Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

Heipä hei!

Jospa minäkin kuulumisia välillä laittaisin! Lukenut olen säännöllisesti mutta ei ole tullut kirjoiteltua. Mulla sitten lähti tämä raskaus heti vaikeimman kautta kun jouduin lähteä sunnuntaina päivystykseen erittäin kovien toispuoleisien alavatsakipujen kanssa. Kohdun ulkoista tietenkin pelkäsin, mutta eipäs ollut, onneksi! olin sitten sairaalassa kivunhoidossa eiliseen asti ja nyt täällä kotona saikulla makoilen... Koko ajan tunne takaraivossa että ei tuolla mahassa mitään vauvaa ole (vaikka ultrassa nähtiin ruskuaspussi oikeassa paikassa) ja jos onkin niin ei se siellä pysy näiden kamalien särkylääkemäärien takia! :'( Mulla kun on se paha endo ja alamaha täynnä kiinnikkeitä niin lääkäri meinasi että kohdun kasvaminen tämän tekee... Pelko perseessä että tämä kestää koko raskauden... Eihän se niin VOI mennä! :O

Harmittaa olla saikulla kun olen määräaikaisessa työsuhteessa. Työt loppuu joulukuussa ja jos kaikki olisi mennyt "normaalisti" niin olisin hyvin ehtinyt tehdä työt kunnialla loppuun, sillä joulukuun lopulla ei olla hädin tuskin puolessa välissä. Minkäs teet ja tokikin vauva on nyt tärkeysjärjestyksessä sijalla yksi.

Hankintoja en ole miettinyt vielä kertaakaan, tuntuu koko vauvan tulo olevan vielä niin epävarmaa. Esikoinen on neljän ja kaikki hänen tavarat on kyllä laitettu kierrossa eteenpäin kun tätä toista ei ruvennut kuulumaan ja meillä säilytystilaa ei ole juuri ollenkaan.

Mulla on kyllä ylipainoa vähän päälle 10 kg ja tässä alkuraskaudessa on paino noussut jo 3 kg. Eikä tämä saikku ja makoileminen (sekä tietty tupakoinnin lopettaminen) yhdistettynä nykyisiin syömisiin oikein hyvää lupaa tulevaisuudenkaan suhteen. Mulla on rinnatkin turvonnu niin ettei taho mahtua takki enää kiinni! Lähteissäkin pikkuiset E kupit eli kauhulla odotan mitä noista vielä tulee...

Mutta tsemppiä kaikille odotukseen ja lämpimät osaanotot niille joita suru on kohdannut. :heart:

Haave 5+0
 
Miekin kävin tänään ultrassa. Iiisot tilukset oli pikkuisella papusella. Sydän sykki ja koko vastasi viikkoja (6+6). :heart: Yllärinä kohdussa näytti olevan toinenkin ruskuaispussi, joka kuitenkin oli tyhjä. Lähellä on taas kaksoset olleet ja tämä löydös selittäisi ehkä tämän hurjan pahoinvoinninkin. Tärkeintä on nyt kuitenkin, että löytyi yksi elävä alkio eikä minua tämä yllätys mitenkään mietitytä. Todennäköisesti se tyhjä ruskuaispussi katoaa sieltä itsekseen, mutta on myös pieni mahdollisuus, että vuotaa pois. Sen ei kuitenkaan pitäisi keskenmenoa aiheuttaa ja se, mitä mulle kävi viime syksynä, on kuulema todella harvinaista. Toivotaan näin ja uskotaan, että tämä raskaus nyt menee hyvin loppuun asti.

Anteeksi omanapaisuus, mutta oksetuksen lomassa piti tulla pikaisesti kertomaan, että kaikki on toistaiseksi hyvin.
 
Kaikille menetyksen kokeneille :hug: itsekin saman kokeneena tiedän että tunne on murskaava.

Vaunuista; itse maalla asuvana olen todennut, että tänne on sopinut parhaiten isoilla ilmakumipyörillä varustetut vaunut. Ei tärise eikä jyrise hiekkatiellä ja asfaltilla kulkee pehmeesti. Mä myin vuosi sitten meidän 2007 ostetut Brio Happyt, kun tätä kolmatta ei meille ollut ajatusta tulla, ja nyt vähän harmittaa. Ne oli ihanat, erillisellä vaunukopalla (limenvihree :heart:) ja ratasosalla (turkoosi :heart:). Kesti käytön kahdella lapsella todella hyvin ja tos hyväkuntosina myin eteenpäinkin. Enää ei saa tommosia värejä mistään :( Todennäköisesti tällä kertaa ostan myös tollaset Briot, jos jostain löydän, tai sitten Emmaljungan Duo Edget. Erillinen vaunukoppa on mun mielestä kuitenkin must.
Lisäksi on tullut tosiaan laitettua KAIKKI eteenpäin, kaukalosta matkarattaisiin jne. Kaukalona meillä oli Brio Primo telakalla, sekin oli kiva kaikinpuolin ja aika kevyt kantaa. Mutta sitähän en nyt vielä tiedä että päästäänkö tässä raskaudessa niin pitkälle että näitä asioita päästään edes miettimään.

Autosta sen verran että meillä on ollut farkku viimeiset 5v, nuorimmainen lapsi on nyt 4v. Kun on perheessä kaksi koiraa, kaksi lasta ja kissa, niin nyt jo meidän siirtymät esim. mökille on tehty kahdella autolla, mun farkulla ja miehen pakettiautolla :D Se vähän jännää että mahtuuko tosiaan takapenkille kolme turvahökötystä, pojilla on nyt selkänojalliset vyöistuimet käytössä. Lisäksi meidän Passatissa on keskellä vaan 2-pistevyö, joten sekin on nyt vähän semmonen mikä saa miettimään auton vaihtoa vielä ennen kevättä... Vaikka tuosta autostani kyllä kovin tykkäänkin =)

).( Täällä ei tässäkään raskaudessa mitään hurjia oireiluja ole ollut, vähän ellottavaa oloa välillä, tisseissä huomattavissa hienoista arkuutta ja hajuherkkyyttäkin. Palelu on kaikkein huomattavin oire. Hirveästi pelottaa toisaalta se että miten tässä käy, alkuraskauden ultran sain kahden viikon päähän torstaille. Toisaalta olisi helpompaa kun olis oireita, niin helpompi uskoa että raskaus oikeesti on olemassa. Mut kerkeehän niitä tosiaan vielä tullakin.

Niin joo, seulonnoista. Mä menen seulontoihin vain, jos niskaturvotus antaa viitteitä siitä että voisi tarvita tehdä seulontaa. Vihaan verikokeita ja yksissäkään ylimääräisissä en käy ellei pakko ole. Lisäksi kun esikoista odottaessa en tiennyt enne vkoa 20 muuta, kuin että mahassa on joku joka liikkuu ja jonka sydän lyö, niin en kuopuksestakaan sitten mennyt kun nt-ultraan jo pääsin ja niskaturvotus oli 0,9mm. Vuonna 2007 siis meidän lähisairaalassa ei tarjottu nt-ultraa lainkaan, jonka vuoksi esikoisesta oli vain sydänääni ja liiketietoa.

Kiva käydä lueskelemassa muiden kuulumisia :)

HanPi 5+4
 
Viimeksi muokattu:
Hyvää huomenta <3 Meillä oli eilen ar ultra nro 2. Siellähän oli kovasti kasvettu 2viikon aikana.LA oli nyt tämän mukaan 8.5.15 Tänää pitäs varailla Terveystalolle nt ultraan aikaa :) Eilen aamulla tuli aamupala ylös mut loppupäivän kyl onneks kaikki maistu :) illalla oli pakko tehä hedelmärahkaa ja syyä iso kipollinen :)

Jonsku ja Toukka<3 7+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: DiiDii
Moikka pitkästä aikaa :)

Pahoittelut menetyksen kohdanneille:hug: ja Onnittelut hyviä uutisia saaneille:flower:

Autosta oli ollut puhetta, meillä varmaan toinen auto menee vaihtoon. Reissutaan pitkiä matkoja ja meillä on vielä koira joka kulkee mukana, niin 5 ihmisen tavarat pidemmälle reissulle + koira niin tekee sit varmaan aika tiukkaa ja auto ratkee liitoksistaan. Mutta siis sen näkee sitten

Asumisesta, myö muutettiin 2 vuotta sitten tähän omakotitaloon missä asutaan. Tässä on 4h+k, joten hyvin pärjätään tässä.

Seulonnat Niihin osallistutaan kyllä. Ja se miten sitten toimitaan jos jotain löytyy on todella tilannekohtainen. En osaa yhtään sanoa mitä mieltä asiasta nyt olisin.

Tarvikkeet Tämä pikkuinen siis olisi jo meidän kolmas, joten tavaraa löytyy entuudestaan. Ehkä uuden kaukalon jo nyt haluaisin ja toki jotain vaatteita ja pikkusälää pitäs ostella, mut perusjutut löytyy. Vaunutkin meillä on esikoisen aikaan ostetu (4v sitten) ja ne on meitä palvelleet hyvin. Ehkä tuplarattaat pitäs jostain ostaa käytettynä niin saisin sitten kaksi nuorimmaista lenkille kanssani. Toki keskimmäinen muksu on siinä vaiheessa jo vajaa 3v, mutta eihän taaperon kanssa oikeasti lenkkeilystä tule mitään, ainakaan näiden omieni kohdalla :D

ON: Olot on melko epäuskoset. Pahoinvonti loppu kuin seinään viime la, enää on sellasta ajoittaista kuvotusta. Ei myöskään ole esim rinnat arat niinkuin aikaisemmin. Ja alavatsakipujen kanssa joudun toimimaan päivittän. Vaikka näin pikku sykkeen viikko sitten ultrassa niin silti on sellanen fiilis, että liekkö se vauva meille haluaa tulla. Jotenkin en osaa selittää asiaa. Ja raskausviikoista ei edelleenkään ole sitten mitään varmaan tietoa eikä sitä tule saamaankaan ennen nt-ultraa mikäli sinne asti päästään.Päivä kerrallaan on menty. Omat voimat vaan on melko vähissä, opiskelen siis edelleen. Tällä hetkellä olen harjoittelussa ja teen opparia ja toki perhekkin pitäs sitten pitää kuosissaan. Unta ei tarvitse kyllä iltaisin houkutella.
Eka neuvola on muistaakseni joskus lokakuun puolen välin tienoilla, sillon pitäs olla n. 10vko plakkarissa

T: Miilu ja ?
 
No kyllä osaa olla jyrän alle jäänyt olo. Tää flunssa ja oksentelu on vienyt kaikki voimat, oon ollu jo 2 päivää saikulla ja ei kyllä taida olla toiveita että pääsis huomennakaan töihin. Ja miehellä on taas viikonloppuna menoa että yksin saa taaperoa hoitaa.. Koko päivän oon vaan maannu ja silti oon ihan kuollu. Ja koko ajan pitäs jotain syyä ettei oksenna ja mitään ei tekis mieli. Menee hermot tähän oloon, tahtoo energiaa jostain! Yöllä sit ei saa nukuttua kun nenä on niin tukossa ja se jatkuva limakin yrjöttää yölläkin.

Voi ku pääsis äkkiä sinne viikolle 12, varmaan ois mukavampaa :)

Noh, eihän tässä oo enää ku reilu kuukaus..

Anime ja papu 7+4
 
Anime, auttaako sulla hedelmät pahoinvointiin? Mulle kun meinaa iskeä hirmu pahoinvoiva olo, niin nappasen esim. puolikkaan omenan tai nektariinin (toimii muuten mulla ainakin parhaiten) tai jotain salaatintynkää suuhun, ni johan helpottaa! :) Ja siis ihan muutamakin siivu on jo paljon olon kannalta :)

Mun oli pakko käydä eilen ostamassa Clearbluen digi, että näkee, nouseeko ne arvot mitenkään ja kyllähän se 3+ näytti :) Nyt jos sitten vielä puoltoista viikkoa jaksais odotella sinne ar-ultraan...

DiiDii & Pulla 5+4
 
Toivottavasti mahtuu vielä ryhmään mukaan :heart:
Päivittäin on lukenut teidän keskusteluja, mutta en ole tähän mennessä uskaltautunut itse kirjoittamaan.
Täällä odotellaan kolmatta, ja tänään menossa 6+3. Varhaisultraan olisi tarkoitus mennä ensi viikon tiistaina. Vointi on ollut mulla tähän mennessä hyvä, lukuunottamatta unettomuutta joka riivaa jo toista viikkoa |O

18.5.Methe/35/3/nkl
 
10.5 ois laskettu aika. nyt jo olen käynyt sairaalassa tipassa kamalan pahoinvoinnin takia. pahoinvointini alkaa yleensä yöllä viiden aikaan, joskus pysyy silloin joku syötävä tai juotava sisällä, joskus oksennan vuorokauden siitä eteenpäin. vuodepotilaana olen ollut melkeenpä koko ajan. Sairaala reissulta sain mukaani pahoinvointilääkettä ja siitä on vähän apua. Keskenmenoja on ollut muutama takana ja ne on tapahtunut vk 8... ne on huomattu 12vk kun ultrattu, aina sama virsi: ei näy sykettä. kohtuni ei supistele niitä pois niin aina on mennyt kaavintaan. Nyt on tehty jo kaksi ultraa, yksi sairaalassa ja yksi neuvolassa kun pelkäsin että taas meni kesken,loppui nimittäin päiväksi pahoinvointi ja seuraavana päivänäkin helpompi, ne on ollu yleensä selvät merkit ettei kaikki hyvin. Ens viikolle olis taas ultra ihan vaan oman mielenrauhan takia. onneksi meillä ultrat on ilmaisia neuvolassa. Minulla entisestä avioliitosta 10 ja 6v lapset ja heiltäkin oli loppuun asti pahoinvointia, loppu raskaudesta ei enään tarvinnut tipassa käydä onneksi. pelko on hirveä...tämä olo mikä on niin helvettiä! en vain enään kestä fyysisesti enkä henkisesti jos tämä menee kesken niin yhtään raskautta enään :(
 
Mä varasin nt ultraan ajan tänään se on nyt sit 22.10 (sillon kummityttömme täyttää 11kk<3)ja toivottavasti sillon ei oo pahin renkaanvaihto buumi et saan ukkelin mukaan ja 7.10 olis sit kaiken maaliman verikokeet :) Äitille jäin tänää kiinni ku se kyse et oonko raskaana niin aloin vaan itkeen ihan älyttömästi ei jääny epäselväks :D

Jonsku ja Toukka <3 7+6
 
DiiDii: juu huomasin tänään et itetehty omppumehu on ihan ok. Kiivi tuli samantien ylös, hunajameloni on ollu hyvää. Muuten en pahemmin hedelmiä syö. Yleensä syön lounaaksikin vaan jonkun salaatin mut nyt ei tee sitä yhtään mieli. Lähinnä pizzaa ja lettuja...

Voimia santtu3, toivotaan et menee hyvin ja ei tartte tällä kertaa kuin alkuraskaus yrjötä. Se on ihan kamalan rankkaa.

Jospa sitä lähtis jutteleen Norjaa ja sitten nukkumaan. Tuun mökkihöperöks täällä kotona, yritän ehkä huomenna kuitenkin töihin..
 
Mulla on ekaa kertaa pahoinvointia. Tytön odotuksesta en kyllä nyt kunnolla muista, muuta kun hirveen väsymyksen, mutta poikaa odottaessa ei ollut yhtään huono olo. On kuin ois matkapahoinvointia koko ajan. Aamut on helpompia ja iltaa kohti pahenee. Paleltaa ihan hirveesti kokoajan ja väsyttää, väsyttää ja väsyttää..

Mulla on ylipainoa ja todennäköisesti saa sen diabeteksen nytkin, niin on tosi vaikea laihduttaa jatkuvan nälän vuoksi ja pahoinvointi tietysti helpottaa vain syömällä.. :headwall: salilla käynti repii liikaa mahaan ja koskee jopa hapyluuhun. Pitää nyt armoa antaa itselleen ja liikkua enemmän ja syödä maltillisemmin kun olot helpottaa.

Hirveesti tekee mieli kanelia! Kanelikorppuja, viiliä kanelilla ja riisipuuroa kanelilla. Söin jopa päärynöiden päällä kanelia, kun se on niiiiiin hyvää. :D

7+3
 
onpa mukava lukea muidenkin hyviä ultrakuulumisia. Minäkin kävin keskiviikkona ja kaikki oli hyvin. vastasi viikkoja, eli nyt kai 7+5, sydän löy, eikä mitään epänormaalia. jos nyt hetkeksi uskaltaisi huokaista.

voisin jopa liittyä faceryhmään. eli laitan Terpille viestiä.
 
Niin ja mulla on viikot 8+4, laitoin aiempaan viestiin viikon seitsemän.. Niin se aika rientää :D

Caramelo. Mitattiinko sulla ultrassa kohtua? Mulla mitattiin kun kävin viikolla 7+ ja kohtu oli jo greipin kokoinen, ettei ihme kun housun vyötärö puristaa. Hurjan aikaisin sekin kasvaa, koita siinä sitten olla ettei kerro kellekään :LOL:
 
Greippi vastaisi kyllä tätä mun mahan pömpötys-tasoa ihan hyvin, mutta ei tuolla semmoista mitattu. tosin jos silmämääräsesti vertaisin sitä alkion koko 1cm kuvassa näkyvään kohtuun, niin en ihan greipiksi vielä määrittäisi ;)
 
(.) Pikaisesti omaa napaa vain. Täällä vuotelu on toistaiseksi loppunut kokonaan, onneksi. Vuotamattomuudesta huolimatta, en osaa edelleenkään ajatella, että kaikki olisi hyvin. Odotan tiistain ultraa ja katsotaan sitten, missä mennään.
Kyllähän tuosta vuotamattomuudesta oli se hyöty, että päästiin pitkästä aikaa miehen kanssa touhuilemaan! :D Jouduin kylläkin miehelle hieman vakuuttelemaan, ettei harrastelusta mitään haittaa pitäisi olla, kun vuoteluakaan ei ole pariin päivään ollut, eikä meidän tarvitse ultraan asti odotella harrastamisen suhteen. :D Hassua, kuvittelin, että minä olen meistä se varovaisempi, mutta näköjään mies on. :D

Yh, tää on ilmeisesti sitä raskauspahoinvointii: eilen illalla en saanut syötyä enää mitään, edellisen kerran olin syönyt neljältä. Tänä aamuna heti aamusta etoi ja söinkin heti aamupalan. Yllättäen olo vain paheni syömisen jälkeen, aamusta lähtien on ollut olo, ettei tiedä, miten päin olisi, kun niin etoo. :( Yritin alkaa tekeen itselleni lounasta, kun pahoinvoinnin lomassa iski nälkä, mutta jo jääkaapin avaaminen sai yökkäysrefleksin toimimaan. Otin sitten pelkästään tuorekurkkua ja ai että se maistu hyvältä! :D Söinkin koko kurkun, kun tuntui, että se samalla helpotti yököttävää oloa. Kai mun täytyy tänään hakea jääkaappi täyteen kurkkuja. :D

Ärsyttää, että näitä oireita voi ilmaantua, vaikka kaikki ei oliskaan hyvin, mutta tänään yritän olla ajattelematta pahinta vaihtoehtoa ja keskittyä siihen, että saan viettää koti-illan miehen ja meidän muksun kanssa. :heart:

Mamime 6+4 (toivottavasti)
 
Viimeksi muokattu:
DiiDii vs. Hajulukot 3-0!!! Ai että, kun kaikkien viemäreiden haju etoi! Sisälle kävellessä tuntui, että olisi pitänyt mennä norjaa puhumaan, kun viemärit tuntui haisevan niin hirveälle! Ei muutakun tuumasta toimeen ja putsasin jokaisen hajulukon tästä kämpästä! :D

Caramelo, mukava kuulla hyviä uutisia! :) Ei muutakun hengähtämään ja hetkeks kaikki stressi pois, niin se pikkuinenkin jaksaa mahassa kasvaa! :)

Mamime, jaksamisia sinne! Hyvä kuitenkin kuulla, että olette päässeet taas löytämään toisenne ja jaksatte keskittyä myös elämän valoisiin puoliin kaiken keskellä! :)

Oli mukava päästä työkaverin kanssa vuoroon tänään, kun ei tarvinnut yrittää piilottaa turvotusta tai vaikuttaa hirveen reippaalta! Tämä yksi työkaveri siis tietää tilanteesta ja kaiken kiireen keskellä ei olla ehditty (kolmeen kuukauteen, eli liian pitkään aikaan) istumaan yhdessä alas. Kaiken tohinan keskellä onneksi molemmat päästiin vaihtamaan kuulumisia ja se teki ihan hyvää kyllä! :)

DiiDii & Pulla 5+5
 
En oo pystynyt pariin päivään kirjoittelemaan, kun alkaa niin itkettää. .Tein eilen aamulla digitestin "ei raskaana " tuloksella. :'(
Eli niin se vaan on mennyt kesken todellakin :(
Minut siis saa poistaa listalta. .tuntuupa kamalalta sanoa noin :'(
Onnea teille kaikille muille odotukseen! <3

Varmasti käyn välillä kuulumisianne lukemassa kun tämä suru helpottaa.
 
Lista päivitetty. Osanotot Leona6 ja taaperotx5 :hug:

Ja koska ei ole tullut mitään pyyntöjä jatkaa tähän ketjuun keskustelua ja puoltavia ääniä uudelle ketjulle on tullut, niin kuun viimeisenä päivänä teen uuden ketjun lokakuuta varten. Linkit tulee kyllä ketjuihin ettette eksy matkalla :)

Tänne ei mitään uutta, ootellaan NT-ultraa 15.10. :)

Terp 9+1
 
Voi surku leona. Vaikka tuntemattomia täällä toisillemme ollaan niin aina se tuntuu itsestäänkin pahalta kun jok kirjoittaa ettei onnistunut tällä kertaa. Sitä muistaa niin tarkasti miltä se tuntuu :'(

Tsemppiä uusiin kiertoihin ja voima surra tämä suru pois.
 
  • Tykkää
Reactions: Leona6

Yhteistyössä