TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 SYYSKUUSSA

Kurpitsa Toivottavasti vain kovan kakan aiheuttamaa limakavojen raapaisu. Soita ihmeessa laakarille ja puuda katsoon! :hug: varmaan on peppu pienella kipee. Ei kokemuksia pikkuisista, mutta omaa kokemusta kun olin tooosi pieni 4v tai jotain mulla oli kovan kakan aiheuttamana kivuliasta ja verista kakkaamista :ashamed: ja laakarireissuksi sekin juttu meni, muistan vielakin kun siella sairaalan paareilla pyllistin laakarille, et pysty katsoon mun kipeeta pyllya :D jos 4v pystyy oleen nolona niin ette arvaakaan kuinka olin, liotettuja laakkeeksi pellavansiemnia ja luumua.

Voi et Jenii, repa ja kirsikka tomsku olette joutuneet kaymaan lapi, makin olen elanyt pumpulissa naiden ihmissuhteiden kanssa ja oon tosi sinisilmainen. onneksi ei oo koskaan sattunut mitaan. Onneksi olette paasseet eroon existanne :hug:

Nyt sarkee todella lujaa oikeeta rannetta ja vasenta pakottaa. taidan menna suihkuun ja jaahylle panadolin kanssa.

Huomiseen :wave:
 
Tomsku ja Jenni: Onpas teillä melkoset ex:ät. :hug: Mulla itelläni ei kauheesti oo kokemusta ennen tätä nykystä pari vuoden seurustelua alle 20 vee toinen aivan ihana tyyppi josta pidän edelleen kovasti, toinen valehteli niin paljon kun kerkesi ja niin tyhmistä asioistakin et varmaan on jotenkin sairaskin ollut ei kukaan muuten valehtelisi käyneensä kaupassa vaikka ei olisi käynytkään. No se on elettyä elämää ja se on varmaan opettanut jotain.

Mites Marmotan kotona voidaan? Miten pikkunen nukkuu? Saatko ollenkaan levättyä tän kaiken keskellä? Voimia sinulle miehellesi ja pienelle tyttärelle.

Meillä nää yöt on vaan pahentunut kun ikää karttuu huomenna tulee 5kk ja nukutaan tunnin korkeintaan kahden pätkissä ja taas itketään..ja missään muualla ei nukutakun äipän vieressä ja mä nukun senkin takia kauheen huonosti. Tällä viikolla ois ne rasitustestit jännittää nekin kun esikon aikaanhan meitä ei laitettu niihin vaan piti itse testata ja kokeilla mikä käy mikä ei..se oli kyl kauheeta.

Väsynyt mutta pojistaan onnellinen poika ja pikku kasperi huomenna 5 kk
 
Tietääkö kukaan voiko isä saada sairaslomaa jos äippä on tosi kipeä? Nämä mun jatkuvat, migreeni päänsäryt eivät ole siis kadonneet minnekään. Akupunktio auttaa tasan päivän verren eikä mulla ole mitään toivoa käydä akupunktiossa 3-4kertaa viikossa, rahat loppuu alta aikayksikön (melkein 40?/kerta). Mä olen niin loppu tän kivun kanssa ja kuitenkin pitäs jaksaa Neean vuoksi. Osittain luulen että kivut johtuu niska/hartia vaivoista, mutta mites niitä lepytät kun on tyttöä kuitenkin kannettava...Apuja ei oikeastaan ole saatavilla, kaikki on päivät töissä. Ja en oikein osaa ajatella palkaavani vierasta kotiin hoitaan tyttöä kun olen itse kipeä. En kuitenkaan osaisi luottaa häneen ja kyttäisin &kuulostelisin kokoajan miten heillä menee. Mies kyllä hoitais tyttöä mielellään, mutta eihän tuo töistä noin vain pysty oleen poissa. Ja kaikki sen lomatkin paloi silloin kun tuo Neea syntyi...Alan olla tosi, tosi tois epätoivoinen
 
kiitos lc ja summer!! on viime kuukaudet kyl välillä poika valittanut mahakipua silloin tällöin mut monesti tarkoittaa sillä myös näläntunnetta, nyt oonkin alkanut epäileen onko kuitenkin kipu johtunut jostain muusta, toki aina on ruoka maittanut kun oon tarjonnut ja monesti on sanonut ettei masu oo enää pipi..ikävää jos joutuis nyt tavallaan turhaan sit ramppaamaan kaiken maailman tutkimuksis jos tuo sit onkin ihan vaaratonta mut parempi se kait on tutkiakin.pitävät mua varmaan ihan pöljänä kun sin neuvolaan soitan mut siinäpä sit pitävät :(

A nukkui yön hyvin, nukkus 9 tunnin unipätkän ja heräs siis 4:30 vasta syömään mut sit uni ei tullutkaan enää heti silmään vaan höpötti ja muljas sängyssään 5:30 asti ja sit nukahti ½ tunniks eli suht aikainen aamu täällä.

jenni: voi kurjuus tota sun migreeniä, kunpa siihen nyt jokin helpotus saatais aikaiseksi :hug:
 
Huomenta..

täällä ihan hyvä yö takana.mutta siltä näyttäää että meillä on ruvettu heräämään 2h välein ekan 3-4h pätkän jälkeen...heräilee vaikka ei kummempaa hätää,tissiä vaan pitäs saada. sit aamuyöstä ähisee pitkät tovit ja nukahtaa vielä hetkeks :/ nooh,pääasia ettei mihinkään satu =) saapi nähä koska sellanen ihme tapahtuu et nukutaan yön yli :D 15vee varmaan :LOL:

poika hihkuu taas tässä sylissä,pitää mennä laittamaan kohta päikyille... en sit saanut rytmiä muutettua :headwall:
 
kurpitsa, eiköhän sieltä tyhmempiäkin kysellä. Ite ainakin ajattelen aina lasten kanssa, että mielummin kysyy/käyttää lääkärissä, kun sitten myöhemmin joutuis ajattelemaan että olis pitäny käyttää. Siinäpähän pitävät sitten tyhmänä, ei haittaa mua.

Jenni, ootko hierojalla käynyt? Ajattelin että voiskohan siitä olla mitään apua?
 
jenni Mä kyllä luulisin että voi saada lomaa jos äiti on niin sairas että ei itse pysty pientä hoitamaan. Tietysti varmaan riippuu työ paikastakin.. :)

Yö oli taas mitä oli |O En ymmärrä mistä yhtäkkiä tälläinen yö heräily on tullut! Kestänyt nyt varmaan jo 5 vk. pisin aika mitä tyttö nukkui putkeen oli varmaan reilu 2h.. Onneksi ens viikolla neuvola saa vähän kysellä..

Täällä on ihan sika kova tuuli! Kohta on kaikki lehdetkin varmaan jo tippuneet, ei kyllä huvita lähteä ulos kävelemään! :D
 
jenni lomista en tieda, mutta :hug:
verisesta kakasta voikohan lapsella olla perapukamia? en siis tieda voiko niita jo vauvalle tulla. pitaako muuten aikuisenkin aina verisesta ulosteesta laakariin? en ole koskaan kaynyt ja aina olen ajatellut, etta perapukamista kyse, kun kipeaa tekee. ihana aihe, mutta heratti pohtimaan. lapsen toki veisin heti laakariin.
maxin aiti tervetuloa, olen kokonaan unohtanut toivottaa.
kiloklubi paikoillaan sahaa taalla vaan. tosin syotiin eilen lettuja, eli se ei varmaan auttanut asiaa.

nyt vauva kutsuu minua taas. mennaan tanaan jumppaan ja toivotaan etta saadaan uusia asuntouutisia. vaikka turhaa taitaa toive olla.
 
Tervetuloa takaisin matamimimmi :hug:

Maxin äiti Olisipa tosiaan hyvä kirja tuollainen, jossa kerrottaisiin vauvan kehitysvaiheista kuukausi kuukaudelta.. Tietääkö kukaan moista opusta suomeksi vauvan kehitysvaiheista? Ja jos Maxin äidille sattuu silmään niin kerropa mistä nuo yölliset heräämiset tässä 4,5kk iässä voi johtua ;)

Jenni Minä taas olen käsittänyt, että isä saisi saikkua, jos äiti on kovin kipeä! Ystäväni käsi nimittäin leikattiin (ihan pieni operaatio kylläkin) kuukausi takaperin ja heillä isä sai kaksi viikkoa sairaslomaa, koska häntä tarvittiin kotona lasta hoitamassa. Nyt vaan lääkäriin mars, jos pääkipu jatkuu! Ja olethan sitä paitsi vielä raskaana ja jos mogreenin kanssa pitäisi 6kk tyttöä hoitaa niin huh huh :hug:

Flunssaa ei ole meillä vielä ollut (kop kop :p ), mutta sitä tuli mieleen, että meinaatteko ottaa vauvoillenne influenssarokotteen? Meille tarjottiin sitä neuvolassa ja antaisivat kai nyt sitten 5kk käynnillä (?). Vapaaehtoinen se on enkä itse asiassa ole keneltäkään kuullut, että olisivat lapsilleen ottaneet.. Mitä mieltä olette? Kannattaako ottaa? Olen jostain kuullut, että aikuisilla voi iskeä flunssa siitä rokotuksesta jote eikö siinä mentäisi sitten ojasta allikkoon :/

kurpitsa Kyllä kannattaa aina tutkituttaa, jos ulosteessa on verta, vaikka useimmiten se onkin ihan vaaratonta. Tiedän ihan omakohtaisesta kokemuksesta, että on todella ahdistavaa, jos massu on kovalla ja sen takia tulee verta :ashamed: Nämä minun synnytyksessä ilmestyneet oireet kun eivät ota millään loppuakseen, vaikka monenmoista ollaan kokeiltu ja lääkärissä juostu jo monta kertaa tutmuksissa...

Meillä on muuten hassu tilanne, kun neidille piti tänään kaivaa 74cm bodyt jemmasta, kun 68cm alkavat olla liian lyhkäisiä :eek: Ei muuten, mutta kaula-aukko roikkuu melkein tisukoiden kohdilla niin eipä nuo kauheasti enää taida lämmittää :p Hihat ovat 74:ssa vähän pitkät, mutta ei paljoa kuitenkaan. Housuista tosin vasta käytetään 68cm ja monet niistä ovat vielä reilusti isoja. Taitaa olla tytöllä pitkä selkä B) Minkäkokoisia vaatteita teillä muilla käytetään?

 
Carmen,
meillä on ollut jo kauan käytössä 74 ja nyt osa jo 80 :eek: Housuissa tosiaan on jotkut vielä 68, mutta kyllä ne alkaa olemaan jo liian pieniä. Housuissa on aina mennyt vähän pienemmät kun bodeissa. Meillä on nyt aikalailla paljon noita 74-80 kokosia vaatteita ja uskonkin ja muistelen esikoisesta, että niiden käyttöaika tulee olemaan kauemmin kun noiden pienempien oli. 50-60 kävi meillä heti kättelyssä pieneksi, mutta eiköhän tää kasvu ala nyt rauhottua vähitellen.
Vitsi kun oon hulluna noihin tyttöjen mekkoihin =) Tuli taas monta ostettua sieltä kirpparilta, mutta eipä niitä paljoa tule pidettyä neidin päällä. Hankaliahan ne oikeesti on. Ensinnäkin meidän neiti on ihan hikipäässä, kun kuitenkin sinne alle pitää laittaa body ja sukkahousut ja toisekseen se on sitten aina korvissa ja muutenkin hankala. :/ Olis niin kiva pitää niitä. Sellasen ihanan vaaleanpunasen samettimekonkin ostin. Eipä nuo paljoa onneksi maksanut. Bodyt ja housut meillä on eniten käytössä.

Meillä on menny muutaman kerran jo kaurapuuro kuningatarsoseen kanssa yökkimättä :D
 
Jennimun muistikuva on että miehesi saa jäädä kotiin hoitamaan lasta, jos haet lääkäristä lääkärintodistuksen että olet kipeä!! Eli sillonhan et voi hoitaa vauvaa ja mies saa jäädä kotio. Näin muistelen ainakin että työkaveri teki, kun hänen vaimollaan oli rintatulehdus ja kuumettä 40 astetta.. Jäi sitten kotiin hoitamaan vauvaa!!! Mutta soitapa vielä tk:n ja kysy asiaa!!!

vaatteet:
bodyt kokoa 68 (kohta pieniä) tai 70 cm. Housuissa menee edelleen 62cm, koska pojalla on lyhyet jalat niinku mullakin... Paidoista mene kanssa osa 62cm.. Ja Finnwearin huppari meillä on kokoa 60cm ja edelleen menee.. Aika paljon on kokoeroja vaatteissa..

pojalla on edelleen näppyjä, mutta ovat onneksi vähentymään päin. Luulenpa että johtuvat ihan vaan kuivuneesta ihosta ja kylmenneestä ilmasta. oonkin yrittänyt rasvailla poskia paljon.

mun ja miehen parisuhde ilta meni lauantaina tosi hyvin! Käytiin leffassa, syömässä ja oluella. Oli tosi mukavaa ja saatiin vihdoinkin jutella ihan rauhassa! Poika oli ollut tosi kiltisti kotosalla ja hoitajat olivat ihan haltioissaan meidän pikkumiehessä. Toinen oli vaan jokellellut koko illan.. Ja normi rytmiin oli mennyt nukkumaankin! Eli toistekkin uskalletaan ulos kaksistaan!!!! Nyt tuntuu että parisuhteessa on taas roimasti uutta energiaa :)

pikkupomo jakelee tuolla huomiomölinää, joten tarvii lähtee viihdyttämään..

meillä muuten käännyttiin selältä masulleen la.. Mutta vaan kerran. Eli vieläkin odotellaan...


 
weiss
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
:hug: kaikille, jotka sitä tarvitsee.
Kirsikkatomsku: Olet aivan oikiassa, siitä mitä kirjoitit. Uusia ruoka-aineita ei voi oikiasti mitenkään kokeilla, jos pieni jollakin lailla oireilee. Pitää olla aivan "puhdas pöytä" alla. Ja jos liian nopiaan kokeilee ja alla on vielä vanhoja allergeeneja, niin saattaa käydä niin, jotta se vanha altistaa sille uudelle kokeilussa olevalle ruoalle. Ongelmahan on siinä, kun poika ei jaksa pelkän maidon voimalla vaan tarvii tuhtia ruokaa, mutta onneksi nyt on löytynyt ne 2 ruoka-ainetta jotka sopii ja pojan iho on parantunut ihan silmissä, en edes muista koska olis ollut noin pehmonen. Mutta silti aikasintaan vasta perjantaina-maanantaina aloitellaan kauran kokeileminen JOS pysytään oireettomana..
 
Huomenta,

kirsikkatomsku, jenni huh mitä exmiehiä. Ootteko lukeneet narsisteista -kuulostavat molemmat sellaisilta. Hyvä et pääsitte ajoissa eroon moisista ukoista.

kurpitsa meillä ei ole ollut moista vaivaa neidillä. Jääkö pyyhkiessä paperiin verta? Limakalvot varmaan ärtynyt kovasta kakkasta :( Kyllä musta on hyvä kysyä neuvolasta ja seurata tilannetta. meillä oli neidillä myös mahakipeä ja se olikin sit korvatulehdus -pienet ihmiset ei valita turhasta. katrinainen ei aikuisen tarvii mennä lääkäriin heti, jos ns. tietää/tuntee et miks verta tuli. Mut jos paljon tulee ja usein niin sit kylläkin.

marmotta halaus sulle. Onko mies päässyt jo kotiin -sairaalaympäristökin voi sekoittaa. Mut noi muistin asiat on aikast ikäviä kun hetkes voi pyyhkiytyy niin paljon pois. Voimia sinne! :hug:

bodyn jatkopala Meillä sama vika kuin carmenilla mä tilasin sit eilen huuto.netistä lisäpalan. Maksoi 3,2? katsotaan millanen sit on käytös. meillä käytetään 74cm mut jotkut 68 menis hyvin jos tosiaan jatkopala. vaippa vie niin paljon tilaa.

Mut sellasta meidän E täyttää huomenna 4kk :) :wave:
 
JenniLomista en tiedä. Migreeni on hierojankin kannalta aika kinkkinen, koska hieronta voi myös laukaista migreeni kohtauksen. Ohimohieronta olisi paikallaan ja ehkä kevyt niskahartia seudun hieronta. Pyydäpä miehesi hieromaan ohimoita ainasti kolmena iltana - vaikka migreeni helpottaiski.Oo makuulla, hieronta sormenpäillä kevyesti pyöritellen ohimoista kohti otsaa ja otsasta nenänvarren kautta takasin ohimoille. Tälläisiä ohjeita sun ihqulle miehelle. Voisit kyllä ehkä kävästä oikeella hierojallakin, toden näkösesti tukosta on nhs alueella. Omistatko kävelysauvoja? Jos vaan jaksat niin sauvakävely olis paikallaan - avaa tehokkaasti rankaa ja sitä kautta nhs jännitys helpottaisi. Voisit kokeilla, veikkaisin että olisi tehokkain itsehoito lääke moiseen vaivaan. Kävelyn aikana nostelet muutaman kerran sauvoja kohti kattoa (pystypunnerrus) hartiat menee mukavasti ylös-alas ja aktivoituvat sangen helposti. Ja vielä yksi hyvä ohje: stressin välttäminen :LOL: hyvä ohje sanoo kun kivut on päällä ja apua tarvii. Toivottavasti saisit tästä jotain apua :hug:

Juu Tomskua on elämä vienyt ja tuonut =) mutta kaikesta huolimatta on ollut suuren suuri tilaisuus kasvaa ihmisenä =)

CarmenMeillä oli Maijalla bileet viime yönä, heräs muutaman kerran bilettään itsekseen. Heräilyt johtuu varmaan hermoston kehityksestä. Uudet jutut jää päälle :LOL: ja omat bileet voi alkaa - jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee. Meillä käytetään 68cm. Laitoin just eilen laatikkoon 62 ja ihan hurjaa tää kasvu.
 
Carmen: Meillä käytössä samat kuin kurpitsalla eli bodyista 62/68 ja housuista 62. Jopa osa 56-kokoisista menee vielä. Varsinkin PO.P:n housuissa on hurjat pitkät puntit. Meillä taas nuo 56/60-kokoiset vaatteet meni monta kuukautta (4kk), joten musta niillä oli oikein hyvä käyttöaika. Nyt parin viikon aikana poika on selkeästi ottanut hurjan kasvuspurtin ja noista 62-vaatteista ollaan nopsaan siirtymässä 68-vaatteisiin.
 
weiss
Carmen: Meille kanssa tuota influenssarokotetta suositeltiin. Aion kysästä vielä tayssin mielipidettä asiasta, nuiden allergioiden takia. Esikoiselle on annettu jo monta vuotta ja ainakin tähän asti ollaan influenssalta säästytty (koputtaa puuta :headwall: ).. :D
 
WeissHienoo kun helpottaa. Pärjättäiskö teillä nyt niillä 2 ruoka aineella muutama viikko, mietin että mitä jos ottasit ns pitkän kaavan mukaan ton kokeilun. Maidosta saa kuitenkin kaikk vitskut ja pitskut ja jos ne 2 kiinteetä prixdelux riittäis sit nälän karkottamiseen.Hitaasti ja pehmeesti eteenpäin siis. Jotenkin tuntuu että vaikka iho on parempi mut kyllä solut on vielä sotatilassa. Näkisin että luonto korjaa hissukseen tilannetta. Vaikka meillä ei oo allergioita niin ku vellikausi alkaa sitten joskus niin siinäkin etenen hitaasti vilja/kk. En tee tätä minkään allergian estämiseks, koska niille ei mitään mahda, nehän tulee jos on tullakseen.Tää on tätä.
 
Meillä menee 68cm vaatteet ja 70 senttisetkin osa. 74 senttisiä tilasin läjän pari päivää sitten.

kerron salaisuuden: tilasin esikolle brion junaradan 4 vuotislahjaksi kun marraskuussa täyttää vuosia. laitan sen jonnekkin vaan piiloon.

Hei onko jonkun luona näkynyt ylimääräisiä kuukautisia :eek: Kuka uskaltaa kertoa kähveltäneensä minun tätini. Toivottavasti löytäisi minut, no vähän rauhallisemmalla mielellä jo nyt kun isäntä sano et se on ihan tervetullut jos on tullakseen..isin tyttö meinaa
 
weiss
Kirsikkatomsku: Mitäköhän tää kone reistailee.. kirjoitin pitkät jorinat ja..?
Uudestaan. Eli ei ole mitään syytä pitkittää ja siirtää kokeilua, kunhan vaan iho ja suolisto on kunnossa.. Jos uusi ruoka-aine ei sovi, niin palautumiseen menee aina oma aikansa ja pian kuitenkin poika tarvihee tukevampaa ja rikkaampaa ruokaa, kun tuolla pelkällä perunalla ja maidolla ei kuitenkaan ikuisesti kasva. Tää on aikamoista oireiden seuraamista ja ihon ja kakkimuksen tutkailua (nään ihteni tökkimässä tikulla vaipan tuotoksia kieli keskellä suuta :p :LOL: ). Mutta kaikkeen tottuu ja oppii..
 

Yhteistyössä