** Toukokuun Toiveet 2011 ** Huhtikuussa

Heippa.
Kävin neuvolassa ja paskoja uutisia vain. Verenpaineet oli noussu ja siis nyt koholla, valkuaista pissassa, kauheet turvotukset kuten jo teille kerroinkin, ja viikossa painoa tullu 2kg. Laitto saman tien labraan raskausmyrkytysepäilyn takia. No, äsken sain tulokset ja arvot oli rajalla ja joku oli vähän koholla. Nyt seuraillaan oireita ja mä sticksaan pissaa kotona. Jos valkkarit nousee 2+ niin pitää lähtee tyksiin. Vittu, suoraan sanottuna. Tämä tästä kaikesta vielä puuttu...RD olis jo riittäny.
No, nyt alotan taas tosi tiukan ruokavalion ja juon ja juon ja juon, et jospas tuo turvotus lähtis vielä.
Ranteessa on muuten joku ahtauma, ja sen takia se puutuu ja särkee, siis ranteesta sormiin..Ärsyttävää sekin. Kuulemma pitäis mennä raskauden jälkee ohi, mut ellei mee ni on kuulemma ihan pieni leikkaus vaan..Äh.

Mutta semmosia. Olen niin vittuuntunut nyt tähän..No onneks vkoja jo 35+3, mutta kun kämppä ei oo valmis ja muutto vasta vappuna...
 
Voi harmi Haaveilija! Toivottavasti ei pahenisi nuo raskausmyrkytysoireet. :hug:

Nepula: niin mun suusta osittain tuo sun kirjoitus. Mäkin välillä mietin, et miten hullu tässä on ku kolmatta haluaa tähän sirkukseen! Meteli on päivittäin niin kammottava, et mul on jo ääni käheenä kun yritän saada itseni kuuluviin. Meillä uhma on vasta esikoisella, mutta kai se tuolla pienemmälläkin lähiaikoina alkaa.

Tiudeliiniko kyseli menkkajuilinnoista. Mulla niitä on ollu aika vähän tässä raskaudessa, mutta mä siis olen aina ajatellut et ne on supistuksia. Kai ihmiset sit erilailla kokee supparit, mut mulla esim. synnytyssupistukset on just niinku menkkakivut mut vaan potenssiin tuhat. Ja ne ei tosiaan kelloa kysele, tulee yöllä tai päivällä ;)

Hauskaa pääsiäistä!!!

Jadey + vauva 37+4
 
Haaveilijalle tsemppiä ja toivotaan ettei oireet pahenisi!

nepula ja Jadey täälläkin on uhmailija :wave: Tänään sai taas mukavat raivarit, kun aloin tekemään aamupalaa.. raivos siinä sitten tunnin verran. Mul on vaikea kestää tollasta tyhjästä raivoamista jotenkin ja meillä vielä vaan toi yks lapsi.. Kun vaan jaksais aina kestää kaikki.

( .) Viime yönä menkkajomotukset vähän voimistui ja tuli useammin, tulikin mieleen että joko nyt vai.. Nukuin pari tuntia ja aamulla jatkui. Kunnes poika kävi raivoamaan ja jomotuksetkin loppui. Maha kävi yöllä myös toimimaan, vaikka on ollut hitaanpuoleinen. Ja valkkari on välillä outoa rusehtavaa ja huono olo tulee välillä. Ihme tuntemuksia, jotenkin kun muistelen ettei ekasta ollut muutakuin edellisen päivän väsymys oireena ja nyt sitten ihme juttuja pukkaa. Varmaan luulotautinen alan olla, tavallaan pelkään että onko vauva vielä tarpeeks iso edes. Itku on ollu herkässä koko päivän : /

- N ja Kaino 38+6
 
Synnytykset mulla on alkaneet ihan supistuksilla ensimmäinen. Yhtenä yönä vaan heräsin kummaan kipuun 10min välein, ei ollut edes pahoja.
Seuraava supisteli laimeasti epäsäännöllisesti. Menin nukkumaan ja nousin vessaan, kuului pieni poks ja vettä alkoi lorista lattialle. Sairaalassa vasta alkoi kunnolla supistamaan.
Kolmonen ja nelonen käynnistettiin. Kolmonen kalvojen puhkaisulla, mitään ei tapahtunut kahteen tuntiin, sain tipan ja alkoi tapahtumaan. Kahdessa tunnissa tyttö oli syntynyt. Nelonen käynnistettiin cytotec muruilla kohdunsuulle. Muutama tunti meni ennenkuin tapahtui mitään, mutta sitten menikin hyvin vauhdikkaasti.
Vitonen koitti syntyä ensin supistuksilla, jotka lopulta lopahti. Nolona pyysin päästä kotiin nukkumaan :D Siitä 5 päivää meni kotona välillä tuli muutama supistus ja vauva porasi päätään niin alas että en pystynyt esim vessasta liikumaan. Saatoin jäädä sinne hihkumaan miestä apuun:ashamed: Synnytystä edeltävä päivä oli todella hyvä päivä. Ei kipuja, ei kerrassaan mitään merkkejä. Mieli todella rauhallinen. Pissatti vaan ihan hirmuisasti, ihan kuin ylimääräiset nesteet olisi poistunut? Ja yöllä sitten supisti todella kovaa muutaman kerran. Epäsäännöllisesti taas ja lopahti. Menin nukkumaan. Ja juuri kun mies oli nukahtanut kunnolla ja itsekin, niin kuului taas poks! Ja vedet meni. Lähdettiin aika rivakkaan ja supistukset oli aivan karmeita 2min välein sairaalan pihalla. aamuvuorolainen kätilökin tarjosi apua siihen että saataisiin mut sisään sieltä pihalta. Minä vaan hammasta purren itsepäisenä kävelin sisään. Eipä siinä rytäkässä sitten ehditty edes sisäänkirjaamaan kun olin jo 8cm auki. Tyttö tuli vauhdilla.

Tämä kutonen jännittää tosissaan jos ei käynnistetä, että kuinka nopeasti hän meinaa sitten tulla: /
Edellisestä kun on se 1,5 vuotta vaan ja kuudes jo kyseessä.

Jollain oli niitä outoja pitkäkestoisia kipukohtauksia. En nyt muista nimimerkkiä, mutta taisi olla tänään niistä tutkimuksissa?
Mullahan oli vitosen kohdalla rv25 ja rv 33 -> monta kertaa. tutkittiin ja ihmeteltiin. Mietittiin umpparia, tulehduksia ym. Lopulta löytyi virtsakivet. Ei paljoa auttanut panadol 1g x4/vrk eikä litalgin lääkitys kun päätti iskeä päälle. En voinut liikkua eteen enkä taaksepäin. Yhtenä aamuna en saanut lasta edes koulutaksiin vaan esikoinen vei siskonsa. Se oli ihan hirveää kipua ja saattoi kestää tuntikausiakin. Loppui sitten kun vauva syntyi ja munuaiset ultrattiin synnytyksen jälkeen. kaikki oli kunnossa.

( . )

Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. painoakin oli tullut vaan 400g kahdessa viikossa! :D Vaikkakin herkut on maistuneet, ihan luvattoman paljon:ashamed:
RR 121/81, sf-mitta 35cm , virtsa puhdas, ei turvotuksia, ja vauvan :heart:äänet 133 hyvällä vaihtelevuudella :) Th kehui massua oikein kompaktiksi pakkaukseksi, ei liikaa vettä eikä liian vähän. Hienosti sai tunnusteltua miten päin poitsu on mutta pää heilui vielä. Epäilenpä ettei kyllä kinnity. Ei ole kuin esikoinen kiinnittynyt. Ihmetteli vaan että kuinka synnytystapa-arvio on vasta rv 38+1?! Olisi ollut hänenkin mielestään järkevää laittaa rv 36 jo. Siis vauvan koon takia tämä.

No mä itse edelleen toivon hartaasti että vauva ei olisi kovin iso (vaikka ei kyllä tunnu siltä) ja kaikki sujuisi jokatapauksessa hyvin. Mihin nyt ikinä päädytäänkään.

Hyviä vointeja kaikille! ja hyvää pääsiäistä:)

Chira ja pallero rv 34+4:heart:
 
Heippa! Tänne ei mitään uutta, toissaöisen episodin jälkeen ei oo ollu mitään normi harkkasupareita kummempia tuntemuksia :) Mulla ois tiistaina lääkäri tän hiivaoireilun vuoksi ja toivon että samalla ultrais, ainaki siellä ois ultravehje ni ihmeheppu jos ei ultraa, kiva myös tietää onko kohdunsuulla tapahtunu kypsymistä.

Mullakaan ei ollut esikoisen synnytystä ennen sen kummempia tuntemuksia, ei edes harjotussuppareita koko raskausaikana, tasan 40+0 tuntu semmosta jännää pientä "suonenvetoa" sisäreisissä ja valkkaria holahteli vielä tavallista enemmän. Sitten 40+1 alko ekaa kertaa supistelemaan koko raskausainaka, eka tuli 20min välein, ei tosiaankaan mitään kipeitä, seurailin niitä koko päivän kaikessa rauhassa, tiesin että synnytys on käynnissä vaikkei tosiaan mitenkään kipeää ottanu. Illalla ysin jälkeen tuli alle 10min välein, sitten yöllä kahden aikaan päätettiin lähtä näytille ku oli jo kellonympäri supistellu ja 5tuntia alle 10min välein. No olin edelleen vaan sormelle auki niinku rv36 alkaen, jäätiin kummiski lepohuoneeseen nukkumaan ja just ku olin ehtiny torkahtaa meni vedet. Soitin kelloa ni kätilö ei uskonu että veet menny, taukki mikä taukki! Siitä about 5min päästä alko semmoset samanlaiset järkyt supistukset ku toissayönä ja se oli menoa sitten,mentiin saliin ja olin heti 3cm auki, tosin poika syntyi vasta 14.02. Lilluin ammeessa jostain aamuviidestä seitsemään, sitten vedin ilokaasua kymmeneen ja sitten hihkasin epiduraalin ja sainkin nukuttua muutaman tunnin onneksi. Sitten alkoki ponnistuttaa kauhiasti, sitä ei voinu mitenkään ite estää,se tuli vaan itestään ja 40min ja poika oli syntyny :) (Semmonen miinuspuoli tuossa epiduraalissa että jouduin olemaan kokoajan toisella kyljellä ku muuten sydänäänet heikkeni ni toinen puoli puutui sitten niin kokonaan etten voinu edes jalkaa nostaa, oli vähän omituista ponnistaa mutta toisaalta hyvä ku en tuntenu mitään kipua.) Tosin pienellä oli ilmarinta niin joutui teholle mutta se onki toinen juttu se, onneksi tokeni tosi pian ja vaan 5 päivää loppujen lopuksi oltiin sairaalassa.

Toivoisin että nyt säästyttäis suuremmilta yllätyksiltä ja saisin vauvan heti rinnalle ja vois valokuvia ottaa yms yms mys normijuttuja :) Itkettää vieläkin ku muistelen sitä hätää esikoisesta ku en tienny mikä pienellä on :'( Käsittämättömän avuton tunne ku toinen kärrätään pois etkä tiedä yhtään mihin ja minkätakia eikä kukaan kerro mitään.
Mutta nyt saunomaan!

Munarikasta pääsiäistä kaikille ja eiköhän niitä vauvoja jo kohta ala syntymään, monella jo niin paljon viikkojaki! :) Niin ja tsemppiä kaikille joilla vmäisiä vaivoja :hug:

Diipeli ja tyttönen 35+2 :heart:
 
Nelli Esikko oli minulla perätilassa ja kahteen kertaan häntä yritettiin kääntää. Kääntöyritykset eivät tehneet juurikaan kipeää, mutta eivät ne myös onnistuneetkaan. Olisin halunnut synnyttää kaikesta huolimatta vauvan alateitse, mutta lantion mitat eivät antaneet perätilasynnytykselle myöten. :headwall: No seurauksena oli luonnollisesti siis suunniteltu sektio. Lääkärit suosittelivat seuraavan raskauden väliksi 2 vuotta. Itse kuitenkin sain jo toisen lapsen 1 vuoden ja 1 kk kuluttua edellisen syntymästä :) Raskaus ja synnytys sujuivat ilman minkäänlaisia ongelmia...

Innukka ja Piskuinen 35+6
 
Poksutaan nyt kun 35 raskausviikkoa tuli täyteen! :)

Reilu 7 vuotta sitten olin tänä päivänä synnyttämässä ja esikko syntyi pitkäperjantain puolella :heart: Mulla synnytystä edeltäviä merkkejä oli menkkajuilinta jo monena päivänä ennen synnytystä. Reilua vuorokautta ennen lähti limatulppa ja seuraavana aamuyönä alkoi supistelut. Mulla oli sovittu sille päivälle yliaikaisuuskontrollikin, joten siellä sitten todettiin että synnytys on käynnissä, vaikka supparit vielä kovin epäsäännöllisiä ( Kotoa lähtiessä kuitenkin supisteli 4-6 minuutin välein) eikä meitä lähetetty enää kotiin (50km matkaa). Synnärillä sitten vietettiin aikaa, tai tarkistuksen jälkeen lähdimme ulos ja kävimme kävelemässä kaupungilla.. Et tavallaan oli helppoa kun ei tarvinnut arpoa milloin sairaalaan pitäisi lähteä! :D Mitenhän nyt käy?

Aloitin eilen vauvan vaatteiden pesun.. Onhan noita! :) Mutta onneksi nyt paikka minne niitä laittaa! :)

Ihanaa Pääsiäisaikaa kaikille! :flower:

Ansukka ja Mimmi 35+0
 
Ansukka, täällä kanssa vauva kaivelee lonkkaluiden alle sormillaan tai mitä nyt ikinä tekeekään, ihmeellistä kutittelua siellä tapahtuu. :D

Synnytystä ennakoivia tuntemuksia... Hmm no esikoinen syntyi vasta 41+4, sitä ennen oli pitkään päivittäin välillä kipeitäkin harkkasupistuksia, jotka ei tehneet juuri mitään kohdunsuulle. 41+2 kävin yliaikakontrollissa, jossa tehtiin vähän "rajumpi" sisätutkimus (ei kyllä sattunut yhtään), tiedä sitten oliko se tuo tutkimus joka käynnisti synnytyksen vai homeopatia vai ihan vaan aika. Seuraavana aamuna noin klo 5 heräsin erilaisiin supistuksiin, tuntuivat alavatsan lisäksi myös alaselässä ja reisissä. Olivat kuitenkin tuntikausia aika epäsäännöllisiä. Klo 18 samana iltana soitin Jorviin, jolloin supparit tulivat noin 7 minuutin välein, klo 21 tulivat 5 minuutin välein, jolloin lähdettiin sairaalaan. Oltais hyvin voitu odottaa vielä mutta ei sitä ensikertalaisena uskaltanut kauan venailla... 9h oltiin vielä laitoksella ennen kuin poika syntyi. Niin, ja siis tuona samana päivänä joskus ehkä puolenpäivän aikaan tuli limatulppa kokonaisena. Vedet puhkottiin sairaalassa.

(.) Jooooo 16,8 kg tullut nyt sit painoa... Kahdessa viikossa 2,7 kg. Ja kun mä en edes syö kovin paljon! Välillä tuntuu, että syön jopa liian vähän. Ei ole edes turvotusta yhtään, että kyllä tää oon vauvan ja istukan lisäksi hyvin pitkälti siis rasvaa. Ei mua sinänsä pelota toi painonnousu, kun viimeksikin lähtivät kilot niin nopeasti, mutta kun silloin oli sentään sitä nestettä/turvotusta, joka lähti heti synnytyksen jälkeen. Plaah. Tosi painava olo on jo kyllä, siitäkin huolimatta etten oikeasti näe kauheasti tota painoa muualla kuin mahassa ja rinnoissa ja vähän reisissä/takamuksessa. Ihmiset sanoo jatkuvasti, miten oon niin hoikka, että oon pelkkää mahaa vaan. Joopajoo. :/

Muuten kaikki oli "neuvolassa" oikein mallikkaasti. Verenpaineet kunnossa, sf-mitta 33 cm, vauva tukevasti pää alaspäin. Esikoinen ei laskeutunut kunnolla kuin vasta synnytyksessä, tämä on jo pidempään ollut melko alhaalla. Olo on edelleen hieno ja jaksan treenata. (Voisinhan mä uskotella itselleni, että osa painonnoususta olis lihasta...)

Luomuvaimo 34+3
 
Täällä ollaan oltu esikon kanssa hereillä klo 6.10 lähtien. Tyttö on aina ollut hyvin aamuvirkku.

Synnytystarinoita Itselläni ei esikon kanssa ollut minkäänlaisia supistuksia ennen h-hetkeä. viikot oli 39+5 kun aamu kuudelta meni vedet. Siinä sitten hölmistyneenä katselin sitä lammikkoa lattialla ennen kuin herätin miehen. Soitin Jorviin että mitäs nyt sitten kun ei mitään supistuksia ollut. Käskivät odottamaan kotona niin kauan kuin vointi antaa periksi, mutta viimeistää 12 tuntia vesien menosta pitää tulla sairaalaan. No sen 12 tuntia oltiin kotona eikä yhtäkään supistusta tullut. Pakko lähteä sairaalaan klo 17.30.
Siellä kätilö ei meinannut uskoa että vedet oli mennyt, meinasi jo kotiin lähettää. Mutta sitten sovittiin että käydään kahvilla ja tullaan hetken päästä takaisin käyrille. Silloin vasta alkoi supistukset jotka tulikin 5 min välein voimakkaina. Tyttö syntyi 14 tuntia myöhemmin.

Lääkärineuvolassa myös käyty viikolla. Kaikki vaikutti olevan hyvin. Tällä hetkellä 2590g, joten samoihin kokoarvioihin menee esikon kanssa.

C rv35+2
 
huomenta ja kaikille hyvää pääsiäistä!=)

tää¨kävi sairaalassa muutaman päivän reissun ja eilen pääs kotiin.mulla on supistellut tosi paljon viime viikot ja nyt viikon sisällä muuttunu kipeiksi+siihen menkkakivut.no mentiin sitte tiistaina sairaalaan kun mulla oli niin tuskanen olo.ottivat käyrää ym kaikki oli ok,mut sisätutkimuksessa sit lääkäri sano et vauva on aivan siinä alhaalla kiinnittynyt,kaulaa ei enää ollenkaan ja paikat ainaki 3cm auki.ottivat osastolle ja mulla vaan supistukset paheni.sain lääkkeitä mitkä lopettaa supistuksia ja alko vihdoin yöllä toimii+kankkuun piikin mikä kypsyttää keuhkoja.eilen sit pääsin pois kun ei enää supistele säännöllisesti ja nyt vaan ollaan rauhassa ja toivotaan että pieni pysyis vielä viikon tai kaks masussa :heart: ja ihan hyvältä toistaseks näyttää tilanne kun vedet ei vielä ole menny..poikahan meil siis synty 35+4 ja synnytys kesti vähän alle 2h,toivottavasti tää ei sit tulis ihan kauheen paljon aikasemmin..
mies on kyllä ollut ihan superihana.siivoo ja tekee mul ruokaa ja hoitaa tietty poikaa ym.ei anna mun tehä yhtään mitään.onhan tää vähä vaikeeta olla tekemättä mitään mut viikko tai kaks on lyhyt aika :p
ja kyllä muuten tuntuu niin selkeesti että vauva on ihan tossa alhaalla kun sattuu niin paljon,ei pysty vaihtaa asentoo,käveleminen ihan tuskaa ym..ja kaikennäköstä limaa tulee kyllä,yööök.niin ja painoarvio vauvalle oli tiistaina 2200g..tuli vaan mieleen että paljonkohan sitä painoa tulee vaikka viikossa?

rusina+mama 34+6
 
mama+rusina huih teilläkin ollut jo jännät paikat! Ei varmaan enää kauan menee että saatte nyytin syliin. Mä luin jostain että onäin loppuaikana painoa tulis vauvalle jopa 200g/viikko.

Mulle painoa nyt tullu 9kg joista viimeisen 2viikon aikana vaan 400g, ihme ja kumma kyllä :D Tosin en ole mättänytkään samalla lailla ku keskiraskaudessa, jotenkin menee niin helposti maha ihan ähkyyn ja se tunne kestää sitten varmaan kellon ympäri ni ei oikeen huvita, tänään mennään kaveriporukalla ravintolaan syömään ni saa nähä kuinka ähkyssä sitte ollaan loppu ilta :b
 
Haidih:Mun korvaan nuo läikät kuulostaa ihan atopialta. Meillä on kaksi atooppista lasta ollut ja samanlaisia läikkiä ollut kropassa ja kasvoissa. Rasvaista perusrasvaa vaan niin pitäisi auttaa.

Olipa kurjia uutisia Haaveilijalla,toivottavasti ei myrkytys tuosta enää pahene.

Meillä on vanhan asunnon ulkovaraston siivous edessä,pitäisi pikkuhiljaa saada se vanha asunto tyhjäksi,ei siihen vauvan synnyttyä enää riitä aika ja voimat.

Nannaliina 34+6
 
Olipahan yö! Selkää juili alkuyöstä sen verran että luulin synnytyksen alkaneen... ramppasin pissalla, mutta jossain vaiheessa heräsin kun juiliminen oli muuttunut enemmän hermokivuksi. Neljältä kävin lämmittämässä kaurapussin ja nappaamassa Panadolin. Kai se sitten jotain auttoi, koska jossain vaiheessa olen nukahtanut ja heräsin vasta klo 7.30! Tosin silloinkin selän vuoksi. Noustessa huomasin että oikea jalkaterä ja kämmenselkä ovat ihan turvoksissa. Siis ero on huomattava vasempaan puoleen. Taisin tästä aikaisemminkin täällä mainita (kerhopuolella?), mutta nyt turvotus on ihan eri sfääreissä :O Nytkin oikeaa jalkaa pakottaa ja edelleen oikea puoli näyttää norsulta verratuna vasuriin. Hyvä puoli on se, että jalkeilla/istuen selkään ei satu. Mietin vaan että pitäiskö tästä toispuoleisesta turvotuksesta olla huolissaan? Viikon päästä olis aika äpolille, joten katotaan mitä siinä välissä tapahtuu.

Tiedä sitten onko eilisellä kiirepäivällä tekoa näiden vaivojen kanssa. Olin aamusta iltapäivään menossa koko ajan ja se kyllä tuntui jaloissa jos silloin. Illalla olin ihan rättipoikki ja ihmettelen miten ei tämän enempää nyt väsytä kun nuo unetkin oli mitä oli. Noh, vielä se ehtii alkaa väsyttämään -heh.

Pitänee alkaa sunnittelemaan ruokajuttuja. Tänään meillä tarjoillaan hampurilaisia =) Onneksi grillattiin eilen, koska nyt sataa.
 
Heippa
Minäkin liityn siihen nytkö-jännittäjien joukkoon.
Täällä osastolla tosin nyt tylsänä makoilen.

Eilen illalla alkoi tihkuttamaan verta.
Supistelujakin oli jonkin verran. Synnytys-salissa tuumasivat, että yöksi jään seurattavaksi ja käyrään.
Lapsivettä kuulemma oli niin vähän, että hyvinkin olisi voinut käynnistystä miettiä. Veren totesivat vaarattomaksi.
Yöllä tuli kätilö laittamaan tipan, koska supistusten aikana vauvan sydänäänet laskivat. Ilmeisesti tämä johtuu vähäisestä vedestä, jolloin ahtautta lisää supistukset.
No aamuun asti odottelin ja aamuvuorossa lääkäri oli sitä mieltä, että ei tässä mitään käynnistyksen tarvetta ole. Eli makaamaan vaan vielä huomiseen asti osastolle ja katotaan mihin tilanne etenee, jos etenee.

Nyt tympäsee ja harmittaa. Ehin jo ajatella, että tiheät supistelut vievät asiaa eteenpäin, mutta sama tilanne oli yön jälkeen. Ei etene, ei. Ja jos vauvalla ei ole hyvä olla supistelujen aikana, eikö tosiaan voitaisi miettiä jopa käynnistystä. Kuulemma tämä veden määrä on juuri jonkun indeksin rajalla (5). Kivuliaita supistuksia tulee 5-15 minuutin välein. Josko tämä tästä...
Jaksamista muillekkin!

valdemaria ja vauva 38+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä tulin pikapikaa merkkailemaan omanapaisen kirjoituksen. Eilen aamulla paperiin jäi taas sitä samaa limaa puolen ruokalusikallisen verran. Nyt sen väri oli hailakan vaaleanpunaista. Noh, tänä aamuna sitten se koko lima, jota tuli enemmän kuin taas eilen, oli kirkkaan, tuoren veren värinen (yäks). Ei siis mitään veriviiruja, vaan koko möntti oli limaverta. Jännittää kauheesti, mutta koska mulla on viikkoja vielä niin "vähän", niin yritän asennoitua siihen ettei mitään tule vielä tapahtumaan viikkoihin. Asennoituminen on helpommin sanottu kuin tehty, täällä koko ajan odotellen. :D

Haidih ja tyllerö 35+3
 
Valdemarialle tsemppiä sairaalaan, jospa sieltä kotiutuisit nyytti kainalossa :)

Haidih kuulostaa kyllä että limatulppa on irronnu :) Tosin mullakin irtosi esikoisesta 36+0 mutta syntyi vasta 40+2 mutta monellahan tuo limatulpan irtoaminen juurikin käynnistää synnytyksen, tsemppiä! :)

Mulla on ilmeisesti tylsää ku roikun jokavälissä täällä :D On semmonen omituinen olo, päätä pikkusen jomottelee ja näköhäiriöitä, protsut kummiski edelleen vaan yhellä plussalla ni eikait tässä mitään myrkytystä ole, tää päänsärky on vaan niin inhottavaa, semmonen etämätön olo :/
 
Tänään tuli aamulla kauheita supisteluja, onneks meni sitten ohi...
Haluais päästä jo tästä mahasta ja kamalasta olosta eroon. Ei tuu öistä mitään kun ei saa nukuttua :/....
Sais jo irrota limatulppaa tai jotain vastaavaa. Viime yönä oli taas kauheeta menkkajuilimista, joutu ottaan särkylääkkeen että sai unta. Huoh...
 
Tiudeliini: Mulla on ihan sama juttu: aamuöisin alkaa aina kauheat kuukautiskivut, jotka jatkuvat pitkälle aamupäivään. Alaselkä ja -vatsa ihan tulessa, tuskaa!!! Olen nyt ottanut tarvittaessa Panadolia, mutta parhaiten auttaa selän alla lämpöhaude :heart:, suosittelen kokeilemaan! Taitaa meillä olla aika samat viikotkin, itsellä tänään 35+3. Nyt näitä menkkakipuja jatkunut tämän viikon, jee-jee... Mutta saisi poika pysyä masussa vielä ainakin pari viikkoa, kun on niin pieni muutenkin...
 
Meille syntyi 15.4 tyttö, 47cm 2590g rv 35+4 käynnistyksellä. Meni pari päivää aikaisemmin lapsivedet + tihku verta, välillä ihan runsaasti.. päättivät sitten käynnistää synnytyksen. Makasin synnytyssalissa 28h ennenkuin tytteli syntyi. Ensimmäisen päivän tyttö oli teholla, mistä pääsi vierihoitoon, keltaisuutta oli, sitä kontrolloitiin viimeksi tänään labrassa, mutta nyt kaikki on ok:) Kotia päästiin jo alkuviikosta, nyt syötellään 3h välein ja mittaillaan painoa, jotta se nousisi edes syntymäpainoon (tällä hetkellä 2400g paino). Syö hyvin, mutta imetän aluksi toisella rinnalla, toisen pumppaan pulloon ja syötän sen, jotta varmasti saa ruokaa. Väsynyt pikkuinen on, nukkuu pääasiassa... kova huoli kokoajan, että onko kaikki hyvin.
Ensi viikolla täytyy lähteä kirppiksiä kiertämään (onneksi mies hoitaa vauvaa sen ajan) etsimään pienempiä vaatteita, tyttö hukkuu 62cm bodeihin ja housuihin:D Jopa 56cm vaatteet ovat liian isoja..

Piuh ja aivan ihanatytteli 7vrk <3 (36+4)
 
Onnea piuh-78!! :flower: Hauska sattuma, että mun oma syntymäpäivä on myös tuo 15.4 :)

Valdemarialle kovasti tsemppiä, josko vauveli nyt pääsiäisenä jo syntyisi!

Mulla on tota menkkajuilintaa kanssa ja nyt on alkanu valkkari vaihtaa väriä rusehtavaksi... Että josko jotain muutosta ja kypsymistä rupeis tapahtuun. Mulla monesti hetken liikkumisen jälkeen tulee selkään sellasta tykytystä, ehkä rasituksesta??

Oon tänään siivonnu tuntitolkulla, ns kevätsiivouksen, kun mies läx mummilaan lasten kanssa pois jaloista. Ylihuomenna juhlitaan sitten esikoisen 4 vuotissynttäreitä :) Niin se aika kiitää, muistan vieläkin sen päivän kun hän syntyi... Kun menin sairaalaan, oli kylmä ja räntää sateli hiljakseen. Kun kotiuduin 5 päivän jälkeen, niin hiirenkorvat pukkas puista ja lämpöä riitti! Muistan kun kattelin luontoa ihan ihmeissäni...

Hyvää pääsiäistä kaikille!

nepula ja töppönen 36+2
 
Onnea piuh-78:flower:, niin niitä vauvoja alkaa tännekkin tulla pikkuhiljaa, melkoisen jännää=).

Tiudeliini Muistakseni meillä kanssa smat vkot, itsellä kanssa tota menkkajuilintaa, eileinkin alkoi illalla kymmenen aikaa, ja aamuyöllä kolmelta helpotti, supisteli välissä silloin tällöin. Olen ajatellut, että hyvä että kroppa toimii ja jotain alkaa pikkuhiljaa tapahtua, toki ei ole mukavaa jos tulee kovin kipeä olo ja ei saa nukutuksi: /.

Mun piti kommentoia monenkin kirjoituksia, mutta tekstiä tullut niin paljon ja pää muuttunut ihan lahoksi:LOL:...mutta tsemppiä kaikille viime metreille, ja paljon jaksamisia, ollaan jo melkoisen loppusuoralla kaikki.

ON: Viimeinen neuvolalääkäri oli ke, vauva olisi ehkä rt:rolleyes::D, mutta musta kyllä kotona tuntui taas että enemminkin poikittain, ens vkolla synnytystapa arvio ja ultrataan sitten, toisaalta kun kääntyilee vielä, niin toivon että asettuisi ennen pitkää pää alas päin ihan muutoinkin kuin vain hetkellisesti. Kohdunsuu oli alkanut pehmentymään, kiinni vielä ja kaulaakin 2,5 cm jäljellä, mutta siis tosin sekin alkanut lyhentymään :), jaloissa olevaa melkoista turvotusta käski seurailemaan, ja pitämään jalkoja mahd paljon ylhäällä, crocksit on tullut mun jalkoihin jäädäkseen, eilen haaveilin laittavani ylihuomisiin ristiäisiin korkkarit, mutta ei ne taida ihan istua enään näihin nakkeihin :D, legginsitkin saavat jäädä samasta syystä kaappiin, mutta ehkä mä jotkut juhlavammat kengät kuitenkin vielä jalkaan mahdutan kuin nuo mukavaakin mukavammat muoviset :D.

JA & Nöpsy 35+2
 
Kiitti Leena77 perätilakommenteista :) Mä olen myös nyt harrastanut pari päivää noita kotikonsteja kääntämisen edesauttamiseksi ja miehessä on myös herättänyt hilpeyttä :D Ja täytyy sanoa että ei sitä kovin ketterästi enää pääse esim jalat ylös seinää vasten....

Tammiska, kävin vierailemassa blogissasi ja näytti kivalta :)

Miukulle imetyksestä että meillä ei neuvolatäti ole puhunut imetyksestä yhtään mitään... Mutta hän ei oikeastaan koko aikana ole noita rutiinikokeita lukuunottamatta juurikaan lörpötellyt muuta. Tällä viikolla kysyi kyllä että olenko ajatellut synnytystä.. hmmm... vastasin että joo olen ja ei siitä sitten kauaa jutusteltu. Edelleen koen että en saa oikein mitään irti noista neuvolakäynneistä.

Nepulalle kiitokset sektiokommenteista :) Ei käy kateeksi sua toi uhmaikäisen kiukuttelu, ei ihme että välillä menee hermot... Voin vaan kuvitella miten paljon oman lyhyehkön pinnan pitää pidentyä jos en meinaa tulla hermoraunioksi lapsen kanssa ;)

Haaveilija, kurjaa toi sun raskausmyrkytysepäily :( Toivottavasti turvotus laskee kotikonstein! Ja koita olla stressaamatta muutosta! :)

Diipeli, kävin kirjoittamassa kerhon puolella ennen kuin luin täällä kirjoituksia ja kuvailin siellä just tollaista mitä sulla oli ollut eli sisäreiden "suonenvetoa" tai lähinnä mulla on tuntunut koko päivän tuossa nivusen liitoskohdassa ja siitä alaspäin. Tosi outoa, pistävää kipua joka hetkeksi aina ihan lamauttaa... Onkohan samaa mitä sulla oli : /

Innukka, kiitti sektiokokemuksista, kuulostaa lohduttavalta kun on esimerkkejä ettei seuraavaan lapseen välttämättä tarvi pitää mitään kolmea vuotta niin kuin jossain palstoilla luin että olisi suositus. Tietenkin on henkilökohtaista ja riippuu haavasta mutta voi siis olla noinkin nopeasti uusiksi raskaana.

Luomuvaimo, tietenkin osa sun keräämästä painosta on lihasta, siitä ei ole epäilystäkään! ;)

rusina+mama, onneksi pääsit vielä sairaalasta kotiin! Mutta varmaan on pian h-hetki lähellä teilläkin :)

Valdemaria jaksamisia sinnekin! Toivotaan että pian alkaa tapahtumaan jotain ja saatte pikkuisen syliin :)

Onnea Piuh78! :flower:

Täällä ei mitään ihmeellistä, nautiskelen ensimmäisestä äitiyslomapäivästä joka onkin ollut ihanan keväinen :) Jotenkin aurinko piristää mieltä tosi paljon ja on paljon energisempi. Negatiivista on nuo koko päivän jatkuneet ihme suonenvedot toisessa nivusessa ja lisäksi molemmat pakarat tuntuu kipeytyvän jo pienestäkin liikunnasta. Pari kuukautta mulla on oikea pakara tuntunut liikkumisen jälkeen kipeältä mutta nyt on sama molemmissa. Mutta kai se pitää vaan hyväksyä että jossain päin kroppaahan tämän raskauden on pikku hiljaa alettava tuntumaan.. olisi liian luksusta jos pääsisi koko raskauden ilman mitään vaivaa :)

Hyvää pääsiäistä kaikille!
Nelli ja Kultahippu 34+4
 

Yhteistyössä