***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

koukkuun oon jäänyt mäkin, aina en jaksa kirjotella mitään mut lukemas toisten kuulumisia olen käynyt aina kun kerkiän.

meillä tyttö ei tällä hetkellä viihdy itekseen, sylissä kyllä, meillä asustaa siis oikea sylivauva, no eiköhän tuo rupea yksikseenkin viihtymään kun ikää karttuu, tuntuu olevan kovin herkkä kitisemään ja itkemään vaikkei meidän vanhempien mielestä ole mitään itkettävää kun ollaan esim.juur syöty, kuivat vaipat, just herätty päikyilt niin silti itketään ja tutti ei auta rauhoitteluun vaan on päästävä syliin :D

miten teillä vauvat nukahtavat unille? meillä aamun ekat unet nukahtaa suht hyvin kun käydään heti 8 jälkeen vaunuttelemassa niin nukkuu päivän pisimmät unet mut seuraaville unille ei nukahdakkaan niin helposti, huutaa täyttä kurkkua, ei auta silittelyt, ei tutti mut syliin rauhoittuu ja siihen usein nukahtaakin, ja sit kun yrittää laskea tyttöä sylistä esim. vaunuihin niin herää ja sit itketään suoraa huutoa ja rauhoittuu syliin kunnes lopulta huudon säestämänä väsähtää unille ja sit iltapvästä/illalsta ei unille tahdo saada ollenkaan ja torkkuu unten maille hetkeksi kunnes itkuhuuto säestys taas alkaa. onneksi yöunille nukahtaa hyvin mut eipä ihme kun on puol päivää huutanut.. tällästä on ollut nyt kolme päivää, aiemmin nukahti ihan hienosti itekseen ja viihtyi hyväntuulisena yksikseenkin. nyt harvemmin saa hymynkin tulemaan, liekö masu vaivaa vai onko kyse jostain lievästä koliikista?!
 
london calling meilläkin ollaan kaksi kielisiä. Minä puhun lapselle suomea ja isä norjaa. Kotikielenä norja. Yritän kovasti pitää huolen siitä, että tyttö oppii suomen minulta.
lapsen tarkastamisesta minäkin käyn aina päiväunilla tarkastamassa, ja yöunillakin jos olen hereillä. tupakasta vielä, että riski liittyy enimmäkseen perhepetiin, eli birdie, jos ette sillä tavoin nuku niin ei huolta.
viihtymisestä meillä tyttö viihtyy pätkiä yklsinään ja niinä' hetkinä teen kotitöitä ja omia juttuja. Vauva on keksinyt kätensä nyt, joten viihtyy pitkiäkin aikoja käsiään seuraten ja leluja siirrellen. Naureskelee kovasti uusille taidoilleen.

Isä ja äiti tulevat huomenna tänne. Olen ihan innoissani. Näkivät vauvan viimeksi kuukausi sitten. :)
 
Kurpitsa; Paljonko teillä ollaan kerralla valveilla? Mä pääsin tosta ongelmasta kun aloin hieman elää kellon kanssa... eli jos menee överiksi niin käytännössä silloin hermotus toimii täysillä vaikka olisi kuinka väsynyt tahansa. Mä pidän max 2h valveilla, yleensä 1,5h on riittävä ja sit alkaakin olla vähän levoton (sätkii ja komentaa) sitten heti unille. Ja vaikka hän olisi hyvän tuulinen vielä 1.5-2h jälkeenkin niin laitan omaan sänkyyn nukkumaan tai vaunutteleen. Meillä nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn, olen vain jättänyt sen kummempia silittelemättä. Toi hermotusjärjestelmä on mielenkiintoinen, nimittäin mun mies viihdytti maijaa kun alkoi kätiseen oli kuin särkänniemen huvipuistossa =) noh tästähän seuraa että hermotus aktivoituu entisestään ja loppua ei ookaan vaikea arvata - huutoo tunti putkeen. Hermotuksen ylimenon voi estää totaalisella rauhoittumisella ennen todellista uni aikaa eikä mitään ylimääräistä aktivoivaa puuhaa vauvalle. Pari viikkoa sitten aloitin elämän kellon kans ja alkuun oli hankalampaa mutta nyt on selkeä rytmi ja boonuksena ollaan tämä viikko saatu nukkua yötkin putkeen (tosin siirrettiin toiseen huoneeseen), toivottavasti tästä olisi apua =)
 
Elikäs meidän mies syntyi 30.5. Synnytyspaikkana oli Kys, pituutta 48cm ja painoa 3140g.

IMETYKSESTÄ: Tähän asti ei oo tarttenu pullosta antaa, mut eilen illalla oli aika ankeet tunnelmat monella tavalla.. varmaan vaikutti herumiseen heti. Tuntu,että pieni vaan huusi ja huusi ja ajattelin heti tietty,että ei saa evästä tarpeeks ja annoin sit pullosta. Hyvin maistui pullostakin :p Aluksi vähän ihmetteli pulloa,että mitä ne mun suuhun työntää,mut kyllä hän sit hoksasi,että sieltähän tulee maitoa :kieh:

VATSAVAIVOJA: Meidän pojalla on ollu alusta sti. Vähän aikaa syötön jälkeen alkaa aina huuto ja oikein jäykistelee itseään.. sit saa röyhtästyä ja pierastua, niin heti helpottaa :LOL: Esikoinen huusi mahaansa enemmän,mut tuntui, että se ei noin nopeesti saanu niitä ilmoja pois mahastaan.
Nyt en oo ihmeemmin miettiny omia syömisiäni. Esikoisen kanssa mietin koko ajan,että ilmavaivat on seurausta omasta ruokavaliostani. Nyt ainoastaan kiinnitän huomion siihen,etten ennen syöttämistä juuri juo kahvia ja suklaata vältän. Ruisleipääkään en ole kyllä syönyt.
Cuplatonia kokeilin esikoisen kanssa,enkä huomannut siitä sen ihmeempää vaikutusta,joten nyt en olekaan pojalle niitä antanut. Voi olla,että jollain toimii...

Painosta: POjalla on noussu paino hyvin. 3vk ikäisenä oli viimeksi neuvola ja painoa oli jo 4110g ja pituutta 50cm :D Seuraava neuvola on ensi viikolla, silloin ikää tulee 6vk.

HERKUT! Raskauaikana opettelin syömään herkkuja päivittäin, nyt sit myönsin olevani ihan riippuvainen siitä makeasta! Päätin,että nyt loppuu herkujen syönti,niin tippuu varmasti painokin. Nyt olen ollut viikon herkuttelematta ja tämä alkaa jo sujua :D MInua auttoi se,kun heitin kaikki keksit ja suklaat yms vaan suoraan roskiin. Helpompi on kaupassa olla ostamatta mitään. Sit oon natustellu näkkäriä ja porkkanaa kun on iskeny imelän tuska.

Hyvää kesää kaikille!! (Jospa tämä tästä vielä kunnon kesäksi muuttuisi)
|O

-Minzki-
 
Tervetuloa minzki =) !

Annaliina,

Sain tänään tilaamani[/b]Manducan...mä olen aina hiukan hidas uusien juttujen opetteluun, joten tänään olen yrittänyt ährää repun kanssa :ashamed: ...tytyn jalat olivat "sammakkoasennossa" ...pylly alempana kuin polvet...aika hassusti :) ...sitä repussa olevaa "pienentäjää" en osannut käyttää tyty jäi liian ylös :/ ( sitä piti käyttää 6 kiloon saakka)....vaatii kyllä harjoittelua kapineen käyttö ainakin minulla :LOL: :LOL: ...mutta varmaan on hyvä kun oppii sen. Miten sait kiinni takana olevan hihnan??! |O
 
joo, kyllä mäkin oon koukkuun tähän palstailuun jääny!!! Helpottaa ku saa jakaa asioita muiden kanssa.. Ja että samoja mietteitä on muillakin..

Yksinolosta
välillä viihtyy hyvinkin ittekseen alustalla ja toisinaan saa poikaa liikutella sitterissä pitkin taloa :) kantoliinaa kun en jaksa aina viritellä. Tänäänkin tehtiin pyykkihuolto yhessä.. Ja nyt napottaa mun sylissä..

hyvää kesää myös täältä!
 
tervetuloa mintzski
vauva nukkuu ja äiti on koukussa palstailuun. Te vaan olette ihan parhaita täällä. varsinkin kun asun eri maassa enkä tunne montaakaan täällä jolla on pieniä lapsia. Täältä saa ihanasti vertaistukea.
 
Meilläkin poika on alkanut viihtyä itsekseen leikkimatolla. Mutta auta armias jos ajattelenkaan tehdä kotitöitä niin jo alkaa kitinä.. Joten istuskelen sitten vaan tietsikan ääressä.. :LOL:
Matamimimmi: Piti oikein katsoa minkälainen on manduca.. :| Ihan mahtavan oloinen vekotin.. Siinä kun pystyisi kantamaan meidän 3-vuotiastakin.. =) Meillä on vanha kunnon baby björnin rintareppu ja sit sellanen brasil taskuliina, mut sitä en oo vielä käyttäny.. rintareppua kyllä, nukahtaa siihen yleensä heti, ulkona käytän.
Voi kun tää jätkä on tällainen sylivauva. Sylissä nukkuu lähinnä.. Katselin just netistä häkkisänkyjä, jos hommais sellasen tälle kun ei kerta kehdossa viihdy.. eikä kyllä mahdukaan kauaa.. äp-laatikon kokoinen on.. Kaverilta saisin kyllä lainaan, mutta en haluais valkoista.. :/
Esikoisen aikaan tarkkailin jatkuvasti kans että hengittääkö vai ei, yölläkin vaikka hänkin vieressä nukkui.. :(
 
Annaliina,

Hokasin asian äsken...kun ajan kanssa tutustuin reppuun :D ...tyty on ollut tosi känkkis tänään, joten repun kokeilu ei ole onnistunut kunnolla... :| tyty viihtyy kyllä liinassa hyvin...eilen illalla olin ulkoilemassa pitkän tovin ja tyty uinui liinassa =) . Manduca on niin samantapainen kuin liina, että uskon tytyn viihtyvän myös siinä...
 
London calling ja katrinainen, liityn joukkoon. Paitsi että meidän pienestä varmaan tulee kolmikielinen. Mä puhun sille tietysti suomea, isä puhuu italiaa ja keskenämme puhutaan englantia, mun italia kun on ihan alkutekijöissään vielä. Vähän hirvittää, että mitä ipanan suusta tulee ulos sitten kun puheen aika on, ettei menis ihan sekaisin. Yksin vanhempi, yksi kieli -periaatteella silti koitetaan mennä, eli vauvalle ei kumpikaan puhuta englantia. Onneks mulla on englanti niin vahva ja miehellä 15 siellä asutun vuoden jälkeen täydellinen, että lapsi ei ainakaan väärin sitä opi vaikkei se kummankaan äidinkieli olekaan. Italiaa alan ipanan kuullen puhumaan vasta sitten kun sekin ymmärtää, etten osaa sitä täydellisesti. Ettei vaan toista sitten mun virheitä. Ja hyvällä tuurillahan ipana vielä oppii englantiinkin aksentin kummisedältään, joka on skotlantilainen. Lisäksi vauva kuulee usein myös ruotsia. Olen siis ihan varautunut siihen, että kielellinen kehitys saattaa olla normaalia hitaampaa kaiken tän keskellä. Eikä ihme. :)
 
Marmotta, London calling ja katrinainen Meillä on kans kaksi kieltä suomi ja ruotsi. Esikoinen puhuu sujuvasti molempia, hän on ruotsinkielisessa tarhassa. Meillä molemmat puhutaan omaa kieltämme. Toiminut meillä oikein hyvin ja poika osaa vaihtaa oikean kielen ihmisen mukaan.
 
taalla myos koukussa, tyty nyt rinnalla ja pumppaus pullo kattilassa kiehumassa. lypsan neidille tuoretta maitoa yoksi ja sitten pakkasesta lisaa. Meilla mies syottaa vaavin nain perjantai oisin, jotta saan yhdet kunnon unet :D .

[/b]Marmotta meilla mies kaksikielinen afrikaans ja enkku, miehen isa afrikaans kielinen ja aiti enkun, mies afrikaans kielinen, mutta sisarrukset enkun. Sekavaa? Mies sanoo etta aikoo vaan enkkua puhua. voi kun saa sitten ihanan skotti aksentin teidan vaavi.

hyvat viikonloput, huomenna yritan buukata meidat vauva uintiin

lc
 
weiss
Kiitos uudesta pinosta!

Te ootte taas hirviästi ehtineet kirjoitella. No alkuun meiän kuulumisia: 2kk neuvolassa painoa oli miehelle kertynyt 5700g ja pituutta 58cm. Ruoka-aikana on siis mies ollut kotonna.. ;) Mutta.. lähete laitettiin etiäpäin, kun miehellä on enemmän ihottumaa, kuin tervettä ihoa. Osaatte varmasti kuvitella, kuinka meillä nukutaan päivät ja yöt.. :'( :'(
Itkua ja huutoa.. Onneksi kuitenkin poika kasvaa.

Omasta painosta: 5kg, eikä lähe mihinkään.
Poika: :hug: Mie pelkään ihan mielettömästi tuota kätkyt juttua ja oma väsymys saa miut välillä ihan hyppimään seinille..
Herkut: Karkkia kuluu säkkitolkulla! :D

Tervetuloa uudet! :flower:

Mukavat viikonloput kaikille!!!

weiss ja Anton 2kk :heart:
 
Heips,

oottepa olleet ahkeria -itse oon ollut mökillä. heti koneelle kun pääsee kotiin. oonko riippuvainen :D no, ainakaan perhe ei kärsi. Ella tyttönen tuossa vieressä ähisee ja paukuttelee -muut nukkuu.

paino,pituus yms. Olen kaukana kääpiöstä. Pituutta sellaset 179cm ja painoo 98 nyt. Et sellaset 10kg jäljellä ja sit vois viel nipistää sellaset 5kg ainakin. Sit olisin niin onnellinen.

Sain just luettuu kaikki jutut ja nyt kun ajattelin alkaa kirjottaa neiti hermostu. Pitänee lopettaa ja antaa tissii.

Merika ja Ella 6vko :heart:
 
täällä ristiäiset pidetty, huh! herkkuja tietenki kauheasti jäljellä. mums. Sofi Adele tuli nimeksi. vatsavaivat alkaa täällä varmaan helpottamaan, ikää on nyt 7 viikkoa. ei ainakaan niin älytönttömiä itkukohtausta enää oo ollu. neiti on välillä itse aurinko mutta sitte taas kaipaa viihdykettä. minkäs ikäisinä vauvat kiinnostuu leluista? Meidän neiti ei kauheasti viihdy lattialla, mutta tänään oli jopa 15 min siinä ihan yksikseen. yritin laittaa jotain kivoja leluja siihen viltille kans että jos niitä kattelis, ja pikkuisen tais niille poristakin.
toivottavasti nämä kesäsäät paranee pikkuhiljaa!

riinak ja Sofi 7vk
 
Mä yritin kans elää kellon mukaan. Päivät meni todella loistavasti, mutta öistä on tuli ihan kammottavia. Meillähän poika on saattanut valvoa 6-7 tuntia pikkunokosilla päiväsaikaan, mutta yöt on nukuttu max kahdella syötöllä. Noh nyt on sitten valvottu kaks yötä niin, että hereillä on oltu puolen tunnin-tunnin välein. Joten kokeilen tänään palata vanhaan malliin ja katotaan tuleeko muutosta. Äiti on muuten aika väsy :(
 
Huomenta!

Täällä kans yks väsynyt äiti ilmottautuu :/ ...tyty känkkäs koko eilisen päivän ja illan...kävi normaalisti nukkumaan 22 ja heräs klo: 3.00, sitten tisuteltiin tiuhaan koko aamuyö :( ...et hiukan mulla silmä luppaa...toivottavasti tää päivä on parempi...taitaa olla taas tytyllä tiheän imemisen päivät menossa...on silloin aika känkkis ja imee "tyhjiä pusseja" :kieh: ...onneksi menee ohi ja sitten imetys helpottuu =) ! Vielä ollaan täysimetyksellä menty ja yritän jatkaa...vaikka välillä tuntuu, et ei jaksais ja menee hermot :ashamed:

Täällä sataa...taas...tylsää

Mukavaa lauantaita!

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 7vkoa :heart:
 
Meillä oli eilen erikoinen ilta; oltiin kaupunki festareilla maijan kanssa kun kaverin bändi oli soittamassa. Lähettiin kotoa 7 aikaan ja maija söi festarihumussa ja alkoi sitten yöunille kasin aikaan rockin pauhatessa. kotiin tultiin 23. Ipana jatkoi unia ja heräs neljältä syömään. Olihan reissu ja erittäin mukava =) me nähtiin kavereita ja nautittiin elämästä täböllä! B) Joskus näinkin, maija on todellinen iltatähti, äiteen Rakas. :heart:
 
Täällä taas.

Koukussa palstailuun taidan olla minäkin. Aikoinaan aloitin, kun yritys oli päällä siihen meni ½ vuotta ja sit odotusaika ja edelleen pitää päivittäin käydä ainakin kerran lukemassa kuulumisianne vaikka joka kerta ei tulekaan itse kirjoiteltua.

Menkat: Nyt on pari päivää ollut pientä tiputtelua mitään suojaa en ole vielä tarvinnut, mutta pyyhkiessä tulee vaaleanpunasta. Tässäkö tämä nyt sitten oli :( Toisaaltaan hyvä, jos sitä uutta pikkuista vielä haaveillaan. Tosin taloudellisesti tulee tiukkaa tekemään jollen tässä välissä ehdi löytämään töitä ja niitä ehdi edes sitä puoltavuotta tekeen ennen uutta äitiyslomaa.

Nyt on äidin ihka "omaa-aikaa" mies töissä, isommat lapset katsoo lastenohjelmia ja pikkumies nukkuu.... Sää on tosin ankean harmaa ja juuri alkoi saderopisemaan ikkunaan. Sellaista se on Suomen suvi.

Jossu & Hemuli 7vkoa+4pv
 
weiss
Harmaata huomenta!

Mie aattelin nyt tänne purkaa, kun tuntuu niin paskalta kaikki. Mie oon aivan loppu yö valvomisista, kun pikkuinen itkee mahaansa, aina hetkeksi rauhottuu, kun saa kunnon pierun törähyksen ulos. Ihottumaa on kirjaimellisesti päästä varpaisiin. Onneksi sen ajan pitäisi tayssiin pian tulla.
Mies ei paljoa jaksa ottaa kantaa ja tuntuukin, jotta kaikki muu on tärkeämpää. Ystävien kanssa ei voi näitä asioita jakaa, kun kenelläkään ei ole allergisia lapsia ja aina oon jäänny esikoisenkin kanssa yksin. Mie oon se joka hoitaa ruoat, rasvaukset ja lääkkeet, mie oon se joka tietää mitä tehdä, jos lapsi saa pahan allergisen reaktion jostakin ja nyt se sama rumba alkaa pienellä. Ei, mie jaksan sen kun on pakko, mutta olisi kiva kun edes joku jaksaisi tukea ja kannustaa. Pelottaa aivan hirvittävän paljon että paljonko niitä allergioita pläjähtää testeissä. Käykö niinkuin esikoisella, jotta koko ruokavalio karsittiin ja jälelle jäi 2 ruoka-ainetta (esikoinen oli sentään jo 5kk). Pitäisi pystyä valmistautumaan monen vuoden valvomisiin ja itkuihin, selittelyihin lapselle ja koittaa kannustaa pientä itseään kasvamaan ja hyväksymään ittensä, vaikka onkin joka puolella omat eväät ja osata oikein vastata kysymyksiin, jotta miksi mie en saa syödä. Mie tiiän, että saan olla onnellinen ettei ole vakavampaa tai kehitysvammaisuutta, mutta aina ei jaksa näidenkään asioiden kanssa. Mie itken tuon pienen takia, tuntuu niin pahalta katsoa, kuinka toista sattuu ja kuinka paha on ihon alla olla. Mie itken, kun tiiän mitä toinen joutuu vielä käymään läpi, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Vaikka mie jo raskausaikanna tähän itteäni valmistin, niin kuitenkin kirpaisi, jotta joko nyt, hän on viellä liian pieni. Eihän tuo pieni ole tehnyt mitään pahaa, MIKSI?!
Mie oon nyt väsynyt ja yksin ja oli pakko purkaa, huomenna varmasti paistaa taas tai sitten ylihuomenna, eikä asia tunnu taas niin pahalta vaan meiän arjelta, joka allergioidenkin seasta on ihanaa.. Mie niin paljon rakastan tuota pientä, niin paljon, että sattuu..
Anteeksi.. :ashamed:
 

Yhteistyössä