** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Huomenia,

Täällä edelleen yhdessä kasassa(kohta lasken minuutteja maanantaihin:headwall:)...
Onkohan kellään tullut lähtö sitten eilisen synnärille :)....
Mulla alkaa noi nousemiset aamuisin/öisin olemaan täyttä tuskaa, lanne huutaa hoosiannaa, alaselkä ja alavatsa niin hellänä, että kestää varmaan sen useamman minuutin, että pääsen vessaan asti. Pyykinpesukoneen täyttökin näin aamusella oli kyllä työn takana. Että eipä mulla sitten taas muuta, huoh...(tule, tule jo).

JA & Nöpsy 41+1
 
Vaikeeta on liikkuminen täälläkin, varsinkin aamulla, ja hermot on kohta täysin mennyttä. Tänäänkin piti nousta ylös, kun käsi särki niin paljo turvotuksesta johtuen...

Mites muuten, kirjotellaanko tähän toukokuun pinoon nyt sitten loppuun asti vai? Kannattaako tuo enää kesäkuulle erikseen tehä...?

Miuku 40+4
 
Onnea Marsku ja Vattula pienokaisista! :flower:

Vattula, kiva että ei tarvinnut sulle tehdä sektiota vaan onnistui alatiesynnytys sittenkin :)

Joo eipä täällä näytä enää montaa naamaa roikkuvan näin kesäkuulla :D Miuku, mun puolesta ainakin voidaan kirjoitella tähän pinoon "loppuun asti".

Jotenkin niin turhautunut fiilis että ei paljon huvita mikään. Fyysisesti ei mitään merkkejä, olo on tosi hyvä ja siksi ärsyttääkin. Noita mahan kovettumissupistuksia on ehkä jonkin verran ollut viime päivinä enemmän kuin ennen mutta eipä niillä kai synnärille pääse ;) Eli tsempit teille kohtalotovereille, mulla vahvasti sellainen olo että oon täällä ketjussa last man standing...

Nelli ja Kultahippu 40+3
 
Täällä edelleen yhdessä kasassa... Puoli alaselkää on jumissa, mutta siinä se. Ei supisteluja tai mitään.

Eilen en kerinnyt sitä yliaikakontrollia soittamaan, enkä tiedä voiko näin pyhäpäivänä sitä varata... Eli ehkä mun pitää suosiolla jättää perjantaille soittaminen. Vähän kyllä kans toivoisin, että tää päättäis syntyä ennen sen yliaikakontrollin soittamista. :LOL:

Miuku: Joo, kai se tähän ketjuun kantsii kirjoitella, ei meitä enää niin monta oo jäljellä. :D

lyrae ja sumusireeni 41+1
 
Pikaiset onnittelut kaikille vauvaantuneille ja tsemppiä lopuille odottajille!!

Jostain kumman syystä ei ole ehtinyt käydä lukemassa eikä kirjoittamassa, neiti on hyvin ärhäkkä tapaus. Tällä hetkellä yöllä valvotaan jonkun verran ja päivällä nukutaan, tissi on niin kiva kapistus että siinä roikutaan mielellään koko ajan yölläkin. Tämä diiva ei suostu nukkumaan pinnasängyssä makkarissa, mutta vaununkoppa kelpaa ja vain päivällä. Yöllä ensimmäisen heräämisen jälkeen haluaa nukkua liiskaantuneena kainaloon. Ei kiva ollenkaan... Pari yötä on mennyt nukkuessa istualtaan diiva rinnan päällä....

Nyt takaisin lusmuamaan ja keräämään yöksi voimia...

Jennile ja Tytsy "diiva"
 
Ja täällä myös minä edelleen maha pystyssä... Ehkä aavistuksen tiukempia noi supparit, ja niitä tulee siis pitkin päivää koko ajan. Yks päivä huvikseni kellotin ja välillä tuli jopa alle 10 minuutin välein. Mutta siis niitä harkkasuppareita noi on, ei kipeitä ollenkaan. Tänään vika etukäteen varattu "neuvolakäynti", birth center käyttää tosiaan sitä Suomessa ihan väärin perustein laskettua 3.6. eli mulla on heidän mukaan viikot täynnä vasta huomenna. Eli jos jaksan ja haluan, voin odottaa käynnistykseen menoa vielä kaks viikkoa... Välillä on kyllä niin ahdistunu olo että tekis mieli haistattaa huilut kaikille luomujutuille ja vinkua käynnistystä. Etenkin ton helleaallon aikana (4 päivää 35 asteen helteitä) meinas kyllä järki lähteä. Tänään ONNEKS viileempi päivä!

Ja mun puolesta pysytään tässä ketjussa, kun tosiaan ei mentä odottajia taida enää kovin monta olla. Ja Nelli, otetaanko kisa? ;) Koska mä oon aivan varma että se oon minä joka täällä vimosena vauvaansa venailee. :D

Luomis 40+3
 
Onnea Vattula!!! :flower:

Ja täällä kans yhä yhtenä kappaleena!!! Viime yö meni suppareitten kans kärvistelle ja jo ihan luulin, et sais lähtee, mut ei ni ei!!!! Saas nähä... huomenna esikoisen syntymäpäivä... koittaako maha-asukki änkee ittensä samaan päivään!?!?!?
Huomenna viiminen neuvola ja sit saa alkaa ravaan äitiyspolilla yliaikaiskontrolleis... huoh!!!!

mama ja "tahvo" 40+5
 
Meilläkin on nyytti,pikku-jättiläinen:) Syntyi tänään 2.6 klo:13.52,4115g ja 51cm. Osastolla olin jo valmiiksi kun edellisenä iltana olo meni niin huonoksi 5 p jatkuneen oksutaudin takia. Tipassa olin ja protskut oli kahdella plussalla ja verinäytteet ihan vinksin vonksin. Synnytys lähti itsestään käyntiin aamulla ja kesti 3h37min ja kaikki meni hyvin istukan irrottamista lukottamatta joka oli yhtä helvettiä,huusin suoraa huutoa tuskissani.Mutta muuten täällä toivutaan eristyksessä pikkumiehen kanssa ja vointi on parempi.

Nannaliina ja Wäinö 8,5h
 
Onnea nannaliina:flower:

Mun puolesta voitaisiin kirjoitella tähän pinoon vaan, eihän meistä kukaan kuitenkaan aio enään kauaa olla yhdessä koossa, eihän;).
Meitä tosin taitaa olla vielä melko monta "mukana", mulla oikeasti sellainen olo tullut tänään, että mä en edes odota että tää tulisi ikinä ulos, kunhan mennään päivästä toiseen mahan kanssa, tuntuu absurdilta, että se vauva oikeasti olisi korkeintaan viikon päästä sylissä, ensin oltiin niin varuillaan ennenaikaisen synnytyksen riskin vuoksi, sitten kun "sai luvan", odotettiin kuin kuuta nousevaa, ja nyt ei kuulu eikä näy|O. Eilen mietin maillaiseksi jättiläiseksi kerkiää kasvaa, ja mulla olisi ensimmäinen alatie synnytys tulossa, alkoi pelottamaan ihan hirveästi, ja itkuhan siinä tuli. Mä oon jo ihan valmis antamaan tän lopputyön miehelle, kun en mä näköjään saa aikaan sitä synnytysä, huoh. Mies tosin sanonut mulle pari päivää, että oon antanut vauvalle ihan liian hyvät oltavat, eikä se siksi halua ulos, no joo...Mutta mulla ei ole minkäänlaista oloa, että synnytys lähtisi itsestään käyntiin ennen maanantaita.
Sori, että sellasta valittamista taas(joo, onhan se toki ihanaa kun kohta pian saan nyytin syliin, mutta kyllä te ymmärrätte tätä turhautumista ;) ). Jaksuja kaikille :).


JA & Nöpsy 41+2
 
Onnea Nannaliina! :flower:

JA82: Mulla on vähän samat fiilikset, että synnytys tuntuu absurdilta. Kun laskettua aikaa ootin ihan innolla ja jostain syystä tuntui, etten olis sinnekään asti päässyt. No, se oli ja meni, eikä mitään oireita oo. Jotenkin on niin tottunut tähän raskauteen, ettei osaa ajatella, että vajaan viikon päästä varmaan jokatapauksessa on laps ulkona. :O Samoin mua pelottaa koko, kun en oo missään vaiheessa mitään "virallista" painoarviota edes saanut.

Tänään taas vähän särkyillyt päätä. Onkohan raskausmyrkytyksessä oireet sitten niin selvät, ettei epäilytä, että onko tää nyt hartiajumeista tai muuta? Oon myös (ihan hyvistä yöunista huolimatta) ollut tosi poissaoleva ja pihalla koko päivän. Josko ennakois? Jooko? :whistle:
 
Ihanaa nannaliina, paljon onnea koko perheelle! :flower: :)

Kerrankin mulla on jotain kerrottavaa! :D No ensinnäkin birth center vaihtoi mun lasketun siihen 30.5., mikä ultran mukaan onkin se oikea. Ja kun nyt sit heidänkin mukaan olen jo ohi lasketun niin kätilö tarjoutui ihan itse tekemään sen ronskimman alatutkimuksen, ja arvatkaa mitä? Mä oon jo 3 cm auki!! :) Oon niin ilonen! Täysin kivuttomasti jo noin auki! Esikoisesta olin siis vasta 2 cm laitokselle mennessä.

Toi alatutkimus taisi tälläkin kertaa tehota ainakin jollain tasolla, sen verran tuntuu etenkin selässä nyt supistukset. Katotaan jos tää tästä lähtis etenemään, tällä hetkellä noin 10 minuutin välein supistaa... Vähän jännittää vaan, että kuinka nopeesti tää sitten täältä aikoo tulla, kun oon jo valmiiksi 3 cm auki!

Suosittelen kyllä kaikkia muitakin vielä kasassa olevia vaatimaan tota kalvojen venyttelyä, mulla on nyt tehonnut molemmilla kerroilla (taisin just nuolasta ennenku tipahtaa, mutta kuitenkin). :)

Luomuvaimo 40+3
 
Onnea nannaliina!! :flower:

Luomuvaimo: :O Siis mitä ihmettä... ei täällä vaan neuvolan tädit tee mitään sisätutkimuksii, vaan lääkärit?!!?!!!

JA82: Mulla sama homma, ei oikeen usko koko hommaan enää ees... viikoilta 24-26 passitettiin saikulle eikä saanu tehä mitää ettei vaan synny enne aikojaan ja nyt sit MISSÄ SE VIIPYY?!?!?!

Tänään onki sitten se viiminen neuvola, jossa varataan eka aika yliaikaiskontrolliin... joka luultavasti siis olis sitten ens viikon tiistaina!!! Huoh....

Ja kauhistus ku aika rientää, esikoinen tänään 6 vuotta!!!! :heart:

mama ja "tahvo" 40+6
 
Vauvauutisia :heart:

Meille syntyi sittenkin toukokuun tyttö 31.5.2011 (40+5) klo 23:19 mitoin 3400g,49cm ja py 35cm :kiss: :heart: Vauva on aivan ihana, pitkä tumma tukka ja rauhalliselta tuntuu luonteeltaan! Olisin jo eilen halunnut kotiin, mutta vauvan sydämestä kuului vielä liikaa suhinoita, toivottavasti tänään kaikki jo ok ja päästään viimein kotiin! :) Kirjoittelen synnytyskertomusta heti kun kerkeän!

Tsemppiä vielä nyyttiänsä odottaville!

Ansukka ja Mimmi 2,5vrk
 
Onnea Ansukka! :flower:

Äh, mä kyllä nyt hajoilen tuon yliaikakontrollin varaamisen kanssa. Mulle kun ei neuvolasta annettu mitään numeroa, josta se pitäisi soittaa ja nuo HUS:in sivut on niin pyllystä, ettei sieltä löydä mitään. :( Sit ku löysin sieltä lupaavanoloisen numeron, ni sieltä kuuluu vaan tuuttausta. On hienoa kun sivuilla lukee, että "loppuraskauden seurantaan varataan aika itse" ja viereisestä linkistä pääsee johonkin yleiseen infopakettiin... :kieh:

Ciba: Jos et ole jo tositoimiin päässyt, olisko sulla antaa sitä numeroa, josta ite varasit Jorviin sen yliaikakontrollin?

Äh, että osaa olla tyhmä olo. Ilmeisesti hormonit vaikuttaa. No, ehkä tää "ylimääräinen" stressi auttaa synnytyksen käynnistyksessä? Vaikka jotenkin tuntuu, että ei tää lapsi ikinä halua ulos. Näin untakin, jossa kaverit vinoilivat, että "ei se sitten syntynytkään ikinä". :(

lyrae ja sumusireeni 41+2
 
Onnea Nannaliina ja Ansukka vauvoista! :flower:

JA82, täällä samat fiilikset, absurbilta tuntuu. Jotenkin nyt kun tuon La:n on ohittanut niin ei millään mene jakeluun että ihan tässä lähipäivinä kuitenkin tämä raskaus on loppumassa ja nyytti pitäisi olla sylissä. : /
Ja mua Lyraen tavoin "vaivaa" tuo oireettomuus eli kun ei mitään merkkejä tunnu niin eihän tässä voi järkeilläkään miltä tuntuu sitten kun yhtäkkiä synnytys käynnistyy.

Luomuvaimo, kuulostaa lupaavalta! Harmi tosiaan että täällä ei tehdä neuvolassa sisätutkimuksia niin ei pääse pyytämään noita kovakouraisia ronkkimisia. Tsemppiä sinne vaan tosihetkiin :)

Mulla on maanantaina vasta neuvola eli ei mitään toivoa päästä edes yliaikaiskontrolliin lähipäivinä. Ja mua myös pelottaa tuo vauvan koko :( Lisäksi olen stressanut viime päivinä vauvan liikkeistä kun ne on huomattavasti vähentyneet niin välillä tulee jotain kauhukuvia mieleen että onko se elossa edes enää. On kyllä sitten aina "vastannut" tökkimisiin mutta jotenkin vaan pelottaa...
No ei auta kun vaan olla olojensa kanssa.
Nelli ja Kultahippu 40+4
 
Täällä minä edelleen...

Jo on ollut aamu. Ennen klo 8 liikenteessä, torilla aamupalalla ja auto kolaroitu. Ei tosin oma syy, vaan sellasen vanhan papan.

lyrae: Jos et ole vielä numeroa saanut... 09 47183201
 
Onnea vauvansa saaneille!

Täällä myös epätodellinen olo, että kohta olis vauva sylissä. Jotenki tosiaan ku laskettu aika oli ja meni, niin ei enää osaa ajatella, et se ikinä tuliskaan! :D

Ei sit ollutkaan vielä viimeinen neuvola tänään, niinku luulin, vaan tiistaina vielä käynti. Yliaikalähete meni nyt Ouluun ja sieltä tulee aika sitte puhelimessa tai kirjeenä kotiin ens viikon lopulle. Kassin kans saa kuulemma sitten mennä, kun 41+5 on täällä se käynnistyksen raja, joten kyllä se viikon päästä viimeistään syntyy!!!

Neuvolassa kaikki oli taas hyvin, vauva kiinnittynyt (Ja sen kyllä huomaa...), verenpaine laskenut entisestään, hb pysyny 105 ja painoki oli laskenu(Luojan kiitos välillä niin päin...). Esikoisen odotuskortissa oon pannut merkille, että just ennen synnytystä oli paineet laskenu, joten jospa nyt... Vaikka en enää kyllä uskokaan mihinkään merkkeihin! :p

Jaksamisia meille lopuille, viikko on enää tosi lyhyt aika tässä raskaudessa ja elämässä! :)

Miuku 40+5
 
Ciba: Kiitos, sain varattua. :) Eivät vaan meinanneet ensin vastata. Ja toivottavasti ei pahasti kolarissa käynyt...

Kuulemma kuusi samaan aikaan siellä yliaikakontrollissa, sanoivat, että saa varata aamupäivän. Pitäisiköhän sitä sitten ottaa sairaalakassit, jos joutuukin jäämään? Tai että otan kyllä varmasti varuilta. :)

Nyt sitten lähtee varmaan viikonlopun aikana, kun kerran on tuo kontrolli varattu. :LOL:

Nelli: Mulla on samanlainen olo aina välillä, että onko se pieni enää mahassa kunnossakaan. :( Mutta tosiaan mulla kans reagoi aina tökkimisiin, että kai siellä kunnossa ollaan. Ei kai tässä auta ku luottaa, että kyllä sen olossa huomaa, jos jotain sattuis.
 
Nonni!!! Vimppa neuvola takana!!! Yliaikaiskontrolli varattiin tiistaille, jolloin on sit sen 10 päivää yli!!!! Neuvolassa kaikki ok, verenpaine vaan taas laskenut entisestään!!!! Kas kummaa, et huippaa ja pyörryttää aivan hulluna!!!! ...että näillä mennään taas eteenpäin... toivo menny jo kokonaan!!!!

mama ja "tahvo" 40+6
 
Lyrae hyvä että sait varattua ajan. vois sitä ottaa varoiksi sairaalakassin mukaan autoon. Mies lupasi lähteä myös vaikka työpäivä olisi. Mullekin sanoivat aikaa varatessa että kannattaa varata paljon aikaa. Itsellä se aika on hiukan ennen yhdeksää.

Tänään irtosi osa limatulpasta. voishan sitä jo viikonloppuna lähteä synnyttää...tai sitten ei. Ei sitä jaksa enää stressata kun kuitenkin kohta käynnistelevät.
 
Pikainen päivitys, että tulihan se poitsu vihdoin sieltä massusta ulos vaikka antoikin itseään odotuttaa ;D Eli la-su yöllä lähettii tyksiin ja ottivat suoraa osastolle raskausmyrkytysoireiden takia ja supisteli 5min välein. Ma-aamulla alotettii käynnistys cytoteceilla ja luoja mitä suppareita tuli seuraavana yönä, siis aivan tuskaa, mutta paikat ei edelleenkään auennu. Maanantai-aamulla puhkastii kalvot ja 17.21 oli prinssi maailmassa ? Sit menetinkin vielä melkee 2litraa verta, mutta nyt kaikki kunnosa ja tänään päivällä tosiaan kotiuduttiin ?

Ja ei mikään ihan pikkunen ollut, 54cm ja 4220g.

Onnea kaikille muillekkin nyytin saaneille. Lisää paremmalla ajalla :)
 
  • Tykkää
Reactions: miuku1980

Yhteistyössä