***Toukokuun Toivotut 2011***Lokakuussa***

Omaa napaa nyt taas: eilen alkoi iltapäivällä verinen vuoto, pysyi kyllä niukkana mutta oli ihan kirkasta verta :( ilta meni asiaa murehtiessa, vaikka vuoto oikeastaan oli jo loppunut.
Aamulla soittelin neuvolaan ja synnärille, ei kuulemma auta kuin odotella ja seurata tilannetta, lepäillä. jos alkaa uudestaan runsaampana ja tulee pahoja kipuja niin sitten lääkäriin ja mahdollisesti ultrataan. Näillä viikoilla kun ei keskenmenolle mitään voi eikä kuulemma edes kaavintaa tarvita jos keskenmeno tapahtuu. synnräin kätilö oli kyllä hyvin positiivinen, keskenmeno kuitenkin kuulemma ilmenee runsaana vuotona... Tiedä sitten. Mullahan olisi menkkojen alkamisjankohta käsillä voi liittyä siihen ja muutenkin kuelmma niukat verenvuodot alkuraskaudessa ovat ihan normaaleja. pirusti pistää vaan jännittämään ja mielen matalaksi.

Linttu ja möykky 7+5 (toivottavasti vielä matkassa!!)
 
Onpas tänne tullut taas paljon kirjoituksia, hyvä niin että ollaan aktiivisia! :)
Olen käynyt täällä joka päivä tekstejä lukemassa, mutta jotenkin ollut kiirus, eikä ole itse ehtinyt kirjoitella.. Mulla on nyt pahoinvointi mennyt selkeästi iltaan, aamulla ja päivällä tosi hyvä olo, ei närästä tai okseta, mutta joskus neljältä alkaa se hirveä närästys ja sitten röyhtäilenkin koko ajan, mies pitää mua ihan sikana.. :D mukava mennä viikonloppuna kaverin häihin, jos sielläkin sitten röyhtäilen koko ajan, kun en sille mitään voi! :D Iltaisin on todella paha olo, eikä oikein ruokaa tee mieli, koska ruokatorvi on kuin tulessa, mutta aamulla taas kaikki hyvin.. jännä juttu...

Nepula: mulla ei vielä ole minkäänlaista tyttö-/poikaoloa, jos mietin hedelmöitysajankohdan mukaan niin todennäköisesti olisi poika, sillä tehtiin juuri oviksen aikoihin, ja jos pojat ovat nopeempia niin voisi aatella että oisi poika, kun tosiaan ei ehditty enempää tehdä kuin sen kerran, ku jo tärppäs.. :D Ja miehen suvussa kaikki on poikia, joten voipi olla että meillekin niitä poikia ilmaantuu... jos saisi päättää niin itse haluaisin sekä pojan että tytön.. Oliko sulla sitten millaisia eroja odotuksessa/olotilassa, kun odotit poikaa ja tyttöä??

Jännittää aivan hulluna, kun tänään molempien porukat saa tietää raskaudesta!! Ja sisarukset.. Kerrotaan illalla miehen perheelle, kun mennään siellä käymään, he varmasti ovat riemuissaan ja sitten mun porukat saa tietää, kun hakevat postin, sillä eilen laitettiin postissa menee ultrakuva ja kirje, apuva! :D Mun äiti ainakin voi aluksi järkyttyä, mutta varmasti loppujen lopuksi ovat onnessaan ja itkee tietysti... :) Isovanhemmille kerron reilun viikon päästä, kun heitä näen, sitä ehkä eniten jännittää, kun ovat sellaisia, että sanoo asiat suoraan, ajattelematta sen enempää, eli heidän sanomisista voi helposti ottaa nokkiinsa, jos on liian herkkä luonteeltaan.. ja isovanhemmat ei suvaitse sitä, että ei olla naimisissa ennen lasta. Ollaan yhdessä asuttu 2,5 vuotta ja kihloihin mennään todnäk tänä vuonna, jahka mies kosii... ;) ja naimisiin halutaan vasta sitten kun asutaan siinä kaupungissa, jonne aiotaan talo rakentaa, eli n. kolmen neljän vuoden päästä, halutaan kuitenkin kunnon häät ja musta ois kiva jos lapsi/lapset ois siellä mukana, morsiusneitona tai sormuspoikana.. :)

Mulle gyne sanoi, jolla kävin yksityisessä varhaisultrassa, että jos tässä vaiheessa ultrassa on kaikki hyvin niin keskenmenon riski on oikeestaan ihan samanlainen nyt kuin sitten vaikka viikolla 35, siis yhtä pieni, noin pari prosenttia, eli sanoi että voi huokaista helpotuksesta... ja niin mä teenkin ja siksi alankin nyt kertoa kaikille raskaudesta.. :) jos jotain tulee, niin sitten tulee ja sitten kerrotaan muille mitä tapahtui, ja mukava sitten kun toiset ymmärtävät ja lohduttavat jos jotain ikävää kävisi.. mutta sitä ei kannata miettiä... :) eli tämän takia ei odoteta viikolle 12, kun kuitenkin jo ultrassa käyty ja kaikki oli niin kuin piti, ja nyt rv 8.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!!! :)
 
Ihania ultra- ja muita uutisia monilta :) Onneksi tosiaan suuri osa meistä alkaa olla niillä viikoilla, että voi alkaa tosissaan nauttia raskaudestaan ja huokaista helpotuksesta. Meillä oli tällä viikolla eka neuvola, ja kun olin niin epävarma ja kerroin km-peloista, niin hoitaja teki ultran ja näkyihän siellä miten sydän sykki :) Viikot ja la laskettiinkin sitten taas eri tavalla eli nyt ois 9+0 ja la 13.5., mutta ei ehkä kannata tuonne listaan vielä mitään vaihtaa, vaan odotellaan seuraava ultra (joka n. kuukauden päästä) ja katsotaan sitten taas todennäköisesti uudet päivämäärät.

Mulla ois sellanen käytännöllinen kysymys, että millanenkohan takki kantsis talveks hommata!? Jos jollain on hyviä vinkkejä jopa ihan putiikeista, mistä on löytäny, niin otetaan mielellään vastaan. Oon yrittäny katella, mutta ei oo ihan helppoa ja varsinkin, kun on eka raskaus, eikä tosiaan oikein osaa ajatella, että kuinka iso vatsa on kylmimmän talven aikaan. Ei haluais kuitenkaan ostaa sellasta säkkiä, jota ei koskaan muulloin sitten tulis käytettyä, koska takit ei oo ihan halpoja..

Tsemppiä kaikille!

kielovanamo ja nöpöliini 9+0 (poks, niinkuin täällä tavataan sanoa ;))
 
mee86: mulla on aika tuntia myöhemmin eli siinä taitaa olla vielä yks aika meidän välissä. Muistelen, et ne ois puol tuntia varannu ultraan. No nähdään viimeistään sit siellä Kättärillä keväällä!

Maybaby: me asustetaan sitten melkein samoilla kulmilla. Eri neuvolassa tosin käydään, mut yhtä kaikki, meidänkin neuvolassa on ultra ja aina kun lääkärin pakeille on päässy niin on ultrattu.

Phoebsi: mulla on sama juttu noiden pillereiden kanssa. Aina on kaikki puolitettu, nuorempana jopa laitettu kahdeksaan osaan. Nykyään saan jotkut suht hyvän makuiset muutamalla puraisulla alas (burana esim.) ja yks ehdoton kikka on paksu neste millä sen nielee. Ei onnaa veden kanssa, mut esim. jugurtin kanssa menee alas. Kaikkien tablettien kaa ei sais maitotuotteita ottaa, mut pakko se yks kulaus on ottaa, kun ei muuten mee tabu alas : /
 
Lintulle paljon tsemppiä, eiköhän kaikki ole ihan hyvin!!

Nepula: millaiset ne erot sitten ovat tyttö- ja poikaraskaudessa? Meillä oli samoin kuin Fyssarilla, eli juuri oviksen hetkillä peuhailtiin, ja olen kanssa lukenut, että poika olis silloin todennäköisin. Sitten olen lukenut, että jos odottaa poikaa, monien tekee mieli suolaista ja "kunnon" ruokaa, tyttöjen kaa myös makeaa, ja mun ei tee mieli yhtään mitään makeaa. Tosin toi nyt ei niin kauhean vankalta todisteelta kuulosta :popcorn:
Kummatkin sukupuolet ovat tietysti enemmän kuin tervetulleita, ja molemmille olis jo varastossa kivat nimet (joista mies ei kyllä vielä tiedä...) :)

Me aiomme viikon päästä viikonloppuna kertoa illanistujaisissa lähimmille kavereille, ja muille sitten hiljalleen tapaamisten mukaan. Mitään Facebook-tiedotusta tästä ei tule. Etenkin, kun vanhempien kanssa odotellaan vielä. Kummankin vanhemmille kyseessä on ensimmäinen lapsenlapsi, ja molempien vanhemmat ovat aika sellaisia huolehtijoita ja hätäilijöitä, joten odotellaan ehkä jopa kakkosultraan saakka.

Viileät kelit hiljalleen saapuvat, mutta luulen, että omat vanhat talvitakit mahtuvat kyllä. Tai maha niihin ainakin mahtuu, ellei kaikin puolin muutenkin sitten levähdä. Nyt on vasta tullut vajaa kilo lisää.

MaiMei + MaiBoy? 8+3
 
Päiviä täältäkin!
Kielovanamo mietit talvitakkeja. Elloksen outlet-postimyynnissä on outletissä mielestäni aika hyvännäköisiä ja halpoja takkeja: Naisten muoti huippuedullisesti Catalog Outletista.
Noihin maha mahtunee aika hyvin, kun on a-linjaisia malleja. Ja isot koot näköjään jäljellä... mikäs sen parempi "tässä tilassa".... ;) Ja eteenpäinhän saa myytyä vaikka netin kautta, jos ei sama enää sovi tai miellytä myöhemmin.

Tyttö- tai poikavauvaolosta: En tiedä ennestään muusta kuin kahden tytön odotuksesta ja tämä on täysin toisenlainen. Edellisiin verrattuna oireet ovat olleet minimissä. Ei kuvotusta eikä migreeniä (ainakaan vielä). Toisin kuin aikaisemmissa, olen ihan alussa oksennellut. Närästystäkään ei ole kuin nimeksi. Oliskohan tämä sitten poika? Eli mulla on poikaolo. :)

valdemaria ja vauva 10+0
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Mäkin tuota talvitakki asiaa oon kovin pohdiskellu..Ellokselta en löytäny mitää sopivaa : /
Ja pohdinkin, että mitä vauhtia se maha kasvaa ja miten se pitäis ottaa huomioon? Ja missä vaiheessa vois sen talvitakin ostaa, ku emmä ainakaa osaa arvioida kui isoks se maha kasvaa..Henkkamaukalla oli kaks erilaista äitiystakkia ja ne oli kivoja...Haluaisin jommankumman....

Tämmösiä pohdintoja :D
 
Laitan nyt tännekin saman tekstin kuin tuonne toiseen ketjuun, eli : No nyt on infoa myös ultrasta..... siellä näkyi alkiokin ja ihan itse, omin silmin näin pikkuruisen sydämen läpätyksen, enkä saa millään sitä läpätyskuvaa pois mielestä :heart:

Viikot vastasivat ultran mukaan viikkoja 6+4, eli melkein viikolla meni taaksepäin, eli ei ihme ettei ekassa ultrassa mitään näkynyt. Tai siis... tämä uusi lääkäri kertoi että edellisen ultran tehnyt lääkäri oli kirjoittanut papereihin että jotain alkiota muistuttavaa hän kohdussa näkee muttei ollut varma. Ei sit viitsinyt mulle kertoa : /

Kaikki siis hyvin, ja tein lupauksen, että jos tänään näen sydämensykkeen ultrassa, siihen loppuu tupakointini, ja näin tapahtuu :)

Nyt vaan sitten, jos joku tietää mistä löydän lasketun ajan laskurin joka laskee lasketun ajan nykyisten raskausviikkojeni perusteella, niin kertokaa toki... että sais päivitettyä uuden tuonne alkusivulle. Lääkäri väitti että se olis edelleen toukokuun puolella, lopussa...
 
hei vaan!

tänään ollut hirveitä vatsakipuja, mutta toivottavasti ei mitään varaallista ole.. ja huomenna töihin taas.. kiva kun pitää varmaan taas kantaa kaikkea painavaa kun lähden yksin keikalle:(

jadey: heh, no aika läheltä liippas toi aika:) keväällä sitten!

galway: kiva kun muitakin täältä päin! ollaan sitten oikein porukalla kättärillä vappua viettämässä:LOL:

nyt saunaan!

minä ja masuasukki 9+5
 
Moi!
Rupespa tuossa nipisteleen vähän mahaa ja selkä tuli, taas, kipeeksi.
Tuo selkäkipu ei mulle tosiaankaan uutta oo, mutta tänään on tullu myös valkovuotoa aika reilusti... Tähän mennessä ei oo vuotanu yhtään mitään. Onko muilla näitä oireita? Mitähän tuo valkovuoto meinaa?: /

miuku + pussukka 6+4 (<--menkkojen mukaan, oikeasti ehkä vähemmän...)
 
Linttu toivotaan ettei vuoto ole runsastunut. Mulla tuli ekassa raskaudessa kolme kertaa vähäistä kirkasta vuotoa, viimeisellä kerralla jopa jotain klönttiäkin. Kaikki meni silti hyvin. Tsemppiä!

miuku1980 mulla on valkovuoto ainaki meinanu vaan hyvää =) Tai poikaa odottaessa tuli koko raskauden ajan ja nyt on sama tahti jatkunut.

Viikonloppuja!
 
linttu, mä en halua masentaa sua mut mulla tosiaan km alkoi niin et usemman viikon tuli vuotoa, saattoi olla päiviä ettei sitä juurikaan tullut. En osannut epäillä mitään koska esikoista oottaessani verta tuli myös mut silti kaikki oli hyvin. Mitään kipuja tai muita oireita mulla ei ollut. Ultrassahan tuo selvisi että kesken oli mennyt jo viikolla 9 kun ultrassa olin viikolla 13 muistaakseni. Vasta viikko ultrasta km käynnistyi kovilla supistuksilla ja runsaammalla verenvuodolla. Mutta siis toivotaan ettei sulla ole mistään tämmöisestä kyse.

sweetpearl ja "pete-vauva" 8+1
 
Liityn joukkoon mukaan, vaikken tiedä on mitään lasta olemassakaan...


Korkea veren hcg, ei sikiötä

Heippa! Haluaisin tietää millaisia kokemuksia muilla on asiasta.

Laskettuaika olisi pitönyt olla joskus toukokuun loppupuolella, tiedä siitä sitten. Viimeioset kuukaustiseni on olleet 15.8.2010 ja ovulaation bongastin 2.9.

Mulla on todettu tuulimunaepäily torstaina naistentautienpolilla.
Raskausviikot kuukautisista on 7+6 ja ovulaatiosta 6+6.
Kävin torstaina ultrassa ja lääkäri totesi kohdun tyhjäksi. Kohtu oli kasvanut, siisti, tarkkarajainen , mutta tyhjä. Pelkkä sikiöpussi, ei ruskuispussia saatika sikiötä. Ultra tehtiin sisäkautta. Myöskin sisätutkimuksessa oli kaikki niinkun pitääkin. Kohtuni on taaksepäin kallellaan. Minulla on ollut normaalit raskausoireet, mutta ei verenvuotoja tai mahakipujakaan. Lääkäri halusi antaa minulle kontrolliajan viikon päähän ja halusi katsoa veren hcg-arvon, joka oli 31500!! aika korkea,sanoivat neuvolassa. Kohdunulkoinenkin suljettiin pois ultrassa.Mitähän tämä mahtaa tarkoittaa??
 
Tervetuloa uudet.

On ollut niin huono olo ettei oo edes koneella jaksanut olla.
Oksu lentää melkein joka päivä tai ainaki yökkäyttää:x vielä ois monta viikkoa kärvisteltävä tämän olon kans.
Kaiken näköstä vois tehdä mutta ei edes viitsi aloittaa ku tietää että kesken ne jää ku tulee huono olo.
Kotihommatki on tehtävä hammasta purren:) Kauheaa valitusta, sorry

Ens viikolla ois sitten eka lääkärineuvola ja ultra, vielä ei jännitä.

Nyt ei tämän kummempaa, hyviä vointeja kaikille:flower:

äiti x4 ja pallero vko 10 ( sehän ois sitten niiku poks =) )
 
ommaaanappaaa.. eipä ole mitään uutta kerrottavaa hajut ovat erittäin herkkiä.. etova olo on edelleen koko päivä.. väsymystä ja rinnat on niiiiiin pirun kipeet..

tiistaina on se ultra että katottaan et kaikki hyvin :D

ennen sitä Minsku82 ja tärppi 7+0 poks :D
 
Moikka! :)

Omaa napailua: Huusin itelleni huuto.netistä äitiysvaatteita ja muutamat unisex-vauvanvaatteen...
Sit menin skanssiin ja löysin vaikka mitä, kaks paitaa, toppatakin ja koruja, yht.70. ÄÄK! :whistle:;)
Kaikenlisäks shoppailukaveri halus käydä raxissa syömässä ja sen jälkee vasta huono olo olikin. Oikein pelkään kuinka paha olo ja närästys huomenna on...Kyllä ihminen on tyhmä :ashamed:

Ai niin, aamulla tuli paperiin verta pyyhkiessäni muttei siteeseen asti. Paruin, että sinne meni pikkunen, mutta ilmeisesti kaikki edelleen hyvin, koska ei enempää tullu...Huh!
 
Iltoja. Sorruin tuossa kotidopplerin tilaamiseen. Tämä oireettomuus pistää huolestumaan. : /

Pidemmän kirjottelun asemasta lähden lukemaan kaksivuotiaalle iltasatua, joten palaillaan toisella kerralla! Jaksamisia kaikille tasapuolisesti!
 
Linttu, toivotaan että vuoto ei merkkaa mitään pahempaa. Tuntuu että on kovin yleistä että alkuraskaudessa on vuotoja :( Inhottavaa koska ne aina säikäyttää varmaan ihan hirveesti...

Kielovanamo, olen myös miettinyt tuota talvivaatetusta ja todellakin on vaikeeta kun ei ole ennestään kokemusta ;) Tänään olin muutenkin monesti hämilläni kun olin Stockan Hulluilla päivillä (niin kuin muutama muukin...) ja löysin muutamia ihania vaatteita kunnes sitten aina havahduin että turha ostaa kun (toivottavasti) ei mahdu pian enää päälle ;)

haaveilija, totesin myös eilen tuon että mättö seisovassa pöydässä ei ole oikein hyvä idea :D Tuli aika kaamea olotila...

valdemaria, mistä olet tilannut tuon dopplerin ja mitä maksaa? Sullako ei tunnu sitten mitään oireita vaikka olet todistettavasti raskaana? Varmaan kurja tunne jos on epävarmuutta ilmassa :(

ON: mullakaan ei hirveästi ole raskausoireita muuta kuin tajuton väsymys, mies nauraa jatkuvasti mulle joka ennen valvoi aina viimeisenä niin nyt tulee 22 aikoihin jo usein hirvee väsymys... ja tuntuu jotenkin että aamut on myös inhottavia, sellainen pieni kuvotus ja ei-normaali olo. No en valita, tämän kestää ihan hyvin kun tietää että suurimmalla osalla on paljon huonompi olo :) Hyvät viikonlopun jatkot!
 
valdemaria mulla ei ollut esikoisesta mitään tuntemuksia ku ehkä tavallista useammin sai vessassa ravata. Sitten vasta ku maha alko kasvamaan ni raskaus alkoi tuntumaan todemmalta :)

Mustikka83 tervetuloa mukaan :) Aikas mielenkiintoiselta kuulostaa tuo tilanteesi. Raskaushormonin määrä kuitenkin noin korkea ni luulis että jos on tuulimuna ollut joka vaikka itekseen surkastunut niin hcg arvon pitäis olla jo laskusuuntainen :confused: Koska sulla on seuraava ultra? Toivotaan että silloin ois kaikki hyvin ja saisit nyt varmuuden tilanteestasi.Kaikista inhottavinta on epävarmuus : /

Mä löysin kirpparilta tuon kotidopplerin hintaan 20€ :) Jos parin viikon päästä kokeilis kuuluuko mitään.
Tänne ei muuta ihmeempää,tänään ollut melko hyvä päivä,olen jopa vähän siivoillutkin ku ei niin okseta ja käyny kylästelemässä 8) Nut kattoon leffaa ihan yksin, mies on kavereiden kans "korjaamassa" motskaria ja poitsu vetää sikeitä,tuolla mulla on pitsa uunissa ja aavikon kukka leffa oottelee masinassa :)

Diipeli ja kultapieni 7+1 (7+3) :heart:
 
Huomenta! Kiitos huolestuneen tsemppaajille. Valvoin yölläkin miettien tätä asiaa. Mulla tuntuu nyt olevan kaikki oireet poissa. :( Tilasin huuto.netistä dopplerin. Liekkö se myyjä tuo ulkomailta niitä, kun uutena myy useampaa samanaikaisesti. Hinnat vaihtelee aika suuresti riippuen mallista yms.
Voi kun saisi nyt jonkun varmuuden!
 
Kiitti takkivinkeistä, löysinkin tosi kivan takin H&M:ltä. Ei mikään äitiystakki, mutta arvelin, että eiköhän siihen vatsaa mahdu, ja kun on napitettava takki niin hätätapauksessa aukoo sitten nappeja vatsan tieltä ;) On tosiaan niin arvoitus, että kuinka isoksi maha kasvaa.. Tosin mun ennustus on, että tulee kasvamaan ihan reipasta tahtia, mutta mistä sen lopulta tietää.

Valdemaria, sori kun en muista ootko tästä jo kirjottanu, mut jos teiän neuvolassa on ultralaite, niin voisitko sinne soittaa ja kysyä, että voisivatko ultrata, kun sulla on niin epävarma olo? Mulla ekalla neuvolakäynnillä ultrattiin just tästä syystä (vaikka hoitaja kyllä varoitteli, että välttämättä ei näillä viikoilla vielä sykettä näy vatsan päältä ultratessa) ja sanoi, että jatkossakin, jos pelko iskee, niin ei kun vaan soitan ja pyydän, että voitaisiinko ultrata. En tiiä, onko meillä poikkeuksellisen hyvää ja yksilöllistä palvelua (on pieni neuvola, vaan yks hoitaja äitiyspuolella ja toinen lastenneuvolan puolella) vai onko tää ihan tavallista. Mua helpottaa pelkästään tuo tietoisuus ultran mahdollisuudesta.

Tsemppiä kaikille ja rentouttavaa sunnuntaita!

kielovanamo ja kultahippunen 9+2
 
Täällä on ravattu jo useassa ultrassa.
Merkillisten kipujenkin syy selvisi, minulla oli munaisaltaan tulehdus ja nyt jos on vielä kertaakaan pissatulehdus tai tämä entinen ei ole parantunut (tulokset tulevat ensiviikolla) niin aloitetaan estolääkitys.

Pahoinvointia on kiitettävästi asti.

dobblerista Minä hankin sen kaksosia odottaessa ja kyllä sillä oli helppo ja mukava kuunnella ääniä. Mitään ylimääräisiä rahinoita tai muita ei tarvinnut kuunnella kun ei sitä voluumia säätänyt täysille tai juuri lainkaan ennen kuin sai veijarit kiinni aika hyvästä kohden.
Enkä ole vielä kerinnyt myydä pois sitä joten tulen kuuntelemään tämänkin sankarin ääniä jos tässä raskaus jatkuu vielä hyvin ja menee loppuun asti.

perhevalmennus En ole koskaan käynyt, koska ajattelin että kyllä se vauva sieltä ulos tulee ilman mitään valmennuksiakin.

jälkisupparit No mulla ei ainakaan ole ollut sen kovempia kuin ekankaan jälkeen.

Ja nyt heräsi toinen kaksosista päikkäreiltä joten moikka....
 
hei vaan!

epävarmuus se vasta onkin kauheeta, mua jännittää toi perjantain ultra jos siellä ei näykään mitään sykettä..

Diipeli: katsoin kans ton aavikon kukka leffan pari iltaa sitten ja se oli ihan hirveä!! varsinkin kun itellä tommonen kohta 3v tyttö niin ei ollut mitään kivaa katseltavaa! niiden pitäis mun mielestä jotenkin varoittaa että ei herkille katsojille tai jotain kun olin pitkään ihan järkyttynyt kun olin sen kattonut! ymmärän toki et on hyvä että asiasta puhutaan mutta olen lukenut myös kirjan ja se oli ihan erilainen niin oletin että ne kertoo sen elämästä eikä pelkästään tuosta osuudesta, ehkä jotkut heräävät siihen kun on elokuvana mutta vois ainakin varoittaa etukäteen että leffa ei perustu kirjaan vaan ainoastaan siihen osuuteen! en tiedä muista mutta itse en olisi halunnut katsoa tuota leffaa jos olisin tiennyt! kirja kertoo paremmin aiheesta mun mielestä..

no tulipahan purettua taas kaikkea kauheeta mitä on nähnyt, nyt siivoamaan!

minä ja masuasukki 10 (poks)
 

Yhteistyössä