TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

ja sit voin koittaa selostaa et mitä kaikkee meillä on käytössä.niintä on vaan meilläkin niin laidastalaitaan kaikenlaista...
eli..
pul-tasku:taskuvaippa,jossa uloin kerros on kosteudenpitävää.sisään,eli taskuun laitetaan niitä imuja.esim.hrso taiteltuna pötköksi,froteeta,flanellia,bambua...ihan mitä sit keksiikään :D
sisävaippa:yleensä muotoon ommeltu tarrallinen kangasvaippa.sisävaipassa voi olla myös tasku,mihin voi lisätä niitä imuja tarvittaessa.tää systeemi vaatii aina sen kosteuden pitävän kuoren.esim.pul-,fleece- tai villakuori..
all in one:eli kosteussulku ja imut kiinteenä samassa paketissa.tää systeemin vaan kestää kuivua toooosi kauan...
sit tietty harsot taiteltuna,flenellit taiteltuna ym. ja näihin kans aina se kuoriosa päälle...
vaihtoehtoja on niin monia,et kokeilemalla sit melkein löytyy itelle se paras vaihtoehto.mä tykkään ite eniten käyttää noita pul- taskuvaippoja.näppäriä käyttää ja kuivuu nopsaan...
 
Meillä myös vauvalla koko ajan nyrkit suussa, kitisee ja kuolaa älyttömästi, mutta en kyllä usko että ihan vielä hampaita olisi tulossa, koska ikää on vasta se 2kk.

birdie mekin käytiin asuntomessuilla.

kuumemittari Meillä on apteeksita ostettu, digitaalinen kuumemittari, joka mittaa 10 sekunnissa, ja minuutissa saa tarkan ajan, pehmeä pää.

Nukuttamis ohjeita myös kaivataa, iltsin nukahtaa hyvin, mut päikkäreille vähä vaikeempia saada, paitsi jos ollaan vaunuttelemassa.

En taaskaan kerkeä kirjottaa enempää, on se kiireistä tämä koti äitinä oleminen ;)

maj ja julia 2kk
 
kuumemittari: meiltä löytyy tuttimittari-->ihan surkee, sit on sellanen digitaalinen mittari pehmeällä päällä ja se toimii hyvin.

meillä on vissiin historiaa nuo päivän pisimmät päikkärit, ikävä kyllä. tänäänkin on nukkunut 2x30min ja 1x1h, nyt on nukkunut 20minsaa, nukahti sitteriin.

jaahas ja taas kuuluu kitinää..pitää mennä :wave:

kurpitsa & aurora 2kk3vko4pvää
 
Matami ja Marmotta, Juu Molly on munkin suosikkikolmosessa :)

Naukuri,
Todellakin manasivat tuon sattumaan. Olisi pitäny valita vuoroksi päivän eka eikä sieltä loppupäästä, riski kuitenkin kasvaa :)

Nemika
, ääh, niinhän sä puhuit niistä puolapuista ja jumppasalista. Silläkin koululla on vissiin hyvin pitkä historia ja ketäs kaikkia sen penkeillä onkaan istunut... jännää :)

Kuumemittari, meillä Omronin korvakuumemittari. Hyvin mahtui pienen korvaan ja hyvin sai kuumeenkin mitattua. Työn puolesta olen törmännyt tuohon merkkiin ja voin sitä suositella kyllä lämpimästi.

Meillä treenataan nyt taas parempaa imuotetta, jotta maidontuotantoa saatais kasvatettua. Pitäis lypsää 8-10 krt vuorokaudessa. Mähän en enää ehi mitään muuta sit tekemäänkään ku lypsää ja imettään... :/ Tän päivän harjoittelun tulos on se, et neiti alkaa huutaa naama punasena tissin nähdessään :ashamed: josko olis paremmalla tuulella ku herää :|
 
Itkuhälyttimestä: Meillä Philipsin Avent 499-hälytin, sellanen valkoinen. Mut meillä tuon akku on kyllä kestäny tosi hyvin. Ehkä uudempi/ eri malli kuin Marimintilla? Mut ei sitäkään sais pakkasella käyttää... Katsotaan nyt mitä talvella tehdään. Tällä hetkellähän noita pitkiä päikkäreitä ei meillä nukuta kuin omassa pinniksessä, joten "ulko-ongelmia" ei ole, heh.

Edla-mamma: Mäkin mietin samaa, et olis varmempi jos olis päivän eka uintivuoro. Meilläkin viimeinen ja siinä ehtii olla vissiin 4 ryhmää ennen. Riski on iso... Voimia tuohon imetys- ja lypsämisrumbaan!! :hug:

Kiitos kuumemittarivinkeistä! Taidetaan mennä katsomaan tuollaista korvakuumemittaria. Jos näyttää siltä että sopii tosiaan vauvallekin, niin eiköhän me sellaiseen päädytä. Kuulostaa näppärältä :) Ei ole onneks vielä ollu tarvetta ja toivottavasti ei tulekaan. Mäkin vaan varaudun tuota ens perjantain rokotusrumbaa varten.

 
naukuri Juu, meillä on eri elikkäs Philips Avent 497. Kaverillani on sama kuin meillä ja siinäkään ei akku kestä...joku mallivika varmaankin :/ . Ostettiin ladattavat patterit vekottimeen, niillä saa pikkasen toimintakykyä hälyttimeen lisää.
 
nemika me aletaan maistelemaan soseita viikon paasta. taallakaan younet ei ole enaa niin yhtenaisia kuin ne oli viela pari viikkoa sitten. neiti tankkaa muutenkin niin kauan,etta kiinteat olisi jo varmaan ihan ok aloittaa. neuvolastakin nayttivat vihreaa valoa talle kiinteiden aloittamiselle. :)
mollyssa tykkaisin minakin kayda jos suomessa asuisin. molly ja lostari ne miun suosikit..

Tulin juuri stepista ja nyt suihkuun. mies ja tytto on kylailemassa. ihanaa olla hetki yksin kotona, tulevat puolen tunnin paasta. enka kanna tasta olostani edes huonoa omaatuntoa. ihana vaan saada olla hetki yksin.
 
Onpas Molly suosittu baari ;) :LOL: ....pitää varmaan joskus treffata siellä tulevaisuudessa....

Tietääkö kukaan onko eroa, jos eskari on koulun yhteydessä tai päiväkodin yhteydessä...mua kaivelee tuo, kun en tiedä...poika aloittaa huomen eskarin ja mua jännittää...kun sillä ei ole yhtään tuttua siellä :eek: ...onneksi on melko sosiaalinen tyyppi...toivotaan, et viihtyy....

Nyrkkien syöminen...on mennyt jo ihan mauttomuuksiin :kieh: ...ihan kokoajan ja välillä molemmat ja kuolaa tulee kiitettävästi...söpösti on paidat märkänä :LOL: :LOL: ...en kyllä millään jaksa muistaa, et pojat ois näin tehny...mut mulla on huono muisti ;) =)
 
Marimint: Joo ja katsos nyt kun tarkemmin otin aivot käyttöön ;) niin meillähän on tosiaan tuossa vanhemman yksikössä akku, jota ladataan, mutta se vauvan yksikkö toimii verkkovirralla tai pattereilla. Sisällä on aina verkkovirralla käytössä, samoin ulkoterassilla. Jos vien vaunut takapihalle, niin sit laitan pattereilla.

Mustakin tuollaset baarit on mukavimpia. Ei tää oikein viihdy missään yökerhotyyppisissä paikoissa...
 
Huomenta!Huh mikä aamu ja yökin. Vein esikoista hoitoon ekaa kertaa syksyn jälkeen ja olihan homma. Kauhee määrä tavaraa ja muutenkin. Kummankin jouduin herättämään ja vauva oli siellä jo ihan uutta unta vailla. Muutenkin hankalaa, kun en jaksa enää tätä jättiä kaukalossa kantaa, niin pitää sylissä kantaa. Vaihdoin nyt hoitoajan 9-14. Jos helpottais aamuja. Niin ja typy aamuyöllä söi ja ähisi muutenkin. Yöt nukkunut jo monta kuukautta..miks nyt?! Tietysti alkaa levottomat yöt meilläkin vähitellen. Siinä onkin mammalla totuttelua, kun tottunu yöt nukkumaan jo monta kuukautta. :eek:
 
huomenet!

eilen oli kyl erikoinen ilta, aurora nukkus päivällä vain niitä pienii ½h päikkyjä ja sit söikin aika huonosti ja ylläri, ylläri nukahti sit yöunille jo klo17 ja toinen piti sit herätellä 23 aikaan syömään ja vaipan vaihtoon yms. kiskas 150ml maissivelliä ja jatkoi unia, heräs seuraavan kerran klo4 ja aamu aloitettiin klo8 jälkeen, eikä tarvinnu nousta laittamaan tuttiakaan...

tuosta itkuhäläristä vielä, meillä on pattereilla tuo. en mäkään laittas sitä vaunuihin sisään vaan ihan ehkä metrin päähän vaunuista ja kovin kovilla pakkasilla en tyttöä ulkona nukuta, täällä etelässähän ei mitään kovia pakkasii edes oo mut yli -10 asteessa en nukuta ulkona joten kaipa se noita pikkupakkasii kestäis...onpas tää vaikeeta :/

 
Huh, huh sanon minäkin. Meillä palattiin arkeen oikein rytinällä. Siis mies palasi töihin, esikoinen aloitti eskarin ja mun piti koko revohka pakata aamutuimiin autoon.

Yöt menee suht hyvin vaikka pikkumies on alkanutkin uudelleen heräämään kerran syömään. Oli se niin paljon mukavampaa silloin kun nukkui 8 tuntia putkeen, nyt lyhentynyt 6 tuntiin vaikka illalla syödään velliä.

kiloklubi: viime viikko meni +- 0

itkuhälytin: meillä käytössä Lidlistä ostettu radiopuhelin/itkuhälytin yhdistelmä. Pakkasen kestosta en muista. Pitää lukaista käyttöohjeet.

viihteellä: Olen periaatteessa ollut kerran, kun oltiin pikkumiehen kummien häissä ja mummi oli poikaa hoitamassa ja isommat lapset isällään. Tosin saunan jälkeen ja muutaman kerran muutenkin viikonloppuna ollaan miehen kanssa muutamat siiderit kumottu. Kun imetyskin ollut jo pitkää loppu. En edes enään muista aikaa, koska olen imettänyt. Tämä ollut meillä meininki myös ennen raskautta eli ei missään baareissa ym. olla käyty kovin usein sen paremmin yhdessä kuin erikseenkään. Loppu kuusta olis tarkoitus mun synttäreitä viettää, mutta silloinkin ollaan ihan kotosalla ja muutama kaveri pariskunta tulee grillaileen.

Jossu & K 2½kk

 
kuumemittari: entuudestaan löytyy korvamittari muistaakseni Philips sekä jonkinlainen digitaalinen myös. Meillä ollan niitä onneksi tosi harvoin tarvittu ja toivottavasti sama jatkuu tämän kuopuksen kanssa.

Jotain muutakin on varmaan jäänyt kommentoimatta. Te kun olette niin innokkaita tekstin tuottajia, että jos yhdenkin päivän on poissa linjoilta niin monta sivua on luettavaa ja monta asiaa kommentoitavana.

Jossu & K 2½kk
 
Meillä on kaksi isompaa tänään aloittanu taasen koulun, ja äidin sydän on syrjällään :'( niin ne vauvat kasvaa...

Kiitos vastanneille koskien kestovaippailua
Täällä homma on edenny siten, että PUL-kuoria on tilattu ja tulee lähipäivinä. Itse ompelen imuja ja sisävaippoja. Näillä lähdetään liikkeelle. Olen kuin pikkulapsi joulun alla, jännittää ihan sikana :LOL: mut silti odotan innolla että pääsee ompelemaan. Etukäteen kun ei oikein voi vaan pitää oottaa ne kuoret jotta tulee passelit sisät.

Töitäkin yritän tässä samalla tehdä. Toinen viikko lähti käyntiin, aika hullulta tuntuu vieläki. Onneks voi olla kotona ja välillä hoitaa vauvaa. Mies on ihan tohkeissaan tuolla kun tyttöjen kans puuhastelee. Arvatkaa vain oonko nauranu täällä ihan kippurassa kuin isi leikkii pikkuponeilla ja barbeilla :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkaa elämä voittaa tuon 3v vatsaflunssan osalta. Oli aika hirveä tauti, tosin ruokaa en ole vielä antanut (Floridralilla, mehuilla ja mehujäällä mennään). Nyt odottelen sydän syrjällään, kun vaavi on taas kakkinut pariin otteeseen aamulla, mutta ei ainakaan vielä imeytynyt vaippaan kokonaan. Jos tuommoinen kuumetauti tulee niin ollaan pulassa.
Korvakuumemittari meilläkin on ollut taas kovassa käytössä viimeiset pari päivää. Isommilla pojilla oli synttärit lauantai ja sunnuntai (17 ja 21 v). Kakkupohjan tein eilen, mutta en ole vielä täyttänyt, ajattelin, että olisi aika julmaa pientä kohtaan, täytteen on kyllä jo kaapissa odottamassa, ehkä illalla.
Toivottavasti vältytte, näitä vatsatauteja on kuulema nyt kesällä paljon tarjolla. Sanoi terkka kun soittelin neuvontaan. Tämä oli eka kerta, kun mun lapsilla kellään noin rajuna tulee toi tauti, ettei mikään imeydy. Helpotuksen huokaus aamulla, kun poju kävi pissalla.
Nyt pitää jatkaa siivoamista, kun olen poissa palveluksesta pari päivää, niin saan paikkailla tässä taloudessa hetken päästäkseni edes normaalitasoon.
Lomareissulla paino putosi yli kilon, mutta tota sairastelua katsellessa sain "paikattua" tilanteen takaisin päin :)
 
Terveisiä kaasukammiosta!
Siltä täällä ainakin haisee. Pieni piereskelee kun rekkamies ja hajukin on varmaan samanlainen. Rekkamiehen pieruja koskaan kyllä haistellut, mutta voisin arvata että samalla tasolla. Kakkaa ei ole tullut pariin päivään, noita haisevia toimituksia vaan ja usein.
Korvikekokeilu loppuu kyllä ihan just nyt, en keksi muutakaan syytä tolle hajulle. Noin päivä ennen ton alkamista aloitin korvikkeen antamisen iltaisin. Kai sitä on yritettävä tiristää jotain rinnoista vielä illallakin että vois syöttää itse eikä korvikkeella, ei tuo haju normaalia voi olla. Itse en ole syönyt mitään normaalista poikkeavaa ettei se mun maidosta voi johtua. Korvikkeena oli Nan, jos kokeilis toisella merkillä joskus kun taas uskaltaa. Ellei kupsahdeta täällä kaikki tuohon hajuun ennen aikojaan..
 
tulisiko meille nyt niita hampaita? Ava kuolaa kaksinverroin enemman kuin ennen, kiukkuinen jo kolmatta paivaa, hieroo ikenia, puree kaikkea ikenillaan ja nyt kitisi yolla ja tanaan huusi ennen paikkareille nukahtamista tunnin suoraa huutoa. en saanut rauhoittimaan millaan, imi ja puri kasiaan ja huusi. vatsakin on ollut muutaman paivan loysalla ja mielestani ikenessa nakyy valkoinen lantti ja hammas heijastuu ikenen alta. jos tama ei ole hammaskipua niin mitas sitten? voisiko olla joku tulehdus. vauva ei ole oma itsensa ollenkaan ja aiti on ihan surkeana.

marmotta koska muutatte sinne italiaan? ja minne pain? minua taalla kovasti kiinnostaa, utelias kun olen. Onko teilla Eevan kivut jo helpottaneet? puhkesiko hanelle hammas?

tama mamma on niin vasy ja surkea, etta lohdutus suklaata tekisi mieli. :(
 
Marmotta: Meilläkin tuli nannin valmiskorvikkeesta aika muhevia ilmavaivoja. Kokeiltiin sit sitä jauhemaista ja ilmavaivat hävis! Tuo jauhemainen ei vaahdonnut pullossa ollenkaan, kun tuo valmis korvike ainakin meidän pojan jäljiltä vaahtos. Tossa jauhemaisessa on vaan se, et avattu pussi säilyy noin 2vk, et siinä ajassa pitäs se käyttää. Meillä se kestää pari kolme vuorokautta ja mennään kokonaan korvikkeella. Valmista tököttiä pussillisesta tulee 1,9 litraa. Mutta jos toi tuntuu hankalalta ni kannattaa varmaan kokeilla esim. tuttelia?

Meilläkin näkyy alaikenessä nuo hampaiden aihiot (valkoiset läntit), mutta vielä ei ole mitään oireita niiden puhkeamisesta. Nyrkkiä kyllä syö ja kuolaa hullun lailla, mutta lienee normaalia, kun kädet on löytynyt ja kaikkea olis kiva maistella :)

katrinainen:
Löytyskö kaapista jotain muuta herkkua, joka ei olis ihan niin pahis ku suklaa? Tai mitäs jos käytätkin viikon herkkupäivän jo tänään ;) Lohdutus :hug:
 
katrinainen, meillä koittaa lähtö 19.9. Viikkoa aikaisemmin oli tarkoitus mennä, mutta Finnair nykäisi lentojen hinnat taivaisiin ennen kun ehdittiin ko. päivälle varata. (meille voi sitten tulla kylään, yleisenä kutsuna kaikille. muita suomalaisia ei asu lähelläkään, pakko huudella kutsua ympäriinsä jos haluan edes joitain nähdä. :))
Eevan itkeskely on vähentynyt, mutta ikeniään se hankaa vieläkin, puree kaikkea mahdollista ja noi samat valkoiset läntit näkyy. Kokeilin varovasti sormella ja kyllä siellä jotain tuntuukin. Saa nähdä milloin puhkeaa. Toivottavasti ei ihan pian, ei innosta ajatus imettää hampailla purevaa vauvaa.
Toivottavasti teilläkin helpottaa pian, tulee kurja olo kun ei osaa tehdä oikein mitään auttaakseen pientä. Kokeile banaanipirtelöä, jossa on ihan hiukan vaan suklaajäätelöä tai kaakaojauhetta ja enimmäkseen maitoa ja banaania. Sitten voi kuvitella, että siinä on enemmänkin suklaata. :)

Tuttelia onkin jo kaapissa valmiiks, se on seuraavaks testivuorossa kunhan tästä selvitään. Eeva ottaa tosiaan vaan ihan unihuikat kovikkeesta, menee suurin osa siitä 2 desin ourkistakin viemäristä alas, jauheesta menis vielä enemmän. Pitää kokeilla sitä sitten joskus jos korviketta alkaa menemään isompia määriä.
 
Nyt minua alkoi tekemään mieli omenaa kun siitä puhuttiin :D Vaan eipä löydy kaapista ei.

Pitäisiköhän meidänkin koittaa tuota tuttelia koska, tyttö on niin kova päästelemään pahan hajuisia pieruja, joskus jopa pääsee pieni itku pierun jälkeen ( luulen että se jotenkin sattuu toista ). Tosin meillä on ollut nan:it käytössä jo yli kuukauden ja nyt vasta nua ilma vaivat tulleet, ja kakkaakin tulee ehkä kerran viikossa vain.

Myös öistä on tullut levottomampia, kun ennen julia meni yö unille kl.23 aikaan ja söi ensimmäisen kerran kl.5, nyt hän nukahtaa yö unille jo vähä ennen 10 ja ensimmäinen syöttä 2 maissa ja toinen jo 4 maissa ja kolmas syöttö on 7-8 aikaan.

Muuten Julia on kyllä älyttömän kiltti ja helppo vauva ollut :) :heart:
 
Huh. Esikoinen haettu jo hoidosta pois. Olipas raskasta ravata ees takas. :|
Näyttää nyt olevan yleistä nuo nyrkit ja levottomat yöt. Meillä oli se aamuyö levoton ja oon jo siitä ihan poikki :| Vaatii totuttelua taas. Varmasti tiedossa vieläkin levottomampia noiden hampaiden takia ja liikkumisen ym. No, koko kesän oon yöt nukkunu tosi hyvin että pitää olla ilonen siitä.
Tää arki nyt vaatii vaan totuttelua muutenkin. Mies töissä ja poikaa hoitoon jne. Voi kun sais siihen sitten jonkunlaisen rytmin vauvallekin. Ei mitään tietoa vielä päivärytmeistä.
 
Nyt on päivän ajelut ajeltu. Siis esikoisen eka eskari päivä takana. Kyllä on kaikille opettelemista. Pojat pitää aamulla herätellä mukaan ja nyt on pikkumiehen päivärytmi ihan uusissa uomissa saas nähdä mihin suuntaan lähtee kääntymään, kun aamun unet jäi ainaskin puolta lyhyemmäksi kuin viimeviikolla.

Sataa, sataa ropisee täälläkin. Hitsin, hitsi, kun viinimarjat pitäis noukkia, nurmikko leikata. Pyykkiä olis pestäväksi, mutta en millään viitsis sisällä kuivata, kun ulkona tulee niin paljon mukavamman oloisia ja tuoksuisia.

Jossu & K 2½kk
 

Yhteistyössä