Toukokuun Tömistelijät 2016 *Tammikuussa*

Mulla on tuplat koska lasten ikäero on 1.5v . Tyttöä kun odotin ja poika oli 3v hommasin vaan seisomalaudan, mitä käytettiin satunnaisesti. Samainen lauta käy tupliin tarvittaessa. Kuitenkin meidän 2.5v neiti kävelee, jos haluaa, kauppareissut. Näillä pärjättävä.

Vakuutusta en saa ennen vauvan syntymää hepatoosin takia. Täytyy sitten miettiä otanko.

Nimiä mietitään, saa nähdä jääkö viime tippaan.

Maisakaarina 22+5
 
Nlassa käyty ja kaikki ok, paino pompsahti heti silloin alussa 3-4kg ylöspäin, mut sen jälkeen onkin pysynyt samoissa. 10kg mulla on max aina tullut ja heti lähtenyt, joten en nyt ainakaan vielä ole huolissani, kun ihan normaalipainosta on lähdetty. Hiilarittomalla ruokavaliolla on kyllä aika vaikeeta painoa hirveesti kerryttääkään, rahka ja broileri pursuaa jo korvista :D

Mä tilasin sisarusrattaat, Carenan Gotlandit. Hirveesti en halunnut niihin kivittää, kun käyttöikä jää lyhyeksi -kuopus tulee keväällä 2v. Varmaan jaksais jo leikkikentälle tms.. kävellä, mut kun lähtee aina ihan omaan suuntaansa, niin kulkekoon mielummin rattaissa. Ja päikkäriaikana voin kipata molemmat rattaisiin ja lähteä pitkälle lenkille, ja kaupungille on kiva päästä joskus ostoksille, varsinkin kesällä :)

Eilen jo katselin nettikaupasta imetyspaitoja, jokohan uskaltais tilata? Nyt olis kivoja malleja saatavana, meidän h&M:lla on niin suppea valikoima, aina ne samat peruspaidat. Ja mamalicious:lla on sellainen mitoitus, et ei istu mulle ollekaan, se selkäosa on aina liian pitkä.

Kelan hakemusta vois jossain välissä täytellä, ei jää sekään viime tippaan -eihän tässä niin hirveesti sitä aikaa olekaan, maaliskuun tokavika viikko on jo ä-lomaa :rolleyes:
 
Täällä saatiin ru:sta hyviä uutisia (kaikki kunnossa) ja poikalupaus! :love:

Vauvavakuutusta ollaan mietitty ja sellainen tullaan hankkimaan, kunhan saadaan aikaan vertailla eri vaihtoehtoja. Osaatteko sanoa, voiko sen ottaa nyt ru:n jälkeen vai pitääkö odottaa että tietty määrä viikkoja on täynnä?

Maha näkyy jo ihan kunnolla ja n. 3kg on tullut painoa lisää alkuun verrattuna. Joulukuu meni sairastellessa enkä juurikaan päässyt liikkumaan, nyt on parannuttu ja päästy taas treenaamaan - ihanaa! Toivottavasti olo pysyy hyvänä ja pystyy liikkumaan mahdollisimman loppuun asti :) Potkuja ja liikkeitä on alkanut joulun jälkeen tuntumaan melkeinpä päivittäin, ihanaa! Vielä eivät ole niin kovia, että olisivat vatsan päälle tuntuneet, toivottavasti pian niin pääsee tuleva isäkin jakamaan tämän ihanan tunteen :love:
 
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Rockwell tuosta pakkasesta, -27näyttästäs olevan, sille totisesti myös tuntuu. Just nyt oon enemmän kun kiitollinen kevätvauvasta. :D
Päivittelen pionin poikalupauksen listaan huomenna koneelta:) onnea hyvistä ultrakuulumisista :>
 
Eilen oli siis rakenneultra ja saatiin poikalupaus :love:
Näkyi kivekset ja kaikki joten eiköhän se melkoisen varmaa sitten ole. Kätilö käski kuiten varmuuden vuoksi tarkastaa sitten kun ulos tulee :D

Käytiin myös ensimmäistä kertaa ostamassa mukulalle joitain vaatteita ja vaunujen renkaita potkimassa. Ensiajatus oli että eihän pojille ole mitään söpöjä vaatteitakaan, mutta äkkiäpä sitä huomasi olevansa väärässä kun kaupoille päästiin. Oisin voinut ostaa vaikka ja mitä!

jensku ja mukula <3
 
Hola!

Wiimis mulla ihan sama homma tuon unettomuuden kanssa. Vaivannut jo tosi pitkään, varmaan pari kuukautta. Todella rasittavaa, kun pitäisi saada nukuttua ja tarttis jaksaa keskittymään extratarkkaan töissä.. :(

Tänään mä menen lääkärille, koska tuo pään/hartioiden kutine tekee mut ihan hulluksi! Se on varmasti myös osasyy siihen unettomuuteen. Saas nähdä jos ne pystyy auttamaan - toivottavasti! Mitkään päägeelit sun muut ei kyllä auta.

Vauveli möyrii ja voi hyvin uskoisin. Me totuutellaan vielä ajatukseen että hän on pikkumies... :) Nimiä mietitään kovasti. Esitin muutaman vaihtoehdon mun vanhemmille, ja vähän jopa loukkaannuin kun ne tyrmäsi mun ajatukset ihan täysillä. Voisihan sitä esittää mielipiteensä vähän hienovaraisemmin kuin kauhistelemalla ja voivottelemalla. Kuitenkin ihan norminimiä mietin, ja onhan niitä mietitty aika perusteellisesti.. emmä tiedä. Ehkä nää hormonit osallistuu tähän herkkään moodiin.

Mä tilasin farkut ja joitain toppeja ja rintaliivejä H&Mstä. Hittolainen kun housut ei enää mene kiinni! Ja kaikki topit näyttää napapaidoilta :D


Onnea Jenskulle ja Pionille poikalupauksista! Näkyikö selvästi mistä on pikkumiehet tehty?

Meillä on niin iso ikäero, kun tuo kuopus täyttää 8 ennen kuin tämä pikkumies syntyy, niin voivoi sentään, joudun kyllä ostamaan uudet vaunut ja systeemit ;)
On mulla vanhat Briot, mutta haluaisin ne Bugaboon Cameleonit.... vaikuttavat niin käteviltä.

Kelan papereita aletaan varmasti täyttämään seuraavan neuvolakäynnin jälkeen. Vakuutusta mietin vielä...

Ja synnytystä mietin. Mulla kävi huonosti viime synnytyksessä, sfinkter ruptuura sisältä ja ulkoota (3asteen) plus että istukka on kasvanut kiinni molemmilla kerroilla jolloin se ei irtoa ilman leikkausta. Mun gyne sanoi etten tule koskaan enää synnytttämään alateitse, mutta nyt lääkäri oli vähän sitä mieltä ettei sitä voi tietää miten käy, ja että kannattaa kokeilla normisti. Mutta pelottaa kyllä tuo ruptuura, että se repsähtää vielä pahemmin ja joudun pitämään avannetta loppuelämän ajan... kauhee ajatus jo!

Muuten ei kummempia, sain just kuulla (todnäk lohdutukseksi) että ykääminen on merkki siitä että istukka toimii hyvin ;) Se jo tiedetään, mutta jatketaan nyt kuitenkin sitä oksentelua. :D

Voikaa hyvin,

Rudebox ja pikkumies
 
Poikalupaukset päivitelty listaan, onnittelut niistä ! :) Täällä on iskenyt pesänrakennus vietti, tahdon muuttaa ja alkaa näpertää vauvan huonetta. Noh ehkä odotan vaan ru:n ja alan virkata peittoa, jospa se toisi vähän lohtua.. :D
Vauvavakuutus päädyttiin ottamaan LähiTapiolalta, toivotaan ettei sille tulisi kamalasti käyttöä. Taitaa olla vakuutusyhtiö kohtaista milloin sen voi ottaa, useimmissa kai ohjeena 2-3kk ennen laskettua aikaa.
Painoa näytti tulleen 2.5kg, periaatteessa reilu 4kg koska laihduin alkuraskaudessa pari kiloa, koitan olla kovasti ajattelematta asiaa. :censored:
Ja noista ristiäisistä, meillä on kummit suurinpiirtein valmiina, toinen tietääkin jo tulevasta pestistä, saa nähdä missä kohdin kesää ne sitten pidetään. :)
 
Ihanaa aamua kaikille! Täällä saatiin tyttölupaus. Ollaan ihan todella innoissamme! Ei saatu vieläkään hyvää kuvaa vauveliinista, kun hän vaan uiskenteli karkuun. Kuvia saatiin nyt siis esim aivoista ja selkärangasta :p

Rudebox
täältä vain ylistyssanoja Cameleoneille. Meillä tosiaan jo pari vuotta ollut käytössä ja ihan uudenveroisessa kunnossa ovat. Ainoa negatiivinen asia mitä just nyt keksin on se, että vaunukopan kanssa sitä alapuolella olevaa säilytyspussia on hankala käyttää. Kesävauvalle ostaisin myös heti sen kesäkuomun. Oli kesällä ihan ehdoton, kun ei tarvitse huolehtia palaako vauva tai pääseekö hyttyset pistämään. Tylsä vaan, kun niitä ei ole myytävänä muualla kuin Helsingissä.

Wiimis ja ei-niin-poju 20+6
 
Huh, olipas tullut paljon tekstiä! Ihanaa uutta vuotta kaikille toukokuun mammoille!

Painoa on täällä tullut 4kg, mua kans ahdistaa tuleva painonnousu vaikka normaalia onkin. Esikoisesta tuli aikoinaan +26kg (raskausmyrkytys) ja kuopuksesta +13kg. Saas nähdä miten nyt käy. Paljon on varmaan vaikuttanut se kun jouduin siirtymään gluteenittomalle ruokavaliolle alkuraskaudesta..ei voi herkutella kuten ennen..
Rinnat on kyllä turvonnu ihan hulluna, taas pitäs lähteä liivikauppaan kun ei entiset liivit mahdu..kaks kuppikokoa tullu jo lisää, jospa tää kohta rauhottuis..

Onko teillä vinkata hyviä nettikauppoja joista vois katsella vauvanvaatteita ja imetysliivejä? :)
 
Kyllä kannatti valittaa ettei paino oo noussu yhtään. Tuli kyllä nopeasti muutos! Kolmessa viikossa +5kg. Eipä pystyisi enää mahaa piilottelemaan ja hyvä kun yksi talvitakki enää mahtuu päälle... Mä käytän edelleen samoja rintsikoita kuin ennen raskautta, eikä tunnu hyvältä. Oon menossa kyllä kauppaan mutta hei -28?? En mee. :D

Mulle on iskenyt väsymys. Tuntuu etten saa mitään aikaseksi. No, paitsi tietysti jaksan loputtomiin miettiä mitä tavaroita pienelle hankitaan, ja olen jo alkanut viemään tulevaan lastenhuoneeseen kaikkea sinne kuuluvia sisustusjuttuja... Tehtiin remontti kesällä ja huone on nyt sitten siniharmaa. Saa kelvata myös tytölle! Onneksi en sitä pinkkiä huonetta hänelle halunnutkaan. Myös vaatteeita, tutteja yms odottaa nyt hänen huoneessaan.

Pieni möyrii kauheeta kyytiä. Yhtenä aamuna ajattelin kirjoitella ylös liikkumiset. No, tunnin jaksoissa aloittaa riekkumisen ja sitten nukkuu välillä. Tällä viikolla se myös alkanut selvästi heittämään kuperkeikkoja enemmän, potkut tuntuvat siellä täällä mahaa. Aiemmin ne olivat selvästi usein samassa kohdassa alavatsassa. Mies on tuntenut potkut pari viikkoa, eilen sattui potkaisemaan oikein kunnolla niin mies jopa pelästyi että kauhee mitä kyytiä. :LOL: Minä innoissani hypistelen noita lastenvaatteita, mies ei niistä saanut samanlaista innostusta kuin minä. Myöskään potkutkaan eivät ole tuoneet kyyneltä silmäkulmaan - mulla ei oo varmaan sellanen herkin miestyyppi... Onneksi on kuitenkin pienestä muuten tosi innoissaan. Itse olen vihdoinkin alkanut uskoa että tää raskaus on totta, ja mä todella saan sen pienen kesän tullessa. :love:

Ghibli rv 20+4
 
Niin ja meillä kun tosiaan on nimijuhlat, niin asiaa pohdittuani päätin ettei kummejakaan tule. Olen seurannut paljon ystävieni lapsien kasvua ja kummeja, niin monesti kummit joko unohtavat lapsen kokonaan, tai niistä jää pelkkä vastuu lahjojen ostelemiseen. Monet tuttuni kiroavat että hitsi kun on taas kummilapsen X synttärit, pakko velvollisuudesta mennä ja ostaa jotain. Minä haluan ettei kenenkään tarvitse muistaa lasta pelkästä velvollisuudesta, vaan jos haluaa tulla synttäreille tai ostaa lahjan niin siitä vaan... Itselläni siis on 2 kummilasta, ja kummina olo ei ole muuttanut suhdettani lapsiin millään tavalla. Näen heitä usein (sukulaisten lapsia), ja olin kummi tai en, osallistuisin silti heidän elämään ja ostaisin ne lahjat.
 
  • Tykkää
Reactions: Odes
Vakuutuksista. Mun koomella vanhimmalla lapsella ei ole vakuutuksia. On asuttu aina Helsingissä ja täällä saa muutenkin nopeaa ja hyvää hoitoa, jos tulee tarvetta. Tietysti mitään korvauksia vaikka vammautumisesta ei saa, mutta en tiedä kuinka paljon 5000€ lohduttaa aivovamman jälkeen muutenkaan... No jaa, nykyisellä kuopuksella on vakuutus (If) ja tulevalle vauvalle otetaan myös.

Bugaboo Cameleonille ääni täältäkin vielä kerran, loistavat vaunut! Ainakin vaunuaitta myy netissä, ei tarvitse tulla tänne Helsinkiin asti.

Kummeista. Mun mies on Suomen juutalaisia eikä ristiäisiä siis ole tulossa. Ei myöskään kummeja. Tälle nykyiselle kuopukselle pyysin esikoistyttöäni ja parasta kaveriani kummiksi. Sillain epävirallisesti. Mutta se mikä pelottaa ihan hirveästi on pojan ympärileikkaus. En aio olla sitä vastaan, niin tärkeä asia se on miehelle, mutta onhan se nyt jotenkin tosi kammottava ajatus, jos oikein pohtii. Mutta en voi pohtia.

Nimi on ollut valmiina jo aika monta viikkoa, mutta mies rupesi pohtimaan eri vaihtoehtoja. Elliot on kutsumanimi ja jos poika on nimensä näköinen (en tiedä miltä Elliotin pitäs näyttää) niin se jäänee oikeaksikin nimeksi. Muita vaihtoehtoja on ollut Bastian, Rafael (äh ei) ja Sasha. Mut katsotaan...

Eilen oltiin yksityisellä 4D-ultrassa ja kaikki ok. Ihania kuvia pienestä mutrusuusta. Painoarvio 411g. Vauva liikkuu tosi paljon, on raivotilassa ja osaa nyrkkeillä kivasti suoraan virtsarakkoon päin :p

Simmottis. Eipä mulla taas tän omanapaisen sepustuksen lisäksi muuta :)

Zenmama 21+jotain
 
Zenmama uskon toimenpiteen pelottavan, mutta onneksi suomen terveydenhuolto on todella ammattitaitoista. (y) Ja nuo teidän nimivaihtoehdot on niin kauniita ! :love:
Meille tulee pojan toiseksi ja kolmanneksi nimeksi vauvan ukkien nimet, toinen on myös miehen toinen nimi. Päätös oikeastaan päivän selvä, aina olen halunnut oman isäni toisennimen pojalle ja toista nimeä (miehen isän ja miehen toistanimeä) löytyy paljon molempien puolen historiasta. :)
Tytölle tulee toiseksi miehen mummon toinen nimi joka on harvinainen ja lisäksi mummo kuoli juuri ennen kuin me tehtiin positiivinen testi, suojelusenkeli siis matkassa pienellä. <3
Etunimet tulee olemaan sellaiset mitä ei kummankaan suvusta löydy, ne halutaan antaa "ihan omat". :) Listailtiinkin jo viimeviikolla paperille tämän hetken suosikkeja, kaksi ylitse muiden mutta katsotaan katsotaan.. ;) Jospa maanantai ja rakenneultra karsisi osan vaihtoehdoista pois.
Täälläkin möyritään pitkän päivää jo, yhtään kun aloilleen jää niin alkaa villi. Voi sitä, niin pieni mutta niin suuri jo. :love:
 
Omanapaillaan nyt kun ei oikein kommentoitavaa :D

Eilen aamuyöllä tuli tunnin verran kipeitä supistuksia ihan levossa. Mietin jo paniikissa että mihin pitää näillä viikoilla ottaa yhteyttä, mutta loppuvat sitten. Pari tuntia tuli valvottua ja jatkoin sitten unia eikä enää ole kipeitä tullut. Täytyy seuraavassa neuvolassa muistaa ottaa puheeksi.

Pari päivää sitten sain vihdoin osan kämpän seinistä maalattua :) vastahan noi on maalit on käyttämättömänä odotellut muutosta (8kk) saakka, piti myös lähteä Ikeaan ostamaa vähän kaikennäköistä, mutta esikoiselle tulikin koko kroppaan nokkosihottumaa ja päivystyksessä lähdettiin käymään. Meni ohi kortisoonilla ja allergialääkkeillä.

mitäs vielä olikaan.. Ikää tuli lisää eli mulle voi iäksi päivittää 24.

Mimmi & möhkis 22+3
 
Hyvää alkanutta uutta vuotta kaikille :)

Painoa tullut nyt 7 klloa :eek:

Joulupäivästä asti vauva liikkunut vilkkaasti, tuntee jo vatsan päältä liikkeet.
Ens torstaina on rakenneultra, tuntuu pitkältä ajalta odottaa.

Onnea poika-tai tyttölupauksista niille, jotka niitä on saanut :)

Mulla vasta seuraava neuvola 20.1, sillon katsotaan kela juttuja. En aijo ottaa pakkasuta, en ottanut edellisestäkään. Ensimmäisestä lapsesta otin.
Enkä ole vielä ostanut ainuttakaan vauvavaatetta. Niitäkun löytyy aika paljon, jos ru:sta tulee hyviä uutisia niin sitten ostan muutaman uuden pikkuvaatteen.

Jepulis<3 ja 21+0
 
Zenmama: Todella kauniita nimivaihtoehtoja! Mitäs 4D ultra maksoi? Me käytiin yksärillä 2D ultrassa, se maksoi 140 euroa. 4D taitaa olla paljon hintavampi?

Noniin, nyt oon käynyt ostamassa uusia alusvaatteita. Lindexillä oli ihan mielettömästi isoja kokoja myynnissä -70%! Sain kahdet rintsikat, ja viidet alushousut 24,50 eurolla. Jo oli halpaa lystiä.

Oon paljon pohtinyt otanko äitiyspakkauksen... Päätin etten ota ainakaan jos maaliskuussa on vielä tarjolla 2015 pakettia. Kyseisen pakkauksen vaatteita on paljon kirppiksellä myynnissä tosi edullisesti, ajattelin että ostan sieltä jos jotain siitä paketista kaipaan.

Ghibli rv 20+6
 
Rakenneultrassa kaikki hyvin! :) Tyyppi oli niin salakavala, että piilotteli koko ajan, joten aika venyi yli tunnin mittaiseksi. Välillä jaloiteltiin ja koitettiin kylkeä kääntämällä, mutta hän ei halunnut päästää helpolla. :D
Saatiin tyttöveikkaus, koska aikaa ei jäänyt enää pahemmin tutkia jalkoväliä, muuta kun tyhjä se oli ja kolme viivaa näkyi niinkun tytöstä pitäisi kuulema näkyä. Kysyttiinkin lähtiessä että uskaltaako sitä pinkkiä ostaa, niin kätilö sanoi että koskaanhan ei voi varma olla mutta 90% varmuudella neiti. Onko muilla vastaavanlaisia kokemuksia? :D
En rynnännyt mekkokauppoille, vaan kevääseen mennään neutraalilla linjalla, mutta onhan tää ihanaa. :love:
Päivitän Mimmi iän listaan. :>
 
Toivottavasti mimmin supistukset ei ole palanneet. Ilkeetä tässä vaiheessa alkaa niitä tuntemaan ja vielä kipeitä(n)
Mulla on kanssa semmosia tuntemuksia u-s-e-i-n et vihloo alapäähän, nivusiin ja mahaankin et pelkään ettei vaan supistukset tulis jo nyt. Raskasta tämä odotus muutenkin mut vielä kun edellisestä synnytyksestä aikaa se 7kk:confused: Ei meinaa päästä ylös sohvalta tai sängystä ja oijoi se pikkumiehen kantaminen kun toinen on ihan vauva vielä.
No, torstaina rakenneultra ja gyne sen jälkeen niin saapahan tietää varmaks onko tuolla alhaalla tapahtunut mitään, toiv. ei..
Laskettuun aikaan reilut 4kk enää mut tuntuu et siihen olis ikuisuus, oon vaan väsynyt olemaan raskaana "koko ajan", toukokuun jälkeen never ever again..niin väsynyt oikeesti näihin tuntemuksiin kun koko ajan vetelee tai vihloo..
Onnittelut tyttölupauksesta henttis ja muillekin jos on sen jälkeen tullut lupauksia joista olen unohtanut onnitella.

StaRR 21+2
 
Onnea Henttis tyttölupauksesta!

Ghibli täällä ainakin ultran hinta riippuu viikoista. Mun ru:ta vastaava 4D maksoi myös 140€, mutta myöhemmillä viikoilla se maksaisi 200€.

Ymmärrän StaRR hyvin tuon ajatuksen siitä, että on AINA raskaana. Meillä esikoinen jo 2 ja vaikka haluttiin lapsia pienellä ikäerolla niin en vaan henkisesti ollut aiemmin valmis olemaan raskaana. Meillä esikoinen vielä kärsinyt lukuisista korvatulehduksista niin oltiin about puoli vuotta tuossa kroonisessa univajeessa. Nyt kun tilanne on ns. rauhoittunut niin tästä raskaudesta voi nauttia paremmin. Tosin nämä tietty tosi ihmiskohtaisia. Toivottavasti selviät suuremmitta vaivoitta loppuraskauden!

Kamala kiire töissä. Hyvä keskittyä, kun joku vaatii pikkupotkuillaan äidin huomiota :D

Wiimis + ei-niin-poju 21+3
 
Kiitoskiitos, taidan laittaa oman tyttö"lupaukseni" tuonne hieman kysymysmerkin taaksi, ihmisenä joka ei kestä yleensä epätietoisuutta, tämä on varsin kasvattava kokemus. :D Oletin että olisin jo ryntäämässä yksityiselle ultraan tarkastamaan kumpiko siellä asustaa, vaan ainakin nyt on hurjan hyvä näin. :) Olin 100% varma pojasta, joten kaikki tuntuu uskomattomalle muutenkin. :D

Mimmille tsemit supistusten kanssa painimiseen, kelju vaiva. :<
Ja tuosta jatkuvasti raskaana olemisesta, me ollaan jo puhuttu lapsista pienillä ikäeroilla, mutta jo nyt tuntuu että kestääköhän henkinen kantti. Onneksi on aikaa mietiskellä asioita kun ovat ajankohtaisia. :)

Täällä pikkutyyppi melskaa niin, että eilen näki liikkeet jo ulos päin, valtava harppaus tapahtunut viikossa tuossa liikehdinnässä. Ultraajan mukaan istukka onkin aivan takaseinässä, joten ihmekkös tuo, että tyypin liikkeet tuntuvat varsin mojovina.
 
Onnittelut hyvistä ultra kuulumisita ja lupauksista!!

StaRR mulla on lapset pienellä ikäerolla nämä viimeisimmät, joten tiedän tuon tunteen. Välillä ottaa koville kantaa kahta pientä sylissä (kun muu ei kelpaa) ja tuskin helpottaa loppua kohti. Mut on noi vaan ihania. Ja kohta yksi lisää. Sit kyl on raja vastassa. Ei enempää :)

Näin pikaisesti kommentointi. Pienet taas vauhdissa ;-)

Maisakaarina 23+5
 
Itsellä myös olo, et on koko ajan raskaana -nuorimmille tulee nippa nappa kahden vuoden ikäero, mut kun kolme ekaa tulleet 4 vuoden välein, niin on ehtinyt vähän hengähtää. Mä en siis ole ihan tarkoituksella halunnut pientä ikäeroa sisaruksille, et sais sen nuorimman aina vähän isommaks, niin voi siihen vauvaan keskittyä sit enempi. No, nyt nähdään, miten pärjään taaperon ja vauvan kanssa, taapero on sen verran liukasliikkeinen ja kekseliäs, et toivon, et vauva olis mallia helppo :D

Jahas, ihan pari minuuttia sai taas rauhassa istua..
 

Yhteistyössä