kummaa käytöstä.

Jaahas, tää mamma lähtee jääkaapille. Hyviä vointeja kaikille!
 
moi kaikki ja kiva kuulla taas hyviä uutisia niin monelta!

nepula: hyvä kun korjasit etten mee ihan väärää tietoa antamaan:) Oon sen varmaan jotenkin väärin tajunnut viimeks:p

jadey: joo kättäri on:) eli 8 aamulla on toi toinen aika, millos sulla? ties vaikka ollaan sit samaan aikaan synnyttämässä kun mulla ainakin esikoinen synty viikolla 39, niin nytkin varmaan tulee heti vapun tienoilla:)

maybaby: tyypillistä, asun siis vaan värällä puolella helsinkiä:kieh: mutta on kyllä aika ihmeellistä että jos pitää tehdä niin paljon säästöjä että ekan neuvolakerran jälkeen seuraava on vasta viikolla 23, mutta kuitenkin on varaa noita ultralaitteita hankkia:confused: ne ei nimittäin mitään ihan halpoja ole.. mutta toisaalta parempi niin, mielummin menisin itse kerran ultraan ennen np-ultraa kun kerran kuussa neuvolaan:D itäisessä helsingissä siis asustelen:)

miten on muuten teillä ollut sydänäänet joilla siis myös lapsia ennen, eli kun yleensä spekuloidaan siitä että pojilla ja tytöillä kuulemma jotain eroja? en muista miten päin ne meni mutta että jommallakummalla olisi korkeammat kun toisella:) (tai matalemmat) nyt en muista miten meidän tytöllä oli kun neuvolatäti otti mun vanhan neuvolakortin! pitää yrittää saada se takas ens kerralla, eli joulun jälkeen(!?).

oireet ennallaan ja maha jatkaa kasvamista:) ens viikkoa odotellessa!

minä ja masuasukki 9+4
 
Kiitos Mee ja Nepula noista viikkoneuvoista eli totean nyt sitten olevani seitsemännellä viikolla raskaana :) Hui kun vielä pitäisi kauan jaksaa olla kertomatta ympäröiville ihmisille jos meinaa odotella edes sitä 12.vkoa jolloin keskenmenoriski pienenee. Itse olen harkinnut töissä kertomistani esimiehelle jo ennemmin koska tuntuu kurjalta suunnitella töitä ensi vuodelle kun itse jo tietää että ei (toivottavasti) ole töissä enää kuin kevään.

Monella on jo ehtinyt olla eka ultra ja neuvolakin, se alkaa varmaan tekemään asiasta ihanan konkreettista :) Itse en ole jotenkin vielä saanut aikaiseksi soitettua neuvolaan, ehkä alitajuisesti on pelännyt että mitä jos tuleekin keskenmeno. Mulle on jäänyt kummittelemaan mieleen noi prosentit (n.20%) mitkä lapsettomuushoidoilla alkaneista raskauksista päätyy keskenmenoon ja tietenkin pelkää sen osuvan juuri omalle kohdalle. Ironista miten hoidoissa prosentit tuntui aina liian pieniltä kun oli kyse raskautumisprosenteista ja nyt keskenmenoprossa taas tuntuu tosi isolta, suhteellista tosiaan... ;)
Tsemppiä huomisille ultraan menijöille!
 
mee86, asutaan näköjään samalla puolella kaupunkia. :) Ja meilläkin esikoinen tuli jo 2 viikkoa ennen laskettua aikaa, joten vappuaattoon tähdätään täälläkin. :D

Lentämisestä oli puhetta. Itse lensin ensimmäistä odottaessa mannertenvälisen lennon rv.26. Kaikki sujui hyvin. Tällä kertaa on myös tulossa pitkä lento, mutta hieman pienemmillä viikoilla.
Olemme myös suunnitelleet ensi kesäksi ulkomaan matkaa. Sellaisen ihan pienen vauvan kanssa kun se reissaaminen on vielä helppoa - vauva (useimmissa tapauksissa, koputetaan puuta) nukkuu paljon ja syö vain tissiä. :D Ja parivuotias esikoinen varmasti nauttii vesileikeistä etelän auringossa...

Ultrakutsu löytyi tänään postilaatikosta. :heart:
 
nyt on olo kipeähkö, nyyh! molemmat lapset olleet viikon nuhassa, joten kai se nyt tulee mullekin :(

Onko kellään vielä selvää poika/tyttöfiilistä? Mulla on nyt tyttöfiilis tosi vahvana ja niinpä päätin nimetä masuasukin työnimen uudestaan. Kaikki muukin viittaa tyttöön kun vertaan 2 edellistä raskauttani, josta eka oli poika ja toka tyttö. Menee ihan samalla tavalla kuin tyttöraskaudessani.

nepula ja Siiri Esteri 8+0 (poks!)
 

Yhteistyössä