Toukokuun tiitiäiset 2015 *marraskuussa*

Toukokuun tiitiäiset 2015



LA / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala /sukupuoli

28.4
HSP79 / 34 / 2. / SeKS

30.4.
Matunen / 23 / 1. / JS
terp / 30 / 4. / TYKS
saima-- / 19 / 1. / LKS
SJ / 24 / 1. /
Lianne / 2.

1.5.
rapsuripsi / 24 / 2. / LKS
linkkari / 40 /1. / tays
saima-- / 19 / 1. / LKS
mutrunen / 26 / 3. / k-sks
toukovauva / 27 / 2. / MKS / Poikaolo.

2.5.
äiti3lasta / 26 / 5. /k-pks

3.5.
meva / 31 / 4. / Oys
Pieni. / 25 / 2.lapsi / TYKS
Lumme75 / 39 / 7. / Seks

4.5.
(Laura) / 30 / 3. / KYS
Viiu / 33 /
sisko36 / 37/ 1. / satks
Mariit / 29 / 1. / Tays

5.5.
carna / 26 / 1. / KOKS
CherryCake / 25 / 2 / k-hks
mimmu222 / 28 / 1. / TAYS
Viiu / 33 / 1. / KOS / Tyttö

6.5.
taAsK / 29 / 1. / KYS
Giu / 28 /1. / KOS
Millukka / 35 / 8. / Hyas
Röntiäinen / 28 / 4. / seks
Sinpukka / / 1. / PHKS
neppisnei / 28 / 4. / SatKs

7.5.
-Hilla- / 32 / 1. / KOS /
Jonsku / 26 / 1. / TAYS
Miilu / 25 / 3. / KYS

8.5.
annasmat / 33 /4. / TAYS
viimi / 25 / 1. / KYS
Aurel / 21 / 1. / SATKS

9.5.
Jadey / 37 / 4. / ?
hömelöpöllö / 34 / 4. / satks
MurustenMami / 30 / 4. / K-hks

10.5.
Caramelo / 36 / 2. / OYS
Anime / 32 / 2. / OAS
touko2015 / 36 / 5. / PS
Hanttuliini84 / 30 / 1. / KOS
Muruli / 32 / 2. / Hkistä jokin

12.5.
PS / 32 / 1. / KOS
FanttiMöhkönen / 34 / 3. / KOKS
Aakku85 / 28 / 1. / TAYS

13.5.
-hali / 24 / 2. / KOS

14.5.
Vavec / 22 / toinen raskaus / js tai nkl
Oodikas / 36 / 1. / Oys
Mamma94 / 20 / 2. / Kos

15.5.
Zesi / 26 / 2. / hys
Meppim / 31 / 2. / Oys

16.5.
muumin1 / 20 (21)/ 2. / tyks
Marlin / 31 / 4. / Oys

17.5.
marrasmassu / 30 / 3. / lks /
Nalat-84 / 29 / 1. / PHKS
KasKummaa/ 30/ 1. / OYS/ ?
Vilperi / 34 / 3. / Tays

18.5.
Methe / 35 / 3. / nkl

19.5.
Milanen / 29 / 2. / Seks

20.5.
ananias / 39 / 2. mutta 1. yhteinen / phks

21.5.
Anukkio / 38 / 2. / TYKS

22.5.
Minihemuli / 25v. / 1. / K-hks
K1ss4nk3ll0 / 30 / 3. / KHKS /

23.5.
HanPi / 27 / 3. / sas tai tyks
idv / 22 / 2. / ksks

24.5.
DiiDii / 22 / 1. / K-SKS
janettet / 26 / 2. / K-PKS

25.5.
Miimu8 / 36v. / 3. / Jorvi

26.5.
Tempe / 35 / 5. / phks
-tipunen- / 28 /2. / tyks
Mauva / 23 / 1. / OYS

27.5.
joa / 25 / 1. / ?
Haave / 30 /2. / K-PKS
Nennukka93 / 21 / 1. / Pkks

28.5.
Tiuku / 24 / 1. / Tyks

??
Uniikki75 / 39 / 2. / Seks
lielikki / 28 /3. / js




Yhteensä 77 odottajaa :)



synnytyssairaaloiden lyhenteet:
Js = jorvin sairaala
sas = salon aluesairaala
kos = kätilöopisto
nkl = naistenklinikka
ps = porvoon sairaala
lus = länsi-uudenmaan aluesairaala
ekks = eteläkarjalan keskussairaala
hys = hyvinkään aluesairaala
ias = iisalmen aluesairaala
k-hks = kanta-hämeen keskussairaala
k-pks = keski-pohjanmaan keskussairaala
kaks = kainuun keskussairaala
k-sks = keski-suomen keskussairaala
koks = kymenlaakson keskussairaala
kys = kuopion yliopistollinen sairaala
las = loimaan aluesairaala
lks = lapin keskussairaala
lpks = länsi-pohjanmaan keskussairaala
ls = lohjan aluesairaala
mks = mikkelin keskussairaala
oas = oulaskankaan aluesairaala
oys = oulun yliopistollinen sairaala
phks = päijät-hämeen keskussairaala
pkks = pohjois-karjalan keskussairaala
ras = raahen aluesairaala
sks = savonlinnan keskussairaala
seks = seinäjoen keskussairaala
satks = satakunnan keskussairaala
tays = tampereen yliopistollinen sairaala
tyks = turun yliopistollinen sairaala
vks = vaasan keskussairaala


Päivitykset selvästi erottuvasti, Kiitos!


ONNEA KAIKILLE PLUSSANNEILLE, JA ONNEA JA MENESTYSTÄ RASKAUTEEN! :heart::heart::heart:

Menetyksen kohdanneille :'( :hug:

FB:ssä on oma SALAINEN ryhmä toukokuisille, sinne pääsee liittymään kirjoittelemalla tähän ketjuun ja laittamalla yksityisviestinä terpille oma nimesi ja kuvaus profiilikuvastasi, jotta löydän sinut fb:stä. FB ryhmä suljetaan marraskuun lopussa.

Aiemmat ketjut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2419242-toukokuun-tiitiaiset-2015-lokakuussa/#post30310128

http://http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2410549-toukokuun-tiitiaiset-2015-a/

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2411906-toukokuun-tiitiaiset-2015-syyskuussa/#post30229852
 
Viimeksi muokattu:
Se olis kuulkaa uusi kuukausi pärähtänyt käyntiin ja siten taas uusi ketju!

Ja perjantaina neuvolassa saatiin hiljaiset sydänäänet kuuluviin, tyyppi lymyilee ilmeisesti ihan tuolla takana. Kaikki siis hyvin! Meille ei oikeastaan muuta uutta, arki rullaa ja päivät lentää. Selkä on alkanut hieman reistailemaan, mutta eiköhän tää tästä.

sukupuolioloista voidaan listaan merkitä tyttö- ja poikaolot, jos haluatte. Ja tietty sitten kun tulee varmistuksia ultrissa niin nekin voidaan listaan laittaa. JOs siis niin haluatte.

Terp 14+2
 
Kauheeta taas uusi kuukausi :) Täällä lähti aamulla ääni ja nyt pitäs vaa yrittää oli hiljaa isäntä kiittelee ku akka on välillä hiljaa:D jos lähtis hautuumaa kierrokselle viemään kynttilöitä <3

Jonsku&toukka 13+2 <3
 
Uusi kuukausi, uudet kujeet :)

Miula olis maantaina ultra, joten sitten toivottavasti pääsen päivittelemään hyviä uutisia ja vielä kertomaan lasketunajan sekä rv:t, melkosen ulalla sitä itekkin näissä viikoissa on ollut, kun tieto on vain sinne päin.
Oma olo on alkanut olemaan jo suht ihmismäinen, kolmas raskaus siis tämä ja kertaakaan ei oo etovaolo kestänyt näin pitkään! Ehkä jossain välissä sais itekkin aktivoitua itsensä kirjottamaan ja ehkä liittymään tuonne facenkin puolelle :)
 
"maija"
Kiitos. :) pyyntö hyväksytty.
Meille tosiaan on tulossa 5 lapsi ja ollaan keskisuomesta.
Esikoinen poika ja kolme tyttöä. Saas nähdä
Kumpi tämä on. Meillä ei vielä oo ollu ultraa et jännityksellä odotan. :) mut ihan toukokuun loppu todennäköisesti la.
Täällä kaikista kamalimmat pahoinvoinnit. Pahentuneet vaa.
 
Ensimmäinen sortuminen herkkuihin tapahtuu ihan kohta. Kiltisti merkkasin karkit ja popparit ylös kiloklubiin sekä sen lihapiirakan jonka äsken söin. Kalorit paukkui yli vain 130ckal, joten voin kai saada anteeksi..:popcorn:

Ihme mieliteko tuo karkki, en nimittäin tykkää karkeista. Haettiin leffa vuokraamosta ja tuntui että karkit jopa tuoksui taivaalliselle!

Painoa on nyt +2kg plussauksesta.

13+5
 
terp, mun LA siis siirty siihen neuvolan mukaiseen 12.5.
Muuten on ollu niin oireeton raskaus, että hyvänen aika. Ei pahoinvointia tms. Pientä hengästymistä ja sekavia unia, mut siinäpä ne. Ar ultrassa en käyny vaan sitkeesti odotin nt ultraa, jossa sit ihmeen kaupalla tyyppi heilutteli vaikka toki olin varma et ketään ei oo missään. Rakenneultra 31.12.
 
Mulla taas jäänyt kirjoittelut vähemmälle kun ei nyt mitään hirveän ihmeellistä ole tapahtunut. Viikon olin kipeänä ja edelleen siihen syön antibiootteja. Voi kun jo parantuisi kunnolla.. Väsymystä ilmassa ja tunteet pinnassa, muuten taitaa olla jo se kuuluisa raskauden hehku tulossa.

Ehkä sitä sanotaan hehkuksi sen takia kun alkuraskauden on ollut niin kaameassa kunnossa ja vihdoin palaa taas ihmisten kirjoihin ja ihmisen näköiseksi. :LOL: iho todella hehkuu jos vertaa alkuraskauden teini-rasva-finninaamaan.. :D

Sain vihdoin lipaston vauvan vaatteille. Mies tunnollisesti sen kokosi perjantai iltana kun vaimoke niin tahtoi! Ja siis sanokaa hulluksi, mutta mulla on jo 22 bodya (50-56 kokoa) :LOL: tämä ensimmäistä odottava todella valmistautuu kun ei oikein tiedä miten ja mihin pitäisi valmistautua.

Matu & pikku 14+3
 
  • Tykkää
Reactions: Anime
Mut vois oikeestaan lisäillä listalle. Isäni mulle eilen sano että enköhän ite tiiä että kaikki on kunnossa kun sanoin ettei olla vielä muille puhuttu kun ultra on vasta tulevana torstaina. Ja kyllä mulla vaisto sanoo kaiken olevan kunnossa :) Eli LA 16.5 / Marlin / 31 / 4. / Oys

Me ei tosiaan olla muille vielä kerrottu kuin mun vanhemmille, miehen äidille ja yhdelle mun kaverille. Tämä on mulle jo 6. raskaus. 6/12 sain keskenmenon ja 11/12 mulla todettiin kohdunulkoinen jonka vuoksi multa lopulta poistettiin toinen munajohdin. Pysyvän plussan sain 2/13 ja nuorin poika täyttää huomenna 1v1kk. Vanhin poika on 5v ja tyttö 4v. Oli tarkotus että lapsille ois tullut isompi ikäero että olisin kerennyt olla töissä ennen uutta raskautta, mutta toisin kävi. Luotettiin liikaa imetyksen ehkäisytehoon ja aluksi tämä raskaus oli sokki. Mutta nyt jo malttamattomana ootetaan uutta tulokasta. Opiskelen tällä hetkellä lähihoitajaksi ja kerkeän valmistua juuri ennen vauvan syntymää.

Kantovälineenä meiltä löytyy Manduca. Ostin sen nyt kolmosen kohalla ja oon tykänny. Pari kantoliinaakin löytyy ja taidan ottaa trikoisen jo synnärille. Kestoilua kokeillaan nyt tämän vauvan kohalla. Jos ei kokonaan niin ainakin osittain. Sukupuolta ei aijota kysyä. Muista se ollaan kysytty mutta nyt halutaan oottaa synnytykseen asti. Mitään oloja ei oo. Eikä oo aikasemmissakaan ollut.

Onko täällä muita joilla kaksi sektiota takana? Nykyäänhän se ei ole enään este alatiesynnytykselle mutta mulla on edellisestä niin vähän aikaa että todennäköisesti tämäkin tulee sektiolla. Oon kuitenki lueskellu aika paljon jo, ja jos vaan mahdollista niin haluaisin kuitenkin alakautta synnyttää. Lääkäri tosin sanoi että mitä todennäköisemmin seuraavakin tulee sektiolla mutta synnytystapa-arviossahan se sitten selviää.
 
1veen äit
Jonsku, sen vaan sanon, että kaikkea ei tosiaankaan kannata ostaa. :) Ihan perus vaatteita ja tämmöisiä (vaippoja yms yms) ja sitten kun/JOS tarvetta ilmenee niin sitten niitä erikoisempia tavaroita. Itse kun olisin tämän esikoisen kanssa muistanut niin olis pitkä penni säästetty. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Taidanpa ilmoittautua mukaan. Meillä toinen tulossa toukokuun puolivälissä. :) huomenna nt-ultra niin vahvistuu laskettu aika. Menkkojen mukaan olisi huhtikuun puolella mutta pari viikkoa sitten todettiin ultrassa että reilu 3viikkoa ollaan pienempi. Pohjois-Pirkanmaalla asutaan. Minä oon 30 ja mies 39 ja tytär joulukuussa 3.
 
Heissan! Tänään neuvola ja kaikki ok. Pikkuisen syke kuultiin ja arvot olivat kohdillaan. Influenssarokotuksenkin sain kun pyysin. Olen niin paljon ihmisten kans tekemisissä et parempi näin.
Vaatteita olen ostanut ja saanut. Olen ostanut sellaisia bodyja joissa kaksi kokoa yhdessä ja ovat kotimaisia. Ei halpoja mut hyviä ja vähän. Lisäksi pipon, lapaset ja villahaalarin isompaa kokoa.
Manducaa olen ajatellut, samoin Emmaljungaa rattaaksi. Luomuruokaa teen itse ja siksi hankin sauvasekoittimen. Luomuruokakirjan vauvoille ostin jo. Pinnasängyksi ajattelin sellaista mistä saa laidan pois. Ja ja ja no näin pitkälle olen päässyt.

Sisko +pirpana 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88 ja Matunen
Helou
Eilen vihdoin ja viimein käyty ultrassa ja yksi pienihän sieltä masusta löytyi. Viikot vastasi täysin sitä mitä pitikin eli tänään elelllään rv 13+5 :) pikkusella niskaturvotus oli 1,4 tms vastaavaa eli se oli ok ja muutenkin tarvittavat rakenteet löytyi. Olin kyllä eilen melkosen onnesta mykkä <3 Tänään siis uskallan ekaa kertaa jo laittaa äitiyshousut jalkaan :) Pikkunen ei ultrassa kyllä juuri liikuskellut, tykkäs olla vain yhdessä asennossa, mutta eipähän tuo ultraajaakaan huolettanut joten ei sillon minuakaan. Vielä ei olla kerrottu asiasta kenellekkään, ehkä tässä muutaman viikon sisään pitäs. Ja voi olla että työharjottelussa joudun kans kohta kertomaan kun joudun tekemisiin sellaisten asioiden kanssa jotka ei välttämättä ole niin hyvästä.
Eli Miilu/LA 7.5

Miilu ja pikkunen 13+5
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
SJ
Eipä ole tullut hetkeen kirjoteltua tänne :) Päivät kuluu nopsaan ja koko raskaus meinaa unohtua kun se ei mitenkään elämään vaikuta (paitsi maha).

Miilu: meidänkin pikkunen oli nt-ultrassa tosi rauhallinen, mut pari päivää sitten kun käväsin ultrassa niin se heilu kun heinämies siellä! Eli on ihan ajankohdasta kiinni, mitä ne millonkin touhuaa :)

Me ei olla ostettu vielä mitään. Ollaan ihan pihalla noitten vaunujen ja rattaitten kanssa.. eilen sitten mies katteli torista jotain. Oli hienot yhdet emmaljungannyhistelmävaunut, mut onko ne yhistelmät sitten hyvät vai? Kai niitä on liikkeeseen lähettävä kattoon, ei sitä muuten tiedä.

Vauvan ruuista oli joku kirjotellu. Meillä kans tehdään soseet ite, sit kun sellasten aika on. Mä en periaatteesta ite syö valmisruokia niin ihan siksi en niitä lapsellekkaan syötä. Kouluruokailussa se saa kyllä osansa eineksistä :D Meillä on iso pakastin, joten soseita ym. Voi pakastaa ja ajattelin keväällä muutenkin tehdä pakkaseen lihapullia yms. valmiiksi jos näyttää että synntyksen jälkeen ei kokkailu niin kiinnosta.

SJ 14+5
 
Meneenpäs aika nopsaan ja sitten toisaalta ei menekään.
Nyt on kyllä sellainen vaihe tässä raskaudessa, että välillä
unohtaa olevansa raskaana. Vähän maha välillä muistuttaa
närästyksenä ja röyhtäyksinä, mutta suurimman osan ajasta
ei mitään. Välilä iskee itseen kamala epäusko, että onko
kaikki hyvin. Ostin eilen netistä kotidopplerin. Josko sillä saisi
sitten suurimpina epäuskon hetkinä pienen sykkeen ilmoille.
Tuntuisi taas olo enemmän raskaana olevalle kuin muuten.
Nyt odotan sitten toimitusta innoissani.

Meidän pitäisi kertoa uutinen tuleville isovanhemmille viikonloppuna.
Jotenkin kaipaisin pienen varmistuksen siitä, että kaikki on kunnossa
ennen sitä. Mulla oli lääkärineuvola pari viikkoa sitten ja seuraavaan
neuvolaan on kanssa kaksi viikkoa. Kai tässä täytyy vaan uskoa
ja luottaa, että kaikki on edelleen kunnossa.

Meidän täytyisi varmaan alkaa pikkuhiljaa miettimään asuntoa ja
sitä, asutaanko me pienenä perheenä tässä kämpässä toukokuussa.
Itseä vähän mietityttää, kun tavaraa on niin paljon, että mihin
sen vauvan oikein saa mahtumaan. Ja meidän eteinen ei ole mitenkään
vaunuystävällinen. No kaipa näistä selviää ja tilaa saa, kun heittää
turhaa roinaa pois. Pitäisikö pyytää esiäitiyslomaa ja raivata kotia
muutaman päivän? No se edellyttäisi sitä, että kertoisin töissä. Sitä en
ole vielä tehnyt. Mites te muut? Jotkut on jo kertoneet. Milloin loput aikoo
kertoa? Mun maha ei vielä paljasta minua, joten saan vielä salattua asian.

linkkari ja Vappu 14+4
 
Mies haki eilen postista töihin mennessä mun huuto.netistä huutaman dopplerin ja aamulla ennen harjotteluun tuloa oli pakko kuunnella sykkeet, ja siellähän se sydän jumputti hurjasti :heart:

Tänään kerroin mun harjottelun ohjaajalle raskaudesta, koska jonku verran tulee vajaita tunteja neuvolan ja sokerirasituksen takia. Eipä tarvi miettiä että minkä tekosyyn keksis menoille.

Marlin ja masukki 12+3
 
En ole kertonut vielä töissä. Neuvolat yms on helppo suunnitella vapaapäiville tai ennen iltavuoroa. Olen kyllä saanut vihjailevia katseita vyötäröön. Mulla on iso maha jo!! Kahdessa edellisessäkin raskaudessa vatsa kasvoi ison isoksi suoraan eteen, ei yhtään leviä sivuille. Sain kuulla edelliset raskaudet vitsejä kolmosista vatsan koon vuoksi ja näkyy tulevan norsulle sopiva kohtu nytkin. :whistle:

Vaikeaa hillitä syömistä, on niin kova nälkä kokoajan! Oon saanut pysymään vielä siinä +2kg plussasta. Syön nälkään ison lautasen puuroa. Jos se helpottaisi myös ummetukkseen. Vettäkin yritän juoda niin paljon kuin jaksan, mutta ei se oikein maistu..

14+1
 
joa
Heippa pitkästä aikaa! On ollut kamala kiire ja elämä hienoisessa myllerryksessä niin en ole kerennyt täällä päin käymään. Huono olo vain hieman helpottanut mutta olen tänäänkin oksentanut muutaman kerran. Jäätävä väsymys vaivaa edelleen.

Ylihuomenna ensimmäinen ultra ja jännittää ja pelottaa! Vaikka oireet on kyllä niin vahvat ettei sen puolesta pelkoon olisi aihetta mutta mulla on ollut järkyttävä stressi päällä minusta johtumattomista syistä.. Olen parhaani mukaan koittanut pitää itsestäni huolta ja levätä. Ei varmaan ole yhtään hyvä juttu silti.

Ensimmäisessä neuvolassa paino tippunut pari kiloa, kuulemma normaalia alkuajasta. Verenpaineet myös alhaiset ja olen pyörtyillyt, luvan kanssa nyt saan syödä salmiakkia :heart: Muu ei sitten tahdo alas mennäkkään kuin väkisin. Ja musta tuntuu että maha jo olisi jo kasvanutkin hieman vaikka paino putoaa. Ei kilot ole ainakaan mahasta eikä rinnoista lähteneet, päinvastoin. :D

Nyt vaan yritän keskittyä huolehtimaan itsestäni ja koitan olla stressaamasta asioita joihin en pysty vaikuttamaan.

Ehkäpä uskaltaudun faceryhmäänkin sitten ultran jälkeen jos kaikki on niinkuin pitääkin <3

Joa 10 + 6
 
Aamu alkoi pitkästä aikaa surkeasti! Oksensin kaikki puurot ulos. Jossain syystä mulle tulee huono olo jos syön mahan kunnolla täyteen. Pitää syödä. Ihan pikku annoksia että ei ala oksentamaan. Tänään piti ostaa isompia pikkareita ja housuja. En millään meinaa mahtua pöksyihini. Mahaan ihan sattuu jos joutuu puristamaan nappeja kiinni.

Tuntuu tosi oudolta olla raskaana. Ihan kuin ois ensimmäistä kertaa :D

14+2
 
Moikka! Itse olen myös seurannut keskustelua alusta asti, mutta tänään ajattelin itsekkin uskaltautua mukaan keskusteluun kun nt- ultra on takana:) Elikkä viikkoja on kuukautisista laskettuna 13+1, ultran pääperämitan mukaan tasan 14, mutta laskettua aikaa ei muutettu. Itsellä alkoi viimeviikon tiistaina kova verenvuoto ja luultiin jo että homma meni kesken, mutta äippäpolin päivystyksessä näkyikin hematooma joka vuotelee. Nyt on vuoto loppu ja toivottasti hematoomakin häviää ajan kanssa! Vauvalla siis kaikki hyvin, joten toiveekkaana eteen päin:) ja toinen muksu siis tulossa esikoinen 6v ja Vantaalla asustellaan. La 13.5.2015/-hali/24/ 2./KOS
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä