** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Onnea vattula tyttösestä ja Nannaliina ja haaveilija poikavauvoista :heart: :flower: =)

Tehdääs synnytyskertomus kun molemmat tytöt on nyt nukkumassa! (Mun tissit odottaa kyllä "kuumeisesti" että pienempi Mimmi herää!) Katselin että tiistaina vielä 19:41 kirjoittelin tänne! :D No, sen jälkeen alkoi tuntua siltä että oikeasti tästä tarvis nyt kohta lähteä ja sanoin miehelle ja tytölle että nyt kamat kassiin ja lähdetään mummolaan. Nappasin pari Panadolia ja sit vietiin tyttö sitten mummolaan. Matkalla mummolaan tuli jo yksi sellainen supistus, että apua tuntuu että ponnistuttaa. No, synnärillä oltiin sitten 21:10 ja olin ensin 20 min käyrällä (en suostunut menemään makuulleni vaan istuin..) Kätilöopiskelija tutki sitten ja olinkin yllätyksekseni jo 5cm auki. Kyselivät toiveita ja sanoin että ammeeseen olisi mukava päästä. Ammeeseen pääsin ja kerkesin siellä olemaan 40 min. Supistukset tuntuivat kunnolla, miehen pyysin hieromaan vähän aikaa mun päätä. Ja antamaan kylmää rättiä otsalle. Sen 40 min jälkeen tunsin että vedet meni ja samantien alkoi tosi kova ponnistamisen tarve. Pyysin miestä soittamaan kätilön paikalle joka totesi että 9 cm auki. Tuli jotenkin tosi hyvä mieli siitä että tässä sitä luomuna vedetään! :D Puolisen tuntia piti odotella että pääsi ponnistamaan, huhhuh! Ponnistusvaiheeseen pyysin sitten ilokaasua ja sen voimalla mentiin! Lopussa pari rajua karjaisua ja tyttö oli maailmassa! Eka vaihe merkattiin 5:05min pituiseksi ja ponnistusvaihe 14min. Kerettiin siis olla sairaalassa 2h10 min ennen kuin Mimmi syntyi! Jäi hyvä muisto synnytyksestä. Eikä edes eppari tarvinnut tehdä. I/II asteen repeämät kursittiin (sain silloinkin vetää sitä ilokaasua) ja onneksi eivät tunnu kovin kipeiltä. Omalla maidolla ollaan pärjätty ja tosiaan tänään kotiuduttiin. Eilen Mimmillä vielä kuului II asteen sivuääni sydämestä, mutta tänään oli jo ääni vaimentunut hiljaiseksi. Ensi viikolla käydään lastenpolilla vielä kuunteluttamassa sydän ja toivotaan että siellä kaikki kunnossa! Olen ihan rakastunut! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tulihan se meidänkin pikku jättiläinen ihon tälle puolelle viimein, ja aikamoisella vauhdilla. Ne mun hehkuttamat supparit loppuivat kuin seinään kun menin nukkumaan, ja itku silmässä heräilin vessaan että eikö oikeesti vieläkään?! No klo 4 alkoi uudestaan, kipeinä ja epäsäännöllisinä. Klo 5 olivat säännöllisiä, soitettiin lapsenvahti paikalle, joka tietty eksyi. Lähdettiin sit vähän liian myöhään liikkeelle ja jouduttiin aamuruuhkassa ajamaan birth centeriin kun supparit tuli kipeinä ensin 4 ja sitten 3 minuutin välein. Onneks ei pidempään oltu autossa, koska oltiin laitoksella tasan 46 minuuttia ennen kuin poika oli maailmassa. Ponnistusvaihe noin 25 minuuttia, ja kokoa tosiaan jätkällä kunnioitettavat 4,5 kg ja 56 cm. Vanha epparihaava repesi toisen asteen repemien arvoisesti, mutta tällä kertaa mut puudutettiin tikkejä varten kunnolla eikä sattunut yhtään. 2 h synnytyksestä kävin itse vessassa ja suihkussa, ja 6 h synnytyksestä lähdettiin kotiin. Nyt vähän jo väsyttää, mutta on kyllä muuten kaikin puolin loistava olo fyysisesti. Ja siis täysin luomunahan tää mentiin niin kuin oli toiveissa. Jälkivuoto on huomattavasti vähäisempää kuin esikoisesta.

Vauva osaa jo imeä suht hyvin, ja isovelikin on ottanut alun epäröinnin jälkeen vauvan tosi hyvin vastaan. Kakkaa ja pissaakin tullut hyvin. Kaikki siis hyvin täällä. :)

Luomis ja pikkuveli 11 h
 
Onnea Luomuvaimo pojasta :):flower:!

Täällä ei saatu mitään uutta aikaan yön aikana...Musta oikeasti alkaa tuntua sille, että onkohan tämä edes todellista enään ja aionkohan synnyttää millään keinolla ikinä :D...Ne mun supparitkin jotka piinanneet mua ties kuinka kauan ovat oikeastaan loppuneet, eilen illalla joitakin vihlomisia ja pistelyjä alakerrassa, mutta ei sen kummempaa. Se olisi 2 päivää maanantaille, ja joo, aion ottaa sairaalakassin mukaan ja menen lääkärin vastaanotolle se mukana, ja ilmoitan että kotiin en yhdessä kasassa lähde. Eipä mulla muuten olisikaan mitään, mutta vauvan koko aiheuttaa harmaita hiuksia:|, en voi pelolleni mitään, mutta se nyt vain on ja pysyy, eikä näytä helpottavan päivien mennessä eteenpäin, päinvastoin.
Mutta nyt koulun kevätjuhlaan( ja kuuntelemaan sitä ihmetystä miten en ole VIELÄKÄÄN synnyttänyt:kieh:)


JA & Nöpsy 41+3
 
onnea Luomuvaimo potrasta pojasta

Tänään ollut todella vetämätön olo. Mutta ei edelleenkään mitään muuta. Mies ja tyttö lähtivät käymään pyörällä torilla niin saan olla yksikseni. Onneksi eivät ole kauaa kun unohtivat puhelimen kotiin. Ajatuksena iltapäivälle olisi mennä käymään lintsillä, mutta katsotaan vielä oma olo. Ihan kiva olisi lähteä käymään jossain.

Ciba 41+3
 
Onnea haaveilija ja Luomuvaimo! :flower:

Ciba: Kiva, jos sulla mies haluaa lähteä mukaan yliaikakontrolliin. Meillä mies totes, että ei hän jaksa siellä aamupäivää venata. Totesin vaan, että niinpä se munkin tarvii siellä venata, vaikka ei välttämättä huvittais. En tiedä muuttaako mieltään vielä... Ja tosiaan, kun sinne saattaa joutua sitten jäämään.

Eilen oli ihan ihme päivä, semmoiset ihmiset, jotka ei yleensä kauheasti kuulumisia kysy ottivat yhteyttä ja ihmettelivät kovasti, ettei vieläkään ole tää lapsi tullut ulos. Ehkä hieman ottaa pattiin, että tyypit, jotka ei mulle ole puhuneet koko raskauden aikana oikeastaan kyselevät sitten tommosia. :kieh:

Ja voi perhana, ei siis edelleenkään yhtään supparia. Harjoitussuppareistakaan en ole varma, onko niitä ollut. Alkaa olla epätoivoinen olo. :( Hermo menee, kun oon nyt tässä kolmena iltana nukkumaan mennessä ollut semmoisella fiiliksellä, että kesken yötä sitten tulee lähtö. Ja joka aamu olo on ollut ihan fine. :headwall:

lyrae ja sumusireeni 41+3
 
lyrae ja ciba: mua alkaa mietittymään, että onkohan tässä meidän la päivässä joku juttu takana, kun ei näitä kuulu eikä näy:confused::D...

Mun kodinpuunaus into on vaihtunut totaaliseen väsymykseen, mitään ei huvita eikä jaksa tehdä, ruoka maistuu, ja varmaan nämä vikat päivät paisuttaa mun vaakalukemia kyllä ihan uusiin ulottovuuksiin: /. Neuvolassahan en ole vajaan pariin vkoon käynyt enkä enään ole menossa, mun käynnit siellä kesti 5 min, ja katsoin noi lopun käynnit ihan turhaksi, kun kuitenkin kerran vkossa olen joutunut äippäpolilla käymään, jossa katsotaan kaikki muu paitsi se paino, ja kotivaakaa en halua stressata moisella:LOL:. Miten oikeasti 2 päivää voi tuntua näin pitkältä ajalta. Käytiin äsken miehen kanssa kaupungilla ruokakaupassa, ja se sanoi kyllä mulle automatkalla, että jos mä en aio sanoa mitään maanantaina tai olen lähdössä kotiin, niin hän kyllä ilmoittaa suureen ääneen, että ennen ei lähdetä ennen kuin on vauva syntynyt:xmas:. Huomenna olisi yhden sukulais pojan 7 v synttärit 100 km:n päässä, ja mua ei edes stressaa tai mietitytä lähteä sinne, mitä tulee synnykseen, ei minkään sortin oloa, että tarttis tätä yllättäen tästä enään lähteä tekemään, sama vaikka kävisin pikaisesti Utsjoelle...

Joo, ja mulla on taas tylsää....

JA
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille!:heart: ja tsemppiä vielä niille jotka odottavat omaansa saapuvaksi!:heart:

Itse kävin keskiviikkona neuvolassa rv 40+3 ja siellä lääkärillä. Päivystyslähetteellä lähdin sairaalaan jossa tehtiin heti sektiopäätös vauvan mahdollisen suuren koon vuoksi. Sektio aloitettiinkin heti parin tunnin kuluttua ja meille syntyi ihana pyöreäposkinen poika klo 18.28 muhkein miehen mitoin 4420g ja 54cm ja py 36,5cm:heart: Alatiesynnytys olisi ollut mahdoton minulle joten luojan kiitos osui kohdalle lääkäri joka teki päätöksen heti. Sanoikin että harvoin hänelle tulee olo että NYT sektioon, mutta nyt tuli ja muuta vaihtoehtoa ei ollut.
Minä paruin aikani siinä tietysti, mutta lopulta kaikki on mennyt kyllä hyvin. Kotiin päästiin tänään ja ensimmäistä kertaa mulla on tissillä asuja :D lähtöpainokin oli pojalla 4,2kg kun syö niin hyvin ja mulla maitoa riittää. Eilen nousi minulle maitokuume mutta meni jo ohi.

Tsemppiä ihan hirvesti teille jotka siis vielä odotatte. Ne vikat viikot ja päivät on niin kamalia:hug:

Chira ja Poskiministeri 3vrk:heart:
 
Onnea Haaveilija , Chira ja Luomuvaimo! :flower:
Luomuvaimo, aika hyvät mitat sun vauvelilla ja menipä nopeesti toi synnytys! Ei varmaan paljon ehtinyt turhia mietiskellä, hyvä että ehditte ajoissa Birth Centeriin.
Chira, onneksi sait sektion tosiaan heti niin meni kaikki hyvin!

Ciba, kurjaa tuo sun kolari! Onneksi ei ollut sun vika

JA82, mulle on käynyt ihan samalla tavalla kuin sulla! Kodinpuunausinto on täysin hävinnyt ja nyt vaan masistelen eikä oikein mikään innosta. Outo fiilis.

Ansukka, kiva kuulla synnytyskertomusta ja kuulosti hyvin menneeltä synnytykseltä!

Lyrae, toi on kyllä tylsää et jos ei ihmiset ota yhteyttä raskausaikana niin mitä niitä nyt kiinnostaa :D

Joo tosiaan täällä ei mitään tuntemuksia joten varmaan ensi viikko vielä pitää kituuttaa. Ärsyttää kun on päässyt jotenkin niin mieliala alhaiseksi eikä huvita touhata mitään. Joten odottelua it is nyt vaan...

Nelli ja Kultahippu 40+5
 
Onnea Chira! :flower: Hyvä juttu, että oli osaava lääkäri ja pisti sektioon. Melko hienot mitat kyllä sun pojalla. :D

Täällä on vähän jännät fiilikset. Tärisyttää nimittäin jostain syystä aika paljon, ei oo ennen koskaan tämmöistä oloa ollut. Supistuksia tai muuta ei kyllä ole. Mietityttää, että voiskohan paineiden vaihtelu aiheuttaa tommosta tärinää... Mutta kun ei mittaria ole, niin en pääse mittaamaan paineita.
 
Täälläkin edelleen yhtenä...
Onnea Luomuvaimo ja muutkin, jos tässä joku ehti vilahtaa ohi silmien! :flower:

Mä en oikeasti kohta enää käy missään, ennen ku vauva on syntyny. Alkaa ihan tosissaan ärsyttää kommentit "Et sitte ollenkaan meinaa poksahtaa", "Ja vielä vaan yhtenä!" jnejne...
Hermot on muutenki todella pinnassa ja ei jaksais enää yhtään vastaavaa kommenttia. Varmasti olisin jo synnyttäny, jos se minusta olis kiinni!!!! Onneksi ei oo enää viikkoa jäljellä joka tapauksessa.. Alkaahan tuo toisaalta jännittääkin jo, parempi ku ei tietäis millon tulee! Mut ehtiihän tuo vielä tulla ennen käynnistystä, usko vaan on jo menny.

Liitoskivut on hirveitä ja vauva painaa ihan hulluna ku on kiinnittyny. Tänään uutuutena sattuu ja repii myös sisäreisiin liikkuminen. Supistuksia harvakseen ja kivuttomia. Että näin...

Miuku 40+6 (Jo 4 viikkoa tässä ollut kauemmin raskaana kuin esikoisesta)
 
Onnea Chira!

JA82 Kyl jotain maagista tässä meidän LA päivässä täytyy olla :whistle:

Nopeasti mennyt tämä päivä lintsillä. Tulihan siellä kierrettyä kuusi tuntia. Laitteisiin en mennyt vaan annoin tytön ja miehen mennä kahdestaan. Porukkaa tuntui olevan kiitettävästi. Mutta hieno päivähän tänään on ollut.
 
lyrae: Onneksi tosiaan kohdalle osui osaston ylilääkäri, vanhempi nainen. Otti ihan tosissaan mun omatkin tuntemukset.
En olisi kyllä lähtenyt enää kotiinkaan sieltä. Harmitti vaan kun olin käynyt siellä synnytystapa arviossa pari viikkoa aiemmin ja mut naurettiin melkein pihalle sieltä. Ja lopulta oli sitten tuo sektio, halusin tai en. Onneksi mulla oli tosi hyvä kätilö tukena joka sai mun paniikin laskemaan omalla olemuksellaan ja sillä että kertoi kaiken mahdollisen sektiosta. mikään ei tullut yllätyksenä. Leikkaus salissa kuultuani pojan koon kiitin sektiopäätöksen tehnyttä lääkäriä. Hän tuli vielä osastolle juttelemaan eilen ja katsomaan kuinka minä voin ja vauva. Se oli mun mielestä tosi kivasti tehty. Kiitin vielä kerran.
Äitejä pitäisi kyllä enemmän kuunnella näissä kokoasioissa. Minä kuvittelin että ihan max olis ollut nippanappa nelikiloinen ja oli lähes 4,5kg! Olisi voinut käydä pahimmassa tapauksessa tosi huonosti. Ja pojan tarjontakin oli ihan viksin vonksin kuulemma.
Mut loppuhyvin, kaikki hyvin! Se on pääasia! :)
 
Paljon onnea Luomuvaimo ja Chira! Hyvän kokoisia vauvoja teilläkin. Jotenkin erilaista ja helpompaa hoitaa kun omanikin on eka yli 4 kiloinen.Pienimmät vaatteet ei kestojen kanssa mene kuin ihan hetken,huoh.Meidän vauva on ihan hirmuinen syöjä ja itselläni ei jatkuvasta imetyksestä huolimatta ole maito vielä kunnolla noussut ja poika kyllä tankkaa reilusti kerralla korviketta,koitetaan päästä pikkuhiljaa täysimetykseen ilman ressiä tällä kertaa.

Nannaliina ja Wäinö 2 vrk
 
Jokohan Lyrae on synnyttämässä? ;)

Eli täällä ollaan myös edelleen Miuku ja JA82... Huomenna neuvola ja saa nähdä että milloin saa sairaalaan jotain kontrolliaikaa. Päivät alkaa käydä pitkäksi, onneksi ensi viikolle luvattu hellettä niin ehkä se aurinko piristää!
Nelli ja Kultahippu 40+6
 
Nelli: Enpä oo vieläkään synnärille päässyt... Vaikka yöllä kovasti menkkamaista särkyä oli. Hyvin tosin sai siitä huolimatta nukuttua.

Supistuksia tosin on ilmeisesti alkanut olemaan. Tuntuu vaan, että nämä on sen verran mietoja, ettei näillä vielä synnytetä. Säännöllisesti tulevat tosin 6min välein... Ja me kun ajateltiin lähteä illalla miehen vanhemmille vielä saunomaan, saa nähdä pystyykö sinne asti. :D

Ei nuo kyllä pahoihin menkkakipuihin verrattuna oikein mitään ole, joten ehkä mä sinne yliaikakontrolliin pääsen huomenna kuitenkin. Jonne totesin aamulla olevan alle 24h (en mäkään suinkaan laske niinku JA...).

lyrae ja sumusireeni 41+4

EDIT: Jaa, nyt sitten rupesivat harvenemaan nuo. No, arvasinhan mää sen. Että varmaan sitten yliaikakontrolli huomenna.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Luomuvaimo ja Chira poikavauvoista :heart: teillä molemmilla olikin isot kaverit! :)

Ja vielä paljon tsempitystä teille lopuille sitkeimmille sisseille! Palkinto on kyllä niin mahtava ja ihmeellistä miten se oma odotus on jo niin taka-alalla, vaikka vauva vasta 5:n päivän ikäinen! Mutta älkää huoliko, käyn kyllä seuraamassa milloin loput toukokuiset tulevat maailmaan :heart: :)
 
Meille syntyi eilen 4.6. pikkuinen tytön tylleröinen!!!! Kokoa hällä 51cm ja 3840g!!! Tänään jo tultiin vaavin kanssa hyvissä ajoin kotiin!!! Kaikki meni hyvin... tarinaa myöhemmin!!!

Onnea kaikille muillekin jakautuneille!!!

mama ja "tahvo" (heh) 1vrk
 
Onnea mama84! Pitkä odotus palkittiin sullakin. :flower:



Tässä yksi kuva minunkin pötsistä, kun taas viikot paukahteli siis :D (Näyttääpä muka tosi pieneltä omaan silmään... Kuva siis vääristää!!!)

Miuku 41+0
 
Noniin taas ois päivitetty, onnea vauvan saaneille!! :heart:

Muutamien kohdalla en ollut päivämäärästä varma, jos haluatte tiedot täsmälleen oikein tonne listaan, niin huikkaa ihmeessä jos meni pieleen :wave:

Täällä edelleen samaa rumbaa..

Paljon jaksamista vielä odottaville! Itellä jo vähän haikea olokin, tyttö sen kun kasvaa..

- N ja Kaino-tyttönen 4 viikkoa!
 
Onnea mama-84! :flower:

Mää jo luulin, että olis ollut lähtö synnärille tuossa. Klo 01:30-03:00 supisteli säännöllisesti alle 10min välein. Aattelin sitte vielä hetkeksi köllähtää unille, että herään kyllä, jos niitä kipeitä suppareita tulee. Siihenhän ne sitten lopahti. Äsken heräsin yhteen kipeään, nyt koitan kellotella jos noita tulee. Jännäksi menee, että onko aamulla äitipolilla vai synnytysosastolla. :D

EDIT: Joo, yliaikakontrolliin vie tieni. Supistelut tosin jatkuu epäsäännöllisinä ja taitaa olla kohdunsuu jonkin verran avautunut. Limatulpainkin aamulla bongasin. Kai ne sieltä sitte pistää synnytysosastolle tarvittaessa, eipä tarttenu yöllä soitella. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea mama:flower:, niin se sieltä loppujen lopuksi tuli kuitenkin ;) :).

Mulla alkoi illalla ihan kunnon jomotukset, ja yöllä supisteli kipeästi klo 2-5, ja vessassa käydessä irtosi kanssa iso limatulppa, mutta viiden jälkeen ei taas mitään, kerkesin myöskin jo miettiä josko se kuitenkin itsestään siitä ois lähtenyt, mutta parin h päästä tiemme vie yliaikaiskontrolliin anyway...

JA & Nöpsy 41+5
 

Yhteistyössä