***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 kesäkuussa***

  • Viestiketjun aloittaja weiss
  • Ensimmäinen viesti
Heipähei pitkästä aikaan! :)

Meillä edelleen oma kone rikki :kieh: mutta kun saadaan se joskus takaisin alan aktiiviseks palstailijaksi taas :D

Meillä oli tänään kotineuvola känyti ja tytöllä HYVIN noussut paino, painoi tänään 4500g ja syntymäpaino oli 3635g ja tyttö on 18päivää vanha :whistle: :D ainakin ollut ruoka aikana kotona ;)

muuten tyttö on edelleen ollut kiltti :)

maj ja tyttö 18pv :heart:
 
Tänks MatamiMimmi ja Kirsikkatomaatti tosta rannekivun valaisemisesta :)
Mä olen kanssa ollu ihan varma et mulle on reuma tullut... Aloin jo olee vähän paniikissa. Mutta nyt, voiko se mennä pois ihan iteksensä, niinku mulla tossa vasemmassa olis vähän niinku menny jo vekette... On aivan kamalaa herätä yöllä siihen et ranne on jämähtäny paikoilleen:(
 
Edla-Mamma,
Mulla oli sama edellisessä raskaudessa...pojan syntymän jälkeen kesti jonkin aikaa ja meni ohi...6 vuoteen ei ole vaivannut ja nyt taas :( ...tuntuu vaan ettei yhtään helpota vaan pahenee...oletan ettei mene ollenkaan ohi ilman leikkausta :kieh: :ashamed: ! Hyvä jos sulla alkaa helpottaa =) !

Matamimimmi68 ja Peikkotyttö 1kk ja2pv :heart:
 
Kiitos kaikillerintaraivarivinkkejä antaneille! Täällä mennään edelleen raivoten ja kohta alkaa äidinkin hermot kiristymään... Neuvolalääkäri oli tänään ja kyselin sieltäkin vinkkejä, mutta lääkäri vaan totes, et "sellasia ne vauvat välillä on". Jepjep. No, koitetaan nyt sinnitellä vaan. Yks imetys meni tänään hyvin :) Lienekö johtunut hurjasta ukonilmasta, joka sai kaverin rauhoittumaan ;)

Sain myös toiselta neuvolantädiltä ohjeistusta d-vitamiinin käyttöön ja hänen mielestään annosta lasketaan, jos vauva saa yli yli 2dl korviketta/vrk. Meillä määrä siis 8-9dl, joten annetaan todellakin tästä lähtien se pienempi määrä! Olin tosin jo omatoimisesti sen määrän vähentänyt... ;)

Rotavirusrokote: Aiotaan ottaa, mutta meidän neuvolassa se eka annos annetaan vasta lähempänä 3kk:n ikää eli ei vielä kiirusta. Hajamielinen äiti tosin unohti tänään pyytää reseptin lääkäriltä, joten sit soiteltiin myöhemmin uudestaan neuvolaan ja tilattiin reseptiä... Huh huh. Prakaako muilla pää ja muisti????

Kiloista: Mulla vielä 3kg jäljellä, mutta jotenkin se on levittäytyny sellasiin kohtiin, et ei kyl mee normit farkut tms. päälle. Mur. Tai siis lantio varmaan vähän levinny ja siks ei mee. Joku muu taisi kärsiä samasta? Ja kilojen lähtemättömyyteen on osasyynä myös täällä karkinhimo!!! Ihan järkkyä miten paljon makeaa mä voisin vetää... :| "olen tämän ansainnut" kaikuu vaan mun korvissa, kun surffaan karkkihyllyn edessä. No ehkä osittain olenkin, mutta ei silti kai tarvis ostaa puolta kauppaa tyhjäks???? :ashamed:

Vauvan mitat: Tänään 7vk ja painoa on 4480g (3190g) ja pituutta 55cm (49cm). Melko laiha kaveri meilläkin ja kaikki housut tuntuu putoavan jalasta ;) ja bodyt saa olla tosi kaposia, että istuvat kunnolla.

Toivottavasti loppuviikko jatkuu aurinkoisempana.... Ja pitäisköhän ristiäisten eteen ruveta tekemään jotain?!?!

naukuri ja poika 7vk
 
Matamis) mä todella toivon, et tää menee niin mulla ku sullakin (sekä Kirsikkatomaatilla myös) ohitte ilman mitään leikkauksia.

Naukuri, ai mitä huonomuistisuutta...? Meillä oli lääkäri viime maanantaina ja ihan jo eilen tajusin unohtaneeni pyytää sen rota-reseptin. Sitten tänään piti soittaa, mut arvaa muistinko ja se puhelintunti on niin lyhyt ettei sen aikana varmasti muista :LOL: liekö lyhyempi tunti ku muut tunnit...?

Karkkihimo, juu täällä kans :wave: aa

Lisämaidoista
, imetin eilen illalla ja sit musta alko tuntuu et maito on loppunu ku tyttö alko kitiseen rinnalla ja päätin antaa lisämaitoo. Lämmitin pullossa 60 ml, juotin tytölle ja 30 ml uppos. Nostin neidin pään ylös ja jäin odottamaan röksyä, ja juu, hetken kuluttua tuli... ette usko miten paljon sotkua 30 ml saa aikaan sohvassa ja mun vaatteissa :D, onneks olen suojannut sohvat peitolla siitä kohdin missä ite istuksin vauvan kanssa... onneks :)

Miten on, onkos teille tullut kutsuja osallistua johonkin/joihinkin tutkimuksiin?
 
Vauvan mitat :Neuvolassa käytiin tänään. Tyttö painaa 4410g ja pituutta on 57cm.

Karkkihimo :vaivaa tätäkin äippää :p . Onneksi mies hoitaa pääasiassa ruokakaupassa käynnit, niin en näe karkkihyllyjä. Lauantain olen sallinut namipäiväksi :D.

Tutkimuksista :Ei ole tullut kutsua tutkimuksiin.

Rotavirusrokote :Luultavasti otetaan, vaikka kallis onkin. Tauti on sen verran inhottava, että hienoa, jos siltä voi välttyä.

Kiloista : Kilo vielä jäljellä. Eilen oli jälkitarkistus ja siellä hyppäsin puntarille. Tosin vattanahka on aikas löysä löllö :/ ...tarttis tehdä jotain!

Neuvolassa terkkari suositteli tytölle annettavaksi Rela-tippoja. Ilmavaivat vaivaa erityisesti iltaisin ja aamuyöstä ähisee vattaansa. Onko kenelläkään kokemuksia ko. tipoista?

Marimint ja Nöppönen 7vkoa+
 
Jos koittais välillä ehtiä pätkän kirjoitteleen.

Cuplatonia meillä otetaan ilmavaivoihin.

Kasvusta en osaa tarkkaan sanoa, kun seuraava neuvola on vast viikon päästä, mutta pienimpiä vaatteita ole joutunut jo pakkaamaan pois. Jopa joitakin 60, kun potkareissa liian pienet jalkuimet joutuu poika pitään varpaitaan kippurassa. Eli meillä on okeastaan käytössä jo 62.

Muisti pätkii todellakin välillä jo raivostuttaa itse, kun kaikki yksin kertaisemmatkin asiat pitää kirjoittaa muistiin ja siltikin tuntuu osa jutuista kulkevan viiveellä :)

Edelleen syödään 3 tunnin välein yötä päivää. Alkaa äitee oleen aikas kuitti vaikka isä kiitettävästi onkin osallistunut, mutta ei auta, kun herkkä uninen olen niin joka pulloreissulle herään vaikka olis kuinka sovittu isän syöttövuoroksi. Pitää kait alkaa harkitseen korvatulppien hankkimista, kun olkkarin sohvallekaan en raaski/tahdo miehen kainalosta siirtyä.

Meillä on viikon loppuna tiedossa ensimmäinen pidempi automatka, kun lähdetään 50v. synttäreille. Yhteen suuntaan matkaa on noin 150km. Tosin ainaki tähän asti poika on viihtynyt autossa.

Nyt äkkiä suihkuun ennenkuin poika taas herää.

Jossu & Hemuli 5½vko
 
Siis ehkei munkaan rannekipu ole reumaa?! No ens viikolla pitää mennä verikokeisiin ja sitten mahdollisesti reumalääkärille jos siltä näyttää. Onneksi muillakin on ollut samaa vaivaa B)

Meillä oli 6 vk neuvola ja muru on kasvanut kuukaudessa painon osalta 1300g :eek: Nyt siis painoa 5725On siis eväs maistunut. Pituutta on nyt 57.6 eli pitkähkö. muutoin käytös oli esimerkillistä ja hymyä ja juttua riitti neukan tätillekin....

Hih, just kun pääsin kehumasta noita pitkiä unia, niin muutama päivä menty taas 2,5-3 h syöttöväleillä ja max 3 h unilla. Huoh....ei sais koskaan kehua...

Nyt taas pitää mennä, kutsu kuuluu :wave: :)

Muoks: Huomasin, että muidenkin vauvat olivat samanmittaisia, mutta paaaljon kevyempiä....en siis ole kuvitellut noita kaksoisleukojen määrää :LOL:
 
meilla 6vko paino 5100 (3310) pituus 58(50)
ristiäset on huomenna ja kauhee paniikki iskee :eek: vaatteetkin on viälä ostamatta eilen yritin löytää jotain mutta eihan tämän kokoselle mitään löydy,muuten sopii mutta mahasta kaikki kinnaa kun on tuo kengurupussi jäänyt :x
muuten vaatteet on nykyään kauheen kireitä varsinkin housut.
 
meillä mennään vielä 50cm vaatteissa hyvin...mut perästä tullaan kuitenkin koko asiassa =)

huomenna olis pojan eka reissu. särkänniemeen lähtö olis aamulla aikaisin. saas nähdä miten menee sen kans. vähän jännittää jo etukäteen mite se jaksaa.
mut pakko se on isompia jonnekin kesällä viedä kuitenkin.
onneks on kivaa keliä luvannu kuitenkin. vaunut ja rintareppu mukaan nii eiköhän se jotenki suju.

 
Ai ihanaa kesäreissuja teillä jo tulossa..meillä iskä lomattelee vasta elokuussa joten aikaa viel on...Mää tunnustaudun vähän laiskaksi mä jätän kasperin mun äidille hoitoon kun esikko viedään muumimailmaan...yhdenpäivän pärjää varmaan lypsetyllä maidolla ja korvikkeella ei kai se niin äkkiä rinnastakaan luovu???vai mitä luulette? luulisi tissin päivän jälkeen viellä maistuvan...

kakka ei edelleenkään irtoa ja mahaa koskee..kävin apteekista levalakkia se on kuulema parempi sellaiselle lapselle joka ei viel velleja yms käytä kuin mallasuute

 
Tarkistelin vanhoja opiskelu aikaisia papereita ja tässä jotakin selyyttyä asiaan;
Todellakin raskaus aika eli hormonaaliset muutokset voi olla yksi syy. Eli tässä meidän palstalaisilla varmasti 90% voisi olettaa olevan hormonaalisia muutoksia. Tälläisissä tapauksissa oireet tulevat ja menevät joten mitään leikkauksia ei todellakaan lähdetä tekemään vaan odotellaan asian palautuva itsekseen.
Oireet; särky, käden putuuminen, turvotus, kömpelyys, voimattomuus
Kannattaa pitää levossa akuuttivaiheen aikana, lastottaa yöksi (apteekista saa tarralastoja) ja ehdottomasti kylmää ranteeseen. Burana tietty auttaa ja voi ottaa kuuriluontoisesti akuutissa vaiheessa, koska ranne on tulehdustilanteessa akuuttivaiheessa. Venyttely tärkeää ranteille. Lisäksi osteopaatti voisi olla aika hyvä hoitaja, koska osteopaattisessa hoidossa pystytään vapauttamaan rannekanavaa ja saada täten tilaa keskihermolle.

Ollaan huoleti siis tämän oireen kanssa, mutta kannattaa käydä lääkärissä mikäli pahenee/vaivaa jatkuvasti ja täytyytyhän diagnoosi tehdä oikean hoidon saamiseksi. Toivottavasti tästä sai jotain apua.

Kävin just jälkitarkastuksessa ja kaikk ok. Sain kun pyysin Reductil reseptin painonhallintaan. Reductilin avulla olen aikaisemmin pudottanut kiloja onnistuneesti. On toiminut. Tietty se ei mikään poppakonsti ole vaan tarvii tehdä remontti niin ruoalle kuin liikunnalle, mulla on nämä kunnossa - makean himoa ei enään raskauden jälkeen ole lainkaan, mutta syödä tekee mieli yli kulutuksen. Lääke siis hillitsee nälkää. Mutta raskauden aikana tuli yhden keksin sijasta syötyä koko paketti ja muuta mukavaa, nyt on jäljellä rasvan poltto ja se on hidasta mutta palaa kuitenkin, olisikohan joulukuu kun meikäläinen on kuosissa... noh hieno joululahja itselle! B)
 
Heips kaikille...

Meille tuli tänään postissa ne aivan ihanat tutit mitkä tilasin... En voi ainoastaan ottaa niitä käyttöön ennen ristiäisiä, kun nimi on siihen asti salaisuus.

Tutkimuksista: Meille tuli eilen kutsu osallistua Meningokokki B -rokotteen tutkimukseen pikkulapsilla. Siihen kyllä meinataan osallistua.

Nyt täytyy mrnnä tekemään ruokaa.. Palailen taasen...

tmvk ja pikkujätti 6vk ja 2pv
 
Heips!

En oo päässyt rustaamaan kun oltiin useampi päivä sairaalassa,pojalla kuumeinen virtsaputken tulehdus. Aikamoist pompotusta kun terveyskeskuksesta meinasivat vaan että kuumelääkettä ja ei lääkäriä vaikka näin pieni kyseessä. Kun kuume sit nousi 39 lähettiin ensiapuun ja siellä sit ottivat kokeita yms. Jäätiin sitten osastolle vauvan kanssa. Siellä sai suonensisäisesti antibioottia ja nyt kotona suun kautta.Pissanäytteitä vien ensviikolla ja sit ennen varjoainetutkimusta,missä katotaan virtaako pojalla virtsa takaisinpäin putkessa.
Oli aika kamalaa kattoa poikaa sairaana ja pisteltävänä :ashamed:

Nyt kaikki onneks hyvin ja poika oma ittensä. Antibiotit tosin käy mahaan ilmavaivojen lisäks,mutta koitetaan noita maitohappobakteerikapseleita ottaa...

Meil on muutes pojalla kanssa melkoinen kaksois leuka. :D

nyt täytyy taas mennä.poika vaatii huomiota...
Repa ja poika 1kk
 
Repa :hug:

Täällä poika oli jo ennen kahdeksaa aamuvirkkuna hereillä ja VAATI huomiota aina kun laitoin silmät kiinni alkoi kauhea mesoominen ja huutaminen... On se kivaa kun äiti ei ole aamuvirkku, mutta poika pakottaa... Toivottavati tänää tulisi hieno ilma että pääsisi kävelylle.

Nyt täytyy keskittyä aamupalan syömiseen, niin kauan kun poika viihtyy sitterissään... :wave:

Hyvät viikonloput kaikille :wave:

tmvk ja PikkuJätti 6vk 3pv
 
Huomenta!

Repalle jaksuja :hug: !

Täällä kans yks äiti jolla silmät ristis ;) ...tyty heräs puoli seittemältä...nyt kylläkin meni jo päikkäreille...mut enhän mä saa unta enää...arvatkaas kuka on illansuussa kun nukkuneenrukous :LOL: ...en ole yhtenäkään iltana voinut viettää niin sanottua "laatuaikaa" vaikka tv:n ääressä...samaan aikaan noin klo: 22 - 23.00 ollaan tytyn kans kuorsattu täyttäpäätä :LOL: ! Mulle on hirveen tärkeetä ollu, et lapset on ajoissa nukkumassa ja äippä saa illalla naatiskella...no siihen pyritään sitten joskus ;) !

Aurinkoista ja mukavaa kesäpäivää kaikille ( täällä Kotkas paistaa tällähetkel...) B) !

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 5vkoa :heart:
 
tmvk paljonko ne tutit tuli kaiken kaikkiaan maksamaan??? Eikös ne ollukki semmosia jotka kävi 3kk etiäpäin, vai luinko ihan väärin kiireessä???

täällä ei ihmeellistä... Ristiäisten ja kesälomareissun suunnittelua... Vauva voi hienosti ja saa viikon päästä nimen. Yöt menee mukavasti ja elämä on mukavaa kaikin puolin. Tänään kävin hikoilemassa pumpissa. josko paino pikkuhiljaa laskis.

birdie +ahmatti 7 vkoa
 
birdie: Vähän vaja 13? en tarkkaa muista, kun on vielä katevarauksissa kun maksoin visa electronilla. tutit on 3-36kk, mutta mun mielestä inan verran pienempiä kun esim. ainun tutit. Mutta siellä oli erimuotoisia ja kokoisia imuosia silikoonia tai luonnonkumia.

mut nyt mentävä nukuttamaan pikkujätti
 
Rinnalla kiukuttelusta Löytyy täältäkin :( Eilen ilmeni ensimmäisen kerran ja tänään jatkuu - pahempana kuin eilen, jos mahdolista. Alkaa ihan punaisena huutamaan tissillä ja riuhtoo itseään ja lyö nyrkeillä tissiä. Ja äsken kun annoin sitten sen normaalin "iltapullon" niin piti oikein tehdä töitä, että otti pullon suuhunsa :eek: Mutta sitten, kun onnistui niin imi ahnaasti. Nyt huutaa kuin syötävä miehen sylissä ja minä mietin, että mitäs voisi vielä tehdä: pylly on pesty, vaipat vaihdettu, puhdas yöpuku päällä, syötetty molemmat tissit+70ml ja vielä vaan huudetaan :ashamed: Pitänee koittaa tarjota tisua vielä, jos kyse on läheisyyden tarpeesta.

Mistä tässä voi olla kyse? Ilmeneekö tällaista muilla kuin meillä osittain imettävillä?
 

Yhteistyössä