***TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 heinäkuussa

Herkut,

Juu menee ihan kiitettävästi joka päivä suuhun...tänään mansikoita puolilitraa...titenkin vanilja kermajäätelön kera...eihän ne muuten maistu...suklaata menee myös kiitettävästi...en ole ennen syönyt suklaatia, kuin harvoin :ashamed: . Kivat läski löllöt mahan seudulla |O ! Syksyllä sitten kova laihdutusbuumi...itselleni selittelen :LOL: :LOL:
 
Marmotta: Sama vika täällä; mulla on tällä hetkellä 3kg ns. ekstraa ja olen joskus aiemminkin painanut tän verran, mut silti ei mee mitkään vanhat housut jalkaan. Ärsyttävää... Lisäkilot on keskittyny lantion/reisien/vatsan seudulle.

Matamimimmi68: Syksyllä minäkin sitten........... Alotetaan vaikka porukalla läskien pois manaaminen?! :)
 
Matami, naukuri, marmotta - liityn joukkoon kermaiseen. Mulla tosin vähän enemmän kevennettävää. Lähtöpainoon 4kg, mutta lihosin ennen ekaa neuvolaa kun ekat 2 kk tuli syötyä hormonien vallassa kokonaisia pieniä kermaisia taloja - että pudotettavaa 8 kg ja tavoite olisi 10. Nyt olen orjallisesti kärrytelly tunnin tai pari per päivä ja yrittänyt kuntoilla salilla, mutta sali on vähän taka alalla aikataulujen vuoksi :( mies painaa pitkää päivää. Pitäskö meidän laittaa kävelykerho ja kilokerho pystyyn, ryhmätavoite kilometreille ja kiloille? Ootteko jäänyt johonkin ruokaan tms raskauden ajan juttuun koukkuun? Mä olen jäänyt siipiin....voisin vieläkin syödä niitä joka päivä ja nehän on tietty keitetty rasvassa. Että toisilla makean himo ja mulla siivet =)
 
Raskauden ajan koukutuksia löytyy oikein lista, sellaisia joita on pakkosaatava vieläkin. Pahin on Sainsburyn valkosuklaa-vadelmakeksit, joita miesparka kävi aina Englannin reissuillaan ostamassa laatikkokaupalla ja lähetti tänne, nyt sen homman olen nakittanut sen englantilaiselle kaverille. Lisäks oikeastaan kaikki kakut ja piirakat ja karkit. Ja perunasalaatti johon lisään juustoa ja.. ketsuppia. :$ Hyi yök, mutta pakko oli saada ja on vieläkin.
Lihaa en ole syönyt 10 vuoteen, mutta raskauden aikana lähellä oli etten aloittanut taas, teki aivan hulluna mieli meetvurstia ja nakkikastiketta oikeastaan koko 9 kuukautta. :D
 
Herkkuja tekee myös mieli, lähinnä makeita herkkuja...karkkipäivää yritän pitää, etten mässäilisi joka päivä :p . Onneksi mies on hoitanut pääasiassa kaupassa käynnit, joten en ole päässyt itse herkkuhyllyille. Kovalla itsekurilla pystyn kyllä kävelemään herkkuhyllyjen ohi, jos oikein kovasti haluan. Liian usein tulee kuitenkin kaffikupposen kaveriksi otettua keksi tai pari :/. Ei auta kuin työnnellä ahkerasti vaunuja ja aloittaa tosiaan syssymmällä tiukempi treeni :whistle: . Lähtöpainoon ei onneksi ole kuromista enää kuin 1kg. Raskausaikana teki ihan hulluna mieli mysliä jogurtin kera...ja niin tekee kyllä vieläkin. Onneksi ei ole kovin paha herkku, pahempikin voisi olla :D.

Jauhan taas tätä samaa lisämaitoasiaa...
Te jotka annatte vauvallenne lisämaitoa, niin mistä olette huomanneet, että vauvanne sitä tarvitsee? Miten kauan vauvanne tankkaa iltaisin rinnalla? Itse mietin joka ilta saako Jessi riittävästi ruokaa. Tänään hän heräsi toisilta päikkäreiltään klo18, jonka jälkeen söi kuuden ja kymmenen välillä n.2h rintaa. Tyttö ei silti nukahtanut, torkkui tissi suussa, vaikka kello alkoi lähestyä kymmentä. Lopulta päätin kokeilla ottaisiko maitoa pullosta vai tahtoiko vain pitää tissiä tuttina. Korviketta upposi 70ml :eek: . Sen jälkeen vielä tissukasta vähäsen ja sitten uni vei voiton. Voiko tuosta päätellä, että lisämaitoa kannattaa antaa illalla? Jos en olisi pulloa tarjonnut, meillä neiti tuskin nukkuisi vieläkään. Rinnat tuntuvat ihan kärpäslätkiltä näin illalla, reppana joutuu niistä väkisin yrittää saada itsensä kylläiseksi. Musta alkaa tuntua, että teen tästä ruoka-asiasta liian suuren ongelman, mutta minkäs teet kun murehduttaa.

Marimint ja Jessi-tyttö
 
Onko kaikilla se tilanne, että pysytte kotona vanhempainloman loppuun? Hain keväällä synnytyksen jälkeen ihan piruuttani yhteen tanssialan opinahjoon ja pääsin sinne sisään. Mulla alkaa syyskuussa opinnot ja mies jää silloin kesälomille ja isyyslomalle ja sit lokakuun alusta kokonaan vanhempainvapaalle, jotta voin opiskella. Kammottaa valmiiksi jo tulojen tippuminen ja vauvan "jättäminen " .Mulla on kuitenkin ollut kohtuullinen äippäraha. En kuitenkaan halua opiskella ihan täyspäiväisesti vaan jätän pois ei niin pakollisia kursseja ja käyn niitä sitten joskus myöhemmin. Lisäksi aloitan muutaman jumppa/tanssitunnin ohjauksen, joten eiköhän siinä kilot karise. Nyt vielä ajatus tuntuu tosi kaukaiselta, mutta pakko sitä on pikkuhiljaa alettava ajattelemaan...

Yö meni meillä niin, että laitettiin nukkumaan 23 ja eka herääminen oli vasta 4.30 :heart: Äippä on nyt nukkunut sen verran, että ei väsytä vaikka poju nukkuukin.

Herkkuja en juurikaan syö. Mulle riittää niiden näkeminen koska siitäkin tulee jo muutama kilo ylimääräistä B). Kiloja on edelleen se 7 liikaa. Tanssitunnille uskaltauduin toissapäivänä, mutta lenkille ei puhettakaan kun tuntuu kaikki tippuvan ulos tuolta alapäästä. Olis hyvä jos saisin edes peruskuntoa syksyksi, koska aika noloa jos ohjaaja ei jaksa tanssia ja toisaalta tarvin hyvää kuntoa jotta jaksan syksyn opinnot vetää läpi.
 
Annaliina; Kiva kun löytyy kohtalotovereita kilomäärän suhteen :) mä alotin jo pumpit ja jami tunnit, jamit menee ok, mutta pumpissa jalat vaan tutisee. Vaikka liikuin aivan loppumetreille asti jameissa niin silti kunto on aika nolla. Ajattelin nostaa kärryttelyllä peruskuntoa ja polttaa rasvaa samalla. Sit kokeilin itselleni uutta body attack muotoa, se oli rankka mutta täyty vähän huilia ja lintsata kun ei kunto antanut enemmän,mutta hiki valui ja kivaa oli. No niin , tunteja menisi ja paljon, mutta mutta mutta mihinkäs vauvan lykkään. Hienoa kun alotat opiskelut, kyllä vauva iskän kanssa pärjää. Voisikos parempaa hoitajaa ollakaan =)

Meillä mentiin illalla nukkuun 10 aikaan ja herättiin 7 aamulla.oh-hoh. Illalla oli aikamoinen väsykonsertti, olinpa tyhmä kun annoin maijan olla valveilla alkuillasta, enkä laittanut väli unille. Heti kun valvomisaika menee yli 2h niin odotettavissa on aikamoinen koncerto.
 
Kirsikkatomaatti: Kiitos kannustuksesta :) Olen aiemmin ollut kotona melkein 7 vuotta yhteen soittoon, joten annan vastuuta mielelläni myös isälle. Mutta silti äidin omatunto on aina äidin omatunto. Lisäksi haluaisin, että isä saa olla pojan kanssa niin paljon kuin mahdollista koska tämä on ainakin minulle viimeinen muksu ja näin ollen isällekkin ( toivottavasti B) ) eka ja vika :) Sanos muuta, tunteja olis itelläkin vaikka kuinka paljon joille haluais, mutta ei täälläkään vauvaa mihinkään noin vain laiteta kun kummit ja mummit on kymmenien kilometrien päässä. Pumppiin haluaisin minäkin, mutta eipä taida nämä ranteet kestää, saati nyt kipuileva kiertäjäkalvosin. Melko rampa mamma :LOL:
 
Huomenta! Täällä kanssa kiloja ylimääräsiä n.4. Ihan liikaa ja varsinkin kun tuntuu että ne on kaikki mahassa. Farkut saan ängettyä jalkaan, mutta ei niitä miellyttävä ole pitää. Mitenkähän ton mahan sais pienemmäks vai saako sitä ees samanlaiseks enää ikinä?! Jos kudokset ja kaikki on venyny niin paljon kahesta raskaudesta ettei samaan pääse ikinä.
Pitäs johonkin aerobickiin tai muuhun syksyllä mennä. Mulla on kotona pilates dvd, jota oon ihan yhen kerran päässy tekemään. Ei oikeesti vaan kerkiä ja pysty päivisin. Illatkin menee nopeeta. Jos poikkeen vaikka kaupassa ilman vauvaa, niin siinähän se sitten olikin. Sitten iltatouhut ja nukkumaan. Onko kellään kokemusta tosta pilateksesta? Tuleeko tuloksia, jos ahkerasti tekis?
 
Annaliina; Mulla sama tilanne, olin kans kolmen lapsen kans kotiäitinä=moulinex kone =) Jo sairaalassa meillä iskä vaihteli vaippoja ja opeteltiin yhdessä vauvan alkeita... lähdin hetimiten ovesta ulos yksin käveleen ja jätin vaavin iskän kans ajatuksena että hän saa itse opetella omat jutut vauvan kanssa ja oppia tuntemaan pienen tarpeita. Homma sujuu nyt erinomaisesti. Mulla otti kans pumppi ranteille ja koko käsiin. Tuntu että jo tanko ja peruspainot oli liikaa ja olikin. Mutta se mikä on ollut hauskinta koko odotusaikanakin että kun musa alkaa niin viluväreet ja adrenaliini alkaa ihanasti viemään =) tunne on mahtava - likimain orgasmin veroinen =)
 
Summer; Mä en tiedä pilateksesta kun en ole koskaan harrastanut. Käsittääkseni se on erittäin tehokas - oikein tehtynä. Hienoa jos sulla on itsekuria kotona tekemiseen, mulla ei ole vaan mun on pakko olla ryhmätunneilla mukana. Älä huoli maharöllykästä, kaikkien kudosten palautumiseen menee se puol vuotta. Tosin mulle on jäänyt löysä nahka eteen, mutta kirurgi poistakoon jos alkaa minua tosissaan häiritsemään =) =) tuskin kun olen kuiteski tavis eikä tarvi olla bikini kuvissa ;)
 
Nyt auttakkee naista mäessä...minkäverran pitäisi lisätä "imetyskaloreita" normaaleiden laihdutuskaloreiden päälle?? mulle antas sellasen 1300 kaloria mut sit luin et saattaa irrota äidinmaitoon jotain jos laihduttaa liian pienillä kalorimäärillä??miten se vaikuttaa vauvaa??Onko oikeesti kauhean vaarallista? EN tietenkään tahdo ikinä vaarantaa pienokaista milleekkkäään mut mun on pakko saada vähän kiloja pois et mieli vähän kohois ees siltä tiimoilta kun mullahan on aina ollut vähän matalaliitoa...siis mulle tuli yli 20 kiloa ja ei oo lähtenyt hirveesti pois eli mul ei imetys kiloja vie

Eilen koetin jälkitarkastuksessa ottaa puheeksi pelon siitä kätkytkuolemasta niin vastaus oli suorastaan naurua et mitä sää tollasia mietit?? eipöä tehnyt mieli jatkaa keskustelua hänen kanssaan tuli vaan vähän pahamieli kkun itelle se on iso asia ja toienen nauraa...
 
Mulla on summer varmaan se ihan sama pilates dvd.. hommasin sen kun jouduin lopettamaan kurssin kun muutin tänne pöpelikköön. Ajattelin, että sillä sitten kuntoon raskauden jälkeen. Niin varmaan, ehtinyt edes katsomaan koko dvd:tä päin. Kurssista tykkäsin kovasti ja toimi, mulla auttoi huonoon ryhtiinkin. Oon vaan itse vielä niin laiska tekemään kotona mitään, kyllä sitä varten pitäis johonkin lähteä. Eli taitaa jäädä tekemättä ainakin siihen asti, että asutaan Eevan isän kanssa, joka saa sitten katsoa pienen perään. Pakko tälle ällömahalle on edes jotain yrittää tehdä.

Yö meni taas ihan ok, 2 kertaa heräiltiin 12 ja 8 välillä. Osais vaan itse mennä nukkumaan aikaisemmin, kun toinen kuitenkin nukkuu jo kymmeneltä. Ja nukkuu edelleen, itse en vaan jotenkin saa nukuttua vaikka väsyttää. Onneks on yön aikana tullut uusia Greyn anatomian jaksoja koneelle, jotain tekemistä edes. :)
 
poika04, kurja etteivät kuunnellu sua sun peloista. :hug: Jos siltä tuntuu niin otat uudestaan puheeks vaikka terveydenhoitajan kanssa. Mullahan oli sillon raskauden alussa se mieletön väsymys ja olin ihan rikki. Yritin sitten sairaslomaa kaikkien muidenkin rohkasemana ja paskat se mitään antanu. Kyllä tuli paha mieli ja itku kotona. Lääkärien pitäis ottaa tosissaan!

KirsikkaTomaatti, en tiiä saanko aikaseks kotona tehdä, mutta yritän ainakin näin kesän. Jos sitä sit syksyllä johonkin. Siinä kyllä hyvin neuvotaan ja helpompi tehdä kun jostain pelkistä sanallisista ohjeista tai kuvista. Tuntuu vaan ettei aika riitä tuohonkaan. Ja olis kiva keskittyä ihan rauhassa eikä laittaa tuttia ja tyynnytellä vauvaa välillä. Ihan yksin tahtoisin tehdä.
 
Marmotta, minkä pitusia teillä oli nuo pilates tunnit? siinä dvd:llä on se 20 min ohjelma ja tuntuu et ne on hirveen lyhyitä ne toistot. Vaihdat asentoo vaan koko ajan. Täytys keritä sitä 40 min ohjelmaa tekemään. Mites kerkiät...
Mitenköhän usein kannattais että olis hyötyä eniten?
 
Summer81 Pari-kolme kertaa viikossa riittää jos et ole vähään aikaan liikkunut aktiivisesti. ja jos lisäksi vaunuttelet/kävelet/lenkkeilet, niin jo muutamassa viikossa ainakin jaksamisen osalta pitäis tuloksia tulla. Rasvnpolttoon sitten meneekin valitettavasti enemmän aikaa, mutta sitkeällä harjoittelulla tuloksia tulee.

Teille joilla on teini-ikäisiä. Miten vanhemmat lapset ovat suhtautuneet tulokkaaseen? meillä vanhempi poika 15v on kiinnostunut edes pikkasen, mutta nuorempi 13v ei paljoa edes vauvaan päin katso. En ole hälle edes erityisemmin vauvaa esitellytkään, koska annan kiinnostuksen syttyä itsekseen. Toisaalta ovat koko kesän olleet isän luona, joten eivät ole päässeet paljoakaan kiinni tähän vauva-arkeen. En olisi halunnut näin käyvän, mutta kun iskä on siellä päässä luvannut, niin...pelkään, että jäävät ihan ulkopuolisiksi :(
 
Terppa! :flower: Inhottavan harmaa sää taas vaihteeksi :/ Toivottavasti sunnuntaina on kaunista, kun meillä on ristiäiset..

Herkkuja menee täälläkin enemmän tai vähemmän joka päivä :ashamed: En tajua miten himo makeaan voi olla niin kova - johtuukohan imetyksestä vai olenko jäänyt sokerikoukkuun? :x Mieskin jo huomauttelee, miten karkkia menee joka päivä ja siitähän riemu sitten syntyy! Loukkaannun asiasta todella paljon vaikka tiedän asian hyvin itsekin, mutta jotenkin asian kommentointi saa olon tuntemaan lihavalta. Jollainen toisaalta kai olenkin näine vatsamakkaroineni.. Vaa'alle en ole uskaltautunut jälkitarkastuksen jälkeen, jossa kiloja näytti olevan lähtöpainoon vielä 4. Mutta kyllä minäkin joku päivä otan itseäni niskasta kiinni ja aloitan sen herkkulakon ja kuntokuurin :D


marimint Meillä on vielä hetki sitten samanlainen iltarutiini eli annoin vauvan ensin tankkailla molmmista tisseista, sitten pullosta 60-80ml ja vielä kerran tisulle - sitten lähti taju B) Nykyään vauva tankkailee tissillä meilläkin jopa tuon 2h ja saa siitä kantaa suoraan sänkyyn eli ihan normaalilta kuullostaa ainakin minusta tuo pitkä tisuttelu iltaisin! Mutta kuten kerroin jo aiemmin niin meillä pullottelu on jäänyt kokonaan pois, koska vauva ei sitä huoli ja ilmeisesti saa rinnasta nyt kaiken tarvitsemansa. Ainakin vaikuttaa kovin tyytyväiseltä eloonsa ja oloonsa :D
Oletko sinä huomannut ns. tiheän imemisen kautta?

Sitten pari kymysystä koskien ristiäisiä:
- oletteko tarjonneet alkumaljan (kuohari) ristiäisissä? Meillä pappi ehdotti tätä, muuten en olisi tajunnutkaan että sellainen on tapana..
- kuinka monta suolaista ja montako makeaa tarjottavaa teillä on ollut?
- oletteko hommanneet lapsivieraille jotakin erityistä tarjottavaa normaalien lisäksi, esim. namupusseja tms.?

Tein juuri listan tehtävistä asioista ennen juhlia ja onhan tuossa hommaa... Onneksi on mies lomalla jotta saa nakittaa häntäkin :whistle:

Nyt syöpöttelemään ennenkuin neiti heräilee vaunuistaan!

Carmen
 
PS. Jos joku haluaa teettää kastemekon niin voin suositella ompelijaa! Hän vastasi ilmoitukseeni täällä KaksPlussan kirpparilla ja teki meidän tytöllemme aivan mielettömän kauniin mekon! :heart: Ja kaikki yhteydenpito hoitui sähköpostilla - emme edes puhelimessa puhuneet :D Mekko oli 80e ja tyyny+liina 10e. Ja taatusti on sellaisista materiaaleista tehtyjä, että kestävät vuosikymmeniä! Paketti tuli eilen postissa Kajaanista ja nyt mekko roikkuu ihasteltavana tuossa kaapin reunassa.
 
carmen, ei olla tarjottu alkumaljaa. Meillä on ollu tosi "rentoja" ristiäiset. Vähän ihmisiä ja muutenkin...
Meillä oli vaan voileipäkakku, täytekakku, piirakkaa ja erilaisia keksejä. Ei ollu lapsille erikseen. Toisaalta kaikki ihmiset oli ihan läheltä tullut, niin ei ees tarvinu mitään ihmeitä. Ristiäisetkin on niin erilaisia kaikilla...
Meillä oli typyllä sellanen kastemekko mikä on mun äidille tehty 50 vuotta sitten. Tosi yksinkertanen ja tunnearvoa paljon. Siinä on myös minut kastettu sekä mun pikkusisko ja mun esikoinen.

Nyt jos joku osaa kertoa, niin mikä olis tehokkain tapa saada vatsa pienemmäks? Ottaisin vinkkejä vastaan....
 
summer Niin minäkin olisin halunnut rennot kekkerit sukulaisten kesken, tyyliin kesäjuhlat, mutta isäni soitti reilu viikko sitten ja varmisti, että pukeutumiskoodi on sitten etiketin mukainen - eli tumma puku.. Se tietää sitten samanlaista juhlaporukkaa kuin häissä on! Harmittaa kun en laittanut kutsuun mainintaa "rennosta" pukeutumistoiveesta, kun nyt pitää itsekin sitten kärvistellä juhlahepeneissä. Kun on vartalo tässä kuosissa niin mielummin olisin vetänyt pellavahousut ja tunikan päälle :LOL:
 
Meillä nukuttiin eilen päivällä ihmeen paljon ja olin ihan ihmeissäni....mittasin jo kuumettakin :LOL: Huomaa että en ole tottunu siihen että meillä päivisin nukutaan.... Niin ei siitä rotasta sitten tullut enempää masukipuja...ehkä ne oli viimeks jotain muuta sitten. Oli se sen illan aika tuskanen, mutta eilinen ok.

Niin ja eilinen päivän piristys..puhelinmyyjä luuli mua alaikäseks :D sanoin että kiitos! Ennenkin on luultu...
 
carmen,

Tuo alkumalja "kuohari" kuulosti mukavalta idealta...viimeksi 6 vuotta sitten...en ollut kuullutkaan semmoisesta...nyt voisi olla kiva lisä...meillä kastejuhla on 20.7...tarjottavana kahta laatua voileipäkakkua ja muuta pientä suolasta, banaanikakkua sekä tietenkin mansikkakakku, lapsille ajattelin, sipsejä, popcornia ja joku iso namuloota...lapset eivät ole synttäreilläkään syöneet kakkua tai muita leivonnaisia...joten siltä pohjalta...

Annaliina73,

Minulla vanhin poika 17v, asuu Jyväskylässä isänsä kanssa ( me kotkassa). Ei ole vielä käynyt katsomassa pikkusiskoa...tulee ristiäisiin...ei nyt ole sen kummemmin kiinnostunut...luultavasti kun on poika ;) ...meidän 6:veen kanssa touhuavat kyllä kaikenlaista, eikä ole ollut mitään kummempaa mustasukkaisuutta aikaisemmin...en ole ainakaan huomannut =)

Tänään meillä neuvola..saan tietää onko tytyn paino noussut tarpeeksi :/ ...äidin paino on ainakin :ashamed: :LOL: :LOL:

Matamimimmi68 ja peikkotyttö 6vkoa ja 5pv :heart:
 
Liityn kanssa tuohon "syksyllä laihikselle" juttuun :D

Mutta mullapa on vielä se 7-8kg lähtöpainoon, mutta mun synnytyksestä on kaikista vähiten aikaa :LOL: selityksiä :whistle: ja herkkuja menee aina silloin tällöin, enemmänkin olen koukussa maisseihin :LOL: ennen en voinut sietää niitä mutta nyt voisin syödä niitä koko ajan, onneksi ovat terveellisiä :D

Täällä myös yksi joka kaipaa neuvoja, kuinka saada maha litteäksi ?? :wave:

Meillä meni viime yö ihan hyvin, neiti heräsi kaksi kertaa syömään 23-8 välillä sitten vaihdettiin vaippa ja otin neidin viereeni ja nukahti 9 maissa ja nukkuu vieläkin :D
Hyvä näin, koska äitikin tykkää nukkua :D
 
HERKUT: vaikeeta on pitää näpit erossa herkuista :ashamed: pahin himo on jäätelöön

LAIHDUTUS: jep, yritetään lisätä liikuntaa hiljalleen, oon käynyt vaunuttelemassa 45min-1h lenkkejä ja sadepäivinä oon kuntopyörää polkenut 30min kerrallaan, ei kykene kauempaa, koska takamus tulee kipeeks ja puutuneeks tos, on jotenkin vääränmallinen toi istuin tossa ja liian kova mut eiköhän tuo puolen tuntiakin riitä :whistle: pudotettavaa olis lähtöpainoon 8kg, 5 kilon pudotuskin riittäis, ei menis niin alipainoiseksi..nyt kun vaan itsekuri herkkujen suhteen pitäis niin sais jotain aikaiseksikin painon suhteen..

MENKAT: tänään on jotain ihme tiputtelua ollut aamusta asti, taitaa ainakin lupailla menkkojen alkua, ihan kiva jos nyt alkais ihan säännöllistymään nuokin..

NEUVOLAKÄYNNIT: muut tunnutte käyvän aika usein neuvolassa. me ollaan käyty kaks kertaa neuvolassa ja nyt tuleekin liki 5 viikon tauko. seuraava on lääkärineuvola. esikoisesta käytiin kyllä melkein viikottain punnituksella..

viime yö nukuttiin suht hyvin. 21 aikaan unille ja eka herätys 0:30 ja toinen 4:30 ja ylös noustiin vasta 8 jälkeen , tosin tyttö kitisi ja ähisi ainakin viimeiset 3h enemmän tai vähemmän.

kurpitsa & tyttö 7vko1pvä
 
Nyt teen teidät kaikki kanssa sisaret vihreäksi kateudesta :LOL:

Kävin juuri aamulla puntarilla, joka näytti tasan 10kg vähemmän kuin raskauden ensimmäisellä neuvola kerralla (tosin pysyi 1kg:n sisällä koko raskauden ajan).

Mitään erityistä en ole tehnyt. Mulla on vaan nyt tällainen vaihe menossa. Tosin edelleen olen ylipainoinen ja pudotukseen olisi reilusti varaa. Mutta onpa ainakin hyvä alku ja pohja mistä jatkaa.

jälkitarkastuksesta: Mulla on terveudenhoitajan kanssa tapaaminen maanantaina. Katsotaan pissaa ym. kokeita. Tehdään joku masennusseula ja yleisesti keskustellaan mun olotilasta ja tuntemuksista. Ja sit varataan lääkärille aika varsinaiseen fyysiseen tarkastukseen.

Kovin on erilainen käytäntö kuin tossa naapuri kunnassa oli 4 vuotta sitten, kun oikeasti omasta mielestäni olin masentunut ja yritin siitä lääkärille valittaa.

ristiäisistä: ei ole tullut mieleen tarjota kuoharia. Tarjottavat muutenkin tavanomaisen kahvipöydän antimia ja tietty mansikkakakkua, kun keskellä kesää ollaan. Mitään isompaa esim. ruokaa ei tarjota, kun vieraat tulevat kaikki melko läheltä.

Lasten vaatekaapit pitäis siivota tai olis koko viikon ollut tarkoituksena, mutta en ole alkua pidemmälle päässyt. Eilinen varsinkin oli pikkumiehen kanssa vaikeata, kun ei nukkunut päivällä kunnolla. Isommatkin pyöri jaloissa kitisemässä, kun oli huono sää etteivät voineet ulkoleikkejä harrastaa.

Taas on pää aivan tyhjä. Mitä ihmettä oli mitä mun piti kommentoida. Pitäis kait useammin kirjoitella jotta pysyis tahdissa ja tarinoissa mukana :)

Jossu & Hemuli 7vko+2pv
 

Yhteistyössä