TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Sulosia kuvia facebookissa teitin vaaveista =) !! Mie en sitten onnistunut saamaan vielä kuvia sinne :/ no jonain päivänä sitten ;) !

Meil Edith on keksinyt kääntymisen ilon...siis vatsalta selälleen, neitihän ei viihdy vatsallaan joten samantien kääntyy selälleen ;) äsken tehtiin monta kertaa...kun äiskä luuli et vahingos muka ;) :LOL: ...neiti oli ihan innoissaan...toisinpäin kääntyminen varmaan kestää, kun on vaikeampi suoritus ja kun vatsallaan ei viihdytä :D !! Kääntyilläänkös teil jo kumminkin päin?
 
Apua KAIVATAAN,

rintaraivarit vai jotain rotavirusrokotteensen liittyvää? E ei huoli rintaa -kitiseen ja on jotenkin kärttynen :| nukku hyvät yöunet 12h. Ja päivälläkin on nukkunut -mut nyt ei tissi kelpaa :eek: ja tähänasti se on kelvannut aina. Voi pientä. Pullosta kyllä suostu ottaa vettä.
nyt istuu täs sylis ja hytkyttelen neitii. vai olisko masukipee -äiti on ian ihmeissään

jenni onnellista odotusta. älä välitä muiden tyhmist kommenteist. :hug:

marmotta löysin minäkin facebookkiin -piti hankkii vaan uus salasana. on niin laho tää pää nykyään :LOL:
 
Hoi!

Noh onpas tullut paljon tekstiä tänne, huh, oli lukeminen! Mutta kivaa kuulla tietty kaikista :)

Jenni: onnea ihan älysti!!! :heart: Jotenkin mulla on mennyt ihan ohi noi sun iloiset uutiset. Nyt vaan iloitset ja nautit raskaudestasi täysin rinnoin - aina löytyy niitä, joilla on jotain nokan koputtamista, olipa tilanne mikä hyvänsä. Ajatteles miten ihanaa kun sisaruksille tulee niin pieni ikäero! Ajatella et sä olit meistä eka, joka sai vauvan ja nyt oot taas ekana: Olis kiva kuulla et miten tää toinen raskaus eroaa ensimmäisestä, jos vaan jaksat kirjoitella aina tänne - me muut tullaan sit perässä;) Mitä muuten lääkäri sanoi sektio-arvesta: tutkittiinko sitä mitenkään tarkemmin, kun uusi raskaus tuli näin nopeasti?

Olispa jotenkin jännä ajatella et olis itse nyt raskaana: tänään just pakkasin kaikki raskausvaatteet pois ja tuntui ihan kummalta. Oon joutunu pitää mm. äitiys-housuja tänne asti kun omat ei oo menneet, mut nyt alkaa taas vanhat sopimaan. Itse koin raskausajan "raskaana", mut nyt aika alkaa ilmeisesti kullata muistoja (aika nopee..) kun tuntuu et tuo Jennin tilanne kirvoittaa suorastaan haikeutta. Ja olishan se siinäkin mielessä erilaista, kun sit meidänkin lapsiluku olis täynnä kun kahta ollaan ajateltu. No niin, nyt taas tähän päivään.. :whistle:

Nyrkki maistuu täälläkin kovasti. Tunnustelin neidin ikenet, mut ei vielä mitään hampaisiin viittaavaa ainakaan tuntunut. Kuola kyl kovasti jo valuu ja nyrkki hakeutuu suuhun ihan koko ajan.

Muskarista joku kyseli. Rohkeasti mukaan vaan! Ei yhtään kannata stressata omaa ääntään, hyvin voi vaan ynistä mukana, jos jännittää laulaminen. Muskarissa opitaan paljon loruja, köröttelyjä, lauluja ja laululeikkejä, joita voi sitten kotona tehdä vauvan kans. Me aloitetaan kans nyt elokuun lopulla.

Mitäs vielä.. Ärsyttää nää sateet: elokuu on KESÄKUUKAUSI!!! :kieh:

No niin, kohta saunaan kun tytsy nukahti. Vointeja!

t.eeti+papsukka 3kk :heart:
 
jenni30v. voimia sulle kovasti!ihmisten kommentit sattuttavat joskus,vaikka kaikki ei kuitenkaan tarkoita pahaa.itse haluaisin lapset pienellä ikäerolla, täytyy vaan vähän malttaa kun tyttö syntyi sektiolla.muuten olisi hame korvissa yötä päivää :LOL:
mielestäni pienellä ikäerolla on paljonkin hyviä puolia, toivottavasti läheisesi löytävät ne myös :) uskon, että kun talossa on oikein kovaa uhmaikää poteva parivuotias ja vastasyntynyt, niin se ei olisi yhtään sen helpompaa.
meillä suomalaisilla on kyllä kumma tapa nähdä asioista ensin ne huonot puolet :/

oikein ihanaa raskausaikaa sulle :|
:hug:
 
jenni Ei todellakaan pidä välittää muiden sanomisita! Voin kertoa että mun omalla siskolla on kaksi poikaa ja tasan vuosi ikä eroa ( 1 ja 2v ) ja joulukuun lopussa on kolmannen tulokkaan laskettu aika! Ja kyllä sitäkin jotkut ovat kauhistelleet, minä taas tykkään! Jos oma elämän tila sallis, niin voisin kanssa tehdä pikku kakkosen tässä pian vaan ei, joutuu muutaman vuoden odottelemaan.. :)
 
hupsista!
jenni30v. luinkin tuosta, siis oliko sulle tehty sectio??raskauksille tulee väliä ...4 kk.?nythän rupes oikein kiinnostamaan :D mitä lääkäri sanoi arvesta?mulle sano jälkitarkastuksessa että siitä vaan yrittämään seuraavaa jos tahtoo, mutta jos heti tärppäis niin sectiolla syntyis aika varmasti sitten, joten ajattelin sentakia odottaa.miten sulla on tuo
raskaus menny tähän asti?joutudutko käymään ylimääräisessä seurannassa?
ääk, nyt alko nälkähuuto!

janet

janet
 
Kääntymisestä: Täällä ei käännytä edelleenkään mitenkään päin... Äippä koettaa aina välillä leikittää niin, että pyörittelen kyljeltä toiselle ja se on kyllä pojasta tosi hauskaa, mutta itse ei tee elettäkään kääntyäkseen. Noh, pikku hiljaa.

Ja niin meni toinenkin vauvauintikerta huutaessa :| Taitaa meidän poju vähän pelätä sitä hälinää mikä siellä hallissa on. Ohjaaja yritti kyllä kovasti tsempata, että siinä voi mennä kuukauden verrankin, että vauva tottuu. No, ei me vielä luovuteta ;) Katsellaan nyt tämä kuukausi ja ens kuukausi ja jos edelleen menee huudon puolelle, niin vaihdetaan lajia. Äsken poika katsoi innolla urheiluruudusta hevosia :D
 
Pakko käydä tunnustamassa yksi juttu..vaikka pelot on vähentynyt ja oon ollut paljon luottavaisempi nyt pelottaa aivan järkkynä oon ekaa kertaa vauvan kanssa yksin kotona yötä..en varmasti uskalla nukkua vaan kyttään hengitystä..päivä meni ihan hyvin mut nyt laitoin pienokaisen nukkumaan niin ihan tuntuu et sydäntä painaa..
 
Jenni Älä välitä muiden kommenteista - kyseessä on teidän elämänne ja lapsenne! Hyvää raskausaikaa sinulle =) Meidän tyttömme on muuten Nea, yhdellä eellä. Melkein kaimoja ;)

Facebook ei kuulu harrastuksiin enkä usko, että viitsin liittyäkään. On tässä "oikeassakin" elämässä sen verran tekemistä, etten virtuaalista viitsi enää ottaa lisäksi :LOL: Toivottavasti kuitenkin kirjoitatte tännekin ettekä kokonaan sinne karkaa!!!!

Treffit Sanomatalossa olisivat tosi kivat - koska tavataan ja kuka lähtee mukaan? :D Me kun ei tosiaan päästä BabyBioon tällä viikolla niin odotan jo kovin seuraavaa mahdollisuutta tavata teidät livenä!

Itkukohtauksia on tullut nyt parit sen kerran lisäksi, kun jouduttiin pysähtymään tienvarteen.. Mistä lie johtuvat, kun muutkin sanovat kokevansa samaa n.kolme kuukautistensa kanssa :/ Muuten Nea on sama kiltti tyttö kuin normaalistikin.

Tavattiin muuten tänään fysioterapeutti ja saatiin kotiohjeita Nirpun vasemman puolen "aktivoimiseksi". Me kun olemme miehen kanssa jotenkin huomaamatta tarjonneet kaikki virikkeet vauvalle oikealle puolelle, samoin kaikki toiminnot teen itse oikealta puolen. No tästä on nyt seurannut, että Nirppusen pää on painunut toispuoleisesti ja niskalihaksissa on hieman jäykkyyttä vasemmalle käännettäessä :( Mutta mikään iso ongelma se ei ole ja itse asiassa jo tänään saatiin neiti innostumaan päänkääntämisestä toisellekin puolelle! Siirrettiin vain kaikki lelut sun muut vasemmalle puolelle, sänkykin kiepautettiin ympäri. Nyt tosin nukkuu taas selällään pää oikealle kääntyneenä, mutta eiköhän me saada hommaan muutos ennen ensi kuun "kontrollia". Onneksi saatiin ammattiapua, kun olin jo tuosta päänmuodosta vähän huolissani - täälläkin siitä mainitsin pari viikkoa sitten :ashamed:

Hain äsken rota- rokotteen apteekista - keskiviikkona on sitten jännä päivä, kun neiti saa yhdistelmä- ja rotarokotteen samalla kertaa...
 
poika kyllä se yö varmasti hyvin menee. Mut varmasti outoo olla kaksistaan -mä en muista koska olisin ollut kaksin esikoisenkaan kanssa. Hyviä öitä sinne!

Meidän neiti suostu vihdoin syömään -hyvä et en itkemään alkanut kun ei ollenkaan halunnut rintaa. 9h piti välii :| kolmest ilta yhdeksään. Tosi outo juttu. Nyt söi kun huijasin vesipullolla. katsotaan miten yö menee.

öitä

:wave: :wave:
 
Poika Hyvin yö menee varmasti! Yritä edes pikkuisen saada unen päästä kiinni, ajattele mukavia asioita :). Vauva on kuitenkin huomenna pirteä ja kaipaa myös pirteää äitiä. Itse olin vauvan ollessa n.1kk kaksin vauvelin kanssa yön, kun mies oli työn takia reissussa. Silloin jänskätti, mutta hyvin nukuttiin ja pärjättiin kaksin.

Ihania vauvakuvia facebookissa :)!

Hyvää yötä kaikille! :wave:
 
Carmen: Mä voisin ihan mielelläni lähteä Sanomatalo-treffeille :) Mukavampihan se siellä oliskin treffata, kun vois sitten kahvitella ja jutella. Meinasin kirjottaa, että "rauhassa kahvitella", mutta se aika lienee historiaa :D

Meillä poika on yleensä hyväntuulinen, mutta ihan kuin olis alkanut vähän vierastamaan? Onko muilla mitään tällasta havaittavissa? Ei kai nyt näin pienet vielä vierasta?? Joku vieras kun tulee pojalle juttelemaan, niin menee hetki ja naama menee mutruun ja itkuhan siitä tulee. Sit kun laitan pojan otsan rintaani vasten, niin rauhottuu kyllä ja kurkkii sieltä sitten :) Ei nyt kaikkia vierasta, mutta pari kerta viikonlopun aikana teki tuon saman. Onneks sentään rauhoittuu aika pian.

Hyvät yöt minunkin puolesta! :wave:
 
Saanen ilmoittautua mukaan keskusteluun!? Kovasti olen jo odotusajasta lähtien täällä teidän juttuja lukenut mutta josko nyt alkaisi oikein kirjottelemaankin. Että te olette jo hyvinkin tuttuja minulle, taidanpa siis kertoa jotakin myös itsestäni...

Elikkäs, pikku neiti syntyi 1.5 rv 37 päivän käynnistelyn jälkeen. Sappiarvot oli koholla sekä lievää raskausmyrkytystä, niin senpä takia alettiin tuo käynnistys. Synnytyksessä tytön sydänäänet laski hirmuisesti, että tuli kiirus saada neiti maailmaan (synnytys kesti nelisen tuntia). Teholle hänet kiidätettiin ja siellä viettikin ensimmäisen viikkonsa antibioottitipassa, sokeritipassa ym. Elikkä diabetestäkin pukkasi tuossa raskausaikana...

Masuvaivoista kärsitään edelleen, tai oikeestaan ne jo helpottikin hetkeksi mutta nyt on reilu viikon illat ollut hirveetä huutamista. Kovin äidin sydäntä riipii tuollainen, hyvä kun ei itkuunsa tukehdu... Ja siitä ensimmäinen kysymyksenikin, että mitä tuo mahtaa olla? Voisiko olla jonkinlaista maitoallergiaa? Oon ihan tumpelo näissä asioissa kun ensimmäinen lapsi kyseessä. Mikään ei tunnu helpottavan, ei edes ne asennot mitkä masuvaivoihin yleensä. Ite olen ruokavaliota kytännyt kuin hullu ja cuplatonia menee purkkitolkulla. Onneksi mies on kärsivällinen ja jaksaa tyttöä kantaa illasta toiseen, on muutenkin tosi paljon mukana hoidossa sekä osallistuu kotitöihin, mistä täällä onkin ollut puhetta.

Hampaistakin ootta täällä jutelleet.. kovasti kuolataan ja nyrkkiä mussutetaan mutta enpä usko noihin hampaisiin vielä. Tissimaidolla mennään, että senkin takia saisi hampaiden tulo olla myöhempänä. Tuossa 4-5kk iässä aattelin kiinteitä alkaa antaan, jos vaan niin kauan maitoa piisaa. Mitään liikatuotantoa ei ole, mutta aika varmasti neidin tarpeisiin... Yöt kun nukkuu 7-9h putkeen, sitten syöminen ja taas 2-3h unta päälle. Päivisin nukkuu ½-1h päikkäreitä ja on aurinkoinen kuin mikä. Kyllä sitä komeesti jaksaa ne itkuiset illatkin kun aamulla kun kurkkaa pinnasänkyyn niin siellä on hymyileväinen neiti odottamassa ruokaa. Eli yöt nukkuu pinnasängyssä (muutaman kerran ottanut viereen mutta melkeinpä olen huitassut pientä, niin sitä en uskalla sen enempää harrastaa) ja päivisin viihtyy hyvin itsekseen sitterissäkin siinä roikkuvia ötököitä seuratessa.

Kilokerhoon saisin luvan minäkin liittyä. Raskauden aikaisia kiloja on enää 4kg jäljellä (yhteensä tuli 17kg) mutta tätä painoa on muuten kertynyt ihan luvattoman paljon, että sellaiset 12kg sais lähteä hornan tuuttiin!!! Mutta, oon niin vietävän huono tuossa painon pudotuksessa, eli toisin sanoen herkut maistuu vähän liiankin hyvin. Hirmuinen kriisi päällänsä kun irtokarkeista on pitänyt tuon neidin masun takia luopua (tosin hyvä niin)...

Mitäköhän kaikkee piti kirjotella.. No taidan jatkaa huomenna lisää, ei tähän aikaan enää ajatus toimi!

Ja taisi muuten ensimmäinen kaimakin tulla tähän ketjuun, sillä meidän neidin nimi on Maija.. Kenen pienellä mahtoi sama nimi olla?!
 
Naukuri, mä olen niin kiinni tossa hemmetin pumppaamisessa, et mä joudun varmaan samoin tein lähteen sielt leffasta kotiin pumppaamaan :( Mut siis jos pks:n kaikki mammat ei ole paikalla niin sithän me varmasti törmätään siellä. Mites on, onkos niistä sun kavereista ehtiny käymään bbiossa aikasemmin? Haluisin vaan tietää miten ne on järkänny sen vaunuparkin sinne? Onkohan se siis lukittu tila? Must ei olis niin kiva jättää niit mihinkään aulaan vaan seisoon....

Joten Carmen, munkin puolesta voidaan sopia treffit sinne sanomataloon jollekin päivälle ensi viikon lopulle tai sit seuraavalle viikolle. :/ Sillon tää kahen viikon tehojuttu on ohi ja maitoo joko on tai sit ei. Toistaseks typy alkaa huutaa ku näkee hörpytysmukin, siis ihan kunnolla raivoaa! :( joten taitaa pullo viedä täälläkin voiton, ainakin vielä näyttäis siltä... :/
 
huomenta :wave:

[/b]kiloklubi nyt oli sitten 11kg pudotetavana oli tulla 2kg lisää menkat alkaa turvottaa,ahistaa,kiukuttaa |O :headwall:

bellami kurkkasin sun profiliin katsoin mitä ihmettä kiia sun sylissä on :LOL: on niin samannäkönen tyttö sulla samanlainen pystytukka :heart:

maikkelis meillä on maitoallergia epäily ei olla päästy viälä testeihin kiitos neuvolalääkärin :kieh:
meillä alkoi huuto 1kk ikäsenä aina syönnin jälkeen saattoi kestää 3h ennenkuin kiia rauhoittua yleensä väsähti ja nukahti, yö uniin ei vaikuttanut on aina ollut hyvä nukkuja.
almironia ollaan juotettu on itkut loppunut meillä on myös refluksia joka itketti paljon siihen on gavisconi auttanut.
kannattaa otta neuvolassa puheeksi tai sitten tilata lääkäriin aika niinkun minä tein.
ystäväni vauvalla on myös maitoallergia hänelle lääkäri sanoi ilmavaivoihin voi antaa myös supon/nestemäisen panadolin jos kivut on kovat ja mikään ei auta
mä olen antanut on helpottanut mahakivut samantien onneksi meillä nyt ei enään kovin usein ole ilmavaivoja.
voit kysästä viälä neuvolasta jos et uskalla panadolia antaa.

meillä kiia veti 12h yöunet on alkanut viikon sisään nukkuu paljon päivisinkin kaikesta sitä on jos ei nuku päiväunia niin sitten on huolissaan nyt taas kun nukkuu paljon päivisinkin miettii onkahan kaikki ok :/
nytkin nukahti lattialle jumppalelun alle.

jennille tsemppiä uuteen raskauteen mun kummipojalla ja sen veikalla 1v3kk ikäeroa olihan se vauva aika sillon raskasta mutta kaveri olikin yksin ,isompana niistä on ollut seuraa toisilleen.
mulle muuten sanottii 1v-2v olisi hyvä pitää taukoa raskauksien välillä mutta mulle on tehty 2xsektio kolmatta ei enään tehdä.

ikävä uutinen oli heti aamutuimaan iltasanomissa nuori nainen kuoli sektioon :'(
 
Tervetuloa uudet mukaan.

Piti heti aamusesta tulla teitä katsomaan, kun pikkumies ruokittu ja viihtyy sitterissä, kun odotellaan isompien aamupalan syömistä, jotta päästää esikkoa eskariin viemään.

Mummolassa käytiin eilen illalla viinimarjoja noukkimassa. Tänään pitäisi viel omat puskat tyhjentää ja sit laittaa illalla maija porisemaan. Ei ole mitään hääviä hommaa selälle vaikka mulla ei mitään varsinaista selkävaivaa olekaan niin silti kummasti illalla jomotti. Taitaa tämä mun vuosien ylipaino pikkuhiljaan näyttämään huonot puolensa.

Nyt pitää mennä pukeen mukelot. Palailen myöhemmin uudelleen.

Jossu & K 2 3/4kk
 
Huomenta ja kiitos kannustuksista..Hyvinhän se yö meni ja kumpikin nukuttiin melkein paremmin kun ei iskä kuorsannut :D Vierekkäin pötköteltiin ihana tuhina vaan kuulu. Yksi asia on tässä mietityttänyt te jotka nukutte perhepedissä...mitenkäs nyt kun vauva jo liikkuu jonkin verran niin miten te yöllä huomaatte ettei peitto tai tyyny vahingossakaan mene vauva päälle??? meillä isäntä seilaa niin paljon unissaan että mua pelottaa kauheesti et jos saa peiton naamalleen tai jotain mut kun ei kauheen hyvin nuku omassa sängyssä mut äidin ja isin viekussa nukuttaaa paljon paremmin. Suunnittelin jo et pitää mulle ja isännälle ommella samanlaiset unipussit kun Kasperilla :LOL: illalla aina pusseihin pompattas koko sakki.

Tervetuloa maikkelis

Weiss: huhuu!!!!
 
Nonii, joskos tämä päivä pyöris eilistä paremmin, kun sain pikkumiehen nyt jo ekoille päiväunille. Eilinen kun meni noiden eskarireissujen takia ihan repaleiseksi, kun en osannut päiväämme viel oikein kunnolla ohjelmoida ja sen mukainen oli sit ilta tai oikeastaan se yöunille meno ei meinannut onnistua ainakaan yhtä helposti kuin yleensä, kun yliväsyneenä itkeskeli eikä meinannut rauhoittua ja kun noi tissitkin on jo pois pelistä.

Marjapuskiin ei voi vielä mennä. Kävin katsomassa on vielä yöllisen kasteen väljiltä kosteaa.

Enään reilu viikko aikaa 3kk neuvolaan ja rokotukseen. Alustavasti ollaan miehen kanssa suonniteltu, että otetaan kiinteiden kanssa ennakkoa ja aletaan joitan soseita pikkuhiljaa aloitteleen, kun tulee toi 3kk täytee. Varsinkin nyt kun yö heräämiset ovat palanneet takaisin vaikka pari viikkoa nukuttiin jo ilman yösyömistä. Ihan vaan omaa laiskuttani yritän saada pikkumiehelle pitkät yöunet, kun olen tällainen poikkeuksellisen runsaasti unta tarvitseva aikuinen :)

Menkka juttua olen tässä muutaman päivän miettinyt. Olikohan se mun tiputtelu sitten jälkivuoto jäämää, kun seuraavia ei ole vielä kuulunut. Kuinkahan kauan tässä voi odotella. Tjot ollaan menty, joten uusi raskauskin voisi olla mahdollinen :)

Jossu & K
 
Kääntymisesta: Lauri kääntyi eilen sängyssä kaksi kertaa selältä mahalleen .
Lisäksi poika ei tohdi olla enää paikoillaan: lattialla selälään maatessa työntää itseään jaloilla eteenpäin, niin, että hyvää etanavauhtia mennään peitonreunan yli ja siitä sitten jatketaan 180 asteen käännöksellä ja vihdoin löytää itsensä nojatuolin alta :D

Nyrkit
saa täälläkin kyytiä . Luulen kuitenkin, että asia kertoo enemmänki siitä, että kädet on " löydetty " kuin hampaiden tulosta. Ei sillä, mein kakkosella tuli ekat kaks hammasta 3 kk iässä ja seuraavat kaks kaks viikkoo ekojen jälkeen =)

Mein esikoinen aloitti tänään eskarin ! :) Iso tyttö jo mulla :'( :heart:

Sädis ja Lauri 2kk 10 pv
 
jossu mulla on nyt launtaista asti tullut tiputtelua,viime menkat oli heinäkuun puolessa välissä tosi runsaat kesti 2viikkoa.
en tiä mitä tää nyt merkitsee pikkuhousunsuoja on riittänyt tuntuu että loppuisi tänään kummalista.

poika onneksi on erittäin harvinaista. hirvittävää kun odottaa innolla vauvaa koko perhe ja näin kamalaa tapahtuu tuli niin surulinen olo sen pienen ja isän puolesta.
 
toukonuppu: Mun ne ekoiksi menkoiksi merkityt oli 1kk sitten ja silloin suojaksi tosiaan riitti pelkkä pikkuhuosusuoja. Keski noin 5vrk. Edellisien synnytysten jälkeen ovat menkat palanneet melko nopeasti ja saman tien asettuneet "vanhoille uomilleen" siis kiertopäivät ja vuotopäivät.
Tai sit tää kaikki pähkäily johtuu siitä, että salaa toivon olevani raskaana :LOL:

Jossu & K
 

Yhteistyössä