Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

Hei!

Nostalgia puuskassa päätin minäkin liittyä nyt jo vaikka jo päätin että vasta alkuraskauden ultran jälkeen. Esikoista nimittäin odottelin toukokuun 2010 pinossa :D

Taustaa sen verran että hoitoalkuinen raskaus, 2.IVF/ICSI:n eka PAS ja siitä sain plussan jo viime perjaintaina vaikka oikea testipäivä on vielä tulevaisuudessa eli tän viikon perjantaina. Sitä tässä nyt jännätään (ts.minä jännään) että onko kaikki mahassa hyvin kun tosiaan hailakka plussa tuli jo 7 päivää alkionsiirrosta kun normi testipäivä on 14-16 päivää siirrosta. Oireet vain oli niin selvät että uskalsin jo testata. Esikoisen ja tämän raskauden välissä on yksi keskenmeno aivan alussa, joten aika varovaisin mielin tässä edetään. Laskettu aika on vielä auki, itse uskoisin että n. 26.5 -28.5.

Mutta siis rivini: ?/Haave/30v./2.lapsi/K-PKS

Saas nähdä tuleeko kuin kovat pahoinvoinnit kun nyt jo välissä etoo vaikka viikkoja on häävin 4+jotain... Esikoisesta voin pitkään pahoin vaikka en tainnut oksentaa kuin kerran. Mulla on myös todella kovia menkkakivun tyyppisiä kipukohtauksia varmaan endosta johtuen (joka on meidän lapsettomuuden syykin). Aina se säikäyttää, että alkaako se vuoto kun niin koskee. Toistaiseksi ei vuotoa näkyvillä ja kivuliaat rinnat ja etova olo sen kun jatkuvat eli hormoonia on veressä ainakin vielä! =)

Kerrottu on miehen vanhemmille (itse en olis ehkä vielä mitään sanonu, mutta mies ei kuulemma voinu vastustaa kiusausta....) ja yhdelle työkaverille sanoin kun tiesi meidän hoidoissa olosta. Muille ei kerrota luultavasti kun vasta lähemmäs 12 viikkoa jos sinne asti päästään. Alkuraskauden ultra meillä on 9.10 jolla varmistetaan että raskaus on oikeassa paikassa ja että siellä mahassa jotakin on. Kuuluu hoitoalkuisiin raskauksiin.

Sitäkin olen jo ehtinyt murehtia, kun meillä esikoinen syntyi jo 32+3 (toukokuisten pinossa olin mutta poika tosiaan päätti tulla jo maaliskuussa...) että mitenkäs tässä raskaudessa käy... : / Mulla supisteli sillon jo 20 viikolta asti ja 26 viikolla olin sairaalassa eka kerran suppareita hillitsemässä. Synnytys kuitenki alko lapsivesien menolla ja jouduttiin lopulta käynnistämään joten mitään varsinaista "syytä" ennenaikaisuudelle ei ikinä löytyny niin toivonki että nyt päästäis vähän paremmille viikoille.


Mutta tämmöstä tälläkertaa, toivottavasti en nyt jinxannu tätä raskautta ku liityin pinoon ennen alkuraskauden ultraa... (tiiän, oon ihan pöhkö! :LOL: ) Mutta sitä monien pettymysten jälkeen on tottunu oleen vähä enempi pessimisti.

Haave ja pömppis 4+ jotain :LOL:
 
Nyt on kyllä epätoivonen olo, mulla on paha olo ihan koko ajan, oksennan vähän väliä ja keskiviikon ruuista ja juomista ei pysyny sisällä mikään. Mietityttää että kun mulla on ollu tää ripulikin jo kohta viikon että oisko mulla myös jotain mahatautia?

En pysty muuta kun makaamaan ja oksentamaan ja perjantaina mies lähtee kertausharjotuksiin aamusta ja palaa su-yönä. Miten helevetissä mä pärjään ton 2-vuotiaan kanssa?
 
Huomenta!

Minäkin taidan uskaltautua mukaan, vaikka kaikki mahdollinen pelottaa =) Tein plussatestin sunnuntaina. Tai no, amazonista ostettu lontoonkielinen clearblue sanoi että "Pregnant 1-2" :D Eli minä olen:

21.5./Anukkio/38v./toinen lapsi/TYKS

Neukkulaa en ole vielä varannut eli tuo LA on jonkin nettilaskurin (tais olla vau:n) mukaan tehty. Ainakin tuon raskaustestin mukaan pitäisi aika lailla paikkansa.

Minäkin olen tämmönen myöhään vauvahommelit aloittanut vanhus :LOL: Syitä voisin luetella pitkän listan, mutta tiivistetään vaikka niin, että nuorempana loin tukka putkella uraa ja odottelin vakituista virkaa, en edes halunnut lapsia ennenkuin tapasin nykyisen mieheni 32-vuotiaana, lisäksi olin nuorempana melkoinen yökiitäjä. Piti siis odottaa, että tapasin herra oikean, jotta halusin asettua aloilleni. Meillä on 1v.9kk vanha poika.

Mukavaa päivää kaikille! :wave:

Anukkio ja salamatkustaja 5+0 (oho, poks!)
 
"Jos muutkin, ni sitten minäkin!" :D

24.5. / DiiDii / 22 v. / 1. lapsi / K-SKS

Oireina mulla on ollut hirmuista "menkkajuilintaa". Kipuilu alkoi muistaakseni jo kuusi päivää inseminaation jälkeen (mulla siis kolmas inssi menossa) ja välillä on tosi kipeetä... Lisäks on välillä niin ilmapallomaha, ettei mitään järkee :D Jouduin eilen käymään äitiyshousuja ostamassa, kun ei enää omat housut mene kiinni. Lisäks aamuisin, kun hetken on pystyssä ollut, meinaa pahoinvointi iskee. Sitten, kun jotain hedelmiä syö, niin helpottaa... Hyvä yritttää pitää töissä salassa, kun vessassa pitää tunnin välein rampata, käydä välillä hedelmä syömässä ja lisäks oon turvonnut ilmapalloks :D Minihemulilla tais saman tyylistä kipuilua olla?

Osaisko joku sanoa, että onko toi menkkamainen kipuilu ihan normaalia, varsinkin, kun välillä on oikeesti niin kipee, että pitää mennä makuulle? Mitään vuotoa ei ole missään vaiheessa tullut (oon lueskellut, että silloin vois pikkusen huolestua). Jännittää kuitenkin, kun ensimmäinen olis tuloillaan...

Neuvolan ja ar-ultran varailin heti plussattua, kun yksityiseltä klinikalta näin ohjeistivat. Ar-ultra osui kohdalle 6.10. (7+1) ja neuvola siitä viikon päähän eli 13.10. (8+1).

DiiDii & Pulla 4+4
 
Hei, minäkin nyt uskaltaudun ilmoittautua mukaan, eli:

9.5./hitsipimpula/34v/2./k-pks

Kävin alkuraskauden ultrassa neuvolassa, ja kyllä siellä alkio näkyi ja sykekin, vastasi viikkoja 5+6. Alkuraskauden ultralla haluttiin varmistaa raskaus tulevaa lääkitystä varten, lääkärille on aika rv:lla 9+4.

Aika oireeton ollut minun raskauteni, pientä kuvotusta ollut, mutta mikään ruoka ei ole tökkinyt eikä mitään himojakaan mihinkään ruokaan vielä ilmaantunut.
Raskaushormonit sen sijaan on jyllänneet, pienetkin asiat itkettää ja yhden päivän vollotin melkeenpä aamusta iltaan asti...

Laitan pyyntöä myös fb-ryhmään =)

hp ja pikkuinen 6+5
 
DiiDii, on se kipuilu normaalia. Itselläni oli aiemmassa raskaudessa todella voimakasta menkkakipujen tyylistä juilintaa pari ekaa viikkoa mutta se on kuulema kohdun kasvukipua eikä vaarallista. Olin todella huolissani ja kysyin sitten tädiltäni joka on kätilö. Jotenkin huvittavaa että vain riisinjyvän kokoinen alkio saa kipuja aikaan. :D

Täällä poksahti 6+0 tänään. Oksentelu jatkuu yötä päivää ja maha on muutenkin sekaisin. Suihkussa käyminenkin on koettelemus kun liikkuminen ja lämpö pahentaa oloa. Vatsassa turvotus kuitenkin vähän hellittänyt mutta röyhtäily senkun jatkuu. Täytyy sanoa että on ollut parempikin happi joskus.
 
Ei auta mikään. Ei tee mieli syödä mitään kun kaikki huonontaa oloa. Öisinkin, kun käyn vessassa, pitää oksentaa. Äsken söin kaurapuuroa ja siitä 10 min kuluttua oli pää pöntössä. Periaatteessa voin syödä kuvotuksesta huolimatta melkein mitä vain mutta mikään ei pysy sisällä. Jos en syö niin olo on edelleen huono mutta pönttöä tarvii halailla vähän harvemmin. Tässä vaiheessa painoa lähtenyt 1,5 kg. Ei hyvä mutta minkäs teet.
 
Kun lukee monen juttuja oksentelusta pitäisi kai olla vaan onnellinen tästä jatkuvasta etomisesta, joka ei sentään aiheuta oksentamista :)

varasin ens viikolla ultran, jänniytksellä sitä odotellaan, neuvolaan ajattelin soittaa ultran jälkeen.
 
Mäki kävin tänään ultrassa. Yksityisellä kun en sinne neuvolan ultraan malttanut odottaa :D siellä se pikku näkyi ja sydän sykki niin vimmatusti :heart: vastas niin kun (Laura)lla täsmälleen menkoista laskettua kestoa, eli 8+0! Huh tuntuupa isolta viikolta jo :)
Nyt sydän sykkyrällä onnessani miehen kanssa :heart:
 
Voi että, tsemppiä Animelle ja muille yökkäilijöille! Jos ei Anime mikään ala pysyä sisällä, niin ei muuta kun sairaalaan tiputukseen.

Ja onnea kaikille plussanneille :)

Itellä on edelleen kauhea olo koko ajan, mutta oksentaa ei tarvi ja ruoka menee alas. Mutta olo on kyllä karsea, kun oksettaa, turvottaa, närästää ja väsyttää. On tää raskaanaolo ihanaa ;)

Kertomisesta, ihan muutamalle ystävälle on kerrottu, muille kertoillaan sitten seulaultran jälkeen (vaikka ei kyllä tälläkään kertaa seuloja oteta, jos ei niskaturvotus ole jotenkin tosi iso). Paitsi jos olo jatkuu näin kamalana ettei muuhun kykene kuin sohvalla makaamaan, niin pakko on omille vanhemmille kertoa, että tulevat esikoista välillä viihdyttämään ja ulkoiluttamaan, hyppii ihan seinille kun äitistä ei ole leikkikaveriksi..

Mutrunen ja pieni 7+4
 
Mulla on niin epätoivoinen ja surullinen olo, pelkään että tää on menossa kesken nyt :(
Verinen vuoto alkanut tänään, paljoa sitä ei tule tällä hetkellä, lähinnä pyyhkiessä vessassa ja siteeseen on tullut muutama tippa. Mutta se on kyllä kirkasta ja mahassa tuntuu menkkamaista nipistelyä, just kuin olisi menkat alkamassa. :(
Mulla on paha aavistus /pelko että tää tästä vielä pahenee.
Mulla on niin surullinen ja masentunut olo, itkettää vaan koko ajan :'(
En ees tiedä mitä tässä pitäisi tehdä, odotella kovempia kipuja ja vuotoja? Ja mitä sitten?
Huomenna vaihtuisi viikot 7+0..
 
Meillä alkoi tänään 7+0 :) Nyt ollu kipeen jalan kera kotona pari päivää :)Pomo piti kauheen huudon vein saikkulapun.. ku ei saa ottaa mitään kunnon mömmöjä mitkä auttas tohon.. No eiköhän se siitä iloks muutu..Ens ke olis Ultra sillon on 7+6 menossa toivotaan et mitat riittäis sit sinne Terveystalon rakenneultraan .. Mua vaan väsyttää koko ajan..

Jonsku ja Toukka <3 7+0
 
Viimeksi muokattu:
Leona6 Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Monillahan on alkuraskaudessa vuotoja ja toisilla kestää viikkojakin, mutta silti kaikki on hyvin. Toki tiedän, että pelkohan nousee heti pintaan, kun verta näkyy. Itselläni on kokemusta kahdesta keskenmenosta ja molemmat alkoivat lievillä kivuilla ja vuodolla. Tai no, ekassa keskenmenossa tuli tummaa verta ihan tippa muutama päivä ennen kuin vuoto alkoi kunnolla. Sitten vuotoa olikin 9 päivää ennen kuin raskaus meni oikeasti kesken. Toisessa tuntui lähinnä siltä, kun menkat olisivat alkaneet. Vuoto runsastui ja kivut paheni vähitellen. Vaikka jälkimmäinen km oli vuodon kannalta iisimpi eikä sen takia olisi tarvinnut käydä lääkärissä, niin kävin Oysissa päivystyksessä ja siellä gynekologi ultrasi, jotta nähtiin onko kohtu tyhjentynyt. Samalla kävin hcg:n mittauksessa varmistamassa, että olin ollut raskaana. Eli jos vuoto ja kivut muuttuvat kovin pahoiksi, niin sairaalassa käymään vain, vaikka keskenmenoa ei voidakaan estää mitenkään. TOIVON, että tämä on väärä hälytys ja vain harmitonta vuotoa! Tsemppiä! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: DiiDii ja Leona6
SJ
Niin ja taustasta vielä sen verran, että esikoista odotan (taas). Ensimmäinen raskaus meni kesken viime keväänä, rv 12+0 ja oli kyllä järkky shokki. Ei voi kun toivoa, että nyt menee kaikki paremmin. Oireita tähän mennessä lähinnä väsymys, rintojen turvotus ja lievä kuvotus. Aika vähällä oon ainakin toistaiseksi päässy. Henkisesti on ollu hankalampaa kun tuo km pelko on taustalla jatkuvasti.
 
Hei, josko minäkin liittyisin joukon jatkoksi. Ainakin taustailemaan jos ei muuta :)
Eli ?/Miilu/25v/3.lapsi/KYS

Laskettu aika menee vielä kysymysmerkillä, sillä siinä on nyt melko isoa heittoa. Elelin nimittän itse viikkoja 7+0, mutta tänään kävin kovien kipujen vuoksi ultrassa ja saatiin tulokseksi jotain 6+, eli se sitten selvinnee kohan/jos päästään nt-ultraan asti.
Taustoista sen verran, että tosiaan kolmatta lasta odotellaan, aikaisemmat ovat 2v ja 4v. Itse olen myös opiskelija, tosin opintojen loppuvaiheessa. Kuitenkin paljon vielä tekemistä ennen papereiden saamista ja kyllä jos meille vauva suodaan niin paperit pitäs saada ennen sitä. Juttujanne olen lueskellut tässä jo useamman viikon ja tänään kun saatiin varmistus siitä, että joku sisuksissa elelee, niin uskalsin jo vähän kirjoitella. Hurjasta kuvotuksesta olen kärsinyt jo 3 viikon verran, aika vähän on mitään mitkä maistuu mutta pakolla sitten yritän syödä aina jotain. Pönttöä ei olla onneksi vielä halailtu. Tämä odotus on meille todella suuri yllätys, mutta kuitenki haluttu sellainen :)

Miilu ja ?
 
joa
Matunen joo, hätähousut on erittäin koukuttava ketju! :kieh:

Merkkejä pahoinvoinnista ei edelleenkään ole onneksi! Toivon säästyväni siltä, sillä töissä olisi melkeenpä pakko pystyä olemaan :x

Oireina tähän mennessä rintojen arkuus, alavatsanipistelyt ja juilimiset sekä hieman flunssainen olo eli ihan normaalia taitaa olla.

leona6 kovasti toivotaan ja pidetään peukkuja että vuoto olisi harmitonta :heart:

Ja vielä onnittelut ultrassa käyneille ja isot tsempit yökkäilijöille!

4 + 1 ?
 
Kai määkin kun muutkin :) Vaikka hieman tämä vielä jännittää, että onko se siellä kiinni ja ettei nyt vaan mitään jne :D Tällä hetkellä oireita vähän kaikenlaisia, ei kuitenkaan kovin vahvoja, PAITSI AIVAN SAIRAS TURVOTUS. Jumankekka, onko kenenkään muun KOKO maha het tissien alta asti kuin rantapallo? Juuri synnyttämään oisin lähössä jos joku täysin vieras kattoisi. Muuten välillä juilii kumartuessa ja kääntyessä, menkkajomoja välillä, yöllä pissaillaan, tissit kipeenä jne. Onneksi huonoa oloa ei ole vielä ollut.

Hoidoilla tämä ihme on aikaan saatu, ensimmäistä yhteistä odoteltu saapuvaksi syksystä 2011 ja ekan IVF/ICSIn tuoresiirrosta tärppäsi. Ikä painaa molemmilla, mulla on siis aikuinen poika jo ennestään. Mutta mukaan tunkisin, edellisestä kerrasta on aikalailla aikaa :D Lasketun ajan olen päätellyt kätevästi hoidoista ja ar-ultra lokakuun alussa. Kaippa se tarkentuu silloin tai neuvolassa.

5+1

20.5/ananias/2. mutta 1. yhteinen/39/phks
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: DiiDii
leona6 toivotaan, että kaikki on parhain päin :hug:

ananias mulla oli kans ihan ensimmäiset viikot tosi kova turvotus! :D Piti löysissä housuissa ja paidoissa kulkea. Nyt onneksi turvotus siitä helpottanut vähän. Iltaa kohden vielä turvottelee.

Ja onnea uusille plussanneille :)

Unohdin ultrasta kertoa ja ihmetellä, että lääkäri totesi löytäneensä toisen sikiöpussin 18mm, joka ilmeisesti tyhjä.
Vähän jäi kuitenkin mietityttämään, että toinen sikiöpussi on vain ilmeisesti tyhjä. Voiko sieltä vielä tässä vaiheessa löytyä alkio ja sydämen syke? :eek: Täytyykö tässä vielä ihmetellä kaksosraskauden mahdollisuutta? En tietysti tohkeissani sen enempää tajunnut lääkäriltä kysellä, kun olin jo yhdestäkin alkioista puulla päähän lyöty. :LOL: Vaikka eihän se nyt mikään yllätys sinänsä ollut. Onkos muilla löytynyt kahta sikiöpussia ja kuinka siinä kävi? :O

Matu & pikku 8+0
 
Viimeksi muokattu:
Voi leona6 :( toivotaa et pysyy pieni matkas!

Musta tuntuu et ei mul masuasukkia olekaa! o_O
Välillä vaa maha on pallon tuntune, muute ei mitää... Esikoisen kans oli näil viikoil jo vaik mitä oireit. Mm. Pahoinvointi. Kärttyinen olen kylläki ollut :D ja suklaan nälkä... Mies lähti just kauppaan sitä varten :p

Ketkäs kaikki on nyt alkukuusta synnyttämäs k-hks? :)

Ainiin! Väsymys on vähentynyt kun aloitin vitamiinien syönnin :)

Viikko 7+2 menossa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Leona6
Toivotaan Leona et vuoto ois harmitonta! Kun itsellä oli ne valemenkat, niin vuoto oli kirkasta kuin haavasta vuotaisi, eikä sellaista limaista/klönttistä verensekaista niin kuin oikeasti menkoissa.

En malttanu, tilasin varhaisultran. Sain sen heti huomiselle. Kiva päästä katsomaan onko tuolla masussa elämää.

Etominen jatkuu. Tsemppiä teille joilla se on yökkäilyn asteella!

Tervetuloa uudet! Kiva, kun saadaan iso porukka juttelemaan.

Jadey 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: Leona6 ja DiiDii

Yhteistyössä