TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

MatskuJoo,tota vähän funtsailinkin - paasaus ei tehoo kun ne kokeilee anyway kuiteski. Kokeilin ite aikoinani tupakan polttoa, sillä seurauksella että oksensin ja olin niiiiiin pahoinvoiva koko päivän. Jäin tietty kiinni. Mutsi iski Armiron pöytään - mun juttu jäi siihen. Molemmat vanhemmat polttaa oikein ketjussa vieläkin, mua yököttää se niin paljon. Noh, oon varmasti eläny siinä lemussa ja saanut jo siksikin tarpeeksi siitä. Toivottavasti meillä jäis tohon - tälläiselle erilaisen oppijan kanssa on haastellisia hetkiä vaikka onhan niitä kaikkien kanssa.

Oon ihan poikki perjantain kemuista. Popeda oli niin huikeen hyvä. Megahyvä fiilis keikasta. Ihquuuu. :wave:
 
Heipsan!

Keittiörempan lähtölaukaus ammuttu, pari kaappia purettu ja nyt jo ahistaa. Mihin ihmeeseen me ollaan päämme tungettu ??? Lisäks ryssin sen keittiön myymisen.. Olin laittanut ilmoitukseen yhden kaapin liikaa. Saasnähdä kuin isot herneet ostaja vetää nenään. Sekin ahistaa.

Kirsikkatomsku Kuulostaa fiksulta toi sun tapa toimia muksun tupakoinnin suhteen. Itekkin polttaneena tiiän, että huuto ei auta asiaan ollenkaan. Voi kun itekin oppis hoitaa asiat lapsen kanssa keskustelemalla. mulla on siihen asiaan vielä paljon opittavaa. oon niin äkkipikanen, siis korotan ääntä tosi helposti.

summer oli päässy risteilemään!! Toivottavasti oli kiva risteily. mä haluisin kanssa uudestaan. viime viikonloppuna oli niin kivaa. VOisin vaikka tyttöjen kesken lähteä :D pääsis laulaan karaokee ja sillai...

menettämisen pelko mulla on ollut kanssa. Välillä pelkään että mun mies jättää mut tai pojalle käy jotain. Varsinkin jos nään nuoren ihmisen (= omaa ikäluokkaa olevan) kuolinilmoituksen. Ja mähän pelkäsin koko raskausajan että pojalla on joku huonosti. Mulle on tullu tämmösiä pelkomietteitä kohdunulkosten jälkeen. Tällä hetkellä ei kuitenkaan pahemmin oo mikään tommonen miete vaivannu.

Mulla on taas vaihteeks painokriisi. Ylläri. Oon ton kohdunulkosen jälkeen laiminlyöny liikunnan ja terveellisen ruokavalion täysin. On tullut mässäiltyä suruun ihan kunnolla.. Nyt sitten ketuttaa kun maha on kasvanut, ja ihan puhtaasti oon siis lihonut. Vi*u*taa. No, huomenna otan itteeni niskasta kii.

Poitsu on ollut tänään äärettömän sulonen! Hän oli mun kanssa pihalla haravoimassa omalla pienellä haravalla.. ja mopatakin hän halus lattioita! Ihana kun toinen niin sulosesti matkiii kaikkea mitä me tehään miehen kanssa :heart:

Nyt latautumaan alkavaan viikkoon, se olis työviikko edessä.
 
Viikon vinkki rakkaat ystävät. Älkää missään nimessä antako marakasseja ja tamburiinia lapselle samana iltana kun olette lähdössä juhlimaan syntymäpäiviänne. Seuraavana aamuna voi odottaa karmaiseva herätys parin tunnin unien jälkeen kun pieni säntää huoneeseen, huutaa "Mamma, kato!" ja sitten alkaa konsertti. Joka jatkuu koko päivän, ei armoa vaikka mammalla on niin kammo darra ettei saa kahvinpuruja keittimeen päinkään kun kädet tärisee ja joutuu kulkemaan aamutakissa koska ei voi kumartua laittamaan housuja jalkaan kun oksettaa. Eikä jalkaakaan voi nostaa, koska se on kipeä tuntikausien tahmaisella tanssilattialla ketkuttamisen jälkeen, liian korkeissa koroissa tietty. Eikä mamma-parka voi edes pyytää mussua lopettamaan musisointia koska mamman ääni on hukassa, kiitos italialaisen muusikon joka yllytti mamman hoilaamaan "senza una donna" noin 15 kertaa. Mamma taisi myös luvata jollekin jampalle että saa tulla tekemään meidän kanssa hiekkakakkuja. Voi luoja.

Nimim. Tulipahan tehtyä.

PS: Eeva osaa laskea seitsemään! Oikeasti, se heitti raivarit kun piti pukea pyjama, hämäsin sitä sit sanomalla että lasketaanpa pyjaman napit samalla. Laitoin ekan kiinni ja sanoin "yksi.." ja kun sain toisen napin kiinni Eeva sanoi "kaksi". Sama kaikkien nappien kohdalla, tuli numerot oikeassa järjestyksessä. :eek:

Menettämisen pelko, joka päivä. Ja tuska, että mitä jos menetän Eevankin vielä.
 
BirdieVoi kuule, mullakin pamahtelee pinna harva se päivä - varsinkin teinien kans. Oon karsee, mut arkeen nyt kuuluu niin turhia välinpitämättömyyksiä että saan hirveitä kohtauksia :D Nooh. Kyllähän tälläset isommat jutut on helppo hoitaa puhuen. Silmät luppaa kiinni.Öitä.
 
MarmottaSulla ollut huikeen hiano sunnuntai :D on tullut koettua samankaltaisia päiviä menneiden vuosien aikana. Joo ja lauantai aamuna oli aika kehno happi täälläkin. Aamu alkoi ihan kakkavaipan siivouksella ja horror päivä saattoi alkaa. Hih. Onneksi on maanantai. Palautuminen voi alkaa. :wave:
 
Moi!

Risteilyltä palattu eilen myöhään ja nyt väsyttää :/ herätys ja paluu arkeen klo.6.30. Mutta en valita! Kivaa oli ja ihan ilman alkoholia. Se oliskin vielä puuttunut, että krapula olis ollut. Huonostihan siellä tuli nukuttua, mutta syötyä hyvin =)

Marmotallahan kuulostaa olleen mukava ilta ja vielä mukavampi seuraava päivä ;) Ette ole kyllä paikallisessa olleet, ettekä varmaan ihan lähettyvilläkään, jos oot italialaisen muusikonkin löytänyt.....

Birdie, sun pitää ystäviesi kanssa lähteä uusiks! meette vaikka pikkujouluja juhliin... keittiöremppa on vielä hyvinkin mulla muistissa :| mies kun vielä teki kaikki ite, niin oi niitä aikoja...ei ole ikävä. saatiin kyllä palkinnoksi ihana keittiö, että siellä lopussa se hyvä odottaa!
 
kirsikkatomaatti, mä onneksi vältyin kakkavaipoilta. Onneksi. Ei tarvii vähään aikaan taas mihinkään lähteäkään. :D

summer kyllä muuten oltiin paikallisessa. Olohuoneessa oli pe-la soittamassa italialainen mies. En tosin tiennyt sitä etukäteen, ihan vahingossa mentiin sinne. Ja sit kömmittiin jossain vaiheessa siihen yläkertaan teinien sekaan.
Hyvä että oli kiva reissu. Tehdäänkö jotain tällä viikolla jos on aurinkopäiviä kun ei ole kerhoa tai jumppia?
 
Marmotta :LOL: Kuulosta aivan kaameelle :x ;) No onkos kukaan tullu kärkkymään hiekkalaatikolle :p

Summer,tervetuloa joukkoomme takaisin,ja kiva et oli hyvä reissu :)

Miä se oonkin aikaplikka ja huijasin poitsun taas unille B) On nyt kyl nukkunu tosi levottomasti yöt,et vähän helpompi urakkakin kun yleensä... Luettiin selällään sängyssä ja hetken kuvittelin et simahtais jopa siihen mut ehei...sylissä sit lauloin mörrimöykky tanssii... laulua ja siihen sit lopuiks simahti =)
 
Repa, mä onnittelin itseäni siitä etten kertonut missä me niitä hiekkakakkuja tehdään. Oikein ylpeä olin itsestäni eilen. Lyhyeen jäi se ilo, olin sit ilmeisesti antanut numeroni kuitenkin. Se siitä salamyhkäisyydestä. :headwall:
Ja hei, tule laulamaan tännekin! Eeva lähinnä hermostuu jos mä yritän uniaikaan jotain lauleskella, mä luulen että se on joku hienovarainen vihje mun lauluäänestä. :D

Puliina, pakko oli testata tänään taas nappien kanssa. Ja kyllä, sama homma kun eilen. Tosin se nyt jatkoi seitsemän jälkeen "kolme, viisi.. sata!". Ollaan leikitty piilosta ja laskettu yhdessä muka sataan, kai sille on siitä jäänyt numerot päähän ainakin johonkin asti. Mutta juurikin niin että se osaa luetella ne oikein, eihän se varsinaisesti osaa laskea. Tai mistä sen tietää.. lyön sille huomenna 5 omenaa eteen ja kysyn kuinka monta siinä on. En vielä kuitenkaan varaa sille Mensan testiä, ihan varmuuden vuoksi. :LOL:
 
Hitto..poika TAAS nuhassa :headwall: Ja sai räkiksen täsmälleen samasta paikkaa kun edellisenkin...inhottaa kun ei voida mainita et räkätaudissa ollaan ja mennään sit pahaa-aavistamatta kylään. Varmaankaan vastustuskyky ei ollut kerennyt pojalla palautua kun just vasta kerkes paripäivää olla nokka kuivana :( Voihan se saada tietty mistä vaan,mut en nyt ehdointahdoin viittis sitä ottaa |O No saa nähä millanen tälläkertaa on. En tiiä mennäänkö muskariinkaan..

Marmotta,tiiä mun laulutaidostakaan...ilmeisesti mulla on niin unettava tai tylsä ääni et saa tajun kankaalle :D Aina on kyl tykänny laulusta =)
 
Marmotallasutinaa - jeeeeeeeeeeee. Oon iloisen ylpee susta - jännitystä elämään ;)
RepaTake it easy ton lenssu aiheen kans. Aattelin esikon kans aina tolleen, lenssuissa on kyll pidempi itämisaikaki että sitä tosiaan on vaikee sanoo mistä niitä saa, eikä niitä oikein voi välttääkään varsinkaan "sesonkitime aikaan". Tuli muuten mieleen kun viime syksynä vein Maijan tervkeskus päivystysaulaan ihan vaan lenssupöpöjä hakeen. Meillä on pieni ta, aattelin että pääsee vähän sinuiksi erilaisten pöpökantojen kans - on mullakin aatteet ja teot :eek:
 
Ketjuntappajat taas liikkeellä kun on niin hiljentynyt. :D

Tomsku, mitään sutinaa ole missään. Annoin vaan numeroni ja hakkaan senkin vuoksi päätä seinään että mitä tuli tehtyä ja miksi, voi miksi. Olen täysin tyytyväinen kun saan elää Eevan ja muistojeni kanssa.
Meinasin muuten tehdä viime talvena saman, viedä Eevan johonkin tekemään tuttavuutta pöpöjen kanssa ja annoin Italiassa suunnilleen kauhoa multaa suuhun ja nuohata missä sattuu. Nyt ei tarvii kun käydään kerhossa, aivan takuulla joka ikinen pöpö liikkeellä siellä.

Repa, Eevalla on ollut kanssa nuha toisen perään. Me saadaan ne todennäköisesti kerhosta, mua nyppii kun siellä käy tosi räkäisiä lapsia joskus. Vois edes sen pahimman ajan pysyä kotona ennemmin kun levittämässä tautia muille..

summer, kentälle keinumaan huomenna? Pitäis olla tosi aurinkoista. Eihän tänäänkään kyllä mikään huono ilma ole, ei sillä. Mua vaan harmittaa kun niin lupailtiin lunta tännekin. Missä sitä muka on..
 
No ei onneks ollu herralla mitenkään pahana nuha...päin viduu kyl nukku,nasolinii pistin loppupeleissä nokkaan :/ Päästiin kuiteskin muskariin. Katotaan nyt sitten miten kehkeytyy...

Marmotta,Miä en kehtais viedä ipanaani ihan röhäsenä minnekkään kerhoilemaan :/. Jos nyt hiukan vuotaa,niin sen ymmärtää,etenkin jos tuppaa nuhaa kokoajan olemaan,niin eihää sitä 4 seinän sisällekkään voi jäädä...mutta toinen asia on kun on koko pää vihreessä limassa ja oikein rohiseva yskä päälle :kieh: Onks tullu puheluita? :saint:

Kirsikkatomsku,Joo,voihan noita saada,mut kyl oon melki satapros varma et tää tuli nyt tuolta kaiffalta ;) , sama aika meni viimeks vierailusta nokan vuotamiseen... tietty kun keskenään hieroo ja toinen ihan rään peitossa,niin tarttuuhan se herkemmin. Itämisaika voi olla vaan 24h.....riippuu ihan minkä viruksen saa =) Mut siis en miä niitä nuhia muuten "pelkää" mut tuo jäppinen nukkuu niin surkeesti nokka tukkeessa,et en olis välittänyt heti perään uutta unetonta kautta |O
No ehkei pitäs valittaa kun kyseessä on vasta 3 nuha...eikä tääkän vaikuta pahalta :)

Miä sain ton apinan nukkumaankin taas.... ansaitsen kohta jo mitalin :flower:

Tein löytöjä kangaskaupasta...muuttaa sijaintiaan,niin hyvät alet käynnissä. Sain uuden vahakankaan tuohon keittiön pöydälle (vihaan vahakankaita,mut pakko olla tai pöydän pinnasta ei oo mitään jälellä :/ ) ja sit verhoilukangasta yhteen tuoliin alle 3 euroo metri :eek:
 
Moro pitkästä aikaa. Tai olen kyllä käynyt lukemassa, mutta en ole saanut kirjoitusta aikaiseksi.

Itselläni on kans flunssa päällä. Alkoi perjantain vastaisena yönä kurkkukivulla. Kuumetta ei ole muuten vain vetämätön olo.

Meillä oli viikonloppuna mielenkiintoinen kokeilu/seikkailu. Meidän piti auttaa yhtä tuttavan tuttavaa, kun ovat eroamassa ja vaikeuksia hoitaa koiraa. Joten lupauduimme sen pikku palleron ottanaan meidän vanhan herran kaveriksi. Käytiin sit perjantai iltana hakemassa, kun isommat lapset olivat isällään. Ajateltiin että sopeutuis paremmin kun ei heti olis koko revohka taputtelemassa. PE ilta meni ok. Lauantaina ei ollut mainostettu terhakka oma itsensä, mutta epäilimme olevan vain varovainen uudessa paikassa. Makuulta liikkeelle lähtiessään ei saanut heti peräpäätään mukaan menoon. Su vastaisena yönä oli kakkinut/oksentanut petilleen ja lisäksi pissannut verta. Ulos vietäessäkin vain makaili maassa. Minä aloin metsästämään eläinlääkäri, joka on ainakin täällä meillä päin viikonloppuna todella vaikeata. Saatiin lopulta lääkäri klo 13 tohon lähikaupunkiin. Koira todettiin kuivaksi ja alilämpöiseksi. Tarvii vähintään nesteytystä ja verikokeita jota ko. paikassa ei pikana voitu ottaa joten pakkasin koiran lämpö"pullojen" kanssa koppaan ja lähdin ajamaan päivystävälle klinikalle jonne ajamiseen menee aikaa noin 1tunti. Lääkäri varoitteli ettei ehkä kestä edes siirtoa sinne. Pääsin kuitenkin perille. Laitettiin nesteytys tippa, lämpöpatja ja otettiin verikokeita. Sinä vaiheessa raukalla liikkui enään oikeastaan silmäluomet. Kokoajan aina välillä olin yhteydessä edelliseen omistajaan. Verikokeiden tuloksissa todettiin vähäinen punasolujen määrä, maksa-arvot osittain niin korkeat ettei kone pystynyt laskemaan, munuaisarvot 10X viitearvo Joten neuvoteltuamma lääkärin ja entisen omistajan kanssa päädyimme eutanasiaan kun tehohoidolla helsingissäkin parantumis prosentti olis ollut 15.

Tämä nyt ei varsinaisesti liity taaperoihin, mutta palaantaas myöhemmin pohtimaan kotiäitiyden ihanuutta :)
 
Repa: Mä löysin talvella Eurokankaasta sellaista vahakangasta, joka ei yhtään näytä eikä tunnu normaalilta vahakankaalta.On tosi pehmeä ja tavallisen kankaan oloinen. Mäkään kun en pidä niistä perinteisistä kiiltävistä ja jäykistä vahakankaista.

Jossu:
Voi toista :( Olipa teillä viikonloppu!

Äh, nyt on jotenkin pää tyhjä. Kuten joka päivä :) Ihan hyvin menee muksujen kanssa, mutta montaa hetkeä ei ehdi koneen ääressä istua ja illalla ei viitsi, kun ne on ne päivän ainoat "omat" hetket. Nyt sain jopa tunnin omaa rauhaa, kun nassikat nukkuu samaan aikaan. Ja mitä tein; TISKASIN! Jep, tuttipulloja. Laatuaikaa itselle. Onneks aamulla kävi se siivooja, niin tarvinu muuten siivoilla.

Mulla on tiedossa tyttöjen reissu marraskuun lopussa. Pääsen viikonlopuksi Varsovaan :) Vai kerroinkohan sen jo aiemmin..? Oon niin innoissani, et oon varmaan kertonut sen jo sata kertaa kaikille :D

Nyt kuuluu ähinää neidin sängystä... :wave:
 
jossu...ikävä juttu teillä :'( :hug:

repa...myö ollaan Edithin kanssa räkätaudissa...siis mulla jonkinlainen nuha...olo kyllä melko ok...joten menen töihin tänään...ei valu räkä...joten uskallan mennä...

marmotta...sehän olis mukavaa, kun äidillä olisi "viihdyttäjä" siellä hiekkalaatikon reunalla...siellä on tappavan tylsää minusta :LOL: ;) !
 
Hei taas. Sen verran harvoin ehtii enää koneelle hyvällä ajalla, että oikein hävettää! Sen kerran kun ehtii jotain kirjoittaa, ei ehdi sit taas vastauksia lukemaan, tai koneelle muutenkaan....
Onnea Puliinalle plussasta! Ja onnea kaikille pienet kääröt kotiin jo saaneille!!!! Ihanaa! Meilläkin olisi toukokuun toivottu 2010 matkalla - laskettu aika päivää myöhäisempi, kuin neidillä!!! :heart: :heart: Pää pöntössä meni yksi viikko - hupaisaa, kun neiti tulee viereen kurkkimaan, että mitä sää sinne tuijotat.... :) Ja tää alkuraskauden väsy on jotain ihan kamalaa, saa taistella, että silmät pysyy auki - neidin viihdytys tuntuu jo ihan maratonilta kotihommista puhumattakaan!!! Toiv.kohta helpottais.
Ulkoilusta. Meillä ulkoillaan aamu- ja iltapäivästä ja ehkä vielä päivällisen jälkeenkin, että iskäkin pääsee hiekkikselle ja keinumaan. Neiti on oppinut laskemaan liukumäestä, ja jaksaa veivata ylös-alas vaikka kuinka kauan. Pihalla viihtyy parhaiten, kun on muitakin lapsia. Suurin osa oman pihan lapsista tuntuu aloittaneen tarhan, sillä kesästä on hiljentynyt meno kovasti! Tylsyys uhkaa iskeä yksin pihalla kökkiessä... Välillä huomaan, etten ole päivän aikana jutellut kenenkään aikuisen kanssa!
Talvikengät pitäis hommata... Kun jaksais lähteä kauppaan sovittelemaan ehdokkaita. Ja kun tietäis, tuleeko "kunnon talvi" vai mennäänkö "+5 ja vesisade" linjalla kevääseen...
Neidillä on nyt joku eroahdistusjuttu. Ei mitään vastaavaa ole ollut, ei ees vierastanut, mutta nyt, huhhhuh! Ei tarvitse kun sanoa, että "äiti lähtee", ni hirveä huuto ja syliin mankuminen! Ja siis puhe voi olla ihan vessaan/suihkuun menosta.... :headwall: Olen tosin ollut pari pitkää päivää poissa - opintoja pitäis tehdä. Neiti oli papan hoivissa ne hetket, ja viihtyi hyvin. Yöunille menokin on ajoittain ihan hirmuinen show... Argh! Onneksi toisinaan simahtaa alle vartissa...
Flunssalta ollaan vältytty toistaiseksi. Mitäs muuta... Eiköhän tässä taas tullut tarpeeksi!Heli kaikille tarvitsijoille!! :heart:
 
Onnea Ani

Täällä kamala olo jatkunu aamusta lähtien...vatsaa vääntää,oksettaa,huimaa ja väsyttää!Nukuttiin pojan kanssa 2h päikkärit ja äsken käytiin 1h kävelyllä,et jotenkin herää.Vatsa jo sen verran turvonnut,et pitäisköhän jo vaihtaa mammahousuihin?!?En muistanutkaan millaista tämä alkuraskaus olikaan.Huomenna ois se varhaisultra,niin näkee sitten,onko toukka oikeassa paikassa :D Ens viikolla myös eka neuvola!

naukuri tollasesta matkasta kannattakin hehkuttaa useammin =)
 
Marmotta, en uskalla luvata päästääkö sinne leikkikselle, kun meillä on naapurissa kasperilla kaveri tän viikon ja ne leikkii tiiviisti yhdessä melki koko ajan....kasperi kun on nyt syyslomalla. Mutta voin ilmotella kyllä aamusta ja tulkaa vaikka joku aamupäivä tänne meille jos jaksatte.

Ani, onnea :heart:

Onpas teitä paljon kenellä uusi tulokas mahassa tai maailmassa jo =) mä en ees pysy laskuissa mukana.

Jossu, no olipas kurja tapahtuma :'(

 

Yhteistyössä