TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 ELOKUUSSA

Iltoja..

Pipsa Possu :hug: Voimia sulle :heart:

Meidän pojalle tuntus käyvän vaippa merkki mikä tahansa,paitti Pirkat ei pidä yön yli...
Sen sijaan kestovaipoissa on ollut säätöä kun toi liruttelee kaikkien imujen yli,mut sitkeesti käytän myös niitä B)

Kävin eilen vaakassa ja tadaa,painan nyt täsmälleen saman verran kuin ennen raskautta,jippii!!! :D Imetys on kyllä tehokasta laihdutusta =)

Sitten viikon uutiseen,tadaa... Poika nukkuin vaunuissa yhteen soittoon 1.5h jonka jälkeen kitis kerran ja jatkoi vielä puolituntia. Mikä ilon ja onnen päivä,jokohan toi oppis nukkumaan itsenäisesti :p En voi uskoo että on sama poika joka ei nukkunut hetkeekään jos vaunuissa liike lopahti....

Meillä mies lähössä juopottelemaan,tuntuu et elellään ihan eri maailmoissa... mä vaan täällä kotona ja hää viettää sosiaalista seuraelämää... no ei mua kyllä kapakki kiinnosta,et sikäli,toivois vaan että saatais vähän niitä kahdenkeskisiäkin hetkiä. Oon vaan iltasin niin väsy kun poika nukahtaa et on pakko mennä itekkin,et jaksaa herätä seiskalta. Viihdyn kyllä ktona ja tarvittaessa osaan täältä ulostautua,mtta kaipaan siis miehen seuraa esim.elokuvan seurassa,eikä vaan pojan hoito apuna,niin sanotusti.

No mut,poika vetää pikku nokosia vielä,koht varmaan herää,toivottavasti että ei mee
yöunet. Täytyy moikata tota miestä ennenkuin lähtee.

Repa ja Kasper 2,5kk
 
repa, voi kun meilläkin oppis nukkumaan vaunuissa. Koko kesä meni jotenkin ohi, kun oon tosi vähän pystyny olemaan ulkona. No, ens kesänä sitten kun pirpana jo juoksee =)

Ai kauhistus mikä huuto äsken. Meillä on tosi hiljanen ja rauhallinen tyttö. Yhen kerran vaan aikasemmin saanu kauhean huutokohtauksen. Äsken oli toinen. Väsytti mutta ei kelvannu pullo, tissi ja kauhee huuto vaan. Tais mennä väsymys liian pitkälle. Niskat muutenkin ihan jumissa ja nyt aivan sippi olo. Ei kevyt tuollanen 8,5 kg kantaa ympäri taloa.
 
Meilläkään ei enää oikein nukuta vaunuissa. Poika kun tykkää nukkua mahallaan ja vaunuissa en koskaan laita poikaa vatsalleen vaunuihin. Nukkuu kyllä hetken ja usein niin kauan kuin vaunut liikkuu, mutta sit herää kun pysähdytään. Yks päivä tosin nukkui kyljellään tunnin verran :) Tosin silloinkin oltiin siis liikkeellä. Mutta en mä valita; tänään meni taas omassa rakkaassa pinniksessä yhdet kolmen ja yhdet kahden tunnin päikkärit! Ja vielä tunnin unet kyläpaikassa. Mokoma unipossu :heart:

summer81: mullakin niskat ihan jumissa vaikkei tuo kaveri painakaan kuin 6kg! :| Auh...
 
mulle tuli tänään kirje jostain du&jag kerhosta jos liittyy jäseneksi siältä tulee joka kuukausi vaatepaketti hintaan 29e onkos tämä tuttu kerho kellekään? minkälaisia vaatteita siältä tulee?
vaatepaketeista ei tule kuvia vaan kuvailu minkälaisia on kuukausipaketissa,ajatelin liittyä.

mä kans olen yksin kotona ukko lähti baariin no,mun vuoro on ens viikonloppuna kiva päästä välillä tuulettuun ja jutella aikuisten kanssa :LOL:
mulla ei ole enään mitään sosiaalista elämää mun elämä on aikalailla kotona oleilua kiian kanssa,mies ei aina oikein ymmärrä jos on kiukkunen sen menoista,miehet on miehiä.
 
mä napostelen iltapalaks porkkanaa ku jotain oli pakko saada järsiä..

VAUNUIS NUKKUMINEN: meillä aurora nukkuu mieluummin seisovis vaunuis, toki unet niissäkin vaihtelee, välil nukkuu vain 30min välil taas unta maittaa liki 4h. kun vaunuil on liikenteessä niin herää 30min päästä eikä enää rauhoitu unille, jotenkin se liike häirittee, olis vaan kiva päästä vaunutteleen pidempiä matkoja, esikoisen oli just päinvastainen, hän nukkus vaan liikkuvis vaunuis niin kauan kun vaan ite jaksoi vaunutella, niin ne vaan on erilaisia nää lapsoset :D

REPAlla onkin ollut hyvä päivä tänään, kiva =)

VAIPOISTA: me ollaan joskus esikoiselle kokeiltu muumivaippoja mut se kokeilu jäi siihen yhteen kertaan, en kyllä jaksa enää muistaa miksi..pampersitkaan ei jostain syystä sopinu joten ollaan suosiolla käytetty vain liberoo..

 
Kestovaippailijat nyt neuvoja! Olen vakaasti harkinnut siirtyväni kestoiluun, mutta tarjolla on niin kauheasti vaihtoehtoja, etten tiedä mikä kannattaisi valita.
All-In-One systeemin luulen tajuavani, mutta mitä on harsot, imut, villahousut, PUL yms??? Mitä eroa niissä on käytännössä ja mitkä on niiden hyvät ja huonot puolet?
Sanotaan että ostan sellaiset kuoret(?); mistä tiedän millainen sisus sinne pitää ostaa??
Tai jos ostan taskut(??), sama juttu, mitä pitää myös olla??

Anteeksi ehkä tyhmältä kuulostavat kysymykseni, mutta olen todellakin pahvi näissä asioissa :ashamed:
 
Mahtuisko tänne vielä mukaan??

Lukemassa oon käyny näitä teijän juttuja jo tuolla odotus puolella. Oon vaan tosi laiska kirjottelemaan.
Täällä ois 24 vuotis äiti ja 13.5 syntyny tyttö Sylvi.

Mie oon tosiaan huono kirjottelemaan mut jos jotain tapaamista turkulaiset tahtois järkätä ni ois kiva nähä. Ois kiva saada seuraa samassa elämäntilanteessa olevista.

Ne keiden lapset ei nuku vaunuissa ni ootteko kokeillu kantaa lasta vaik liinassa tai repussa? Sillein ainaki pääsis ulkoilemaan, ei tarvii sisällä kökkii.

gha Kannattaa käydä tutustumassa kestovaippainfon sivuihin, siellä on paljon keskustelua kestoista. Meilläki kyl kestoillaan mut en oikeen tiiä et osaanko neuvoo tällein kirjottelemalla. Meillä on käytössä oikeestaan vaan niikin vaippoja. Sisävaippa + pul-kuoret tai villikset.
Sisävaippa on semmonen mihin ne pissat ym imeytyy. Pul-kuoret on "muovitettu" eli pitää ne pissat siel vaipan sisällä ei vaatteet kastu. Villahousut toimii kans vaippakuorena, pitää pissat sisällä. Imuja on miljoonia erilaisia niitä käytetään lisänä vaipoissa, että saadaan lisää imukykyä. Harsot toimii sisävaippana kun ne taittelee.
Eli sisävaippa tarvii aina kuoret joko pul- tai villa.
Ompas vaikee selittää. Mut kysy lisää jos et tajunnu ni yritän uusiks..
 
öttiäinen: Tervetuloa!! Toki mahtuu mukaan :) Meillä tuo vaunuissa nukkumattomuus ei sinänsä ole ongelma, koska poika sit vaan tillittää siellä vaunulelua ja on ihan hiljaa. Eli lenkkeily kyllä onnistuu, mutta kun olis kiva, et kaveri ottais ulkona pidempiäkin unia raittiin ilman vuoksi :| Mut ehkä sekin taas muuttuu kun kaveri kasvaa :) Tää on yhtä mysteeriä koko vauva!! Just kun luulee tuntevansa toisen "rytmin" niin eikä mitä, se vaihtuu samantein :LOL: Kantorepussa kulkee myös mukana ihan kivasti.

Tummennuksista: Maalaa/valitse se sana tai lause, jonka haluat tummentaa ja sit painat tuota B-namiskaa. Pitäs toimia. Huom, PITÄS :LOL:

Ja ihan vaan sen kunniaks, et pääsen viettämään aikuisten iltaa vasta kuukauden päästä, otin yhden siiderin. :kieh:
 
iltaa :) Mulla meni ainakin tunti lukiessa tätä ketjuu. huomen meen puntarille aamusta -tänään kun en aamul ollu kotosalla. Katsotaan miten käy. Hienosti kaikilla lähtenyt käyntiin. Tsemppiä jatkoon!

katrinainen tuli mieleen viel et vauvan päätä voi kastella vaikka kaataen mukista vähän vettä -just silleen et se valuu sit kasvoille. ja suihkulla jos laittaa -niin onko vauva silloin hyvin sylissä ja vesi tulee aikuisen selän takaa ja valuu pienen kasvoille.

isovanhemma asuu ihan lähel. mun vanhemmat aivan ihanii -esikoinen nauttii kun hän saa olla hoidos yms, e on viel liian pieni. paljon ollaan yhdes. miehen äiti hoitaa myös.

tissitakiainen iski kiinni-pitää lopettaa. öitä :wave:
 
Kiitos kaikille myötäelämisestä ja toivotteista =) Ihania olette!

Ja ette ikinä arvaa, mutta.... Mies oli tullut järkiinsä ja tuli eilen kotiin :heart: Ihanan onnellinen olo =) Tästä on hyvä jatkaa, pikkuhiljaa kiirehtien! Ja ne monet isot asiat, nyt selvitetyt ( miehen päässä ) ei toivottavasti enää ikinä tule kummittelemaan meidän elämään. Eikä ne tule, minä en anna! Ja sen verran oli tiukkoja asioita, että uskon, ettei tätä suhdetta pysty enää mikään kaatamaan! Rakkaus voitti, sittenkin :heart:

Pikku-Onnille iski eilen flunssa :( Räkä valuu ja yskii ja silmistä näkee, ettei ole terve. Kuumetta ei onneksi ole. Yö meni kyllä ihmeen hyvin, yhdellä heräämisellä. Äiti tosin ei hirveemmin nukkunut, kun piti kuunnella Onnin hengitystä ja olihan se outoa, kun se mies siinä vieressä oli =)

Mutta jos alkaisi kaunistautumaan, kauppa kutsuu.

Kiitos vielä kaikille :hug:
 
Huomenta! ja tervetuloa Öttiäinen! Mulla oli mun kaverilta kesällä lainassa liina ja jostain ihmeen syystä en vaan alkanu sitä käyttämään. :| Ei vaan tuntunu mun jutulta. Oon kanssa päivittäin koittanu sitten että hereillä killittelee siellä vaunuiissa. Eihän se niin kauaa viihdy ja esikoinen haluis ulkona olla kauemmin.
Hienoa ja onnittelut Pipsa Possu! Oltiin pari vuotta sitten miehen kanssa vajaa puoli vuotta erossa ja sen jälkeen uskon kanssa että kestetään mitä vaan vaikeuksia. Oli se niin rankkaa aikaa molemmille.
 
voi kun ihanaa PIPSA POSSU että asiat on siellä taas kunnossa.
ja paranemisia pikku onnille!!

tervetuloo ÖTTIÄINEN mukaan kirjottelemaan!

te keillä on philipsin scd 361 itkuhäläri ( se keltavalkonen ) niin saako sen laittaa vaunuihin ja kestääkö minkäverran pakkasta??

 
Tervetuloa Öttiäinen :heart:

Ihanaa Pipsa Possu,onpa mukavaa että kaikki meni parhain päin :heart:

Kestoista: Ite oon käyttänyt imse vimsen kuoria ja sideharsoista taiteltuja imuja joissa froteeta lisäimuna. Tosin toi ei oo kauheen hyvä imu,pitäis ostaa valkaisematonta paksua flanellia. Mutta periaatteessa kaikki käy mikä imee,kokeilemalla löytää parhaimman.
meidän poika pissaa niin rutosti,että PUL päästää läpi hettämällä,täytyy kokeilla kun saan tota parempaa imua,et toimisko.

Just kun pääsin kehumaan että pojalla ei oo mikään vaippa falskannut,niin eiköhän tänään ollut yökkärihaalarit kainaloita myöten kakassa...yleensä ei ees kakkaa öisin :kieh: Ja muumit kyseessä... ja siis yön jäljiltä. |O
Mutta Jotain positiivistakin,Kasper nukkui melkein koko yön pinniksessä...äiti ei sit nukkunutkaan ihan niin hyvin,kun havahduin kunnolla joka syöttökertaan,joita siis kolme tällä kertaa... Mut enköhän minäkin opi kun harjoittelen ja jos en opi,niin sitten pidän poikaa vieressä kunnes syötöt harvenee..

Tää lähtee tänään kattomaan miehen keikkaa pitkästä aikaa,Kasper menee mummulle parisi tunniksi.Eli tavallaan viihteelle meikäkin pääsee. B) Alkomahoolia ei kyllä voi ottaa aikoihin,muta en nyt kauheesti kaipaakkaan...

Nyt lähen koluamaan jotain safkaa kaapeista....

Repa ja Kaspersson 2,5kk
 
Tummennukset menee pieleen, jos tuosta B-nappulasta painettaessa merkit ei tule tekstiin oikein. Elikkäs tummennettavan sanan eteen tulevan merkin pitää olla b sulkeissa ilman kenoviivaa ja tummennetun sanan jälkeen kenonviivan kanssa. Jostain syystä tuosta nappulasta painettaessa merkit tulee miten sattuu :/ .

Tervetuloa Öttiäinen porukkaan mukaan :)!

Eilen en ehtiny kirjotella ollenkaan, kun tyttö nukkui aika huonosti päikkäreitä. Onneksi tytön olo oli jo eilen parempi ja alkoi jokellella iloisesti illalla :). Tänään on sitten juttua riittänyt oikein olan takaa. Nyt varmaan kaikki oireet rokotuksista on kadonneet.

Pipsa Possu Ihanaa kuulla, että asiat järjestyi näin nopeasti :hug: !
 
Pipsa Possu Ihanaa, että asiat järjestyivät!! :heart:

Mulla tuo lihavointi B toimii aina. Tai siis ei oo kiukutellu koskaan.

Leikkasin äsken nurtsin, ihana tuoksu siitä kyllä lähtee!! Ja lämminkin tuolla ulkona oli. Yllätti.
 
Huomenta!!

Just tulin vaunulenkiltä...mahtavan lämmin ilma =) ...nyt toivon, et tytsy nukkui edes hiukan takapihal, kun on vähän huono nukkuu nois vaunuissa :/ !!

öttiäinen, tervetulloo joukkoon!!

Pipsa Possu, mukavaa, et sun asiat järjestyi ja olette miehen kans yhdessä :hug:

Matamimimmi68 ja Edith 2kk 16pv :heart:
 
Mulla lähti sit 1100g :) jotenkin silti ahdistaa -mulla ihmeen turvoksissa kädet :| johtunee siitä et neiti nukkuu kainalos jka mä kyljellään jne.

pipsa possu -ihanaa kun miehesi on tullut järkiinsä.

viihteelle ei tee mielikään -mut ei olis mahdollista lähteäkään. Eilen lähdin lenkille kun E nukku ja 35 olin ehtinyt olla pois ja oli jo kotona täys härdelli päällä. Neiti kun herää kun äidin tuoksu häipyy -tarkka nenäinen :LOL: ja siinä ei sit auta tutti ei pullo. Sellanen on meidän pikku takiainen.

Nytkin neiti tapittaa tossa lattialla sen näkösenä et tisukkaa tänne. :)
Palailen myöhemmin.

kuka on ollut jo eteläs pienen kans tai lähdös?kokemuksia , miten on mennyt kaivattaisiin.
 
Pipsa Possu Ihana, kun saitte asiat selvitettyä! Omnia vincit amor ;) :heart:

kurpitsa Se Philipsin kelta-valkoinen oli juuri se itkuhäläri, joka syttyi palamaan vaunuissa pakkasella!!! Itsehän pähkäilin tätä itkuhälytin/ulkolämpötila-asiaa jo ennen NEa syntymää ja jouduin tyytymään lopputulokseen, että ihan omalla vastuulla pidän sitten hälyttimen ulkona. Ne kun on pääsääntöisesti kaikki tarkoitettu sisäkäyttöön ts. valmistajat pesevät kätensä mahdollista ongelmista :kieh: Tärkeää kuulemma on, että kosteus ei pääse kondensoitumaan (? :whistle: ? ) sinne sisälle.
Meillä on Doron hälytin ja saas nyt nähdä uskallanko käyttää ulkona, kun ilma kylmenee pakkasen puolelle.. Pidän varmaan silloinkin takaoven auki :LOL:
 
Mies ja vauva kannustaa italialaisia pyöräilijöitä telkkarin edessä, pääsinpä tekemään omia juttuja minäkin. Oon jopa ehtinyt roikkua täällä ja facebookissa, pyykit varmaan mätänee pesukoneeseen tällä menolla ellen saa niitä ulos. Ärsyttää tää saamattomuus.

Viihteelle tekis vähän mieli kyllä. Muutamaa viinilasillista enempää en ole juonut sen jälkeen kun miehen kanssa aloin olemaan, että mun viihteelle lähtö tarkoittais vaan ulos talosta ja pois maalta pääsemistä. Ja yhteen Helsinkin irkkubaariin menemistä, mutta saa nyt nähdä milloin sinne asti pääsee. Lähinnä mua mietityttää se, että räjähtääkö tissit baari-illan aikana? Miten teette, imettäjät? Pumpun kanssa vessaan tyhjentelemään? Mä en kestä 6-7 tuntia ilman että paita on sitten ihan märkä. Kotona se on vaan lievästi ärsyttävää herätä yöllä maitolammikosta, mutta baarissa.. :|
 
moi :wave:
pipsa possu kiva että isi tuli takas kotiin onnea teille :flower:
merika me ollaan lähössä viikoksi kreikkaan ens kuun lopulla jännittää vähän mitenköhän reissu menee.
kurpitsa meillä on sellainen itkuhäytin sehän sytty viime talvena vaunuissa palaan en tiä uskallanko laittaa vaunuihin
 
ottiainen tervetuloa!
pipsa possu kiva, etta teilla tilanneon parantunut. onneksi mies tuli jarkiinsa.

Mua ottaa paahan muumi-vaipat. saatiin niita porukoilta iso pakkaus suomesta ja ne hitto vie falskaa. mita ma teen tuolla pakkauksella? heitan roskiin? kai tasta taytyy kaupasta hakea liberoa. Ava on ollut tosi vauhdissa tanaan ja eilen. tytto pyorii kuin vakkara ympari, kun sen taidon on oppinut nyt. ihan mahdoton meno. hetkeksikaan ei uskalla jattaa kun saattaa pyoria vaarallisiinkin paikkoihin. toisaalta ihana katsoa kun toinen vatsaltaan kuikuilee paa pystyssa.

viihteella en ole viela kaynyt ja alkoholiakaan en ole kuin hiukan viinilasista maistanut. ei viela ole tehnyt mieli. leffaan tai jonnekin olisi kylla tyttojen kanssa kiva jossain vaiheessa menna. taytyy odottaa vaan kun palaavat lomilta kotiin.
 

Yhteistyössä