Toukokuun tiitiäiset 2015 *lokakuussa*

Oon itkeny eilisen päivän ja viime yön. Miten tän voi ottaa niin raskaasti. Mulla on vielä raskausoireita ja pahalle tuntuu kun tiedän että se on vielä kohdussa. Ilmankos vatsa ei ole kasvanut pariin viikkoon ollenkaan. Eilen piti kertoo isälle ja anopille, mutta ei tarvinnut. Pari viikkoo sitten erosin facebook-ryhmästäkin, oli varmaan joku enne.. tää on ihan hirveetä...
 
Oon itkeny eilisen päivän ja viime yön. Miten tän voi ottaa niin raskaasti. Mulla on vielä raskausoireita ja pahalle tuntuu kun tiedän että se on vielä kohdussa. Ilmankos vatsa ei ole kasvanut pariin viikkoon ollenkaan. Eilen piti kertoo isälle ja anopille, mutta ei tarvinnut. Pari viikkoo sitten erosin facebook-ryhmästäkin, oli varmaan joku enne.. tää on ihan hirveetä...
Aika vie surusta pahimman terän, vaikka kyllä se muistoissa säilyy :hug:
 
Mulla on ehkä pahoinvointi vähän helpottanut, eilenkin oksensin vain aamulla. Illalla jaksoin jopa ruokaa laittaa ja söin kamalan satsin :D Oon nyt pari viikkoa elänyt valmisruuilla, ei mitään toivoa että jaksasin katella sitä ruuan valmistumista ensin vartin ja haistella niitä hajuja ja sitten pitäs vielä olla intoa syödä sitä :D Mulla on kanssa sama, että tänään saattaa tehä mieli lettuja, jos niitä jää yli niin ei tasan kyllä huomenna enää letut maistu. Jos ei mies parka syö kaikkia mun jämiä niin ruokaa menee kyllä nyt roskiin, ja mun mielestä se on aikamoista tuhlausta mutta minkäs teet.

Huomenna vihdoinkin eka neuvola. Ekasta raskaudesta mulla oli alkuun heti tyttö-olo, nyt mulla on vaan jotenkin tyhjä olo. Ei tunnu yhtään että masussa olisi vauvaa. Noh, huomennahan sen näkee. Ehkä. Jotenkin on sellainen fiilis että viimeksi ainakin ultrattiin heti ekalla kerralla, kaipa se on niin nytkin.

Voimia kaikille joilla on kesken mennyt :hug:

Anime ja 9+2
 
Mullakin on vähän tyhjä olo.. Se alun "huuma" tuntuu nyt laimenneen vähän jopa epäuskoksi.. Olenko todella edes raskaana? Vatsan turvotuskin on vähentynyt, toki mulla on semmoinen pieni kumpu, joka ei sovi farkkuihin enää.. Silloin kun pahoinvointi on poissa, ei tunnu miltään.. Tosin ihan järkyttävän väsynyt olen.. Ensi yö pitää töissä valvoa, en tiedä miten se onnistuu.. Nukuin nytkin yöllä 8tuntia ja tunnin päiväunet klo 11 ja nyt olen jo ihan poikki, niinku en ois viikkoon saanut nukkua..

10+1
 
Deleted member 134720
Viikkositten oli eka neuvola ja tänään oli ensimäinen ultra ja viikkoja 10+5. Sielä se vauva mesus minkä kerkesi ja käet heilu kauhrasti. Luulis ettå se olis paljon isompi jo sillä ultrassa se näytti niin isolta! Muutama kyynel pääs kyllä ko näki sen :)) miten muilla? Millon eka ultra ja mitä näkynu?
 
Anime, (Laura) ja HSP79:
Mulla on ihan sama tyhjyyden tunne :( Oireet ja se "raskaanaolo" on kadonneet kokonaan. Pelottaa hirveesti ja ihan kauheeta odottaa viikko vielä NT-ultraa.
Mieli vaihtelee, välillä tuntuu että hyvin tää menee ja välillä taas että tää oli tässä.

Jaksamista kaikille pelon vaivaamille ja etenkin suru-uutisia saaneille

Mimmu222 10+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Vihdoin tuli ultra-aika, vasta 13+2 :( pöh, saa odotella vielä monta viikkoa.. Meinasinkin soittaa neuvolaan että tuun välissä kuunteluttaan äänet tai katottas ultralla, on pitkä aika odottaa muuten.. Kummittelee se km taustalla ja ihana terkka sanokin että ei muuta kun puhelin kouraan jos alkaa ahdistamaan.

Mutrunen ja pieni 11+0
 
Ei minulla muuta lisättävää kuin että liityn kans näiden epäilijöiden joukkoon. Ei tunnut yhtään siltä että siel ois mitään. Ahdistaa ihan sikanaa mennä sinne ultraan, mitä jos onkin huonoja uutisia, en kestä sitä. Tai mitäs jos se raskaustesti oli jotenkin rikki, no kai siitä neuvolantäti olisi jo soittanut ja ilmoittanut ettei verikokeissa näkynyt mitään??? :D

Sain kans selville eilen että mieheni on lörpötellyt tuosta ultrasta töissä kaikille. Ja siellä on yks joka tuntee äitini miehen, joten... Tulee vissiin kiire ilmoittaa heille tuosta, tai eiköhän juorut ole jo lähteneet liikkeelle. :rolleyes:

muoks.
Ja tää unohtuu aina, eli 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Mikää ei tällä hetkellä viittaa siihen, etten olisi raskaana. Yölliset vessareissut, ruoka tekee pahaa, vatsaa pingottaa, itku herkässä jne. Mut se ero mikä on tähän edelliseen raskauteen. Fiilis oli niin vahva sukupuolesta ja nyt ei mitään fiilistä. Ei yhtään mitään. Se hämmentää... NP ulta ois 17.10 elikkäs sitä odotellessa.

11+1
 
Voi kun ihminen voi olla onnellinen siitä, että maha toimii. Mulla on ollut tosi kovaa turvotusta ja ummetusta, mutta tänä aamuna vähän helpotti. Nyt olo on melkein inhimillinen. Mulla on ollut närästystä ja lievää pahoinvointia, mutta niitä oireita ei ole hetkeen ollut. Alkaakohan nyt sitten se kuuluisa energinen keskiraskaus?

Mulla on NT-ultra ensi viikolla, joten sen jälkeen ehkä voisi harkita raskaudesta kertomista lähimmille. Mun sisko tietää jo, hänelle kun olen tätä meidän vauvaprojektia aina vaiheittain kertonut. Mutta nyt ehkä sitten uskaltautuu kertomaan tuleville isovanhemmillekin. Ehkä isänpäivä voisi olla hyvä hetki pamauttaa uutinen ekasta lapsenlapsesta tiskiin.

Iso rutistus menetyksen kokeneille!

linkkari 10+5
 
millamooritsille tsemppiä. Keskenmeno on aivan helvetin kova paikka... Sitä ehtii jo suunnitella tulevaa ja yhtäkkiä kaikki suunnitelmat, toiveet jne lentääkin romukoppaan. Pettymys on valtava ja suru myöskin. Itse hajosin ihan sirpaleiksi ekan keskenmenon jälkeen. Koko minuus meni hukkaan, kun en enää ollutkaan raskaana ja tulossa äidiksi. Niin sitä silti vain selvisi, vaikka välillä tuntui, ettei siitä suosta ole poispääsyä.


Mie olen täällä taas pelko persiissä. Ruskeaa tuhrua tulee taas. Eilen kiristi ja juili kovasti alavatsa ja aamulla herätessä tiesin jo ennen kuin vessaan pääsin, että tuhrua tulee. Ei edes pikkareihin asti, mutta silti. Pelottaa, että alkio on kuollut, mutta vuoto ei vain ala kunnolla... Mulla on huomenna neuvola, mutta meillä ultraan pääsy riippuu siitä sattuuko neuvolantäti olemaan sitä mieltä, että on tarvetta ja onko yhtään ultrahuonetta vapaana. Luulisi, että tällainen tiputtelu on syy katsoa onko kaikki kunnossa, mutta sitä ei voi tosiaan tehdä, jos on varattuja aikoja minun käynnin kans päällekäin. Ei tässä tosiaankaan voi ekaan viralliseen ultraan asti odottaa, mutta en tahtoisi myöskään Oysiin taas. Sinne tietty pakko mennä, jos neuvolassa ei tutkita ja tuhru jatkuu. Vissiin se on liikaa pyydetty, että saisi normaalin raskausajan kokea... :(


Oodikas 8+6 (toivon mukaan)
 
Viimeksi muokattu:
Kävin puntarilla.. +4kg.. Huh. Kunnon entistäkin liikaa ja molemmissa aiemmissa raskauksissa se raskausdiabetes niin tässä sitä syödään itseä kovaa vauhtia insuliinin pistäjäksi. Neuvolan ohje oli että ei tarvitse laihduttaa, no päätin nyt kuitenkin alkaa..

Rupeaako kukaan muu "kuurille". Ois kiva vaihtaa vaikka päivän syömisiä ja tsempata liikkumaan. Aloitan nyt ruokavalion niin että se koostuu diabeetikon eväistä. Täysjyvästä, marjoista ja kasviksista, vähän maustamatonta lihaa ja esim. Perunaa. Ei passaa nyt enää juoda tuoremehuakaan, vaikka sitä kuin tekis mieli :D juustokin saa jäädä leivältä kokonaan pois. Ostan töihin valmiit ateriakorvikeet, niin ei tule sorruttua kahvilan antimiin jos kotona ei ole eväisiin aineksia.

10+2
 
Maanantaina oli siis eka neuvola. Minusta aika aikaisin sillä sillon mentiin vasta 6+5... Mutta siis, eihän siellä täytelty kuin papereita ja sain ajan np-ultraan joka on 3.11 jolloin viikkoja on vasta 10+5. Onko mulla jotenki tosi aikasin nää kaikki?! :O Siellä selvis että täälläpäin ultraillaan lääkärin toimesta neljästi raskauden aikana eli np- ultra rv 9-11+6, rakenne uä rv 18-21, sitten rv 28 ja painoarvioultra rv 36. Mulla kun esikko on keskonen (synt. 32+3) niin loppuraskaus tuntuu jotenki niin utopistiselta... Olla raskaana esim. 36 viikolla! :O:D Muuten olen jättänyt tän raskaana olon nyt "herran haltuun" ja päättänyt että en murehtimalla sitä keskenmenoa voi estää. Eli vaikka kivut sun muut on kaikki ennallaan niin töihin menen maanantaina. Vähän kyllä arveluttaa kun pahoinvointi on hieman hellittänyt... Muita oireita on vielä jonkunverran...

/Laura) Mää voisin alkaa "kuurille"! Mulla tullut suurinpiirtein saman verran painoa jo kuin sulla, mutta mulla kun edelleen on tukilääkitys (lugesteron) niin en sitte tiiä kuin paljon tuosta painosta on lugejen tuomaa turvotusta. Jännää että nyt neuvolan lähtöpaino oli grammalleen sama kuin esikoista odottaessa viisi vuotta sitten! Joka on siis melkein 20 kg liikaa tähän lyhyeen varteen. Mulla on niin suuri sukurasite diabetekseen että sain sokerimittarin mukaan jo neuvolasta. Tätskä sanoi että vielä ei tarvi ruveta seurantaa pitämään mutta parin viikon päästä olisi hyvä jo katsoa. Eka sokerirasitus mulla on hetimiten kun pahoinvointi sen verran helppaa että siitä jotain tulee. Esikoisesta oli yksi sokerirasitus keskiraskaudessa jossa kaikki arvot mallillaan, mutta tässä raskaudessa huomaan jo nyt että normi aterian jälkeen jossa "normi" määrä hiilareita saa silmät lopsumaan tunnin päästä ruokailusta. Eli sokerit nousee kohisten. Myöskin nälkä on sitten sitä käsiä tärisyttävää ja ympäristön henkeä uhkaavaa kaliiberia... :D Mutta siis, tarkoitus on mennä kohtuu hiilareilla ja herkkuja vältellen. Kaloreita en laske, mutta annoskokoja on pakko seurata. Ei tartte tän mamman syyä kahen eestä ku itellään on jo puolentoista naisen kokonen! :D

Mutta nyt iltakaffit ja sohvalle katsomaan MasterChefiä! :p

Haave 7+0
 
  • Tykkää
Reactions: (Laura)
Moi! Kirjoittelen tuolla toisessa ketjussa, mutta koska laskettu aika on huhti-toukokuun vaihteessa niin täälläkin olen käynyt vilkuilemassa.. :)

Oodikas: Oletko käynyt Meri-Oulun neuvolassa, varhaisultra makso 60 euron luokkaa ja ajan sai nopsaan? Kävin itse siellä varhaisultrassa tällä viikolla, olen myös Oulusta.. Saisit mielenrauhaa ilman sairaalaympäristöä :/
 
Voimia keskenmenon kohdanneille. :hug:

Tänäänpä oli neuvola sitten, halusin koittaa kuuluisiko sydänäänet, kun on ollut niin helppo viikko takana. Vähän olin jo ihmetellytkin, kun ei niin turvotakkaan, ei okseta.. Väsymyskin vähän hellittänyt. Oikeastaan ainoa mikä on jäänyt on närästys ja pienet vihlaisut alavatsassa toisinaan. Neuvolatäti toki sanoi että suurempi todennäköisyys ettei kuulu, mutta voidaan koittaa jos sikiö olisi otollisessa asennossa. Ja löytyihän ne sydänäänet kun hetki etsiskeltiin. <3 Sen jälkeen kuuluikin selvästi ja kauan. :) Tuntuu että sain siitä paljon lisää energiaa ja jaksan odottaa malttavaisemmin nt-ultraan. Pitäisi maanantaina tulla aika postissa.

Tuntuu että moni muukin täällä ihmettelee oireiden lieventymistä. Koittakaahan olla stressaamatta liikoja ja yrittäkää nauttia olon kohentumisesta. :) Ehkä se tarkoittaakin että alkaa hieman armollisempi vaihe raskaudessa? :)

Niin ja hei! Olen ihan unohtanut laitatuttaa itseni listalle:
8.5 / Aurel / 21 / 1. / SATKS. :)


9+5
 
Viimeksi muokattu:
No oli siellä masussa kuitenkin vauva =) ei vielä raajoja heilutellut mutta sydän läpätti kovasti ja vastasi viikkoja täysin. Hemoglobiini 132 ja verenpaine 113. Paino noin 700g enempi kuin ennen raskautta. Eri neuvolantäti kuin viimeksi, mutta mukavan oloinen, tehnyt kuulemma hommaa vuodesta 86 ja sen hyvällä tavalla huomasi, kertoi rivien välistä mm että kaikkiin hysteerisiin ruokakieltoihin ei ehkä tartte lähteä mukaan, ja minä aion kyllä syödä kaikkia juustoja mitä kauppa tarjoaa :LOL:

Tänään en ole oksentanut kertaakaan!

Anime ja papu 9+3
 
Hei naiset! :)
Olen vallan pyörinyt tuolla FB ryhmässä, mutta jospa muistaisi aina joskus tännekin päivitellä kuulumisia.

Pahoinvointiin olen viikon napsinut postafenia. Alkuun se auttoi kun unelma mutta nyt on alkanut taas tekemään pahaa kauheesti. Oksentelu ei kuitenkaan ihan jatkuvaa ole niinkun aiemmin ja saan välillä syötyä ihan hyvällä ruokahalulla.

millamoorits tosi kauheeta! Todella paljon voimia jaksamista suruun ja tsemppiä jatkoon!! :hug:


).( Kävin tänään äitipolilla varhaisultrassa viikkoja tarkistelemassa. Reipas veijari siellä näkyi ja huhtoi minkä kerkesi. Mittojen mukaan viikot on n. 10 ja sen mukaan nyt mennään.
Eli mulle voisi päivittää lasketunajan 6.5.2015 (3.5 sijaan)
Hyvin näkyi vaavin nenäluu, yläleuka ja alaleuka. Kädet ja jalat viuhtoi myös tuhatta ja sataa! :heart:
Niskaturvotusta ei vielä näin varhain mitata, joten varailtiin uusi aika 27.10. Tuolloin olisi viikot 12+5.

Pahoinvointi tosiaan vaivaa edelleen ja toinen oire on tappo väsymys. Ei meinaa silmät pysyä auki millään ja vaikka nukkuisi hyvätkin unet niin väsymys ei vain lopu. Välillä ahdistaa kun en jaksa väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi tehdä yhtään mitään. : /

Olen ollut nyt pari viikkoa sairaslomalla huonovointisuuden vuoksi. Ensiviikon tiistaina ajattelin mennä yrittämään työntekoa. Jotenkin hävettää tämä sairaslomailukin vaikka tiedän etten olisi mitenkään pystynyt töitäni tekemään.
Odotan sitä kuin kuuta nousevaa että tässä piristyisi edes vähän...

Neppis ja pieni 10+0
 
Mä kävin eilen seulonta verikokeissa ja tänään sain kilppari arvot jotka oli hyvät mut hb oli laskenu 119 joten hain obsidania apteekista :) syömäni vitsku sisältää kyl rautaa mutta neukkutäti sanoi että vaavi imee musta kaiken tarvitsemansa ja tarkoitus olis kohentaa omaa olotilaa :)

Jonsku ja Toukka <3 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Laura, mun itsekuri ei riitä kuuriin, mut ois kiva lukea teidän menuista ja yrittää matkia :D
Ylipainoa on jo valmiiks ja mullekin on se nelisen kiloa jo tullut..

Kai se on nukkumaan mentävä, että pääsee aamulla ylös :)
 
Pitkästä aikaa! En oo nyt kirjoitella kun ei mitään maailmaa mullistavaa oo tapahtunut.. :D Lähinnä päässä jyllää sama tyhjyys mikä muutamalla muullakin. Enää kun ei tarvitse viettää aamuja pönttöä halaamassa, niin on kovin kummastunut olo. Vieläkö tässä raskaana ollaan?

Noh jippikaijee, ens tiistaina jo toka neuvolakäynti, nyt lääkärille. 16.10 sitten seulaultra! Hui!

Matunen & pikku 11+0
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä