** Toukokuun Toiveet 2011 ** Pokspokspoks! Se on TOUKOKUU nyt!

Hirveästi tullut taas tekstiä tänne, yritin kaikki lukea mutta kumma kyllä mieleen ei jäänyt juurikaan mitään. :ashamed:

Vauvaantuneita oli tullut ainakin, Onnea teille:flower:

Ja onnea koitokseen niille jotka ovat työn touhussa parhaillaan.

Oli mukava lukea tuosta polikliinisestä synnytyksestä vai mikä nyt lie olikaan:) Olis kyllä mukava päästä ajoissa kotiin, kotona sais kuitenkin levätä paremmin kun sairaalassa. Itse kuitenkin aion viettää sen luksus ajan sairaalassa, esikoinen vääntää hampaita juuri ja yöt ovat hiukan katkonaisia. Jätän mielelläni pojan isänsä kanssa pariksi päiväksi. Saa isäkin osansa kiukuttelusta ja jospa se ajatusmaailmakin muuttuisi hieman siitä että kotona vaan levätään. :D

Nyt alkaa jo niin monella olemaan lähdön hetken käsillä, kumpa itsekkin jo pääsisi tositoimiin. Eilen oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Verenpaineet ok, hb oli laskenut 120-->115 ja sykkeet ja virtsa ok... Taas tuumasivat että ihmettelee jos menee yli nimittäin on kuulemma niin hollilla, kohtu on ylhäältä arka ja alhaalta vihloo ja liitoskivut on alkaneet jälleen. Valkovuoto on muuttunut sellaiseksi limaiseksi kans. Kohtukin oli kuulemma erittäin supistusherkkä, saas nyt nähdä. Saunaan pitäis päästä vähän koittamaan aiheuttaako mitään alapäässä, ne loput ÄSSÄT ainakin pistää supistelemaan niin pirusti, mutta siihen päivään pariin ne supparit sitten jääkin. Vajaa 2 viikkoa olis enää laskettuun aikaan. Ens torstaina pitäis taas lyllertää neuvolaan mikäli ei oo vahingossa lähtenyt pihalle haluamaan jota epäilen vahvasti.

Jennile ja Masukki 38+1
 
Onnea kaikille taas vauvaantuneille!!! :flower: Jos se oma vuorokin sieltä tulis....

Neuvolassa kävin just, verenpaine 121/75, pissa puhdas, sf-mitta 35cm, oli lähtenyt alaspäin kun vauva on laskeutunu jo ihan lähtökuoppiin. Kaikki oli ok, turvotus on kyllä lisääntyny. Aamuisin ei saa oikeen kättä nyrkkiin, sattuu sormiin ja nivelet vaan napsuu :ashamed: Kilo olikin nyt tullu viikossa painoa, osa varmaan turvotusta mut myönsin kyllä neuvolassakin, et oon kyllä syönytkin! :D
Viikon päähän sai uuden ajan ja jälleen toivon, ettei tarvi enää mennä! Tuon turvotuksen kans alkaa loppua huumorintaju...

Miuku + pötkylä 37+5
 
Voih, mäkin haluan jo synnyttämään, oikeesti!! :D
Mutta omaa napaa; neuvolassa olin. Paineet taas/edelleen koholla 136/94, pissassa proteiinit yhellä plussalla, vauvan syke hyvä ja kuulemma olis jo kiinnittynyt. Ainakin sattu nii pirusti ku paineli ja tunnusteli ja tuntu peräsuolessa asti paineena, kamala tunne. Sanos, ettei vauvan pää anna enää periksi, joka viittais siis siihen kiinnittymiseen ja laskeutumiseen lähtövalmiuteen. Hyvä niin. Kohtuki supisteli siinä samassa ja sattu nivusissa, muutama supistus tullu sen jälkeen, mutta aika pieniä ja huomaamattomia on.
Äsken laittelin kämppää vähä kuntoo ja pesin pyykkiä, seuraavaks ajattelin lähteä koiran kanssa lenkille, jos se vaikka sais supisteluja aikaseks..Illalla ajattelin myös korkata tän uuden asunnon saunan. Ja jos vaikka kokeilis kolmattakin ässää, jota tosiaan ei oo ollu varmaa kahtee kuukauteen..
Semmosia..

Taizii ja timantti 38+4 <3
 
haidih se lysy on semmonen just että kotiutuu 1-2vrk:n kuluessa synnytyksestä. Jos jo 1vrk:n ni sitten pitää mennä kolmantena päivänä näytille vauvan kans ni lääkäri tekee vielä tarkastuksen, mutta jos 2vrk:n ni sitten neuvolasta tulevat viikon päästä jo ekalle käynnille ku normisti vissiin parin viikon iässä tulisivat. Siinä lyhykäisyydessään :)
 
Ihania vauva uutisia taas, onnea kaikille:flower::flower:

Tääl ei vieläkään tapahdu mitään ja lasketusta yli pari päivää...Tosin voihan tässä vielä mennä maksimissaan se 1,5 viikkoa..En tiedä yhtään et missä vaihees ne tääl kymis sit käynnistää viimeistään, mut luulis et se on siinä paikkeilla ku se 42 viikkoa tulee täyteen...

Heissu 40+2
 
Täällä käyty tyksissä pyörähtämässä... edelleen supistaa, 3-4min välein tasaseen tulee... Sattuu niin perkeleesti mut mitään ei oikeen silti tapahdu. Paikat auki nyt 1,5cm ja kanavaa jäljellä enää onneks 1cm ja vauvakin vihdoin laskeutunut...mut, tultiin kotiin kun ei synnytys tosiaan vielä kunnolla käynnissä (ei uskois näillä kivuilla) :/ Toiv nyt pian pääsis synnyttämään asti...nyt kipulääkkeen voimalla kärvistellen vielä kotona

adalium 39+5
 
adalium: Toivottavasti edistyis tilanne tuosta, ettei tarvitse kauan kärvistellä enää!

Neuvolassa käyty. Hb oli noussut, paineet ihan hyvät. Painoakin oli nyt tullut paaaljon vähemmän. Ja kuulemma on kiinnittynyt jo pää. :)

Just pääsin neuvolassa kehumasta, että ei ole oikeastaan taas melkein mitään kipuja ollut, liitoskipujakin vaan joskus viikoilla 20jotain yhtenä päivänä pahoja, niin eikös alkanut jonkinmoiset liitoskivut sitten kotimatkalla. :D No, jos jotain edistymistä merkitsisi, niin oisin iloinen. :)

lyrae ja sumusireeni 38+2
 
Hirrmuisesti onnea vauvelin saaneille ja kovasti tsemppiä teille jotka olette jo päässeet tositoimiin.

Viime yö meni tälläkin 2-6 kelloa vahdatessa ja suppareiden väliä laskiessa. N. 7-10 min. välein supisteli aika napakasti. 5 aikaan otin kaks panadolia ja sit siinä 6 jälkeen supistelut loppuikin. Esikoisen kans kävi aikalailla samanlailla. Jos mennään entisellä kaavalla niin yöllä alkaa taas supistella ja sit saiskin napero syntyä. Toiveet nyt korkealla. Limatulppaa en oo kyllä pongannu, mut tuleeko se välttämättä aina ennen ku synnytys kunnolla käynnissä? Esikoisesta tuli useamman viikon ennen. Nyt ois viikot ja päivät samassa kun esikoisen syntyessä.

neuvolassa keskiviikkona terkka kokeili kohdunsuun tilanteen ( mulla ei täs lopussa lääkäriä ollenkaan ) oli sillon kaulaa 2cm ja sisäsuu sormelle auki, ulkosuu tiukka. Jospas tuo viime yö olisi saanut siellä paikkoja vähän enemmän auki. Kokoarvio oli sillon edellis kerralla 3,4kg, nyt meinas et pää kyllä tuntuu aika isolle et voi olla isompikin. No se jää nähtäväksi. Vettäkin oli nyt normaalisti ( ultrasi ) ja vauva voi siellä oikein hyvin.

Suppareita niitä toivoville ja kaikille kovasti jaksamista viimeisiin päiviin ja viikkoihin!!

Tulipas aika omaa napaa, mutta taitaa mun ajatuksetkin olla vaan omassa navassa nyt. Jännitys tiivistyy, syntyykö vkolopun aikana. :)

Iksu ja ipana 40+3
 
Nöösin ja tammiskan synnytykset kuulosti kyllä ihanan sujuvilta, toivossa elän että omakin menee noin nopeasti ja hienosti! :) Onnea vielä teillekin!

Kätilön luona taas käyty, tää oli tää mun lempparikätilö, toivottavasti sattuu vuoroon kun meen synnyttämään! Verenpaineet tällä kertaa ok 100/70 kun viime kerralla oli koholla (eli johtui siis siitä paikasta toiseen juoksemisesta kuten arvelinkin), painoa tullut viikossa noin 450 g, sf-mitta 38 cm muhaha! :D (Sanoiko joku että mulla on pieni maha!) Pyysin tarkastamaan kohdunsuun tilanteen sitä Nykin matkaa silmällä pitäen ja kiinni on, hieman "ohentunut" (kääntyiskö "pehmentynyt"??) kuulemma. Kätilö kyllä suositteli jäämään kotiin.... Hmmm. Taidan päättää vasta sunnuntaiaamuna. Arveli vauvan olevan mahdollisesti vähän pienempi kuin esikko (3,9 kg) mutta enpä tiedä, eiköhän tästäkin ihan hyvänkokoinen (= iso) tule. :)

Iksu, taitaa itse kullakin olla oma napa mielessä tässä vaiheessa... Musta on ainakin kiva lukea myös niitä henkilökohtaisia oloja, kuitenkin paljon samanlaisia fiiliksiä varmasti meillä kaikilla. :)

Tsempit kaikille synnyttämään lähteville!! :) Oma on vielä tukevasti sisätiloissa.

Luomuvaimo 37+4
 
Huh, ei meinaa keritä pysyä vauhdissa mukana, tulee niin paljon uutta textiä...

Täällä taas ihan normiolo, joten ne eiliset selkäjuilimiset ei sitten ollut sen kummempaa, plaah! Nukuin viime yön kuin tukki, kerran vaan heräsin pissalle ja sit 7.30 esikko tuli herättään mut, oho! Tissit mulla on sairaan kipeet, oikein kutiaa ja syyhyää, voi luoja!! Nännit on isot ja tummanruskeet, ei tarvi pelätä enää ettei imetys onnistuis (esikosta kun oli sisäänpäin kääntyneet nännit...) Eilen sanoin miehellekin, että tekis mieli jo imettää...

Laitoin tänään äippäpakkauksesta vauvalle sängyn meiän makkariin, kuopus tunki sinne oman vauvanukkensa heti testattavaksi :) Lutunen! Tänään jos jaksais vielä siivota, imuroida ja luututa lattiat, niin ois taas pariksi päiväksi hyvä mieli, jos saatuis synnytys alkaan.

Mies kyllä sanoi, että en saa tänään enkä sunnuntaina synnyttää, kun tulee nää MM-lätkän finnaliottelut ja hän haluu ne nähdä... Vihjasin kyllä painokkaasti, että arvaa miten käy jos vauva päättää lähtee syntyyn :D

nepula ja töppönen 39+2
 
meille syntyi tyttö 3.5 :heart: ja viikkoja oli 36+3.hyvin meni synnytys,ekasta supistuksesta kesti 1h20min.ja yhden kerran ponnistin ja luomuna :) painoa 2830g ja pituutta 46,5cm.
kaikki menny tosi hyvin,heti lähti syömään rintaa ja kotiin päästiin viikko sitten =)
 
Onnea vauvoista tammiska, catalia ja mama:flower::heart:

Ja pikaisesti päivitystä omaan tilanteeseen: Eli Meidän Mustikka, jota nykyiseltään kutsutaan Tumpiksi syntyi siis 10.5. klo 13.11. Pituutta "hurjat" 46cm:D ja painoa 3,2kg. Todella reipas ja terhakka pikku-ukko:heart:
-leena ja tumppi
 
Paljon onnea rusina+mama ja leena77!!!:flower::flower:
Ihana kuulla vaaviuutisia! :)

Adalium Toivottavasti synnytys nyt käynnistyisi kunnolla!

Paljon oli taas tullut tekstiä, kovin samanlaisissa fiiliksissä ollaan me jotka emme vielä ole synnyttäneet :)

Omaa napaa: Neuvolassa kävin tänään, vauva oli laskeutunut ja sf mitta oli tullut vähän alaspäin 37cm-->35cm. Kuulemma nyt on lähtökuopissa ja voisi hyvin nyt jo tulla sieltä. Neuvolan terkka tosin sanoi että laskeutuminen ei hänen kokemuksensa mukaan ole tae pikaisesta synnytyksestä, hän on nähnyt niitäkin joilla masu on useita viikkoja alhaalla, ja niitä joilla se laskee vasta synnytyksessä.
Turvotusta on ja paljon, painoa nyt tullut se 12kg. Alapaine mulla yllättävän korkealla 140/99 ja sitä vähän ihmeteltiin. Voi kun äkkiä syntyisi.. Olo on niin tukala!

Joku kyseli limatulpasta, olen käsittänyt että se ei kaikilta tule tai sitä ei huomaa ja synnytys voi silti olla hyvin käynnissä. Oikaiskaa jos jollain on muuta tietoa :)

Meillä kanssa ukko ei nyt odota synnytystä ennenkuin lätkämatsit on pelattu :D

Lilya ja murmeli 39+1
 
Onnea Rusina+Mama! :flower:

Ja Onnea Leena "Mustikan" syntymisestä! :flower: Toivottavasti sektio meni hyvin etkä ole kovin kipeä :)

Adalium ja Iksu, kyllä teillä pian luulisi tositoimet alkavan :)

Nepula, vai ei se synnytys vielä lähtenyt käyntiin, no miehen kiusaksi nyt sit huomiselle synnärille lähtöä kun tulee lätkää ;)

Joo kyllä täällä selkeästi huomaa että synnytysten alkaminen monella palstalaisella luo pientä jännitystä omaankin tilanteeseen :) Tulee kiva fiilis aina kun käy täällä katsomassa jos on joltain tullut vauva-uutisia.

Omaa napaa, ei mitään erikoista, tänään huomasin että oli sitten viimeinen kerta ennen synnytystä kun lähden joillain muilla kengillä kuin tennareilla kaupungille :D Olimme miehen kanssa vaan tunnin kaksi ostoksilla ja mulla oli kiilakorkoiset vähän korkeammat kengät (ennen mun ehdottomat suosikit) niin voi hyvä luoja kun mun jalat oli tulessa jo ensimmäisissä kaupoissa... Ja viimeisenä menimme ruokaostoksille niin meinasin tuolia lähteä etsimään kun otti niin kipeää. Että matalapohjaiset tennarit tänne kiitos koko toukokuun ajaksi :D
Ostosreissun aikana myös tuntui välillä että koko maha veti ihan kivikovaksi että toivottavasti ne olisivat supistuksia, mulla vaan tulisivat ilman kipuja...:confused:

Nyt lätkän pariin
Nelli ja Kultahippu 37+5
 
Ihanaa, lisää vauvoja. ONNEA!!

Mulla tänää tullu muutamia supistuksia ja äsken saunassa tuli muutama tosi kova, että piti ihan uikuttaa hengitysten lomasta...Nyt välillä tulee sellasia ihme tuntemuksia ku joku törkkäis alakerrasta ylöspäin sukkapuikolla tai jollai, sellanen kamala pieni kramppi joka saa mut ulahtamaan..Kamalan kipeetä tekee vaikka kestää just sen sekunnin kaks..Uuuh...

Nyt jatkamaan matsin kattomista.
 
Onnea kovasti kaikille vauvaantuneille :flower::flower: :)!

Tämä olis jo ihan valmis, huoh..Säännöllisisä kipeitä supistuksia joka päivä, jotka myöskin joka ilta hiipuvat kuitenkin. Kävely sujuu niin ja näin, eli ei oikein suju enään, tuntuu että vatsa repeää alhaalta halki, selkä ja takapuoli toista päivää tulessa, on se odottavan aika pitkä ;) ...

JA & Nöpsy 38+2
 
Wow, onpas tänne tullut paljon tekstiä - ja uusia vauvoja on syntynyt, ihanaa! :)
Oikein paljon onnea vauvautuneille :flower:

Eilen en kerennyt tulla tänne poksumaan, eilen oli siis 39+0, joten ei enää montaa viikkoa odotusta jäljellä. Meillä juhlittiin eilen esikoisen 2v synttäreitä, toukovauva siis hänkin :)

( . ) Mittasin tänään masun ympärysmitan, joka on 108cm, olisin luullut isommaksi, kun olo tuntuu niin kovin isolta ja raskaalta :D Keskiviikkona kävin neuvolassa, vauva ei ole vielä kiinnittynyt eikä laskeutunutkaan kovin paljon, sf-mitta oli nyt 35cm, mutta se johtuu siitä, että vauvalla on peppu ihan mun rintojen alapuolella, joten tosi ylhäällä viihtyilee vielä. Meillä tosin esikoinenkaan ei laskeutunut/kiinnittynyt ennen h-hetkeä (esikoinen syntyi 40+2), ja silti kaikki sujui aika nopsaan ottaen huomioon, että olin suhtautunut niin, että ekalla kerralla synnytys kestäisi paljon kauemmin (ekoista suppareista syntymähetkeen 10h). Kovasti olen lenkkeillyt, siivoillut, saunonut ja ... Muutamia "kunnon" suppareita olen saanut aikaan, ja yhtenä yönä supistuksia tuli kahden tunnin ajan aikas tujuina, kerkesin jo innostua ja melkein jo herätin miehen, mutta sittenpä ne supistukset loppui kuin seinään. Kaikista kököin homma on se, että mulla on liitoskivut tulleet takaisin ja lantionseutua jomottaa melkeinpä koko ajan aika kipeesti, varsinkin iltaisin, jos on touhunnut koko päivän. Yöllä kääntyminen tekee välillä tosi kipeetä, tai se, että pitää monta kertaa yössä nousta pisulle.

haaveilija87 kerroit, että sulla tuntuu sellasia "sukkapuikko"-tuikkauksia. Itsekin olen monena päivänä huomannut samanlaisia tuntemuksia, ja ne todella tuntuu, vaikka ne kestääkin niin lyhyen aikaa.

JA28 Mullakin on selkä ja takapuoli ollut viime päivinä ihan jumissa, ja se todellakin vaikuttaa kävelyyn. Odottavan aika tosiaan on pitkä, mutta eihän tässä enää kovin montaa viikkoa ole jäljellä ... :)

Kappas Suomi voitti, hieno homma! :)
Kauniita unia kaikille!

-Alessandra & Keke 39+1-
 
Moikka!

Onnea kaikille vauvaantuneille!!

Iksu, totta se on, et limatulppa voi irrota vasta synnytyksessä ja siinäkin pikku paloina eikä minään isona könttinä.

Näin kävi meinaan mulle 3 päivää sitten :) Olin tutkaillut pikkareita jo viikkoja limatulppaa odotellessa.

Eli meidän neiti syntyi 11.5. aamupäivällä ja mitat olivat huikeat 4440 grammaa ja 51 cm. Ollaan vielä sairaalassa, kun pienellä oli vähän alkuvaikeuksia mutta nyt jo kaikki ok. Tänään päästään pois.

Tällä kertaa ei enempää, kerhoon ilmoittelinkin jo aiemmin vauvasta.

Jadey ja pikkusisko 3 vrk
 
poikamme syntyi 12.5! Synnytystarinaa lyhyesti ...puoli viiden jälkeen aamulla sairaalaan, olinkin jo 10 cm auki!!!!! järkky ylläri, ei kerennyt mitään kivunlievityksiä saamaan ja valvontahuoneessa ponnistin poikamme ulkos klo 6.
Tuo ponnistusvaihe kesti siis liki tunnin ja oli kokemuys jota tuskin unohdan..
Mutta ihana pakkaus tuli ja oma olo heti synnytykjsen jälkeen aika hyvä, poika virkeä ja pisteitä 10:heart:

En kiirehtinyt sairaalaan aiemmin, kun supistukset eivät olleet ihan kamalia eikä niitä tullut kuin 7 min välein..ja kätilö sano viel puhelimes että heillä kaikki salit täysi, että voitte joutuaootteleen tai sit meette muualle synnyttään:D
Mut onneks ei lähetty ajaan muualle, ois isä joutunu kätilöksi:O

Eilen kotiuduttiin, oltiin 1 yö sairaalassa, ja nyt poika koko ajan rinnalla.
täytyy lukea myöhemmin mitä tääl tapahtunu...

kathe ja poitsu 2vrk
 
Heip!

Jouduin eilen tänne synnytysosastolle korkean verenpaineen ja virtsasta löytyneen valkuaisen vuoksi. Varsinaista raskausmyrkytystä ei ole ainakaan vielä. Lääkäri päätti kuitenkin ettei sen tulemista odotella, eli sektio on sitten tänään. Jännittää! Vielä muutama tunti ja sitten toivottavasti on nyytti vieressä tuhisemassa.

Tikru 38+4

Onnea oikein paljon kaikille vauvan saaneille :heart:
 
ai niin pikkumies painoi 3615g ja oli 49cm pitkä. Raskausviikkoja mulla oli jo 41+4 eli kovan odotuksen tulos:heart:
Kätilö oli huippuosaaja, 60 v, tosi paljon kokemusta ja ties mitä teki vaikka mieleen ehti jo että mitenköhän tää päättyy ja tiuskin kun en saanut mitään kipuihini, mutta hengissä selvitty´, ja nopeesti unohdettu:D
 

Yhteistyössä