TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA

Siis voi jestas sentään!!
Mä en käsitä: Ihan mitä tahansa tänne kirjoittaa, niin aina saa aikaan saman reaktion: paskaa niskaan :eek: . Jos kirjoitat imetyksestä niin sateenvarjon saa avata jos kirjoitat allergiasta niin näimmä sama homma :headwall:
En olekaan ikinä täällä kilahtanut, mutta nyt kävi niin.
WEISS: sä ymmärsit mun kirjoituksen jotenki iiiihan päinvastaisesti :eek: Mä en ymmärrä? Mä yritin vaan auttaa ja totesin, että nämä ovat mun omia mielipiteitä, ettei kukaan vaan pahastuisi, mutta ei. Ja mistä olet saanu käsityksen, ettei mulla ole kokemusta allergioista???? Itse olen ollut lapsesta asti allerginen ja toinen lapseni oli pahasti allerginen ja vieläkin ajoittain iho on kuin nokkosella ruoskittu, kun jotain sopimatonta saa! Mä en käsitä...
Mä halusin vaan antaa laajempaa ajatusta asialle ja antaa ymmärtää, ettei testeihin ole aina luottamista, vaan altistukseen ja omaan saurantaan ! Mä tekisin kaikkeni, jotta voisin välttää muita joutumasta samaan jamaa lapsen kärsimyksen kanssa, mihin minä aikoinaan jouduin.
Mutta näimmä ei nihinkään voi kommentoida , etteikö joku väärinymmärtäisi ja vetäisi nokkaansa .

Kiitos ja näkemiin.
 
Rokotuksista,
meidän emäntä on äkänen kun pippuri. Ja nukkumisestakaan ei oikein tule mitään. Tiiättekö noista rokotuksista, että oliko tää nyt eri satsi minkä sai 5kk kun 3kk ikäsenä? Sillon ei oikein tullu mitään oireita, mutta nyt voisin melkein vannoa, että tää on siitä eilisestä piikistä ja yö oli kans.
 
Sädetikku: En mä usko et Weiss on herneitä vetänyt joskus sitä on vaan niin toivoton olo kun ei tiedä mikä on,,mulla on kanssa esikko allerginen ollut pienenä ja nyt tämä näyttäs kanssa olevan ja olo on välillä oikeesti avuton mut torstaina altistukseen ja siitä sitten eteenpäin..kokeilemaan ruetaan vähitellen kiinteitä. Ei tällaisen takia kannata kenenkään suuttua me jokainen tehdään ja toimitaan parhaamme mukaan sitä kunnioittaen minä ainakin eleskelen ja neuvoakin mua saa en varmasti suutu.
 
Perkule...kirjotin just mahdottomat pätkät ja painoin jotain napppia...sinne meni |O

Heinuli: Samaa pohdin,että miten käy kun kellot siirretään,kun meilläkin herätys siinä 6-7 välissä...mut viideltä en suostu heräämään :kieh:

Majj:luomia myös täällä,mutta onneks ovat pieniä ja huomaamattomia.... =)

Sädis:puuttumatta tuohon Weiss juttuun... En ole ollenkaan huomannut mistä jutuista oot saanu paskaa niskaa,on mennyt täysin ohi,mutta vaikea uskoa että kellään on mitään henk.koht sua vastaan =) Mikä toi imetysjuttukin on :eek:

Summer: Muakin jänskättää jo nyt,että reagoiko poika siihen 5kk rokotteeseen,kun viimeks ei tapahtunut mitään...

Poika teki sit toisetkin kakat tossa äskettäin tunteella :D Millonhan sitä arvaa poikaa laittaa seuraavaks nukkumaan :p Kiva jos pukee sen täyteen varustukseen vain todetakseen tuolla ulkona ettei se pentele nukukkaan :D
 
summer: Meillä rokotus vasta ens tiistaina, mutta käsittääkseni on sama satsi ku 3kk neuvolassa. Tai me saatiin silloin myös rota, mutta nyt vaan se yhdistelmärokote. Meillä tuli silloin samana iltana huutoa, mutta meni panadolilla ohi. En tosin tiedä tuliko rotasta vai tuosta yhdistelmästä. No, katsotaan mikä on vaikutus tiistaina... :)
 
Niin ja kelloista tosiaan. Kello viiden herätystä täälläkin pelätään. ENKÄ tosiaan aio nousta viideltä!!! En tiedä miten sitä heräämistä sais lykättyä. Tai sit vaan pitää toivoa, et ku poika välillä nukkuu jopa puoli kasiin, ni sattuis sitte just sille päivälle :D
 
jaahas uus kuukausi alkoi!

kiloklubi: kävin aamulla vaa`alla ja priikulleen samaa lukemaa näyttää kuin silloin kun laihtarin aloitin eli 66,6kg, toki paino on tän aikana vaihdellut 66,1kg-67,5kg väliä koko ajan mut jospa se tästä joskus..ahistaa vaan nää kilot kun yleensä paino on alle 60kg.

tosi pimee päivä kyl ollu, A laitoin kyl terassille nukkuu ja on unilla ollut nyt 1,5h

pyykki pitäs laittaa kuivumaan ja sit kun A herää tuolt niin vois imuroida ja pesästä vessat, sais jotain järkevää tehtyy näin sadepäivänä
 
3kk annettu rokote on sama ku 5kk neuvolassa..on se tehoste.
täällä oli aamun nii kärtty kaveri...mikä lie risoo toista. nyt heräs onneks paremmalla tuulella. ja sit pitäis lähtee shoppailee ton 5v kanssa ja vauvan. ku on nii vetinen keli et ei huvita ulos lähtee...
 
kurpitsa: Missä pidät vauvaa ku imuroit? Mä oon jotenkin aina onnistunu imuroimaan viikonloppuisin tai iltaisin ku mieskin on kotona, mut mietin samaa urakkaa itselleni sadepäiväksi. Mut mihis laitan tuon naperon? Imurin päälle? :D Meillä itseasiassa taitaa olla just se Electroluxin imuri jossa on mainoksessa vauva makaamassa sen päällä. Kun on muka niin hiljanen et vauvakin nukkuu siinä hurinassa. Höpönlöpö sanon minä...

Ah, shoppailu olis nyt niin ihanaa! Mut ei viitsi tuon nuhanenän kanssa lähteä Sokoksen ryysikseen. Vaikka yksin jos olisin, niin heti lähtisin :D

Sädis:
Mäkään en usko, että weiss pahalla tuota tarkoitti. Musta sun vinkit oli ihan asiallisia ja olit ne asiallisesti kirjoittanutkin. Mutta täällä netissä kun ei aina näe millä tavoin toinen asian "sanoo", niin saattaa tulla väärin ymmärryksiä. Ethän karkoitu minnekään! :heart:

Hämärää. Poika nukkunu päiväunia nyt 1,5h pinniksessä. Muutama tutin laitto on ollu, kun nuha kiusaa, mutta ihmeen hyvin nukkuu. Niin ja mun piti laittaa niitä pyykkejä...... :saint:
 
Pyykkiä tulee myös täällä aivan kauheasti, vaikka kolme ihmistä meidän perheeseen vasta kuuluu, eilen pesin 3 pyykillistä :D Pesettekö vielä omat - ja vauvan vaatteet erikseen? Minä pesen vielä tosin kaikki vauvan vaatteet pesen samassa koska olen huomannut ettei noista väriä lähde.

Nyt oon siivonnut koko kämpän puhtaaks, kehtaa taas päästää ihmisiä sisälle :D

Tyttö nukkuu jo toista tuntia kerkeisinköhän vielä suihkussa käydä nopeaa.. :p
 
Naukuri, meillä istutaan aina sitterissä ja ihmetellään imurin ääntä. Kohta ton sitterin saa heivata pois, kun ei siinä istumisesta enää taho tulla mitään.

majj, meillä pestään kaikkien pyykit samassa.
 
imurointi: Joko poika istuu sitterissä, on nukkumassa ulkona Tai meillä kyllä voi imuroida vaikka pinniksen alta vaikka pikkumies siinä nukkuisikin :wave:

pyykinpesu: Jatkuvasti saa olla pesemässä. Meillä 5 henkinen perhe ja valitettavan pieni kone toistaiseksi. Veronpalautuksista hankitaan ehdottomasti isompi.

Jossu & K 4kk+10pv
 
naukuri: meil on keskuspölynimuri mut mä laitan tytön sitteriin niin sielt sit kukuilee silmät pyörein et mitäs se äiti taas touhuu ja sit kun siirryn toiseen huoneeseen niin kiikutan tytön sitterissään kans jotta on aina näköpiiris. toi vois ol kyllä kätevää että laittas vaavin imurin päälle mut mites tuon sais pysyyn siinä, köytettynäkö :LOL:

majj: meil pestään kans kaikkien pyykit samas, en oo sen paremmin erotellut..

sädis: peesaan naukuria, ihan asiallisesti olit asias ilmaissut munkin mielestä, ja välil on vaikee saada itteään ilmaistua kirjoittamalla niin ettei muut ymmärtäis väärin mut toivottavasti et nyt lopullisesti katoa palstalta vaan tulet jatkossakin rohkeasti kirjoittamaan ajatuksistasi ja jakamaan mielipiteitä.
 
Kiitos imurointivinkeistä :) Eli sitteriin isken minäkin pojan ja rupean imuroimaan jossain vaiheessa. Ulkona nukkumisen aikana meilläkin on imuroitu välillä ja joskus ammoisina aikoina sai tosiaan imuroida vaikka pojan pään vieressä, kun nukkui, mutta ei enää. Herää jotenkin helpommin ääniin. Vaikka ulkona nukkuu jopa sirkkelin mölyssä :D Meillä tuo imurin ääni on vissiin sen verran vieras, et siihen herätään :LOL:

majj: Pestään samassa ja erikseen :) Meillä on muuten harvoin tarvetta pestä 60:ssa omia vaatteita (lakanat ja pyyhkeet kyllä ), ni silloin menee vauvan harsot ja 60 astetta kestävät vaatteet yksikseen. Mut en ajattele, et olis vaan vauvan tai vaan meidän. Asteiden ja värin mukaan ennemminkin: vaaleet / tummat, 30/40/60.

Kävin muuten siellä amazonissa tilaamassa pari kirjaa :) En tajua miten en ollu vauvan suhteen muistanu koko amazonia, kun oon sieltä vuosikaudet tilannu opiskelu-, ammatti-, käsityö- ja matkustuskirjoja! Vauvaa ajatellen en ollut hankkinut vielä yhtään "vauvaopusta". Ihme kyllä. Ehkä koulutuksen puolesta sain lukea niitä kehityspsykan yms. juttuja vähän liikaakin ja otin taukoa. Mut kivoja kirjojahan sieltä taas löytyi :) Ostin yhden kuvakirjan vauvallekin, kun näytti niin kivalta!
 
JossuKiitokset uudesta pinosta ja onnen toivotukset menneistä kiloista. Hitaasti hyvä tulee. Mä en oo liittyny kerhoon ollenkaan, kun tuntuu että jatkuva itsensä kyttäys on vaan haitaksi, mä mennä viipotan onnellisena eteenpäin kilojeni kanssa. Silti tuntuu että on lähteny, mut käyn vasta joskus kk päästä kattoon tilanteen. Aattelin kokeilla tälläerää näinpäin. Mulle on käyny usein niinkin ku vaaka näyttää miinus lukemia niin ostaa töräytän jonkun makeen kiitoksen itelleni. :LOL: Yritän vierottaa itseni tunnesyöpöttelystä. :LOL:

Meilläkin vrkrytmi elää kaiken aikaa ja saa elääkin, muutenhan elämä olis tylsää kun ei olis näitä kivoja ylläreitä öisin :kieh: Heinuli; oon antanut vaunuihin maitopullon jos on nälkään heränny. Meillä on tällänen systeemi/ajatus; jos herää itkuisena-unet jatkuu tutilla tai pullolla ja jos herää laulaan niin sitten on unia takana riittävästi. Nää on näitä punasia lankoja mutta jotain on oltavakin, kun minäkin oon parina iltana poissa kotoa ni voi antaa jotakin konkreettista neuvoo iskälle tai mummulla ja papalle. Maija nukkuu yöt toisessa huoneessa ja kyllä oma unen laatu on aivan toista luokkaa vaikka herätyksiä tuleekin, mutta ei oo sitä ähinä kyttäystä lainkaan. Repalaisilla alkanu kans bilejakso pojalla - tervetulooooo.
 
Lokakuuta!

Kiitos ihanat lämpimästä vastaanotosta :heart:

Käytiin neuvolassa: 7,4kg ja 63cm: aika nakki/tappi tuo meidän tytsy! :heart: Kyselin samalla monista jutuista joita tekin ootte täällä miettineet eli laitanpa nyt th:n vastauksia. Istuttamisesta (LC+muut) vauvaa voi istuttaa, jos selkä kestää suorassa ja sit kun menee "lysyyn" niin lihakset väsyy eli sit muut asennot. Kuulemma "virallisempi kriteeri" istumiselle on se kun suojaheijasteet ilmestyvät. Eli niitä voi testata niin et laittaa vauvan istumaan ja kallistaa sivulle, jos suojaheijaste toimii niin vauva ottaa kädellä vastaan ettei kaadu. Meidän neiti ei ottanut vastaan, mut istui kyl selkä suorana eli voi siis aina jonkin aikaa istuttaa. Kysyin myös hyppy-keinusta: 6kk on suositus ja niin et vauva varaa painon jo omille jaloille eikä varvasta, tuolloin ei siis pitäis olla mitään haittaa käytöstä. Ummetus suosittui eka luumua/ ruusunmarjasosetta ja jos ne ei tehoa ja ummetus jatkuu viikon, niin sitten apteekista Levolac-nimistä ainetta. Ja nuhaan voi antaa lasten Nasolinia, joka laskee myös limakalvojen turvotusta, toisin kuin suolatipat. Tosin pääasiassa suositteli käytettäväks suolatippoja. Tuota Nasolinia voi kuulemma antaa aina 3kk:sta eteenpäin. Summer rokotteesta: tosiaan (mitä nemikakin laitto) tuo 5kk rokote on tehoste, mut esim. meidän neidillä oli tänään nuha niin siirrettiin ensi kuuhun eli 6kk neuvolakertaan. Lääkäri oli sanonu th:lle, ettei tehosteen antoväli ole niin kiveen kirjoitettu.

Flunssa jatkuu ja kakkaa ei vaan tule..saas nähdä millainen sontapäivä tiedossa kun hanat aukee :whistle:

Voikaa hyvin - ja ei riidellä =)
t. eeti+papsukka 5kk :heart:
 
SädetikkuÄläs ny hikeenny. Mielipiteiden jakaminen on sallittua jopa toivottavaa, pitää olla näkökantoja ja uskaltaa sanoa ääneen. Sanoinhan minäkin ja kaikilla meillä on oma ajatusmaailma ja oikeus uskoa omaan itseensä. Mä tahdon yleensäkin nähdä ihmisen kokonaisuutena kineettisenä ketjuna. Ja näinhän se luonnollisesti onkin. Kaikkeen on kuitenkin aina syynsä; jatkuviin nuhiin,allergioihin,korvatulehduksiin,niskahartia kipuihin jnejne ja jostain löytyy vika, ensin hoidetaan oire ja yleensä tähän kaikki jääkin. Paljon tärkeempää on lähteä korjaamaan sitä heikkoa osaa ihmisestä mikä aihettaa toistuvasti pään vaivaa. Lääkärit tietää vain oireet ja tekee diagnoosin/määrää hoidon. Kineettisen ketjun erikoislääkäri puuttuu vallan maailmasta, jokainen voi miettiä itse omaa nappaansa ja tehdä asioiden eteen jotakin!!!!!!!
 
No, meidän poika ehti nukahtaa ennen ku ees kaivoin imuria esiin :) Miten mäkään en oo edes tullu ajatelleeks sitä sitteriä tuossa apuna vaikka muissa jutuissa sitä käytänkin..??? Vissiin vähäiset unet estää ajattelun.

Jenni: Kiitos muuten tuosta vilja/liha ajatuksesta "maalaisjärjellä". Oli oikeastaan just se mitä olin kaivannut omien pähkäilyjeni lisäksi eli muistutus tuosta kuidusta ja sen vaikutuksesta ummetukseen. Meillä on välillä ollu vähän arvoituksellinen tuo kakkaaminen; välillä joka päivä ja välillä 3-4 pvä välein, joten en kaipaa mitään erityisiä vatsan kovettajia pojalle toistaiseksi. Aloitellaan siis täälläkin sit viljoilla, niin saadaan kuituja pienen massuun :) Kiinteiden myötä on onneks säännöllistyny tuo vatsan toiminta, mutta ei se ilman luumua toimis.
 
Summer,saitkin jo vastauksen rokoteasiaan... niin mun ei tarvi mennä nla kortin välistä lunttaamaan :D

Mulla poika imuroidessa joko sitterissä tai sitten kantoliinassa =)

Vaatteet pessään kyllä yleensä muiden vaatteiden kanssa,paitti jos joskus tulee koneellinen noista vauvan kamoista,niin sit omana eränä =) Meilläkin jyllää pesukone lähes joka päivä ja meitä on vaan kolme :eek: Tosin kone on pieni :saint:

Poika outo edelleen,se on nyt kohta nukkunut 1.5h inahtamattakaan ulkona :eek: Se oli ilmeisesti jo 1.5h hereilläolon jälkeen valmis unille,kun simmujaan hieroksi siihen malliin,mutta en uskaltanut laittaa vielä,kun aattelin et viilaa mua linssiin taas :D Mutta sit perinteisen 2h valveillaolon jälkeen,kun alko poika taas komentelemaan,panin vaunuun ja nukaht suoraan. Sitä se aamun kukkuminen teetti :D Eli varmaankin tilapäinen häiriö tai mistä noista tietää... :p

Hei uskokaa tai älkää,mutta mulla on tilillä aivan käsittämätön määrä rahaa siihen nähden kuinka surkee mun äippäraha on B) Kertakaikkiaan ne vaan ei kulu täällä kotona,vaika laskuja makselen ja lehtiä tilailen :D Mutta kun ei käy juhlimassa,eikä shoppailemassa,niin näköjään säästyy...tosin ton shoppailu kohdan korjaan heti ensitilassa,kun vaan saadaan järkättyä niin että mies on kotosalla pojan kanssa :saint:

Voi kun ootte ahkeria...mua ei huvita siivota täällä kun edelleen on niitä muuttolootia joka paikassa purkamatta ja tää paikka on kuin kirpputori :kieh: Tilattiin yläkerran vessaan kalustoa,että sais noita kamoja paikoilleen...josko sit sais potkua tähän hommaan. Olohuoneeseen on tulossa kanssa uudet kalusteet,pitäs vaan lähteä verhokankaita ja mattoja ettimään...kylmät lattiat =)
 
Imurointi, onnistuu, kun meijän neiti kököttää sitterissä....mut pitää olla kyllä äipän tosi nopee siin hommassa, kun sit neitillä ei ole ketään viihdyttäjää :D

Pyykit, pesen kaikki samassa siis meidän ja vaavin...vaavin pyykit yleensä 60 asteessa...meillä kone pyörii joka päivä....muuten pyykkivuori muistuttaa hetkessä Mount Everstiä |O .....

Täällä on ollut tosi mukavaa vaihtaa ajatuksia sekä mielipiteitä hyvässä hengessä....ikävää olisi, et alettaisiin pahoittaa toistemme mieltä....ei varmaan ole kenenkään tarkoitus tehdä niin.....

Olen tänään rehkinyt urakalla...vaihdoin makkarin järjestyksen...taas on kuin jotain uutta ja ihmeellistä....ja halvalla....mie kun olen semmonen, et kyllästyn sekunnissa huusholliin...aina pitäis olla jotain uutta kivaa....mut budjetti ei oikein riitä sellaseen :/ :(

Matamimimmi68 ja Edith 4kk

:heart:
 
Samaa mieltä olen minäkin kuin mistä jo moni muukin oli kirjoitellut. Mielipiteitä toki saa ja pitääkin vaihdella, mutta ei riideltäisi :| . Senkin kyllä ymmärrän, että joku voi joskus jostakin nostaa karvat pystyyn, kun kirjoittamalla asioita on joskus vaikea saada kuulostamaan juuri siltä miltä haluaisi. Mutta onneksi asioita voi aina selventää, tuskin täällä kukaan haluaa tahallaan pahoittaa kenenkään mieltä. Täällä on ainakin mun mielestä tosi kiva vaihdella ajatuksia, enkä ole kiinnittänyt huomiota, että joku olisi saanut usein paskaa niskaansa. En tiedä millä silmällä sitten näitä juttuja lueskelen :/ ...yleensä hyvällä fiiliksellä :).

Pyykkääminen Kone hurisee täälläkin päivittäin, just tälläkin hetkellä. Pesen yleensä vauvan pyykit erikseen, koska aika punavoittoisia on nuo neidin vaatteet :D. Itselläni on muutama samanvärinen vaate, jotka kyllä heitän monesti koneeseen J:n pyykkien sekaan. Muutenkaan en niin kovin tarkkaan erottele kenen vaatteita on koneessa yhtäaikaa. Erottelen lämpötilan ja värien mukaan.

Imurointi onnistuu yleensä parhaiten, kun J on ulkona unilla. Mutta pikaseen onnistuu kyllä silloinkin, kun J kököttää sitterissä.
 
Vielä piti kirjoittaa...

Jenni tuo kuulostaa kyllä järkevältä, että viljoja ennen lihaa. Meillä oli alkuun kanssa maha neidillä kovalla. Nyt on ruusunmarjasose astunut kuvioihin. Toimii tosi hyvin voiteluaineena :D , meillä luumuakin paremmin. Kakka tulee päivittäin. Tänään jopa 3 kertaa...taitaa tytön maha olla eilisestä rotarokotteesta sekaisin.
 
Marimint: Oletko löytänyt jonkun sokeroimattoman ruusunmarjasoseen? Kun olin löytävinäni vaan sellaisia, joihin on lisätty sokeria. Oon nyt antanut valmissoseista vasta Semperin luumua ja mangoa, kun näyttivät olevan sokeroimattomia. Ja on tuolla pari muutakin sokeroimatonta odottamassa; persikkaa ja jotain sekoituksia. Eihän niissä nyt paljon ole sokeria lisätty, mutta mukavampi olis antaa ku ei olis sokeroituja. Huomasin, et pakasteenakin myydään ruusunmarjasosetta, mutta en tiedä sit sen sokereista ku en huomannu katsoa.
 

Yhteistyössä