***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

Jaahas, täällä on näemmä kaikki äiditkin neuvolavaa'alla punnittavia :) Itse kilpailen ihan toisissa tonniluokissa, eikä pituuttakaan ole kuin 168cm. Tosin taas päivällä naapurin täti oli niin kohtelias, että totesi: "kun olet niin hoikassa kunnossakin". Mä en oikeesti kehtaa laittaa edes painoa tänne, kilo vähemmän on kuin odotuksen alkaessa, mutta vielä n. 13kg matkaa normaalipainoon. Tosin siitä on n. 7 vuotta, kun viimeksi olen niissä mitoissa ollut ja silloin pääsin juoksemaan suunnilleen 100km/viikko, nyt menee 15-18km. Tänään yritin kolmatta kertaa käydä salilla ja sainkin tehdä 30min )ennen tein 1,5h (tosin nyt teen vatsat kotona, en salilla n.20min. Keskimmäinen poika oli vaunulenkittämässä typyä sillä aikaa. Tänään on taas ollut valvomis/kantamispäivä.
Meillä valvotaan tyypillisesti 2 päivää ja kolmantena nukutaan. Yöllä typy herää 2-3 kertaa syömään. Syö minusta jatkuvasti, mutta ei huoli korviketta millään. Ajattelin muutaman viikon päästä viimeistään alottaa perunan ja porkkanan, kun on tuommoinen virtahepo ruokahalultaan.

Nyt pitää alkaa taas hommiin, kun viimein sain typyn taintumaan.

Carmen: Kiitos vastauksesta! Soitin tänään neuvolaankin ja kysyin terkkarin mielipidettä lisämaidon antamisesta. Hän oli myös sitä mieltä, että voin antaa illallla lisäksi korviketta. Ja hänkin sanoi, että tyttö ei välttämättä kauaa tarvitse lisämaitoa, välillä kannattaa kokeilla tuleeko tyytyväiseksi ilman. Kysyit tiheän imemisen kaudesta...meidän Jessillä on jatkuva tiheän imemisen kausi :D , varsinainen tissittelijä! Ei vaan, kyllä imemisajat on pikkasen alkaneet lyhentyä, ekan kuukauden istuinkin pääasiassa sohvalla ja imetin. Nyt ehdin tehdä päivän aikana muutakin.

Ristiäisissä tarjottiin kala- ja kinkkuvoileipäkakkuja, mansikkatäytekakkua, mariannetiikerikakkua, kinkku- ja tonnikalakierteitä (pikkupitsojen tapaisia), unelmatorttua, kahvia, teetä ja mehua.

Heips,

Mina myos kaapio, mutta kuulun siihen sumo luokkaan :D , painoa tuli yli 20kiloa reippaasti ja 10 jaljella lahto painoon eli pituus 157cm ja paino noin73kg, olin tosin jo pyoreahko ennen raskautta.

Makean himo Marmotta taalla myos Sainsburyn valkosuklaa- vadelma keksit ihan ykkonen :wave: , suklaa ym kelpaa. Onneksi en nyt niin valita sipseista ym jutuista.

Ristiaiset Meilla nimenantojuhlat on 2/8, Kuoharilla kilistellaan ja kakkua poytaan seka suolaista myos, taytyykin kayda ikeasta hakeen halppis kuohari lasit... Nimi me ollaaan jo rekistroity eli Freyja Anais Sirkka ja ens viikolla haetaan Suomen passia, kansalaisuuden on jo saanut.

Poika :hug: Mina tarkkaan monta kertaa yolla etta tytto hengittaa kun oon laskenut sen omaan koppaan. Paivalla myos jatkuvasti tarkistan. Jotenkin vaan taytyy varmistaa etta tytto hengittaa. Katkytkuolemaa pelkaan kans. Aamulla 6 jalkeen yleensa typy heraa ja mies ottaa sen viereensa, etta saan hieman nukuttua lisaa. Muutaman kerran oon ollut ihan hukassa kun oon herannyt kesken unien ja en oo muistanut etta oon laittanut tyton takas omaan petiin...

Nyt lihapullien tekoon, meilla on typyn 2kk synttarit.

LC

Kauhian lyhyitä ootte kyllä. Mä olen aina luullut olevani jokseenkin normaalimittainen, mutta tässä porukassa tulee kyllä epänormaali olo näiden 175 sentin kanssa. :)

Korvikkeen antajat, kauan sellainen korviketölkki yleensä kestää? Siis onko niissä pitkällä se parasta ennen -päivämäärä? Oon pitänyt kaapissa varmuuden vuoks muutamaa purkkia korviketta ja tänään ajattelin testata, huoliiko neiti niitä edes, mutta niistä olikin päivämäärät ummessa jo. Muutama viikko sitten ostin, onko niissä sitten niin lyhyt se säilyvyys, vai olikohan ne vaan pyörineet kaupassa kauan. Ja saako muuta kun Semperiä pienissä tölkeissä? En ollut löytävinäni muuta kun sitä, muuten ne oli isompia kokoja tai isommille vauvoille.

Täytyy siis koittaa tota ruokapäiväkirjan tekemistä jos auttais :D mutta mulla on tosi epäsäännölliset ruokailu tottumukset joskus voi olla päivä kun syön vähän ja toisena päivänä vähän enemmän :whistle: vaikka tiedän että jos imettää pitäisi muistaa syödä ja terveellisesti..

Jotenkin omaa oloa helpottaa kun kuulee ettei ole ainoa jolle herkut maistuu ;) :D

Jospa mäkin taas näin pitkän ajan jälkeen kirjottaisin...kauheen vähän jaksaa nykyään toimertua. :ashamed:
Toivottavasti en nyt ihan ole joukosta pudonnut.

rinta/pullo-ruokinta: Täysimetyksellä mennään täällä. Olen sitten pumppaillut talteen jos itsellä on ollut sellaista menoa että ilman poikaa olen lähtenyt enkä ole päässyt takaisin ennen seuraavaa syöttöä. Mutta maitoa tuntuu riittävän hyvin ja kivasti tuntuu poika kasvavan.

Rokotustutkimus: Meille on myös tullut kutsu moiseen, mutta ei olla vielä oikein osattu päättää osallistutaanko.

Sylittely Nukkuvaa lasta meillä ei herätellä syliin ottamista varten mutta muuten kyllä paljon on muidenkin sylitettävänä. Varsinkin mun äiti tykkää poikaa paijailla, kun taas anoppia ei kauheesti se kiinnosta vaan esikko ennemminkin. Ensimmäinen on tietty jo niin touhukas taapero että se helposti kyllä viekin kaiken huomion itseensä...varmaan saa enempi poikakin huomiota sitten kunhan vähän kasvaa.

Painon kanssa täälläkin tuskaillaan. 4kg noin suurin piirtein vielä lähtöpainoon joka otettiin ekassa neuvolassa ja 8kg olisi matkaa siihen tavoitepainoon.
Aika tiukassa vaan tuntuvat kilot olevan, eikä lähde vaikka koittaa vähän jotain tehdäkin. Mutta just tuon imetyksen takia ei uskalla ihan kauheella puhdilla alkaakaan tuota painoa pudottamaan....

Mutta niin paljon oli taas luettavaa että mini mies jo kutsuu tuolla.

Liro ja minimies

Poika Mulla myös tapana tarkistella, että tyttö hengittää. Erityisesti aamupäiväunien aikana käyn muutaman kerran kurkistamassa vaunuihin ja illalla kurkistelen vauvan sänkyyn. Ehkä tuo tarkisteleminen vähenee vauvan kasvaessa.

Marmotta Nan-korvikkeessa on aika pitkä päiväys. Ostettiin tällä viikolla muutama purkki ja päiväystä on 24.12.08. Tuttelit meni meillä myös vanhaksi ennen aikojaan, kun päiväystä oli ostohetkestä vain 2kk eteenpäin. Pienissä parin desin purkeissä myydään noita kumpaakin.

Meidän tyttö söi taas tänä iltana 80ml vaikka oltiin tissitelty pari tuntia ennen sitä. Nukahti vasta ihan äsken, mutta täytyy todeta, että näistä meikäläisen tissukoista ei vaan riitä ruokaa iltaisin :( . Itkuakin piti jo tuhertaa :'(, kun en pysty omaa vauvaani ruokkimaan kylläiseksi. Tiedän kyllä, että tää saattaa olla vain ohi menevä vaihe.

Helpottavaa kuulla et oikeesti en oo ainut joka tutkailee..ehkä vaan muut ei ilkee tunnustaa mun tuttavapiirissä tekevänsä samaa mut mä oon aika avoin luonne ja kerron joskus jopa miehen mielestä liikaa ystävilleni ;)

Marimint: Älä itke suotta :hug: Hyvä äiti sä oot kun huomioit sun lapsesosesi tarpeet ja se on pääasia.
mä antasin mielälläni välillä pullostakin...mut eipä isännälle enää kelpaa huuto on ihan kauhia jos joku pulloa tyrkkää. voip olla et minimatka sunnitelmat muuttuu niin et lähdetäänkin koko perhe kun eihän sitä toista voi päiväksi jättää jos ei kelpaa muu kun äitin maitoautot.

Meillä muuten poika viihtyy välillä pitkiä aikoja lattialla "leikkien"..mulle tulee välillä huonoomatunto kun siinä aikana koetan tehdä kotitöitä pois...annatteko te muut vauvan olla itekseen jos viihtyy vaan seurusteletteko siinä samalla?

Takapuolta pakottaa julmetusti kun eilen stepperillä pyyhälsin eilen sulattelin rasvoja...nyt aamu toimille

Luulenpa, että tuo tarkistelu on meillä äiteillä ihan verissä =) Minäkin käyn aika ajoin katsomassa ja jopa tökkimässä poikaa jos ei inahtele. Ja välillä ihan vaan makaan vieressä ja vahdin :LOL: Siitäpä tulikin mieleeni, että kun meillä on näitä sopeutumisvaikeuksia eli poika väpättelee ja hengittelee aika ajoin nopeaankin tahtiin, niin onko muidenkin vauvat tosi epätasasia hengittäjiä? Mulla nousee aina välillä tuskanhiki kun seuraan poikaa nukkuessaan kun välillä tulee hengityskatkoksiakin....en muista millään, että oliko vanhemmilla pojilla samaa tässä iässä vai pitäiskö tässä oikeasti huolestua?

Annaliina: meillä on katkoksia..yksi päivä sain melko sätkyn sen tiimoilta poika makas mun vieres ja mä siinä ihailin vauvaa ja sit tuli katkos..meinas oma sydän vetää miljoonaa siinä vaiheessa ja kylmä hiki tuli.

poika04, kyllä täälläkin tarkistellaan hengitystä. Tuo kun vetäsee yöllä 8 tuntia heräämättä, niin jos jossain vaiheessa herään...heti katson hengityksen. Joskus iltasin en meinaa saada nukuttua, kun alan ajatella kätkytjuttuja...
Jos vaan hetken viihtyy ilman seuraa leikkimatolla tai sängyssä mobilea katsellen, niin en ole seurustelemassa. Äkkiä aina jotain tekemään tai esim. pojalle ruokaa antamaan tms.

kiva että muutkin mietiskelee välillä tota kätkytkuolemaa.. Mutta tosiaan, jos niitä sattuu 20/vuosi niin riski että osuu kohdalle on minimalistisen pieni!!! Mä stressaan tosta kun tupakoin silloin tällöin, että onko siitä nyt sitten merkittävää haittaa. En siis imetä, joten ei joudu vauvan elimistöön mitään myrkkyjä.. Ja perhepedissäkään meillä ei nukutua. Eli ei varmaan tarvii stressata tosta??? huono tapa, ja täytyis pistää stoppi sille..

Toi ruokapäiväkirja on oikeesti ihan hyvä keino. Vähentää turhaa napostelua kummasti kun näkee miten paljon turhaa energiaa esim karkeista saa!!! Kävin aamulla vaalla ja 65 kg näytti. Nyt sitten laskin paljonko 60kg kuluttaa (tän hetkinen tavotepaino, josta on hyvä jatkaa..) ja sitten paljonko pitää energian saantia vähentää, jotta kilo lähtee kahdessa viikossa.. Ei siis ankara dietti, kun saa 8000 kj popsia jos vaan liikkuu!!! Mä olin eilen spinningissä ja oli kyllä ihanaa!! Tänään taas salille!

pojalle ei tullut mitään oireita rota-rokotteesta!! Tyytyväisenä nukku yön, heräs kerran syömään ja päivä startattiin seiskalta! Nyt makoilee lattialla ja jokeltelee kamalasti!!!

jos sitä kampeis itsensä suihkuun ja lähtis pojan kanssa vaunuttelemaan!! Täällä on tulossa tosi kaunis päivä!!

mukavaa perjantaita

Huomenta!

Olen minäkin tytyä ehtinyt kurkkimaan, et hengittääkö...ja kerran tökkäsin...kun niin hiljaa hengitteli :ashamed: . Meijän tytyllä kanssa noita katkoksia ja välillä hengittää tiuhaan tahtiin vinkuu ym. et välillä säikyttää. Samoin olen ihmetellyt, kun tytyllä on sellaista nykimistä ...usein kun imetän :/ ..en muista onko aikaisemmilla lapsilla ollut...et kaikkea sitä joutuu pähkäilee...ja huom. mulla on jo kolmas lapsi ;)

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 6vkoa :heart:

Mukavaa kesäpäivää kaikille :hug: !

Matamimimmi68 Kolmas on täälläkin ja näin neuroottinen en ole vielä koskaan ollut. meillä poika oli sopeutumisvaikeuksien takia lastenosastolla ekan viikon. On kuulemma keskushermoston kypsymättömyyttä. Meillä ilmenee epätasaisena hengittämisenä ja jalkojen ja käsien väpätyksenä. On kuulemma aika tavallista, joillakin niitä on, toisilla ei. Mutta itse mietin, että lisääkö se riskiä kätkytkuolemaan kun noita katkoksiakin on. En ole tosin kellottanut katkoksien pituutta. kuulemma alle 30 sekuntia on vielä ihan normaalia ja niitä on melkein joka vauvalla.

Birdie samaa stressaan minäkin eli polttamista. Lakko pysyi hyvin kuosissa odotusajan ja imetyksenkin aikalailla, mutta nyt ei ole maitoa enää tullut, joten...on sitä tyhmä ihminen :eek:

Pikaisella visiitillä....

poika Älä missään nimessä tunne huonoa omaa tuntoa, jos vauva viihtyy yksikseenkin aika ajoin! Sehän on vain hyvä asia =) Kysyin itsekin samaa asiaa neuvolassa - mietin ihan samaa, että tunteeko vauva olonsa hylätyksi tms. - niin täti sanoi, että vauvan pitää oppia olemaan yksinkin. Ja että ihmeessä on äiti siinä vaiheessa, kun toisella tarvii koko ajan olla joku viihdyttämässä tai sylittämässä!

Nyt rakkaat siskot on neuvot arvokkaita: miten voin helpottaa 2kk vauvan oloa, jos on selvästi tulossa flunssaan? Miehellä on kauhea räkätauti ja minä ole ihmetellyt jo kolmatta päivää miksi Nirppu herää heti uuteen aamuun pahantuulisena ja kitisevänä - ei lainkaan hymyilevänä ja aurinkoisena niin kuin nomraalisti :/ No tänään sitten tajusin, kun pimu aivasteli oikein kunnolla, että mitäs jos hän taistelee nyt samaa pöpöä vastaan kuin mikä isällään on!!!
On tosiaan ollut aikas hankalat pari päivää: ei kelpaa sohva, sitteri eikä leikkimatto, ei kelpaa ruoka eikä syli, uniltaan herää jo valmiiksi haukottelevana ja väsyneenä jne. Vanhat leikit eivät naurata ja muutenkin on jotenkin "flegu" koko vauva. Onneksi sentään pissaa tulee ylimäärin, kun mielestäni hän syökin nyt paljon huonommin. Vähän aikaa jaksaa imeä ja sitten alkaa parku, kun ei halua väkisinkään tietystikään syödä :ashamed:
Kiva vaan, kun ristiäiset ovat sunnuntaina.... :(

carmen: meillä oli silloin 6 viikon ikäisenä lenssu pojalla. sillä ei nenäkään vuotanut vaan kurkussa lima jurrasi. pari päivää oli noiveampi ja kitisi. mut suht hyvin sit meni. jos ei nenä ole tukossa niin vaikea tietysti jelppiä alkavaa lenssua. suppoja tietty voi laittaa. mut niitäkin taidetaan nykyään suositella vasta 3kk iässä. taisi täällä olla joitakin joille lupa annettu 2kk iässä??
toivotaan et ei pääse lenssu päälle toisella että saa ristiäiset viettää terveenä. :hug:
jos nenä menee tukkoon nii keittosuolaliuosta ja höyryhengitystä helpottamaan.
mut toivotaan et voittaa pöpön ettei päälle pääse...jaksuja sinne :hug:

täällä iltaisin nukutaan ulkona nii pitkään et jatkaa suoraan yöunille sitten. tosin se vaikutus on sitten että yöllä saa syötellä aikast tiuhaan ja tää mamma on aivan väsynyt nyt.
aamulla vie puoli päivää että hereille pääsee. :(

täällä myös kytätään hengitystä jatkuvasti. oon myös yli neuroottinen koko ajan. ja pelkään että jotain sattuu tai tulee. ja väsytän itteni myös jatkuvalla kyttäämisellä... :ashamed: ¨

nemika+jäbä 2,5kk

Birdie en usko et sun tupakoinnillas mitään haittaa on vauvalle...niin moni polttaa odottaessa ja imettäessä (se kyl tekee pahaa) ja terveitä lapsia saavat.

carmen meidäb esikolla oli pienenä nuha niin laitoin sängyn alle höyryävää vettä ja jotain tippoja..helpotti oloa saa apteekista ja tietty nostin sängyn päätyä ylemmäs tai nukutin sitterissä...

Onko kellään Manducan rintareppua? Ostin eilen sellaisen ja mietiskelen, että miten oikein pojan jalkojen pitäisi olla. Kaikki lisäosat ovat aivan liian pieniä tälle jättiläiselle, mutta jalat ovat niin lyhyet, että eivät yllä minunkaan sivuille. Eli laitanko jalat sitten sisään reppuun ja jääkö ne "oikeaan" asentoon?

Kiva kuulla etta muutkin tarkkailee hengitysta. Meidan typy hengittaa valilla epatasaisesti ja sitten monesti kun laittaa koppaan niin rohisee kuin vanha ukko :LOL: . koska on saannollista ja keuhkoista ei kuulu rohinoita kun stetarilla laakarit kuunnelleet niin oon laittanut asian normaali juttu luokkaan. Tosin sinista fleecea en kayttanyt peittona kylmina oina kun varjaa typyn kasvot sinertavaksi ja mami joutuu arvaileen kasvojen varia.

Annaliina ja Marimint
: taalla myos sapsahtelya ja satkimista alkuun. katilo sanoi etta kuuluu kuvaan jos on ennen aikojaan syntynyt. Ainoa onni siina etta joutui oleen laitoksella melkein 2 viikkoo babyn syntyman jalkeen et pysty kysyyn heti naista jutuista asiantuntioilta.

lattialla makuuttamisesta ma myos jatan typyn leikkiin lattialle tai sitteriin katseleen kun touhuan niin pitkaksi aikaa kun han jaksaa, valilla leikin ja laulan sille ja taas touhuan kokoajan kylla selitan et mita teen.

onko muita kakskielisia taalla niin sita vaan et kun puhun suomea tytolle koko ajan ja sitten kun puhellaan miehen kans ennkkua ja jos typy mukana keskustelussa niin mun on hankalaa puhua typylle enkkua, et mieskin ymmartas (ymmartaa suomea jonkin verran) nyt jos sanon typylle jotain suomeksi niin selitan asian miehelle enkuksi. vieraitten aikana tosi hankalaa kun pitas kommunikoida enkuksi typyn kaa. neuvoja?

nyt lahen aamu puuhiin typyn kanssa, herailee sylissa :heart:

LC

Tervehdys.

pituus/paino: Vaikka reilun pudotuksen olenkin onnistunut saamaan on mulla vielä todella paljon matkaa normaali painoiseksi vaikka pituus onkin 170cm. Tosin tutkiessani jotain taulukoita ja niiden normaalin painon arvoja olen ollut normaali painoinen viimeksi joskus 20 vuotta sitten teinityttönä. Joten todella paljon on tehtävää, mutta pienikin pudotus auttaa sokerien kanssa. Kun tarkoitus olisi vielä ainakin kerran olla raskaana :)

tupakoinnista Nuoruudessa tuli poltettu. Sit se vain jäin monenmoneksi vuodeksi. Kunnes rajuhkon eroprosessin (tai niin minä sen koin) yhteysessä tuli aloiteltua uudelleen.
Nykyisen mieheni tapaamisen jälkeen tartuin tupakkaan aina samalla kun siideriinkin. Viime kesä lipsahdin poltteleen vähän enemmänkin, mutta heti raskauden varmistuttua lopetin. Nyt on taas tullut jonkin verran sauhuteltua, kun ei tissimaitoa enään tule. Pahatapa, mutta valitettavasti tällä hetkellä on mulla painonhallinta apuna. Vähentää mun makean napostelua, kun lähdenkin savuille karkkipussin sijaan.

Josu & Hemuli 7vkoa+3pv

Jossu71 Sama juttu täällä. Olin 3 vuotta polttamatta ja paino nousi 10 kiloa, kun karkkia meni. Eron aikaan aloitin minäkin uudestaan ja lopetin kun raskauduin. Nyt kun päätän olla polttamatta päivän, niin het on karkkipussi mielessä :| Ärsyttävää. Se on kumma, miten voin olla viikon paastolla eli syömättä, kuukausia koskematta alkomahooliin ja karkkiinkin, mutta tämä tupakointi on kyllä armottoman tiukassa ja jos lähtee repsahtamaan, niin repsahtaa ihan hetkessä pikkuaskiin päivässä. Noh jospa syksyllä ei enää ehtisi polttamaan kun on muita aktiviteetteja.

VELLIT: jep, tarkoitus olis aloittaa viikon päästä antaa perunaa kera korvikkeen. rupee menemään korviketta sen verran paljon että peruna täyttäis paremmin. näin tehtiin myös esikoisen kanssa että perunalla aloitettiin, maissivelli tuli kuvioihin muistaakseni 3kk ikäisenä..

esikoisen syntymän jälkeen vauhkosin kovin tuosta hengittämisestä ja pelkäsin kaikkea mahdollista enkä aluksi useaan kuukauteen uskaltanut nukuttaa vaunuihin ja sisälläkin pojan nukkuessa kävin vähän väliä tarkistamassa hengittikö ja taisin pariin kertaan tökkiä hereillekin kun nukkui niin levollisesti ( esikoistyttöjen menetys jätti muhun menetyksen pelon niin siksi olin niin vauhko pojan synnyttyä..)
nyt on tilanne eri, pelko ei ole saanut yliotetta ja voin ottaa rennommin ja nauttia tästä vauvaajasta..

PAINO/PITUUS: mä olen 170cm ja painoin ennen raskautta 59kg ja tän hetkinen paino on 67kg ( paino tippunut nyt 5kg sitten synnytyksen )olisin tyytyväinen jos painon sais tiputettua sinne 62kg tietämille, loput kilot tippuu sit itekseen kun töihin palaan, on sen verran rankka työ..

ROKOTUSTUTKIMUS: juu tuli kutsu mut en osallistu, rotarokote varmaan otetaan vaik kallis onkin mut varmuuden vuoksi.

kurpitsa & tyttö 7vkoa2pvää

Mä pidän kans Maijaa itsekseen sen aikaa kun viihtyy, kun on näitä kotitöitä ja tyytyväisenä hän katselee kun minä touhuan. Nyt ollaan sängyllä vieräkkäin ja hän katselee tätä tietsikan ruutua kiinnostuneena. Sit meillä toimii suihku; maija mukaan sitteriin katseleen kun ite suihkuttelen ja se toimii aina, vaikka olisi kuin kiukkuinen likka niin siellä leppyy. Onko muilla kokemusta tästä?Toinen kiukun laannuttaja on mennä hoitopöydälle (meillä kylppärissä) ottaa vaippa pois ja raana päälle - toimii! Aattelin ostaa toiset vaunut talveksi (vanhat isot hyökkäyskiesit), mistähän löytäisi? Meillä on nyt kolmipyöräiset quinny buzzit ja ne on ihqut mut isompi koppa olis kiva ulkona nukuttelua varten talvipakkasilla. =)

Ja vielä yks ps. tää palsta on ihana pakkomielle, oon jääny koukkuun - joka päivä luettava ja kerrottava kuulumisia =) sinänsä jännää että tälläi anonyymisti ollaan kuitenkin "ystäviä" =)

KirsikkaTomaatti, ja meillä on yks se ,että kuivaan hiuksia ja typy on sitterissä vessan ovella katselemassa ja ihmettelemässä.
Riittäiskin että käy joka päivä täällä palstalla....kun mä käyn aina kun vaan yhtään kerkiän. Oon nyt yli vuoden pyöriny täällä...eka vauvakuume, odotus ja nyt täällä. Ja yhtä koukussa ollu joka palstalla..

Yhteistyössä