TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Weiss: On hyvä et sulla on toi huumori säilynyt mukana kaikesta huolimatta. Mietin mielessäni sut valkoiseen takkiin, isot suojalsit päähän ja vaippa eteen :LOL: toivottavasti pikku miehellä vähän helpottas kun kasvaa ja suolisto kehittyy.. se on aina niin sääli kun pikkunen on kurjan näköinen.
 
Weiss; totta tosiaan kaikkeen tottuu - pakko. Sä varmaan oot oppinu paljon noista allergia jutuista. Mä oon ummikko. Mä oon muuteski joku ihmeellinen sekametelisoppa ihminen, ku uskon kaikenmaailman homepaattisiin yms juttuihin. Tai siis oon sitä mieltä että lääketiede hoitaa erinomaisesti oireita mutta ei välttämättä aina itse tautia - eli ei palauta ihmistä terveelle asteelle vaan nallin kalliolle ku oireet on hoidettu. Hivenaine lääkäri on siksi aivan loistava juttu kun verikokeet kertoo aina mitä oikeesti tarvitaan ja mitä ei, mutta kaikk maksaa ja raha ei kasva puussa. Siitä puheenollen; tili on taas miltei tyhjä laskupinon jälkeen :( tulloo ja männöö moinen tuote.
 
weiss :hug:

Vaatteista : Meillä on 62 koko nyt käytössä, mutta jos ostan nyt vaatteita niin ostan kokoa 68, niitäkin tulee jo pidettyä hihoja vain pitää vähän kääriä :)

Sitä piti oikeastaan tulla sanomaan, että meidän neiti on tänänä oppinut pörräämään alahuulella :D :heart:
 
Birdie: Kiva että oli onnistunut parisuhdeilta :heart:

Jenni :hug:

Vaatteet: Käytössä muutama reilu 68cm,loput 70-74 ja niistäkin osa niin pienikokoisia,että ei mee kohta enää :p Yks täysin sopiva 80cm bodykin löytyy,mutta noissa vaatteissa on kovasti eroa riippuen valmistajasta,yhden 68 senttinen voi vastata toisen 74 senttistä :eek:

Influenssa rokotteesta ei tietoa,ei oo neuvolassa mitään puhuttu :eek: Ottasin kyllä varmaan jos tarjottais... Mulla meni se rotakin ihan ohi,kun eivät missään neuvoloissa siitä maininnut,en siis muistanut kertakaikkiaan :headwall:

Weiss: Minä tutkin aina pojan kakkaa aamu hämärällä :LOL: Kun meillä toi allergiaepäily päällä,niin kiinnostaa tuotokset :p Pidän kädet kyynerpäitämyöten ristissä että se sopiva vilja löytyy =)

Meidän minimies on kuin koiranpentu.... :LOL: Kun herra on viltillään selällään,niin jompikumpi meistä kun menee siihen viereen ja hokee että käänny käänny ja näyttää käsillä...niin poika alkaa heti pynkäämään itteään ympäri ja sit me taputetaan ja hurrataan :LOL: :D Näin meillä opetetaan poika ihmisten tavoille :p

Hitto,erehdyin lueskelemaan tota mitäs nyt osastoo ja naureskelin taas kyyneleet silmissä...varmaan oon ikävä ihminen,mut jotenkin noi vaan huvittaa mua. Siellä jollakulla ongelmana miehen jatkuva itselläänleikkiminen ja seksiriippuvuus,vakava aihe kyllä sinäänsä ja lähinnä ne kommentit olikin ne mitkä kirvoitti naurut.
 
Majj Kylla varmaan nyt sylki lentaa teilla :D

Vaatteista viimeiset 50cm poksyt laitoin varastoon kun oli jalkaterasta pienet. meilla viela muutama 56cm body mut kaula- aukko venyy. 60cm bodyt marimekolta ja tutalta sopivia. 62 hieman isoja. Housuista 56cm kay ihan hyvin. Ollaan jalleen veikattu miehen kanssa paljoskon tyty painaa ens maanantaina kun kaydaan 5kk punnituksella. Tallahetkella mies sanoo 6kg mun veikkaus on 5.8kg :D 4kk ikaisena oli 5.2kg.

Rahasta ollaan nyt tosi tiukoilla. ylitan ruokaraha budjetin joka kuu £30-50. Nyt olen alkanut ostaan supermarketin omia basic tuotteita kun ostan vihanneksia, sailykkeita ym. Leivasta ei olla tingitty, ostetaan moniviljaa ja se on kalliimpaa taalla valkoisen ranskanleivan maassa. Liha ja kala myos ostan hyvin valikoiden. Ruoan hinta on kylla laukannut ylospain ihan luvattoman paljon.

Nyt pakkaan uimalaukkua. Onkos liikaa jos vien tytyn taas tanaan uimaan kun kaytiin la? kokeillaan toista uimahallia jos vesi ois lampimampaa.

 
Huomenta...just sain Edithin päikkäreille...ja kiireen vilkkaan tänne koneelle :D .....olin kyllä aamun ahkera...käytiin lenkillä ja siivosin yläkerran....

Vaatteet....meillä vielä 62cm käytös, mut alkaa nuo kaula-aukot kyl tääläkin venyy...nyt otin joitain 68cm käyttöön, siis bodeja tarkoitin....68:ssa vaan hihat joutuupi kääriin :/ ....62 housut on edelleen hyvät...neiti on hiukan tuuma haara niinkuin mammansakin...ei taida tulla rotusäärii :LOL: :LOL: .....jotkut 68 housutkin on hyviä, riippuu merkistä...olin sitten toissa viikolla mammakerhos ja siel oli Me&I vaate-esittely....no miehän sitten neitille hiukan tilasin....lasku on huima |O ....miehelle en uskaltanut kertoo....olis varmaan tullu hiukan kommenttii...vaatteet tulee torstaina...ovat kyllä ihku ihanii...mut hiukan hintavii....no kerrankos...tääl Kotkas avattiin uusi lastenvaateliike Bobo...en ole siellä vielä käynyt...on kuulema kivoi vaatteita...mut taasen aikas kalliita...Miehän harrastan myös kirpputoreja, josta olen löytänyt tosi paljon Edithille hyviä vaatteita ja eilen löysin pojalle ulkoilu talvihaalarin, kuin uusi 5 euroo...et välillä pääsee tosi halvalla!!

Mukavaa päivää kaikille =)

Matamimimmi68 ja Edith 4kk =) :heart:
 
Matamimimmi,mihin on avattu kyseinen liike?? Meikä kun muhii täällä kotonaansa vaan niin tommonen on menny ihan ohi. Pitäis lähtä soppaileen...Pasaatiinko?
Ja onkos sulla tietoo karhunvuoren neuvolasta? Esitän vasta sitten kysymyksiä,kun tiedän onko sulla tietoo :D

Huom :attn: Profiilissa uus kuva meidän herrasta...tosin huonolaatuinen,mutta kuitenkin. Mun rasvainen pärstä kuultaa taustalla mut älkää sitä noteeratko :D
 
Bobo on tuttu liike...oonpa joskus muinoin ollu ihka ekassa bobossa töissäkin. Ihkuja vaatteet on, osa on ok hintasia ja sit on kalliimpia. Mä oon nykyään vaan aika kitsas ku en viitti maksaa manssuja parista kuukaudesta, eikä täällä maalla oo moisia houkutuksia - onneks.

Repalla on pieni isäntä miäs!!!!! Hitsi pitäs alkaa kotia siivoon mut ei jaksa.
 
Meidän pojalla on ihottumaa myös, joka alkoi ennen kiinteiden aloitusta. Ne on sellaisia kuivia ja karheita länttejä, eniten tätä on mahassa ja selässä. Mielestäni ne lehahtavat punaiseksi kylvyn jälkeen. Kun kävimme muissa asioissa lääkärissä ja puhuin niistä, niin lääkäri epäili niiden olevan "kuivaa ihoa". Olen rasvannut niitä Ceridalilla ja Bebanthenilla, mutta ei ne ole ainakaan vielä hävnneet. Tätä on siis ollut jo useamman viikon. No täytyy vielä kysyä asiaa 4 kk lääkärissä tällä viikolla.

Allergiaepäilyissä, saanko kysyä, että mitä etsitte kakasta?

Kaikille vastoinkäymisissä painiville paljon jaksamista ja voimia. :flower:
 
London calling Siis menetkö F:n kanssa kahdestaan muuten vain uimaan, ilman vauva uintia? Miten se onnistuu ? ja mitä teette sielä? :p

Tuosta pörräämisestä mikä siis tänään opittiin, maisteltiin tänään J:n kanssa porkkanaa ja kyllä sai äiti porkkanat päälle kun toinen vaan pörräs koko ajan :LOL:
Meillä on myös tyttö oppinut kiljumaan ja voi luoja kuinka kimeä ääni toisesta lähtee :D
 
Repa, liike on Pasaatissa....näin ainakin olen olettanut, anoppi oli käynyt siellä ja asuu kotkansaarel....

Karhuvuoren neuvolasta on kyllä jonkinverran kokemusta edellisen muksun kanssa, et kysele vaan...jospa jotain tietäisin kyseisestä paikasta :D ... :D
 
soittelin tost pojan ummetus asiasta neuvolaan, sain lääkäri ajan 2,5 viikon päähän. nyt pitäs kokeilla vatsaapehmentävii lääkkeit kuten levolacia että saatais lievitettyä kovaa masua ja helpottamaan kakkaamista..tuo viikon takainen oksentamiskohtaus voi kuulemma johtua myös siitä ummetuksen aiheuttavasta paineesta masulla ja kun poika on muutenkin ikäisekseen pienipainoinen ( 3v neuvolas vain 12,1kg ) niin syöminenkin on välillä huonoa tän ummetuksen takia, kylkiluut ihan paistaa läpi, housut ei pysy jalas kuin henkseleil, on siis tosi hyvä että saatiin lääkäriaika jospa tää tästä ja saatais painoakin pojalle hieman lisää ja ruokahalukin palautuis normiin. tosin on kyllä sellanen ikiliikkuja jotta vaikka söisikin kuin norsu niin eihän se missään kyllä näkyis, kuluttaa energiat samantien ;)

ei siel ulkona kyl mikään lämmin oo, aika kirpee tuuli käy, tyttö siel kyl tykkää näköjään nukkua kun on nukkunut jo reilu 3 tuntia. 16 aikaan hipsitään parturiin koko perhe, tyttö kans vaik ei hältä tarttee leikata kun ei oo ku millin siili vasta mut on tosi ihanaa saada taas tukka siistiks, näyttäis ihmiseltäkin vaihteeks..

 
Repa: Pasaatiin oli avattu tuo Bobo. Mäkin ehdin siellä käymään mummula-vierailulla :) Tosin onhan se täällä pk-seudullakin, mutta en ollu siellä aikoihin käynyt.

Matamimimmi: Onks sulle tuttu se Korkeakosken lastenkirppis Kuperkeikka? Tai on varmaan :D Kiva paikka mun mielestä!
 
naukuri....juu käyn siellä Kuperkeikassa melkein joka viikko...se on tosi siisti paikka, myyn myös siellä lastenvaatteet pois...on helppoo, kun ei tarvitse itse käydä järjestää pöytää...tätit hoitaa siistiksi...ja hyvin on vaatteet saanut myytyä... =) .
 
matamimimmi: No niin arvelinkin et on tuttu paikka :) Mä oon käyny siellä vaan viikonloppuisin, mutta aina siellä on paljon porukkaa. Oon ajatellutkin et siellä varmaan kauppa käy hyvin. Ehkä mäkin voisin siellä myydä jossain vaiheessa, kun saan enemmän noita vaatteita ja muuta tavaraa kasaan. Osan toki säästänkin, mutta osan voisin hyvin myydä jo pois.

Keilis: Kuvasit juurikin meidän ihottuman :) Tosin meillä selässä ja jaloissa. Ja kylvyn jälkeen punoittaa eniten. Ja sellasia läiskiä osa, osa taas laajempaa ja ihan selkeästi hilseilee kuivuuttaan. Mulla käytössä kans Ceridal ja myös Novalan. Meillä ei vaan lekurikäyntiä ole neuvolan yhteydessä varmaan ihan pian, joten kerrohan kuulumisia mitä teille tuosta ihosta sanottiin?
 
kuivaan ihoon kannattaa kokeilla apteekist saatavia essex plus ja agualan L voiteita, molemmat on hajusteettomia ja sopivat kaikenikäisille, sopivat kuiva ihoisille sekä tuo agualanL myös allergiselle iholle. nuo on meillä kovassa käytössä..
 
kurpitsa: Tuota aqualan L:ää meilläkin alkuun käytettiin mutta ei auttanut. Piti siirtyä kovempiin aineisiin, siksi Ceridal ja Novalan ;) Onkos tuo essex kuin rasvasta vai samaa luokkaa ku aqualan L? Sitäkin vois kokeilla.
 
tuo essex on tarkoitettu erittäin kuivalle iholle, eli ei ole niin rasvainen koostumus kuin agualan L:ssä ja siksi imeytyy paremmin ihoon. ite oon huomannut että mun kuivalle iholle tuo essex on parempi, jotenkin rauhoittaa ihoa nopeammin ja pidempään.
mulla itsellä tuo agualan L tahtoo vain levittyä paikasta a paikkaan b ja jää jotenkin vain ihon pinnalle, ei oikein tahdo imeytyä mun erittäin rutikuivalle iholle :D

tuo essex plus on emulsiovoide, jonka vesipitoisuus on 62%
on keskirasvainen öljy/vesi-seos
 
kurpitsa: No hyvä tietää. Pitää kokeilla sitä sit jossain vaiheessa, jos ei nää konstit auta. Vaan voiko poikaraukkaa syyttää, kun äiteellä on samanlainen iho... Tylsää, että huonot ominaisuudet periytyy. Eikös niiden pitäis evoluution kautta poistua...? ;)
 
weiss
Sädetikku: Tässä tilanteessa ei mennä lääkärin ohjeiden mukaan vaan mie ite olen sanonnu miten olis miun mielestä järkevä mennä ja lääkärit vaan myötäilee.. Maitoaltistus on tehty ja se oli negatiivinen, mie kirjotin siittä joskus. Ja edelleen on edettävä näin, koska mein mies ei pärjää tällä ruokavaliolla, kasvu menee jo nyt alaspäin. Iho on alkannu parantumaan ja kakka on normaalia. Edellisestä kokeilusta ehtii kulua tuo 2 viikkoa ja vadelmankin pois jättämisestä viikko enenkuin kokeillaan uutta ja sitähän kokeillaan vaan jos oireet pysyvät poissa. Tuli taas jotenkin syyllinen olo, että mie teen kaiken väärin vaikka olen 7 vuotta nuiden allergioiden kanssa pelannu.
 
Taalla kaytetaan bevitaa tytyn kuiviin poskiin!

Majj meen kahden mamma kaverin kans niiden lapset on syntynyt kesakuun alussa. Ohjausta on luvassa mutta ika haarukka tassa paikassa on isompi 0-5v. Mut ajateltiin miehen kanssa etta kevaalla sit koko perheella uimaan ilman uimakoulua. Sit jatketaan uimakoulua kun meidan ei tarvi enaa menna altaaseen tytyn kanssa :D . Meilla F sukeltelee jo ihan kivasti ja markapukukin auttaa hieman ettei ihan sinisena oo heti ekan vedessaolo minuutin jalkeen. Toivottavasti tassa paikassa ois lampimampi vesi.

Repa ihqu poika. Ma tykkaan kayttaa kovasti kans tuollaisia pipoja.

Me&i vaatteet on kylla niin ihania. Takalaisista suosin Next:ia, Monsuunia (jos on alet, kun on yli kallis) ja tietysti GAP:lta saa ihanaa kampetta. Mut yli kaiken tykkaan retrosta

Tuli tuossa imoroitua ja laitoin tytyn vahks aikaa leikkimatolle touhuun ja tuli kumman hiljaista ja raukka oli vasahtanyt siihen, oiskos tullut vas kun katsoi kun aiti ahkeroi :LOL:
Nyt syomaan!
 
Weiss Etka tee vaarin :hug: . Rankkaahan tuo on mut minusta kylla kuullostaa etta teet hommat ihan maalais jarjen mukaisesti ja tiedat toki parhaiten miten edeta kun seuraat paivittain pojan ihoa ja reaktioita + kokemus siita sun isomman pojan kanssa. :hug:
 

Yhteistyössä