Toukokuun tiitiäiset 2015 *syyskuussa*

Muille kertomisesta Itse olen ajatellut että kerron niin myöhään kuin mahdollista muille tuosta. Äiskä varmaan saa vihiä siitä suht aikaisin, mutta muuten en oikein tiedä, vähän ahdistaa tuo kertominen. Tunnen olevani meidän sisaruskatraasta se musta lammas, ja vähän sellainen fiilis että muut ajattelevat että pilaan elämäni tällä. Ei ne varmaan oikeasti niin ajattele, mutta siltä tuntuu :D
Miehen kanssa on jonkinlaista vuoristorataa, välillä kriisiä pukkaa, mutta melkein aina tuntuu siltä että tämä on SE juttu. Taloa pitäis rempata mut ei oikein ole rahaa tai aikaa siihen, ja koulu jää nyt vauvan takia kesken jne jne. Sopivasti sentäs LA vasta viikkoa tenttiviikon jälkeen ;) Mutta toisaalta olen aina halunnut lapset suht nuorena ja ikää kuitenkin pikkuhiljaa on tullut enemmän ja enemmän. Mieskin on "jo" 33 v. Koskaanhan ei taida sitä täydellistä aikaa tulla vauvan saamiseen? Ja parisuhdekriisi voi tulla eteen siinä parhaimmassakin kiiltokuvasuhteessa? Joten ajattelin että syteen tai saveen, mitä turhaa odottaa loputtomiin :rolleyes:

Töissä kerron sitten kun on pakko, täytyy selvittää milloin se aika on. Pitää vissiin joku hakemus pistää ajoissa että saa ne äitiysloman ekat 3 kk palkkaa. Niin, ja pitää selvittää milloin miehen pitää anoa sitä isyyskuukautta, jaiks että on paljon mietittävää :D :D
 
Heippa..

Varovasti ilmottaudun joukoon. Eli toinen lapsi olisi kyseessä. Ensimmäinen on 5v. Ikää on minulla 39. Synnytys sairaala on Seks.

Tissit oli hieman arat ennen oletettuja menkkoja,mutta sekin laantui. Plussan tein eilen, jota hieman joh aavistelin. Nyt on kauhea alaselkä ramppaa aika kauheasti. Jotenkin vain pelkään keskenmenoa. Eli ei ole mitään oireita vielä, jos ei lasketa mahan olevan kuralla.

Uniikki75
 
Kertomisesta tosiaan... varmaan miehen äidille kerrotaan np-ultran jälkeen. Omalle äidilleni en kerro aikoihin, melkeen tekis mieli soittaa sitten synnytyssairaalasta että vauva on syntynyt. Äiti nimittäin viimeks viime viikolla saarnasi että enhän vaan hanki lapsia nyt tässävaiheessa enempää.
On sellanen kova stressaaja, stressaa mun jaksamisesta ja lapsien suhteen kuinka pieniä ja mustasukkasia ne tulee olemaan.
Esikoisen mustasukkaisuus pikkuveljeään kohtaan on mennyt ohi jo aikoja sitten, enkä jaksa uskoa että keskimmäinen lapsi jaksaa olla mustasukkainen tulevasta vauvasta kovinkaan paljoa, kun on itse tottunut omistamaan veljen aina.
Sensijaan esikoinen oli ensin se ainukainen ja siksi veli tuli shokkina.

Ja mitä ihmettä mun elämäni muille kuuluu noin paljon :D Mutta kertomista se todella verottaa, koska lähipiirissä on ihmettelijöitä ja taivastelijoita.
Ystävänä lapsettomuudesta kärsivä henkilö ja sisko samanlainen kuin äiti. Että kellekkö tässä sitten kertoisi?

Ehtii tuota sitten myöhemmin kun kuukausia kuluu eteenpäin...
 
miup
Liian aikaisin kerkesin innostua. Minut saa siis poistaa listalta. Tänään alkoi vuoto, eli pikkuinen ei jaksanut pysyä menossa mukana:'( Toivon teille muille parempaa onnea ja ihanaa odotusta!
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Pahoitteluni miup :'(

Miksi tehtiin uusi ketju, vaikka edellisessä oli vain kaksi sivua? Sinne jäi moni hyvä keskustelu.

Mun on pakko kertoo kaikille joiden kans oon enempi tekemisissä, niin tosi aikaisin. Nyt jo opiskelukavereillekin, joiden kans pitää ryhmäytyä. Kun vointi on välillä niin huono, että vaan makaan ja yrjöön enkä jaksa mitään, niin ei siinä oikein voi teeskennellä ettei ois mitään. Ärsyttää ku pitää kertoo niin aikasin.

Eilinen oli ihan hirvee päivä, superväsymys ja oksetus alko samana päivänä ihan täysillä. Olin junassa matkalla opiskelupaikkakunnalle ja kävin yrjöön sisuskaluni maailman kamalimmassa vessassa. Se oli niin likanen (lue: paskassa) se pönttö ja sit ku olin yrjönny sen ihan huolella, ei tullu huuhteluvettä. Pikkasen iletti!!!

Toivottavasti ei tuu enää noin kamalaa matkaa, en tienny mitenpäin olisin ku koko ajan oli hankala. Huohotin ja puuskutin siinä. Huomenna taas junaan, yöks.

Tänään onneksi ollu helpompi päivä, ei okseta mut heikko olo ja väsyttää, vaikka nukuin 11h. Kohta voiski mennä nukkuun.
 
Viimeksi muokattu:
joo oisin kans tykänny et niinku huhtikuun hurmuritkin, ni ois pidetty yks ketju loppuun asti. Ois päässy tutustuun toisiin ja tsekkaileen alkusivut helposti. Voisko tän pitää sit toukokuuhun asti?
miupille pahoittelut! ! ens kierrossa parempi onni :)
 
Jokos teillä on muuten raskausoireita? Mä tulin flunssaan niin kaikki muut oireet taitaa jäädä taka-alalle mut alavatsaa ehkä vähän nippailee... Hiusten värjyystä kyseltiin. Itse en värjää raskaus/imetysaikana mut oon sitä mieltä että jokainen tekee niinkuin tykkää. Mulle se ei oo niin pakollista etten halua ottaa riskiä. :)
 
Miup voi ei, pahoittelut!! :(

Hiuksia värjään samalla tavalla kun aiemminkin. Ei kuitenkaan kauheen usein tarvitse.

Kerroin tänään raskaudesta kahdelle ystävälle. Se vaan "lipsahti". :D
Hain myös apteekista raskaus vitamiinit.

Tänään on huimannut paljon ja puolenpäivän jälkee tulee selkeesti huonompi olo. Ei tee mieli syödä juuri mitään. Toisaalta ihan hyvä niin ei tule herkuteltuakaan mitään. Ja turvotus on ihan JÄRKYTTÄVÄ! Farkut ei meinannut mahtua tänään kiinni. :O Ja siis samaiset farkut viime viikolla sujahtaneet hyvin jalkaan niin tuskin tässä nyt ihan hirveetä lihoamistakaan on voinut muutamassa päivässä tapahtua. Ainakin toivon niin. ;)

Neppis ja pieni 5+2
 
Pahoittelut miupille :(

Itse huomasin tänään lämmönnousun. Luulin et Tuun kipeeksi kun lämpöä on 37.2, mutta sitten selasin nettiä et taitaa olla alun oireita. Ja kuin salama taivaalta se alkoi. Väsymys.

Joku mainitsi vitamiinit. Luin että foolihappo ois tärkeä. Sitä on purkissa josta nappailen yleensäkin. Pirkka merkkinen monivitamiini jonka ostin ihan marketista.

Rv5+2
 
Viimeksi muokattu:
Giu
Mulla muuten nousi kans lämpö eilen, luulin että kipeeks tuun mutta aamulla olo oli ihan normi, samoin kuin nyt. Ei tullut mieleenkään että olis ollu raskausoire, mut hyvä tietää :D

Vitamiineista. Luin että normi monivitamiineja ei ole hyvä syödä jos niissä on A-vitamiinia, koska sen saanti ei ilmeisesti ole hyvästä. Itse ostinkin raskaus+imetys multitabseja sekä omega 3 tabuja. Omega 3 purkki tosin haisee avatessa niin pahalle että aamulla oon meinannut oksentaa sen avatessa enkä siks oo pystynyt niitä syömään :D Näiden lisäski syön nestemäistä D_vitamiinia ja foolihappoa.

Hiuksia en ajatellut värjätä, mutta varmaan käyn laittamassa raitoja kun niitä ei laiteta suoraan päänahkaan, eli vähemmän tulee kemikaaleja :)
Meinaatteko leikata "äiti-tukan"? :D Eli siis polkka/lyhyt mallin?
Mulla on tosi pitkät hiukset ja mies kriiseilee että meinaanko leikata, toistaiseksi oon luvannut pitää pitkänä :D
 
Miup, pahoittelut! :(

Me ollaan saatu kaikki uskomaan, että lisää lapsia ei tule. Tiedän jo nyt miten kauhuissaan mun vanhemmat on kun kerrotaan :) Yritän ainakin tonne marraskuulle säästää.

Töissä haluisin kertoa jo nyt, kun mulla on määräaikainen työsuhde ja tunnen kauheeta morkkista kun työpätkä jää alle puoleen.. Muutenkin oon aina ensin kertonu töissä ja sit vasta muille. Tietty mies ihan eka tietää! :D

Lapsille ajateltiin kertoa joulun tienoilla tai sit jos maha alkaa aiemmin näkyä.

Hiukset aion yhden kerran värjätä. Raidathan ei koskis päänahkaa ja ois turvalliset, niitäkin siis mietin.

Täälläpäin on ohjeena ottaa neuvolaan yhteys viimeistään vkolla 7 joten enköhän mä ens vkolla jo aikaa soittele. Varhaisultraan tekis mieli, mut en oo aiemminkaan käynyt ja sekin raha tulee tarpeeseen kun aletaan tavaroita hommaamaan.

Mulla ei ole mitään oireita. Toisaalta ihan kiva. Ei oo ollu aikaisemminkaan joten en ole huolestunut :)

Odottavan (ja odottajan) aika on pitkä!!

Jadey 4+3
 
Oireista Mulla oli tuossa toissa yönä ihan kamalat kramppimaiset kivut kohdussa. Synnyttänyt en ole mutta voisin kuvitella, että supistukset tuntuu samalta. :O yhdistin kramppausta ennen saamani orgasmin syyksi. :D en muutakaan syytä keksinyt, kun ei ole kivut sen koommin jatkunut (eikä orgasmit :LOL:) onko muilla ollut tälläistä? :O
Muuten on ollut väsymystä, siivoushulluutta (voiskohan tuon laskea oireeksi hah :LOL:), selän jomottelua, metallin makua suussa, ällötystä, nälkää, kovaa janoa jne. Onkohan mitään oiretta mitä ei olisi.. Noh, ihan kiva että tuntee olevansa raskaana.

Mäkin syön raskausvitamiineja. Jotain multivitan mamaa muistaakseni. Aloin syömään tätä jo oviksesta kun oli niin varma olo tärpistä. Kai siihen omaan vaistoon voi luottaa. Olisikohan se vaisto oikeassa vauvan sukupuolestakin. Tiedän tosi aikaista miettiä tämmöisiä, mutta mulla on ihan poikaolo tästä raskaudesta. Mistäköhän sekin on tullut :D kuitenkin vasta 5+5.. Heh. Saahan sitä haaveilla ja ihmetellä :D
 
Päivitykset tehty. Miup :hug:

Syy uuden ketjun tekoon oli että haluttiin tuo lista tuonne alkuun ja alkuperäinen aloittaja ei sitä halunnut tehdä. Minun puolesta voidaan pitää tämä ketju loppuun asti, mutta ketjun otsikkoa ei pysty enää muuttamaan. Se on ja pysyy tuollaisena. Mietin kyllä minkä laittaisin nimeksi ja päädyin tähän, koska jotenkin erilainen nimi tarvitsee olla. Voin tehdä toki uuden ketjun, johon siirrän listauksen, jos se tuntuu paremmalta vaihtoehdolta. Lisäksi jos tätä jutustelua tulee hurjasti,on helpompaa seurata lyhyempää ketjua kuin miljoona sivua sisältävää, sen sitten aika näyttää kuinka aktiivisesti täällä kirjoitellaan. Minusta ei myöskään ihan hirveän tärkeitä keskusteluita jäänyt kesken ekaan ketjuun, mutta tokihan sieltä voi mieleisensä kopioida tännekin.

Imetyksestä Mä tossa lopettelin pienimmän imetystä, kun hällä tuli vuosi täyteen, nyt on enää satunnaisesti päässyt tissille ja minulle se ei tunnu hyvältä raskaana, joten nekin harvat käynnit saavat loppua. Jos susta imetys tuntuu hyvältä, niin jatka toki.

Raskausvitamiineista Joo, kyl mä jotain mamavitamiinia syön kun muistan. Foolihappo ja omegat on mulle tärkeitä. Lisäksi syön rautaa kuureina ja kalsiumia+d-vitamiinia ihan muulluinkin. Foolihappo olis kannattanut aloittaa jo muutama kuukausi etukäteen, mut näillä mennään.

Hiuksista Mä haluisin eroon näistä mun pitkistä hiuksista, mut en saa aikaiseksi varata kampaajaa. Enkä tiä missä välissä siellä kerkeisin istumaankaan, kun tuota omaa aikaa on vasta myöhään illalla. Mä olen kuitenkin saanut jo tarpeeksi hiuksissa roikkuvista muksuista.

Terp rv5+5
 
täälä tuntui eilen tosi ihanaa nippailua mahalla,jotenkin se konkretisoi tilanteen,kun jotain vaan tuntuu...

mulla ei oomissään raskauksissa ollut pahaa oloa lainkaan,kaikki ruoka maistunut,johonkin tiettyyn on voinut tulla himo enemmän vaan.

mulla on jotenkin tyttömäinen olo,ehkä sen takia,kun edellisestä oli niiin voimakas poikaolo,ja poikahan se olikin,ja mulla naama kukki kun poikaa odotin.

toisaalta taas oliskin ehkä poika tulossa,eikös se mennyt niin että jos ihan oviksen aikaan harrastelee,juuri siis sillä h-hetkellä niin poika siittiöt on nopeempia tarttumaan munasoluun...selitinköhän nyt oikein??

mun vanhemmat kauhistelee,tiän sen..joten siks ei aiota kertoo kellekään ennenkuin näkyy...ainoastaan parhaalle ystävälleni kerron kun oon siellä ultrassa käynyt..jonne vielä aikaa 2vk!

raskausvitamiineista,joo pitäs alkaa jtn.syömään..muuten en syö mitn.
 
Huomenta täältäkin!Tosin aamu alko meillä jo klo 3.34! :headwall:

Muille kertomisesta: En aio kertoa kellekkään ainakaa ennen viikkoa 12 jos ei joku sit ite arvaa ennen sitä :D

Hiuksia en värjää kun en muutenkaa oo värjäilly.

Mua oikeesti tympii sellanen kun mulla tosiaan on ikää 32v ja tää tuleva ois kuudes lapsi niin tuntemattomatkin tulee esim kaupassa kyselee kun oon lapsien kanssa että eihän noi voi mitenkää kun olla ku oot itekki noin nuori jne...!!!Mitähän se tulee sitte olemaan jos saa tämän kuudennen lapsen syliin asti...???

Oireista: pientä kuvotusta havaittavissa kyllä ja kovin toivon ettei menis taas siihen että oksentelee 3kk putkeen 24/7 se oli aivan hirveetä kun ekassa ja kolmannessa jouduin rajun oksentelun takia tiputukseen asti.
 
Saako liittyä mukaan?

Mulla on vielä aika epätodellinen olo tästä asiasta, mutta tein siis eilen illalla positiivisen raskaustestin ja tänään aamulla piti varmistaa asia digillä, johon tuli teksti "raskaana 2-3".

Olen nyt 30-vuotias ja lapsia ei entuudestaan ole. Meillä on taustalla jo 2 vuotta yrittämistä. Alkuun tulin heti toisesta kierrosta raskaaksi ja se kesti aivan viikoille 11 asti. Sitten aivan yllättäen pari päivää ennen ekaa ultraa tuli spontaani keskenmeno, joka hoidettiin lääkkeellisellä tyhjennyksellä. Tämä ei kuitenkaan onnistunut täydellisesti, sillä lopulta 1,5kk kestäneen jälkivuodon jälkeen lääkärit totesivat, että kohtuun on jäänyt materiaalia ja jouduin lopulta vielä kaavintaankin. Koko kuviossa meni yhteensä puolisen vuotta :(

Keskenmenokuvion jälkeen jatkoimme yrittämistä, mutta tuloksetta. Nyt alkuvuodesta meille tuli jo vuosi tuloksetonta yrittämistä täyteen, joten kokosin itseni ja lähdin selvittelemään lapsettomuustutkimukseen liittyviä asioita jne. Kävinkin sisätutkimuksessa ja ultrassa alkuvuodesta, mutta siinä ei näkynyt mitään näkyvää ongelmaa, joka voisi vaikuttaa raskautumiseen. Miehen sperma myös tutkittiin, eikä siinä ollut moitittavaa.

Tuohon tilanteeseen jäimme keväällä ja koko loppukevään ja alkukesän yritin saada aikaiseksi soittaa gynelle ja sopia jatkotutkimuksista. No, enhän mä minnekään vielä saanut soitettua, kun nyt yllättäen pärähti se plussa testiin.

Jännittää tietenkin ihan hirveästi, mutta en mä osaa sitä keskenmenoa ainakaan toistaiseksi pelätä. Ajattelin kuitenkin varata ajan alkuraskauden ultraan, ihan vain konkretisoidakseni asiaa.

Listalle voi siis päivättää seuraavat tiedot:
5.5 / Hanttuliini84 / 30 / 1. / KOS
 
Minun pikkulämpöily vaihtui kuumeeksi. Kävin työterveydessä ja tulehdusarvotkin on koholla. Lääkäriltä varovasti kyselin voiko johtua että raskaudessa joku mennyt pieleen, niin ei uskonut kun ei ole kipuja tai vuotoja. Mulla ei oo mitään flunssaa. Ihan äkisti vaan nosti kuumeen joka oli aamulla jo yli 38 astetta. Huomenna uudet labrat ja lääkäriaika. Nyt vaan köllöttelen ja nukun :snotty:
 
Täällä uusi massun kasvattaja ilmoittautuu joukkoon! Plussattiin perjantaina, ja tänään tytön 3v-neuvolan yhteydessä varsin sitten omankin ajan neuvoloaan, 24.9, jolloin viikkoja 8. Sikäli mikäli kaikki menee hyvin.
Takana km kesäkuussa, hetken huuma vaihtui silloin suruksi. Ja nyt mieltä askarruttaa käykö nytkin niin. Vaikka luottavaisempi ja raskaampi olo onkin, ihan eri lailla mitä silloin. Kait se oma vaisto vaan tietää jos jokin on pielessä.

Lyhyttä esittelyä, nimimerkin takana 33v Tamperelainen kolmen lapsen äiti, lapset 11, 8 ja 3v.
La tällä tietoa 8.5.2015, nähtäväksi jää aikaistuuko hiukan(aikaisemmat menneet viikolla eteenpäin ekassa ultrassa), ja Taysissa tositoimissa ollaan.
 

Yhteistyössä