TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 LOKAKUUSSA 2009

Repa, Jaa-a, enpä osaa sanoa, mut kyl täs nyt hermoja taas koetellaan :( Vihdoinkin vaikeni tuo meidän unihuone, mut sas nähä kuinka rauhallinen yö olis tiedossa. Johan tossa pari menikin ihan muksasti koko yö nukkuen, ni enpäs tiiä kuinkas nyt käy :/

Sain sitten sen samperin broiskun kanssa palohälyttimenkin ulisemaan :headwall: Mikään ei oikein oo hyvin tänään :(
 
Kylläpäs nyt on taas tullut tekstiä! Hienoa! :)

Meille ei kuulu mitään ihmeempiä, tiistaina oltiin tropiclandiassa ( kylpylä ) ja J tykkäs kovasi! :) Ihan ääneen vaan nauroi ja muutenkin oli ihan onnessaan! :heart: Keskiviikkona käytiin muskarissa ja eilen oli mamma kavereita kylässä.
Yöt on levottomia, mutta nyt kahtena yönä oon antanut "aamuyö maidon" tilalla vettä, ja ihan hyvin näyttää sekin kelpaavan, toivottavasti oppis että maidon litkiminen aamu yöstä on nyt meillä ohi! Ollaan myös huomattu että aina jos mies nukkuu mun vieressä yöt menee kymmenen kertaa huonommin kun silloin jos mies nukkuu olkkarissa ja minä kahdestaan neidinkaa. Ois se kiva löytää uus kämppä että sais neidin omaan huoneeseen.

Ulkoilu: Yleensä ollaan aamupäivästä, ennen päikkäreitä ulkona. Joskus mennään myös iltapäivästä, riippuu päivän ohjelmasta.

Repa ja Edla: Tsemppiä teille päikkäreiden kanssa ! :hug:
 
NemikaJee-mä meen tänään Popedan keikalle. Ei oo mun herkkumusaa mut ei täällä oo koskaan mitää muutakaan. Tuleepa varmasti biletettyä jos ei muuta. Pidä kivaa sinäkin!
RepaTeillähän on aina ollu uni probleemeja - tuskin niihin hirveesti voi itse vaikuttaa. Varmasti ootte kokeillu kaikki niksit ja pirkat. Voi ei. Ystävälläni on samankaltainen tilanne, mutmutmut siihen on osasyynsä perheen omat tavat. Lapsi on pidetty huopatossutehtaalla tiukkojen valmistusohjeiden kera :D isällä on järki päässä mut mun ystävä pitää niin suurta vallan kapulaa kädessä. Isällä ei ole mitään sanan valtaa, äiti ei päästä lastan isän kanssa sukuloimaan. Isä on hyvä isä ja hoitaa paljon poikaa. Noh, en tajuu. Ollaan me tälle yhdessä naurettukin - tää on niin klisee juttu. Hih. Ei tuohon teidän tilanteeseen oikein pysty muuta niksiä miettiin kun että yritä itsellesi rakentaa jokin psykologinen selviytymisverkko eli kosolti mustaa huumoria ja sitä sulta kyllä löytyykin :hug:
 
Kirsikkatomaatti, nautihan keikasta :)

Majj
, mä lähdin kanssa tolla et vaihdoin maidon veteen ja sujuvasti neiti vetää vettäkin yöllä eikä hermostu siihen PAITSI jos oikeesti on nälkä. Sehän meidän suurin syy on ollu, että neiti ei syö päivällä riittävästi ja sit on yöllä nälissään :( Tossa menikin jo muutama yö, et nukku hyvin ja söi päivällä riittävästi ja nyt sit taas töksähti toissayönä :(

Neiti nukahti ennen 21.30, heräs yhdeltä, kolmelta sekä kuudelta. En tajuu. Hampaita siellä vissiin on tulossa ku sormet suussa kaiken aikaa, mut äh, niin hyvin alkanu unikoulu ja alkupisteessä ollaan taas :( :headwall: Repa, kuis teidän yö meni? Oliko levotonta?

Nyt lähdetään nauttimaan sateesta :)
 
Hemuli Paljon onnea plussasta ja kaikkea hyvää odotusaikaan.

Birdie Meillä on tuota samaa pukemisongelmaa: ensin juostaan karkuun ulkovaatteiden luota ja sitten kun puetaan huudetaan ja heittäydytään maahan suoraksi. Meillä on muutenkin taas jokin ihme kausi: yöt on risaisia ja ruokailut takkuaa, puurolakko (lautanen viskataan kaaressa pois) ja kaikkea muuta pientä kiukkua, jos asiat ei suju pojan toivomalla tavalla.

Repa Mulla ei ole mitään vinkkejä uniasiaan, mutta lähetän täältä tsempit sinulle.
 
Keilis: Hyvä kuulla että muidenkin lapset kiukkuaa... Edelleen ihmettelen ton pojan tarmoa kiukkamisen suhteen...

Repa kylläpä sua koetellaan. Tuli mieleen että mitä jos kerran koitat "huudattamalla" saada toisen nukkumaan... Tyyliin: poika päikyille, jos nousee sängystä ylös painat pojan hellästi takaisin alas nukkumaan.. Tätä jatketaan hetken aikaa... Kokeile josko toimis. Mihis aikaan teillä oli ne päikyt?? Jos koittasit siirtää päikkyjä aikasemmaks? Ei olis niin väsynyt ja nukahtais helposti (eli ei taistelis niin kovin unta vastaan) ? Mulla ei tän parempia aatoksia tuu mieleen!!! Tsemppiä.

Mulla on uunipuuro uunissa. Pikasesti siis nettiin siksi aikaa. Ajattelin tänään leipoa vielä sämpylöitä ja suklaakakkua. Saas nähdä ehdinko ennen neljää kun pitäs sillon taas joutua.

ajattelin tänään mennä salille pitkästä aikaa. Jos sais itsensä vaikka aktivoitua!!!! oon lihonu tässä viimeaikoina jonkun verran.. Oon keskittyny lähinnä herkutteluun, kun tuntuu ettei mikään muu nappaa. Nyt olis aika ottaa itseään niskasta kiinni. Pian alkaakin tapahtua, kun kodinkoneet saapuu ens viikolla.. Keittiön kaapit on jo puusepällä, enää ootellaan tasoja. Taidetaan saada uus keittiö ennen joulua :) IHANAA!!

Aurinkoista viikonloppua mammat!
 
Edla,Kiitos kysymästä,meni yllättävän hyvin... heräs huutamaan hysteerisena tunnin päästä nukahtamisesta,syliin piti rauhottaa... mut sit uinukin jonkun 5-6h putkeen,sit joskus yöllä kitis ja pyöri parikertaa,mut nukku sentään 6.15 asti,vaikka niin aikasin nukahti =)

Nyt ystävällisesti nukahti autoon ja sain riisuttua ja kannettua meidän säkyyn...selkeesti uni on ikäänkuin syventynyt viime kuukausina. Joskus aikasemmin olis herännyt siihen retuuttamiseen =)

Kirsikkatomsku,näinhän se on et herralla on aina ollut jotain koisimista vastaan... ja kyllähän me miehen kans arvuuteltiinkin et tulee jättämään päikyt aikasin pois kun vaan suinkin pystyy...,mut et 1v4kk...nooh,kai se on vaan päiväkerrallaan mentävä ja aina välillä tultava tänne itkeen :D Tosin kyllähän tääkin vaihe johonkin asettuu varmaan piankin...hope so.
 
birdie,ollaan kokeiltu tota paikoillaan pitämistä...pienempänä toimikin,ei enää... ja nim.om.pitää yrittää nukuttaa siinäkohtaa kun on ihan loppu,muuten ei varsinkaan onnaa :| kiitti kuiteskin :flower:
 
Oi, oi.. nyt on täälläkin np-ultra takana :). Voi juku, että olikin IHANAA nähdä pikkanen.. siellä se huiski kovasti. Saatiin tosi kiva kuva, missä näkyy kasvotkin jotenkin yllättävän selvästi. Niskaturvotusta oli 1.4mm ja ikäni kanssa pelkästään riskiluku oli 1:690, mutta sitten kun katsottiin se veriseula+turvotus siihen niin pieneni huomattavasti 1:15 000 ! OHO. Olin ihan satavarma, että tämä 32 vuotta jo vaikuttaa ja niinhän se jo hiukka vaikuttaakin, mutta nuo verisysteemit sitten muutti sen ihan muuksi. Olin tosi yllättynyt-pyllättynyt :D.

Luukaksella oli ilmeisesti vauvarokko.. Oli 4 päivää korkea kuume ja sitten kuume laski, mutta kaveri muuttui ihan pilkulliseksi.. Kolmisen päivää meni niin pilkut oli poissa ja nyt on tuttu meno päällä taas :).

Meillä heräillään yön aikana edelleen 3- 10 kertaa.. vesipullo auttaa yleensä laittamaan takaisin pään tyynyyn.. Mutta nukkuu muutoin pitkät unet 20-08.30, joskus myöhempääkin. Päikkärit yleensä 1-2 tuntia.

Voi kun mulla on niin hyvä mieli tuosta ultrasta!! Anteeksi omanapaisuus :D.
 
Edla: Meillä kans neiti niiiiin huono syömään ja uskon että on oikeasti nälkäinen yöllä kun on juonut aina aamuyöstä sen maidon.. Toivon että oppis joskus edes, että yöllä ei saa enään maitoa, että kannattais syödä päivällä paremmin! :D

Puliina: Onnea hyvistä ultra uutisista :)
 
Huomenta

Puliina,
kiva et sait hyviä uutisia ultrakäynnillä :)

Repa
, toivottavasti uni on maistunut myös viime yönä. Meillä jäi päikyt taas eilen väliin ja neiti sammu siinä seiskan jälkeen. Onneks oli vaan yks herätys yön aikana, siinä neljän nurkilla. Söi sillon ja sit nukuttiin tohon kasiin asti.

Majj, joo, siis ihan selvää nälkää täälläkin ja hyvin sain sen sillä vedellä syömään päivällä, mut nyt sit taas noi hampit on stressannu, et eipä oo juurikaan syöny :( Hrmph.... aina pitää olla joku ongelma :( No ehkä nää tajuu joku päivä oman parhaansa, murrrrr :kieh: :D

Jepu jee, ei mulla kummempia, mä lähen nyt uimaan :wave:
 
Poika Pikkiriikkiset vaatteet tuli perille! :heart: Suuri kiitos sinulle :hug:

Hemuli onnittelut plussassasta ja tarrasukkia matkaan.

Vapaa viikonloppu...taas! Ihanaa. Meni mummola vloppu tytöillä viimeksikin niin hyvin että arvasin antaa nyt taas tytöt kyläileen. Kauhian haikeaa tosin vaikka nautinkin tässä aamukahvia ikkunasta pilkistävän auringon säteen valossa. Meidän vauvat...missä ne nyt on? Toinenkin jo konttaa. On tää äitiys kumma juttu, en vaan jaksa lakata ihmettelemästä. Vauva-arki oli raskasta ja jo nyt sitä nyyttiä kuitenkin kaipaa... On ihana katsella tuota kehitystä ja kuitenkin haluaisi jarruttaa aikaa. Kumpa osaisi tallentaa mielen syövereihin ne parhaat kuvat kirkkaina ja kaivaa ne esiin aina silloin kun maailma ympärillä tuntuu sysimustalta.
 
Keillikselle onnea hyvistä ultra kuulumisista =)

Jenni: hyvä et paketti löysi perille =) toivotaan että niistä on ilo jollekkin pienelle taistelijalle :heart:

Mun hormooni rakkaat on kovilla, mun ei tarttee kun telkkarissa nähä pieniä vauvoja niin alkaa kyyneleet valumaan ja sydän sykähdellä oiskohan tää sitä kuulua vauvakuumetta :LOL: vai joko mulle on iskenyt joku 30 kriisi/villitys tai hupsuus

Mun mies vei mut ja lapset eilen kylpylään päiväksi :heart: molemmat otettii vapaa päivä
 
Saunomisesta meidän neiti tykkää kauheesti. Ollaan nyt vasta alettu ottamaan mukaan saunaan, kun ei oikein hoksattu aikasemmin että sehän vois vaikka tykätä...isoveikka kun ei ole ikinä tykännyt ja ollaankin totuttu käymään sitten kun lapset jo nukkuu. Poika tosiaan aina pelkäsi kiuasta ja sen ääntä ja nyt isompanakaan ei tykkää kun siellä on kuuma. Eilen viimeks sanoi, että jos hän olis keksinyt saunan, niin siellä olis vaan vettä eikä kuuma ollenkaan =)

Meillä herätään nykyään kuudelta :/ ja sitten nukkuu pisemmät päikkärit kun ennen. Vähän hirvittää tuleva kellojen siirto...viideltäkös sitä sitten noustaan.
 
Summer, hauskaa ja rentouttavaa reissua!

Meillä menee näköjään kausittain muksahtelu.. nyt ei vähään aikaan ole sattunut mitään, mutta eilen kompastui jalkoihinsa juostessa ja kaatuessa puraisi huuleensa. Ja tänään tiellä oli maton reuna ja edessä kaapin kulma, sen yhtälön seurauksena päässä haava. Iho meni rikki mutta onneksi verta ei tullut. Mitäköhän seuraavaksi..

Mulla on ensimmäistä kertaa varmaan vuoteen värillistä kynsilakkaa, Eeva tutki mun kynsiä koko aamun ja hoki "ihanaa, ihanaa, hienot!". Pitäis kai vaihtaa pysyvästi värilliseen jos se niin ihanaa kerran on. :D
 
Puliina,Onnittelut ultrauutisista :flower:

Summer,hyvää reissua :wave:

Edla,Poitsu nukku heräämättä johonkin klo23 sen jälkeen heräs pariin otteeseen,vimpan kerran 4 jälkeen...nukuttiin puoli seiskaan.

Tänäänkin nukahti autoon ja koisi vajaan tunteroisen...kiva =)

Jenni nautihan vapaasta... =)

Mulla lähenee hetki kun Kassu pitäs panna ekaan yökylään mummulle. Kyse on vähän niinkuin treeniyöstä,kun sit kk päästä mulla synttärijuhlat,niin haluisin sitäennen testata miten se sujuu...et jos ei suju niin ahetaan kotio. Olis niin ihana nukkuu pitkään ja keskeytyksettä B) Mut saa nyt nähä miss' kohtaa toteutetaan tää projekti :whistle:
 
Edla-mamma: Viime yö oli kolmas kun annoin vettä, ja tänään on syönyt aika hyvin. Katsotaan kuinka käy ens yönä.. :)

Summer: Hyvää reissua! :)

Mun sisko oli löytänyt neidille reiman välikausihaalarin 7? ! Ja ihan kun uus! :eek: Tosin ei ollut veden pitävä, mutta menee kyllä hyvin kakkoshaalarina ja kauppa/kaupunki reissuilla! :) Itselleni ostin kans talvi takin ( kaupasta en siis muksu kirpparilta :D ), ajattelin että tua 4vuotta vanha takki kaipaa rinnalleen kyllä uudenkin..

Nyt katsomaan leffaa ja syömään karkkia! :D Mies lähti kaverillaan käymään.
 
Ainiin, sitä piti kirjoittaa, että mulla on tullut yhtäkkiä kamala menettämisen pelko! :ashamed: Totta kai aina ollut, mutta nyt viimeisten kuukausien aikana kasvanut suunnattomasti, en tiedä mistä johtuu kun ei suvussa tai lähi piirissäkään mitään ihmeempiä ole tapahtunut. En uskalla edes kertoa mitä kaikkea pelkään/ajattelen nykyään! :(
 
Majj, toivotaan et teillä onnistuu paremmin ku meillä, me näköjään muutaman hyvän yön jälkeen palattiin takas tohon pulloon. Tosin neiti tekee takahampaita ku koko ajan sinne sorkkii et en tosiaan tiiä mikä niiden aiheuttamaa ja mikä on muuta.

Repa, voihan se olla et jäppis nukkuu harjotusyönsä ihan kunnolla. Tai sit toivottavasti hoitaja huijaa sulle, et se nukkuu koko yön :D Et voit sit huoletta mennä juhlimaan ja nukkua sen koko yön :D Meillä muuten likka nukku kanssa päikyt autossa :)

Nauttikaahan Jenni ja Summer nyt ku on mahdollista

Menettämisen pelko, mulla ei oo toi ottanut valtaa, mut joo, ehkä enempi se että jos mulle itelle käy jotain. Heijasteita tietty siitä, et miten isona menetyksenä mä koin oman äidin menetyksen ja sit sen et tuo mies on vähän mitä on. Huippuisä kun on paikalla mut niin saamarin kiireinen koko ajan. Mut joo, kummallinen mä oon :whistle:

Mä kans nautin aamu-uinnista sekä sit menin vielä hulluille päiville ja istuin siinä kahvilassa kaffekupposen äärellä katsellen kaikkia niitä kiireisiä ihmisiä, oli aika ihanaa. En enää edes muistanut miltä tuntuu istua kahvilla silleen ettei tarvii koko ajan vähän "jännittää" et koska se hermostuminen alkaa tai ehtii keskittyä omiin ajatuksiinsa tai jos on juttukumppani, ni 100%:sti sen juttuihin.

Jaa-a, oliskohan jalkakylvyn aika. Mulla on erittäin kipeä kovettuma pikkasen pikkuvarpaasta kantapäähän päin ja oon sitä nyt kotikonstein koittanut saada pois jalkakylvyillä, hohkakivellä sekä jalkarasvalla. Kohta alan lannistuu tän homman kanssa ja meen jalkahoitoon, mut aikataulullisesti se on niin surkeeta yrittää järjestää (kiitos maailman surkeimman tukiverkon :kieh: ), ni siks tässä tätä kotona yritän veivata... Jos on kokemuksia/ideoita miten sen sais pois, ni otan ilomielin vastaan :)

Mut nyt tää menee :wave:
 
Edla,Juu...mummunsa luo menee yöks...on siellä ollu päiväsaikaan useamman tunnin hoidossa ja mummu täälä ollut yön pojan kans...et sikäli on hyvät asetelmat mutta jos jostain syystä ei millään asettuis sinne niin ollaan kyl sovittu et sit perutaan ja katotaan myöh.uudestaan. En haluu lapselle mitää traumoi jos ei ookkaan valmis.. :ashamed: Mut meitinäippä on niin paljo ollu kassun kans et tietää mikä on ikävä yms.itkua ja mikä sit muunlaista vastaanpanemista,et ei nyt tietty pienestä säikähä ;)
Musta on kans tosi väsyttävää edes yrittää mennä kampaajalle tai asioille yleensä,kun pitäs järkätä poika hoitoon ja se on arkisin päivällä tosi hankalaa...nyt miehellä oli vähän aikaa vuoroviikoin ilta ja aamuvuoroo,niin et iltaan meni vasta kello 16 ja ai autuutta kun pysty sopiin aamupäiviks tietyille viikoille menot. Muttamutta nyt ei sit ookkaan enää noin vaan joka kolmas viikko vaan on iltaa...eli taas menee hankalaks :/ Ite jalka-asiaan en osaa sanoo muuta kuin et osta kunnon rasvaa B)

Menettämisen pelko...mulla oli tän tuulimunan jälkeen muutama viikko aina iltasella sellanen et mietin et mitä jos Kassu sairastuu vakavasti tai käy jotain muuta kamalaa :( Yhdistin sen tuohon joksikin jälkioireiluks,mut voihaa se olla ihan normia et välillä ajattelee tollasia... Myös sitä oon aatellu et mitä jos mulle kävis jotain,et miten poika siitä kärsis jne...

Viedään kohta heppu mummulaan,jahka nukkuu päikyt,mille taas ansioituneesti huijasin lenkillä...jouduin laulamaan muumuilaulua muutaman kerran ettei hermostunut,sen maammamamaammaa,paappapapaappaa,se on kassun lemppari :D
 
uniongelmaisten mammat...jaksuja :hug: :hug: ...yöllä pitäisi saada nukkua...meillä neiti itkee aikas usein yöllä...siksi on jäänyt taas viereen nukkumaan...siinä sitten potkii, pyörii ja mölisee :kieh: ...nukun huonosti.

menettämisen pelko...on näistä kolmesta muksusta välillä...isoimmasta ja keskimmäisestä sen vuoksi, et ovat tuolla ulkona liikenteessä ja Edithistä varmaan, kun on niin pieni vielä. Muutenkin pelottaa paha maailma...täällä taas liikkui pedofiili autolla ja houkutteli lapsia kyytiin koulumatkalla...sanoi, et niiden äitit olis muka käskenyt hakemaan :eek: :kieh: ...onneksi kukaan ei mennyt kyytiin...jäi henkilö kiinni, poliisit kävi jututtaa...mut ei kai saanut mitään...oli 19v kundi...mielestäni olisi pesäpallomailalla töitä :kieh: ...täällä tiedetään kuka hän on...ei varmaan kannata liikkuu pimeellä :whistle:

Meillä jotain flunssanpoikasta taas on ollut...miul lämpöö ja kurkkukipuu ja Edithillä vähän nokka vuotanut...tänään ei ole enää ja eilenkin oltiin ulkona, kun meinasin tulla hulluksi...mies ollut taas koko viikonlopun töissä ja miä näitten "apinoitten" kans...olisin mielummin mennyt töihin :ashamed:

puliina...hienoja ultrakuulumisia :heart:
 
MatskuJoo pesäpallolla pataan vaan tollasia tyyppejä.
MenetyspelotVälillä sitä kelaa ja pelko iskee - kaikkihan on mahdollista. Teinien puolesta pelkään eniten, koska ovat niin paljon omilla poluilla. Mun esikoisen autismi pelottaa eniten, hän on ulospäin niin normaali mutta kaikkee pientä kommellusta sattuu ja tapahtuu.....nyt on savukkeiden kokeilua ollut. Äsken just juteltiin aiheesta, sovittiin että nyt syyslomalla hän polttaa tupakkaa ihan luvan kanssa. Lyön askin eteen ja oon seurana. Tuskin on kovin hyvää. Terveysvaikutuksia hän miettii eniten, pituuskasvua, syöpäriskiä jne. En tiedä olenko kovin viisas, mutta mulle tämä tepsi. Siihen kertaan jäi se touhu. Onneksi niin. Hohhoijaa.
 
kirsikkatomsku...miun 18v polttaa...olen paasannut...mut turhaan, ei kuuntele. Muutenkin pojalla on nyt vasta murkkuikä :/ ...eli on sit kolme uhmaikäistä samaan aikaan :eek: ...olen ajatellut tulevaisuutta...iik...olen lähes 60v kun viimenen on täysikäinen :LOL: ...huhhuijaa sanon minä...aikas urakka ;) :LOL: ...
 

Yhteistyössä