*** Toukokuun Toiveet 2011 *** Tammikuussa

Itselläni normihb on siellä 120-125 tienoilla. Eilen mitattiin hb 96, joten nyt piti hankkia lisärauta. Jos se siitä lähtisi nousuun. Vielä kun tämä flunssa antaisi periksi ja meni johonkin muualle.

Vielä ei linea negraa näy. ensimmäisessä raskuadessa on oikein tumma koko vatsan läpi menevä. En kyllä yhtään muista missä vaiheessa se ilmestyi.

Raskaustodistuksen sain jo eilen vaikka 19.päivä täytyy raskauspäivät, mutta kun ei sitten viitsinyt erikseen lähettää sitä kotiin. Sanoi vaan että älä nyt aikaisemmin sitä kela-anomusta tee.

Ciba rv 21+1
 
Jadey
Sama mulla oli eka hg 146 ja nyt tippunut 121:een, eivätkä vielä käskeneet lisärautaa ottamaan. Mulla lähes 2 kk:n väli seuraavaan neuvolaan ja käski tulla mittauttamaan hg:n jossain välissä jos tulee uupunut olo, mutta mulla on ollut ihan hyvä olo! Keerankin...

Lily 21+1
 
Innukka: meillä on melkein saman ikäiset lapset! =) Meillä esikoinen täytti juuri 2v 6kk ja kakkonen on 1v 1kk. Nyt tulee parin viikon tarkkuudella sama ikäero kakkosen ja kolmosen välille kuin on esikoisen ja kakkosen välissä.
En tosissaan tiedä miten ton liikkumisen ratkaisen. : / Ajatuksissa tietenkin liinailen vauvan kanssa, mutta aika vähälle käytölle tuo liina on jäänyt ainakin näiden kahden kanssa. Jostain syystä olen kuin lumiukko, kun vauva on liinassa eli ihan tönkkönä enkä osaa tehdä mitään kotiaskareita yms. Ulkona oon käyttäny enemmän manducaa joka on tosi hyvä, mutta silloinkin onnistuu lähinnä kävely ja rattaiden työntö :LOL: Ja on meillä rintareppukin jota käytän esim. kun mennään autolle enkä jaksa ottaa matkiksia mukaan. En jaksa kakkosta kantaa autolle eikä hän vielä kävele.

Yöllä jo mietin katuen, että en luopuiskaan noista Britaxeista kun oon niin niistä tykänny, myös yksösvaunuina. On musta hyvän näköiset yhdelläkin penkillä tai vaunukopalla. Mutta ne on kuitenkin kääntyvine etupyörineen yms. enemmän sellaiset urbaanit rattaat. Ja kun niihin saa sen turvakaukalon yms. niin on sitten ns. turhia ominaisuuksia.. Jotenkin tuntuu että kun me luultavasti mennään vaan kodin ja puiston/kerhon väliä niin olisi paremmat jotkut kunnon "hyökkäysvaunut". Matkaa on kuitenkin jonkun verran ja tie pieni hiekkakävelytie. Perinteisiä esim. Emmaljungia vois saada hyvinkin edullisesti käytettynä. Uusia ei voi ostaa jos on entiset tilaa viemässä. Saattais tulla naapureilta kommenttia jos täytän ton lastenvaunuvaraston monilla rattailla, sillä kun säilytetään myös pyöriä :whistle:
Ja oon kans miettiny, et jos ois sellaiset perusmalliset kärryt niin niihin sais ton seisomalaudan mut tuleekohan liian raskas työntää..? Joku sanoi että noihin Britaxeihinkin sais seisomalaudan, mutta mä en oo sellaista kuullu enkä oikeen ymmärrä miten se siihen kiinnitettäis. Kai on sitten joku Britaxin oma lauta koska tollaiset esim. Brion ei käy kun ei Britaxeissa ole sitä poikkiakselia ollenkaan johon sen vois kiinnittää.
Joo hankalaa hankalaa..

Meillä esikoisella on nyt alkanu vähän sanoja tulla, jopa niin selvästi että muutkin ymmärtää mutta ei se puhe kovin selvää ole vieläkään. Yleensä sanoista jää ensimmäinen kirjain pois :)
 
Raudasta: kai noita lisärautaohjeitakin on yhtä paljon kuin on neuvolatätejä =) Oon nyt ottanu Retaferia noin joka toinen päivä, kun ajattelin ettei varmaan joka päivä tarvii. Mulle riittää jos hb pysyy tossa 120 hujakoilla.
 
Mulla normaalisti hb sen 134, sitten se nous 142 niinkun ekassakin raskaudessa ja nyt se kuukaudessa putos 142->128 joten sain käskyn syödä joka 3.päivä rautaa.

Täällä maha on aika pallo, mutta eipä sitä paksun talvitakin alta kukaan tajua, vaikka miten pullottaa.
Linea Negra mulla tuli ekassa raskaudessa ihan lopussa, nyt ei ole vielä näkyvissä. Äitiysavustus on hettu rahana, koska tässä pakkauksessa on rumat värit, niitä en siis kuitenkaan käyttäisi ja tarvikkeet on ekalta niin ei tarvitse niitäkään ja makuupussejakin on 3kpl.

tatskattu & nti kippura rv.23+5
 
ja sitten omaa napaa: tänäään oli rakenneultra ja kaikki on niin kun pitää vaaveli vahvitui tytöksi niin kun olin kaavaillu meillä oli esikko mukana joka katto ekat 5min nätisti mut sit oli jo tylsää ja alko haukottelee esikko siis 6v.. eli nyt aleihin ostamaan pinkkiä.. Neuvola oli heti ultran jälkeen missä kaikki myös suht kunnos hb oli 116 ja määräs rautalääkkeet.. painoa on tullu näiden 20viikon aikana niin 10kg lisää.. ei kai täs voi oikeen muuta kun alkaa oikeen kun tarkkailee enemmän syömistä.. viikolla 36 tehdään vielä ultra ja sit mietitään että josko käynnistettäis synnytys että ei tulis niin pahoja repeämiä..

 
Hei tänne julkisellekin puolelle :)
Minullakaan ei linea negraa vielä näy, ei tosin tullut viimeksikään. Täällä vatsa on kasvanut jo kamalasti, liitoskipujakin on tosi paljon eli aina kun tulee liikuttua.
Minä en ole vielä hankkinut tälle vauvalle mitään muuta kuin pari potkupukua, esikolta tosin on tallessa vielä paljon tavaraa.

Ihania ultrakuvia oli ketjuun linkitetty:heart:

Lilya ja murmeli 22+0

Ainiin, minä sain 4D -ultrassa tyttölupauksen mutta en osaa värjätä tekstiä punaiseksi?
 
Tiudeliini täällä myös nännejä kutkuttaa ihan kamalasti ja varsinkin vasemmasta nännistä valuu ihan tipoittain haalean vaaleaa nestettä. Oikean puoleinen toistaiseksi vain tuhnuaa sillon tällöin. Nytkin on yökkärissä läikkä vasemmalla puolella. Esikoisesta alkoi tihkuamaan jo rv 16, tässä raskaudessa kuukautta myöhemmin. Mutta tuo kutkutus on ärsyttävää varsinkin ku on ihmisten ilmoilla..

Linea negraa ei täälläkään ole, ekassa raskaudessa oli joten saas nähdä tuleeko myöhemmin. Mulla ei oo enää napakuoppaa juurikaan jäljellä! :O Oiskohan viikko sitten ihan yks kaks pullahtanu sen verran ylös tuo masu että navasta ei paljoa tietoa :D

Mulla odottelee tuolla kaapin pohjalla kasa ihania "retrokankaita" joustofroteesta, tekis mieli laittaa saumuri hurisemaan ja tekasta muutama mekko ku en saa unta mutta pitänee antaa toisille nukkumisrauha :LOL: Eilen tuli myös postissa neppipihdit ja kasa kam-neppejä ni pääsen kestojakin ompelemaan, taitaa mulla nyt alkaa tää höösääminen pukata päälle :p
 
Onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista:heart:

Omaa napaa: Ipana möyri ihan hirmuisesti viimeyönä...ei oikein antanu nukkua|O.. Nyt sit väsyttäis ihan kunnolla! No ei auta ku yrittää jaksaa työpäivä loppuun:)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

-leena ja mustikka 22+3
 
Kelassa nopeaa tointaa.
Sunnuntaina tein hakemukset ja maanantaina vein todistuksen Kelaan niin eilen on tehty jo päätökset kaikista hakemuksista :)
Ja oli jopa tehty vanhempainraha juttukin ihan oikein :D
Mukavaa kun tulot nousee n.1000e itsellä kuussa kun pääsee vanhempain rahalle vrt. tämä kotihoidotuki ja sisarkorotus + ansiosidonnainen elämä.

Enie + Tou 22+6
 
Leena77: Täällä kanssa vauva potkii ja elämöi niin että maha muljuaa :D Välillä olen päiväunilta herännytkin kipeisiin alavatsaan osuviin potkuihin, mikähän jalkapalloilija siellä potkii:D

Meidän neuvolassa täytetään hakemukset vasta rv 26, mutta tosiaan jos toiminta on noin nopeaa niin ehtii varmasti hyvin :) Kiva kuulla että joskus noinkin päin että toiminta on nopsaa :)

Reagoivatko teillä vauvat jo koviin ääniin? Itse olen ollut huomaanivani sellaista, vauva selvästi säikähtää yhtäkkistä kovaa ääntä välillä, ainakin luulisin niin.

Hauskaa viikonloppua kaikille!
Lilya ja murmeli 22+1
 
Heippa!

Johan on taas tullut tekstiä luettavaksi :)

Kommentoin nyt joihinkin omalta osalta..
Mulla edellisellä neuvolakäynnillä katsottiin hemoglobiini ja oli terkkarin ilme jotenkin hämmästynyt kun se olikin noussut. Ehti juuri sanoa että hempalla on tapana lähteä laskuun raskauden edetessä ja nyt olikin noussut alun 121:stä 136:n. :) En ole mitään tehnyt sen eteen.

Muakin houkuttaa ihan hirveästi kaikki retrokankaat! Itellä kun vauvana on ollut niitä pehmoisia, ruskeita ja kikertäviä vaatteita niin haluan nyt omalle muksullekin :) Netistä löytyy hieman hintavina mut tilaan kyllä jossain vaiheessa..

Kelan paperit oli kamalia täyttää! Oon aina ihan pihalla kaikkien virallisten paperien kanssa että menee pää sekaisin.. Sain todistuksen neuvolasta viimeksi ja nyt odotellaan sitä äitiyspakkausta. :) Tosin kirje on vasta tänään lähtenyt. :)

Kivuista: mulla on nyt ylävatsa kipeytynyt. Alkaa painaa äippähousun kauluksen kohdalta eikä oikein tahdo helpottaa ellei pääse istumaan. Sitten kumarassa istuminen väsyttää lihaksia kyljissä. Alapäässä on tuntunut jo kauan.. Aina kun laittaa vaik kenkiä ja joutuu yhdellä jalalla seisomaan niin tuntuu. En ole vielä huolestunut mistään kivuista. Rinnat ja vatsa kutisee suihkun jälkeen varsinkin ja oon käyttänyt ihan perusvoidetta, semmoista allergiaystävällistä hajustamatonta.

Linea negraa ei näy, mutta vatsa on vaalean karvan peitossa ;)

cissus 22+5 (enää 4kk:tta LA:n)
 
Kelan "paprut" ei ainakaan netissä ole mitään hankalia. En tiedä sitten paperi versioista paljonko poikkeavat, mutta ei ainakaan netissä tehtynä mennyt montaa minuuttia kun ne kaikki tekas sinne.

Enie + Tou 23+0 POKS!
 
Päivitetty. En pistäny nyt kaikille noita lupauksia, kun joillain tuntui olevan epäselvä. Koitin löytää joukosta ne suht selvät tapaukset.

Itekin sain vihdoin noi Kelan paperit laitettua. Onneks ne menee helpommaksi mitä useammin niitä täyttelee. Tosin kävin vielä Kelassa varmistamassa, että tulee oikein.

Linea negraa ei oo vielä näkynyt, viimeks tuli napaan asti kun poitsua odottelin. Saas nähä tuleeko nyt.

- N ja Kaino 25+1 (onkohan nää viikot nyt oikein..) :heart:
 
Heippa!

Meillä mies suunnitteli pitävänsä lomaa ja isyyslomaa ja pekkasia yms. niin, että ois kaks kuukautta kotona. Ihanaa
Varsinkin jos saatais se talo nyt ostettua ni olis aikaa sitä ulkotallia ja saunaa laittaa kuntoon...

Mä oon tänään menossa kaverin synttäreille ja sieltä baariin..Aattelin heti kutsun saatuani, etten menis, mutta nyt tekeeki mieli lähtee ulos..Kesällä olin viimeks. Ja jos vaikka kävis vähän tanssimassa Tosin mies kiukuttelee mulle, ei tykkää yhtää ja sanoski, että näytän ihan tyhmältä ku ison mahan kanssa siellä tanssin. Se siis pelkää, että jotain tapahtuu....Huoh...

No, kokeilin äsken tossa baarivaatteita ja voi apua ku maha näytti niissä isolta. En oo yhtään tottunut, että se on nii iso ja jotkut vaatteet korostaa sitä Ja kun aina tottunut, että litistää ja piilottelee mahaa niin tuntuu hassulta...Ja sit tuntuu jotenkin "irvokkaalta" siis jos se ei näytäkkää kivalta raskausmahalta vaan..miten sen nyt sanois..emmä tie..siis että ois liian pienet vaatteet päällä tai jotenkin. HÖH, ei nyt tuu sopivaa sanaa...

Mutta nyt päätin laittaa äitiysfarkut, mustan kiiltävän ohuen neuletunikan ja pitkät mustat saappaat...Noi farkut ehkä vähän arkiset, mutta ei pahat..voi olla,että vaihdan ne sukkiksiin..saas nähä
 
Täälläkään ei linea negraa vielä näy. Ensimmäisessa raskaudessa näkyi selvästi.

Mä sain sen Bola-korun eilen mieheltä. Aika hiljaista ääntä pitää ja musta tuntuu että sitä pitää oikein heilutella että ääntä kuuluu, mut toisaalta en mä minkään kulkusenkaan kanssa jaksaisi liikkua ;) Kiva pallo! (Tämmöinen pinkki, hopeisilla kuvioilla.)

Pikkuinen liikkuu kovasti. Selkeitä taukoja on aina välillä - mutta sitten kun liikkuu niin tuntuu hyörivän ylös ja alas. Välillä potkut tuntuvat navassa ja sitten lähes hetken päästä täytyy vatsalihaksiaan tiukentaa ettei pissi mene housuun.. No, tuleepahan samalla treenattua vatsanpohjalihaksia. Mä huomasin yhdessä vaiheessa että jos yskii tai aivastaa yhtäkkiä, niin saattaa lirahtaa hieman housuun :( sitten aloin kiinnittämään asiaan enemmän huomiota ja kiristelen noita vatsapohjalihaksia heti jos teen jotakin äkkinäisempää. On auttanut. Muuten, ennen raskautta luulisin että vatsanpohjalihakset ovat ihan ok kondiksessa.

Öisin kääntyminen on toisinaan melko tuskallista. Lantio venyy venymistään. Mä olen suosiolla alkanut jo pitämään tyynyä jalkojen välissä, jotenkin helpompi nukkua niin ja kääntyminen helpottuu!

Mulle tulee ensi viikolla 22 viikkoa täyteen. Täytyy sitten alkaa miettimään noita tukiasioista... En ole vielä jaksanut mennä Kelan sivuille sen enempää niitä ihmettelemään.

Meillä koko perhe koossa taas! Mukavaa, rauhallista viikonloppua vietellään! Rentoa viikonloppua myös teille! :)

Ansukka ja neiti 21+2
 
Heippa
Eilen ultrassa oli kaikki hyvin. Kuulemma ne "kovettumissupistukset" on ok ja mitään huolen aihetta ei ole. Samoin maitotippojen tihkuminen, joka mullakin alkoi nyt. Esikoinen 2,5v tuumasi, että pitääkö mun käyttää tissivaippoja. Siinäpä osuva nimi. ;) Jos enemmän alkaa tulemaan, niin ei kai mulla ole liivinsuojille vaihtoehtoja.

HB on n.105 eikä nouse kahden obsidanin vrk määrän voimin. Se on aina ollut aika matala.
Tämmöstä tänään.
Valdemaria ja vauva 24+5

Mulla sama juttu, kuin muilla, jotka on jo äitejä. Ei samalla tavalla ehdi "olla raskaana", kun kotona pieni vie huomion. Eilen hän liikuttui kyyneliin, kun näki ultrakuvan. Veljensä jumppasi ja kurkotteli varpaitaan.
 
POKS... viikkoja 21!!!!
En ookkaan tänne pali kerinny nyt kurkkimaan, ku oon asunu töis... tehny omat vuorot plus vähä muittenki, kieltämät pientä uupumusta näkyvissä!!! Saan muutenki pari kertaa päiväs jotai ihme huimaus-pyörrytys-oksetus-kylmähiki -kohtauksii... ja ne on tosi "näppäriä" töis ollessa!!!

Rakenneultra oli tiistaina ja kaikki oli vallan mainiosti!!

Linea Negraa ei mulla oo koskaan näkyny, ja siis ennestää huusollista löytyy jo poika ja tyttö!!!

5-vuotias poikani totes tänää, et "On se äiti hyvä, et sä oon paljon töis et sust tulee rikas ja voidaan ostaa vauvalle jotain valmiiks!!" ..hih, söpöä!!! :D

mama ja möykky 21+0
 
Iltaa!

Kiitos kaikille onnitteluista! :heart:

Nyt on ultrassa käyty ja häämatkallakin jo (ihan kotimaan matkailua, parin päivän reissu Ikaalisiin). :)

Ultrassa kuulemma oli kaikki osat paikallaan ja niin kuin piti. Kovasti pieni vaan pakeni ultralaitetta ja tykkäsi oleskella ihan alhaalla. Istukka on kuulemma etuseinässä, mutta siitä huolimatta liikkeet tuntuu tosi kovinakin välillä. Potkiikohan tuo sitä istukkaa sitten... Ja onkohan siitä mitään haittaa? :D Välillä tuntuu melkein kipeiltä nuo potkut. Ja mieskin päässyt jo kunnolla tunnustelemaan. :)

Kätilö ei sukupuoleen ottanut kantaa, mutta emme kyllä kysyneetkään. Tosin molemmat olimme miehen kanssa näkevinämme vehkeet jalkovälissä, joten yllättyneitä olemme, jos sieltä tuleekin tyttö. :)

Linea negra mulla on näkynyt jo ihan alusta asti, tosin aika himmeän värisenä. Samoin mulla on pientä vaaleaa untuvakarvaa maha täys. :D

Onko teillä muuten koska ollut/tulossa neuvolalääkäri? Mulla on jo jonkin aikaa ollut ihottumaa käsissä (joka nyt on vähän parantunut, kun ostin apteekista kortisonivoidetta) ja nenä mulla on ollut tukossa lähes koko raskauden. Kyselin viimeksi neuvolassa, että koska olisi lääkärin vastaanotto, niin kuulemma vasta viikolla 26. :O Tuntuu minusta aika oudolta. Kun sitten kysyin, että miten tuon ihottuman kanssa, käski tilata ajan tavalliselle terveyskeskuslääkärille. Jotenkin turhalta tuntuu, olin toivonut, että neuvolalääkäri tietäisi enemmän raskauteen liittyvistä asioista. :/ Kuulemma ovat nekin tavallisia yleislääkäreitä.

lyrae ja sumusireeni 21+3
 
Elikkä jos sinne Kelan sivuille menee täyttelee papereita, niin mitäs papereita kaikkia pitää täyttää? Lapsilisän muutos? (meillä kaksi lasta ennestään)
Äitiysraha, vanhempainraha?, mitäs eroa näilläkin taas oli... kotihoidontuki taisi tulla siellä jossain sit kun vauva on melkein vuoden... eikö?

Että voikaan asiat unohtua äkkiä.

Haidih ja tyllerö 21+5
 
Mulla ois kans semmonen kysymys nuihin kelajuttuihin, että eikö isyyslomaraha määräydykin miehen omien tulojen mukaan? entäs sitten isäkuukaudelta maksettava raha? Jotenkin oli sekavasti tuolla kelan sivuilla nämä selitetty, tai sitten en vain tajunu :D

Nyt häämessuilemaan, odotan innolla etenkin kakkupuffettia :b
 
Omaan napaa: Me oltiin eilen juhlissa koko perhe ja viime yönä mä ja mies kärsittiin vatsataudista. Miehellä maha kipee, samoin mulla ja oksensin monta kertaa. Lapset terveitä. Veikkaan juhlien salaattia tartuntalähteeksi, kun sitä muksut ei syöny ja mä vedin puoli lautasellista... Kuulemma muita ei oo vielä ilmottanu tautia saaneensa. Ei tässä muuten, mutta toivottavasti ei oo listeriaa! Neuvolaankaan ei näin sunnuntaina voi soittaa ja kysyä. Tai tuskin täs muuta voi kuin seurata olotilaansa. Nyt on pakko mennä taas vessaan...

nepula 22+4
 
Hei. Haluaisin kans liittyä teidän porukkaan.
LA 5.5, ensimmäinen lapsi ja poika tulossa. Synnytyssairaala SeKS.


Liikkeet tuntuu jo tosi hyvin ja välillä tuntuu, että vähän liiankin hyvin:) Poika potkii niin kovaa, että tulee kohta läpi!!:)
Kiloja on tullut jo pikkasen päälle kymmenen!!! Pikkusen pelottaa, että paljonko niitä jää synnytyksen jälkeen!

rv 24+3
 
Heippa ja tervetuloa teddypear!


Olin sitten tosiaan baarissa ja muistin miksi viimeks oon viime kesänä ollut. Eli siis aika turha reissu. En jaksanu oikeen tanssia ku niin älyttömän huonoa musaa ja sit loppuvaiheessa alko maha sattua vähäsen..
Ja tunsin oloni tyhmäks siellä maha pystyssä. Mulla kun tuo maha on iso ku ilmapallo ja hirveen vaikeeta hyväksyä sitä...Oli koko ajan sellanen tyhmä olo..teki mieli otsaan kirjottaa, että olen raskaana, muuten ei näin isoa mahaa olisi.Eli mulla siis ulkonäkökriisi...
 

Yhteistyössä