Toukokuun Tömistelijät 2016 *Tammikuussa*

Hei. Täällä olis yks myöhäinen tulokas :) monta kertaa pitäny tulla tänne lukemaan juttuja mutta aina jäänyt.
Eli 25 vuotias yhden tyttölapsen äiti. Nyt toukokuun 22 päiväs olis pojan laskettu aika :) Ollaan jo rakenneultrassa käyty ja siellä näytti kaikki olevan hyvin pienellä.
Mulla esikoinen syntyi sektiolla marraskuussa 2014 perätilan vuoksi. Nyt jännitetään miten tämä synnytys onnistuu. Tästä toisesta synnytyspelko on pahempi kuin ensimmäisestä. En edes pysty puhumaan synnytyksestä kun rupeaa hikoiluttamaan.
Onko muuten mitään Facebook ryhmää mihin pääsisi mukaan :)

Marrasmamma91 ja Niilo 21+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Marrasmamma91 :)

Jaahas, tänään ei taas sitten vaihteeksi illalla näytä uni tulevan.. Ja rupesin näin tylsyyteen taas miettimään myös lääkkeitä ja allergioita/sairauksia.

Mä oon jostain syystä tullut suurimmalle osalle antibioteista aikuisena allergiseksi, vaikka muutama vuosi aiemmin olisin saman kuurin syönyt. Tuntuu että lukeeko ne lääkärit niitä potilaan tietoja läpi kun aina ovat kirjoittamassa just sitä kuuria mistä viimeks kohtaus tullut? Usein joutunut toteamaan, mut totaa mä taidan olla allerginen tolle lääkkelle, oho niimpäs olikin.. Myös jollekkin nukutus, sekä puudutusaineelle olen allerginen, mutta itsellä ei mitään tietoa mille :D (kaipa ne sairaalassa tietää mille, kun siellä tullut ilmi?). Mulla siis eräs munuaissairaus, mikä oireilee samalla tavalla kuin raskausmyrkytys. On kuitenkin pysynyt yli 20v täysin oireettomana, eikä esikoisen raskausaikanakaan tullut mitään ongelmia. Herkästi ainakin pääsee seurantaan, jos vähänkään tulee turvotusta/proteiinia pissaan kun mahdollista että uusii milloin tahansa (tosin melko epätodennäköistä näin pitkän ajan jälkeen).

Oho, meneepä omanapaiseksi jaaritteluksi, taidan vielä yrittää nukahtamista :D
 
Marrasmamma päivittelin sinut listaan, tervetuloa! :)
Mimmi inhoja kyllä nuo allergiat ja yliherkkyydet. :(
Yöllähän sitä on aikaa miettiä ja pohtia. Tänä aamuna minulla loppui unet kuuden jälkeen, vedin sitten stressin vauvan nimestä. Haluaisin kolme nimeä (koska jos poika tulee, tulee hänelle kolme nimeä), mutta nykyinen vaihtoehto tytölle kuulostaa vaan paremmalle tällä hetkellä kahdella nimellä. Toinen nimi on kuitenkin vanha, erikoinen ja kaunis niin hirmu pohdinta tarvitseeko se lyhempää nimeä sen ja etunimen väliin.. :D On taas maailman suurimmat ongelmat selvästi kyseessä..:cautious::poop:

Meillä tosiaan mies jää todennäköisesti kotiin, kun me vauvan kanssa kotiudutaan. On sitten 2-3 viikkoa kotona ja elo/syyskuussa jää sitten pitämään kesälomat. Lisäksi on säästänyt ylityövapaita muutaman viikon edestä, pitää ne jossain välissä jahka töissä tilanne sallii. Eli saadaan nauttia kyllä perheajasta varmasti pitkin kesää. :)

Rautaa en ole ainakaan vielä joutunut ottamaan lisänä purkista, katsotaan mitä mieltä on neuvola ensiviikolla. Mietin tuota magnesiumia, syön multivitan mama vitamiiniä jossa on magnesiumia 40% päivän saantisuosituksesta, mutta pohkeet alkaneet öisin krampata venytellessä. Täytynee käväistä tänään apteekissa kysymässä olisiko tarvetta lisä magnesiumille.

Täällä istuminen tuottaa tuskaa, ei tosin kipujen takia, mutta edelleen tuntuu että oikean puolen kylkiluut painaa pahasti jotain sisuskaluja.. Täytyy varmaan mainita maanantaina asiasta neuvolassa.
 
Hei muuten pohdiskeltiin eilen illalla kotona, että millä viikoilla keskosena syntynyt lapsi edes laitetaan keskoskaappiin? Toki selviytyminen, kasvu ja kehitys pienillä keskosilla on tietysti yksilöllistä, mutta käväisi vain tälläinen ajatus mielessä. Jostain muistelen lukeneeni, että jopa puolikiloisia keskosia on selviytynyt, mutta onko jollain tästä oikeasti tietoa?
Sitä kun stressaa aivan ihme asioilla vaikka oikeasti ainakin tällä hetkellä kaikki on todella hyvin.
 
Henttis mulla ei sata varmaa tietoa ole, mutta muistaisin lukeneeni että on juuri tuo puoli kiloa rajana tai rv 23+0 pitää olla täynnä. Mun pikkuserkku syntynyt rv 26, painoa en muista mutta reippaasti alle kilon se kuitenkin oli. Ei jäänyt muuta pysyvää haittaa kuin astma tuosta ennenaikaisuudesta. Nyt siis koululainen :)

Henttis tuosta kivusta. Mä en tiedä sainko jotain sappikohtauksia esikoista odottaessa vai mitä mutta just tossa ylävatsalla tuntui istuessa (ehkä vähän enemmän vasemmalla, mutta kuitenkin sydämen alapuolella) ihan hirveää puristavaa kipua. Helpotti kyllä melkein heti kun pääsi selälleen. Alkoi joskus rv 25 ja loppui synnytykseen, eli jotain siellä jäi puristuksiin. Mun äidillä ollut samaa vaivaa ja ekan kerran luulikin sydänkohtaukseksi. Mutta siis hänellä se todettu sappikohtauksiksi.
 
Eiköhän se ole täällä suomessa monessa paikassa vk 24 jonka jälkeen yritetään tehdä jotain. Loppu on vauvan kunnosta kiinni. Joissain paikoissa voi olla pari pv aikaisemmin. Mut esim ruotsissa raja on vk 23. Toki riskit on suuret noin pienellä. Ja taival pitkä. Ja kokemusta lähipiiristä löytyy. Jotenkin itse ajattelen tuon vk 24 rajan minkä jälkeen huokaisen, että voi tehdä jotain jos vauva syntyisi.

Täällä alkaa jo ahdistaa sisällä olo. Saisi jo pakkaset hellittää. Isommat kyllä on ulkoillu mut pieni ei viihdy tuolla kylmässä.

Maisakaarina 24+5
 
Heips kaikille! Mulla on jääny kirjottelematta tänne kun elämä on ollu niin kiireistä töissä,koulussa ja kotona :/ Välillä oon kyllä lueskellu teidän juttuja. :)

Mun raskaudessa ei mitään erikoista mainittavaa. Käyn kuukauden välein sairaalassa lääkärikontrollissa. Viimeksi oli kanavaa vielä hyvin jäljellä ja olokin on ollut hyvä!(y) Josko tää menis nyt paremmin ku edelliset. Toivoa saa ;) Pelkopolille mulla on myös aika enskuulle. Ei sen takia että hullusti pelkäisin,vaan siellä tehdään synnytystapakeskustelu samalla. Oon ns. syöksysynnyttäjä niin puhuttiin alustavasti käynnistämisestä. Ei tarvis jännittää koko loppuaikaa kotisynnytystä :whistle:Mutta sen näkee sit alkavatko sitten käynnistelemään vai ei...

Viimelääkärissä sairaalassa maanantaina saatiin tyttölupaus :love:
Meillä onkin sitten tyttötrio!

Rattaista senverran, kun joku rattaistakin oli kirjoitellut, että meillä oli edellisellä käytössä baby joggerin city selectit. Tykkäsin kovasti ja nehän menee nytkin. Käy yhdellä lapsella yksinään, tai sitten tuplina. Molemmat istuimet samankokoisia ja saa säädettyä makuuasentoon samaan aikaan. Ei oo tarvetta vaihtaa toisiinkaan niin mennään niillä :)

-Seinis ja typy 22+1 (hui kun aika menee nopeest!)
 
Pakko vielä tuohon keskosasiaan laittaa, että tunnen kaksi lasta, joista toinen syntyi 400g ja toinen 600g. Molemmat nyt (2v ja 4v) ikäsinä terveitä tyttöjä. Mutta alku ei ollut kummankaan kohdalla helppo. Ei noin pienille kovinkaan suuria ennusteita anneta. Heillä molemmilla takana ennen syntymistä kuitenkin keuhkoja kypsyttävää hoitoa ym. koska tiedettiin, että joutuu syntymään etuaikaan. Se voi olla etuna ns. yhtäkkisesti etuaikaan syntyvään lapseen verrattuna.
 
Pepiita - hienoa, kiitos kun jaksoit kirjoittaa noista vaunuista! Yksi kysymys vielä - ovatko ne molemmat yhtä kevyet?
Voisin jopa kallistua Buffaloiden puoleen. Täytyy tosiaan käydä kokeilemassa niitä.
Mä olen kuullut että nettikaupat Hollannissa toimii tosihyvin, joten uskon että se menee hyvin. Ja siltähän se vaikuttaa!

Henttis - isyyslomasta.. miehellä on oma firma, joten hän ei kylläkään koskaan ole sen kummemmin lomaa pitänyt. Se on niin kettumaista että sitä menee pahasti miinukselle koska ne laskee tulot ihan jonkun muun taulukon mukaan, kuin mitä ne todellisuudessa on :(
Mutta ehkä hän ottaa päivän tai pari tuossa ihan alussa - onhan ne vastasyntyneet jotain niin hienoa ettei muuta olekkaan! Ja viimeinen vauva meille kun varmasti on... :love:
Tänä vuonna ajotaan varmasti reissata vähän enemmänkin, joten lomia tulee kuitenkin sitten pidettyä koko perheen voimin.

Me kun ollaan niin vanhoja, niin ollaan jo pitkään oltu töissä. Itse olen controlleri arvopaperiyhtiössä (eli vastuussa raha-asioista), ja mies on musiikkibisneksessä.

Lääkkeistä sen verran, että mulla on aika nollatoleranssi nyt raskauden aikana. Jonkun verran olen ollut pulassa kun kärsin Hortonin neuralgiasta, mutta nyt olen vihdoinkin löytänyt happipullon! Jee! Joten siitä saan apua kohtauksiin. Olen napsinut niin paljon lääkkeitä Hortonin takia ettei muhun oikein nuo Panadolit pure, joten turha niitäkään sitten on syödä.
Mutta söisin siis kyllä niitä jos ne auttaisi vaivaan - en usko että vauvakaan voi hyvin jos äidillä on kovin huono olla.

Niitä harsoja ajattelin minäkin ostaa - kuviollisia ei ollut kun meidän pienin oli vauva.. :rolleyes:

Mites se raudan laita teillä - oletteko joutuneet syömään sitä? Miten teidän vatsat on kestäneet?
Mun pitäisi varmasti ottaa vähän ekstrarautaa, mutta kun luin sivuoirelistaa kauhistuin vähän... sweet lord! En yksinkertaisesti jaksaisi yhtään enempää huonoa vointia, joten en ole vielä aloittanut sitä kuuria...

Rudebox ja pikkumies
Camit on kyllä Buffaloita kevyemmät käsittääkseni! Mutta kannattaa käydä testaamassa ehdottomasti ja vertailla :)
 
StaRR antihistamiinista, minä saan kaikesta mahdollisesta mitä kosketan kutisevaa ihottumaa ja ekan ultran suorittanut lääkäri kirjoitti mulle reseptin Loratadin nimistä antihistamiinia. Tuoteselosteessa ei tätäkään kyllä suositella raskaana oleville, mutta ilmeisesti sitten pahoista vähiten pahin... Sitä olen uskaltautunut ottamaan kun ei enää kestä kutinaa. Yllättävän vähällä ottamisella kuitenkin olen pärjännyt kun on pakko.

Rautaa en minä kuulemma lisää tarvitse, hemoglobiini oli viime neuvolassa 144, joka on kuulemma tosi hyvä raskaana olevalle. Väsymys johtuu siis jostain muusta...

Meillä mies jää kesälomalle viikkoa ennen laskettua aikaa jotta päästään siirtymään Rovaniemelle. Haluan olla siellä valmiina kun H-hetki koittaa, välimatkaa kun on 250km. Pitää sitten isyysloman siihen kesäloman perään.

Jensku ja mukula 23+4
 
On kyllä kummallista mihin kaikkeen raskaus ja imetys voi vaikuttaa. Joku mainitsi saaneensa eläinallergian kaupanpäällisenä raskaudestaan. Mulle taas tuli lapsen synnyttyä jonkin sortin käsittelyaineallergia. Tutkimuksissa ei ole selvinnyt mitä sen aiheuttaa, mutta esimerkiksi vaatteiden osto suht hankalaa, kun tietyissä vaatekaupoissa käynti jo itsessään aiheuttaa kutinaa. Alussa (kun en tiennyt mistä kyse) saatoin saada koko kropan täyteen kutisevia näppylöitä ja sitten sitä mietittiin mitä lääkkeitä voi imettäessä käyttää.

Vaunuista: Buffaloissa on Cameleoneita isommat eturenkaat, mutta itse olen liikkunut Camien kanssa mm myös metsässä ja pellolla :p Suosittelen samalla ostamaan vaunuihin myös kesäkuomun. Se on ihan loisto!

Meille kuuluu typyn kanssa hyvää. Mikään paikka ei särje ja energiaakin vielä riittää. Tahto liikkua tuolla pakkasessa taasen ihan eri juttu :D

Oletteko muuten täyttäneet synnärille jo esitietonne? Ekalla kierroksella en osannut esittää mitään erityisiä toiveita, mutta nyt mielessä muutamia toiveita. Onko teillä muilla uudelleensynnyttäjillä jo lista mielessä?

Wiimis ja ei-kai-ehkä-niin-poju 22+5
 
Listaa ei ole tehty eikä neuvola anna täällä sellaista vasta kun loppus. Tosin pari viime kertaa ei synnäri ole edes katsonut koko lappua. Kätilö vaan kysyny haluaako jotain ja miten viime synnytykset mennyt. Itse toivon taas käynnistystä ajoissa sekä spinaali puudutusta. Mulla noi vauvat kasvaa radin takia isoiksi. Ja se sekä mahdollinen hepatoosi tekee sen ettei päästetä yli la. Viimeksi oli vk 38 käynnistys. Joka oli hyvä kokemus.

Maisakaarina 25+0
 
Hello!

Ihanat ilmat vihdoinkin viikonloppuna - pääsi ihan ulos nauttimaan lumesta!

Minä en ole koskaan täyttänyt mitään synnytystoivelappua. Neuvolatäti unohti mainita minulle synnytysvalmennuksesta esikoisen kohdalla kokonaan, ja tokan kohdalla sellaista ei kyllä tarjottukkaan minulle. Noh, enpähän tiennyt mistä jäin paitsi ;)

Tällä kertaa mennään sektioon, joten en tarvitse varmaan tälläkään kertaa kirjoittaa mitään sen kummempaa. Neuvolatäti tosin sanoi minulle, että nykyään pyritään tuomaan lapsi äidin viereen (jos olotila sallii) jo heräämöön, mikä olisikin ihanaa! Toivon että saisin hänet sinne nopeasti proseduurin jälkeen.

Täälläkin aloitettiin hankinnat ihan kunnolla nyt!
Ostin pinniksen ja Maxi-Cosin cabriofixin jalustalla Huutonetistä.
Vaunut tilaan Babycaresta suoraan Hollannista (halvin vaihtoehto laskelmien jälkeen!). Ja kiitos teidän viisaiden mielipiteiden, päädyinkin Bugiksen Buffaloihin :)

Miten te meinaatte tehdä sen lakiehdotus-asian kanssa, koskien niitä lomapäiviä? Tosi outoa ettei ne ole vielä päättäneet mitään - 31.3.2016 tulee aika pian kuitenkin, ja pitäisi miettiä jos tarvii ottaa varhennettua. Koska rahaahaan siinä muuten menettää.

Mä löysin jotain ötököitä mun päästä!?!?!!!! Ihan kauheeta. Jotain pieniä, siis 1mm mustia kavereita. 2kpl. Ja tää on niin outoa, koska luulisi että minulla ihan vilisisi niitä, koska nehän lisääntyy nopeasti yleensä, ja mulla on ollut sitä kutinaa jo 2kk!!! Nyt pesin kaksi kertaa päätäishampoolla, eikä sieltä tosiaan löytynyt enempää jengiä... onneksi. Toivottavasti kutina nyt on johtunut noista, niin pääsisi siitä eroon. Mutta tosi ihmeellistä, lääkärit tai mun mies ei nähnyt mitään mun päänahassa, koskaan.
Lapsillahan mä aina olen löytänyt niitä täitä, ja niitä on tullut monta kun on kammannut. Yök. Ja ne on ollut isompia ja vaaleammat.
Arvatkaa vaan mitkä hepulit mä sain... yyyyyhyyy!!!

Vika viikko ilman seuraajaa töissä. Ihan pikkasen ahdistaa sekin, kun ei oikein tiedä minkälainen ihminen tänne on palkattu. Ja hän jää vakkariksi, joten olisi kiva jos tultaisiin juttuun! Ajattelin palata töihin kesän 2017 jälkeen taas. Oletteko te jo miettineet töihinpalaamista?

Nyt voikaa hyvin leidit!

Rudebox ja pikkumies, rv25
 
Neuvola takana, kaikki ok! 8)
Vähän painonnousu hirvitti, mutta edelleen täytyy vain koittaa ajatella sitä tähän kuuluvaksi luonnolliseksi jutuksi. Ihana kun ilman lauhtuneet ja tänäänkin pääsi järven jäälle hiihtämään, niin virkoaa mieli ja kroppa!
Tänään kuulin myös perheestä jonka 100% tyttö olikin eilen syntynyt poikana, ei hirveä luotto noussut meidän Tsirpulan sukupuoleen, mutta silti viikonloppuna kotiutin yhden mekon. :D Ei kai sitä sillä alennunprosentilla hennonnut kauppaankaan jättää.. :D
Saatiin tuokin kelan äitiysavustuslappu, pitkän pohdinnan jälkeen päätettiin ottaa 2015 vuoden laatikko, huomenna paperi postiin ja eikun odottelemaan. :love: Lisäksi kuultiin paljon alueen perhevalmennuksesta ja synnytysvalmennuksesta, pienen tulo tuntuu taas olevan hurjan paljon lähempänä.:p
Rudebox, ötököille iso peukku alaspäin! :poop::censored:
 
Rudebox toivottavasti saatte ötökät häädettyä!

Mä en vielä tiedä töihinpaluusta, jos pikkukolmonen ilmoittaa tulostaan "ajoissa" en varmaan lähde tällä kertaa pyörähtämään välissä siellä (työt ei sovellu raskaana oleville). Lapset tarkoituksena laittaa päiväkotiin kuitenkin sitten lähempänä 3v, joten jos ei seuraavakaan raskaaus ala nopeasti niin mies jää sitten kotiin lasten kanssa.

Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Kelan laput saatiin. Painoa tullut alusta yht. 10,7kg ja nyt viimeiset 9vko melkein 800g/vko. Oli terkka kuitenkin kokonaisuuteen oikein tyytyväinen :) hb oli 133, vaikka mama vitamiineja käyttänyt vasta viikon tavallisten sijaan. Eli en taida niitä nyt enempää syödä kun eilen oksensin ne pihallle. Tulee jotenkin huono olo sen ottamisen jälkeen. Influenssa rokotusta tarjottiin ja jätettiin nyt väliin. Sf mitta 24cm ja yläkäyrän tuntumassa mennään :)

Mimmi & möhkis 24+6
 
Tuosta töihinpaluusta, tällä hetkellä ajatuksena olisi antaa pikkukakkosen tulla mahdollisimman pienellä ikäerolla, mutta vauvavuosi näyttäköön mahtinsa jaksamisen suhteen. Toisekseen jos tämä raskaus on näin helppo, niin pelottaa vähän kuinkahan monta vauvakuumetta tässä elämän aikana kerkeää käydä läpi. :D

Jos pikkukakkosta ei kuulu, niin tarkoitus olisi palata töihin syksyllä -16, vakipaikka ei tosiaan ole odottamassa, mutta hoitoalalla varmasti töitä piisaa joka tapauksessa. Toki tähän vaikuttaa varmasti myös rahatilanne, koska parin vuoden päästä nykyinen asunto ei enää sovellu lapsiperheen kodiksi, ja isomman kodin ostaminen tulee ajankohtaiseksi.
Sikäli ollaan onnellisessa asemassa, että vaikka minulla on vuorotyö, on miehen työ pääsääntöisesti päivätyötä, joten hänen vastuulleen jää tulevaisuudessa päiväkotihommat suurimmilta osin. En tosiaan tiedä mitä tehtäisi, jos molemmilla olisi vuorotyö, ajatus pikku tyypistä yötä päiväkodissa ei vaan yhtään ole meidän juttu.
Mimmi jännä kuulla tuosta vitamiinien aiheuttamasta pahoinvoinnista! :eek: Olen jotenkin aina ajatellut, että vitamiineillä ei ole sivuvaikutuksia mutta näköjään on. :oops:
 
Henttis siis enhän mä voi varma olla johtuuko siitä, mutta näin jälkikäteen mietittynä esikoisesta söin samoja (minisun mama) alustaa saakka ja oksensin paljon. Nyt kun neuvolassa otin puheeksi tuon nyt alkaneen pahoinvoinnin niin en kuulemma ole ainut jolla mahdollisesti samaa vaivaa noista. Oliskohan se rauta sitten mikä siinä isoimpana erona tavallisiiin vitamiineihin..
 
Ihanaa kun saa ostella jo vaatteita pikkuselle! Hienoja juttuja oletkin jo ostanut, Pirpana. Ilman assistentteja homma olisi varmasti paljon vaikeampi ;)

Me noudettiin eilen pinnis, joka oli tosi hieno. Se on sitä Ikean vanhaa antiikkipetsattua versiota, mutta ajattelin maalata sen harmaaksi. Jos onnistun, voisin ottaa ennen/jälkeen kuvat ja postata ne kun projekti valmistuu!

Mulla on ollut aika ilkeää vihlontaa/särkyä mahassa paljonkin viime päivinä - jotain siellä näköjään tapahtuu. Tyypillä alkaa jo olemaan vähän ahtaammat oleskelutilat siellä, ehkä se ei miellytä pikkuherraa...(n)

Mun pitäisi aktivoitua Kelalappusten kanssa varmaan jo. Mä luulen että työn kautta meni se äitiysrahahakemus. Se on kyllä sellainen viidakko että morjens!

Rudebox ja pikkumies rv25
 
Me tehdään hankintoja pikku hiljaa ja vaatteita ostetaan siistejä käytettynä kirppareilta. Kotiintulo vaatteet sairaalasta ostettiin uutena :) setteri pitää ostaa tavaroista ja perus tutit ja tuttipullot.

Olin pettynyt tuohon 2015 vuoden äitiyspakkaukseen. Mun mielestä tosi poikapainotteinen. Ei sillä, etteikö voisi pukea tytölle, mutta mun oma mielipide on että äitiyspakkaus olisi mukavampi jos se auttaisi alkuun. Sielä on hirveän isoja vaatteita, mitä ei tule käytettyä heti synnyttyä. Enemmän apua olisi alkutaipaleelle itselle. Osa teistä saakin sen 2016 vuoden pakkauksen. Mitä mieltä kuitenkin, te olette tuosta edellisen vuoden pakkauksesta?

Täällä myös yksi kipuinen ilmoittautuu. Liitoskivut aika hirveitä. Jos yskii enemmän esimerkiksi niin mahan alus ihan tulessa :( Myöskin lantion löystymiskivut vaivana. Yksi yö heräsin siihen, kun lantio ihan tulessa ja mahan alus ja olin selälleni kääntynyt unissani ja heräsin kipuun ja pahaan oloon. Tyynyjä sullonut ympärille, mutta ei ne tykkää pysyä. Kuopus nukkuu vielä meidän vieressä ja täyttää viikon päästä 3wee ja hänelle nousi lämpöä viime yönä ja potkaisi mua mahan sivulle unissaan. Mitään vahinkoa ei käynyt, mutta omaan sänkyyn aletaan pikku hiljaa totuttamaan :)
Maha alkaa olemaan myöskin raskas. Olen kantanut jokaisesta aina isoa mahaa ja alkanut ajoissa näkymään. Isot lapsetkin kyllä. Laitan linkin kuopuksen odotuksesta rv 35+0 ja siitä syntyi 36+6 mitoilla 3500g ja 51cm ja päästiin kotiin 2vrk ikäisenä.

Jättimama 35+0 :LOL:
http://aijaa.com/HHCpl9

Alkaa meidänkin ryhmällä mukavasti viikkoja olemaan :love:

Cristal ja poppis rv 26+3 :love:
 
Pirpana mullakin esikoisesta loppupuolella tippui sf keskikäyrältä alakäyrän alapuolelle ja 39+3 2,9kg/47cm vauva tuli. Nyt eilen neuvolassa alkoi täti puhumaann että jos sieltä tällä kertaa tulis sitten isompi lapsi. Alkoi kyllä vähän hirvittämään, vaikka pikkuisen isompi olisi toiveissa :)
 
Pirpana-: En usko, että liittyy masun koko pituuteen, kun itse on 163cm. Enemmänkin kohdun asentoon :) Hyvä, että kipeät supistukset pysyneet poissa :)

Mimmi92: ihanan siro masu sulla :) kohdun asento vaikuttaa masun kokoon ja eihän sillä loppujen lopuksi ole tekemistä lapsen koon kanssa aina :) mulla sun masuun verrattuna ainakin kolminkertainen ja olen myös hoikka :)
 

Yhteistyössä